Miten käännetään sanonta "pikkukivaa" englanniksi?

Anonyymi-ap

Esimerkiksi joku tekee jotain pientä kivaa kotonaan tai muuten puuhailee työpaikalla, jonka kokee kivaksi. Tai vaikka sisustaa tai iloa pienestä asiasta. Tai joku ottaa maukkaan kakunpalan tai sanoo huumorilla jotain asiaa pikkukivaksi. Mikä olisi oikea käännös ja kuvaava? Onko kysymys liian vaikea.

9

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Piti sanoa että sanontaa käytetään myös jos joku puuhastelee kaverin kanssa jotain kivaa salamyhkäisesti, esimerkiksi vetäytyy takkahuoneeseen askartelemaan pienoismallin parissa. On omia juttuja ja huumoria. Pikkujoulujen pikkukivasta ei tietoa sitten.

• Anonyymi

The simple/small/little joys of life?

• Anonyymi

Onpa taas järkevä kysymys. Enpä ole kuullut tuota sanaa usein käytettävän edes suomeksi, ja aika huonosti minusta sopii juuri mihinkään noista esimerkeistäkään. Tuollainen epämääräinen slangisana siis tuskin kääntyy englanniksikaan yhdellä "oikealla" yleispätevällä sanalla. Kiva puuhailu esimerkiksi voisi olla tinkering.

• Anonyymi

Esimerkkinä on "pientä kivaa". Ja kyllä, se on käytössä ollut aiemmin ainakin. Ehkei historiassa, mutta uusiosanonta. Miksi vastaat jos ei kiinnosta tai ei nappaa, jätä väliin ensi kerralla. Älä kiinnitä näihin mitään huomiota, säästytään kaikki rasitukselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkkinä on "pientä kivaa". Ja kyllä, se on käytössä ollut aiemmin ainakin. Ehkei historiassa, mutta uusiosanonta. Miksi vastaat jos ei kiinnosta tai ei nappaa, jätä väliin ensi kerralla. Älä kiinnitä näihin mitään huomiota, säästytään kaikki rasitukselta.

Anteeksi, kelpuutatko vain itseäsi miellyttävät vastaukset? Vastaan siksi, että koko kysymys on tosiaankin typerä (tai jos kaunistellaan omia sanojasi lainaten niin "liian vaikea"). "Pikkukiva" voi sopia ehkä niihin pikkujouluihin tai seksilelun mainostajan sanastoon, muut esimerkkisi ovat vain saman sanan "ironista" huumorikäyttöä. Kaikissa kielissä on paljon sanoja ja sanontoja joita on mahdotonta kääntää toiselle kielelle niin, että se yksi sama sana toimisi kaikissa vastaavissa tilanteissa.

• Anonyymi

Rallienglanniksi voisi olla ”lidl nais”.

• Anonyymi

Mieti sitä loppuelämäsi. Iso poika jo. 🙂

• Anonyymi

Koitahan pärjätä.

• Anonyymi

"Fucking yourself" on melko pätevä käännös itsetehdylle pikkukivalle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe