Ostin vahingossa bataatteja, kun piti ostaa potaatteja. Mitä niistä voisi tehdä?
Mitä bataateista?
30
448
Vastaukset
- Anonyymi
Käynti optikolla auttaa :)
- Anonyymi
Tee muusia,
- Anonyymi
Mitä siihen laatikkoon tulee ?
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siihen laatikkoon tulee ?
Samat aineet kuin lanttulaatikkoon, paitsi että keitinveden sijaan laitat 2 dl kuohukermaa.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Samat aineet kuin lanttulaatikkoon, paitsi että keitinveden sijaan laitat 2 dl kuohukermaa.
Kyllä täällä laitetaan lanttulaatikkoon kermaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä täällä laitetaan lanttulaatikkoon kermaa.
Näin on, mutta tarkennan vielä hieman: lanttulaatikko tehdään keitinveteensä muusasuista lantuista ja siihen lisätään sitten muut aineet, mm. kermamaitoa jossa korppujauhot ovat turvotettu.
Bataattilaatikon voi tehdä periaatteessa aivan samalla tavalla, mutta reseptin mukaan keitinvesi kaadetaan pois ja muusattuihin bataatteihin lisätään 2 dl. kuohukermaa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Näin on, mutta tarkennan vielä hieman: lanttulaatikko tehdään keitinveteensä muusasuista lantuista ja siihen lisätään sitten muut aineet, mm. kermamaitoa jossa korppujauhot ovat turvotettu.
Bataattilaatikon voi tehdä periaatteessa aivan samalla tavalla, mutta reseptin mukaan keitinvesi kaadetaan pois ja muusattuihin bataatteihin lisätään 2 dl. kuohukermaa.En käytä keitinvettä lanttulaatikkoon. En myöskään laita korppujauhoja, kuin vähän pinnalle. Minun lanttulaatikkoon ei tule kermamaitoa, vaan kermaa.
Anonyymi kirjoitti:
En käytä keitinvettä lanttulaatikkoon. En myöskään laita korppujauhoja, kuin vähän pinnalle. Minun lanttulaatikkoon ei tule kermamaitoa, vaan kermaa.
Varmasti ihan hyvää sinun laatikkosi. Minä olen aina tehnyt marttojen ohjeen mukaan, jossa hyödynnetään keitinvesi.
Kokeilepa tehdä bataattilaatikko samalla tavalla kun teet lanttulaatikon. Tulee varmasti hyvää.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Varmasti ihan hyvää sinun laatikkosi. Minä olen aina tehnyt marttojen ohjeen mukaan, jossa hyödynnetään keitinvesi.
Kokeilepa tehdä bataattilaatikko samalla tavalla kun teet lanttulaatikon. Tulee varmasti hyvää.Marttojenkin lanttulaatikkoon tulee kermaa keitinveden lisäksi. Usko jo!
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Kokeilepa tehdä bataattilaatikko samalla tavalla kun teet lanttulaatikon. Tulee varmasti hyvää.Olen viimeksi tehnyt jouluruokia vuonna 1994.
Olen nyt 73 vuotias, joten alaikäiseä tulin kertomaan lanttulaatikostani.
Pyydän anteeksi, että tulin teidän plus 80-vuotiaiden palstalle.
Hyvää Joulua! Anonyymi kirjoitti:
Olen viimeksi tehnyt jouluruokia vuonna 1994.
Olen nyt 73 vuotias, joten alaikäiseä tulin kertomaan lanttulaatikostani.
Pyydän anteeksi, että tulin teidän plus 80-vuotiaiden palstalle.
Hyvää Joulua!Minäkin olen alaikäinen tälle palstalle, vasta 75. Hyvä että kerrot omasta lanttulaatikostasi. Minä en ollut lanttu-enkä porkkanalaatikkoa tehnyt vuosikymmeniin, mutta marttojen sivulta löytyi sentapainen laatikko jota mammani teki lapsuudessa.
Joulun valoa ja mieltä jaloa :)Anonyymi kirjoitti:
Marttojenkin lanttulaatikkoon tulee kermaa keitinveden lisäksi. Usko jo!
Usko jo sinäkin että ihan sama kuka parhaat ohjeet antaa. Googletin reseptiä ja siksi tiedän että siinä lukee "KERMAMAITOA".
https://www.martat.fi/reseptit/lanttulaatikko/
Miksi yleensäkin kiistellä noin turhanpäiväisestä asiasta?
Minä vastailin vain aloitukseen miten bataatteja voisi käyttää jos tuli ostettua niitä. Minäkin aion tehdä ehkä vielä bataattilaatikon, enitse pidä mausta, mutta "kun noi muut tykkää".- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Usko jo sinäkin että ihan sama kuka parhaat ohjeet antaa. Googletin reseptiä ja siksi tiedän että siinä lukee "KERMAMAITOA".
https://www.martat.fi/reseptit/lanttulaatikko/
Miksi yleensäkin kiistellä noin turhanpäiväisestä asiasta?
Minä vastailin vain aloitukseen miten bataatteja voisi käyttää jos tuli ostettua niitä. Minäkin aion tehdä ehkä vielä bataattilaatikon, enitse pidä mausta, mutta "kun noi muut tykkää".Kermamaidossa on puolet kermaa. Siis Marttojen ohjessa ON kermaa!!!!
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minäkin olen alaikäinen tälle palstalle, vasta 75. Hyvä että kerrot omasta lanttulaatikostasi. Minä en ollut lanttu-enkä porkkanalaatikkoa tehnyt vuosikymmeniin, mutta marttojen sivulta löytyi sentapainen laatikko jota mammani teki lapsuudessa.
Joulun valoa ja mieltä jaloa :)Olen aina olettanut, että olet yli 80-vuotias ja kirjoituksistasi päätellen luullut, että olet jonkun asteen "pomo" tällä palstalla.
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina olettanut, että olet yli 80-vuotias ja kirjoituksistasi päätellen luullut, että olet jonkun asteen "pomo" tällä palstalla.
Ei täällä ole ketään "pomoa". Kaikki samalla viivalla, vaikka ikähaarukka onkin n. 70-100.
Takarivin tyynet, eturivin elsat, keskivälin kaijat ja ikkunanvieren iitat.
(Olen vain ahkera kirjoittaja ja siitä voi saada väärän käsityksen)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina olettanut, että olet yli 80-vuotias ja kirjoituksistasi päätellen luullut, että olet jonkun asteen "pomo" tällä palstalla.
Kuvista päätellen minäkin olen palomaa pitänyt pitkälti yli 80 vuotiaasna.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minäkin olen alaikäinen tälle palstalle, vasta 75. Hyvä että kerrot omasta lanttulaatikostasi. Minä en ollut lanttu-enkä porkkanalaatikkoa tehnyt vuosikymmeniin, mutta marttojen sivulta löytyi sentapainen laatikko jota mammani teki lapsuudessa.
Joulun valoa ja mieltä jaloa :)Mikä mamma? Ei Suomessa eikä Karjalassa äitiä ole mammaksi kutsuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kermamaidossa on puolet kermaa. Siis Marttojen ohjessa ON kermaa!!!!
Miksi änkkäät tavallista asiaa , onko sinulla joku tarve olla muka aina oikeassa Lapsellista touhua sinänsä.
Ei se sinun elämääsi mitenkään vaikuta mitä joku vastaa jollekkin toiselle .
Minä taas en usko että olet mikään pomo mitenkään muuta kun mutta haluaisit olla sitä kovasti
Ja marttojen reseptissä lukee Valion kuohukermaa joten lopeta jo se önkkääminen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvista päätellen minäkin olen palomaa pitänyt pitkälti yli 80 vuotiaasna.
Ei oikein mene nuo sinun ilkeytesi perille muille , kuvista päätelleen Palom on nuoremman näköinen kun mitä on vuosia ,
Ja vaikka olisi 100 vuotias niin sekään ei olisi sinun oikeutesi ilkeillä mitenkään. Kateus on kamala ominaisuus ihmisessä . Ensinnäki se että alkaa jauhamaan jostain pienestä asiasta kun pienet kakarat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä mamma? Ei Suomessa eikä Karjalassa äitiä ole mammaksi kutsuttu.
Kaikissa perheissä on omat nimityksensä Joku sanoo siivoojakin lattia teknikoksi minun anoppia sanottiin mammaksi kun hänestä tuli mummo, minua sanotaan eritavalla lasteni taholta kaikilla eri nimitys ja lapsenlapset sanovat mumma vaikka eivät ole Etelä-Pohjanmaalle koskaan käyneet. Ja karjalassakin sanotaan mammaksi äitiä jos joku perheenjäsen on alkanut niin sanomaa. . Ei kai se tarvitse mitään merkitä vieraille ihmisille miten toisten perheissä äitiä kutsutaan
- Anonyymi
Pane 1/3 perunaa ja 2/ 3 bataattia kiehumaan ja tee muusi samalla tavalla kuin perunamuusi. Hyvää tulee.
- Anonyymi
Olen tehnyt "ranskiksia" ja vaihtoehtona laiskuuttani paistanut rapeiksi reilussa rasvassa ohuiksi lätkäreiksi leikattuina.
- Anonyymi
pataateistä ei saa kun pataatteja vaikka keittää muusaa tai paistaa niitä
- Anonyymi
Bataattilaatikkoon löytyy oma resepti netistä sillä olen tehnyt jo useaksi jouluksi ja todella hyvää , jopa lapsenlapset tykkää
- Anonyymi
Makoisa keitto syntyy bataatista.
- Anonyymi
Miten niiin totaalisen täydellisesti voi erehtyä? Oliko laput väi läpyt silmillä? Eikö bataatin voi käyttää aivan samoin kuin potaatin.
- Anonyymi
Minä olen bataatit pestyäni ja kuivattuani leikannut n. 1 1/2 cm paksuisiksi rinkuloiksi. Laittanut uunipellille, sipaissut öljyllä, maustanut. Päälle olen leikannut vuohenjuustokiekot. Maistuu raikkaan sekasaalin kanssa.
Laiskan mummon murkinat. - Anonyymi
Ihan samaa voit tehdä kuin perunsta.On vain makeampi versio kuin peruna.Mutta ravinto rikkaampi.Ohjeita löydät sen käytöstä ihan netistä ilmasiksi.Kun selaimesi hakuun kaitat sama ysymys mikä tällä on sinulla.Saat monta osumaa ja hyvää
- Anonyymi
Kai saa kysellä, niin tekee muutkin. Keskustelu tyrehtyy kun kaikki käskee vaan googlettamaan.
- Anonyymi
Voit tehdä niistä ihan kaikkea mitä teet perunastakin. Grillattuna ovat hyviä myös, ja toiset maittavat uuniin ja täyttävät jollain täytteellä . Hyviä ranskalaisia niistä saa myös
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623