Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IS Viikonloppu 9.-10.12.2023

Anonyymi-ap

Vuokilan ja Lavoniuksen kakspuol. Laadinnallinen erikoisuus mukana.

75

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitään varsinaista erikoisuutta ei ole.

      • Anonyymi

        Erikoisuudella tarkoitan jotain erityistä jippoa. Sellaisen löytymistä ei tarvitse varoa. Laadinnallinen erikoisuus on minusta hieman yliampuva ilmaus tämön ristikon kohdalla, vaikka ratkaisusanat eivät niitä tavallisimpia olekaan.


      • Anonyymi

        Eli et huomannut sitä? Yritä miettiä vielä. Jos et pysty kykenemään, kerron sen kunhan palautusaika on kulunut umpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et huomannut sitä? Yritä miettiä vielä. Jos et pysty kykenemään, kerron sen kunhan palautusaika on kulunut umpeen.

        Keksin idean. Kyseessä on laatijan itse itselleen asettama haaste. Minulle asualla ei ratkottaessa ollut mitäön merkitystä. Se ei helpottanut tai vaikeuttanut ratkontaa. Jis ei ristikkoa jälkikäteen tarkastele, asia voi jäädä kokonaan huomaamattal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksin idean. Kyseessä on laatijan itse itselleen asettama haaste. Minulle asualla ei ratkottaessa ollut mitäön merkitystä. Se ei helpottanut tai vaikeuttanut ratkontaa. Jis ei ristikkoa jälkikäteen tarkastele, asia voi jäädä kokonaan huomaamattal

        Olipa taas vähättelevä kommentti. Osaatko arvostaa ristikoita vilpittömästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas vähättelevä kommentti. Osaatko arvostaa ristikoita vilpittömästi?

        Tarkastelin asiaa ratkojan näkökulmasta. Laatija saatta luoda piilokurjaimettoman symmetrisen ristikon. Se oisttaa taitsvuutta, mutta ei ols ratkojan kannalta yhtään parempi kuin tavanomainen ristikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastelin asiaa ratkojan näkökulmasta. Laatija saatta luoda piilokurjaimettoman symmetrisen ristikon. Se oisttaa taitsvuutta, mutta ei ols ratkojan kannalta yhtään parempi kuin tavanomainen ristikko.

        Laatijoiden itselleen asettamissa haasteissa on usdin hintansa heikentyneessä sanastossa ja/tai risyikon teknisessä rakenteessa. Hintana tällä kertaa oli oli yksi Aulis-tason ratkaisusana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatijoiden itselleen asettamissa haasteissa on usdin hintansa heikentyneessä sanastossa ja/tai risyikon teknisessä rakenteessa. Hintana tällä kertaa oli oli yksi Aulis-tason ratkaisusana.

        Ja vähättely senkun jatkuu. Olipa tosiaan kova hinta, "yksi Aulis-tason ratkaisusana". Mitään hyvää ei näemmä löytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vähättely senkun jatkuu. Olipa tosiaan kova hinta, "yksi Aulis-tason ratkaisusana". Mitään hyvää ei näemmä löytynyt.

        Sanasto oli kyllä tavanomaista mielenkiintoisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatijoiden itselleen asettamissa haasteissa on usdin hintansa heikentyneessä sanastossa ja/tai risyikon teknisessä rakenteessa. Hintana tällä kertaa oli oli yksi Aulis-tason ratkaisusana.

        Tapio on oikeassa. Kiva kikka, jolla kerää hetken aikaa huomiota keskustelupalstoilla, maksaa hyppysellisen laadusta sanastossa. Mutta näitäkin kokeiluja tarvitaan, koska niillä rikotaan muuten viikosta toiseen samanlaisena jatkuvat rutiinit.

        Annettaisko kaikenlaisten kukkien kukkia nyt ja vastakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio on oikeassa. Kiva kikka, jolla kerää hetken aikaa huomiota keskustelupalstoilla, maksaa hyppysellisen laadusta sanastossa. Mutta näitäkin kokeiluja tarvitaan, koska niillä rikotaan muuten viikosta toiseen samanlaisena jatkuvat rutiinit.

        Annettaisko kaikenlaisten kukkien kukkia nyt ja vastakin.

        Olen samaa mieltä. Ei se yksi sana ristikkoa pilanmut kun vastineeksi oli paljon melko harvinaista sanastoa.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😍 ­­N­y­m­­f­o­m­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Väitöstilaisuusväite

      becel, höpötys, agorafobia, nasdaq, lobelia, karamelli, aquinot, glukoosi, fritz, hodari, morse, apostoli, pesäke, wilmat, ritala, sedan, bela, tulotaso, kööri, cabernet

    • Anonyymi

      Kukaan ei kai kaivannut paljastuksia tässä vaiheessa. Huoh.

      • Anonyymi

        Joku haluaa varta vasten pilata toisten ratkontailoa. Sehän on tämön foorumin tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku haluaa varta vasten pilata toisten ratkontailoa. Sehän on tämön foorumin tapa.

        Opetelkaa ignooraamaan asioita mitkä ei juuri teitä kiinnosta. Ei ole pakko lukea, jos jo kaukaa näkee, että kyseessä on pelkkä luettelo sanoja eikä ainuttakaan kokonaista lausetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetelkaa ignooraamaan asioita mitkä ei juuri teitä kiinnosta. Ei ole pakko lukea, jos jo kaukaa näkee, että kyseessä on pelkkä luettelo sanoja eikä ainuttakaan kokonaista lausetta.

        Spoilauslistaa ei aina osaaa ohittaa. On jiskus ikävällä tavalla pilannut ratkontani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Spoilauslistaa ei aina osaaa ohittaa. On jiskus ikävällä tavalla pilannut ratkontani.

        Huuhaa voi helposti luoda itselleen nettisivun, joka näyttää esimerkiksi tämän ketjun viestit, mutta ei näytä ilmeisesti oikeaksi vastaukseksi tarkoitettuja sanalistoja.

        Itse en ole listoihin kiinnittänyt huomiota ja siksi kysyn tyhmän kysymyksen: onko lista siis varmasti oikein vaiko tahallaan harhaanjohtava ja vääriä sanoja sisältävä huijaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa voi helposti luoda itselleen nettisivun, joka näyttää esimerkiksi tämän ketjun viestit, mutta ei näytä ilmeisesti oikeaksi vastaukseksi tarkoitettuja sanalistoja.

        Itse en ole listoihin kiinnittänyt huomiota ja siksi kysyn tyhmän kysymyksen: onko lista siis varmasti oikein vaiko tahallaan harhaanjohtava ja vääriä sanoja sisältävä huijaus?

        Niissä on satunnaisesti todettu olevan virheitä. Jos on ollut virheitä, niistä joku aina huomauttaa. `Yleensä ne ovat oikein. Koska niissä on välillä virheitä, mietin, etyä haluaako listojen laatija itse niiden avulla varmistua, että hän on ratkonut ristikon oikein. Tähän tarkoitukseen listat ovat varsin itsekeskeinen ratkaisu.


    • Anonyymi

      Huuhaa se on taas tänäänkin rikkonut porttikieltoaan pääpalstalla. Tosin vasta kaksi kertaa.

      • Anonyymi

        Hessuko se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hessuko se on.

        On tainnut huomata että omaa nimeä ei kannata käyttää.


    • Anonyymi

      isoS aika tetövöstikin arvioi ristikon sanastoa. Heikkouksia hänkin siinä selvästi näkee. Jaskan kommenttia odotan miekenkiinnolla.

      • Anonyymi

        Oot taas menny häpäseen ittes ihmisten joukkoon.


      • Anonyymi

        Jaska oli vöhön turhan lempeä erään faktatiedon suhteen. Jaskan mainitsemaa TV-sarjaa ei kiinnostanut googlailla. Inhokkivihjeitä minulle kaiken maailman TV-ohjelmavihjeet, joita tässä oli muitakin.

        "Laadinnallinen erikoisuus ei ollutkaan odottamani uutuus, joten parempi luonnehdinta olisi ollut harvinaisuus."

        Tuo sisälsi sanan pettymyksen, minkä itse koin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot taas menny häpäseen ittes ihmisten joukkoon.

        Ja nimimerkki Heidi-Hulku on ottany'ut minun valvomisen elämäntehtäväkseen. Ki'un hän kahdesti huomautti, että olin jotain kirjoittanut, Eki poisti kaikki kommenttini.
        No jos aion jotain asioita tuoda esille Ekin foorumissa, ei samoja näkökulmia kannata täällä kertoa - Heidi-Hullu kun vertailee Sanarisin foorumin ja tämän foorumin tekstejä. On Heidi-Hullu elämäntehtävän lopopelämäkseen valinnut. Eikö hänellä muuta ole kuin toisten kirjoittajuen tarkkailu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nimimerkki Heidi-Hulku on ottany'ut minun valvomisen elämäntehtäväkseen. Ki'un hän kahdesti huomautti, että olin jotain kirjoittanut, Eki poisti kaikki kommenttini.
        No jos aion jotain asioita tuoda esille Ekin foorumissa, ei samoja näkökulmia kannata täällä kertoa - Heidi-Hullu kun vertailee Sanarisin foorumin ja tämän foorumin tekstejä. On Heidi-Hullu elämäntehtävän lopopelämäkseen valinnut. Eikö hänellä muuta ole kuin toisten kirjoittajuen tarkkailu?

        Nimimerkki ei ole Heidi-Hulku eikä Heidi-Hullu vaan Heidi Hullu. Aiotko lopopelämäsi tyytyä kirjoittamaan kuin aiv... rehua liikaa nauttinut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nimimerkki Heidi-Hulku on ottany'ut minun valvomisen elämäntehtäväkseen. Ki'un hän kahdesti huomautti, että olin jotain kirjoittanut, Eki poisti kaikki kommenttini.
        No jos aion jotain asioita tuoda esille Ekin foorumissa, ei samoja näkökulmia kannata täällä kertoa - Heidi-Hullu kun vertailee Sanarisin foorumin ja tämän foorumin tekstejä. On Heidi-Hullu elämäntehtävän lopopelämäkseen valinnut. Eikö hänellä muuta ole kuin toisten kirjoittajuen tarkkailu?

        Tällä kertaa lievä migreeni haittasi - en nähnyt töysin, mitä kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa lievä migreeni haittasi - en nähnyt töysin, mitä kirjoitin.

        Kuinkahan monta monituista kertaa sinä Tapio-Huuhaa olet täällä vaikeroinut, että ns. HP-listojen postaaja toimii täällä mielestäsi "vastoin tämän palstan ylläpidon tahtoa"? Miksi itse toimit Sanariksen palstalla kiistattomasti vastoin sen palstan ylläpidon tahtoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nimimerkki Heidi-Hulku on ottany'ut minun valvomisen elämäntehtäväkseen. Ki'un hän kahdesti huomautti, että olin jotain kirjoittanut, Eki poisti kaikki kommenttini.
        No jos aion jotain asioita tuoda esille Ekin foorumissa, ei samoja näkökulmia kannata täällä kertoa - Heidi-Hullu kun vertailee Sanarisin foorumin ja tämän foorumin tekstejä. On Heidi-Hullu elämäntehtävän lopopelämäkseen valinnut. Eikö hänellä muuta ole kuin toisten kirjoittajuen tarkkailu?

        "Eikö hänellä muuta ole kuin toisten kirjoittajuen tarkkailu?"

        Itsestäsikö, Tapio-Huuhaa, nyt puhut?

        "No jos aion jotain asioita tuoda esille Ekin foorumissa, ei samoja näkökulmia kannata täällä kertoa"

        Oletko varma? Kyllä minä luulen, että aiot jatkossakin tuoda samat asiat esille aivan jokaisella mahdollisella foorumilla, ja vähintään kolmeen kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö hänellä muuta ole kuin toisten kirjoittajuen tarkkailu?"

        Itsestäsikö, Tapio-Huuhaa, nyt puhut?

        "No jos aion jotain asioita tuoda esille Ekin foorumissa, ei samoja näkökulmia kannata täällä kertoa"

        Oletko varma? Kyllä minä luulen, että aiot jatkossakin tuoda samat asiat esille aivan jokaisella mahdollisella foorumilla, ja vähintään kolmeen kertaan.

        H-H:n tarkkailu harmittaa. No Jaska toi esille asioita, joita otin esille. Jaska hoitaa varsin hyvin kriitikon virkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimimerkki ei ole Heidi-Hulku eikä Heidi-Hullu vaan Heidi Hullu. Aiotko lopopelämäsi tyytyä kirjoittamaan kuin aiv... rehua liikaa nauttinut?

        Välillä on Heidi-Hullu ja välillä Heidi Hullu. Kahta muotoa nimimerkistä on esiintynyt. Ekiä kyllä helpottaisi, jos ei Heidi(-)Hullu nimimerkkiä missään näkyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        H-H:n tarkkailu harmittaa. No Jaska toi esille asioita, joita otin esille. Jaska hoitaa varsin hyvin kriitikon virkaa.

        Ei H-H vaan H H, hyvä Anogyymi tapuo! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välillä on Heidi-Hullu ja välillä Heidi Hullu. Kahta muotoa nimimerkistä on esiintynyt. Ekiä kyllä helpottaisi, jos ei Heidi(-)Hullu nimimerkkiä missään näkyisi.

        Eikös Heidi Hullu auttanut Ekiä ja sinä Ekiä häiriköit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä kertaa lievä migreeni haittasi - en nähnyt töysin, mitä kirjoitin.

        "Tällä kertaa lievä migreeni haittasi - en nähnyt töysin, mitä kirjoitin."

        Huh - vaikka kroppasi jo migreenillä yrittää ohjata sinua sulkemaan somen ja siirtyä lepäämään, niin et kuuntele omaa sisintäsi, vaan pusket sitten uutta viestiä eetteriin vaikka sokeana.

        Tämä kilpailee jo samassa sarjassa erään toisen tuntemani "sometyypin" kanssa. Muistan, kun tämä henkilö valitti silmäpussit tummina sitä että univelkaa on vaikka kuinka paljon, mutta istui silti tattina tietokoneella selaamassa jotain typerää vaalikonetta tai mitä lie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaska oli vöhön turhan lempeä erään faktatiedon suhteen. Jaskan mainitsemaa TV-sarjaa ei kiinnostanut googlailla. Inhokkivihjeitä minulle kaiken maailman TV-ohjelmavihjeet, joita tässä oli muitakin.

        "Laadinnallinen erikoisuus ei ollutkaan odottamani uutuus, joten parempi luonnehdinta olisi ollut harvinaisuus."

        Tuo sisälsi sanan pettymyksen, minkä itse koin.

        Ymmärsinkö oikein, että Jaska kuitenkin antoi ristikolle kympin? Hän ei siis sortunut huuhaamaiseen kirjoitteluun, jossa negatiivisuus ottaa vallan, vaan osasi nähdä kokonaisuuden, joka oli mielenkiintoisen erilainen. Ja vielä Tapsa ihmettelee, miksei hänelle sallita sitä mitä muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan monta monituista kertaa sinä Tapio-Huuhaa olet täällä vaikeroinut, että ns. HP-listojen postaaja toimii täällä mielestäsi "vastoin tämän palstan ylläpidon tahtoa"? Miksi itse toimit Sanariksen palstalla kiistattomasti vastoin sen palstan ylläpidon tahtoa?

        Minun osalta se on eri asia. Koen porttikieltoni Sanarisin palstalle epäoikeudenmukaisena. Ditä ti tarvitse aina noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein, että Jaska kuitenkin antoi ristikolle kympin? Hän ei siis sortunut huuhaamaiseen kirjoitteluun, jossa negatiivisuus ottaa vallan, vaan osasi nähdä kokonaisuuden, joka oli mielenkiintoisen erilainen. Ja vielä Tapsa ihmettelee, miksei hänelle sallita sitä mitä muille.

        Ihmettelen vain Jaskaa, joka kyllä mielestäni antoi ns. rivie välissä kritiikkiä eräille faktavihjeille:

        "Runsaanpuoleisesti erisnimiä, joista osa tuntemattomia ja siten ratkontaa hidastavia. Varsin pian oli todettava, että 2½-tahdissa ei pysy ilman kuukkelointia.
        Se paljasti yhden virheen ja uutena tietona mm. Norjan vuoren sijainnin ja korkeuden 1622 metriä merenpinnasta. TV-sarjakin löytyi periksiantamattoman sitkeyteni ansiosta. Triviaalivihje olisi estänyt tämänkin tiedonjyvän putoamisen vajaaseen laariini."

        Tosin ei suiranaisesti kertonut, että ei ihastunut vihjeisiin.

        Iso S kertoi avoinesti, ettei kaikki ihaatuttanut.
        "Erikoisuudesta johtuen mukana oli hiukan sellaista sanastoa joka ei varsinaisesti ihastuttanut."

        Jaska on ennenkin pudottanut arvosanoja pienienkin seikkojen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun osalta se on eri asia. Koen porttikieltoni Sanarisin palstalle epäoikeudenmukaisena. Ditä ti tarvitse aina noudattaa.

        Vai niin. Koska sinä Huuhaa koet porttikieltosi epäoikeudenmukaiseksi, niin sinun ei mielestäsi tarvitse noudattaa sitä.

        Minäpä veikkaan, että tuo ns. HP ei koe oikeaksi sitä, että sinä yrität määräillä hänen tekemisiään. Miksi hänen sitten siitä huolimatta pitäisi alistua toimimaan sinun päsmäröintisi mukaan? Miksi hän ei saisi toimia niin kuin itse kokee oikeaksi?


    • Anonyymi

      Täällä on väitetty, että koviksessa ei olisi kyseessä "laadinnallinen erikoisuus" vaan jotain muuta. Sellaiset väitteet ovat hölynpölyä. Aivan hyvin voi sanoa, että kyseessä on laadinnallinen erikoisuus. Tapio-Huuhaalta vain on ikävä tapa vängätä, että sanojen on tarkoitettava juuri sitä mitä hän haluaa niiden tarkoittavan.

      • Anonyymi

        Jaska, minä ja Joutilas kirjoitti, että kyseessä on pikemminkin harvinaisuus.

        ". JoutilasLainaa9.12.2023 klo 17:07
        Erikoisuus, vai pitäisikö sanoa harvinaisuus, "

        "13. JaskaLainaa10.12.2023 klo 13:02
        Laadinnallinen erikoisuus ei ollutkaan odottamani uutuus, joten parempi luonnehdinta olisi ollut harvinaisuus.Oli Jaskan lailla pettynyt odottaessani jotain uutuutta, mutta sain vain harvinaisuuden.


        Olen töysin samaa mieltä kuin Joutilas ja Jaska eli oikea ilmaus on pikemminkin harvinaisuus kuin erikoisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaska, minä ja Joutilas kirjoitti, että kyseessä on pikemminkin harvinaisuus.

        ". JoutilasLainaa9.12.2023 klo 17:07
        Erikoisuus, vai pitäisikö sanoa harvinaisuus, "

        "13. JaskaLainaa10.12.2023 klo 13:02
        Laadinnallinen erikoisuus ei ollutkaan odottamani uutuus, joten parempi luonnehdinta olisi ollut harvinaisuus.Oli Jaskan lailla pettynyt odottaessani jotain uutuutta, mutta sain vain harvinaisuuden.


        Olen töysin samaa mieltä kuin Joutilas ja Jaska eli oikea ilmaus on pikemminkin harvinaisuus kuin erikoisuus.

        Jaska OIKEA luonnehdInta - jut noin. Arvostele Jaskaa myls, jos arvosteket minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaska OIKEA luonnehdInta - jut noin. Arvostele Jaskaa myls, jos arvosteket minua.

        Siis PAREMPI kuonnehdinta, käytin äsken väärää sanaa Jaskan kirjoittamana. Eki antoi okettaa jotain aivan muuta, mikä toi niin minulle kuin Jaskalle pettymyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis PAREMPI kuonnehdinta, käytin äsken väärää sanaa Jaskan kirjoittamana. Eki antoi okettaa jotain aivan muuta, mikä toi niin minulle kuin Jaskalle pettymyksen.

        Jos sinä Huuhaa oletat jotain väärin, niin se on sinun oma vikasi. Laadinnallinen erikoisuus on laadinnallinen erikoisuus, ja sillä sipuli. Se ei ole millään tavoin "hieman yliampuva" luonnehdinta, niin kuin sinä väitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä Huuhaa oletat jotain väärin, niin se on sinun oma vikasi. Laadinnallinen erikoisuus on laadinnallinen erikoisuus, ja sillä sipuli. Se ei ole millään tavoin "hieman yliampuva" luonnehdinta, niin kuin sinä väitit.

        Mutta oletin nyt sen olevan jotain erikoisempaa. Tuli blaah mieli tajuttuani mikä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä Huuhaa oletat jotain väärin, niin se on sinun oma vikasi. Laadinnallinen erikoisuus on laadinnallinen erikoisuus, ja sillä sipuli. Se ei ole millään tavoin "hieman yliampuva" luonnehdinta, niin kuin sinä väitit.

        Jaki a'oketti ihan eri asiaa kyin mitä sai:

        ""13. JaskaLainaa10.12.2023 klo 13:02
        Laadinnallinen erikoisuus ei ollutkaan odottamani uutuus, joten parempi luonnehdinta olisi ollut harvinaisuus"

        Kun kirjoitin, että ilmaisu on yliampuva, miekestäni Jaska oli samoilla linjoilla..

        "Jos sinä Huuhaa oletat jotain väärin, niin se on sinun oma vikasi."

        Sano sana Jaskalle Sanarisin foorumissa. Oli myös hänen vikansa olettaa muuta kuin sai.

        Minä odotin myös. Jaska koki, että parempi luonnehdinta okisi ollut harvinaisuus. Oken siinä töysin samaa mieltä kuin Jaska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oletin nyt sen olevan jotain erikoisempaa. Tuli blaah mieli tajuttuani mikä se on.

        En minä ollut ainoa pettynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ollut ainoa pettynyt.

        Turha sinun on Huuhaa vääristellä toisten palstojen kirjoittajien sanomisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha sinun on Huuhaa vääristellä toisten palstojen kirjoittajien sanomisia.

        En miekestöni mitenkään vääristellyt Jaskan sanomista siitä, ettö hän odotti jotain muuta ja että hänestä paremoi ilmaus olisi ollut "harvinaisuus" sanan "erikoisuus" sijaan.

        "ei ollutkaan odottamani uutuus," - jos idottaa jotain, jota ei saa, on odotusarvon suhteen ainakin jossakin määrin pettynyt. Jaska ainakin sai eri asian, mitä odotti. Odotin Jaskan tavoin eri asiaa. Jaska sai jotain muuta. Ehkä hän oli tähän muuhun minua tyytyväisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä Huuhaa oletat jotain väärin, niin se on sinun oma vikasi. Laadinnallinen erikoisuus on laadinnallinen erikoisuus, ja sillä sipuli. Se ei ole millään tavoin "hieman yliampuva" luonnehdinta, niin kuin sinä väitit.

        Laadinnallinen erikoisuus on laadinnallinen erikoisuus, ja sillä sipuli.

        Ainakin Jaskan ja numim. Joutilas miekestä se ei EV:n rustikon kohdalla ollut osuva ilmaus, koska heudän mielestään osuvampu ilmaus olidi ollut harvinaisuus. Totaalisen väöränä Jaska ja Joutilas eivät toki ilmaisua pitäneet.

        Aivan selvästi ilmaus oli Jaskalle harhaan johtava, kiska hän kdotti ERI asiaa kuin sai. Ihan yhtö harhaanjkhtavana mi ä ilmaisun "erikoisuus" pidin kuin Jaska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadinnallinen erikoisuus on laadinnallinen erikoisuus, ja sillä sipuli.

        Ainakin Jaskan ja numim. Joutilas miekestä se ei EV:n rustikon kohdalla ollut osuva ilmaus, koska heudän mielestään osuvampu ilmaus olidi ollut harvinaisuus. Totaalisen väöränä Jaska ja Joutilas eivät toki ilmaisua pitäneet.

        Aivan selvästi ilmaus oli Jaskalle harhaan johtava, kiska hän kdotti ERI asiaa kuin sai. Ihan yhtö harhaanjkhtavana mi ä ilmaisun "erikoisuus" pidin kuin Jaska.

        Täällä on käsittämättömön outoa EV:n kirjoittamisen puolustelua olkoon asia mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadinnallinen erikoisuus on laadinnallinen erikoisuus, ja sillä sipuli.

        Ainakin Jaskan ja numim. Joutilas miekestä se ei EV:n rustikon kohdalla ollut osuva ilmaus, koska heudän mielestään osuvampu ilmaus olidi ollut harvinaisuus. Totaalisen väöränä Jaska ja Joutilas eivät toki ilmaisua pitäneet.

        Aivan selvästi ilmaus oli Jaskalle harhaan johtava, kiska hän kdotti ERI asiaa kuin sai. Ihan yhtö harhaanjkhtavana mi ä ilmaisun "erikoisuus" pidin kuin Jaska.

        Olennaista Jaskan odottamassa asiassa on sana "uutuus". Sana "erikoisuus" loi ennakko-odotuksen todellisesta uutuudesta. Toki erikoisuus ei sinänsä tarkoita, että se olisi ennen kohtaamaton. Jos odottaa uutuutta, ennakko-odotukset ovat ehkä ylikorkeat. Minä odotin jotain todellista erikoisuutta myös, mutta en ennen kokematonta. Harvinaisuus sinänsä on piristävää, mutta nyt harvinaisuus toteutui hieman kyseenalaisella tavalla. Sanaston olisi minusta oitänyt olla toisenlainen, ettö olisin pitänyt ristikkoa töysin onnistuneena harvinaisuutena. Minusta Jaska oli ristikon suhteen ylilempeä. Hän on Vaalamollekin antanut kaseja. Hän on selvästi ollut esim. Vaalamon kohdalla tiukempi. Skytän erikoisuus sai häneltä 9/10.


    • Anonyymi

      Jaska viittaa kimmentissaan eräääseen Norjan vuorenhuippuun . Minusta se ei ole ristikon huonoin kohta. Eki viittaa englanninkieliseen moderniin yleissanaan PIAN EDESSÄ KANSAINVÄLISESTI. Sitä ei käytetä erisnimenä. Mielestäni Eki on hieman huijaamalla toteuttanut harvinaisuutensa, Kyseessä on kuitenkin suomen- eikä englanninjiekinen ristikko.

      "Norjan vuoren sijainnin ja korkeuden 1622 metriä merenpinnasta."

      Vuirenhuipun korjeuden mainitessaan Jaska antaa selvän apuvihjeen eli miekestäni sääntöjen vastausesti vihjeittää ristikkoa uudestaa - Jaskalle moinen sallitaan.

      • Anonyymi

        Säännöissä sanitaan:
        "Uudelleen vihjeittäminen ennen palautusajan päättymistä on ehdottomasti kiellettyä."

        Jasja antoi vihjeen
        "oirjan vuori1622 metriä merenpinnasta"

        Miek'lestäni Jaska nimen omaisesti vihjeitti uudelleen. Jaskalta se sallittiin, koska hön on ydinpiiriä.

        Pienten vinkkien antoa sääntö ei edes suoranaisesti kiellä, sillä pieniä vinkkejä ei tarvitse pitää uudelleen vihjeittämisenä. Sääntö on äärimmäisen tulkinnallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säännöissä sanitaan:
        "Uudelleen vihjeittäminen ennen palautusajan päättymistä on ehdottomasti kiellettyä."

        Jasja antoi vihjeen
        "oirjan vuori1622 metriä merenpinnasta"

        Miek'lestäni Jaska nimen omaisesti vihjeitti uudelleen. Jaskalta se sallittiin, koska hön on ydinpiiriä.

        Pienten vinkkien antoa sääntö ei edes suoranaisesti kiellä, sillä pieniä vinkkejä ei tarvitse pitää uudelleen vihjeittämisenä. Sääntö on äärimmäisen tulkinnallinen.

        Tässä taas esimerkkiä käytöksestäsi, jonka takia sinua ei ikinä enää haluta pääpalstalle. Täällä sen sijaan saamme sen tuta, ehkä ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taas esimerkkiä käytöksestäsi, jonka takia sinua ei ikinä enää haluta pääpalstalle. Täällä sen sijaan saamme sen tuta, ehkä ikuisesti.

        Kyllä ydinpiiriltä pitää edellyttää sääntöjen noudattamista.

        Katsoin PIAN EDESSÄ OLEVA KANSAINVÄLISESTI. Ratkaisusana närmmä löytyy slangisanakirjasta eli vatmaan nuorison parissa yleistynyt. Vähän kyseenalaisena silti pidän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ydinpiiriltä pitää edellyttää sääntöjen noudattamista.

        Katsoin PIAN EDESSÄ OLEVA KANSAINVÄLISESTI. Ratkaisusana närmmä löytyy slangisanakirjasta eli vatmaan nuorison parissa yleistynyt. Vähän kyseenalaisena silti pidän.

        Ehkä sanasto on nippa nappa hyväksyttävällä tasolla kun slagisanakirja ristikkoon laitetun ratkaisusanan tuntee.


      • Anonyymi

        Tästäkin piti mennä ihmisten ilmoille valittamaan. Etkö ymmärrä mitä porttikielto tarkoittaa?


      • Anonyymi

        Tuosta 1622 ei ollutkaan apua, sillä korkeuden löytäminen vaatii työtä. En löytänyt mistäan korkeuden mainintaa, joten lisävinkistä se ei toiminut, vaikka periaatteessa lisävinkki olikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sanasto on nippa nappa hyväksyttävällä tasolla kun slagisanakirja ristikkoon laitetun ratkaisusanan tuntee.

        Sinulla on kova tarve saada laatija tai piirtäjä kiinni sääntöjenvastaisesta toiminnasta. Sitä jankutusta ei sitten kestä(nyt) vanha erkkikään.


    • Anonyymi

      Keisari on taas postannut väärälle palstalle. Minäkin valittelee, ettei voi vastata postise kilpailuihin.

      • Anonyymi

        Tapsa ei valittele, Tapsahan maksaa lehdistä tekstiviestillä. Tapsa on hyväntekijä.


      • Anonyymi

        Harmitti, että Eki sallii Jaskalta ja muulta ydunporukalta vihjeiden vihjeittämisen uudelleen, mutta muikta kuin ydinporukakta hän uudelleen vihjeittämustä htväksy. Ekillä ei ole kanttia huomauttaa ydinporukkaa sääntörikkomuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapsa ei valittele, Tapsahan maksaa lehdistä tekstiviestillä. Tapsa on hyväntekijä.

        Huuhaa, montakos tekstiviestivastausta olet tänä vuonna muilta kiireiltäsi ehtinyt lähettää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa, montakos tekstiviestivastausta olet tänä vuonna muilta kiireiltäsi ehtinyt lähettää?

        Yleendä 2/viikko. Tonnin kisoihin aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleendä 2/viikko. Tonnin kisoihin aina.

        "Minun osalta se on eri asia. Koen porttikieltoni Sanarisin palstalle epäoikeudenmukaisena. Ditä ti tarvitse aina noudattaa."

        Jo aamupäivän aikana on huomattu, että se on hyvin tärkeä kielto, jota pitäisi noudattaa, ihan itsesikin takia. Someaddiktiosi ei osoita laantumistaan.


    • Anonyymi

      En nyt ymmärrä, miksi minun kirjoitukseni poistetaan, mutta ydinporukan kirjoituksia ei.

      • Anonyymi

        Johtuisiko se sinun porttikiellostasi johtuisiko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuisiko se sinun porttikiellostasi johtuisiko?

        Osa edellä olleista kirjoituksista on matkimisia.
        Niitä ovat 2023-12-10 19:29:00 ja' 2023-12-11 14:04:03,

        Kun olen kirjoittanut anonyymisti, ei koskaan pidän' olettaa jotain minun kirjoittamakseni. Matkijat ovat varsin taitavia ja huijaavat toisia kommentoijia varsin onnistuneesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa edellä olleista kirjoituksista on matkimisia.
        Niitä ovat 2023-12-10 19:29:00 ja' 2023-12-11 14:04:03,

        Kun olen kirjoittanut anonyymisti, ei koskaan pidän' olettaa jotain minun kirjoittamakseni. Matkijat ovat varsin taitavia ja huijaavat toisia kommentoijia varsin onnistuneesti.

        Myös 2023-12-10 21:29:58 on matkinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös 2023-12-10 21:29:58 on matkinta.

        Samoin 2023-12-09 13:34:28. En kyllä yhtään pysty kunnioittamaan matkijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa edellä olleista kirjoituksista on matkimisia.
        Niitä ovat 2023-12-10 19:29:00 ja' 2023-12-11 14:04:03,

        Kun olen kirjoittanut anonyymisti, ei koskaan pidän' olettaa jotain minun kirjoittamakseni. Matkijat ovat varsin taitavia ja huijaavat toisia kommentoijia varsin onnistuneesti.

        Jos 2023-12-11 14:04:03 siis on matkinta, niin ymmärrätkö sinä Huuhaa sitten todellakin sen, miksi sinun kirjoituksesi poistetaan Sanariksen palstalta mutta "ydinporukan" kirjoituksia ei poisteta? Hyvä alkuhan se on, jos nyt sen edes jo ymmärrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos 2023-12-11 14:04:03 siis on matkinta, niin ymmärrätkö sinä Huuhaa sitten todellakin sen, miksi sinun kirjoituksesi poistetaan Sanariksen palstalta mutta "ydinporukan" kirjoituksia ei poisteta? Hyvä alkuhan se on, jos nyt sen edes jo ymmärrät.

        Kun kirjoittaa asioista, joista Eki ei vedä hernettä nenäänsä eikä kirjoita asioista muuaalla kuin Sanarisin foorumissa, sinne voi kirjoittaa ilmsn, että kommentti poistuu.


    • Anonyymi

      2023-12-11 14:47:21 on matkintaa. On kyllä toisilla harrastukset.

    • Anonyymi

      2023-12-11 17:36:12 on matkintaa. Eikö tämä matkinta koskaan lopu.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe