MINNE PAKOON ?

Anonyymi-ap

Minne paeta veittämään rauhallista onnellista loppuelämää,
kun
jälkeläinen / set vihaa vanhempiaan,,,,,,,

miksi tulee katkeria vihasia
vaikka menestyneet
korkeakoulutus taustalla,

johtuuko persoonallisuudesta,
onko kasvatusvirhe taustalla,
seurauksena narsismi,

uusioperheetkö tekee ihmisistä katreia ,

vaikko kasvatusvirhe, " väärin rakastettu "

siinäpä miettimistä ! ?

57

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä sitä pakopaikkaa taida olla missään,
      nykyisin kun ei ole kuin tavallaan saatohoitoon tarkotettuja palvelutaloja, niissä kun vanhukset kuolee lyhyen ajan sisällä voin vuoden tai kaksi sisällä,

      muinoin oli oikeita vanhusten palvelutaloja niissä vanhukset eli turvallista vanhuuttaa useamman vuoden palveluineen,
      niitäkä ei tietääkseni enää ole olemassakaan, kaikki hävitetty suomesta,

      koti taitaa olla paras paikka ja kuolla omaan sankyynsä,
      vaikka olettaisin, moni vanhus haluisi muuttaa muualle jossa saisi elää vielä omaa elämäänsä kykynsä mukaan,,

      • Anonyymi

        Aloittajalle.

        Olet kertonut tään saman asian jo aika monta kertaa täällä.

        Ratkaise asiasi itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle.

        Olet kertonut tään saman asian jo aika monta kertaa täällä.

        Ratkaise asiasi itse.

        Hyvin iäkkäät ihmiset ei muista enää aiempia kirjoituksiaan. Olen itsekin huomannut, että samoja juttuja toistetaan. Muistin huononeminen ei aina tarkoita etenevää muistisairautta, vaan vanhemmiten muuttuu hajamieliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin iäkkäät ihmiset ei muista enää aiempia kirjoituksiaan. Olen itsekin huomannut, että samoja juttuja toistetaan. Muistin huononeminen ei aina tarkoita etenevää muistisairautta, vaan vanhemmiten muuttuu hajamieliseksi.

        Sen takia esitänkin, että ratkaisisi itse asiansa, - eikä jatkuvalla syötöllä jankkaa omaa negatiivista mieltään tänne muille.

        "Jokainen on oman onnensa seppä" - olisi hyvä muistaa edes tämä totuus.
        "Kukapa sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse" on toinen käypä neuvo.

        On annettu neuvoa monta kertaa, mutta ei noudata, kunhan vain säälittelee itseään.

        Saa itse onnensa, kun muuttaa elämänasenteensa ja luo itse onnensa.
        Vaikka olis köyhä, sairas ja yksinäinen, - niin silti voi olla onnellinen.
        Voi vaikka nauttia kukan kauneudesta, kynttilä pöydällä tuo jo tunnetta, että ei ole yksin.
        Pikkuasioita: lämpimät tossut, omapaistama pulla, hymy, tee joku toinen iloiseksi ym ym.
        Kuunnella joululauluja, olla kiitollinen elämälle. Elämä on kaikkea: iloa, onnea, pettymystä - miten kukakin elämän ottaa. Valittaako vai kiittää?

        Miksi aina pitää valittaa?
        Voihan tehdä jotain kivaa senkin ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin iäkkäät ihmiset ei muista enää aiempia kirjoituksiaan. Olen itsekin huomannut, että samoja juttuja toistetaan. Muistin huononeminen ei aina tarkoita etenevää muistisairautta, vaan vanhemmiten muuttuu hajamieliseksi.

        Joku tekee lähes joka päivä kuolema toivomus jutun tms. Ei niitä otsikoita halua nähdä. Höppänä koeta keksiä jotain muuta elämääsi, lue kirjoja ja katso kissa videoita yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia esitänkin, että ratkaisisi itse asiansa, - eikä jatkuvalla syötöllä jankkaa omaa negatiivista mieltään tänne muille.

        "Jokainen on oman onnensa seppä" - olisi hyvä muistaa edes tämä totuus.
        "Kukapa sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse" on toinen käypä neuvo.

        On annettu neuvoa monta kertaa, mutta ei noudata, kunhan vain säälittelee itseään.

        Saa itse onnensa, kun muuttaa elämänasenteensa ja luo itse onnensa.
        Vaikka olis köyhä, sairas ja yksinäinen, - niin silti voi olla onnellinen.
        Voi vaikka nauttia kukan kauneudesta, kynttilä pöydällä tuo jo tunnetta, että ei ole yksin.
        Pikkuasioita: lämpimät tossut, omapaistama pulla, hymy, tee joku toinen iloiseksi ym ym.
        Kuunnella joululauluja, olla kiitollinen elämälle. Elämä on kaikkea: iloa, onnea, pettymystä - miten kukakin elämän ottaa. Valittaako vai kiittää?

        Miksi aina pitää valittaa?
        Voihan tehdä jotain kivaa senkin ajan.

        Joillekin valittaminen on elämän tärkeä osa.
        Aina voi surra sitä ettei ole saanut elämältä enempää. Ei ole toiveet toteutuneet.
        Eivät lapset ole kyllin kiitolliset.
        Lapsenlapset eivät edes käy tapaamassa. Kukaan läheisistä ei halua kuulla huonosta voinnistasi ja muista ongelmistasi. Kertovat omistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia esitänkin, että ratkaisisi itse asiansa, - eikä jatkuvalla syötöllä jankkaa omaa negatiivista mieltään tänne muille.

        "Jokainen on oman onnensa seppä" - olisi hyvä muistaa edes tämä totuus.
        "Kukapa sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse" on toinen käypä neuvo.

        On annettu neuvoa monta kertaa, mutta ei noudata, kunhan vain säälittelee itseään.

        Saa itse onnensa, kun muuttaa elämänasenteensa ja luo itse onnensa.
        Vaikka olis köyhä, sairas ja yksinäinen, - niin silti voi olla onnellinen.
        Voi vaikka nauttia kukan kauneudesta, kynttilä pöydällä tuo jo tunnetta, että ei ole yksin.
        Pikkuasioita: lämpimät tossut, omapaistama pulla, hymy, tee joku toinen iloiseksi ym ym.
        Kuunnella joululauluja, olla kiitollinen elämälle. Elämä on kaikkea: iloa, onnea, pettymystä - miten kukakin elämän ottaa. Valittaako vai kiittää?

        Miksi aina pitää valittaa?
        Voihan tehdä jotain kivaa senkin ajan.

        Sinä ainaki jaksat moittia vuodesta toiseen muitten vanhusten asenteita,
        kipuja ja sairauksia,
        olet selkeästi erittäin k y l m ä kylmäävä ihminen,
        sinun läheisesi on takuulla muuttaneet kaus joa taatusti hylkänneet lopullisesti,
        olet ilmeinen narsisti luonne, oletet olevasi t ä y d e l l i n e n, hah hah,
        moitit kaikka muita neuvoillasi hah,

        et huomaa, sinä i t s e MARISET vuodesta toiseen
        kuinka huonoja kaikki muut ihmiset ovat,
        vain SINÄ vain YKSI osaat elää hyvää elämää
        ET valita vaivojasi, nostat itsesi jalustalle kehut itseäsi
        ja MOITIT kaikkia muita heh heh heee sori kun naurataa,
        narsistiset ihmiset sitten osaa olla hauskoja, heh heh heeeee,
        noooh hauskaa joulua sinulle kuitenki,
        toivottavasti pukki ei tuo risuja sinulle kuitenkaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ainaki jaksat moittia vuodesta toiseen muitten vanhusten asenteita,
        kipuja ja sairauksia,
        olet selkeästi erittäin k y l m ä kylmäävä ihminen,
        sinun läheisesi on takuulla muuttaneet kaus joa taatusti hylkänneet lopullisesti,
        olet ilmeinen narsisti luonne, oletet olevasi t ä y d e l l i n e n, hah hah,
        moitit kaikka muita neuvoillasi hah,

        et huomaa, sinä i t s e MARISET vuodesta toiseen
        kuinka huonoja kaikki muut ihmiset ovat,
        vain SINÄ vain YKSI osaat elää hyvää elämää
        ET valita vaivojasi, nostat itsesi jalustalle kehut itseäsi
        ja MOITIT kaikkia muita heh heh heee sori kun naurataa,
        narsistiset ihmiset sitten osaa olla hauskoja, heh heh heeeee,
        noooh hauskaa joulua sinulle kuitenki,
        toivottavasti pukki ei tuo risuja sinulle kuitenkaa,

        Eihän se mitään marinaa ole, sillä kyllä ihan niin on, että ne muut, jälkipolvet mukaan lukien, ovat paljon huonompaa sorttia. Pakertavat työssään ja perheissään, eivät käy, eivät auta, eivät kutsu, valittavat välimatkoja, eivät soita. Niillä on tauteja, joita meidän nuoruudessa ei ikinä kenelläkään ollut, ne matkustavat ulkomaille, eivät tule mökille loman viettoon.
        Matka niiden luokse veisi monta tuntia. ikinä eivät ole puhelimen ääressä. Kannattaa pitää oma puhelin suljettuna, ihan kiusalla, siitäpähän oppivat, kun yrittävät soittaa, ettei täällä kaiken aikaa olla passissa.
        Perintöjä odottavat, mieluummin muistan kulkukissoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se mitään marinaa ole, sillä kyllä ihan niin on, että ne muut, jälkipolvet mukaan lukien, ovat paljon huonompaa sorttia. Pakertavat työssään ja perheissään, eivät käy, eivät auta, eivät kutsu, valittavat välimatkoja, eivät soita. Niillä on tauteja, joita meidän nuoruudessa ei ikinä kenelläkään ollut, ne matkustavat ulkomaille, eivät tule mökille loman viettoon.
        Matka niiden luokse veisi monta tuntia. ikinä eivät ole puhelimen ääressä. Kannattaa pitää oma puhelin suljettuna, ihan kiusalla, siitäpähän oppivat, kun yrittävät soittaa, ettei täällä kaiken aikaa olla passissa.
        Perintöjä odottavat, mieluummin muistan kulkukissoja!

        Hauska juttu,,, noi kissat,,, heh,,,

        en mää kuitenkaan kissoja ala katteleen,,,
        on mulla käsityöt ja auto vielä, lähden ulos ajeleen ku oikein ikäväksi yksin olo tuntuu,
        nykyisin alkaa yksi viihtymäänki ihmeen hyvin,

        pistää vaikka maate ja nukahtaa kun oikein tympii,

        ja ohan radiot ja TV: keksitty, ja nämä tietokoneet, täältä löytää vaikka mitä ikinä haluaa etsiä, ruuanlaittoa käsitöitä musiikkia janämä palstat, myös kaiken maailman lehdet voi lukasta , ainaki lehtien otsikot jos koko lehtiä ei jaksalukea, ja niistä poimia kaikki milenkiintoisimmat aiheet luettavaksi,



        oikeestaan
        ei meillä tylsää ookkaa, kuna tikusta tehdään otsakkeita ettää saadaan vanhuksia heräteltyä tähän päivään, ja miettimään maailman menoa,
        siinä samlla saamme marista ja KEHUA itseämme ja jälkeläisiämme, ja moittia olojamme vaikkka me todellisudessa voimme HYVIN,
        mutta onhan herätetty huomiota,
        ja saatu keskustelua aikaan,
        onhan seki jonkilaista AIVOJEN RASSAAMISTA, ja virikettä aivotoiminnallemme,
        noooooh jakselaan ja kirijooootellaan taas mukavia ja vähemmän mukavia,

        kuuuulemiiiiin toistaiseksi,,,


      • Anonyymi

        Olen monta kertaa ajatellut että kaksi eläkeläistä voisivat asua yhdessä että olisi aina joku joka näkisi ihmisen ihmisenä. Mutta sitten on niinkin että kaikilla ei ole samanlaisia tapoja ja jos kaikki eivät ole samoilla ajatuksilla ja tavoilla varustettuja niin sekin olisi vaikeaa Luin kahdesta naisesta jotka muuttivat yhteen asumaan. Molemmilla omat huoneet ja yhteinen olohuone ja keittiö . He pitivät sitä hyvänä ratkaisuna heille juutåei sopivana ja sanoivat että oli aamukahvi kaveri jos niin halusi. Kummallakin oli televisiot huoneessaan ja vielä yksi televisio olohuoneessakin . Vuokra maksettiin puoliksi ja muut yhteiset menot .
        Joillekin sellainen sopii, en tiedä miten itse suhtautuisin sellaiseen asumiseen , olisinko itsekäs, tai antaisinkontoisen ohjailla . Mutta nämä jotka muuttivat yhteen olivat tyytyväisiä ratkaisuunsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle.

        Olet kertonut tään saman asian jo aika monta kertaa täällä.

        Ratkaise asiasi itse.

        Älä viitsi olla ilkeä ihmiselle jolla on suru sydämmessä siksihän meitä on täällä että voisimme ehkä antaa vertaistukea se kun kylmästi tyrmätä ihminen ilkeillä sanoilla. Jos joku on sanonut asian aikaisemmin niin ei kai se sinulta pois ole vaikka suruaan kertoo , ei minua ainakaan häiritse, voin todella ymmärtää hänen tuskansa , joten jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin älä viitsi sanoa edes sitä mitä sanoit
        . Me ihmiset ollaan erilaisia , kamalaa olisi jos oltais samasta muotista valettuja , toiset vaan tuntevat surua asioista ja sekin jo helpottaa kun sen voi kirjoittaa . Ollaan toisillemme ystävällisiä silloin kun toinen ei ole edes kohdistanut mitään ilkeää kellekkään .
        Tottakai sitä jokainen kaipaa jälkeläisiään ja tuntee itsensä hyljätyksi jos eivät edes soita koskaan . Joten meillä on kaikilla omat surumme, ja kun näkee että joku vaan ilkeästi niihin kommetoi niin ei uskalla lopulta edes kirjoittaa kun näkee että palstallakin kohdellaan kaltoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia esitänkin, että ratkaisisi itse asiansa, - eikä jatkuvalla syötöllä jankkaa omaa negatiivista mieltään tänne muille.

        "Jokainen on oman onnensa seppä" - olisi hyvä muistaa edes tämä totuus.
        "Kukapa sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse" on toinen käypä neuvo.

        On annettu neuvoa monta kertaa, mutta ei noudata, kunhan vain säälittelee itseään.

        Saa itse onnensa, kun muuttaa elämänasenteensa ja luo itse onnensa.
        Vaikka olis köyhä, sairas ja yksinäinen, - niin silti voi olla onnellinen.
        Voi vaikka nauttia kukan kauneudesta, kynttilä pöydällä tuo jo tunnetta, että ei ole yksin.
        Pikkuasioita: lämpimät tossut, omapaistama pulla, hymy, tee joku toinen iloiseksi ym ym.
        Kuunnella joululauluja, olla kiitollinen elämälle. Elämä on kaikkea: iloa, onnea, pettymystä - miten kukakin elämän ottaa. Valittaako vai kiittää?

        Miksi aina pitää valittaa?
        Voihan tehdä jotain kivaa senkin ajan.

        No niin näinhän se taas meni . Hyvä että en ehtinyt itse kertoa yhtä asiaa joka todella on järkyttänyt . Olis mennyt ehkä valittelun tilille sekin kirjoitus, joten sanotaan vaan että hyvin menee ei mitään huolia elämässä ja kissa nostaa häntänsä ihan itse
        Lumiityötkin siinä ohessa tuossa vaan hoidetaan, ei yhtään vanhuus väsytä ja ilmankin on aika suotuisat . Kaikki vaan on oikein positiivista kaikella tavalla .
        Keitellään vahvat kahvit ja ollaan entistä enemmän pirteämpiä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle.

        Olet kertonut tään saman asian jo aika monta kertaa täällä.

        Ratkaise asiasi itse.

        "Aloittajalle.

        Olet kertonut tään saman asian jo aika monta kertaa täällä."

        Sinäkö et kirjoita mitään kahdesti. oliko tarpeellista kirjoittaa, toivottavasti sait hyvän mielen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia esitänkin, että ratkaisisi itse asiansa, - eikä jatkuvalla syötöllä jankkaa omaa negatiivista mieltään tänne muille.

        "Jokainen on oman onnensa seppä" - olisi hyvä muistaa edes tämä totuus.
        "Kukapa sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse" on toinen käypä neuvo.

        On annettu neuvoa monta kertaa, mutta ei noudata, kunhan vain säälittelee itseään.

        Saa itse onnensa, kun muuttaa elämänasenteensa ja luo itse onnensa.
        Vaikka olis köyhä, sairas ja yksinäinen, - niin silti voi olla onnellinen.
        Voi vaikka nauttia kukan kauneudesta, kynttilä pöydällä tuo jo tunnetta, että ei ole yksin.
        Pikkuasioita: lämpimät tossut, omapaistama pulla, hymy, tee joku toinen iloiseksi ym ym.
        Kuunnella joululauluja, olla kiitollinen elämälle. Elämä on kaikkea: iloa, onnea, pettymystä - miten kukakin elämän ottaa. Valittaako vai kiittää?

        Miksi aina pitää valittaa?
        Voihan tehdä jotain kivaa senkin ajan.

        Niin minäkin ajattelin 70vuotiaana. Mutta kun alkoi tulla 86v sairauksia ja aina tuli uusi ennen kuin vanha parani. Aina oli kalenterissa lähes kymmenen menoa johonkin hoitoon.

        Jos hän on kaukokatseisempi ja katselee ymmärtää eteenpäin.
        Asioita ei voi muuttaa vanhana vuodessakaan, ennen nuoerna voi tänään pääättää ja viikon päästä matkutaa kiinaan tai ryhtyä opiskelemaan kieliä. Ei enää vanhana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin iäkkäät ihmiset ei muista enää aiempia kirjoituksiaan. Olen itsekin huomannut, että samoja juttuja toistetaan. Muistin huononeminen ei aina tarkoita etenevää muistisairautta, vaan vanhemmiten muuttuu hajamieliseksi.

        Ei tartte olla mitään vikaa muistissa sitä vaan haluaa kirjoittaa ehkä siten purkaa suruaan
        Ei tartte olla tyly ihmiselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen takia esitänkin, että ratkaisisi itse asiansa, - eikä jatkuvalla syötöllä jankkaa omaa negatiivista mieltään tänne muille.

        "Jokainen on oman onnensa seppä" - olisi hyvä muistaa edes tämä totuus.
        "Kukapa sen kissanhännän nostaa, jos ei kissa itse" on toinen käypä neuvo.

        On annettu neuvoa monta kertaa, mutta ei noudata, kunhan vain säälittelee itseään.

        Saa itse onnensa, kun muuttaa elämänasenteensa ja luo itse onnensa.
        Vaikka olis köyhä, sairas ja yksinäinen, - niin silti voi olla onnellinen.
        Voi vaikka nauttia kukan kauneudesta, kynttilä pöydällä tuo jo tunnetta, että ei ole yksin.
        Pikkuasioita: lämpimät tossut, omapaistama pulla, hymy, tee joku toinen iloiseksi ym ym.
        Kuunnella joululauluja, olla kiitollinen elämälle. Elämä on kaikkea: iloa, onnea, pettymystä - miten kukakin elämän ottaa. Valittaako vai kiittää?

        Miksi aina pitää valittaa?
        Voihan tehdä jotain kivaa senkin ajan.

        Uskomatonta, minkälaista varmuutta ulosantiin täydellinen tietämättömyys antaakaan. Tekstistäsi näkee,ettei elämäntaipaleesi ole vielä pituudella pilattu. No, nuoruus on vaiva joka paranee vain ajan kanssa, Tulit sitten kuitenkin kommentoimaan Sinulle niin vastenmielisen aloituksen tekstiä. Nuo antamasi kaksi neuvoa ovat puhtaasti sellaisen henkilön tuotoksia, joka on hädintuskin saanut valkolakin painettua päähänsä, maailma on avoin ja itse on kuolematon. Näin se pitää ollakin, mutta noin köykäisillä eväillä ei kannata lähteä neuvomaan ihmisiä, joilla on sentään neljä kertaa Sinun elämänkokemuksesi.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­m­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18153491g

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Onhan niitä seniorikoteja,ota selvää. Sellaiseen kun muutat, ei sinun tarvitse olla lastesi kanssa missään kosketuksissa.
      Monissa perheissä jälkikasvut ovat itsekkäitä ja ajavat vain omia asioitaan,vaikka heille on kehdosta asti kerrottu, kuinka hyvään perheeseen ovat syntyneet ja pitää olla kiitollinen kaikesta, minkä uhrautuvat anhemmat ovat heille antaneet.

      • Anonyymi

        Pitää kasvaa kaiken yli.
        Itse tässä yritän ainakin. Yhteiskunta on muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kasvaa kaiken yli.
        Itse tässä yritän ainakin. Yhteiskunta on muuttunut.

        Ihminen on aina sama. Kiittämättömyys on maailman palkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kasvaa kaiken yli.
        Itse tässä yritän ainakin. Yhteiskunta on muuttunut.

        ei enään jaksais kasvaa ku ysikympiset lähestyy huimaa vauhtia,
        mä anna jo periksi,
        olkoon kyllä ne pärjäääää
        mä kuolen hyvillä mielin täysin elämää eläneenä,,, mitään en ole enään vailla,,,,
        vaikka pidän kyllä yllätyksistä, esm. lotto voitto voisi saada melkosta vipinää aikaan vielä jos oikein suuri potti pamahtais vanhuksen tilille,

        tämmöstä joulua ootellessa,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on aina sama. Kiittämättömyys on maailman palkka.

        jooo, lisäää lisäääää lisääääääää pitää saada,,,


    • Anonyymi

      Hyvä aloittaja, ei se paikka ratkaise. Ei ole semmoista paikkaa mihin pystyisi pakenemaan itseään. Loppujen lopuksihan kyse on omasta itsestä. Omia ajatuksiaan voi työstää ja suhtautumistaan asioihin. Korjaa ja muuta ne mitä pystyt, hyväksy ettet voi kaikkea muuttaa ja hylkää ne.
      Kerro kuulumisiasi, yhteenkuuluvuutta on lukijoiden ja kommenjien kesken.

      • Anonyymi

        joooo, mä oonko opetellu kaveraamaan itteni kanssa,
        olenki maailman paras kaveri itselleni,

        hym,,, ja sitten tietenki voin olla mullekki,
        itsestähän kaikki lähtee,,,

        kivaa joulua sullekki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo, mä oonko opetellu kaveraamaan itteni kanssa,
        olenki maailman paras kaveri itselleni,

        hym,,, ja sitten tietenki voin olla mullekki,
        itsestähän kaikki lähtee,,,

        kivaa joulua sullekki,

        Kiitos toivotuksista.
        Ittensä kanssa kaveraaminen onkin haastavaa. Löytyy vaikka mitä. Hyvä puoli siinä on se, että säästää aikaa ja matkakuluja. Aina paikalla. Vaan ei sekään hyvä. Joskus haluais vaan olla, mutta tunkee ajatuksiaan.
        Luulen, että olet kelpo kaveri. Pitää vaan vähän "tökkiä" :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo, mä oonko opetellu kaveraamaan itteni kanssa,
        olenki maailman paras kaveri itselleni,

        hym,,, ja sitten tietenki voin olla mullekki,
        itsestähän kaikki lähtee,,,

        kivaa joulua sullekki,

        Noin...Lisätään tohon vielä, että kun itseltään kysyy ja itselleen vastaa, niin aina on oikea vastaus. Tunteekin itsensä helkkarin fiksuksi. On siinä sitten evädtettä vaikka neuvomaan vähän tyhmempiäänkin. Jatka vaan valitsemallasi uralla.


    • Anonyymi

      Älä syytä läheisiäsi, ehkä he ei halua tavata kun olet niin katkera.

    • Anonyymi

      Mahdottomia vaatimuksia, jälkikasvulla voi olla omia murheita, eroja työttömyyttä ym. On itsekästä vaatia et he koko ajan ovat skarppina. Keksi joku muu elämääsi kuin jatkuva negatiivisuus, kukaan ei ole sulle velkaa. Hyvää joulua!

      • Anonyymi

        Ei hän ole mitenkään vaatinut mitään ainoastaan toivonut että saisi vaikka puhelin soiton ja kuulle kuulumiset lapsenlapsistaan ehkä . Ei saa vääntää asioita .
        Jokainåsella ihmisillä in surullisia päiviä . Mutta hön on vaan erehtynyt tänne kirjoittamaan luullen että ikäisille voikirjoittaa.


    • Anonyymi

      Läheisille voi kertoa jos tarvitsee apua, eikä syytellä heitä kaikesta, muuten saa ihmetellä kun eivät välitä. Vastuu on vanhanakin, jos ei ole holhouksen alla ja sittenkin yhteiskunnankin kuuluu auttaa.

    • Anonyymi

      Nuoret sukupolvet ei kyttää perintöä, se on vanhaa aikaa se.

    • Anonyymi

      Lukasin noita komentteja,
      suurin osa on käsittäny alotuksen väärin,
      EI alotuksen tekiä ole ollenkaan kiitollisuutta vailla,
      vain pelkkää joskus tapaamista ja kuulumisten kuulemisia,
      NÄIN tulkitsen ja olen ymmärtäny alotuksen huolet,

      pitkän elämän eläneenä
      oman kokemuksen mukaan EI jälkeläiset vihaa vanhempiaan
      mutta
      se ijänikuinen napanuora pitää katkasta,
      se vasta tekee sieluun kipeetä,
      siinä EI sanoja säästellä kun räyhä räiskyy ja iskee,

      itsekki aikoinaan olin omalle äidilleni tosi vihanen,
      hän aina t i e s i kaikki asiat paremmin kuin minä,
      antoi loputtomiin neuvojaan,
      kyllä silloin minullaki pinnapaloi
      sanoin pahastikki takasi,
      huusinki, etkö huomaa minäki olen jo aikuinen
      ja tiedän asioista PALJON enemmän kuin sinä, huh,

      -- onneksi aikuistuin ja tajusin tilanteen,
      huomasin oman äitini vanhukseksi, jopa avun tarvitsijaksi,
      mun asenne muuttui täysin omaa äitiäsi kohtaan,
      aloin enemmäki huolehtimaan hänen tarpeistaan,
      hankin kotiapua hänelle hänen omien toiveittensa mukaan,
      hankin sairaanhoitaja palvelun, vakituinen sairaanhoitaja kävi säännöllisesti mittaamassa hänen verenpainettaan suraamssa vointi,
      äidilläni oli syd. ongelima, joihin myöhemmin äkisti kuoliki,

      onneksi ehdin osottaa äidilleni todellisen rakkauteni,
      sillä äitini oli ja on haudassaki edelleen minulle hyvin rakas, maailman tärkein ihmine,
      hän oli erittäin lahjakas , moni lahjakkuus,
      vielä viidenki kymmen vuoden takaisia hänen tekemiä käsitöitään löytyy
      minuki jäämistöstä
      kuolemanki jälkeen ,,

      alotuksentekijä kyllä tietää sisimmässään että jälkeläiset elää omaa elämäänsä ja rakkaus on ikuinen,
      vaikka välillä räiskyy ja rätisee se kuuluu elämään,


      toivon
      kestäkää te muutki itseänne ja jälkeläisiänne,
      elämään kuuluu kaikki hyvät ja pahat hetket, elämä on elämistä varten,

      hyvää joulun odotusta kaikille,,,

    • Anonyymi

      Näin se menee ja läheisille kiukutellaan kun ovat niin läheisiä, samoin koin aikoinaan ja ymmärsin myös lopulta ja autoin.

    • Anonyymi

      Kyllä nykyään nuorilla perheillä on itsellä niin paljon työtä, myös huolia monenlaisia,
      että ei voi olettaa, että he jatkuvasti vanhempiaan ehtivät valvomaan.
      Aloittaja tuntuu olevan tyytymätön, itseensäkö, kun ei enää jaksa niin paljon kuin ennen.
      Minä olen koettanut kaivaa esiin itselleni kiitollista mieltä, eihän meillä ole mitään hätää, sitten kun apua tarvitsemme kyllä sitä silloin saamme.
      Olen kiitollinen siitä, että pää vielä toimii hyvinkin, myös jaksan tehdä omat päivittäiset askareet, jopa joulun valmistelu puhtia antaa.
      Odotan joulua, että lapset ja lastenlapset tulee käymään ja saamme yhdessä nauttia joulunpyhistä: kertoa kuulumisiamme, laulaa joululauluja, se on elämää.

      • Anonyymi

        sinullahan onni kukoistaa kun lapset ja lapsenlapset tulevat sinua katsomaan, moni muu vanhus saa viettää taatusti yksinäisen joulun,
        vaikka olis lapsia ja lapsenlapsia, kun elämä ei ei kertakaikkiaan mene kaikilla noin hyvin kuin sinulla, eikä kaikki h a l ua edes tavata ketään ovat niin elän ja työn rasittamia halavat olla yksin ihan omissa oloissaan ja rahuassa, seki on joillekki onni ja onnellista olla yksin ja levätä,,


      • Anonyymi

        Kenelläkää ei ole helppoa,
        kaikilla omat vaikeutensa ja huolensa,

        mutta
        tärkeintä on kun kaikesta huolimatta selvitään


    • Anonyymi

      Voiko tuota paremmin kertoa, itse myös ajattelen näin. Hyvää joulun odotusta kaikille!

    • Anonyymi

      Otsikko on epäonnistunu,

      ei minnekää pakoon,
      koti on paras paikka maailmassa,

      " kotiin moni on kuollu " se O joku vanha sanonta jok O olemassa,

    • Anonyymi

      Kyllä jokainen tekee sentään parhaansa lastensa kasvatuksessa , mutta näitä 70 luvulla syntyneitä vaivaa joku asia mitä tulee omiin vanhempiin . Ja eivät sano edes mikä ja miksi tekevät sillai että unohtavat vanhempansa. Olen kuullut niin monta surullista tarinaa ja moni kuollut surunsa kun kaipaa lapsiaan —— turhaan .
      En usko että vanhempien kasbåvatus mitenkään olisi poikennut muiden vanhempien kasvatuksesta mutta vaikuttaa siltä että lasten puolisotkin tulevat perheistä joissa ei vanhempia arvosteta .pitää vaan ajatella että olivat lainassa ja muistella niitä kivoja asioita ajalta kun olisivat peniä vielä . Ei kai niitä voi pakottaakkaan tulemaan jos eivät pakottamatta tule . Surullista se on

      • Anonyymi

        " Lapset on laina vain "

        jossaki vanhassa laulussaki muistaakseni lauletaan,
        se on totta,
        vanhemmat vaan ei millää tahdo tätä hyväksyä,


        itse sota-ajan lasuuteni eläneenä, silloin oli erittäin vahva kylä yhteisöllisyys ja sukulaisten siteet,
        siitä kai johtuu etten itse oikein ole ymmärtäny mikjis jälkeläiseni katoaa omaan elämäänsä, muutamat sentään pitävät yhteyttä, luojalle kiitos,


    • Anonyymi

      Ei kaikki -70 luvulla syntyneet eli ei saa yleistää, minusta välitetään todella.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään saa yleistä. Mutta tein huomion työvuosinani työkaverista , kaikki 70 luvulla syntyneet omasivat minä mentaliteetin jos sanoi että joku asia on tehtävä niin heti oli sana ” minä en ainakaan” joten jotakin perää siinä on kun niistä on tehty statsitiikkaakin .
        En hauku sanon vaan miten olen kokenut. Itselläni on lapsia niiltä vuosilta ja soittelevatja käyvät kun ehtivät En odottele mitenkään että heidän pitäisi olla aina luonani koska muistan oman aikani heidän ikäisenä ja tiedän että ei aina ehdi. Saan toki soittaa jos jotain on ja apuakin saan , mutta en soittele joka asiasta , vaan yritän itse ja usein onnistuikin aika hyvin.
        Joten jos jollain on susru sydämmessään ja kirjoittaa tänne niin eikö silloin voisi olla edes ystävällinen aikanahan meillä eläkeläisillä luulis olevan . Ja muistaa pitää että ollaan erilaisia


    • Anonyymi

      Muinoin lähdimme puolisoni kanssa ulkomaille joulua pakoon,
      auta armias,
      siellä se vasta kauhee joulu-hässäkkä oliki,
      kotiin palattiin kieli vyönalla ihan poikki väsyneenä,
      kyllä suomessa sentää rahuhallista on joulunaki jos vertaa ulkomaitten joulu-hulinaan,,,

      • Anonyymi

        Kinntymys ja rakkaus toisiin ei tule pakottamalla, ei, se tulee kun osoittaa toiselle rakkautta ja tekee hyviä tekoja.
        "Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää", sanotaan sananparsissa. ja se on totta.


      • Anonyymi

        Me kanssa mentiin kerran mieheni kanssa läheiseen kaupunkiin hotelli jouluun , kaikki lapset olivat tuntureilla viettämässä joulua ja meitä ei yhtään kiinnostanut tunturit
        Se joulu oli kyllä ihana valmiiseen pöytään heti aamiaisella ja lounas pöydässä oli kaiken laista illallinen oli yhteinen kaikkien hotelli vieraiden kanssa , ja joulupukkikin toimkaikille muka lahjankin , ihana joulu sekin oli sinänsä ja tapasimme uusia ystäviä siellä joiden kanssa sitten yhteyttä pidettiin jälkeenkin päin ja mikä mukavinta ei tarvinnut huolehtia ruuanlaitosta eikä mistään muistakaan tavallisista joulu töistä, niin ; että vaihtelu virkistää sekin


    • Anonyymi

      Miksi pitää lähteä pakoon kun kuitenkin kaipaa läheisiä eli hei, haloo!

    • Tiedän ainakin yhden syyn aloittajan ongelmaan.

      Mahdatko sinä neuvoa heitä. Kyllä se on niin että keskimääräiset fiksut lapset kysyvät jos on tarve.
      Heillä on aina ikävä tunne kun käyvät luonasi ja , jos opetat.

      Kyllä he kysyvät jos tarvitsevat apua, ei aikuisia ja heidän puolisojensa elämään ole syytä puuttua.

    • Anonyymi

      jooooo, mä olenki jo luovuttanu,
      olkoon missä ovatki, miksi yrittäisin ottaa heihin yhteyttä kun saa vain haukut päin naamaa,
      kuolen yksin, tai kenties uuden rakkaani kansa
      kun eivät pittaa
      antaapa heidän olla,
      voi olla että perinnönki tuhlaan aivan itse
      tai anna sille lähimmäiselle joka on loppuun asti mun tukena,
      ja kenties huolehtii jos en itse jaksa,
      hyvästi jälkeläiset, voikaa hyvin siellä missä sitten oletteki,
      terv vanhempanne jotka EIVÄT osanneet rakastaa teitä oikein, eivät osanneet olla teidän mieleisiä vanhempianne,
      hyvästi,

    • Anonyymi

      niimpä, mitäpä sitä kerjäämään ,
      jääköön menneisyyteen koko porukka,

      testamentinki tekee vaikka naapurin puli ukolle, hän sentää puhuu ja kysyy joskus vointia,

      jälkeläiset ei tarvi perintöjän kun vanhemmat ovat vain hirviöitä ,

    • Anonyymi

      Perintöjä ei tarvii jättää, tuskin lapsesikaan haluaa ja elä täysillä ilman katkeruutta, näin on parasta varmaan.

    • Anonyymi

      alotukseen vastaus :

      ei minnekkää,

      inhottava joulu on kohta ohi
      tulee ihana kevät
      ja elämä jatkuu,,,,,,

      • Anonyymi

        Aloittajalle tiedoksi, että palstalla on usein käytetty lausetta: sen saa, minkä tilaa.
        Lauseen sanomasta voisimme keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle tiedoksi, että palstalla on usein käytetty lausetta: sen saa, minkä tilaa.
        Lauseen sanomasta voisimme keskustella.

        Ei pidä paikkansa. Ei aina saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajalle tiedoksi, että palstalla on usein käytetty lausetta: sen saa, minkä tilaa.
        Lauseen sanomasta voisimme keskustella.

        mistä,
        mikä sinulle olisi tärkeä aihe jutella,


      • Anonyymi

        Nyt oli sitten kuusi pilkkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli sitten kuusi pilkkua.

        joooooo ja kohta ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        et osaa laskakkaa kuinka monta on,

        jatkuu huomenna,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, jopa ehkä tänäänki,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooooo ja kohta ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        et osaa laskakkaa kuinka monta on,

        jatkuu huomenna,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, jopa ehkä tänäänki,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        👍 peukutus sinulle 11:29 Olet kiva humoristi ;)
        Eräät eivät ymmärräkään, että olet heitä paljon fiksumpi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe