Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

IS Viikonloppu 16.-17.12.2023

Anonyymi-ap

Tänään IJL ja HK, 3- maksimissaan. Henrik Lahtisen piilis.

23

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onpa mennyt Kimillä-vihje isolta ringiltä läpi. Kommentoimatta enempää niin pieni väärinkäsitys siinä on.

      • Anonyymi

        Joo. Oikea vihje voisi olla esim. MIKALLA.


    • Anonyymi

      Montako vuotta vielä mennään tällä?

      "Ei kerrota, kun sitä ei "tavallinen asiakaskaan" saa tietää."

      Tuo lause on tuttu markkinajohtajan foorumilta ja se "tavallinen asiakas" on tietysti nettiä käyttämätön kynä+paperi -henkilö.

      Eletään pian vuotta 2024 ja käytännöt rakennetaan yhä sen heikoimman lenkin varaan. Haloo! Olisiko uusi vuosi syytä aloittaa infokampanjalla, missä ristikoiden julkaisun yhteydessä kerrotaan keskustelupalstan nettiosoite ja se että mahdollisia lisätietoja annetaan sitä kautta. Tietysti netittömille voi kehitellä ilmaisen puhelinvastaajan johon soittamalla saa samat lisätiedot.

      Jotenkin omaan ajatusmaailmaan ei mahdu että kaikkien näiden nettivuosikymmenten jälkeen elämää eletään yhä joidenkin "penttilinkoloiden" tahtiin.

      Parempaa uutta vuotta 2024! 🎄🎁🎇🎆

    • Anonyymi

      Kyllä täytyy ihmetellä ja kunnioittaakin toisten kykyä ratkaista näin vaikea ristikko salamannopeasti. Mä en meinaa saada valmista, vaikka apua on noinkin paljon tarjolla.

      • Eikä tuosta sikinsokiavusta ole pidemmän päälle suurta apua, jos ei selvitä, mikä logiikka kussakin vihjeessä on.


      • Kyllä niihin yleensä kovisratkojilta tunteja menee - Suomen mestarit on asia erikseen. Jos ei oke valmis köyttämään vähintään kolmea tuntia aikaa, ei kanbata aloittaakaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä niihin yleensä kovisratkojilta tunteja menee - Suomen mestarit on asia erikseen. Jos ei oke valmis köyttämään vähintään kolmea tuntia aikaa, ei kanbata aloittaakaan.

        Tuo (osa)ratkaisusanaryväs on lähetetty eilen puolen päivän maissa. Lehti on tullut kauppoihin aamulla,joten kiirettä on saanut pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo (osa)ratkaisusanaryväs on lähetetty eilen puolen päivän maissa. Lehti on tullut kauppoihin aamulla,joten kiirettä on saanut pitää.

        Olinkin katsonut päivämäärän väärin. Ratkaisut tulivatkin tänään - eivätkä eilen -framille. Sori siitä.


    • Anonyymi

      Taidan ymmärtää vihjeen ja ratkaisun kaikissa muissa kohdissa, paitsi "p=u" -vihjeessä, joka näyttäisi tuottavan sanan "uksi". Jos yhteys/ratkaisu on niin selvä, että p vain muuttuu u-kirjaimeksi eli (u)uksi, niin toki ymmärrän, mutten usko noin pöljään vihjeytykseen. Mun mielestäni ainoa oikea (!) ratkaisu tuohon vihjeeseen olisi "ponu".

      • Anonyymi

        minusta kyse on siitä pöljästä vihjeityksestä


    • Anonyymi

      saisko apua? mitä ovat: kesällä alulle? missä kiotkin? hidastavaa kiekon käsittelyä?

      kiiitooos!

      • Anonyymi

        Oinas, toki(o) - kolmatta en muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oinas, toki(o) - kolmatta en muista.

        leivonta


    • Anonyymi

      Laakerit kirraa. En ymmärrä tuota emokanaa suhteessa vihjeeseen.Taidemaalari? Meillä yllä?

      • Anonyymi

        5. = e, floppina = mokana
        taidemaalari kuiHlu = (Mark) RotHko
        asuja


    • Anonyymi

      Rahan tekoon ja kaksi terävää osio ammottaa tyhjyyttään sekä tyhmyyttään.

      • Anonyymi

        sampo, tiipii


    • Anonyymi

      minusta oinas saan alkuunsa keväällä ja mikalla se hugo on...voisiko laatija perustella vihjeitää/kysymyksiä??

      • Anonyymi

        syntyy keväällä, saa alkunsa edelliskesänä
        kimillä-vihje on virheellinen (en ole laatija, mutta näin on Sanariksen palstan ylläpitokin todennut)


    • Anonyymi

      Ratkaisulauseiden paljsdtaminen on kyllä varsinaisen ratkontanautinnon pilaamista. Ne on tarkoitettu hitaasti aukeaviksi. Jaskakin oli niiden kanssa vähän pihalla.

      • Anonyymi

        Mutta sinä Huuhaa olet enemmän kuin vähän pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä Huuhaa olet enemmän kuin vähän pihalla.

        "
        "Mutta sinä Huuhaa olet enemmän kuin vähän pihalla."

        Tällä kertaa tuo on täyttä valetta oleva oletus. Minä en ole pääkuvan kanssa yhtään pihalla, mutta vaikeuksissa olin. En ratkaisulauseiden viimeisen sanan kanssa vaan pääkuvasta johdetun ylemmän ratkaisulauseen ekan sanan kanssa. Toisessa ratkaisulauseessa olin aluksi laittanut ekan ja tokan sanan väärään järjestykseen. Kaikki kuitenkin ratkaisulauseissa selvisi.

        Tämän kertaisen ristikon ns. ratkaisulauseet ovat huippuluokkaa. Ne eivät olleet liian helposti arvattavia, kuten tiimin ristikoissa useinkin on ollut. Jos ratkaisulauseet ovat liian helpodti arvattavia, ratkonta lässähtää kuin pannukakku.

        Jos rstkaisulauseet saa suoraan, jo lähtökohta on lässähtänyt. En arvosta ratkojaa, joka heti alkuun lässäyttää ratkontansa. On minusta äärimmäisen tyhmää antaa lässäytysmahdollisuus. Joku ei välttämättä ikinä halua saada nautintoa siitä, että itse löysi ratkaisulauseiden idean. Jotkut vaan totutetaan oikomaan.

        Olen joskus ratkonut pääkuvista johtuneita rstkaisulauseita vähän väärin. Mutta niin käy välillä minua kokeneemmilekin ratkojille, kuten tällä kertaa Jaskalle. Tällä kertaa selvitin pääkuvista johdetut ratkaisulauseet Jaskaa paremmin. Vaikka tällä kertaa tilanne oli niin, pidän Jaskaa silti yleisesti ottaen minua parempana ratkojana.

        "Toisin kuin happosesta, minusta sinisillä ei ole yhteistä sanaa. Niinpä vähän kummastelin, miksei pystysanaa jatkettu oikeaan reunaan."

        Jaska ei noin kirjoittaessaan ollut hoksannut pääkuvista johdettujen lauseiden ideaa, minkä hän itse myönsi.

        "Olinpa pahasti hukassa"

        Jaska teki samantapaisen virhearvion kun minä Skytän kohdalla eli epäili syyttä laatijaa jostakin olemattomasta laadintapuutteesta. Tekee Jaskakin arviointivirheitä.

        Omaa tulkitavirhettään hän alkoi epäillä nimim. happonen kommentin perusteella. Happonen sai Jaskan pohtimaan loppuun asti.

        "Täytyy nyt tutkailla, onko minulla virhe kaakossa."

        Happosellakin itselläänkin oli vaikeuksia.

        "Tarjosin aluksi mielestäni väärää sanaa viimeiseksi siniseksi. Mutta vähän asiaa tuumimalla löytyi sellainen ratkaisu, joka toteutti IJL-tyylisen sanaleikin eli kumpikin lause päättyy yhteiseen sanaan. Piti myös korjata pari sanaa kaakosta"

        Itse asiassa happonen antoi Jaskalle tuolla kommentilla apuvihjeen eli vinkin, joka auttoi Jaskaa.

        Sattuu ratkontavirheitä hyvillekin ratkojille.

        Ja Ekin säännöt ovat äärimmäisen tulkinnallusia. Nyt Jaska sai happoselta selkeän apuvihjeen happoselta. Kyse ei ollut suoranaisesta uudelleen vihjeittömistä. Eki on kyllä ongelmissa epämääräisten sääntöjensä kanssa. Ongelmia lisäö se, etyä ydinporukan sääntörikkomuksia Eki katsoo sormien läpi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe