Err... Typerä kysymys: mikä on erillistalo? Onko se oma talo vuokratontilla?
Erillistalo
7
8684
Vastaukset
- varma juttu
erillistaloissakin!
- BWW
Jos sulla on erillistalo myynnissä varsinkin Espoossa, niin kannattaa myydä heti. Mä voin maksaa markkinahinnan -10 % pelkäämättä romahdusta.
Talous on kohtuullisella kasvu-uralla, reaalipalkkojen kasvu jatkuu ja korot ovat alhaalla. -70 % on tietenkin täysin typeryksen kommentti. Tuollainen hintaromahdus edellyttää täydellistä katastrofia, kymmenien prosenttien työttömyyttä ja valtion liki selvitystilaa. Romahdus ei ollut tuollainen edes äkkijarrutuksessa reilu vuosikymmen sitten. - nehän nousikin
BWW kirjoitti:
Jos sulla on erillistalo myynnissä varsinkin Espoossa, niin kannattaa myydä heti. Mä voin maksaa markkinahinnan -10 % pelkäämättä romahdusta.
Talous on kohtuullisella kasvu-uralla, reaalipalkkojen kasvu jatkuu ja korot ovat alhaalla. -70 % on tietenkin täysin typeryksen kommentti. Tuollainen hintaromahdus edellyttää täydellistä katastrofia, kymmenien prosenttien työttömyyttä ja valtion liki selvitystilaa. Romahdus ei ollut tuollainen edes äkkijarrutuksessa reilu vuosikymmen sitten.Ei tässäkään viestissä silloin 2005 näköjään osattu muuta kuin nolata itsensä. Asuntojen hinnat nousivat eivät laskeneet!
- tumppi
samalla tontilla vaikka kaksi taloa...
eli ei ole rivari kun ei ole yhdessä eikä paritalokaan- Etu-Töölö
Äskeiseen lisäisin vielä, että erillistalot kuuluvat asunto-osakeyhtiöön eli esim. ne kaksi taloa omistaa osakeyhtiö. Jos siis "ostat erillistalon" ostat todellisuudessa talon hallintaan oikeuttavat osakkeet. Hyvä puoli vrt. okt-kauppaan on se, että maksat varainsiirtoveroa vain 1,6%, kun okt:sta (joka siis on kiinteistö) maksaisit 4%.
- tietämätönkö?
Ei yhteistä seinäpinta-alaa naapurin kanssa, mutta kytketty kenties varastolla tai keinotekoisella katoksella toisiinsa. Asumismuotona omakotitalon ja paritalon välissä. Osakeyhtiömuotoinen hyvässä ja pahassa. Ei tekemistä vuokratonttien kanssa. Itse olen tyytyväinen erillistalo-asukki.
- Siru
Erillistaloksi kutsutaan omakotitaloa, joka on asunto-osakeyhtiössä, eli ei ole kiinteistömuotoinen omakotitalo. Asunto-osakeyhtiössä voi olla useita taloja, mutta pitää olla ainakin kaksi, jotta voidaan muodostaa asunto-osakeyhtiö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83794159Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2543119Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy722553Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana
Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast42194Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har251670Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään701585Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1821580Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j171210Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.501103- 621056