Tätä peliä ruvettiin tekemään jo vuosia sitten, mutta työ keskeytyi. Se on siis vertikaalinen räiskintäpeli Hybriksen ja Battle Squadronin tapaan, mutta siinä on enemmän tavaraa ilmassa, eli se on tällainen bullet-hell shooter, jossa ammuksia tulee paljon ruudulle kerralla. Mukana on myös osittain sama porukka, joka teki Hybriksen ja Battle Squadronin A500:lle 80-luvulla.
https://m.youtube.com/watch?v=NRP3d7Zq8WA
Mutta uuden tiimin myötä koodi tehtiin uusiksi, ja sitten vanhoja grafiikoita käytettiin hyväksi. Koodi on kuulemma C++:lla kirjoitettu suurilta osin.
https://m.youtube.com/watch?v=C027TmFf-kk
Hyperborea, uusi bullet-hell räiskintäpeli tulossa AGA-Amigoille
4
744
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä vähän kehitystä sitten viimeksi:
https://m.youtube.com/watch?v=PhazNVvMzl4
Lasersäde ja ammukset ovat hardware spriteillä tehtyjä, tulee hyvin hyödynnettyä AGA:n sprite hardwarea, jossa spritet ovat 64 pikseliä leveitä, ja ne voidaan multipleksata y-suunnassa. Näin ollen pelaajan alus voi olla sama sprite kuin laser.
Peli vaikuttaa tällaisenaan olevan sekoitusta vähän kaikkea, SWIV, Raiden, ja Hybris.
Muutenkin tässä on tehty parempaa työtä kuin Reshoot Proxima 3:ssa, objektien maksimimäärä yhtäaikaa näytöllä on kaksinkertainen tässä pelissä, vaikka peli pyörii samalla koneella (laajentamaton A1200). Hieman perspektiiviä: jos myös käytettäisiin 68030+prosessoria +fast ramia, niin objektien maksimimäärä viisinkertaistuisi tästäkin tai enemmän. - Anonyymi
K---uolema Z---elenskyille
- Anonyymi
Nyt on pojat Hyperborean tiimi muuttunut taas, ja Hybriksen tekijät eivät ole enää mukana. Mutta hyvältä näyttää nyt uusin demo, vaikuttaa että pelistä tulee parempi kuin Megadriven ja SNES:in parhaat shoot'em upit. Ainakin objekteja on ruudulla paljon yhtäaikaa:
https://m.youtube.com/watch?v=GqVeMUa8XUI - Anonyymi
Pojat, tässä uusin päivitys pelistä, sen pelin nimi muuttui taas, eli on nyt M.I.L.V. Tässä siis liikutaan enemmän SWIV:n suuntaan, kun piti olla alkuperäisen Hybriksen jatko-osa. Sitä mieltä minäkin olen, peli muistuttaa nyt enemmän Amigan SWIV:iä, joten hyvä että pelin nimeä muutettiin.
Eli joo, näyttää edelleen hyvältä, pesee ainakin Sega Megadriven ampumispelit. 180 ammusta yhtä aikaa ruudulla, hyvin on käytetty AGA:n sprite hardwarea, kaksinpelin mahdollisuus yhtäaikaa, ja hulvattomasti ammuksia ruudulla. Sanon, että tällaiseen ei A500 pysty lähellekään, mutta graafisesti taustat ovat heikon oloisia, kun pelissä käytetään kuitenkin reilusti värejä.
Jos ihmettelette mitä mölyä ja napinaa kuuluu videon taustalla, niin se on ohjelmoija-äijän papukaija.
https://m.youtube.com/watch?v=36HIFRFyaiE
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1265636
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai974857Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1404814Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3932380- 1302286
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv21997- 1091876
- 2561607
- 3821363
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.601203