Nimellä varustetut eri liittojen joulukeräyskirjeet

Anonyymi-ap

Ennen tuli postissa joka joulu suulla ja jalalla maalaavien taiteilijoiden tekemiä joulukortteja eikä hinnasta ollut mitään mainintaa. Nyt tuli kirje jossa nimeni ja osoitteeni ja sisällä 7 joukorttia. Tuli pankkisiirtolomake jossa oli tyhjä tila eräpäivälle ja summalle , kai sitä varten että saa laittaa rahaa enemmänkin. Kuitenkin lomakkeessa luki että jouluvalikoiman hinta on 12,45e. Oletteko saaneet tällaista? Kirje oli pällepäin sen näköinen ettei ilmenmyt mitä kirje sisältää. Vasta avattua näkee nämä kortit ja pankkisiirtolomakkeen. Eli avattu kuori tarkoittaa että ostaa nämä kortit.
Eikö tämä ole vähän kuin pakkomyyntiä?🙄 Samoin tuli joulukalenteri nimelläni Sydänliitolta ja oli eri summia 10e:sta alkaen joilla voi avustaa liittoa lähettämällä tekstarilla summan. Ihmettelen kovasti että mistä ovat nimeni ja osoitteeni saaneet kun en kuulu Sydänliittoon enkä ole sydänvikainen. Olen pieneläkeläinen ja jjoudun avustamaan jatkuvasti opiskelevaa tytärtäni joten nämä rahanpyyntökirjeet ahdistaa.
Jostain terveydenhuoltoliitosta jotka keräävät rahaa syöpälapsille on myös tullut useita kertoj soitto mutta on olöut puhelin aina äänettömällä. Olen jälkeenoäin katsonu netistä kenelle numero kuuluu.
Ihan hyvään tarkoitukseenhan rahaa keräävä muty kun 1000e/kk eläkkeellä on muutenkin tiukkaa niin ei joka puolelle voi rahaa laittaa. Onko näihin pakko laittaa rahaa jos on kirjeen avannut?

9

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole pakko niihin rahaa laittaa. Itselle niitä joskus tuli, mutta laitoin takaisin isossa kuoressa ja saatekirjeen mukaan että en ole niitä tilannut joten ei tarvitse jatkossakaan lähetellä kun ei ole edes käyttöä vaan menee suoraan roskiin. Eipä ole sen jälkeen kyseisistä paikoista tullut.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🍑 ­­­N­­­y­­­m­­f­­­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        💋 ­N­y­­­m­­f­o­m­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18153604I

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ei tarvitse maksaa eikä palauttaa. Heitä roskiin.
      Mitä et ole tilannut, sitä sinun ei tarvitse maksaakaan.

      Minulle tuli jo viime kuussa korttipaketti, omalla nimelläni, ja lasku mukana summineen. Laitoin roskiin.
      Nimet ja osoitteet he ilmeisesti ostavat väestörekisteristä, sehän niitä myy. Jonkinlainen ikäryhmäjakauma varmaankin heillä, uskovat ehkä päälle 50-kymppisten helpommin maksavan laskun.

      Puhelinkeräyksiinkään ei tarvitse osallistua. "Ei kiitos" ja puhelu poikki. Se riittää. Osaavat hyvin herätellä huonoa omaatuntoa, jos jää kuuntelemaan pidemmäksi aikaa. Kokemuksesta tiedän.

    • Anonyymi

      Laita oveen Ei mainoksia -tarra -ei tule enää.

      • Anonyymi

        Tuo tarra ei auta mitään jos lähetys tulee nimellä ja osoitteella. Ne on jaettava.

        Tässähän on kyse noista korttipaketeista, jotka tulevat nimellä ja osoitteella varustettuna, ja kirjeen mukana on lasku korteista.
        Siltikään ei tarvitse maksaa, jos ei niitä ole tilannut.
        Aiempina vuosina niitä tuli parilta, kolmelta lähettäjältä, nyt parina vuotena enää yhdeltä järjestöltä.


    • Anonyymi

      Onhan niitä tullut jo vuosia.

      Olen maksanut korteista ja kuorista 20€

    • Anonyymi

      Roskiin.

      Olin ollut luulossa, toi keruu jo loppunut. Se ei nimittäin ole halpaa hommaa. Pitää hankkia(ostaa) ositteet, painattaa kortit(siihenkin liittyy tekijänoikeusasiat). Hoitaa kuoritus ja maksella postimaksut.

      Suuri osa ihmisistä lopettanut postikorttien lähettelyn netin myötä. Lisäks keksitty kännykkä ja tekstarit. Ehkä olemassa vanhuksia tms, joilla ei nettiä ja joille pitää paperia lähettää, mutta sen jengin osuus pieni ja vähenee kokoajan sekin.

      Hyvin harva taitaa laitella mitään rahoja minnekkään, vaikka niitä kerjuuskortteja käyttäiskin.

      Lisäks mun mielestä tollanen homma on jotenkin alhaista, vedotaan tunteisiin ja törkeällä tavalla tungetaan ihmisten kotiin. Sitäpaitsi, aina epäilyttää, kustannukset suuret, kuinkahan paljon rahaa kertynee sille kohteelle, jolle sitä kerjätään. Ja jos rahaa kertyykin, kukahan net fyrkat käärii liiveihinsä.

      Hyväntekeväisyys asia erikseen, toi homma haisee liikaa rahastukselle. Jos haluaa laittaa rahaa tms hyväntekeväisyyteen, senkun laittaa. Ja jos haluaa lähettää joulukortteja, niitä myydään kyllä kaupoissa. Kaks tavallaan täysin irrallista asiaa sotkettu.

      Paperikeräykseen vaan, jos joku tollasta roskaa vielä nykyisin himaan lähettelee.

      =DW=

    • Anonyymi

      Ei ole tullut 25 vuoteen helsinki lähiö postin mukana yhtään mitään ilmasta joulukortti nippua. Itse ajatelin some ne viennyt.F.B on ilmasia kortteja kuin kaikessa mussakin netti.Ihmiset ei nitä korteja osta ei posti maksua maksa, Kun kaikki pyörii elämä some.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe