Metsänomistajia tulisi verottaa kovemmalla kädellä

Anonyymi-ap

Ei tarvitse kummoinen metsäpalsta olla niin tekevät työhön nähden kovat tulot. Myyntivoittoa pitäisi verottaa kovemmin.

17

251

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      älä ole kateellinen. Osta metsää ja aloita rikastuminen.

    • Anonyymi

      ökysuuri metsävähennysoikeus pitää poistaa

      • Anonyymi

        Poista sitten säätiöiden veroton puunmyyntikin.


    • Anonyymi

      Eipä tuosta 35000 euron metsäkaupasta paljon käteen jäänyt..

      34 pros päältä meni veroihin, pakolliseen metsän uudistukseen ja istutuksen 7000 euroa,

      Sitten kun laskee mitä on mennyt raivaus ja harvennukseen,vakuutuksiin, tienhoitokustsnnuksiin, ojien kaivuu kustannuksiin . Niin eipä tuossa tilistä paljon käteen jää...

      • Anonyymi

        Sitten itketään hiilinieluja kun puunostovoima on olematon ei edes puolikasta autoa.
        Samalla metsäteollisuus sikailee ja paperiukko ostaa uutta mersua.


      • Anonyymi

        Niin, mutta ajatteles, että lapsenlapsesi saavat mukavasti tukkipuuta myytäväksi, jos hoidat metsäsi kunnolla eli teetät nuo hoitotyöt tunnollisesti. Eihän niiden kustannukset ole kuin joitakin tonneja/vuosi keskimäärin siihen saakka….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta ajatteles, että lapsenlapsesi saavat mukavasti tukkipuuta myytäväksi, jos hoidat metsäsi kunnolla eli teetät nuo hoitotyöt tunnollisesti. Eihän niiden kustannukset ole kuin joitakin tonneja/vuosi keskimäärin siihen saakka….

        Paskat! Valtio rutkat verottaa yksityisen hengiltä. Suomessa ei omista kuin suur-yhtiöt maata sadanvuoden sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat! Valtio rutkat verottaa yksityisen hengiltä. Suomessa ei omista kuin suur-yhtiöt maata sadanvuoden sisällä.

        No sitten he saavat mukavasti tukkipuuta….

        Pointti oli, että nykymetsänomistaja ja vielä seuraavakin maksaa kustannukset ja sitä seuraava eli kolmas saa myyntitulot, jota sitten tuo aloittaja kadehtii.


      • Anonyymi

        Eli rahat menevät ylimitoitettuihin investointeihin. Olen ihmetellyt miten kannattaa rakentaa metsäteitä 100m välein, ojia joille ei ole tarvetta, kas kun et vielä ottanut helikopteria lannoittamaan metsää, mitä hoitamista on ylipäätään metsätiessä joka on vain puunajokäytössä, se ei mene vuosikymmeniin mihinkään kunhan ei anna kasvaa pajukkoa tien keskelle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat! Valtio rutkat verottaa yksityisen hengiltä. Suomessa ei omista kuin suur-yhtiöt maata sadanvuoden sisällä.

        Kova on katkeruus kun myyntivoitosta joutuu maksamaan veroa. Oikeasti perimmäinen ajatus on minä ja minun jälkeen vedenpaisumus. Kyllä veroja kerätään kaikissa länsimaissa. Näillä usein ikääntyneillä tilallisilla kangastelee mielessä omien vanhempien ja isovanhempien tarinat aina sääty yhteiskunnan ajollta alkaen. Ajoista kun verotus oli nimellistä.Suoraan sanoen modernin länsimaan toimintaa johon kuuluu myös ennustettava verotus ei ole koskaan täysin ymmärretty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta ajatteles, että lapsenlapsesi saavat mukavasti tukkipuuta myytäväksi, jos hoidat metsäsi kunnolla eli teetät nuo hoitotyöt tunnollisesti. Eihän niiden kustannukset ole kuin joitakin tonneja/vuosi keskimäärin siihen saakka….

        Miksi jättäisi lasten lapsille metsää johon tekee ilmaiset harvennustyöt?

        Olen iloinen että metsän myynnistä tienestit saavat lopmautetaan ja sanotaan irti , voivat pienessä mielessä miettiä mistä ovat saaneet muhkeat palkat ja pitkät lomat... jokainen metäteollisuus firma tehostaa .. tainnut olla liikaa duunareita joilla kahvitunti menee liian pitkäksi samoin kuin ruokatunti ,saikkupäivistä puhumattakaan...kenen rahoilla ovat eläneet... onko itku pitkästä ilosta seuraava tunnelataus vai mahdollisesti aateveljien slogan työnantaja orjuuttaa..palkatkin ovat perusmatalat vaikka paperimiehet tienaa enemmän kuin moni toimitusjohtaja .. voi itku minkä teki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jättäisi lasten lapsille metsää johon tekee ilmaiset harvennustyöt?

        Olen iloinen että metsän myynnistä tienestit saavat lopmautetaan ja sanotaan irti , voivat pienessä mielessä miettiä mistä ovat saaneet muhkeat palkat ja pitkät lomat... jokainen metäteollisuus firma tehostaa .. tainnut olla liikaa duunareita joilla kahvitunti menee liian pitkäksi samoin kuin ruokatunti ,saikkupäivistä puhumattakaan...kenen rahoilla ovat eläneet... onko itku pitkästä ilosta seuraava tunnelataus vai mahdollisesti aateveljien slogan työnantaja orjuuttaa..palkatkin ovat perusmatalat vaikka paperimiehet tienaa enemmän kuin moni toimitusjohtaja .. voi itku minkä teki...

        Mistä saat ilmaiset harvennustyöt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli rahat menevät ylimitoitettuihin investointeihin. Olen ihmetellyt miten kannattaa rakentaa metsäteitä 100m välein, ojia joille ei ole tarvetta, kas kun et vielä ottanut helikopteria lannoittamaan metsää, mitä hoitamista on ylipäätään metsätiessä joka on vain puunajokäytössä, se ei mene vuosikymmeniin mihinkään kunhan ei anna kasvaa pajukkoa tien keskelle,

        Metsäautoteitä rasittaa muiden kuin metsän omistajien autoilu työmatkoihin sekä metsästäjien ralli jossa mutkat suoristetaan ja kaasutellaan syksyn lloskakeleillä. Tiet ovat enemmän hyötykäytössä muille väestön ryhmille kuin metsän omistajille.


    • Anonyymi

      Kuinka monella työläisellä on vero prosentti 30%?

    • Anonyymi

      Annan aloittajalle hyvän ohjeen. Ei muuta kuin ostohousut jalkaan ja ostamaan metsää ja alat rikastumaan metsällä ja mikä parasta ei tarvitse tehdä mitään.

    • Anonyymi

      Duunarit pystyy säästämään palkasta jos osaavat elää kituutus elämää kuten maalaiset, tehdä itse ruuat, ostaa ruokatarvikkeet alennuksesta, jättää tekemättä olemattomat shoppailut joihin menee monesti usea satanen kuussa, työpaikallani kun ehdottaa jotain järkevää säästämiskohdetta elinkustannuksiin minua katsotaan ihmeellisesti ja vastataan ei noin voi elää. Duunari sokeutuu sille asialle että palkasta voi hyvinkin laittaa sivuun rahaa pienenkin summan ,vuosien jälkeen odottaa hyvänlainen potti. Mutta kun on koko kesäon käytävä festareilla , lomilla, terassilla ym.sinne menee mukavasti kesälomarahat poikineen ... töihin palatessa alkaa sama itkuvirsi .. tulisi jo palkka kun on vielä toista viikkoa kärvisteltävä. Mikä estää säästämisen ... mikä törsäämisen.

    • Anonyymi

      Metsästä hyötyy eniten metsäteollisuus ; johtaja yli 450.000 euron vuosituloilla, duunarit keskimäärin suuremmilla palkkatuloilla kuin lääkärit ja kunnanjohtajat. Silti he muistavat miten paljon enemmän metsää myymällä omistaja rikastuu ; paperimies tienaa kuukaudessa sellaiset palkat ettei voi ihmetellä miten puunomistaja saa pienet rahahippuset. Puun ostohinnassa ilmoitetaan hinta joka sisältää Alv:n joka on vääristävää ilmoitustapa. esim.55 e/m2 sisältää alvia joka maksetaan Suomen sotemaksuihin eli monelle sosiaaliluukulla uneksijalle sun muille . LIsäksi tulee pääomavero eneimmäisestä eurosta alkaen samalla prosentilla. JOs duunaria käsitellään samanlaisesti he alkavat heti lakkoon epäoikeudenmukaisesta palkanmaksusta. Onko yksikään ihminen tyytyväinen mestänomistajista ,puun myynnistä ,metsäteollisuuden työpaikoista ja metsän antamista työstä. Kaippa nämäkin työpaikat on saatava pois ja työttömyys lisääntymään. Sehän on viisasta ajattelua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe