Onko oikein kurittaa lasta fyysisellä väkivallalla?

Anonyymi-ap

Olen itse sitä mieltä, että missään nimessä ei lapsen joutuisi kokemaan mitään väkivaltaa. Mutta jotkut tuntuvat edelleen olevan sitä mieltä, että lapsen kurittaminen esim. lyömällä on täysin hyväksyttävää.
Ajattelevatko vain vanhemmat sukupolvet näin?
Mitä olette mieltä lapsen kurittamisesta väkivallalla?

3

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen täysin samaa mieltä! Kenenkään lapsen ei kuuluisi kokea mitään väkivaltaa. Lapsen kuuluisi kokea koti turvalliseksi ympäristöksi kokea ja tuntea kaikki tunteensa. Kurittaminen lyömisellä tms. Ei ole ratkaisu mihinkään ja se voi jättää lapseen pysyvät jäljet ja vaikuttaa suurestikin kasvatukseen. Jotkut saattavat mieltää tällaisten jälkien jäävän vain esim. perheväkivallasta tai kaltoinkohtelusta, mutta sekin, että lastaan lyö kun tämä on tehnyt vaikka väärin voi aiheuttaa myös sanoin kuvaamatonta traumaa. Tällaista traumaa joutuu usein aikuisenakin vielä purkaa monin eri keinoin ja jotkut eivät pääse siitä koskaan eroon. Lisäksi väkivallasta johtuva trauma on yksi haastavimmista trauman muodoista purkaa ja työstää (vähättelemättä ollenkaan muita traumoja).
      Ehkä ennen nähtiin lyöminen ainoana keinona kurittaa lastaan, mutta kovasti toivon, että nykymaailmassa ei tarvisi lasten kokea omilta huoltajiltaan kohdistuvaa väkivaltaa.

• Anonyymi

Laitontahan se on, eikö se riitä?

• Anonyymi

No eipä sitä varmaan ole yhtäkään joka puoltaisi ruumiillista kuritusta ja sehän on lain vastaista joten sehän kertoo aiitä kaiken

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1478
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      195
      1456
    3. 77
      1195
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1135
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      84
      1010
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      1005
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      40
      975
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      935
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      83
      931
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      8
      874
    Aihe