Kuuluminen kirkkoon

Anonyymi-ap

Mitä hyötyä siitä olette saaneet tai saatte?

140

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sain riparilla piparia.

    • Anonyymi

      Yhteiskuntarauhan. Kun valtio jättää köyhät ja lapsiperheet oman onnensa nojaan, kirkko pyrkii vielä auttamaan vähäosaisia. Esim. vähävaraisten ruokajakelu olisi päättynyt tänä syksynä, jos seurakunta ei olisi avustanut toimintaa 8 000 eurolla.

      • Anonyymi

        Valtio olisi järjestänyt asian, jos seurakunnat eivät olisi tehneet mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio olisi järjestänyt asian, jos seurakunnat eivät olisi tehneet mitään.

        Valtion toimet ovat kyllä olleet aivan päinvastaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion toimet ovat kyllä olleet aivan päinvastaisia.

        Ruoat olisi jaettu hyväosaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio olisi järjestänyt asian, jos seurakunnat eivät olisi tehneet mitään.

        utkinta ei ole edennyt, koska Ritaluo


      • Anonyymi

        Ihanko totta suomalaisille???
        Mitä ite olen lehdistä lukenut ja kerjuumainoksia nähnyt, niin evl kerjää kyllä maailmalle, ei suomalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion toimet ovat kyllä olleet aivan päinvastaisia.

        . Käyttöaste olisi varmasti korkea ja muutenkin olisi oikea ekoteko kun ei tarvitsisi autoilla aina kaupunkiin uimaan.
        Halli saisi olla halpa, ne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio olisi järjestänyt asian, jos seurakunnat eivät olisi tehneet mitään.

        Valtio lopettaa tukia,koska talous kuralla.Tuet vähenee tai loppuu kokonaan.Veroja korotetaan.Köyhät köyhtyy edelleen taloudesta varoituksiakin.


    • Anonyymi

      Jos kuolee pääsee hautajaisiin, mutta toisaalta, ethän sä ite sitä enää koe.

      • Anonyymi

        Eikö kirkkoon kuulumattomia haudata?


    • Anonyymi

      Saa taivaan portin avaimet, pääsee paratiisiin ja 40 neitsyttä tulee kaupan päälle. 🤭

      • Anonyymi

        Entä kuukauden päästä, kun ei ole enää neitsyitä, saako lisää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kuukauden päästä, kun ei ole enää neitsyitä, saako lisää?

        Tottakai, ei ne kesken lopu. Taivaaseen ei pääse kuin neitsyet.


    • Anonyymi

      Hyvän mielen siitä, että vielä maailmassa on hyvyyttä.

      • Anonyymi

        En kutsuisi ristiretkiä hyvyydeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kutsuisi ristiretkiä hyvyydeksi.

        Aika vähiin on ristiretket jääneet viime vuosisatoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähiin on ristiretket jääneet viime vuosisatoina.

        Emmä silti ymmärrä miksi mä en saisi uskoa Ukko ylijumalaan? Miksi te kristityt tulitte tänne ja pilasitte uskonnonvapauden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähiin on ristiretket jääneet viime vuosisatoina.

        Mutta profeetta Muhammedin mokia kyllä muistellaan mielellään vaikka niistäkin olis tuhat ziljoonaa vuotta.


    • Anonyymi

      Homojen ja naisten syrjiminen on kanssa aika vähän hyvyyttä.

    • Anonyymi

      Minä taas voisin perustaa oman paratiisi seurakunnan. Olisin kuin saarnaaja mustapää palmu elokuvassa. Voisitte liittyä kirkkooni kaikki halukkaat. Silloin kirkkoon kuulumisessa olisi järkeä. Seurakunta voisi odottaa taivasmatkaa yhdessä.

      • Anonyymi

        Palmu elokuvassa?? Hei haloo mikä helvetin palmuelokuva? Joku 1950-luvun elokuvako? Eihän 99% elossa olevista ihmisistä ole tuollaisia nähnyt ja sä käytät vertauksina. Edes google ei tunne mitään pastori mustapäätä. Puhu nykyaikaa kiitos tai delaa pois ärsyttämästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palmu elokuvassa?? Hei haloo mikä helvetin palmuelokuva? Joku 1950-luvun elokuvako? Eihän 99% elossa olevista ihmisistä ole tuollaisia nähnyt ja sä käytät vertauksina. Edes google ei tunne mitään pastori mustapäätä. Puhu nykyaikaa kiitos tai delaa pois ärsyttämästä

        Kuuluu yleissivistykseen ja olet vain kateellinen.


    • Anonyymi

      Tämä negatiivinen sadattelia on tervetullut paratiisi seurakunnan kokouksiin. Kunhan vain joku lahjoittaisi meille tilat käyttöömme.

      Saarnaaja Mustapää

      • Anonyymi

        Tapahtumapuisto on vapaana joka päivä.


    • Anonyymi

      Tapahtuma puistossa voisi järjestää herätysjuhlat. Vielä kun saataisiin jostain rahotus paratiisiseurakunnan kevät rekry päiville.

    • Anonyymi

      Lapsena vanhempani laittoivat minut seurakunnan kesäleirille opettelemaan ruokarukouksia ym. Ei mitään hyötyä.

      Nuorena pääsi seurakuntataloon sateen suojaan ja lämmittelemään, mutta toisaalta ei siellä kirkon jäsenyyttä kyselty. Ei mitään hyötyä.

      Rippileirillä pääsi kerrankin käymään leirikeskuksessa. Sen voi lukea osaksi elämänkokemusta, mutta hintana oli katekismuksen (vai mikä se nyt olikaan) ulkoa opettelu. Saunottiin ja uitiin. Ehkä siitä jokin elämystyyppinen hyöty oli.

      Kesätyöt aloitin 15-vuotiaana, ja jouduin maksamaan palkasta kirkollisveroa siitä lähtien joka kesä. Maksoin sillä riparin hyödyt ja jäin miinukselle.

      Lukiolaisena erosin kirkosta, kun en myöskään uskonut jumaliin, enkeleihin ym. henkiolentoihin. Nyt lähes 40 v. myöhemmin olen päätökseeni hyvin tyytyväinen, kun veronpalautuksia on tullut joka vuosi enemmän kuin jäsenenä. Pieni harmi oli se, että vanhempani antoivat kastattaa vauvana, mistä seurasi nuorena verovelvollisuus, mutta maalla se oli heille kai jonkinlainen puolipakko.

      • Anonyymi

        Tulet vielä katumaan päätöstäsi pakana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet vielä katumaan päätöstäsi pakana.

        Tuleeko satukirjan mukainen mörkö kummittelemaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet vielä katumaan päätöstäsi pakana.

        Tuskinpa vain. Nämä jumalat ovat niin epäuskottavia, että ihmisten nykyisellä tietämyksellä ja vähäiselläkin lähdekriittisyydellä porukka ottaa jalat alleen seurakunnista. Suomalaisista jo kolmasosa ei kuulu mihinkään uskontokuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa vain. Nämä jumalat ovat niin epäuskottavia, että ihmisten nykyisellä tietämyksellä ja vähäiselläkin lähdekriittisyydellä porukka ottaa jalat alleen seurakunnista. Suomalaisista jo kolmasosa ei kuulu mihinkään uskontokuntaan.

        Se että luupäinen suomalainen ei jotain usko ei todista yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että luupäinen suomalainen ei jotain usko ei todista yhtään mitään.

        Niin, ja se että luupäinen suomalainen uskoo jotain, ei myöskään todista yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Terveisiä jumalalta. Mene helvettiin sitten!

      • Anonyymi

        Keneltä niistä sain terveisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keneltä niistä sain terveisiä?

        Minulta. On vain yksi jumala.


      • Anonyymi

        Kumpikin on vain siellä suuren satukirjan jutuissa mielikuvitushahmona ja mörköluolana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulta. On vain yksi jumala.

        Kyllä teitä on tuhansittain. Katsopa ympärillesi!


    • Anonyymi

      Yhteiskuntarauha perustuu hyvin pitkälle seurakunnan yhteisöllisyydelle: Katson siis saaneeni rauhallisen elämän, sopimukset ihmisten välillä joihin voi luottaa. Vaikka oppia ei ihan sellaisenaan nielisikään on etiikassa kuitenkin paljon ammennettavaa.
      Lasten kerhot on myöskin paljon arvostettuja koska siellä toimitaan lasten ehdoilla ja kerhon retkillä tutustutaan muihin vanhempiin.
      Kristilliset arvot tekevät useimmista ihmisistä yhteiskuntakelpoisia ja muita huomioon ottavia: Ei aina tarvitse ajatella omaa itseään. Kirkkovuosi on myös mielenkiintoinen seurattava: Vaikka kävisi vain kerran vuodessa kirkossa kannattaa valita sellaisia päiviä, joina ei ole aiemmin käynyt ja voi oppia jotakin!

      • Anonyymi

        Kristilliset arvot tekevät joistakin päiviräsäsiä.


    • Anonyymi

      Edellinen viesti oli asiallinen. Itse arvostan kristillistä etiikkaa ja arvopohjaa. Olen myös ahkera raamatun lukia ja koen olevani uskossa. Kuitenkin erosin kirkosta heti täytettyäni 18. Minulle ei kirkollisvero silloin sopinut. Kirkkoon en ole liittynyt takaisin. Mihinkään kirkon tilaisuuksiin en kehtaa mennä, olisin silloin vapaamatkustaja. Kyllä joulun aika tuntuu hieman yksinäiseltä kun muut kokoontuvat joulukirkkoon. Minä pakanana vain luen evankeliumia yksin kotona kuin salaa.

      • Anonyymi

        Eli et hyväksy siis homoja?


    • Anonyymi

      Vastaus löytyy roomalais kirjeestä. Kehotan lukemaan.

      • Anonyymi

        Ei ole Raamattua mutta muistan jostain elokuvasta että roomalaiset ainakin ryyppäs ja homoili ihan sikana. Eli siis hyväksyt homoilun oletko sitä itsekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Raamattua mutta muistan jostain elokuvasta että roomalaiset ainakin ryyppäs ja homoili ihan sikana. Eli siis hyväksyt homoilun oletko sitä itsekin?

        Jeesuksellakin oli kavereina vain miehiä. En nyt väitä mitään mutta...... kyllästyikö isä Jumala tähän touhuun ja päätti myös että synnin palkka on kauhea kuolema?


    • Anonyymi

      Miksi siitä pitäisi jotain hyötyä olla?

      • Anonyymi

        Näin on. Ei kaikesta tarvi olla aina hyötyä. Kuulun mä tokmanni klubiinkin eikä siitäkään mitään hyötyä ole. On olemassa ihmisillä geeneissä tietty joukkoon hyväksymisen ominaisuus. Jos vaan kuuluu joukkoon eikä kysele turhia miks miks miks on paljon hyväksytympi jäsen yhteisössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ei kaikesta tarvi olla aina hyötyä. Kuulun mä tokmanni klubiinkin eikä siitäkään mitään hyötyä ole. On olemassa ihmisillä geeneissä tietty joukkoon hyväksymisen ominaisuus. Jos vaan kuuluu joukkoon eikä kysele turhia miks miks miks on paljon hyväksytympi jäsen yhteisössä.

        Plussa kortilla saa myös monasti alennusta.


    • Anonyymi

      Kirkosta eroamalla säästää kirkko veron verran, ja se on paljon pienituloisen kukkarossa.

      • Anonyymi

        Niin se kyllä on. Paitsi jos on toimeentulotuella, niin sitten valtio maksaa kirkollisveron.


    • Anonyymi

      Ei raamatussa lue että liittykää kirkkoon. Tämä kirkko homma on syntynyt vasta paljon myöhemmin. Itse harjotan uskontoa ilmaiseksi kotonani. Olisi kiva jos me kirkottomat uskovat voisimme perustaa vaikka ilmaisen rukouspiirin. Taikka mennä tapahtumapuistoon uskomaan ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Sellainen saarnaaja Munapää sitten sieltä. Kirkkoon pitää maksaa kymmenykset jos niiden uskontoakin harrastelee.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt on negatiivista raivoa! Raamatun olen saanut ilmaiseksi gideoneilta ja tahtoisin lukea sitä ihmisille. Mieluiten esim kesällä ulkona. Ei mitään kirkkokahveja tai muuta tilbehööriä. Minun kukouksiin tultaisiin vain kuulemaan sanaa ja olemaan yhdessä. Kaikenlainen varainkeruu kymmenyksineen ja kolehteineen olisi täysin kiellettyä. Minä en ala kaupallistaa uskoani enkä raamattua.

      • Anonyymi

        Lukeeko siellä kirkolliskokouksen valitsema maallinen edustaja paavali-rasistin kirjoituksia 2000 vuoden takaa vedoten uskonnonvapauteen.


    • Anonyymi

      Jos vaikka sananlaskuja lukisin näin alkuun. Mistään kirkolliskokouksesta minä en välitä pätkääkään. Tuollaset herrain kokoukset ovat aivan liian porvarillisia. Minä saarnaisin mieluummin ihan vaan kaikille halukkaille. Ilman mitään jaottelua. Olen yhteis kristillinen saarnaaja.

      • Anonyymi

        Maksetaanko siitä kymmenyksiä?


    • Anonyymi

      Kukaan ei maksa yhtään mitään minnekkään kun minä luen raamatusta ihmisille. Rahan himo on kaiken pahan alku ja juuri. Ei kirkoille, ei rahalle, ei himolle!

      Saarnaaja Mustapää

    • Anonyymi

      KIRKKOON KUULUMINEN
      SE ON VAAN PERINNE, HYVÄ PERINNE ON.
      KYLLÄ SE LUO HENKISTÄ TURVAA JA KASVATTAA TERVEILLE JA VIISAILLE ELÄMÄNTAVOILLE. LUO VIISAUTTA, ETTÄ KILINÄÄ KUULUU VAAN JOULUNA.
      LAPSETKIN KILTISTI KUUNTELEVAT JOKO SE PUKKI SAAPUU POROINEEN KOTIOVELLE.
      TOIVOTTAVASTI EI HUMALAINEN, HOMO PUKKI. ....HAAAA.....HAAAA......TERÄVINEEN KYSELEE, KUINKAHAN TERÄVÄÄ MAHTAA TÄSSÄ LASIPULLOSSA OLLA.

      • Anonyymi

        Eikö tarkkiksella opeteltu muita kuin tikkukirjaimia?


    • Anonyymi

      Sitä voi uskoa ilman että maksaa siitä, että uskoo. En koskaan käynyt rippikoulua ja erosin kiskosta 18 vuotiaana. Enkä ole koskaan katunut, päinvastoin. Kun kuolen en tarvi mitään seremonioita, tulta uuniin ja tuhkaksi ja tuhkat vapaana anonyymiin muistolehtoon. Tätä ole painottanut, että toivettani myös kunnioitetaan. Kristinusko on se jota tunnustan jos tunnustaa täytyy. Sen takia ei tarvi kirkkoon kuulua. Olen jo eläkkeellä joten kirkosta eroamisestani on todella kauan.

      • Anonyymi

        Erosit kiskosta? Kasvoko sulle sit tissit?


    • Anonyymi

      Mukavaa kun on muitakin kirkkoon kuulumattomia uskovia. Kirkkojakin on niin moneen lähtöön, koita nyt niistä paras valikoida. Seurakunnilla on jätti omaisuuksia vaikka raamatussa kehotetaan antamaan kaikki köyhille. Itse tienaan vain toimeentulotuen verran. Silti lahjoitin rahaa joulupataan. Vaikka pelastusarmeija kirkko onkin. Miksi eivät rikkaatkin voisi luopua rahoistaan?

      • Anonyymi

        Tähän voisivat vastata Petteri Orpo ja Riikka Purra. Mutta eivät vastaa.

        Äärilaitaoikeiston tavoitteena on, että köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Köyhiltä otetaan ja rikkaille annetaan.


      • Anonyymi

        Laiskuus on synti. Miksi et mene töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiskuus on synti. Miksi et mene töihin?

        Olemme kaikki syntisiä. Senkin puupää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme kaikki syntisiä. Senkin puupää.

        Manaaja pystyy murtamaan tämän perisynnin kohtalon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme kaikki syntisiä. Senkin puupää.

        Mutte emme ole kaikki laiskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manaaja pystyy murtamaan tämän perisynnin kohtalon.

        Itse hankin juuri taivaspaikan. Se ei vaatinut kuin 10 käyntiä manaajalla, à 100 €.


    • Anonyymi

      Laitaoikeisto ja kokoomus on aina yrittänyt ratsastaa raamatulla. On hoettu koti uskonto isänmaa fraaseja. Enemmän näen itse vasemmistolaisessa talouskäsityksessä yhteyttä raamatun syvimpään inhimilliseen ihmiskäsitykseen ja tulonjako logiikkaan.

      • Anonyymi

        Samoilla linjoilla, olet oikeassa. Missään ei ole totutettu Raamattua niin hyvin kuin Neuvostoliitossa aina Stalinin vallasta lukien. Siinä oppia meillekin mutta kun on Orpon hallitus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoilla linjoilla, olet oikeassa. Missään ei ole totutettu Raamattua niin hyvin kuin Neuvostoliitossa aina Stalinin vallasta lukien. Siinä oppia meillekin mutta kun on Orpon hallitus

        Stalin jakoi tuloa eritoten Suomesta Neuvostoliittoon muuttaneille mistä yhä syvä kiitos ja kiitollisuus. Sitä vasemmistolaista talouspolitiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stalin jakoi tuloa eritoten Suomesta Neuvostoliittoon muuttaneille mistä yhä syvä kiitos ja kiitollisuus. Sitä vasemmistolaista talouspolitiikkaa.

        Ihan yhtä paljon Stalin - jos nazien propaganda pitäisi paikkaansa - edusti kommunismia kuin Suomen fasisti-poliisi edustaa lakikirjaa.


    • Anonyymi

      Mielestäni kommunismi sopisi hämeenlinnaan. Alas oikeisto! Työläiset yhtykää!

      • Anonyymi

        Aito kommunisti lämmittää aina mieltäni. Pääsee katseleen alas päin.


    • Anonyymi

      Onneksi typerät hautausmaat ja niihin liittyvät turhat rituaalit kuten kukkien kasvatus haudoilla ja kynttilöiden pakonomainen vieminen ettei naapuri nää etten oo vienyt alkavat vähentyä kun vainajat yksinkertaisesti heitetään kuin tuhka tuuleen pitkin metsiä ja järviä. Järkevää kehitystä. Kun häntä ei ole ei häntä enää ole. Madonsyömä luuranko ei ole täysipäisen ihmisen hommaa viedä sellaiselle kynttilöitä. Tuhka metsään niin puut kasvaa ja jos vainaja on eläissään vielä kuseskellut samaan metsään niin sitten vasta kasvaakin. Uusi muistoloru pitäisikin kuulua. Metsästä sinä olet tullut ja metsään sinä jälleen menet.

      • Anonyymi

        Jopas oli törkeää tekstiä. Säälin sinua todella. Olet varmasti iso riesa läheisillesi. Itse vien ja aion viedä kynttilät haudoille olen tehnyt niin joka joulu ja pyhäinpäivinäkin joskus. Etkö kunnioita kuolleita ystäviäsi ja sukulaisia yhtään? Menisit johonkin hakemaan apua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas oli törkeää tekstiä. Säälin sinua todella. Olet varmasti iso riesa läheisillesi. Itse vien ja aion viedä kynttilät haudoille olen tehnyt niin joka joulu ja pyhäinpäivinäkin joskus. Etkö kunnioita kuolleita ystäviäsi ja sukulaisia yhtään? Menisit johonkin hakemaan apua !

        Kunnioitan joka päivä mutta varmasti sinulle liian vaikeaa ymmärtää. Hyvin koskettavaa ja yksinkertaista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas oli törkeää tekstiä. Säälin sinua todella. Olet varmasti iso riesa läheisillesi. Itse vien ja aion viedä kynttilät haudoille olen tehnyt niin joka joulu ja pyhäinpäivinäkin joskus. Etkö kunnioita kuolleita ystäviäsi ja sukulaisia yhtään? Menisit johonkin hakemaan apua !

        Sossu ei auta.


    • Anonyymi

      Ei tällä tavalla että jos vie kynttilän haudalle kerran vuodessa ole mitään tekemistä vainajan muistelemisen kanssa. Se on vain laumasieluinen tapa ostaa hyväksyntä naapureilta, pimeä hauta erottuisi ikävästi naapurin silmään kynttilämerestä. Samoin kun sekin ettei anna takapihan ruohon kasvaa ylipitkäksi. Opittu tapa josta ei ole hyötyä muille kuin kynttilätehtaille tietenkin. Oikea sureminen ja kunnioitus ei ole tälläistä kaavamaista joulun ohjelman noudattamista. Ei todellakaan.

      • Anonyymi

        Mistä ne kaupunkilaiset naapurit tietää missä sukulaisteni hautoja on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ne kaupunkilaiset naapurit tietää missä sukulaisteni hautoja on...

        Tää on pikkukylä. Kaikki tiedetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on pikkukylä. Kaikki tiedetään.

        Ei muuten tiedä... enkä minä tiedä naapureiden haudoista, eikä edes kiinnosta.


    • Anonyymi

      Näin on suurinta osaa ihmisistä ei vois vähempää kiinnostaa kiireisen jouluohjelman jossain välissä lähteä viemään jotain kusista kynttilää pilkkopimeässä johonkin tuiskuun ja viimaan mutta hei niin kuuluu vain tehdä.
      Kiireellä juostaan haudalle kiroillaan kun ei heti syty kun tuulee ja äkkiä takas lämpimään autoon. Usein vielä niin että yksi käy loput odottavat autossa ja tuiskivat mikä kesti. Onhan se naurettavaa touhua.

      • Anonyymi

        On se silti eräänlaista muistamista sekin. Vainajat vois itsekin olla tuohon ihan tyytyväisiä nehän tuon tavan on lapsilleen opettanutkin. Kai ne sitten vasta tulee kummitteleen jossei edes jouluna tipahda kynttilää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se silti eräänlaista muistamista sekin. Vainajat vois itsekin olla tuohon ihan tyytyväisiä nehän tuon tavan on lapsilleen opettanutkin. Kai ne sitten vasta tulee kummitteleen jossei edes jouluna tipahda kynttilää.

        Voihan sitä omaatuntoa noinkin (n)ostaa.


    • Anonyymi

      Toivottavasti minun haudalleni tulee aikoinaan kynttilämeri ja paljon kukkia. Olen jo suunnitellut kivenkin valmiiksi. Se tulee olemaan vuorentaan komein. Varmasti korpee naapuri hautapaikkojen tyhjätasku sukuja. Mitäs joivat rahansa.

      • Anonyymi

        Jos kaikki perinnöt menee hautaa ja sen hoitoon, voi olla merestä kaukana ja rikkaruohojen valtaama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki perinnöt menee hautaa ja sen hoitoon, voi olla merestä kaukana ja rikkaruohojen valtaama.

        Et saa ensimmäistäkään kynttilää veikkaisin. Läheisesi eivät sure vaan iloitsevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa ensimmäistäkään kynttilää veikkaisin. Läheisesi eivät sure vaan iloitsevat.

        Muistolehdossa palaa aina kynttilät...


    • Anonyymi

      Ei pidä ottaa hautapaikkaa jossei ole varaa maata siinä.

    • Anonyymi

      Ilmaisia ruutuja ei ole.

      • Anonyymi

        Jotain olet elämässä oppinut !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain olet elämässä oppinut !

        Pysäköintifirman pomoilta oppii kaikkea uutta ja ihmeellistä.


    • Anonyymi

      Olisi mahtavaa jos ikäihmiset innostuisivat laittamaan kaikki rahansa omaan hautaansa. Alkaisi todellinen kilpavarustelu vuorentaassa nähtäisiin kuka oli todellinen suuruus eläessään. Laiskoille ja viinaan meneville sukulaisille ei kannata mitään jättää.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat lapsiasi miksi heistä tuli sellaisia? Esimerkin voimallako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat lapsiasi miksi heistä tuli sellaisia? Esimerkin voimallako?

        Teillä on yhteinen ongelma lapsistanne. Osanotto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat lapsiasi miksi heistä tuli sellaisia? Esimerkin voimallako?

        Jos se siitä johtuu että olin huono esimerkki, tahtoisin silti ettei heille jää mitään perintöä. Työllä voivat omat rahansa ansaita tai sitten hakea kelasta. Minä pyrin kaiken kuluttamaan pois ennen kun lähden taivaaseen. Sinne ei mitään saa mukaansa, eikä tarvitsekaan. Herra huolehtii meistä valituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se siitä johtuu että olin huono esimerkki, tahtoisin silti ettei heille jää mitään perintöä. Työllä voivat omat rahansa ansaita tai sitten hakea kelasta. Minä pyrin kaiken kuluttamaan pois ennen kun lähden taivaaseen. Sinne ei mitään saa mukaansa, eikä tarvitsekaan. Herra huolehtii meistä valituista.

        Tuolla ylpeydellä et pääse edes portille, sen tiedän pappina.


      • Anonyymi

        Ja sitten se puretaan, kun tulee vuokrakausi täyteen.
        Saahan siitä kivestä sepeliä tai voi käyttää vaikka porraskivenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten se puretaan, kun tulee vuokrakausi täyteen.
        Saahan siitä kivestä sepeliä tai voi käyttää vaikka porraskivenä.

        Sitä mä ihmettelin, että miksi tehdä kauheella vaivalla kivi. Ja sitten se murskataan. Mä oon nähny kun oon ollu hautausmaalla töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mä ihmettelin, että miksi tehdä kauheella vaivalla kivi. Ja sitten se murskataan. Mä oon nähny kun oon ollu hautausmaalla töissä.

        Ostaako joku käytettyjä? Sitten vaan tuunaamaan uuden paasin haluajan nimet siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaako joku käytettyjä? Sitten vaan tuunaamaan uuden paasin haluajan nimet siihen.

        Haluatko siis että hautakiviäkin ruvetaan kohta pöllimään.


    • Anonyymi

      Jahas nyt mentiin taas tälle linjalle! Hautapaikkoja kyllä poistetaan jos hoitosopimusta ei jatketa. Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, asiaa näin. Mikään ei estä sopimasta seurakunnan kanssa loputtomasta hoitosopimuksesta. Ilmaiseksi se ei tietenkään lohkea. Jos testamenttaan asuntoni seurakunnalle ja vaadin haudalleni ikuisen hoidon. Varmasti intressimme kohtaavat. Kiveäni ei tietenkään murskata. Hankin niin hienon kiven että varmasti yksi vuorentaan komeimmista. En ole mikään tyhjätasku vaikka vaatimattomana minut tunnettekin. En pröystäile eläessäni mutta hauta on erittäin komea. Älkäähän kateelliset saivarrelko. Omat rahanne taisitte sijoittaa pilsneriin!

      • Anonyymi

        Tyhmää lätkäistä pilkku lauseeseen tuon soperruksen kolmannella rivillä. Mikä helkkarin katkolukija/ajattelija siinä saa olla että lätkäisee tuohon kohtaan pilkun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää lätkäistä pilkku lauseeseen tuon soperruksen kolmannella rivillä. Mikä helkkarin katkolukija/ajattelija siinä saa olla että lätkäisee tuohon kohtaan pilkun?

        Eihän kolmannella rivillä ole yhtään pilkkua: "Mikään ei estä sopimasta seurakunnan kanssa loputtomasta hoitosopimuksesta. "

        Eivätkö matematiikan opintosi ole vielä alkaneet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kolmannella rivillä ole yhtään pilkkua: "Mikään ei estä sopimasta seurakunnan kanssa loputtomasta hoitosopimuksesta. "

        Eivätkö matematiikan opintosi ole vielä alkaneet?

        Eikä sinun kaihileikkauksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sinun kaihileikkauksesi.

        Kolmannella rivillä oli vain yksi piste, ei yhtään pilkkua, kuten on nähtävissä. Opettele laskemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmannella rivillä oli vain yksi piste, ei yhtään pilkkua, kuten on nähtävissä. Opettele laskemaan.

        Miten niin oli? Eikö ole enää? Onko se kadonnut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin oli? Eikö ole enää? Onko se kadonnut?

        Oli silloin, kun sen luin. On vieläkin.


    • Anonyymi

      Pilkku kuuluu tuohon. Hän kysyy ensin teiltä oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi? Jatkolauseessa hän itse toteaa että asiaa näin. Eli jos te olette ajatelleet se on hänen mielestään asiaa jo pelkästään se ajattelu tai asia jonka on jo itse nähnyt joko unissaan tai jotenkin muuten mutta nähnyt ja tajunnut kuitenkin. Eli on oikein kirjoitettu. Opetelkaa suomea.

      • Anonyymi

        Toi kiertokoululainen hädintuskin tietää mikä pilkku on ja vielä vähemmän mihin se pitäisi laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi kiertokoululainen hädintuskin tietää mikä pilkku on ja vielä vähemmän mihin se pitäisi laittaa.

        Voi kuule tiiäksää edes mikä on laskutikku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule tiiäksää edes mikä on laskutikku?

        Niitä on museoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä on museoissa

        Helmitaulun mä kyllä muistan oli jossain matikanluokan koristeena. Mutta laskutikku ei sano mitään. Millanen se oli ees?


    • Anonyymi

      Minulle luvattiin taivaspaikka mutta olen alkanut epäilee onko sillä kuinka vahva takuu...

      • Anonyymi

        Sinulle!? Kuka muka lupas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle!? Kuka muka lupas?

        Lappukaulat lupailee mitä tahansa, kuhasaa saa höpsötetyn perinnöt.


    • Anonyymi

      Sen vain herra tietää. Älä kuitenkaan rupea riettailemaan. Helvettiin ei ole kivaa joutua. Siellä ottaa Stalinit Hitlerit ja seksuaalivähemmistöt. Usko taivaspaikkaasi kaikesta huolimatta!

      • Anonyymi

        Vetäsin näppiini äskön. Oliks se nyt siinä?


      • Anonyymi

        Taivaspaikkaan uskominen saa sinut väheksymään oikeaa elämää. Huono valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaspaikkaan uskominen saa sinut väheksymään oikeaa elämää. Huono valinta.

        Mitäköhän kivaa siellä taivaassa sitten käytännössä tehdään? Ryypätään ja naidaan? Vai miksi siellä on kuulemma niin ihanaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäköhän kivaa siellä taivaassa sitten käytännössä tehdään? Ryypätään ja naidaan? Vai miksi siellä on kuulemma niin ihanaa?

        Jos oikein muistan uskonnollista ajoiltani, opetuksen mukaan Taivaassa ylistetään ikuisesti Herraa. Saattaa kyllä uskovaistakin ruveta touhu puuduttamaan muutaman vuoden jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikein muistan uskonnollista ajoiltani, opetuksen mukaan Taivaassa ylistetään ikuisesti Herraa. Saattaa kyllä uskovaistakin ruveta touhu puuduttamaan muutaman vuoden jälkeen.

        Kuka se herra on? Meillä ei kuville kummarreta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se herra on? Meillä ei kuville kummarreta.

        Eli Pohjois-Korea on siis taivas? Sielläkään ei muuta saa tehdä kuin ylistää herraa ilman huveja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka se herra on? Meillä ei kuville kummarreta.

        Ymmärsin niin, että kyse on sukupuolittuneesta jumala-ilmaisusta.


    • Anonyymi

      Taisi olla. Olet runkkari. Ei kai kukaan muu kun sinä näin jouluna laukea!

      • Anonyymi

        Pukki on pukki


      • Anonyymi

        Minä saan torttua vain kerran vuoteen joulusaunassa niin kylläpä vaan laukean ja ihan turhaan on pesty lauteet ennen joulua.


    • Anonyymi

      Jumala ei kiellä yhteistä saunaa aviopareilta. Miksi vaimosi tulee kanssasi saunaan vain jouluisin? Meillä saunotaan vähintään kahdesti viikossa. Olemme olleet naimisissa nyt 41 v.

      • Anonyymi

        Onko se kieltänyt muilta saunomisen yhdessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kieltänyt muilta saunomisen yhdessä?

        No onhan se tottapuhuen aika perverssiä touhua istuskella alasti muiden tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Se on silti muka ok ja ihan normaalia. Mutta teepäs sama uimarannalla. On poliisit samantien paikalla ja saat syytteen jostain epäsiveydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan se tottapuhuen aika perverssiä touhua istuskella alasti muiden tuttujen ja tuntemattomien kanssa. Se on silti muka ok ja ihan normaalia. Mutta teepäs sama uimarannalla. On poliisit samantien paikalla ja saat syytteen jostain epäsiveydestä.

        Miksi olet alasti uimarannalla. Olisi hyvä tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet alasti uimarannalla. Olisi hyvä tietää

        Miksi en olisi jos olen sitä yleisissä saunoissakin olisi hyvä tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi en olisi jos olen sitä yleisissä saunoissakin olisi hyvä tietää?

        Miksi olet alasti yleisissä saunoissa olisi hyvä tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet alasti yleisissä saunoissa olisi hyvä tietää.

        Onko siellä alakerrassa näkynyt muita Hämeenlinnan vasemmistolaisia lauteilla


    • Anonyymi

      Tortun "saaminen" saunassa ei tarkota että siellä syödään jotain leivonnaisia. Sillä tarkotetaan seksin harrastamista.

      • Anonyymi

        Seksi ei ole harrastus jotta jatka joulputkea.


    • Anonyymi

      saa kuulua kirkkoon.

      • Anonyymi

        Niin kyllä maksaahan monet myös kuntosali ja s-kaupan jäsenyydestä vaikkeivat käytä tai hyödy siitä mitään. Laumaeläin laumasielulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kyllä maksaahan monet myös kuntosali ja s-kaupan jäsenyydestä vaikkeivat käytä tai hyödy siitä mitään. Laumaeläin laumasielulla.

        Olen vammainen ja äiti pakotti minut rippikouluun. Heti kun mä täytän 18 mä eroan koska jos jumala olis olemassa mä en olis vammainen.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe