Urosdogin käyttäytyminen

???

onko muilla havaittavissa samanlaista uhoilua urosdogilla muita koiria kohtaan?? onko koira siis epävarma vai mistä moinen johtuu?? miten olette ratkaisseet asian vai jääkö se iän myötä pois??

4

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kouluttaja

Eipä ole yhdeltäkään tuntemistani koirista tuollainen itsellään pois jäänyt, rotuun katsomatta.
      Mars koulutuskentälle ja/tai kasvattajaan yhteyttä jospa neuvoisi.

• dogidog

Mulla on kolme vuotias uros doggi joka on parhaassa uhmaiässä! Koira puistossa käytän komennus lapiota (en lyömis tarkoitukseen) jota koirani tottelee kovan EI sanan kanssa jos se käy yhtään uhittelemaan muille koirille (etenkin uroksille)! Lenkillä mulla on vedonesto kuonopanta ja koirani on oppinut et jos käydään uhitteleen niin mamma laittaa sormet valjaiden alareikään ja siintä otteesta ei liikuta minneen suuntaan ja se on epämiellyttävän tuntuista!! Parin viikon opettelun jälkeen koirani on oppinut et kannattaa vaan olla kunnolla niin on itselläkin paljon helpompi olla ja kävellä!! Toivotan onnea et saat koiraltasi uhittelun pois!

• taistelin

urokseni kanssa n. 1,5 v. ennenkuin otin itseäni niskasta kiinni ja läksin ns. ongelmakoira kouluttajalle, aiemmin yritti suunnilleen syödä jokaisen vastaantulevan koiran, nyt mennään nätisti ohi löysällä hihnalla eikä huomatakaan muita koiria! Ja elämä on helppoo..

• Daya

Mulla on nyt juuri 2 vuotta täyttänyt doggi poika. Koira tuli minulle n.1½ vuotiaana ja eroahdistuneena ja jo silloin minulle mainittiin koiran "uhoavasta" käyttäytymisestä toisia koiria kohtaan. Tilanne oli silloin eri.. Koira ei luottanut ihmiseen (oli huonoissa oloissa)ja todellakin räykkäsi lenkillä joka ikiselle, jopa joillekkin ihmisille. Häntä kuitenkin heilui iloisesti ja tilanne jokseenkin rauhottui. Tilanne nyt kun poika on 2 vuotta. On kun olisi yksin lenkillä, haukkuu, rayhää ja uhoaa toisille koirille.. Tilanne on suorastaan kaaoottinen!!! Minulle suositeltiin kastraatiota ehdottomasti!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      54
      2212
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      199
      2041
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      995
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      49
      872
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe