Ikävä?

Thunia

Onko teille jäänyt ikävä jotakin ihmistä tai asiaa?
Haluaisitteko saada jonkin asian tekemättömäksi?
Haikailetko menneitä vai porskutatko vaan eteenpäin sen kummemmin menneitä muistelematta?

kyselee eräs haikailija

33

2457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bambse

      Kyllähän sitä joskus miettii menneitä ja haikailee tapahtumattomia asioita, mutta onko siitä mitään hyötyä???
      Ei taida olla. Asiat on ihan hyvin näinkin :))

    • galette

      on semmoinen pieni ikävä päällä kokoajan.Johtunee varmaan tämänhetkisestä elämäntilanteestani.
      Oikeastaan ei tiedä mitä on ikävä, menetettyä ystävää vai entistä elämää.Loppuukohan tämä ikävä koskaan? Vai päräytänkö tikulla silmään...))))))

      • Bambse

        Tikulla silmään, ei muu auta!! ;))
        Mulla on sellainen hieno koctail-tikku just sitä varten ;)))

        Ei vaan. Ei oo yhtään varaa rienata! Kaippa se aikaamyöten tasoittuu? Toivotaan ainakin!


      • galette
        Bambse kirjoitti:

        Tikulla silmään, ei muu auta!! ;))
        Mulla on sellainen hieno koctail-tikku just sitä varten ;)))

        Ei vaan. Ei oo yhtään varaa rienata! Kaippa se aikaamyöten tasoittuu? Toivotaan ainakin!

        meinasin pyytää josko tuota hienoa tikkuas minulle lainaisit, mutta sitten hoksasinkin, etten näkis senkään vertaa uusia ja tulevia asioita, jos nyt silimäni sokkeeksi mäjäyttäisin..Ikävä lähtee itkemällä....ja sitten jo naurattaa...:))))


      • Bambse
        galette kirjoitti:

        meinasin pyytää josko tuota hienoa tikkuas minulle lainaisit, mutta sitten hoksasinkin, etten näkis senkään vertaa uusia ja tulevia asioita, jos nyt silimäni sokkeeksi mäjäyttäisin..Ikävä lähtee itkemällä....ja sitten jo naurattaa...:))))

        Eipä sitä kannata jäädä murheeseen rypemään! Joskus, kun on haikea mieli, tulee kaikkea mieleen ja ehkä vähän ryvettyä itsesäälissä, mutta ei auta jäädä tuleen makaamaan!

        Toki lainaan tikkua jos joskus on tarvetta!! :))


    • Loistava.polku

      Ihmisiä en ikävöi, mutta yhtä lapsuuteen jäänyttä, lopullisesti menetettyä paikkaa ikävöin, ihan itkuksi asti.

      Joku sanoi jossain, että "meillä jokaisella on oma Karjalamme" - tää taitaa olla mulle sellainen.

    • "aika kultaa muistot" -tyyppi lienen minä.
      Unohdan useimmista asioista ikävät puolet, joita varmasti on, ja tulee aina olemaan. Toisinaan ehkä vähän haikailen menneitä.. aikoja, asioita..

      En pidä itseäni mitenkään tunteettomana, mutta ei tule mieleen yhtään ihmistä (lue tässä miestä) 'edellisestä elämästä', jota olisi ikävä. Ehkäpä välit on sitten selvitetty silloin, kun on ollut sen aika, toivottavasti molemminpuolisesti!!

    • tosi-jorma

      laitoit aika pahan, mutta ikävä on jäännyt, sekä ihmistä että sen mukana tulleita asioita... ;))
      Mutta, nykyisin ne molemmat on enää vaan muistoja menneistä ajoista... ;))
      Joita haikailinkin aikanaan, mutta nykyisin ne on vaan siellä muisteloiden arkistossa, jossa käyn aika harvoin enää tänä päivänä... ;))

    • maami1964

      En aina oikeen tunnista mikä aiheuttaa ikävää? Tulee vain haiku olo johonkin menneeseen kesään, ystävään, aikakauteen tai sitten miettii elämää suurempia juttuja. Oinas kun olen, niin harvoin teen asioita seinään päätä paukuttamatta :-) ja silloinha on mitä haikailla vanhana.

      Hyvää ja oikeen aurinkoista kesää teille kaikille kanssakulkijoille!

      • Sarkku-4

        olisin voinut kirjoittaa vaikka minä:-)
        Me oinaathan emme hevillä usko...päätä pitää paukuttaa seinään ja kunnolla...mutta parempi katua kuin vain katsoa :-)
        Eipähän tarvi sit vanhana istua kiikkustuolissa ja miettiä, miksi ei tullu sitäkään aikanaan koekeiltua:-)


    • (.)Y(.)

      ihminen tai asiat, käy kyllä mielessä.. ;))
      Eiköhän niin, tapahdu muillekkin ihmisille?..
      Tehdyt asiat on tehtyjä, eivätkä muuksi muutu.. ;)) Näin on, ihan hyvä olla..
      Päivä kerrallaan eteenpäin, muistaen tai sitten ei, riippuen päivästä ja fiiliksestä.. ;))

    • PalNia

      muistelen ja haikailen mennyttä elämää ja vuosia, ikäviä tapahtumia, joitakin ihania tapaamiani ihmisiä, jotka ovat jättäneet lähtemättömän vaikutuksen.....
      Muutto Helsinkiin työn perään olisi saanut jäädä tekemättä, mutta kaikkeenhan tottuu jo tällä iällä.;))
      Kaikki eletyt muistot ovat arvokkaita elämän palasia, yhtäkään en antaisi pois.

    • ollikolli-63

      Ei kai me (useimmat) tunteettomia koneita olla,
      rakasta ikävöidään ja menneitä haikaillaan ainakin silloin kun selaa vaikka tallennettuja tekstiviestejä.
      Touhuan koko ajan jotain mielekästä niin eipä ikävä tule mieleen, nyt kun otit asian puheeksi niin meinaa väkisinkin muistelot hiipiä mieleen..

      En kuitenkaan jäisi murehtimaan menetettyjä asioita tai ihmistä saattaahan ne eteen tupsahtaa sitten kun vähiten odottaa...optimistin aatoksia...

      Eteenpäin sanoi mummo kun lumihangessa tarpoi!!

    • nainen

      välillä muistellaan menneitä,varsinkin hyviä aikoja.

    • bag_gie

      haikeita hetkiä tulee, ikävä sekä ihmisiä että paikkoja jotka ovat jääneet vuosien ja vuosikymmenien taakse. Se katuuko tekemisiään/tekemättä jättämisiään riippunee ihmisestä.

      Mie ikävä kyllä olen niitä joille jotain aina jää kaihertamaan :( Mutta iän myötä olen oppinut hyväksymään että menneitä on turha katua, mitään hyötyä siitä ei ole muuta kun itsensä kiusaamista.

      Oli muuten ajankohtainen kysymys. Sain juuri eilen kuulla että ihminen josta kovasti välitin yli 20vuotta sitten, on tehnyt itsemurhan jokin aika sitten:"( Menee varmaan jonkin aikaa ettei välillä ätkähdä päähän jotain muistoa hänestä ilman että tulee paha mieli.

      Vaikkemme olleet tekemisissä tässä välissä niin tieto tosissaan järkytti ja sai miettimään miten ois jos asiat ois menneet eri tavalla silloin aikanaan :(

      Mutta sellaista se on, aikaa ei voi kääntää ja jos joka hetki pitäis miettiä miten eri vaihtoehdot vaikuttavat tulevaisuuteen, ei kerkiäisi elää ollenkaan. Mutta muistoista kannattaa pitää kiinni.

    • ggnojoP

      Ikävä on, mutta maan poveen ei voi mennä sitä
      kertomaan ja taivas ei kuuntele, koska se ei vas-
      taa.

      Monesta risteyksestä olisin kääntynyt toiseen
      suuntaan.

      Ja nyt? Menneisyys on nykyisyyteni oppaana. Hai-
      kein mielin.

    • sinkku55

      jäänyt ikävä,varsinkin viimeisimpää miestä ja vanhempia jotka on tuonpuoleisessa maailmassa:((

      Mut ei pidä jäädä ikävöimään vaan alkaa elämään uudestaan, niin kuin minä olen tehnyt::)))

    • )))))

      Kauanko voin kaivata toista?
      Jonain päivänä tiedän.

      • sinkku55

        kauanko kaipaa toista..
        Mulla ei mennyt kuin vuosi,jotta en enää kaivannut miestäni....ensin ajattelin että tästä ei selviä ikinä,mut niin se vaan elämä jatkuu:))iloisessa merkeissä:))))


    • Non

      je ne regrette rien! - en kadu mitään,
      katson vain eteenpäin, kaipaan kyllä omia ihmisiäni.. mutta huomennahan taas tapaamme, tai ehkä ensi viikolla.

    • tuffe

      meidän edellistä autoa... se oli sitten täydellinen, vaikka välillä kyykistyikin tien viereen... Hakisin sen kotiin jos löytäisin. Ei noista uusista peleistä ole kuulkaas mihinkään -bensankulutuksen mittarit ja perän sähkömoottori... pah!

      • ollikolli-63

        Hauskoja moottoreita sulla...
        Miten se perän "sähkömoottori" käytännössä toimii??


      • tuffe
        ollikolli-63 kirjoitti:

        Hauskoja moottoreita sulla...
        Miten se perän "sähkömoottori" käytännössä toimii??

        Miten... käynnistyy kun avaat kuskin oven. Siis ennen kuin auton kone on käynnissä :( Kivat akulle... Olenkin miettinyt, että mitä sitten kun noin 10 kertaa avaan oven ja aina unohdan jotain kotiin, puhelimen, lompakon, muksut, jne... Pitää varmaan asentaa varaaja lämmitystolpaan.

        Onneksi et kysynyt mitä se moottori tekee ;)))


      • ollikolli-63
        tuffe kirjoitti:

        Miten... käynnistyy kun avaat kuskin oven. Siis ennen kuin auton kone on käynnissä :( Kivat akulle... Olenkin miettinyt, että mitä sitten kun noin 10 kertaa avaan oven ja aina unohdan jotain kotiin, puhelimen, lompakon, muksut, jne... Pitää varmaan asentaa varaaja lämmitystolpaan.

        Onneksi et kysynyt mitä se moottori tekee ;)))

        Mulla taitaa olla vähän vinoutunut mielikuvitus,
        että perän sähkömoottori...suriseekohan se kun virta on päällä??
        Hyvillä mielin painun nukkumaan..kiitos tuffe!!


      • (.)Y(.)
        ollikolli-63 kirjoitti:

        Mulla taitaa olla vähän vinoutunut mielikuvitus,
        että perän sähkömoottori...suriseekohan se kun virta on päällä??
        Hyvillä mielin painun nukkumaan..kiitos tuffe!!

        olla, mullakin toi mielikuvitus.. :DDDD

        http://koti.mbnet.fi/merediac/kuvat/pelasty.jpg


    • Unessani kohtaan heitä - herättyäni on pitkään haikea olo..:(

      • väsyynut on muuta onnellinen

        vaimitä sanooD.


      • 44aeniM
        väsyynut on muuta onnellinen kirjoitti:

        vaimitä sanooD.

        Vainajat maanpäälle palaavat...


    • terva-bobby

      Olen sairaalloisen ikävissäni kun oletan, että rakkaani on onnellisempi ilman minua...
      Hänellä ei ole ketään toista, tiedän sen, mutta kaikki tuntuu niin hirveän pahalta nyt, kun en saa koskaan tietää, MIKSI ???

    • MysNa

      liittyy läheisiin joiden maanpäällinen vaellus on päättynyt. Vanhusten kohdallahan sen ymmärtää ja ikävä tuntuu luonnolliselta kaipaukselta.
      Oman ikäluokan ystävien ja nuoren kummilapseni kohdalla kuoleman tarkoitusta on sitävastoin vaikea ymmärtää ja
      ikävän muoto on jotenkin tuskallisempi - kun yhteistä aikaa ei enää ollutkaan...

      Tiettyjä paikkoja ja niiden tunnelmaa kaipaan. Tähän kaipuuseen saattaa toisinaan liittyä joku ex-kumppani.
      Muuten menneet suhteet on jo ikävöity ja suru muuttunut opiksi tulevaan elämään ja oman kasvun tielle.

      Pääsääntöisesti yritän elää tässä ja nyt - eilistä, kun ei takaisin saa eikä huomisesta tiedä :)))

    • Thunia

      kommenteistanne.
      Ihan sain sellaisen kuvan, ettei tähän ikävään nyt ihan kuole.
      Joten hauskaa kesää kaikille.

    • guassi

      ikävä toisen luo on kova.Pakko oli vielä vastata kun löysin noin ajankohtaisen aiheen.

    • Anonyymi

      Joka päivä haikailen menneitä aikoja ja unissanikin näen niitä ja kun herään iskee kaipuu. Sattuu sieluun kun ajattelen niitä aikoja ja haluaisin matkustaa uudestaan ja uudestaan siihen aikaan. Mulla on hyvä elämä tällä hetkellä mutta haluan takaisin menneisyyteen 😪

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe