Kuolindoula

Anonyymi-ap

Olen käynyt osan saattohoitokoulutuksesta. Nyt on taas uusi, kuolindoula. Auttaa mm. asiakirjojen, kuten edunvalvontasopimuksen teossa. Ja iski epäilys. Onkohan ok.
Jos henkilöllä ei ole ketään, eikö olisi edes hieman turvallisempaa antaa mennä viranomaisen valitsemaksi asiamieheksi. Sellainen valitaan Avin toimesta jos läheisissä ei löydy. Pesiytyyköhän koulutukseen huijareita? Olivat kyllä haastateltavat innostuneita koulutuksesta ja uudesta työstään ja vilpittömän oloisia.
Uutiset tänään asiasta kertoi.

8

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onhan niistä huijareita varmaan monissa ammateissa mutta kaikki eivät todellakaan sitä ole .
      Minun mielestäni olisi hyvä viranomainen joka on puolueeton hoitelisi asiat. Tai sitten että ihminen joka on yksin maailmassa tekisi testamentin jonkun hyväksi mitä itse haluaa. Jotkut jotkut testamenttaaa. Joillekin säätiöille , toiset ehkä jollekkin kaukaisen sukulaisen lapselle, joku urheiluseuralle jne mahdollisuuksia on monia , ja kun vanhus tekee testamentin niin juristi tulee sen tekemään ja kaksi todistajaa mukaan. Niin ei ole kenelläkään minkäänlaista mahdollisuutta tehdä vääryyttä .

• Anonyymi

Olisiko MOT:ssa ollut joskus jotain.
      Viran puolesta laitettu voi myös vaihtua useampaankin otteeseen. Ruuhkaa.
      Itse en luottaisi.

• Anonyymi

Kai siinä raha liikkuu.

Millanen pisnes lie, mutta hommaan ei ole pääsyvaatimuksia, vaikka jotain koulutustakin olemassa. Elikkäs kuka tahansa voi nimittää itteään doulaksi, en tiedä, onko mitään valvontaakaan, koska kysessä ei ole viranomainenkaan.

Oletettavasti kyseessä kuitenkin aika varma markkinarako, jokainen kuolee joskus. Lisäks paljon ihmisiä, joilla ei omaisiakaan. Aina kuolemassa on käytännönasioita ja omat paperihommansakin. Se vaan epäilyttää, tuskin kukaan hyvää hyvyyttään tollasta alkaa tekemään, pakkohan siitä korvausta on saada. Ja siinä piilee oma vaaransa, doulalla hyvä sauma putsata pesä, kun joku tekemässä kuolemaa.

Toisaalta, mitäpä se kuollut ihminen rahalla tekisi.

=DW=

• Anonyymi

Alunperin doula on ollut synnyttäjien tukihenkilö ja näköjään jo sotketaan kuoleviinkin. Olisi tuohonkin voinut jonkun muun nimityksen keksiä.

• Anonyymi

Doula tulee kreikan kielestä ja tarkoittaa palvelijaa. Ei ole siis synnytysdoulat sanaa omineet, mutta Suomessa ollut ikään kuin synonyymi, sillä täällä ei vielä muita doulia ole ollutkaan. Toisin kuin Jenkeissä, Briteissä, Ausseissa mm...

• Anonyymi

On väärinkäytöksiä tullut esille virallisissa edunvalvojissakin.

On myyty omaisuutta halvalla omille sukulaisille esmerkiksi.

• Anonyymi

Mielestäni oli selvästi ilmaistu ettei kuolindoula ole juristi tai saattohoitaja, eivät tee mitään lääkinnällisiä toimenpiteitä tai puutu hoitoon eivätkä korvaa muita ammattilaisia vaan ohjaavat tarvitessa asiantuntijoille.

Ei varmasti kaikki tuohon työhön pystyisi tai edes haluaisi tehdä. Näänkö riskejä? Täytyy tietty muistaa, että joka alalla on kaikenlaisia ihmisiä. Kaikkien kemiat ei osu yksiin, vaikka hyvä ammattilainen olisikin. Kiva, jos on valinnanvaraa ja kiva että yrittävät saada tän myös vähävaraisten saataville.
      Nämä kuolindoulathan tukevat tarvitessa myös omaisia. Itse voisin ottaa kuolindoulan. Helpompi puhua joistain asioista ulkopuoliselle kun läheisille ja toisaalta maksan mielummin ammattilaiselle, joka on koulutettu tehtävään niin etten koe jääväni kiitollisuuden velkaan. Saahan vapaaehtoisetkin auttamisestaan aina jotain (kuka mitäkin) ja ihan sama riski "putsata" kuoleva.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2384
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      882
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      700
    8. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      53
      700
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25