Näin talven sydännä moni askartelee itse joululahjoja, tai talvipäivän seisauksen ajan lahjoja, uskonnosta riippuen. Erilaiset hyvinvointi- ja hoitotuotteet isovanhemmille ovat monen mielessä. Kukaties itse tehty käsivoide tai saippua. Ovathan vanhemmat polvet siirtäneet tietämystään meille nuoremmille, miksemme siis antaisi takaisin. Vuodenaika vain ei ole kovin otollinen raaka-aineiden keräämiseen luonnosta. Kasvit ja varsinkin eläimet ovat talvilevollaan. Harva hakkaisi joesta jäätä rikki kerätäkseen verijuotikkaita, tai kaivaisi esiin muurahaispesää (maanomistajan luvalla tietysti) munien toivossa. Eläintuotteet rajoittunevat siksi mehiläisvahaan. Vihattu vattupuskakin huojahtelee talven viimassa lehdetönnä, tarjoamatta teejuoman ainesta. Jos vanhemmilla ihmisillä mikään ei enää oikein huojahtele muuta kuin kävely, tarvittaisiin jotakin tukea. Virkistävä muurahaishappo suoraan kuusijalkaisen ahertajan ahterista saattaisi piristää kuusijuhlaa kummasti. Sitten taas yhteiselo sujuu siniseen lääketehtaan tuotteeseen kajoamattakin. Kaikkein halvimmaksi ja turvallisimmaksi vaihtoehdoksi lahjoille (ei lääketieteelliselle hoidolle) voi itse tehdä hanavedestä homeopaattisia tippoja. Kun niitä sitten kopsuttelee pöydänreunaan niin johan potensoituvat. Mitä vielä odotatte?
Terkkuja mummille.
2
333
Vastaukset
Tekoturkistarhaaja voi myös askarrella hassutumput tai karvahatun.
Kyllä Kammin Terva tai sitten yrityksemme kalasäilykkeet (kuten uusi Sea Tin -sarja) ovat parhaita joululahjoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 142042
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1672039- 77941
Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta46807Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs35756Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah156742Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢108733Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises30726- 43704
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä50664