Osapäivätyö

Anonyymi-ap

Koska se suojaosa lähtee tietääkö kukaan. Olis tarjolla vuoden alusta osapäivää mutta jos suojaosa leikataan ei kannata mennä koska jään jo työmatkojen takia liikaa tappiolle vrt toimeentulotuki.

86

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisäksi siinä tulee heti se ongelma että tarvii vipata vuokraa ja ruokaa varten rahaa kun asumistuesta ei saa päätöksiä eikä mistään päivärahoistakaan ajoissa.

    • Anonyymi

      Voi sinua höpsöä ota toki työ. Voit nousta johtajaksi asti jos olet ahkera. Tyvestä puuhun noustaan.

      • Anonyymi

        Juu niin varmaan nolla tuntia tarjolla pyhien jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu niin varmaan nolla tuntia tarjolla pyhien jälkeen.

        Kerho työ, mihin pääsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerho työ, mihin pääsit.

        En kerho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kerho.

        Kerho työ? Ai joku vammaisten työpaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerho työ? Ai joku vammaisten työpaja?

        No, varmaankin tyhmien mielestä. Kyllä minä ymmärsin, että tarkoittaa " KERRO"..
        Mutta tuli mieleeni, että laiskat loiset eivät keksi, mitä kirjoittaisivat, kun eivät viitsi töitä hakea tai keryovat "töihin menosta" mutteivat kerro, mitä työtä..


    • Anonyymi

      PAM johtajaksi mikkel eroaa

      • Anonyymi

        Kukas nyt kissat tappaa?


    • Anonyymi

      Minulle saattaa päästä töihin jos on seksikäs säihkysääri!

    • Anonyymi

      Köyhät kyykkyyn. Tanssikaa ripaskaa, Putinin rummuttaessa ilman paitaa shamaanirummulla tahtia.

    • Anonyymi

      Osa-aikatyö on aina parempi kuin ei töitä. Se on hyvä mahdollisuus näyttää olevansa hyvä työntekijä, jolloin mahdollisuus päästä kokopäiväiseen työhön paranee paljon.

      • Anonyymi

        Vitsikästä. Näytä mulle esim kauppa jossa näin käy ja tunnit kokoaikaistetaan? Et löydä.
        Elätsä vielä jossain 80-luvun hyvinvointivaltiossa?
        Ei ole sulle sitten kukaan kertonut nykyajan työelämästä?
        Et sä ahkeruudestasi mitään hyödy. Uuvut vaan töihin joita sulle annetaan sitä enemmän mitä ahkerammin niitä teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsikästä. Näytä mulle esim kauppa jossa näin käy ja tunnit kokoaikaistetaan? Et löydä.
        Elätsä vielä jossain 80-luvun hyvinvointivaltiossa?
        Ei ole sulle sitten kukaan kertonut nykyajan työelämästä?
        Et sä ahkeruudestasi mitään hyödy. Uuvut vaan töihin joita sulle annetaan sitä enemmän mitä ahkerammin niitä teet.

        Turha minulle on suuttua, jos sinusta ei ole töitä tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha minulle on suuttua, jos sinusta ei ole töitä tekemään.

        Sen kaupan osoite kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kaupan osoite kiitos!

        Minkä kaupan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitsikästä. Näytä mulle esim kauppa jossa näin käy ja tunnit kokoaikaistetaan? Et löydä.
        Elätsä vielä jossain 80-luvun hyvinvointivaltiossa?
        Ei ole sulle sitten kukaan kertonut nykyajan työelämästä?
        Et sä ahkeruudestasi mitään hyödy. Uuvut vaan töihin joita sulle annetaan sitä enemmän mitä ahkerammin niitä teet.

        Ai, kaupatko on ainoita työpaikkoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kaupan osoite kiitos!

        Mistä päin olet? Sitten saat osotteita. Saapiko olla vaikka 30 km asuinpaikastasi? Kylissä ei kauppoja ole ollut vuosikymmeniin, joten täytyy mennä vähän pidemmälle.
        Niin ja työpaikka kun työpaikka, niissä ei sitten lärätä kännykkää koko ajan vaan tehdään niitä töitä.


    • Anonyymi

      Suojaosa poistuu 1.4.2024 alkaen

      • Anonyymi

        Joo löysin jo netistä tiedon. Työsopimus päättyy 31.3. 2024 siten etten saa karenssia. Työnantaja ymmärtää minua mutta hallituksen kusipäisiä päätöksiä ei. Eli sain nyt pidemmän sopparin säälistä tuonne saakka ja sitten se päättyy. Työnantajakin miettii oman hommansa jatkoa varmaan sekin jää kortistoon no toivotaan että ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo löysin jo netistä tiedon. Työsopimus päättyy 31.3. 2024 siten etten saa karenssia. Työnantaja ymmärtää minua mutta hallituksen kusipäisiä päätöksiä ei. Eli sain nyt pidemmän sopparin säälistä tuonne saakka ja sitten se päättyy. Työnantajakin miettii oman hommansa jatkoa varmaan sekin jää kortistoon no toivotaan että ei.

        No nythän voit mennä sinne 1.4. alkaen kokopäiväduuniin. Tätähän tässä hallitus ajaa takaa että voi mennä osapäivätöiden sijaan kokopäivätöihin kun jää enemmän käteen. Sovitte vaan sen kanssa että sä tulet sitten 1.4. kokopäiväduuniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nythän voit mennä sinne 1.4. alkaen kokopäiväduuniin. Tätähän tässä hallitus ajaa takaa että voi mennä osapäivätöiden sijaan kokopäivätöihin kun jää enemmän käteen. Sovitte vaan sen kanssa että sä tulet sitten 1.4. kokopäiväduuniin.

        Ja vuokranantajan kanssa vaan sovitte että vuokraa lasketaan satkulla tai parilla. Ben Z antaa varmaan mielellään lisää neuvoja tästäkin jos tarviit.


      • Anonyymi

        Aprillipäivänä?


    • Anonyymi

      Sama ongelma kuin sulla tuo suojaosan poistuminen osapäivätyössä. On se patempi tehdä töitä mutta työn teko pitäis voida olla kannattavaa.
      Suojosa pitäis säilyttää ettei liian moni joudu hakee toimeentulotukea. Osa-aikatöissä työtaitoja voi ylläpitää ja se ehkäisee köyhyyttä. Osa-aikatyöstä on helpompi päästä kokoaikatyöhön kuin täysin työttömänä. Suojaosan poisto olut huono idea!

      • Anonyymi

        Joutuuhan kokopäivätöissäkin olijat hakemaan toimeentulotukea. Joka tapauksessa joudut joten onko sillä väliä onko tuo raha suojaosa nimellä vai toimeentulotuki nimellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuuhan kokopäivätöissäkin olijat hakemaan toimeentulotukea. Joka tapauksessa joudut joten onko sillä väliä onko tuo raha suojaosa nimellä vai toimeentulotuki nimellä?

        Osapäivätyön tekeminen vähentää toimeentulotukea euron jokaista tienattua euroa kohden. Marginaalivero on siis 100 %. Kukapa tekisi työtä ilmaiseksi?

        Suojaosan avulla voi tienata 300 euroa/kk ilman työttömyysturvan leikkaantumista, jolloin ei tarvitse hakea toimeentulotukea lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osapäivätyön tekeminen vähentää toimeentulotukea euron jokaista tienattua euroa kohden. Marginaalivero on siis 100 %. Kukapa tekisi työtä ilmaiseksi?

        Suojaosan avulla voi tienata 300 euroa/kk ilman työttömyysturvan leikkaantumista, jolloin ei tarvitse hakea toimeentulotukea lainkaan.

        Ei kukaan joudu töitä ilmaiseksi tekemään, jos ei halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osapäivätyön tekeminen vähentää toimeentulotukea euron jokaista tienattua euroa kohden. Marginaalivero on siis 100 %. Kukapa tekisi työtä ilmaiseksi?

        Suojaosan avulla voi tienata 300 euroa/kk ilman työttömyysturvan leikkaantumista, jolloin ei tarvitse hakea toimeentulotukea lainkaan.

        Paitsi jos työtulot leikkaavat asumistuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi jos työtulot leikkaavat asumistuen.

        Hanki työ jolla tulet toimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hanki työ jolla tulet toimeen.

        Tyypillinen vastaus kun vastaukset loppuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen vastaus kun vastaukset loppuvat.

        Minä päätin jo aikoja sitten mennä töihin, kun en pysynyt kärryillä tukiviidakossa. Se on ollut aika selvää, kun tili tulee ja tili menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä päätin jo aikoja sitten mennä töihin, kun en pysynyt kärryillä tukiviidakossa. Se on ollut aika selvää, kun tili tulee ja tili menee.

        Kun minä olin töissä siitä se tukiviidakko vasta alkoikin. Jopa sossut tulivat apuun ja hakivat minulle kaikki tuet myös toimeentulotuet sain.
        Enpä ole sen shown jälkeen töihin mennyt on helpompi olla riittämättömällä rahalla kun ei käy töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillinen vastaus kun vastaukset loppuvat.

        Valtaosa aikuisista käy töissä ja tulee palkallaan toimeen. Miksi se ei onnistu sinulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa aikuisista käy töissä ja tulee palkallaan toimeen. Miksi se ei onnistu sinulta?

        Koska minulle ja vuokran ja sähköjen päälle vain noin 200 euroa ruokaan, elämiseen ja työmatkoihin. Olen iloinen jos tuo jollekin riittää täytyy ihailla sen taloustaitoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska minulle ja vuokran ja sähköjen päälle vain noin 200 euroa ruokaan, elämiseen ja työmatkoihin. Olen iloinen jos tuo jollekin riittää täytyy ihailla sen taloustaitoja.

        Olethan sulkenut jo ne maksukanavat joita et katso? Alle kilometrin matkat voi kävellä. Pitääkö kahviin olla aina täysmaitoa. Säästää voi monin tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan sulkenut jo ne maksukanavat joita et katso? Alle kilometrin matkat voi kävellä. Pitääkö kahviin olla aina täysmaitoa. Säästää voi monin tavoin.

        Shampanjan sijasta voi ottaa kuohuviiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska minulle ja vuokran ja sähköjen päälle vain noin 200 euroa ruokaan, elämiseen ja työmatkoihin. Olen iloinen jos tuo jollekin riittää täytyy ihailla sen taloustaitoja.

        Miksi sinä olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen? Kuka siihen olisi voinut vaikuttaa, ja kuka siihen voisi edelleen vaikuttaa? Valtaosa ihmisistä tulee palkallaan toimeen. Se johtuu siitä, että he ovat opiskelleet ja kehittäneet itseään, ja hakeutuneet työhön, josta maksetaan hyvää palkkaa. Miksi sinä valitsit toisin?


      • Anonyymi

        Olut on aina huono idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen? Kuka siihen olisi voinut vaikuttaa, ja kuka siihen voisi edelleen vaikuttaa? Valtaosa ihmisistä tulee palkallaan toimeen. Se johtuu siitä, että he ovat opiskelleet ja kehittäneet itseään, ja hakeutuneet työhön, josta maksetaan hyvää palkkaa. Miksi sinä valitsit toisin?

        En voi vaikuttaa mihinkään. Joutuisin ottamaan hirmuiset velat niskaan jos kehittelisin itseäni. Ja työpaikka on silti epävarma. No lähihoitajana saisi kyllä töitä mutta eipä sillä velkoja lyhennellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi vaikuttaa mihinkään. Joutuisin ottamaan hirmuiset velat niskaan jos kehittelisin itseäni. Ja työpaikka on silti epävarma. No lähihoitajana saisi kyllä töitä mutta eipä sillä velkoja lyhennellä.

        Et siis ole opiskellut mitään, etkä osaa mitään. No, se ei ole meidän muiden ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole opiskellut mitään, etkä osaa mitään. No, se ei ole meidän muiden ongelma.

        Olen ravintola kondiittorin ja laitoshuoltajan ammatit opiskellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ravintola kondiittorin ja laitoshuoltajan ammatit opiskellut.

        Anna olla ei tämä "palaava keskustelija" halua enää palata koska esittämäsi luvut ovat hänelle liikaa. Totuus että työllä ei Suomessa eläisi on hänelle kuin henkilökohtainen loukkaus. Hänen maailmansa on nyrjähtänyt radaltaan. Hän ei kykene käsittelemään. Minun Suomessako meidän hyvinvointivaltossako? EI EI EI IKINÄ. EI.
        Hän on kenties saanut tehdä työnsä ns. Hyvinvointivaltion aikaan eikä hän ymmärrä alkuunkaan tälläistä. No kohta kun hän makaa laitoksessa paskalta haisevassa huoneessa ja häneltä peritään 1200 e vuokraa ja 400 vaippamaksua hän ymmärtää. Häntä pelottaa ja hän yrittää vältellä totuutta mutta se ei enää poistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anna olla ei tämä "palaava keskustelija" halua enää palata koska esittämäsi luvut ovat hänelle liikaa. Totuus että työllä ei Suomessa eläisi on hänelle kuin henkilökohtainen loukkaus. Hänen maailmansa on nyrjähtänyt radaltaan. Hän ei kykene käsittelemään. Minun Suomessako meidän hyvinvointivaltossako? EI EI EI IKINÄ. EI.
        Hän on kenties saanut tehdä työnsä ns. Hyvinvointivaltion aikaan eikä hän ymmärrä alkuunkaan tälläistä. No kohta kun hän makaa laitoksessa paskalta haisevassa huoneessa ja häneltä peritään 1200 e vuokraa ja 400 vaippamaksua hän ymmärtää. Häntä pelottaa ja hän yrittää vältellä totuutta mutta se ei enää poistu.

        Jouluevankeliumisi on naurettava. Säälin sinua ja perhettäsi mikäli sinulla jostain kumman syystä sellainen on ja tuskin on, jos on joskus ollutkin niin varmasti lähteneet lujaa lätkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ravintola kondiittorin ja laitoshuoltajan ammatit opiskellut.

        Löytäisit siis töitä, jos haluaisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytäisit siis töitä, jos haluaisit.

        Montako työtä minä sinun mielestäni tarvitsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako työtä minä sinun mielestäni tarvitsen?

        Yksi riittää. Onko sinulla koskaan ollut yhtään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi riittää. Onko sinulla koskaan ollut yhtään?

        Kerroinkin sen palkkoineen tuolla jo aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroinkin sen palkkoineen tuolla jo aikaisemmin.

        Onko joku poistanut ja miksi? Mun työnantajako häpeissään?
        Eli tienaan brutto n. 1293€ n. 40 tuntia/vk josta verojen yms jälkeen jää ehkä 1010. Vuokra on 600 vesi 25 sähkö 30 kk. Puhelin on ja siinä netti 25. Työmatkoihin menee se 100- 200 bensoihin kun julkisilla en pääse. Elämiseen ja ruokaan jää se satku per kk.
        Saan lisäksi toimeentulotukea onneksi muuten kuolisin nälkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku poistanut ja miksi? Mun työnantajako häpeissään?
        Eli tienaan brutto n. 1293€ n. 40 tuntia/vk josta verojen yms jälkeen jää ehkä 1010. Vuokra on 600 vesi 25 sähkö 30 kk. Puhelin on ja siinä netti 25. Työmatkoihin menee se 100- 200 bensoihin kun julkisilla en pääse. Elämiseen ja ruokaan jää se satku per kk.
        Saan lisäksi toimeentulotukea onneksi muuten kuolisin nälkään.

        Ja kyllä kymmeneksi taas töihin. Näin joulunakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku poistanut ja miksi? Mun työnantajako häpeissään?
        Eli tienaan brutto n. 1293€ n. 40 tuntia/vk josta verojen yms jälkeen jää ehkä 1010. Vuokra on 600 vesi 25 sähkö 30 kk. Puhelin on ja siinä netti 25. Työmatkoihin menee se 100- 200 bensoihin kun julkisilla en pääse. Elämiseen ja ruokaan jää se satku per kk.
        Saan lisäksi toimeentulotukea onneksi muuten kuolisin nälkään.

        Mitä työtä teet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä työtä teet?

        Kahvilatyötä ja aamupaloja yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahvilatyötä ja aamupaloja yms.

        Eikö tuolla koulutuksella ja kokemuksella löytyisi paremmin palkattua työtä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuolla koulutuksella ja kokemuksella löytyisi paremmin palkattua työtä?

        Ei tuolla koulutuksella makseta enempää. Oletko hieman ulalla nykymenosta. Ja jos maksetaankin paikkoihin on 500- 1000 hakijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuolla koulutuksella makseta enempää. Oletko hieman ulalla nykymenosta. Ja jos maksetaankin paikkoihin on 500- 1000 hakijaa.

        Juu ei noiden alojen palkkoja ole nostettu ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei noiden alojen palkkoja ole nostettu ikinä.

        Kukkuu ahkeruusneuvoja onko lisää neuvoja tuotu mukana sieltä keskiajalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuolla koulutuksella makseta enempää. Oletko hieman ulalla nykymenosta. Ja jos maksetaankin paikkoihin on 500- 1000 hakijaa.

        Eikö sitten kannattaisi vaihtaa alaa? Tai jos osaaminen riittää, niin perustaa oma yritys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sitten kannattaisi vaihtaa alaa? Tai jos osaaminen riittää, niin perustaa oma yritys?

        Alan vaihtaminen vaatii opintolainaa. Pidän työstäni eikä minulla ole lukupäätä. Ja kukas nämä pienipalkkaiset työt sitten tekee? Et varmaan sinäkään ilahtuisi jos hotelliaamiaistasi ei olisi tehty?
        Eli neuvotko siis että kaikki vaihtavat alaa ja esim. hotellien aamiaistarjoilut lopetetaan ja sairaaloissa ei enää siivota? En ajattele pelkästään itseäni en ole täällä kilpailemassa toisten kanssa siitä kuka kahmii eniten rahaa ja milläkin konstilla. Haluaisin vain että kun teen työtä niin saisin sillä asumisen ja ruoat ilman että joudun selittämään Kelalle tiliotteeni ostotapahtumia saadakseni leipää ja maitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuuhan kokopäivätöissäkin olijat hakemaan toimeentulotukea. Joka tapauksessa joudut joten onko sillä väliä onko tuo raha suojaosa nimellä vai toimeentulotuki nimellä?

        En ole eläessäni loisinut toisten taskuilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku poistanut ja miksi? Mun työnantajako häpeissään?
        Eli tienaan brutto n. 1293€ n. 40 tuntia/vk josta verojen yms jälkeen jää ehkä 1010. Vuokra on 600 vesi 25 sähkö 30 kk. Puhelin on ja siinä netti 25. Työmatkoihin menee se 100- 200 bensoihin kun julkisilla en pääse. Elämiseen ja ruokaan jää se satku per kk.
        Saan lisäksi toimeentulotukea onneksi muuten kuolisin nälkään.

        Eihän ne auton kulut vain polttoainekuluista koostu. Eli jos pystyt luopumaan autosta, pärjäät ihan hyvin. Onko mahdollista muuttaa tai löytää toinen työpaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ne auton kulut vain polttoainekuluista koostu. Eli jos pystyt luopumaan autosta, pärjäät ihan hyvin. Onko mahdollista muuttaa tai löytää toinen työpaikka.

        Muuttaa millä rahalla kuluja siitäkin tulee ja mistä yhtä edullinen vuokra? Olis tuolla muutama kämppä mutta voiko niissä taloissa nukkua? Onko mahdollista löytää toinen työpaikka. Onhan se aina mahdollista mutta eipä pieni palkan lisä minua mitenkään auta koska jos saan nyt 200-400 euroa toimeentulotukea kuukaudessa (bensoja ei sitten korvata) niin palkan pitäisi nousta niin korkeaksi ettei sellaisia kukaan maksa. Kyllä minun kannattaa ehkä pysyä tässä vakityössä rahan puolesta ja olla tyytyväinen toimeentulotuen tasoon vaikkei se töissäkäyvälle millään riitäkään. Tosin kohtahan noita tukia leikataan että sitten en tiedä kuinka on. Kyllä toimeentulotuella sentään juuri saa jotain puuroa edes syödä. Itse ihmettelen palkkatasojamme onhan nuo kansainvälistenkin ihmisoikeuksienkin vastaisia noin pienet palkat. Silti kukaan koskaan ei kritisoi työnantajia mikähän siinä on? Sama hoku jatkuu että kyllä Suomessa palkalla elää ja kaikki on reilua. Vitsi onko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole eläessäni loisinut toisten taskuilla

        Niin hyvinvointivaltion aikana ei tarvinnut palkat riitti elämiseen. Mutta et ole loisinut vai mites toi sun eläke?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin hyvinvointivaltion aikana ei tarvinnut palkat riitti elämiseen. Mutta et ole loisinut vai mites toi sun eläke?

        Kohta tulee joku uikutus olen tienannut eläkkeeni. Nykyajan eläkeläinen saa keskimäärin takaisin kaksikolmasosaa enemmän kuin on eläkkeitään maksanut. Tämän hetken duunari maksaa käytännössä näiden nykyeläkeloisten eläkkeet eikä aikanaan itse saa edes sitä mitä nyt maksaa takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan vaihtaminen vaatii opintolainaa. Pidän työstäni eikä minulla ole lukupäätä. Ja kukas nämä pienipalkkaiset työt sitten tekee? Et varmaan sinäkään ilahtuisi jos hotelliaamiaistasi ei olisi tehty?
        Eli neuvotko siis että kaikki vaihtavat alaa ja esim. hotellien aamiaistarjoilut lopetetaan ja sairaaloissa ei enää siivota? En ajattele pelkästään itseäni en ole täällä kilpailemassa toisten kanssa siitä kuka kahmii eniten rahaa ja milläkin konstilla. Haluaisin vain että kun teen työtä niin saisin sillä asumisen ja ruoat ilman että joudun selittämään Kelalle tiliotteeni ostotapahtumia saadakseni leipää ja maitoa.

        Eli toisin sanoen, olet nyt urasi huipulla. En neuvo mitään noin omituista mitä kysyt. Itse olet työsi valinnut, ja nyt nautit sen seurauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli toisin sanoen, olet nyt urasi huipulla. En neuvo mitään noin omituista mitä kysyt. Itse olet työsi valinnut, ja nyt nautit sen seurauksista.

        Eli hyväksyt orjuuden Suomessa? On ikävää että pyydät saada tietää miksi en pärjää palkallani koska luulet että Suomessa ei ole orjuutta. Yritä hieman sivistää itseäsi ennenkuin alat neuvoa muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli hyväksyt orjuuden Suomessa? On ikävää että pyydät saada tietää miksi en pärjää palkallani koska luulet että Suomessa ei ole orjuutta. Yritä hieman sivistää itseäsi ennenkuin alat neuvoa muita.

        Miten niin? Et sinä orja ole. Olet tehnyt valintoja, jotka ovat johtaneet tuohon tilanteeseen, ja nyt valitset olla tekemättä mitään sen muuttamiseksi. Voisit valita kenenkään estämättä myös toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin? Et sinä orja ole. Olet tehnyt valintoja, jotka ovat johtaneet tuohon tilanteeseen, ja nyt valitset olla tekemättä mitään sen muuttamiseksi. Voisit valita kenenkään estämättä myös toisin.

        Nuorille pitäisi kertoa avoimemmin ammattikouluissa jo ennen hakeutumista että millä koulutusaloilla ei tule toimeen ilman toimeentulotukea.


    • Anonyymi

      Työtaito ehkäisee köyhyyttä? Eikö se ole raha kuitenkin?
      Ai niin mutta työhän se olikin sitä parasta sosiaaliturvaa.

      • Anonyymi

        Mutta vaikka työstä ei maksettaisi mitään sitä kannattaa silti tehdä. Työnantajat tykkää tälläisestä asenteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vaikka työstä ei maksettaisi mitään sitä kannattaa silti tehdä. Työnantajat tykkää tälläisestä asenteesta.

        Pitäisikö pienimpiä palkkoja nostaa? 10 €/h oli joskus vuonna 1990 ihan ok liksa kun juhlamokkaa sai kolme pakettia eurolla mutta nykyään se alkaa olla jo pikkuisen liian vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö pienimpiä palkkoja nostaa? 10 €/h oli joskus vuonna 1990 ihan ok liksa kun juhlamokkaa sai kolme pakettia eurolla mutta nykyään se alkaa olla jo pikkuisen liian vähän.

        Tässähän se yksi Suomen ongelmista juuri on. Edellisen hallituksen toimin palkattiin paljon ihmisiä julkisen alan hommiin, työkkäriin jne. Työllisyysprosentti nousee, mutta työn tuottavuus laskee. Tuntuu järkyltä katsella tätä esitystä, kun Haatainen, kepu ja kumppanit hehkuttavat, mutta eivät lainkaan ymmärrä mitä Suomen kannalta pitäisi ja olisi pitänyt tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö pienimpiä palkkoja nostaa? 10 €/h oli joskus vuonna 1990 ihan ok liksa kun juhlamokkaa sai kolme pakettia eurolla mutta nykyään se alkaa olla jo pikkuisen liian vähän.

        Pienipalkkaisten työnantajat taitaa julkisuuteen ilmoittaa myös maksamansa työnantaja maksut mukaan koska jos ilmoittaa että maksaa 11,15 niin ainakin työntekijöiden palkkakuitissa lukee pääsääntöisesti 7-9 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienipalkkaisten työnantajat taitaa julkisuuteen ilmoittaa myös maksamansa työnantaja maksut mukaan koska jos ilmoittaa että maksaa 11,15 niin ainakin työntekijöiden palkkakuitissa lukee pääsääntöisesti 7-9 e.

        Voi tietysti olla että joku vuokrafirma vetää välistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tietysti olla että joku vuokrafirma vetää välistä.

        Rikollista touhua nämä välitysfirmat. Aluksihan näitä vieroksuttiin jopa oikeiston puolelta ihan julkisestikin mutta pikkuhiljaa niistä on tullut uusi normaali. Kyllä kai pienipalkkaisella duunarilla voi olla tälläinenkin loinen lompakolla. Mitä välii?


    • Anonyymi

      Parkkipatelle töihin

      • Anonyymi

        Niin siellähän olisi tuo salainen tulospalkkaus. Mutta pitäisi kytätä ja sakottaa toisin sanoen ryöstää ihmisiä epäreilusti kuin joku turistihuijari Pariisin kadulla. Tosin nykymaailmassa se on kai ihan vaan bisnes nimellä normaalia toimintaa.


    • Anonyymi

      suoja osa lähtee pummilta, kun pummi kuolee

      • Anonyymi

        Eipä se heti lähde. Hautauskulut ja ilmainen hautapaikka hälle myös myönnetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se heti lähde. Hautauskulut ja ilmainen hautapaikka hälle myös myönnetään.

        Suurin säästö Suomelle tulisi jos kaikki julkinen hallinto laitettaisiin toimeentulotuelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin säästö Suomelle tulisi jos kaikki julkinen hallinto laitettaisiin toimeentulotuelle.

        Kannatan tätä esitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan tätä esitystä.

        Sotejohtajan sotejohtaja ei halua kuulla asiasta enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotejohtajan sotejohtaja ei halua kuulla asiasta enempää.

        Eikä ne 100 Tapahtumapuiston vuokraajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin säästö Suomelle tulisi jos kaikki julkinen hallinto laitettaisiin toimeentulotuelle.

        Olisihan se melkoinen säästö. Presidentillekään ei maksettaisi kuin 555,11 e/kk asumis- ym. kulujen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se melkoinen säästö. Presidentillekään ei maksettaisi kuin 555,11 e/kk asumis- ym. kulujen jälkeen.

        Nato Sauli on Suomen kallein mies. Pikkuisen pitäisi häneltä kyllä leikata.


    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa. Onko työssä miten pitkä koeaika?
      Tuo suojaosa poistuu vasta 1.4.24

      • Anonyymi

        Ethän kuitenkaan ota jos ajat.


    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      🍑 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi018170517uh

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe