voiko hamsua....

heiduska

nii.. voiko hamsteria viedä ulos jos on aikas lämmin pivä et on joku 15 astetta lämpö ja aurinko paistaa... kun jossain sanotaan ettei niitä saa viedä.. ja jos on viel siin lähellä ulkona ja vahtii ettei ne kaiva ulos.. pliis vastailkaa!!

61

2632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satu:)

      en veisi hamsteria ulos, koska se ei ole niille sopiva paikka

      • jookyllä

        Jotkuhan vie käymään ulkona pari minuuttia. ei se mun mielestä vaarallista ole tarkan valvonnan alla. onhan villihamsteritkin ulkona koko ajan


      • satu:)
        jookyllä kirjoitti:

        Jotkuhan vie käymään ulkona pari minuuttia. ei se mun mielestä vaarallista ole tarkan valvonnan alla. onhan villihamsteritkin ulkona koko ajan

        pari minuttia sylissä on ok. mutta vapaana tai häkin häkki osalla en viesi, mutta jokainenhan saa tehä kuten haluaa. mutta sitten ei kannata valittaa jos hamsu karkaa. hamsuja EI SAA VIEDÄ VALJAISSA ULOS TAI YLEENSÄKKÄ LAITTAA HAMSULLE VALJAITA!!!!


      • Ameb
        satu:) kirjoitti:

        pari minuttia sylissä on ok. mutta vapaana tai häkin häkki osalla en viesi, mutta jokainenhan saa tehä kuten haluaa. mutta sitten ei kannata valittaa jos hamsu karkaa. hamsuja EI SAA VIEDÄ VALJAISSA ULOS TAI YLEENSÄKKÄ LAITTAA HAMSULLE VALJAITA!!!!

        Juu, nuo valjaathan ovat täysin turhaa tavaraa, vaikka niitä eläinkaupoissa myydäänkin.
        Saattavat katkoa hamsterin hentoisen kylkiluut, ja kenties hamsteri rimpuilee niistä irtikin, jos sille päälle sattuu. :7


      • lilli
        Ameb kirjoitti:

        Juu, nuo valjaathan ovat täysin turhaa tavaraa, vaikka niitä eläinkaupoissa myydäänkin.
        Saattavat katkoa hamsterin hentoisen kylkiluut, ja kenties hamsteri rimpuilee niistä irtikin, jos sille päälle sattuu. :7

        Kyllä,hamstereita voi viedä ulos mutta valjaita niille ei saa laittaa.Hamsterin pitää löytää itselleen sellainen paikka jossa on ruohikkoa ja apiloita.Hamsterin ulkoilu paikan pitäisi olla rauhallisessa paikassa ei autoja,pyöriä tai muuta liikennettä.Vielä sellainen vinkki että hamsteria pitää aina vartioida ettei se pääse kärkuun.Sinun pitää myös katsoa hamsterin perään ettei ampiainen tai muu hyönteinen/lintu nappaa/pistä hamsteriasi.


      • imai

        No onhan hamsteri alunperin villinä luonnossa ollut ja minä pidän sitä noin minuutin tai kaksi, ulkona meidän talon vieressä jossa on aukiota niin ettei se edes karkaa. Hamsuni on kuitenkin koko ajan vieressäni ettei lintu vie tai jotain muuta... kuitenkaan ei hamsu ole ihan ulkoilmaan ja ulkoiluun keksitty.


    • Janna
    • Ameb

      Tätäkin asiaa niin lukematon moni jo ehtinyt täällä kysyä. Ja vastaushan on EI.
      Sylissä kenties ok, pari minuuttia, mutta EI mitään aitauksia nurmikolle, tms.

      Ette ehdi edes aivastaa, kun hamsteri kaivautuu maahan ja katoaa sen sileän tien TAI joku petoeläin nappaa sen parempiin suihin. Vaarana myös bakteerit muut pöpöt sekä vilustuminen ja korvatulehdus.

      Pitäkää hamsterit sisällä. Jos kesää niille haluatte, tuokaa ulkoa puhasta ruohoa, voikukan LEHTIÄ, tms.

      • HUOMAAVAISTA

        ANTEEKS VAA MUN KAMU ON PITÄNY HAMSUA IHA IRTI PIHALLA EIKÄ SE MIHINKÄÄ OO KAIVAUTUNU JAAAA VALJAITA VOI IHAN HYVIN KÄYTTÄÄ HAMSTERILLAKII!!!!!!! AI ETTÄ JOTKUT ON TÄÄLLÄ TYHMIÄ!!!!!!!!!!!!!!


      • Mawsubaws
        HUOMAAVAISTA kirjoitti:

        ANTEEKS VAA MUN KAMU ON PITÄNY HAMSUA IHA IRTI PIHALLA EIKÄ SE MIHINKÄÄ OO KAIVAUTUNU JAAAA VALJAITA VOI IHAN HYVIN KÄYTTÄÄ HAMSTERILLAKII!!!!!!! AI ETTÄ JOTKUT ON TÄÄLLÄ TYHMIÄ!!!!!!!!!!!!!!

        sää ootki joku 5v huora joka ei edes tiiä niitten ruokinnasta


      • swdhsh
        Mawsubaws kirjoitti:

        sää ootki joku 5v huora joka ei edes tiiä niitten ruokinnasta

        5v ja huora?🤔Tietääkö neiti mitä se sellainen tarkoittaa :D


    • takkkutukka

      olen vienyt kääpiöhamsteriani ulos. Yleensä vien kukkapenkkiin ja seuraan siitä vierestä ettei karkaa. Jotain 15minuuttia yleensä istuskelen sielä sen kanssa...
      Eikä se ole edes yrittäny karata koska sen mielestä on kiva tutkia mitä kaikkea sieltä maasta löytyy.
      eikä ainakaan vielä ole kuollut ulkoiluun kun on jo 2,5v...
      Huoh noita tosikkoja...sieltähän voi tulla vaikka pöpö! voi apua...
      oon varma että jos lemmikkihamsu saisi valita niin se riskeeraisi henkensä jos pääsisi vähän kattoo millasta oikeessa luonnossa on..

      • Ameb

        Kukin päättää itse viekö hamsteria ulos vai ei. Kantani on kuitenkin edellinen ja perusteltu.


    • Arvicola

      Useita rotuja olen ulkoiluttanut, jopa useita tunteja kerrallaan.

      Parasta olisi olla hyvin suojattu muovinen häkki, eikä tietenkään suoraa paistetta.

      Aitauksen voi rakentaa.

      15 astetta ei millään riitä, sillä se on jo horroksen kynnyksellä. 25 astetta alkaa olla lähempänä.

    • jemppa

      mä ainakin vien viikonloppuna..! kunhan vahtii...=) aurinkoista kesä lomaa hamsusi kanssa..=) munkin hamsu tykkää juosta rioholla..==)=)==)

      • heiduska

        se on kiva et ees jotkut on sitä mieltä et hamsun voi viedä ulos...


      • Jessica
        heiduska kirjoitti:

        se on kiva et ees jotkut on sitä mieltä et hamsun voi viedä ulos...

        Se on kiva että joku piittaa hamsteristaan niin vähän, että vie sen ulos kasvattajien neuvoista välittämättä. Hyviä hautajaisia vaan.


      • nina

        Mistä ihmeestä tiedät, että se tykkää olla siellä. Ties vaikka olisi ihan paniikissa!


    • k@isa

      Älä vie ! Siitä ei ole hamsterille mitään iloa. Ulkona sitä pelottaa kaikki hajut ja mahdolliset toiset eläimet ja hamsteri ei muutenkaan tykkää laisinkaan avarista paikoista vaan viihtyy saaliseläinten tavoin suojaisissa piiloissa. Ulosvienti stressaa sitä ja lisäksi on muutenkin vaarallista hamsterille; se voi karata, sen voi napata joku toinen eläin ja hamsteri voi saada lämpöhalvauksen tai sitten vilustua. Ei kannata riskeerata hamsterin henkeä. Lisäksi hamsteri on yöeläin eli liikkuu yleensä hämärän turvin ja tuonne ulos valoon ja aurinkoon vieminen on sille aika shokeeraava kokemus. On liian monta vaaratekijää, jotta kannattaisi hamsun ulosvientiä edes harkita ! Hamsteria voi ilahduttaa ennemmin tuomalla sille ulkoa vaikkapa voikukanlehtiä tai puiden oksia jyrsittäväksi.

      • hmm..

        SINÄ JOKA KIRJOTIT nimi merkillä heippa. mistä sä voit tietää että se pelkää ulkona siitä voi olla ulkona paljo kivempaa ku jossai tylsässä häkissä


    • minä

      Jotkut hamsut oikein rakastavat sitä, että se saavat olla ulkona. Oikein kesyn hamsun voi päästää vaikka jaloittelemaan vähän. Mutta vahtia tietysty pitää.

    • Memmu

      Miks et vaan tuo sitä ulkoilmaa hamsterille häkkiinsä? Tuot sille voikukkasia ja apilan lehtiä. Se käy salaman nopeasti kun joku lintu tulee ja nappaa hamsterisi maasta, et ehdi kun silmäs räpäyttää ja hamsteri on yläilmoissa, linnun ruokana! Järkeäkin voi käyttää näissä asioissa.

      • Asu

        DAAAAAAA!Oottekste tyhmii kun on olemassa semmone HAMSTEREILLE AITA HALOO HERÄTKÄÄ


    • geepuli

      Ei hamstereita saa viedä ainakaan 15 asteessa ulos. Kyllä muuten saa mutta ulkona täytyy olla se sama kuin huoneenlämpökin on eli 18-22 astetta.

      • Shatsiki

        Kyllä saa ja kun tiedän missäpäin asut niin ei siellä mitään petolintujakaan ole niin kyl,lä jos vahdit ja olet siinä vieressä tai olet ulkona ja hamsut ovat häkissä. ^^


      • Jess
        Shatsiki kirjoitti:

        Kyllä saa ja kun tiedän missäpäin asut niin ei siellä mitään petolintujakaan ole niin kyl,lä jos vahdit ja olet siinä vieressä tai olet ulkona ja hamsut ovat häkissä. ^^

        Variskin on hamsterille petolintu. Siihen ei tarvita kuin silmänräpäys ja hamsteri on poissa. Järkeä peliin. Niitä ei viedä ulos!


    • Marika

      Saa niitä tietenki viiä, mut olis parasta jos yli 15 asteen. Mun kamu on päästäny hamsun jalottelemaan nurmikollekki. Yhesti se karkas mettään, mut saatiin kiinni.

      • Tiinu

    • Nasu

      Moi! Voihan hamsterin viedä ulos jo 10.0 asteella ulos niin viehän hamsterisi ulos kesällä montakertaa!

      • söpöliinin omistaja

        en ehkä ite laittais iha kymmenee asteeseen.ehkä vähimmäis vaatimus joku 17:))


    • söpöliinin omistaja

      MOI:)) itse en uskalla päästää mun pikku söpöliini hamsuani nurmikolle mutta meillä on kotona sellanen pihakaluste sohva ja siinä se saa kävellä ja joskus se on mun sylissä tai hupparin taskussa nukkumassa:))se ain a haistelee ulkoilmaa seilleen söpösti:))

    • hamsupamsu

      hahhahhaa että silmänräpäytyksessä katoaa.. vein hamsterini ulos 15minuutiksi ja vahdin ja räpäytin silmiä ni se siinä nuuski vieläkin jotain eikä ollu kadonnu ..

    • Zipahh

      Itse omistan talvikon, vien hänet joskus takapihalleni. Siellä se rauhallisesti haistelee ja pikkasen kävelee. En usko että se karkaa, mutta kun ensimmäistä kertaa vie hamsterin ulos niin kannattaa pitää käsiä siinä lähellä koska itse en ekalla kertaa uskaltanut ilman vahita jättää, mutta nyt kun tiedän etttei se kauheesti juoksentele syö nurmea vain niin vien häntä joskus ulos kun on hyvä ilma (:

    • hamsu fani

      Mutta eikö hamsteria voi viedä ulos jos on se häkin yläosa irrotettu ja se laitetaan vaikka puun alle varjoon ja hamsu häkkiin (yläosaan)pääasia että sitä vahtii eikä anna olla liian kauan että pääsee nukkumaan.
      Jokainen omistaja saa kyllä itse päättää viekö hamsterin ulos,
      se riippuu kyl musta hamsun luonteestakin jos se on villi niin antaa olla vähemmän aikaa ulkona mutta rauhallisia voi pitää enemmän......
      Musta on hyvä justiinsa viedä se ulos että se näkee vähän maailmaa.Sillä on paljon syötävääkin siellä ruohikossa.
      Mutta sanon vaan että kaikki hamsterit ei varmastikkaan tykkää olla ulkona joten siihen täytyy vain tyytyä,mutta jotkut ovat ihan mielissään kun pääsevät ulos juoksentelemaan.

      • imai

        itse en laittas häkkiä ruoholle ja hamsu sen sisään. oon tehny kerran meidän marsulle niin ja herra lähti livohkaan niin että se kaivautui ulos! ja kun hamsu on pienempi...


      • minä

        Voiko hamsteri saada nuhan ihmiseltä


    • miksi ette voi uskoa

      Hyvä että näkee vähän maailmaa? Mistä sen muka näkee onko hamsteri mielissään vai ei? Se että se juoksentelee vilkkaasti ja tutkii missä on ei kerro mitään siitä onko se "mielissään".
      Hamsteri ei helvetti soikoon luonnossakaan hypi päivänvalossa ulkona. Se poistuu maan pinnalle VAIN kun on ihan pakko, ja silloin hamsteri pelkää ja stressaa kamalasti koska niillä on niin paljon vihollisia.
      Ja KYLLÄ, lemmikkihamsteri voi saada sen pöpön sieltä ulkoa, koska se ei ole kuin koira! Lemmikkihamstereita on jalostettu niin pitkään ilman, että ne ovat olleet mitään ulkoilutettavia lemmikkejä, että ne eivät ole läheskään sama asia kuin joku villihamsteri.
      Miksi se hamsteri on pakko raahata ulos? Mitä se siitä hyötyy, paistattelee mieluusti auringossa vai? Ainakin se kaivautuu äkkiä maahan, lintu voi napata sen, ja se pelkää kamalasti ja stressaa. Valjaat taas ovat hamsterille mitä älyttömin keksintö koska niitä ei saa tarpeeksi kireälle rusentamatta hamsterin ohuita ja hentoja luita.

      Hamsteri olisi paljon iloisempi jos omistaja vain toisi sille koivunlehtiä, voikukkaa, ruohoa syötäväksi häkkiin, kuin siitä että sen keskenkasvuinen ihminen raahaa sen lapsellisuuttaan nurmikolle "leikkimään".

    • Olen samaa mieltä, että ei hamsteria pihalle ruohikolle leikkimään, mutta pikkuinen kysymys: Voiko millään kun on ilta ja ilma on lämmintä, n.25 astetta, niin voiko viedä sylissä vähän haistelemaan ulkoilmaa, n.2-3 minuutiksi? :o vai onko sekin liian stressaavaa pikkuiselle? ;I

      • Näinkin voi

        No ovensuusta voi mielestäni vähän antaa haistella kunhan pitää "tukevasti" kädessä, teethän sen kuitenkin kunnon hämärän aikaan koska hamsut ei kirkkaasta tykkää vaan panikoituvat. Jos hamsua vie haistelemaan pitää kuitenkin varautua siihen että se saattaa puraista kovaakin ja rimpuilla. Lapset eivät edellä mainitusta syystä saa viedä hamsteria edes haistelemaan.
        Parempi vaihtoehto olisi laittaa ikkuna raolleen ja pitää hamsua lattialla aitauksessa tai häkissä/terraariossa/dunassa/kantokopassa. Näin ulkoa virtaava ilma tavoittaa hamsun sen omassa ympäristössä joka on myös turvallisempi kuin pelkkä käsissä piteleminen. Monet tekevät näin yleensä vahingossa :)


      • faktaatässävaan

        Minä en veisi.

        On aivan turhaa viedä hamsteri ulos, koska
        1. Se ei hyödy siitä yhtään MITÄÄN, koska se ei TARVITSE ulkoilmaa, eikä se edes nauti siitä
        2. Se stressaantuu vain turhaan, kun ympäristö vaihtuu

        Voisin esittää kaikille asian puoltajille kysymyksen, MIKSI veisit hamsterin ulos? On turha vastata, että se nauttii siitä tai että se tarvitsee ulkoilmaa, koska näin ei todellakaan ole.


      • Tarkemmin
        faktaatässävaan kirjoitti:

        Minä en veisi.

        On aivan turhaa viedä hamsteri ulos, koska
        1. Se ei hyödy siitä yhtään MITÄÄN, koska se ei TARVITSE ulkoilmaa, eikä se edes nauti siitä
        2. Se stressaantuu vain turhaan, kun ympäristö vaihtuu

        Voisin esittää kaikille asian puoltajille kysymyksen, MIKSI veisit hamsterin ulos? On turha vastata, että se nauttii siitä tai että se tarvitsee ulkoilmaa, koska näin ei todellakaan ole.

        Tulkitsit nyt Näinkin voi:n kommentin väärin, ei hamsteria viedä pihalle vaan antaa oven suusta hieman haistella ilmaa ja taitaapi suositella myös pelkästään hamsun sisätiloissa pitoa
        "Parempi vaihtoehto olisi laittaa ikkuna raolleen ja pitää hamsua lattialla aitauksessa tai häkissä/terraariossa/dunassa/kantokopassa. Näin ulkoa virtaava ilma tavoittaa hamsun sen omassa ympäristössä joka on myös turvallisempi....."

        Mutta väität että hamsteri ei nauti ulkoilmasta? Nyt kyllä mentiin metsään niin että pölisee, hamsterit elävät pääosin hajuaistinsa varassa joten vieraan ilman haistelu on virikettä. Toki hamsteri säikähtää jos sen vie tutusta ympäristöstä suoraan uusiin hajuihin, tätä voisi verrata siihen että sinut napattaisiin olohuoneesta keskelle viidakkoa.
        Ja hamsterikin tarvitsee ulkoilmaa vaikkakaan ei suoraan, tiedätkö miltä tuntuu hengittää huoneessa jota ei ole tuuletettu pitkään aikaan? Aivan hirveältä, tuntuu siltä kun ei saisi henkeä ja jyrsijät saavat helposti oireita huonosta hengitysilmasta. Mutta jatkuva veto voi taas vilustuttaa hamsterin.

        Mutta olen samaa mieltä, ei hamsteria ulos! Ja tässä kunnon syyt:
        Karkaaminen, punkit ja muut loiset, myrkylliset kasvit, villijyrsijöiden mahdolliset sairaudet jotka voivat tartuttaa hamsterin, täysin vieraan maailman aiheuttama pelko, pedot ja muut villieläimet jne....


      • Tarkemmin?
        Tarkemmin kirjoitti:

        Tulkitsit nyt Näinkin voi:n kommentin väärin, ei hamsteria viedä pihalle vaan antaa oven suusta hieman haistella ilmaa ja taitaapi suositella myös pelkästään hamsun sisätiloissa pitoa
        "Parempi vaihtoehto olisi laittaa ikkuna raolleen ja pitää hamsua lattialla aitauksessa tai häkissä/terraariossa/dunassa/kantokopassa. Näin ulkoa virtaava ilma tavoittaa hamsun sen omassa ympäristössä joka on myös turvallisempi....."

        Mutta väität että hamsteri ei nauti ulkoilmasta? Nyt kyllä mentiin metsään niin että pölisee, hamsterit elävät pääosin hajuaistinsa varassa joten vieraan ilman haistelu on virikettä. Toki hamsteri säikähtää jos sen vie tutusta ympäristöstä suoraan uusiin hajuihin, tätä voisi verrata siihen että sinut napattaisiin olohuoneesta keskelle viidakkoa.
        Ja hamsterikin tarvitsee ulkoilmaa vaikkakaan ei suoraan, tiedätkö miltä tuntuu hengittää huoneessa jota ei ole tuuletettu pitkään aikaan? Aivan hirveältä, tuntuu siltä kun ei saisi henkeä ja jyrsijät saavat helposti oireita huonosta hengitysilmasta. Mutta jatkuva veto voi taas vilustuttaa hamsterin.

        Mutta olen samaa mieltä, ei hamsteria ulos! Ja tässä kunnon syyt:
        Karkaaminen, punkit ja muut loiset, myrkylliset kasvit, villijyrsijöiden mahdolliset sairaudet jotka voivat tartuttaa hamsterin, täysin vieraan maailman aiheuttama pelko, pedot ja muut villieläimet jne....

        Anteeksi, nyt katsoin väärin, et viitannutkaan Näinkin voi:hin :D


      • vääräänkommenttiin
        Tarkemmin kirjoitti:

        Tulkitsit nyt Näinkin voi:n kommentin väärin, ei hamsteria viedä pihalle vaan antaa oven suusta hieman haistella ilmaa ja taitaapi suositella myös pelkästään hamsun sisätiloissa pitoa
        "Parempi vaihtoehto olisi laittaa ikkuna raolleen ja pitää hamsua lattialla aitauksessa tai häkissä/terraariossa/dunassa/kantokopassa. Näin ulkoa virtaava ilma tavoittaa hamsun sen omassa ympäristössä joka on myös turvallisempi....."

        Mutta väität että hamsteri ei nauti ulkoilmasta? Nyt kyllä mentiin metsään niin että pölisee, hamsterit elävät pääosin hajuaistinsa varassa joten vieraan ilman haistelu on virikettä. Toki hamsteri säikähtää jos sen vie tutusta ympäristöstä suoraan uusiin hajuihin, tätä voisi verrata siihen että sinut napattaisiin olohuoneesta keskelle viidakkoa.
        Ja hamsterikin tarvitsee ulkoilmaa vaikkakaan ei suoraan, tiedätkö miltä tuntuu hengittää huoneessa jota ei ole tuuletettu pitkään aikaan? Aivan hirveältä, tuntuu siltä kun ei saisi henkeä ja jyrsijät saavat helposti oireita huonosta hengitysilmasta. Mutta jatkuva veto voi taas vilustuttaa hamsterin.

        Mutta olen samaa mieltä, ei hamsteria ulos! Ja tässä kunnon syyt:
        Karkaaminen, punkit ja muut loiset, myrkylliset kasvit, villijyrsijöiden mahdolliset sairaudet jotka voivat tartuttaa hamsterin, täysin vieraan maailman aiheuttama pelko, pedot ja muut villieläimet jne....

        Itse asiassa kommenttini oli kinkkujuusto123:lle, mutta tämä jostain syystä laittoi viestin väärän paikkaan...

        Joten juu, olen samaa mieltä kanssasi. (: Puhuin siis juurikin ulos viemisestä, mutta edellisen viestin takia varmaan vaikutti siltä, että pelkästään ulkoilmasta yleisesti.


      • ojikhiukl
        Tarkemmin kirjoitti:

        Tulkitsit nyt Näinkin voi:n kommentin väärin, ei hamsteria viedä pihalle vaan antaa oven suusta hieman haistella ilmaa ja taitaapi suositella myös pelkästään hamsun sisätiloissa pitoa
        "Parempi vaihtoehto olisi laittaa ikkuna raolleen ja pitää hamsua lattialla aitauksessa tai häkissä/terraariossa/dunassa/kantokopassa. Näin ulkoa virtaava ilma tavoittaa hamsun sen omassa ympäristössä joka on myös turvallisempi....."

        Mutta väität että hamsteri ei nauti ulkoilmasta? Nyt kyllä mentiin metsään niin että pölisee, hamsterit elävät pääosin hajuaistinsa varassa joten vieraan ilman haistelu on virikettä. Toki hamsteri säikähtää jos sen vie tutusta ympäristöstä suoraan uusiin hajuihin, tätä voisi verrata siihen että sinut napattaisiin olohuoneesta keskelle viidakkoa.
        Ja hamsterikin tarvitsee ulkoilmaa vaikkakaan ei suoraan, tiedätkö miltä tuntuu hengittää huoneessa jota ei ole tuuletettu pitkään aikaan? Aivan hirveältä, tuntuu siltä kun ei saisi henkeä ja jyrsijät saavat helposti oireita huonosta hengitysilmasta. Mutta jatkuva veto voi taas vilustuttaa hamsterin.

        Mutta olen samaa mieltä, ei hamsteria ulos! Ja tässä kunnon syyt:
        Karkaaminen, punkit ja muut loiset, myrkylliset kasvit, villijyrsijöiden mahdolliset sairaudet jotka voivat tartuttaa hamsterin, täysin vieraan maailman aiheuttama pelko, pedot ja muut villieläimet jne....

        oisko se mahdollista jos hamsu on vaan jonkun alle 5minuuttia ulkona nurmikolla ja putsaan sitä joka paikasta kosteella liinalla, niin voisko sil ollakki jotain loisia..?


      • Ei pihalle
        ojikhiukl kirjoitti:

        oisko se mahdollista jos hamsu on vaan jonkun alle 5minuuttia ulkona nurmikolla ja putsaan sitä joka paikasta kosteella liinalla, niin voisko sil ollakki jotain loisia..?

        Mitäs sitten jos hamsteri karkaa? Naapurin tenavilta katosi hamsteri samalla tavalla vaikka olin sanonut ettei hamsteria saa viedä pihalle. Puraasi ja hyppäsi pois tenavan kädestä kun oli nostamassa sitä viedäkseen sen sisälle, ja kipitti sitten kovaa vauhtia jonnekin pöpelikköön.
        Ja kun täällä pyörii vielä jotain nuhjuisia kissoja (en tiedä onko villejä vai kesyjä) niin ei tarvitse paljon miettiä mitä kävi.


      • imai

        Miten niin stressaavaa? No kyllähän valo saattaa stressata mut oon mäkin pitänyt hamsua ulkona kesällä ihan vapaana. Mut ollu sen vieressä. Yks kysymys en tiiä mut voiko hamsu saada AURINGONPISTOKSEN?


    • hamsteri hullu

      mulla on hamsu joka kesällä on ulkona ja oli aika lämmin niin otin häkin ylä osan ja pistin nurtsille niin annoin olla siinä vähän aikaa ja pitää kuitenkin kattoo mitä hamsteri tekee!

    • fgdgfdgfd

      Hamsteria ei todellakaan saa viedä ulos, ei missään tapauksessa.

      Se ei ole LEMMIKKIhamsterin paikka, pahimmassa tapauksessa se vilustuu (olipa ulkona sitten 100 astetta plussaa tai pakkasta. Hamsteri ei kestä vetoa (esim. tuuli)..

    • huoh..

      Et vie hamsujasi ulos jos vähääkään välität niiden terveydestä.. Päivänvaloon vieminen stressaa hamsteria ja lyhentää elinikää, sitäpaitsi se voi vilustua. Vaarana on myös karkaaminen, myrkylliset kasvit joita se voi syödä, pedot yms.. Ja ulosviemisen yhteydessä ainoastaan omistajalla on hauskaa..

    • pirr3QQQQ

      olen itse vienyt hamsterini ulos & ihan hyvin kuulkaas pärjäs! eli 3 vuotiaaks, eikä vilustunut edes! joka kesä, Yli 16 asteen säällä vien hamsterit ainakin kerran 3 kuukauden sisällä ulos (:

      • miinQQQQQQ

        Kyllä minunkin vaarini poltti tupakkaa ja ryyppäs ja eli yli 80-vuotiaaksi, mutta ei se silti tarkoita että se olisi vaaratonta...


    • Nice ihminen

      Vastaus on ei.
      Ettekö yhtään ajattele mikä maailmanmullistus hamsulle on viedä se ulos?
      Siellä on niin paljon uusia hajuja ja ääniä.
      Mun hamsu ainaki vaa istuskeli ku vein sen juoksupallos ulos.

    • Inkuliii

      No itse oon vieny vaan muutaman kerran n. 5min ulkona hamsuani niin, ettei karkaa tms. ja aina kun olen tullut takaisin sisälle hamsuni kanssa, niin putsaan sen koko turkin kostealla (ei märällä) liinalla, ettei jää mitään "PÖPÖJÄ" Huom. Kyl hamsui saa viedä ulos, muttei valjaissa eikä auringos ku niiden silmät on jo entuudestan herkät. niin varjoisa paikka on niille suotuisa. mut en suosittele kyl pitämään hamsua mitää kymmenen minuuttia pidempää ulkona, kun sill voi tulla nimenomaan vilu, lämpöhalvaus,korvatulehdus tms. ja kannattaa pitää ulkona silloin kun on 19-20 astetta, eikä tuulis hirveesti..

      • Söpöliiii

        Miten pidät huolta ettei se karkaa?
        Ja ei tuo kostealla liinalla pyyhkiminen mitään auta, "pöpöt" kun ovat niin pieniä etteivät lähde sillä pois.
        Riskit ovat niin suuret että se on vain omistajan huviksi koko ulkoiluttaminen...


      • Hamsu rakas :3

        Olen samaa mieltä mutta kyllä valjaissa voi pitää mutta VAIN aikuista hamsua juurikin sen takia että pienillä hamsuilla pienet luut! :3


      • Hamsu rakas :3
        Söpöliiii kirjoitti:

        Miten pidät huolta ettei se karkaa?
        Ja ei tuo kostealla liinalla pyyhkiminen mitään auta, "pöpöt" kun ovat niin pieniä etteivät lähde sillä pois.
        Riskit ovat niin suuret että se on vain omistajan huviksi koko ulkoiluttaminen...

        SEN TAKIA ON NE SILMÄT ETTÄ NÄKEE JOS SE MEINAA LÄHTEÄ!! O.O Idioottiko olet vaiko sokea?!


    • 

      Ja minkä takia ylipäätänsä hamsteri pitäisi viedä ulos, kun hamsteri ei kaipaa ulkoilmaa !!

    • Hasmsu rakas :3

      KYLLÄ SAA! Hamsterit rakastavat olla ulkona koska saavat syödä ruohoa kyllikseen mutta tosiaan vai 18-22celsius asteeseen koska muuten tulee vilu tai lämpö halvaus! Jos on lämmin keli ja aiot olla piempään ulkona kannattaa ottaa hamsulle vettä jomapulleen ja pitää sitä pystyssä ja katoa juoko se mutta lintuja kanattaa varo ja ei ne välttämättä edes tule koska ihminen on lähellä.Hamsterin valjaat ovat tarkoitettu hamsterille ja tehty juuri sitä varten että ne voivat niitä käyttää!Ne on suunniteltu juuri siten ettei hamsteriin satu!

    • Etsinetistä

      Etsikää tietoa netistä eikä täältä koska jokainen voi olla huijari!

    • !!!

      EI valjaita! Vaikka olisi aikuinen, niin voi rikkoa luita tai sitten on niin löysät että pääsee karkaamaan...

      Miltä sinusta tuntuisi, jos iso koura hakisi sinut ja veisi viidakkoon/autiomaahan?

      Joten viekää kesä hamstereille,älkää hamsua ulos! Viekää sille voikukan lehtiä, kiviä, oksia, ruohoa, apila, yms. Niin hamsulla on kivaa!

    • emppuli5

      Voiko ihmisen nuha tai vatsatauti tarttua hamsteriin?? Vastatakaa??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe