Kihlasormukset

Ninni

Kysyisin vaan että voiko nykyään käyttää naimisiin menon jälkeen vaan vihkisormusta vaikka olisikin kihlasormus. jos näin kävisi niin sittenhän kihlasormuksen materiaalin ei tarvisi olla sopiva tulevan vihkisormuksen kanssa. Olen muutenkin huono käyttämään sormuksia ja kaksi sormusta samassa sormessa kuulostaa aika ahdistavalta varsinkin jos tykkää vähän normaalia leveämmistä vaihtoehdoista.

5

2063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • write.cgi

Että voiko nykyään? No aina on voinut! Oma päätös se on mitä sormessaan kantaa! :P

Minä (mies) oon tosin sitä mieltä että miehelle ei osteta kihlasormusta, mutta naiselle mies ostaa hienon kihlasormuksen ja sitten aikanaan molemmille ostetaan vihkisormukset. Silloinkin voi päättää itse mitä sormessaan kantaa, mutta kukapa nainen ei hienoa sormusta ainakin välillä kantaisi.

Ei näissä asioissa siis ole mitään yhtä sääntöä, kukin tekee niin kuin hyväksi kokee! Eli ei sinun tarvitse molempia sormuksia pitää. Ja se että yleensä ei pidä ei estä etteikö välillä pidä.

• sillä

nykyaikana niin väliä ole vaikka pitäisikin vain pelkkää vihkisormusta. Yleinen tapa kuitenkin lienee että naisella on sormessaan sekä kihla- että vihkisormus. Meillä molemmille on hankittu aikoinaan kihlasormukset, ja nyt kun menemme naimisiin minulle vain tulee vihkisormus.

• Neea

Ja meillä puolestaan on miehen kanssa molemmilla sekä kihla- että vihkisormukset. Tee siis juuri niin kuin teitä parhaiten miellyttää :)

• Ninni
        Neea kirjoitti:

Ja meillä puolestaan on miehen kanssa molemmilla sekä kihla- että vihkisormukset. Tee siis juuri niin kuin teitä parhaiten miellyttää :)

Kiitos vastauksista. Helpotti ahdinkoani!

• Scissor

Olen ymmärtänyt, että ainoastaan Suomessa ja Ruotsissa olisi tapana käyttää kahta sormusta tässä tarkoituksessa. Yleisemmin maailmalla kaksi sormusta tarkoittaa leskeä. Korjatkoot, ken virheitä löytää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      42
      5841
    2. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      71
      4575
    3. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      46
      4342
    4. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      56
      4121
    5. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      91
      3725
    6. Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä

Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään
      Maailman menoa
      61
      3245
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      50
      2423
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2339
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      42
      2079
    10. En uskalla ees ajatella muru

Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha
      Ikävä
      13
      1189
    Aihe