ULONA ON PIMEETÄ !

Anonyymi-ap

En uskalla lähteä ulos,
siellä on joko pakkanen tai sitten liian pimeetä,
muutenki lähteminen tuottaa vaikeuksia,
pukeutuminen hankalaa, hidasta ähräämistä,
naamaki kuin frankkenstainilla
vaikka kuink meikaa, äääääh ku seki on niiiiiin hankalaaa,,,,,,,,

mikä neuvoksi ?

56

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jätä väliin,

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍒 ­­­N­y­­­m­­­f­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18162152k

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Itse onnistuin tänään pukeutumaan, pöntön kannen päällä istuen. Kesti päälle 10 min. mutta lopulta olin ulos lähtö kunnossa. Kyynärsauvojen kanssa hitaasti kulkien vein postilaatkolle 7 joulukorttia.

      Olisin tänään lähtenyt Hgin joulutorille, eli Tuomaan markkinoille, mutta alkoi tuo liikennevälineiden lakko juuri tänään. Liikkumiseni on hidasta ja vaatii välillä huilausta, tai kuukahdan. En sieltä markkinoilta mitään erityistä ostelisi, mutta olisi jotain näiden neljän seinän ulkopuolista elämää. Pientä, ylellistä juhlatunnelmaa. Se olisi kuin ulkomaan matka.

      Jotkut lähtevät talvella Kanarialle: minä matkustan taksilla / metrolla Hgin keskustaan. Jihuu! 🎄🎇🤶❄️
      Milloinkahan viimeksi kävin? Tuota... Hmmm...? 2 vuotta sitten? Eikai siitä niin pitkä aika ole? 😶
      Vaikka en periaatteessa asu kuin kivenheiton päässä.

      Elämä on. (Mielilauseitani. Kertoo kaiken.)

      • Anonyymi

        Olet fiksu,
        minkä ikänen olet kun vaikuta noin pirteälä,
        mä oon lähemmäs yhdeksänkymmentä, hiukan jo hirvittää jopa pelottaa että taidan pikkuhiljaa jäädä kodin vangiksi, kun lähtemiset alkaa harventua ja pukeminen vaikeutua,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet fiksu,
        minkä ikänen olet kun vaikuta noin pirteälä,
        mä oon lähemmäs yhdeksänkymmentä, hiukan jo hirvittää jopa pelottaa että taidan pikkuhiljaa jäädä kodin vangiksi, kun lähtemiset alkaa harventua ja pukeminen vaikeutua,

        Olen 70, mutta pidän tämän foorumin rauhallisemmasta ilmapiiristä. 🙂


    • Lopetin meikkaamisen kun aloin käyttää naamasuojusta Koronan tultua.
      Nyt en enää käytä suojuksia, mutta meikkaaminen on kokonaan unohtunut. En edes huulipunaa laita. Kosteusvoidetta laitan naamaan päivittäin useammankin kerran. Jalkapohjiin jotain rasvaista voidetta ja jotain emulsiota kroppaan. Pakko tai iho hilseilee kuivuuttaan, varsinkin talvella kun pitää lämmittää huoneita.
      Minä en mene talvella ulos kun pakon edessä, kissa on samaa mieltä. Kuntoilen sisällä.
      Mutta kun päästään Maaliskuulle ja aurinko alkaa lämmittämään, silloin olen koko ajan ulkona.
      Kyllä aika kuluu nopeasti, olen pannut merkille että päivät vain vilahtavat ohi, aina vain nopeammin mitä vanhemmaksi tulee.

      • Anonyymi

        Ihmisten ilmoille lähtiessäni laitan aivan aavistuksen "meikkiä", joka on: hiukan tummennusta kulmiin, hiukan punaa poskin, värillistä huulirasvaa. Se on tässä.


      • Anonyymi

        Niimpä
        onneksi kohta on talvipäivän seisaus
        päivänvalo alkaa näkymään pitempään,
        vointi paranee huomattavasti,
        kevät saa aina virkeämmän mielen aikaan,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten ilmoille lähtiessäni laitan aivan aavistuksen "meikkiä", joka on: hiukan tummennusta kulmiin, hiukan punaa poskin, värillistä huulirasvaa. Se on tässä.

        Kai minunkin pitäisi aloittaa uudelleen meikkaaminen. En ole paljon meikannut koskaan, huulten rajauskynä ennen huulipunaa, poskipuna. Jos jonnekin hienompaan tilaisuutteen meikkivoidettakin. Kulmakarvat muotoilen harjalla ja geelillä joka on tehty ihan siihen tarkoitukseen...kai.., pysyvät sillä ojennuksessa, väriä en lisää kulmiin, ovat aika tummat luonnostaan..
        Ripsiväriä en uskalla arkoihin silmiini laittaa. Ihmettelen kuinka ihmisten silmät kestää kaikenlaiset liimat ja värit.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Kai minunkin pitäisi aloittaa uudelleen meikkaaminen. En ole paljon meikannut koskaan, huulten rajauskynä ennen huulipunaa, poskipuna. Jos jonnekin hienompaan tilaisuutteen meikkivoidettakin. Kulmakarvat muotoilen harjalla ja geelillä joka on tehty ihan siihen tarkoitukseen...kai.., pysyvät sillä ojennuksessa, väriä en lisää kulmiin, ovat aika tummat luonnostaan..
        Ripsiväriä en uskalla arkoihin silmiini laittaa. Ihmettelen kuinka ihmisten silmät kestää kaikenlaiset liimat ja värit.

        Minulla on tullu niin paljon ryppyjä että meikkaaminenki vaikeutuu,
        muutenki iho on kalpee ,
        olen aatellukki jos menis kosmetiikka liikkeeseen toiveena ammati myyjä joka osaisi opastaa mitä meikki voiteita vanha ihminen voisi ostaa ja käyttää,

        ennenvanhaan oli kaupoissa oikeita koulutettuja ammattitaitoisia kosmetiikka myyjiä
        nykyisin en ole niitä enään vuosiin nähny, harmi ,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tullu niin paljon ryppyjä että meikkaaminenki vaikeutuu,
        muutenki iho on kalpee ,
        olen aatellukki jos menis kosmetiikka liikkeeseen toiveena ammati myyjä joka osaisi opastaa mitä meikki voiteita vanha ihminen voisi ostaa ja käyttää,

        ennenvanhaan oli kaupoissa oikeita koulutettuja ammattitaitoisia kosmetiikka myyjiä
        nykyisin en ole niitä enään vuosiin nähny, harmi ,,

        En usko, että meikkivoide soveltuu iäkkäille ihmisille, ei suoraan sanoen ole kaunista. Mielestäni kauniimpaa on "vanheta arvokkaasti". Sen mitä meikkiä laittaa, niin vain "aavistuksen" verran.

        Tämä ei ole meikkivoidetta, mutta aavistuksen värillistä ("rosaa"?) ihon kosteusvoidetta iäkkäämmälle iholle: "Loreal, Age perfect, Golden age, SPF 20". Parantaa kyllä ihon väriä.

        Muist. Jane Fonda telkkarissa aikoinaan mainosti tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että meikkivoide soveltuu iäkkäille ihmisille, ei suoraan sanoen ole kaunista. Mielestäni kauniimpaa on "vanheta arvokkaasti". Sen mitä meikkiä laittaa, niin vain "aavistuksen" verran.

        Tämä ei ole meikkivoidetta, mutta aavistuksen värillistä ("rosaa"?) ihon kosteusvoidetta iäkkäämmälle iholle: "Loreal, Age perfect, Golden age, SPF 20". Parantaa kyllä ihon väriä.

        Muist. Jane Fonda telkkarissa aikoinaan mainosti tätä.

        Muuan tuttuni aikoinaan virolaisessa kylpylässä oli nähnyt jotain ihon kosteusvoidetta, jonka purkissa luki "Kortsukreemi vanheneval nahal".


      • Anonyymi

        Joskushan se on kiva meikata mutta sitten se phdisminen ennenkö menee illalla nukkumaan ei oikein miellytä . Joten ilman meikkejä minäkin vaikka koko työvuosien aikana oli meikit kuten lailla työkavereillakin.
        Nyt sitten vaan enimmäkseen luomuna pyöritään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä
        onneksi kohta on talvipäivän seisaus
        päivänvalo alkaa näkymään pitempään,
        vointi paranee huomattavasti,
        kevät saa aina virkeämmän mielen aikaan,

        Ihan totta, sitä odottaa valoisampaa aikaa koko ajan. Joten pian kääntyy parempaan päin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että meikkivoide soveltuu iäkkäille ihmisille, ei suoraan sanoen ole kaunista. Mielestäni kauniimpaa on "vanheta arvokkaasti". Sen mitä meikkiä laittaa, niin vain "aavistuksen" verran.

        Tämä ei ole meikkivoidetta, mutta aavistuksen värillistä ("rosaa"?) ihon kosteusvoidetta iäkkäämmälle iholle: "Loreal, Age perfect, Golden age, SPF 20". Parantaa kyllä ihon väriä.

        Muist. Jane Fonda telkkarissa aikoinaan mainosti tätä.

        Meikkivoidetta laitetaan ihan vaan oman ihonvärin mukaisesti, ei siis mitään ruskeaa kuten ennen se tasoittaa ihon eri värisävyt eikä kukaan edes huomaa että sitä on kasvoissa.äennevanhaan meikki voide tarkoitti että muka epänormaalin ruskeaa väriä laitettiin kasvoihin, tänään toisin.äminullakin on meikki voide jota ei huomaa kukaan ihmetteleväråt arvaan että on tasaisen väliset kasvot. Kyllä ne opettaa meikki kaupassa nykyajan keinot


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meikkivoidetta laitetaan ihan vaan oman ihonvärin mukaisesti, ei siis mitään ruskeaa kuten ennen se tasoittaa ihon eri värisävyt eikä kukaan edes huomaa että sitä on kasvoissa.äennevanhaan meikki voide tarkoitti että muka epänormaalin ruskeaa väriä laitettiin kasvoihin, tänään toisin.äminullakin on meikki voide jota ei huomaa kukaan ihmetteleväråt arvaan että on tasaisen väliset kasvot. Kyllä ne opettaa meikki kaupassa nykyajan keinot

        Olen perinyt äidiltäni ihon joka ei naamasta rypisty paljoa. Eipä se mikään ylpeilyn aihe ole, kyllä ikä näkyy minulla ryhdissä ja kävelyssä sekä kolotuksina ym....
        Meikkivoide tuntuisi tällä hetkellä suttuiselta, nuorempana käytin päivittäin, puseron kaulukset oli aina töhryiset. Kova puhdistaminen illalla joten hyvin harvoin, jos koskaan käytän. Tahtovat jäädä vanhaksi ja joutavat sitten roskiin.


    • Anonyymi

      Kovasta pakkasesta en tiedä. Riippuu missä päin Suomea asuu. Helsingissä oli päivällä n. -4°. Toppatakki, ohut pipo ja huppu päähän. Ostin itselleni postimyynnistä nk. kynsikkäät ja nämä on kyllä kätevät. Ei tarvitse tumppuja riisua, silloin jos pitää jotain sormilla tehdä, kuten tänään postilaatikolla.

      Nämä ovat "miesten" sormikkaat / lapaset (väri "armeijan vihreä"), tarkoitettu erämiehille jne, mutta samanlaiset kädet meillä naisillakin on! Koko L osottautui itselleni hyväksi, juuri sopivat, eivät liian isot:

      https://www.mokkimies.com/mil-tec_kynsikaskinnas_olive_
      ❄️

    • Anonyymi

      En mene montaa kertaa talvessa ulos enkä pode siitä huonoa omaatuntoa.

      • Anonyymi

        Nyt vanhemuuten on turvallisempaa olla kotona,
        kauppojen ihmisvilinä alkaa olla vanhalle liikaa,
        jokuen aika sitten joku meinsi vanhalta käsilaukkuaki vidä mutt epäonnistui, kun oli vetoketjut kiinni ja kantimista tiukasti käsivarteen kiinitetty,
        kyllä nyky nuoret kehtaa olla röyhkeitä, vaikuttaa kuin tänne lintukotoomme on tullu ulkomailta samanlaisia taskuvarkaita ja huijareita kuin eteläeuroopassaki on, siellä sai aina varoa taskuvarkaita laukkujen kyttääjiä, niillä oli konstit toinen tönii ja toinen nykkii laukkua, niin kävi täälläki,


      • Anonyymi

        En mene minäkään talvella ulos kuin pakon edessä. Pelkään niin kovasti liukkautta ja kaatumista. Nyt olisi potkukelkka hyvä apu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vanhemuuten on turvallisempaa olla kotona,
        kauppojen ihmisvilinä alkaa olla vanhalle liikaa,
        jokuen aika sitten joku meinsi vanhalta käsilaukkuaki vidä mutt epäonnistui, kun oli vetoketjut kiinni ja kantimista tiukasti käsivarteen kiinitetty,
        kyllä nyky nuoret kehtaa olla röyhkeitä, vaikuttaa kuin tänne lintukotoomme on tullu ulkomailta samanlaisia taskuvarkaita ja huijareita kuin eteläeuroopassaki on, siellä sai aina varoa taskuvarkaita laukkujen kyttääjiä, niillä oli konstit toinen tönii ja toinen nykkii laukkua, niin kävi täälläki,

        Täällä ne käyttää puukkojakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ne käyttää puukkojakin.

        Kävin eilen kaupoilla. Työn ja tuskan takana oli liikkuminen ja varsinkin kantaminen ostokset autosta sisälle. Ja liukasta oli. Kävely huonoa.
        Ostin kirpparilta untuvatoppatakin 15 eurolla, ihan uusi, alkuhinta 150 euroa.
        Nytkin istun sisällä se päällä. On kuin olisi saunassa,

        Vielä muutama viikko, niin jo valoisammaksi kääntyy,
        Tammikuun olen yleensä sisällä kuin karhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vanhemuuten on turvallisempaa olla kotona,
        kauppojen ihmisvilinä alkaa olla vanhalle liikaa,
        jokuen aika sitten joku meinsi vanhalta käsilaukkuaki vidä mutt epäonnistui, kun oli vetoketjut kiinni ja kantimista tiukasti käsivarteen kiinitetty,
        kyllä nyky nuoret kehtaa olla röyhkeitä, vaikuttaa kuin tänne lintukotoomme on tullu ulkomailta samanlaisia taskuvarkaita ja huijareita kuin eteläeuroopassaki on, siellä sai aina varoa taskuvarkaita laukkujen kyttääjiä, niillä oli konstit toinen tönii ja toinen nykkii laukkua, niin kävi täälläki,

        Ei ainakaan minun ympärillä ole koskaan hyörinyt ulkomaalaisia taskuvarkaita ja
        huijareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan minun ympärillä ole koskaan hyörinyt ulkomaalaisia taskuvarkaita ja
        huijareita.

        et sitten paljoo ole matkustellu, ulkomailla niitä on tosi paljon, siellä pitää osata varoa,

        mutt suomi on ollu kuin lintu koto, mutta nyt kun noita outoja joutilaita on tunkeutunu maan niitten joukossa näköjään ilmestyy myös epäkuraatia porukkaa,

        muinoin ei tarvinnu edes ovia lukita
        riitti kun luudan oven eteen niin kulkija tiesi ettei kotona oleketään,

        nykyisin pitää olla ovetki lukossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin eilen kaupoilla. Työn ja tuskan takana oli liikkuminen ja varsinkin kantaminen ostokset autosta sisälle. Ja liukasta oli. Kävely huonoa.
        Ostin kirpparilta untuvatoppatakin 15 eurolla, ihan uusi, alkuhinta 150 euroa.
        Nytkin istun sisällä se päällä. On kuin olisi saunassa,

        Vielä muutama viikko, niin jo valoisammaksi kääntyy,
        Tammikuun olen yleensä sisällä kuin karhu.

        Tilaa verkkokaupoista, ainakin painavimmat ostoksesi.

        Itse olen ostanut pääasiassa K-verkkokaupasta sekä Tokmannilta. Mutta satunnaisesti myös muista, pienemmistä verkkokaupoista.

        Katso oman alueesi lähin K-verkkoruokakauppa:
        https://www.k-ruoka.fi/kauppa

        Hanki myös vetokärry ostoksillesi. Tämä on edullinen:
        https://triptek.eu/tuote/ostoskarry-vetokarry-ostosmatkalle-risteilylle/
        ❄☃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaa verkkokaupoista, ainakin painavimmat ostoksesi.

        Itse olen ostanut pääasiassa K-verkkokaupasta sekä Tokmannilta. Mutta satunnaisesti myös muista, pienemmistä verkkokaupoista.

        Katso oman alueesi lähin K-verkkoruokakauppa:
        https://www.k-ruoka.fi/kauppa

        Hanki myös vetokärry ostoksillesi. Tämä on edullinen:
        https://triptek.eu/tuote/ostoskarry-vetokarry-ostosmatkalle-risteilylle/
        ❄☃

        haloooo,,,,,,, en uskalla käyttää verkkokaupan palveluita,
        ku joka tuutista tulee varotuksia
        kuinka kortin tiedot menee väärille henkilöille,
        monelta on viimeseti pennoset kadonneet hetkessä pankki tililtä,

        se tietoteknillinen turvattomuus on nykyisin joka paikassa,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haloooo,,,,,,, en uskalla käyttää verkkokaupan palveluita,
        ku joka tuutista tulee varotuksia
        kuinka kortin tiedot menee väärille henkilöille,
        monelta on viimeseti pennoset kadonneet hetkessä pankki tililtä,

        se tietoteknillinen turvattomuus on nykyisin joka paikassa,,,

        No, onhan tuokin totta.

        K-verkkokaupoissa on mahdollista myös jonkinlainen laskutus. Siitä on tehtävä sopimus kaupan kanssa. Itse maksan kortilla kun ruoka tuodaan eteiseen. Tilillä tulee olla vähintään tuo saldo. Kuljettajan kuuluu kääntyä poispäin, ettei näe tunnuslukua. Alle 50€ laskun kohdalla tunnuslukua ei naputella, vaan korttia vain vilautetaan laitteen päällä. Näinhän korttilaskutus ttoimii kaikkialla.

        Muista verkkokaupoista ostaessa maksan (ruotslaisella) nk. Klarnalla, joka on hyvä laskutusfirma. Klarnalla on 30 päivän maksuaika-mahdollisuus, tai jakaa velka osiin. Ostoksen tehtyä, pian tulee Klarnan lasku sähköpostiin, voi maksaa itselle sopivana päivänä kuukauden sisään.

        Klarna mm. laskuttaa minulta verkkoapteekki-ostokseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onhan tuokin totta.

        K-verkkokaupoissa on mahdollista myös jonkinlainen laskutus. Siitä on tehtävä sopimus kaupan kanssa. Itse maksan kortilla kun ruoka tuodaan eteiseen. Tilillä tulee olla vähintään tuo saldo. Kuljettajan kuuluu kääntyä poispäin, ettei näe tunnuslukua. Alle 50€ laskun kohdalla tunnuslukua ei naputella, vaan korttia vain vilautetaan laitteen päällä. Näinhän korttilaskutus ttoimii kaikkialla.

        Muista verkkokaupoista ostaessa maksan (ruotslaisella) nk. Klarnalla, joka on hyvä laskutusfirma. Klarnalla on 30 päivän maksuaika-mahdollisuus, tai jakaa velka osiin. Ostoksen tehtyä, pian tulee Klarnan lasku sähköpostiin, voi maksaa itselle sopivana päivänä kuukauden sisään.

        Klarna mm. laskuttaa minulta verkkoapteekki-ostokseni.

        Hyvä kun annat neuvoja kuinka toimia näitten verkkokauppa ostosten kanssa.
        Itse en ole koskaan VIELÄ ostanut mitään verkkokaupasta, joten minulle tieto on tarpeen.
        Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et sitten paljoo ole matkustellu, ulkomailla niitä on tosi paljon, siellä pitää osata varoa,

        mutt suomi on ollu kuin lintu koto, mutta nyt kun noita outoja joutilaita on tunkeutunu maan niitten joukossa näköjään ilmestyy myös epäkuraatia porukkaa,

        muinoin ei tarvinnu edes ovia lukita
        riitti kun luudan oven eteen niin kulkija tiesi ettei kotona oleketään,

        nykyisin pitää olla ovetki lukossa

        Ihan niin, meilläkin 70 luvulla auto pihassa avaimet virtalukossa, joskus lomakkokin kojelaudan päällä yöt.
        Ulko-ovea ei lukittu yksikään . Mitään ei koskaan kadonnut.ei enää niin voi pitää eikä varkaista tartte syyttää ainostaan vierasmaalaisia, sillä niitä pitkäkynsiä on kyllä riittävästi omasta takaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haloooo,,,,,,, en uskalla käyttää verkkokaupan palveluita,
        ku joka tuutista tulee varotuksia
        kuinka kortin tiedot menee väärille henkilöille,
        monelta on viimeseti pennoset kadonneet hetkessä pankki tililtä,

        se tietoteknillinen turvattomuus on nykyisin joka paikassa,,,

        Haloo ite.
        Ootko kiinnittänyt huomiota, että kukaan muu tällä palstalla ei käytä noita sinun ,,,,,,,,,,,
        hölmöjä pilkkujasi? - Niin tyhmää, niin tyhmää!
        Opettele kirjoittamaan asiallisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun annat neuvoja kuinka toimia näitten verkkokauppa ostosten kanssa.
        Itse en ole koskaan VIELÄ ostanut mitään verkkokaupasta, joten minulle tieto on tarpeen.
        Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi.

        Kiitos minultakin!

        Pitänee ruveta käyttämään, en ole aikaisemmin tullut ajatelleeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo ite.
        Ootko kiinnittänyt huomiota, että kukaan muu tällä palstalla ei käytä noita sinun ,,,,,,,,,,,
        hölmöjä pilkkujasi? - Niin tyhmää, niin tyhmää!
        Opettele kirjoittamaan asiallisesti!

        rauhotu ,,,,,,,,,,,, sinulle nauraa jo viron susiki ,,,,,,,,,,,

        iloista joulua kuitenki toivotan,
        koitahan pästä noista pikkujen seuraamisesta jo eroon
        tai mene terapiaan,,,,,,,
        olet selkeästi pilkuista riippuvainen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onhan tuokin totta.

        K-verkkokaupoissa on mahdollista myös jonkinlainen laskutus. Siitä on tehtävä sopimus kaupan kanssa. Itse maksan kortilla kun ruoka tuodaan eteiseen. Tilillä tulee olla vähintään tuo saldo. Kuljettajan kuuluu kääntyä poispäin, ettei näe tunnuslukua. Alle 50€ laskun kohdalla tunnuslukua ei naputella, vaan korttia vain vilautetaan laitteen päällä. Näinhän korttilaskutus ttoimii kaikkialla.

        Muista verkkokaupoista ostaessa maksan (ruotslaisella) nk. Klarnalla, joka on hyvä laskutusfirma. Klarnalla on 30 päivän maksuaika-mahdollisuus, tai jakaa velka osiin. Ostoksen tehtyä, pian tulee Klarnan lasku sähköpostiin, voi maksaa itselle sopivana päivänä kuukauden sisään.

        Klarna mm. laskuttaa minulta verkkoapteekki-ostokseni.

        seki uutinen oli pöyristyttävä jokunen aika sitten
        kun omakannastaki oli varastettu kaikki pankkikortin tiedot
        tunnuslukuineen,
        kai ne on jo sen saanu turvallisemmaksi korjattua,,,,,,,

        en kyllä sinnekää ole uskaltanu mennä just tuonki uutisen takia,,,,,,,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rauhotu ,,,,,,,,,,,, sinulle nauraa jo viron susiki ,,,,,,,,,,,

        iloista joulua kuitenki toivotan,
        koitahan pästä noista pikkujen seuraamisesta jo eroon
        tai mene terapiaan,,,,,,,
        olet selkeästi pilkuista riippuvainen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Mikä sinua pilkkuilija oikein vaivaa?
        Näyttääkö tää kivalta?:
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, .
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ?

        Sinä olet pilkuista riippuvainen.

        Kirjoita yksi ainoa juttu, niin että sinun ei tarvitse kirjoittaa ,,,,,,,,,,, tai ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        !

        Odotan jännityksellä, jos selviät!

        Tulen heti kehumaan sinua oppivaisuudestasi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinua pilkkuilija oikein vaivaa?
        Näyttääkö tää kivalta?:
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, .
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ?

        Sinä olet pilkuista riippuvainen.

        Kirjoita yksi ainoa juttu, niin että sinun ei tarvitse kirjoittaa ,,,,,,,,,,, tai ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        !

        Odotan jännityksellä, jos selviät!

        Tulen heti kehumaan sinua oppivaisuudestasi"

        Korjaus:
        Tulen heti kehumaan sinua oppivaisuudestasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rauhotu ,,,,,,,,,,,, sinulle nauraa jo viron susiki ,,,,,,,,,,,

        iloista joulua kuitenki toivotan,
        koitahan pästä noista pikkujen seuraamisesta jo eroon
        tai mene terapiaan,,,,,,,
        olet selkeästi pilkuista riippuvainen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Täällä on hauska tapa pitää huolta toisten mielenterveydestä. Ei ole ensimmäinen kerta, kun suositellaan terapiaa.
        On kysytty lääkkeistä, on neuvottu puhumaan lääkärille, on annettu vaikka mitä ohjeita, koska joku on ERI MIELTÄ kuin neuvoja.
        Silloin ovat kyllä kaikki konstit tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on hauska tapa pitää huolta toisten mielenterveydestä. Ei ole ensimmäinen kerta, kun suositellaan terapiaa.
        On kysytty lääkkeistä, on neuvottu puhumaan lääkärille, on annettu vaikka mitä ohjeita, koska joku on ERI MIELTÄ kuin neuvoja.
        Silloin ovat kyllä kaikki konstit tarpeen.

        Niin.
        Tämä pilkku-täti suosittelee terapiaa, kun itse käyttää pilkkujaan väärin ja toinen opastaa häntä asiallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.
        Tämä pilkku-täti suosittelee terapiaa, kun itse käyttää pilkkujaan väärin ja toinen opastaa häntä asiallisesti.

        HAH HAH HAH HAAAAAAAH ihanaaa nauru pidentää ikäääääääääää
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HAH HAH HAH HAAAAAAAH ihanaaa nauru pidentää ikäääääääääää
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Kiva kun jollain on noin hauskaa!
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaa verkkokaupoista, ainakin painavimmat ostoksesi.

        Itse olen ostanut pääasiassa K-verkkokaupasta sekä Tokmannilta. Mutta satunnaisesti myös muista, pienemmistä verkkokaupoista.

        Katso oman alueesi lähin K-verkkoruokakauppa:
        https://www.k-ruoka.fi/kauppa

        Hanki myös vetokärry ostoksillesi. Tämä on edullinen:
        https://triptek.eu/tuote/ostoskarry-vetokarry-ostosmatkalle-risteilylle/
        ❄☃

        Minäkin olen tilannut läheisestä K-supermarketista verkkokaupan kautta jo vähän yli kahden vuoden ajan ruuat. Ruuat tuodaan kotiin keittiön jakkaralle laatikossa ja maksan pankkikortilla, maksulaite on kuljettajalla mukana. Tilaan kerran viikossa ja seuraavalla kerralla kuljettaja tuodessaan uudet ruuat, vie entisen laatikon mennessään, mikäli et itse vie sitä asuintalosi roskikseen. Aion ottaa lähiaikoina saman palvelun apteekista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen tilannut läheisestä K-supermarketista verkkokaupan kautta jo vähän yli kahden vuoden ajan ruuat. Ruuat tuodaan kotiin keittiön jakkaralle laatikossa ja maksan pankkikortilla, maksulaite on kuljettajalla mukana. Tilaan kerran viikossa ja seuraavalla kerralla kuljettaja tuodessaan uudet ruuat, vie entisen laatikon mennessään, mikäli et itse vie sitä asuintalosi roskikseen. Aion ottaa lähiaikoina saman palvelun apteekista.

        Juu, noin se menee. Kuljettaja ottaa matkaansa edellisen viikon pahvilaatikot (litteiksi laitettuina).

        Minulle tulee lääkkeet Itä-Suomen yliopiston verkkoapteekista, Kuopiosta. Tuonti kestää pari päivää. On hyvä apteekki. Maksan Klarnalla 30 päivän kuluessa. Maksut ajoitan eläkepäiviini.


    • Anonyymi

      Kävin tänään Tuomaan markkinoilla. Huonojalkaisena sain kyllä kulkea varoen kyynärsauvoillani. Lumi Senaatintorilla oli paikoin paksuhkoa sohjoa, myös liukasta.

      Olihan siellä joulutoritunnelmansa, mutta olin nuuka rahoistani enkä laittautunut syömään riisipuuroja tai muita toriruokia.

      Ostin kalakukon. Toisessa myymälässä Partasen kalakukko 1 kg olisi maksanut 35€! Löysin toisen teltan jossa muikkukukko 22€, vajaa kilo. En ole vuosiin syönyt kalakukkoa. Taidan puolittaa sen ja pakastaa jouluksi ja uudeksi vuodeksi. 😋

      Tilaan aina Helsinki Taksin. Kun katsoin taksitarjontaa torin ympäristön taksitolpilla, kaikki olivat ulkomaalaisten tunnuksettomia autoja, niihin ei pidä mennä. Voi päästä rahoistaan, jopa neitsyydestään.

      Kävelin hitaasti ja varoen Hallituskadun metroasemalle ("Hgin yliopisto"). Se pitkä tunneli oli alaspäin mennessä märkä ja liukas, onneksi oli tukikahva seinässä.

      • Anonyymi

        Minäki kävin marketissa hiukan ruoka ostoksilla,
        ihmis vilinä hirmuinen,
        yksi asiakas oli kai flussassa, yski joka hyllyn välissä,
        hirvitti se mummeli, kuinka kehtasi tulla YSKIMÄÄN nokka punasena
        tommoseen ihmismereen,
        ei ollu EDES NAAMASSA SUOJAA
        kuten sivistyny ihminen taatusti tommosessa tilanteessa pistäisi naama suojan
        ettei saastuta kokomaailmaa yskimällä,
        sitten koin elämäni yllätyksen,
        näin poikani jota en ole nähny yli neljäänkymmeneen vuoteen,
        koitin tehdä tuttavuutta,,,,,,,,,,,,,,, ei onnistunu ,,,,,,,,
        olisin antanu jopa joulu rahaa kunnon summan,,,,,,,,,,,,,,, ei kelvannu,,,,,,,,,,,,,,
        olipa surullista,
        aattelin että Jumala pitäköön hänestä huolen kun itse en kykene,
        ihana rakas poikani
        vihaa kai mua,
        pahalta on tutunu,
        tietenki syy on minussa kun olen hänet menettäny,
        en ole osaanu omia häntä itselleni jo lapsena, luotin liikaa sukulaisiin ja manipulointiin,,,,,,
        --- olen jo vanha joten luovutan,
        luoja pitäköön hänestä huolen,
        mä en kykene,

        uskon hän sai luojan tälläkertaa mukaansa
        kun lähti kauppakeskuksesta
        takuulla miettii
        mitä tuli tehtyä
        hän on nyt varmaan solmussa järkytyksestä kun näki yllättäin vanhan äitinsä
        eipä sitä ikinä silloin tienny kun lapset oli pieniä että he katovat minun elämästä
        jopa alkavat vihata mua,
        kun itse luulin heitä rakastavani ylikaiken,
        sainki vihat niskaani,
        luoja pitäköön heistä huolen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäki kävin marketissa hiukan ruoka ostoksilla,
        ihmis vilinä hirmuinen,
        yksi asiakas oli kai flussassa, yski joka hyllyn välissä,
        hirvitti se mummeli, kuinka kehtasi tulla YSKIMÄÄN nokka punasena
        tommoseen ihmismereen,
        ei ollu EDES NAAMASSA SUOJAA
        kuten sivistyny ihminen taatusti tommosessa tilanteessa pistäisi naama suojan
        ettei saastuta kokomaailmaa yskimällä,
        sitten koin elämäni yllätyksen,
        näin poikani jota en ole nähny yli neljäänkymmeneen vuoteen,
        koitin tehdä tuttavuutta,,,,,,,,,,,,,,, ei onnistunu ,,,,,,,,
        olisin antanu jopa joulu rahaa kunnon summan,,,,,,,,,,,,,,, ei kelvannu,,,,,,,,,,,,,,
        olipa surullista,
        aattelin että Jumala pitäköön hänestä huolen kun itse en kykene,
        ihana rakas poikani
        vihaa kai mua,
        pahalta on tutunu,
        tietenki syy on minussa kun olen hänet menettäny,
        en ole osaanu omia häntä itselleni jo lapsena, luotin liikaa sukulaisiin ja manipulointiin,,,,,,
        --- olen jo vanha joten luovutan,
        luoja pitäköön hänestä huolen,
        mä en kykene,

        uskon hän sai luojan tälläkertaa mukaansa
        kun lähti kauppakeskuksesta
        takuulla miettii
        mitä tuli tehtyä
        hän on nyt varmaan solmussa järkytyksestä kun näki yllättäin vanhan äitinsä
        eipä sitä ikinä silloin tienny kun lapset oli pieniä että he katovat minun elämästä
        jopa alkavat vihata mua,
        kun itse luulin heitä rakastavani ylikaiken,
        sainki vihat niskaani,
        luoja pitäköön heistä huolen

        Oli kuitenkin kaunis joululahja Jumalalta, että sait pitkän ajan jälkeen nähdä poikaasi, vaikka vain hetken ajan!

        Ehkä Jumala järjestää, että poikasi itse ottaisi sinuun vielä uudelleen yhteyttä.

        Rukoilen teidän molempien puolesta. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kuitenkin kaunis joululahja Jumalalta, että sait pitkän ajan jälkeen nähdä poikaasi, vaikka vain hetken ajan!

        Ehkä Jumala järjestää, että poikasi itse ottaisi sinuun vielä uudelleen yhteyttä.

        Rukoilen teidän molempien puolesta. 🙂

        kiitos,,,,,,,,,,,,,,,,,
        pyyhin kyyneleen,

        uskon
        rukouksella on mahtava voima,


      • Anonyymi

        Minäkin käytän vain Helsinki Taxin autoja, tilaan puhelimella 0100 0700 -numerosta, olen huomannut, että maksaa paljon ne puhelut, viimeksi käytin mennen tullen kun menin Myllypuroon koronarokotukseen niin puhelinlaskussa oli ne kaksi puhelinsoittoa 4,65 e ja 3,65 e. Vaikka kotoani olisi ollut tuonne vain noin 7 km, niin olisin joutunut käyttämään bussia ja kahta metroa ja vielä kävelemään, joka liian raskasta minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin käytän vain Helsinki Taxin autoja, tilaan puhelimella 0100 0700 -numerosta, olen huomannut, että maksaa paljon ne puhelut, viimeksi käytin mennen tullen kun menin Myllypuroon koronarokotukseen niin puhelinlaskussa oli ne kaksi puhelinsoittoa 4,65 e ja 3,65 e. Vaikka kotoani olisi ollut tuonne vain noin 7 km, niin olisin joutunut käyttämään bussia ja kahta metroa ja vielä kävelemään, joka liian raskasta minulle.

        Niin minäki käytän vain suomalisia takseja jos tarvin,

        harvoin tarvinkaa on oma auto, mutt jos on vaikka huollossa ja on pakollinen meno jonnekki niin tilaan vain suomalaisen taksin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäki kävin marketissa hiukan ruoka ostoksilla,
        ihmis vilinä hirmuinen,
        yksi asiakas oli kai flussassa, yski joka hyllyn välissä,
        hirvitti se mummeli, kuinka kehtasi tulla YSKIMÄÄN nokka punasena
        tommoseen ihmismereen,
        ei ollu EDES NAAMASSA SUOJAA
        kuten sivistyny ihminen taatusti tommosessa tilanteessa pistäisi naama suojan
        ettei saastuta kokomaailmaa yskimällä,
        sitten koin elämäni yllätyksen,
        näin poikani jota en ole nähny yli neljäänkymmeneen vuoteen,
        koitin tehdä tuttavuutta,,,,,,,,,,,,,,, ei onnistunu ,,,,,,,,
        olisin antanu jopa joulu rahaa kunnon summan,,,,,,,,,,,,,,, ei kelvannu,,,,,,,,,,,,,,
        olipa surullista,
        aattelin että Jumala pitäköön hänestä huolen kun itse en kykene,
        ihana rakas poikani
        vihaa kai mua,
        pahalta on tutunu,
        tietenki syy on minussa kun olen hänet menettäny,
        en ole osaanu omia häntä itselleni jo lapsena, luotin liikaa sukulaisiin ja manipulointiin,,,,,,
        --- olen jo vanha joten luovutan,
        luoja pitäköön hänestä huolen,
        mä en kykene,

        uskon hän sai luojan tälläkertaa mukaansa
        kun lähti kauppakeskuksesta
        takuulla miettii
        mitä tuli tehtyä
        hän on nyt varmaan solmussa järkytyksestä kun näki yllättäin vanhan äitinsä
        eipä sitä ikinä silloin tienny kun lapset oli pieniä että he katovat minun elämästä
        jopa alkavat vihata mua,
        kun itse luulin heitä rakastavani ylikaiken,
        sainki vihat niskaani,
        luoja pitäköön heistä huolen

        Harmi, ettei poikasi välittänyt. Jos olet nähnyt hänet viimeksi 1980-luvun alussa on hän tuolloin ollut nuori, nyt varmaan lähellä eläkeikää jo. Onko hänellä lapsia ja onko hän kuitenkin asunut samalla paikkakunnalla kuin sinä nämä vuosikymmenet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäki kävin marketissa hiukan ruoka ostoksilla,
        ihmis vilinä hirmuinen,
        yksi asiakas oli kai flussassa, yski joka hyllyn välissä,
        hirvitti se mummeli, kuinka kehtasi tulla YSKIMÄÄN nokka punasena
        tommoseen ihmismereen,
        ei ollu EDES NAAMASSA SUOJAA
        kuten sivistyny ihminen taatusti tommosessa tilanteessa pistäisi naama suojan
        ettei saastuta kokomaailmaa yskimällä,
        sitten koin elämäni yllätyksen,
        näin poikani jota en ole nähny yli neljäänkymmeneen vuoteen,
        koitin tehdä tuttavuutta,,,,,,,,,,,,,,, ei onnistunu ,,,,,,,,
        olisin antanu jopa joulu rahaa kunnon summan,,,,,,,,,,,,,,, ei kelvannu,,,,,,,,,,,,,,
        olipa surullista,
        aattelin että Jumala pitäköön hänestä huolen kun itse en kykene,
        ihana rakas poikani
        vihaa kai mua,
        pahalta on tutunu,
        tietenki syy on minussa kun olen hänet menettäny,
        en ole osaanu omia häntä itselleni jo lapsena, luotin liikaa sukulaisiin ja manipulointiin,,,,,,
        --- olen jo vanha joten luovutan,
        luoja pitäköön hänestä huolen,
        mä en kykene,

        uskon hän sai luojan tälläkertaa mukaansa
        kun lähti kauppakeskuksesta
        takuulla miettii
        mitä tuli tehtyä
        hän on nyt varmaan solmussa järkytyksestä kun näki yllättäin vanhan äitinsä
        eipä sitä ikinä silloin tienny kun lapset oli pieniä että he katovat minun elämästä
        jopa alkavat vihata mua,
        kun itse luulin heitä rakastavani ylikaiken,
        sainki vihat niskaani,
        luoja pitäköön heistä huolen

        Tietämättä lainkaan sinun ja poikasi elämän kulkua miksi ette ole vuosikymmeniin tavanneet, Esitän nyt tässä oman arvaukseni poikasi käytöksestä.
        Jospa hän on itse häpeissään omista elämänsä valinnoista, eikä halua puhua kanssasi, vaan haluaa paeta tilannetta, ettei pahoittaisi sinun mieltäsi.
        Mainitsit että olisit antanut rahaa. Ilmeisesti jokin poikasi olemuksessa kieli rahattomuudesta. Tietääköhän poikasi missä asut? Kun poika miettii tapaamistanne hänelle voi tullakin tarve lähestyä ja tulla tapaamaan sinua kotonasi, että saatte rauhallisessa paikassa avata sydäntänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi, ettei poikasi välittänyt. Jos olet nähnyt hänet viimeksi 1980-luvun alussa on hän tuolloin ollut nuori, nyt varmaan lähellä eläkeikää jo. Onko hänellä lapsia ja onko hän kuitenkin asunut samalla paikkakunnalla kuin sinä nämä vuosikymmenet?

        En tiedä onko jälkeläisiä hänellä, pieni epäily on että on,
        tiedän vain että on elossa , kunnon kansalainen,
        oli lahjaks , yo laudattur, oli aikoinaan yliopistossa, myös teatterikorkeakoulussa, se jäi Turkan aikana kesken Turkka oli tiukka melkein " hullu " vaatimuksissaan luulen ettei kestäny kaikkea Turkan opetustyyliä, siksi jäi kesken, en ole varma siitäkää,
        yliopistoaikana sattumalta törmäsin kadulla häneen, silloin oli erittäin terve reipas, silloin oli myös kylmä juttelinen iloisesti kuten rakkat sukulaiset konsanaan, kysyin onko hänellä käsineitä, ei ollu ja pyysin että mentäs ostamaan, silloikin hän sanoi pärjään,
        mutta oli iloinen ja onnelisen näkönen ihanan reipas, ikä oli silloin jotain yli kaksikymmentä vuotta alle komekymmentä,

        sydän mulla on syrjällään, jokin pelkoki kalvaa mun sydäntä,
        ja suru hänen kärsimyksistään, mitä ne kärsimykset sitten elämässä on ollukkaan,
        mutta sen tiedän sukulaisilta kuulut fiksu ihminen on ollu elämässään, myös sen tiedän minkäänlaiset huumeet ja päihteet ei ole kuulunu hänen elämäänsä, ei edes tupakka,

        ja sen tiedän erähenkinen ihminen on ollu koko ikänsä,
        on rakentanu metsä mökin omalle metsä palstalleen, siellä usein viettää aikaansa keväisin ja kesäisin kun hyttyset ei ole pahimillaan kiusana,

        muuta sitten entidäkää, hän on minulle mysteeri,
        tavallaan meidän pitäs tutustua aivan uudeleen,

        pienenä poikana hän oli kaunis reipas lapsi, silloin naapurin poikienkanssa vietti paljon aikaa mettässä, rakentivat sielläki puuhun jonkin majan jossa leikkivä mettä leikkejään lapsena,
        mun muistoissa hän on maailman ihani pikku poika, harmi vain kun en osannu kai olla semmonen äiti kuin olisi pitäny osata, suojella maailman myrskyiltä,
        oli työelämässä itsekki ja perheessä useampi lapsi, tyttöjä ne muut lapset, tämä ainokainen poika, maailman ihanin poika lapsi oli silloin,
        isäsä saattoi olla joskus liian kovakourainen, se aiheuttaa aivan hirveetä tuskaa nyt kun olen vanhana vasta kuullu isansä kovakouraisista otteista,
        elämä on joskus hyvin kipeetä,
        siksi voisi joskus sanoa
        suku on pahin, varsinki jos sukujen kesken on ristiriitoja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko jälkeläisiä hänellä, pieni epäily on että on,
        tiedän vain että on elossa , kunnon kansalainen,
        oli lahjaks , yo laudattur, oli aikoinaan yliopistossa, myös teatterikorkeakoulussa, se jäi Turkan aikana kesken Turkka oli tiukka melkein " hullu " vaatimuksissaan luulen ettei kestäny kaikkea Turkan opetustyyliä, siksi jäi kesken, en ole varma siitäkää,
        yliopistoaikana sattumalta törmäsin kadulla häneen, silloin oli erittäin terve reipas, silloin oli myös kylmä juttelinen iloisesti kuten rakkat sukulaiset konsanaan, kysyin onko hänellä käsineitä, ei ollu ja pyysin että mentäs ostamaan, silloikin hän sanoi pärjään,
        mutta oli iloinen ja onnelisen näkönen ihanan reipas, ikä oli silloin jotain yli kaksikymmentä vuotta alle komekymmentä,

        sydän mulla on syrjällään, jokin pelkoki kalvaa mun sydäntä,
        ja suru hänen kärsimyksistään, mitä ne kärsimykset sitten elämässä on ollukkaan,
        mutta sen tiedän sukulaisilta kuulut fiksu ihminen on ollu elämässään, myös sen tiedän minkäänlaiset huumeet ja päihteet ei ole kuulunu hänen elämäänsä, ei edes tupakka,

        ja sen tiedän erähenkinen ihminen on ollu koko ikänsä,
        on rakentanu metsä mökin omalle metsä palstalleen, siellä usein viettää aikaansa keväisin ja kesäisin kun hyttyset ei ole pahimillaan kiusana,

        muuta sitten entidäkää, hän on minulle mysteeri,
        tavallaan meidän pitäs tutustua aivan uudeleen,

        pienenä poikana hän oli kaunis reipas lapsi, silloin naapurin poikienkanssa vietti paljon aikaa mettässä, rakentivat sielläki puuhun jonkin majan jossa leikkivä mettä leikkejään lapsena,
        mun muistoissa hän on maailman ihani pikku poika, harmi vain kun en osannu kai olla semmonen äiti kuin olisi pitäny osata, suojella maailman myrskyiltä,
        oli työelämässä itsekki ja perheessä useampi lapsi, tyttöjä ne muut lapset, tämä ainokainen poika, maailman ihanin poika lapsi oli silloin,
        isäsä saattoi olla joskus liian kovakourainen, se aiheuttaa aivan hirveetä tuskaa nyt kun olen vanhana vasta kuullu isansä kovakouraisista otteista,
        elämä on joskus hyvin kipeetä,
        siksi voisi joskus sanoa
        suku on pahin, varsinki jos sukujen kesken on ristiriitoja,

        Toivotaan, että hän ottaisi sinuun yhteyttä ja voisitte vielä viettää keskenänne yhteistä aikaa. 🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan, että hän ottaisi sinuun yhteyttä ja voisitte vielä viettää keskenänne yhteistä aikaa. 🤗

        Uskon että hänellä on sydän yhtä kipee kuin minulla,
        minä haluaisin anteeksi pyytää että oli äitisi, ja etten osannut olla semmonen äiti kuon olmeosesti olisi pitäny osata,
        miehet on miehiä he ei näytä sitä surua ja tuskaa niin herkästi kuin naiset,
        tai jos hän jotenki kokee vihaa minua kohtaan,

        --- olihan eilen salatuissa elämässäki hankala kipee tilann kun Kalle ajoi pois isansä kokonaan asunnosta,
        eikä halua enään olla missää tekemisissä isänsä kanssa,

        seuraava kysymys kuuluuki : miksi läheiset rakkaat ihmissuhteet pitää olla niin vaikeita ja tuskaa tuottavia,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäki kävin marketissa hiukan ruoka ostoksilla,
        ihmis vilinä hirmuinen,
        yksi asiakas oli kai flussassa, yski joka hyllyn välissä,
        hirvitti se mummeli, kuinka kehtasi tulla YSKIMÄÄN nokka punasena
        tommoseen ihmismereen,
        ei ollu EDES NAAMASSA SUOJAA
        kuten sivistyny ihminen taatusti tommosessa tilanteessa pistäisi naama suojan
        ettei saastuta kokomaailmaa yskimällä,
        sitten koin elämäni yllätyksen,
        näin poikani jota en ole nähny yli neljäänkymmeneen vuoteen,
        koitin tehdä tuttavuutta,,,,,,,,,,,,,,, ei onnistunu ,,,,,,,,
        olisin antanu jopa joulu rahaa kunnon summan,,,,,,,,,,,,,,, ei kelvannu,,,,,,,,,,,,,,
        olipa surullista,
        aattelin että Jumala pitäköön hänestä huolen kun itse en kykene,
        ihana rakas poikani
        vihaa kai mua,
        pahalta on tutunu,
        tietenki syy on minussa kun olen hänet menettäny,
        en ole osaanu omia häntä itselleni jo lapsena, luotin liikaa sukulaisiin ja manipulointiin,,,,,,
        --- olen jo vanha joten luovutan,
        luoja pitäköön hänestä huolen,
        mä en kykene,

        uskon hän sai luojan tälläkertaa mukaansa
        kun lähti kauppakeskuksesta
        takuulla miettii
        mitä tuli tehtyä
        hän on nyt varmaan solmussa järkytyksestä kun näki yllättäin vanhan äitinsä
        eipä sitä ikinä silloin tienny kun lapset oli pieniä että he katovat minun elämästä
        jopa alkavat vihata mua,
        kun itse luulin heitä rakastavani ylikaiken,
        sainki vihat niskaani,
        luoja pitäköön heistä huolen

        40 vuotta on pitkä aika. Olitko varma, että näit oikean henkilön. Ehkä hän ei tunnistanut sinua!
        Murheellista on, kun läheisten ihmisten tiet erkaantuvat, eikä enää olla yhteyksissä. Vuosikymmenten aikana syytkin haalistuvat, niin että ei ehkä enää olla varmoja, mistä syystä ero aikanaan syntyi.
        Vaikka onhan niitä perheitä, joissa vanhemmat ikään luin omivat lapsen itselleen pienestä pitäen, ja se toinen vanhemmista jää sivulliseksi. Yhteyttä ei pystytä rakentamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 vuotta on pitkä aika. Olitko varma, että näit oikean henkilön. Ehkä hän ei tunnistanut sinua!
        Murheellista on, kun läheisten ihmisten tiet erkaantuvat, eikä enää olla yhteyksissä. Vuosikymmenten aikana syytkin haalistuvat, niin että ei ehkä enää olla varmoja, mistä syystä ero aikanaan syntyi.
        Vaikka onhan niitä perheitä, joissa vanhemmat ikään luin omivat lapsen itselleen pienestä pitäen, ja se toinen vanhemmista jää sivulliseksi. Yhteyttä ei pystytä rakentamaan.

        Kyllä se oli, joskus olen ajatellukki että tunnenkohan enään hänen persoonallisuuttan,
        siis kuinka hän ajatelee yleensä asioita

        jotenki myös pelottaa kohtaaminen,
        voi olla liinan tuskallinen kohdata kymmenien vuosien patouma sisällä,
        voi purkautua vaikka väkivaltana, jos on patoutunutta vihaa sielussa,

        todellinen persoonallisuus hänellä varmasti on kiltti, oikeudenmukainen,
        erittäin vativa oikeudenmukainen,
        näin itse vaistoan hänen personnalisuutensa,

        mutta toisaaltaan ne tunteitten patoutumat huolettaa, kiltteydestään huolimatta voi kokea suurta vihaaki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että hänellä on sydän yhtä kipee kuin minulla,
        minä haluaisin anteeksi pyytää että oli äitisi, ja etten osannut olla semmonen äiti kuon olmeosesti olisi pitäny osata,
        miehet on miehiä he ei näytä sitä surua ja tuskaa niin herkästi kuin naiset,
        tai jos hän jotenki kokee vihaa minua kohtaan,

        --- olihan eilen salatuissa elämässäki hankala kipee tilann kun Kalle ajoi pois isansä kokonaan asunnosta,
        eikä halua enään olla missää tekemisissä isänsä kanssa,

        seuraava kysymys kuuluuki : miksi läheiset rakkaat ihmissuhteet pitää olla niin vaikeita ja tuskaa tuottavia,,,,,,,,

        Rakkaus on vahva tunne ja tuo mukanaan myös surun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus on vahva tunne ja tuo mukanaan myös surun.

        Ehkä on parasta luovuttaa,
        antaa olla, jokainen eläköön tavallaan, kuinka onvat elämänsä järjestäneet, jälkeläiseni kun ovat kaikki yli kuusikymppisiä, siis heilläki eläke ikä on jo todelllisuutta,
        itse olen vanhus ja syd. sairas, en jaksa enään ainuttakaa riitaa, enkä sydänsuruja,

        he ovat maailman omaisuutta,
        oman elämäsä herroja,
        luoja heitä auttakoon suojelkoon ja ohjatkoon oikeaan,
        aamen !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe