Kuljetusalan työkokemus

Miten on mahdollista että melkein jokaiseen kuljetusalan ajohommaan pitää olla parivuotta työkokemusta? Miten tässä oikein pitäisi päästä töihin hankkimaan sitä kokemusta jos sitä vaaditaan jo ennen ensimmäistä paikkaa.?.?.?

8

423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No näin juuri ilmoituksissa yleensä lukee. Mutta muuttohommiin ja leipä ja matto jakeluun pääsee kyllä varmaan ilman kokemusta. Se on sitten eri asia tykkääkö niistä.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­­­N­­y­­m­­­f­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kyllä työmiehet erottaa päältäpäin ja voi ottaa heti töihin. Näitä muka rekkamiehiä saa joku muu työllistää pari vuotta nii näkee onko mihinkään

    • Anonyymi

      Työnantaja on yleensä aika laiska, niin ei jaksa kouluttaa. Ja jotain on työntekijän hakuun laitettava tekstiksi, siitä työkokemusvaatimus. Pitää muistaa, että työnantaja ei ole liialla järjellä pilattu, nehän on monesti entisiä kuskeja. Reippaasti vaan hakemaan, ehdottomia rajoja ei ole.

    • Anonyymi

      Ensin autonapumieheksi meijerin tai makkaratehtaan autoon tai kaupan keskusliikkeeseen tai tukkuun,siinä vuoden päivät ja pääset kuskiksi ja usein kuskit antavat kortiillisen apumiehen ajaa epävirallisesti.
      Apumiehen työssä oppi karttuu.

    • Anonyymi

      Joku fail näissä jutuissa on. Tälleen työnantajana tulee luettua fb tuurauspörssiä ym saitteja joissa kuljettajat hakevat töitä.
      Itselle ei tulisi mieleen pistää niin hyviä kuljettajia firmasta työttömäksi mitä ilmoitukset antaa ymmärtää. Varsinkin kun vielä kaverit komppaa mukana.
      Nyt siivotaan se sakka kupin pohjalta joilla se tekeminen ei ole luonnistunut ja toivotetaan niille mukavaa talvea ja työmiehet pidetään töissä. Pidetään sitten vaikka rahalla tai eduilla.
      Tää on vaan kova tilanne mutta ei maailmanloppu ja tekijöitä tarvitaan kun lähdetään nousuun.

    • Anonyymi

      Tottakai vaaditaa jonkilainen työkokemus. Kun "henkilötäydellinen" on ollut jossain amiksen kursseilla aikansa niin se voi tuntua, että on ammattilainen. Kun on ajettu amiksesta toiseen koko päivä kolmen oppilaan voimin ja viety se tärkeä kirje sinne perille niin se ei tee kenestäkään ammattilaista. Sanon vaan että joku voi olla mutta hyvin moni ei ole. Juuri sen vuoksi tarvitaan sitä työkokemusta eikä kurssikokemusta. Niillä on kuule iso ero.

      • Anonyymi

        Olin apumiehenä ensin pari vuotta ennen kuin sain kortin se oli siis aikaa jolloin Kuormaautossa oli usien mukana apumies.
        Kuljettaja pisti minut usien ajamaan ahtaimmat paikat ja sain aian peruutella laituriin ensin pelkällä kuormaautolla mutta myöhemmin puoliperävaunulla ja täysperävaunulla ja lopulta peruutin paljon paremmin kuin moni kokenut kuljettaja.
        Suoritin sitten ABC kortin ja menin armeijaan ja ajoin seillä yhdistelmäkortin ja armeijassa hämmästytin ajoopettajat kun pistin kerralla kulmaperuutuksen täysperävaunusisulla, yrittivät minua laittaa aliupseerikouluun mutta en suostunut vaan jäin kuljettajaksi ja ajoin raskasta ja kevyttä kalustoa 11 kuukautta oli ihan hyvää aikaa.
        Kuljetushommat jatkuivat siiten intin jälkeen monessa hommassa ajoin mm. eurooppaan rahtia ja Suomen päästä päähän yli 40 vuotta olen ollut nyt alalla ja eläke häämöttää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe