Mitä bataateista?

Anonyymi-ap

Ostin vahingossa bataatteja, kun piti ostaa potaatteja. Mitä niistä voisi tehdä?

30

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käynti optikolla auttaa :)

    • Anonyymi

      Tee muusia,

      • Anonyymi

        Mitä siihen laatikkoon tulee ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä siihen laatikkoon tulee ?

        Samat aineet kuin lanttulaatikkoon, paitsi että keitinveden sijaan laitat 2 dl kuohukermaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Samat aineet kuin lanttulaatikkoon, paitsi että keitinveden sijaan laitat 2 dl kuohukermaa.

        Kyllä täällä laitetaan lanttulaatikkoon kermaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä laitetaan lanttulaatikkoon kermaa.

        Näin on, mutta tarkennan vielä hieman: lanttulaatikko tehdään keitinveteensä muusasuista lantuista ja siihen lisätään sitten muut aineet, mm. kermamaitoa jossa korppujauhot ovat turvotettu.
        Bataattilaatikon voi tehdä periaatteessa aivan samalla tavalla, mutta reseptin mukaan keitinvesi kaadetaan pois ja muusattuihin bataatteihin lisätään 2 dl. kuohukermaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Näin on, mutta tarkennan vielä hieman: lanttulaatikko tehdään keitinveteensä muusasuista lantuista ja siihen lisätään sitten muut aineet, mm. kermamaitoa jossa korppujauhot ovat turvotettu.
        Bataattilaatikon voi tehdä periaatteessa aivan samalla tavalla, mutta reseptin mukaan keitinvesi kaadetaan pois ja muusattuihin bataatteihin lisätään 2 dl. kuohukermaa.

        En käytä keitinvettä lanttulaatikkoon. En myöskään laita korppujauhoja, kuin vähän pinnalle. Minun lanttulaatikkoon ei tule kermamaitoa, vaan kermaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En käytä keitinvettä lanttulaatikkoon. En myöskään laita korppujauhoja, kuin vähän pinnalle. Minun lanttulaatikkoon ei tule kermamaitoa, vaan kermaa.

        Varmasti ihan hyvää sinun laatikkosi. Minä olen aina tehnyt marttojen ohjeen mukaan, jossa hyödynnetään keitinvesi.
        Kokeilepa tehdä bataattilaatikko samalla tavalla kun teet lanttulaatikon. Tulee varmasti hyvää.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Varmasti ihan hyvää sinun laatikkosi. Minä olen aina tehnyt marttojen ohjeen mukaan, jossa hyödynnetään keitinvesi.
        Kokeilepa tehdä bataattilaatikko samalla tavalla kun teet lanttulaatikon. Tulee varmasti hyvää.

        Marttojenkin lanttulaatikkoon tulee kermaa keitinveden lisäksi. Usko jo!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Varmasti ihan hyvää sinun laatikkosi. Minä olen aina tehnyt marttojen ohjeen mukaan, jossa hyödynnetään keitinvesi.
        Kokeilepa tehdä bataattilaatikko samalla tavalla kun teet lanttulaatikon. Tulee varmasti hyvää.

        Olen viimeksi tehnyt jouluruokia vuonna 1994.

        Olen nyt 73 vuotias, joten alaikäiseä tulin kertomaan lanttulaatikostani.
        Pyydän anteeksi, että tulin teidän plus 80-vuotiaiden palstalle.

        Hyvää Joulua!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen viimeksi tehnyt jouluruokia vuonna 1994.

        Olen nyt 73 vuotias, joten alaikäiseä tulin kertomaan lanttulaatikostani.
        Pyydän anteeksi, että tulin teidän plus 80-vuotiaiden palstalle.

        Hyvää Joulua!

        Minäkin olen alaikäinen tälle palstalle, vasta 75. Hyvä että kerrot omasta lanttulaatikostasi. Minä en ollut lanttu-enkä porkkanalaatikkoa tehnyt vuosikymmeniin, mutta marttojen sivulta löytyi sentapainen laatikko jota mammani teki lapsuudessa.

        Joulun valoa ja mieltä jaloa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Marttojenkin lanttulaatikkoon tulee kermaa keitinveden lisäksi. Usko jo!

        Usko jo sinäkin että ihan sama kuka parhaat ohjeet antaa. Googletin reseptiä ja siksi tiedän että siinä lukee "KERMAMAITOA".
        https://www.martat.fi/reseptit/lanttulaatikko/
        Miksi yleensäkin kiistellä noin turhanpäiväisestä asiasta?
        Minä vastailin vain aloitukseen miten bataatteja voisi käyttää jos tuli ostettua niitä. Minäkin aion tehdä ehkä vielä bataattilaatikon, enitse pidä mausta, mutta "kun noi muut tykkää".


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Usko jo sinäkin että ihan sama kuka parhaat ohjeet antaa. Googletin reseptiä ja siksi tiedän että siinä lukee "KERMAMAITOA".
        https://www.martat.fi/reseptit/lanttulaatikko/
        Miksi yleensäkin kiistellä noin turhanpäiväisestä asiasta?
        Minä vastailin vain aloitukseen miten bataatteja voisi käyttää jos tuli ostettua niitä. Minäkin aion tehdä ehkä vielä bataattilaatikon, enitse pidä mausta, mutta "kun noi muut tykkää".

        Kermamaidossa on puolet kermaa. Siis Marttojen ohjessa ON kermaa!!!!


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minäkin olen alaikäinen tälle palstalle, vasta 75. Hyvä että kerrot omasta lanttulaatikostasi. Minä en ollut lanttu-enkä porkkanalaatikkoa tehnyt vuosikymmeniin, mutta marttojen sivulta löytyi sentapainen laatikko jota mammani teki lapsuudessa.

        Joulun valoa ja mieltä jaloa :)

        Olen aina olettanut, että olet yli 80-vuotias ja kirjoituksistasi päätellen luullut, että olet jonkun asteen "pomo" tällä palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina olettanut, että olet yli 80-vuotias ja kirjoituksistasi päätellen luullut, että olet jonkun asteen "pomo" tällä palstalla.

        Ei täällä ole ketään "pomoa". Kaikki samalla viivalla, vaikka ikähaarukka onkin n. 70-100.
        Takarivin tyynet, eturivin elsat, keskivälin kaijat ja ikkunanvieren iitat.
        (Olen vain ahkera kirjoittaja ja siitä voi saada väärän käsityksen)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina olettanut, että olet yli 80-vuotias ja kirjoituksistasi päätellen luullut, että olet jonkun asteen "pomo" tällä palstalla.

        Kuvista päätellen minäkin olen palomaa pitänyt pitkälti yli 80 vuotiaasna.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minäkin olen alaikäinen tälle palstalle, vasta 75. Hyvä että kerrot omasta lanttulaatikostasi. Minä en ollut lanttu-enkä porkkanalaatikkoa tehnyt vuosikymmeniin, mutta marttojen sivulta löytyi sentapainen laatikko jota mammani teki lapsuudessa.

        Joulun valoa ja mieltä jaloa :)

        Mikä mamma? Ei Suomessa eikä Karjalassa äitiä ole mammaksi kutsuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kermamaidossa on puolet kermaa. Siis Marttojen ohjessa ON kermaa!!!!

        Miksi änkkäät tavallista asiaa , onko sinulla joku tarve olla muka aina oikeassa Lapsellista touhua sinänsä.
        Ei se sinun elämääsi mitenkään vaikuta mitä joku vastaa jollekkin toiselle .
        Minä taas en usko että olet mikään pomo mitenkään muuta kun mutta haluaisit olla sitä kovasti
        Ja marttojen reseptissä lukee Valion kuohukermaa joten lopeta jo se önkkääminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvista päätellen minäkin olen palomaa pitänyt pitkälti yli 80 vuotiaasna.

        Ei oikein mene nuo sinun ilkeytesi perille muille , kuvista päätelleen Palom on nuoremman näköinen kun mitä on vuosia ,
        Ja vaikka olisi 100 vuotias niin sekään ei olisi sinun oikeutesi ilkeillä mitenkään. Kateus on kamala ominaisuus ihmisessä . Ensinnäki se että alkaa jauhamaan jostain pienestä asiasta kun pienet kakarat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mamma? Ei Suomessa eikä Karjalassa äitiä ole mammaksi kutsuttu.

        Kaikissa perheissä on omat nimityksensä Joku sanoo siivoojakin lattia teknikoksi minun anoppia sanottiin mammaksi kun hänestä tuli mummo, minua sanotaan eritavalla lasteni taholta kaikilla eri nimitys ja lapsenlapset sanovat mumma vaikka eivät ole Etelä-Pohjanmaalle koskaan käyneet. Ja karjalassakin sanotaan mammaksi äitiä jos joku perheenjäsen on alkanut niin sanomaa. . Ei kai se tarvitse mitään merkitä vieraille ihmisille miten toisten perheissä äitiä kutsutaan


    • Anonyymi

      Pane 1/3 perunaa ja 2/ 3 bataattia kiehumaan ja tee muusi samalla tavalla kuin perunamuusi. Hyvää tulee.

    • Anonyymi

      Olen tehnyt "ranskiksia" ja vaihtoehtona laiskuuttani paistanut rapeiksi reilussa rasvassa ohuiksi lätkäreiksi leikattuina.

    • Anonyymi

      pataateistä ei saa kun pataatteja vaikka keittää muusaa tai paistaa niitä

    • Anonyymi

      Bataattilaatikkoon löytyy oma resepti netistä sillä olen tehnyt jo useaksi jouluksi ja todella hyvää , jopa lapsenlapset tykkää

    • Anonyymi

      Makoisa keitto syntyy bataatista.

    • Anonyymi

      Miten niiin totaalisen täydellisesti voi erehtyä? Oliko laput väi läpyt silmillä? Eikö bataatin voi käyttää aivan samoin kuin potaatin.

    • Anonyymi

      Minä olen bataatit pestyäni ja kuivattuani leikannut n. 1 1/2 cm paksuisiksi rinkuloiksi. Laittanut uunipellille, sipaissut öljyllä, maustanut. Päälle olen leikannut vuohenjuustokiekot. Maistuu raikkaan sekasaalin kanssa.
      Laiskan mummon murkinat.

    • Anonyymi

      Ihan samaa voit tehdä kuin perunsta.On vain makeampi versio kuin peruna.Mutta ravinto rikkaampi.Ohjeita löydät sen käytöstä ihan netistä ilmasiksi.Kun selaimesi hakuun kaitat sama ysymys mikä tällä on sinulla.Saat monta osumaa ja hyvää

      • Anonyymi

        Kai saa kysellä, niin tekee muutkin. Keskustelu tyrehtyy kun kaikki käskee vaan googlettamaan.


    • Anonyymi

      Voit tehdä niistä ihan kaikkea mitä teet perunastakin. Grillattuna ovat hyviä myös, ja toiset maittavat uuniin ja täyttävät jollain täytteellä . Hyviä ranskalaisia niistä saa myös

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      107
      2104
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1613
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1132
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1050
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      959
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      887
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      814
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      781
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      763
    10. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      159
      672
    Aihe