https://www.aamulehti.fi/talous/art-2000010077985.html
"Kiinan johtava sähköautovalmistaja BYD aikoo rakentaa autotehtaan Unkarin Szegediin. "
"Unkariin on tulossa myös suuri sähköautoakkuja valmistava tehdas, jota rakentaa kiinalainen CATL."
Mutta ei tule kun ollaan niin eurooppalaisia ja amerikkalaisia. Orban osaa pitää maansa puolia ja kykenee houkuttelemaan sinne yrityksiä. Vaikka Unkari on naton jäsen ei Kiina ilmeisesti koe että olisi joutumassa Venäjän kanssa ilmisotaan niin uskaltaa investoida. Suomihan ei jatkossa saa varmaan mitään investointeja, sodanuhka Venäjän kanssa niin ilmeinen ettei mikään yritys aseta itseään siihen että ensin sijoittaisi satoja miljoonia ja sitten yhdessä hetkessä niiden sijoitusten arvo saattaa olla nolla.
-harmiseikirj-
Nuokin tehtaat olisivat voineet tulla Suomeen
93
626
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi presidenttiehdokkaat ihannoivat sotaa ja sotimista? Onko kenties korkeammalta pyramidin tasolta käynyt käsky että se kuuluu agendaan? Minuahan se ei hetkauta sillä uskottavuus on ropissut jo silmistäni tämän maan ylintä johtoa myöten. En puhu nimenomaan nykyisestä hallituksesta vaan hallituksista yleensä. Se mistä vieraannutaan (eli itänaapurista) niin sitä helpommin sitä pelätään. Epäluulo kasvaa. Ainahan venakot ovat olleet lähtökohtaisesti epärehellisiä mutta nyt sitä suorastaan ylikorostetaan. Käsketään valitsemaan puolensa eli länsi tai itä mutta mitä jos kumpikaan ei kelpaa?
- Anonyymi
Jep, heti NATO liittymisen jälkeen mediat alkoivat rummuttaa uskomatonta paskaa.
Tuohon ei heti puolueettoman maan sotilaskoulutuksen saanut voi samaistua.
AV - Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18176073z
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ei kannata vetää liian hätäisiä johtopäätöksiä.
Nokian Renkaatkin rakentaa tehtaan Romaniaan, koska joutui lähtemään Venäjältä.
Kyllä nuo isot yhtiöt punnitsevat monta yksityiskohtaa, ennen kuin tekevät päätöksen siitä, minne kannattaa investoida.
Työvoiman hinta, valtioiden tukiaiset, logistiikka, raaka-aineiden saatavuus jne. jne. Toki alueen poliittinen rauhallisuus on yksi tekijä, mutta ei Suomi ole tuossa mielessä lainkaan huono vaihtoehto investointien sijoittumiseen. Päinvastoin; täällähän on hyvinkin rauhallista. Uhkakuvia ei ole kuin heikkohermoisilla, jotka heti hyppivät seinille, kun Venäjältä tulee noottia.
Ja sitäpaitsi, en suoraan sanoen kaipaa yhtään nykyistä enempää Suomen kaupallista riippuvuutta Kiinasta tai sieltä tuonnistakaan. Tässäkin on jo liikaa.- Anonyymi
Romania on vain epätoivoinen välivaihe joka koettiin jo matkapuhelinteollisuudessa vuonna 2006.
Teollisuus ja pörssiyritykset suuntaavat investoinnit yhä Intiaan ja Kiinaan.
Se, mitä sinä Xena jauhat on mielestäni täyttä paskaa(suomeksi sanottuna).
Yhteiskunnat ja liiketalous ei kulje käsi kädessä.
Olen jo kerran elämässäni vienyt jotain pois Suomesta koska yrityksen etu niin vaati, teenkö sen toistamiseen? Varmasti teen, koska henkilökohtaiset tulot ovat riippuvaisia vain liiketoimintoihin, ei tuollaisiin "jaska puheisiin" mitä sinä nyt suollat.
Sinullekin kello jo tikittää "tik tak tik tak".
Se ei ole edes riippuvaista sinusta, tai pomostasi. Maanantai kyllä tulee, se on jo varmaa.
AV
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romania on vain epätoivoinen välivaihe joka koettiin jo matkapuhelinteollisuudessa vuonna 2006.
Olen jo kerran elämässäni vienyt jotain pois Suomesta koska yrityksen etu niin vaati, teenkö sen toistamiseen? Varmasti teen, koska henkilökohtaiset tulot ovat riippuvaisia vain liiketoimintoihin, ei tuollaisiin "jaska puheisiin" mitä sinä nyt suollat.
Se ei ole edes riippuvaista sinusta, tai pomostasi. Maanantai kyllä tulee, se on jo varmaa.
AV
AV"Olen jo kerran elämässäni vienyt jotain pois Suomesta koska yrityksen etu niin vaati, teenkö sen toistamiseen? Varmasti teen, koska henkilökohtaiset tulot ovat riippuvaisia vain liiketoimintoihin ... "
Ole hyvä ja tee. Kaikki muut taas eivät ajattele noin. Mä en ikinä veisi yritystäni pois Suomesta noiden esittämiesi perusteiden vuoksi. Tuoton maksimointi ei ole minulle (ja monille muillekaan) se oleellisin juttu. Mä toimin monilla muillakin tavoin niin, että tiedä toimivani oikein, en mahdollisimman tuottavasti (oikein ei tosin liity Suomeen). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen jo kerran elämässäni vienyt jotain pois Suomesta koska yrityksen etu niin vaati, teenkö sen toistamiseen? Varmasti teen, koska henkilökohtaiset tulot ovat riippuvaisia vain liiketoimintoihin ... "
Ole hyvä ja tee. Kaikki muut taas eivät ajattele noin. Mä en ikinä veisi yritystäni pois Suomesta noiden esittämiesi perusteiden vuoksi. Tuoton maksimointi ei ole minulle (ja monille muillekaan) se oleellisin juttu. Mä toimin monilla muillakin tavoin niin, että tiedä toimivani oikein, en mahdollisimman tuottavasti (oikein ei tosin liity Suomeen).Mjaa, kun olin Kiinassa sen 8-vuotta tunnistin kyllä jo sen kaiken. Ei ulkomaalaisia kutsuttu, vaan ulkomaalaiset neuvottelivat sopimuksia miten tuotantoa siirrettäisiin.
Kolme vuotta verotonta, se yleensä yrityksille riitti.
Se joka siirtää, sillä on yhteiskunnallinen vastuu, ei sillä joka vastaan ottaa.
Suomalaiset osin vihaavat Kiinaa, mutta miksi eivät vihaa tahoa joka haluaa siirtää tuotantoa ja tehdä kaiken vastaan ottavan ehdoilla?
Kiinalaisilla on tässä yhtälössä statistin rooli, markkinatalous on puhunut. Ja puhuu yhä, huomenna, kuukauden kuluttua, vuoden kuluttua. Ihan sama, onko sotia vai ei.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa, kun olin Kiinassa sen 8-vuotta tunnistin kyllä jo sen kaiken. Ei ulkomaalaisia kutsuttu, vaan ulkomaalaiset neuvottelivat sopimuksia miten tuotantoa siirrettäisiin.
Kolme vuotta verotonta, se yleensä yrityksille riitti.
Se joka siirtää, sillä on yhteiskunnallinen vastuu, ei sillä joka vastaan ottaa.
Suomalaiset osin vihaavat Kiinaa, mutta miksi eivät vihaa tahoa joka haluaa siirtää tuotantoa ja tehdä kaiken vastaan ottavan ehdoilla?
Kiinalaisilla on tässä yhtälössä statistin rooli, markkinatalous on puhunut. Ja puhuu yhä, huomenna, kuukauden kuluttua, vuoden kuluttua. Ihan sama, onko sotia vai ei.
AVMikään tuosta ei oikeastaan liity sanomaani mitenkään.
Anonyymi kirjoitti:
AV
AVEnsinnäkin, en lainkaan arvosta tuollaista hyökkäävää kommunikointitapaa, jolla vastasit harmikselle osoittamaani kommenttiin. Jos et kykene asialliseen keskusteluun, en aio jatkaa.
Toiseksi, olen todellakin eri mieltä siitä, etteikö yhteiskunnat ja liiketalous olisi kytköksissä toisiinsa. Ehkä sinun Suomesta pois viemäsi asia ei ole ollut niin kiinnostava, että sinulle olisi tarjottu tukia sen houkuttamiseksi sijoittumaan johonkin Euroopan maahan.
En myöskään yhdy ajatukseesi siitä, että Romaniaan nyt sijoittuva yksikkö olisi jokin suunniteltu "välivaihe". - Nokian Renkaiden Suomessa suunnittelemia tuotteita valmistetaan jo nyt Kiinassa, samanaikaisesti Romanian tehtaan valmistumisen kanssa.
- Kaikkihan toki täällä on vain väliaikaista.
Markkinoille tarvitaan erilaisia, eri hintaisia tuotteita.
Suomesta on tosiaan lähtenyt yrityksiä, mutta en usko, että siihen olisi syy Venäjän aloittaman sodan uhka, kuten harmis aloituksessaan esitti. - Kun suomalaisen työntekijän tuntipalkka on 20€, puolalaisen on 5€ ja intialaisen 1€, jos sitäkään. - Tosin Intiassa ei ylletä helposti samaan laatuun kuin Suomessa. Siellä lattiatason työntekijät eivät ole tottuneet ajattelemaan omilla aivoillaan, vaan ainoastaan tekemään sen, mitä käsketään.
Suomessa voimme edelleen kilpailla mm. innovaatioilla, laadulla ja joustavuudella pieniin sarjoihin. - Kun jokin tuote etenee massavalmistukseen, se siirretään halvemman työvoiman maihin.
Olen joskus hoitanut vuosien ajan remburssikauppaa Kiinaan. Kiinasta tulee halpoja kelloja, jotka tikittävät ja aurinko nousee idästä, maanantainakin.
- Anonyymi
Sä kuvittelet, että Suomella olisi mitään jakoa Unkarin työvoimakustannuksia vastaan? Täällä ei kukaan tulisi edes puolta kuukautta toimeen Unkarin minimipalkalla.
- Anonyymi
Ei varmasti tulisi, koska Unkarissa kaikki on puolta halvempaa?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVEi ole. Siellä ei todellakaan ole kaikki puolet halvempaa, kaukana siitä. Tällä hetkellä monien asioiden hinnat ovat samat tai likipitäen samat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVAi niin ja "puolet halvempi" ei riitä. Se minimipalkka on vajaa 500€/kk ja se on Unkarissakin ihan JUMALATTOMAN pieni palkka, jolla on aika mahdoton tulla toimeen ilman mitään muuta tuloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja "puolet halvempi" ei riitä. Se minimipalkka on vajaa 500€/kk ja se on Unkarissakin ihan JUMALATTOMAN pieni palkka, jolla on aika mahdoton tulla toimeen ilman mitään muuta tuloa.
Kerro se palkka jolla Suomessa tulisi tulla toimeen?
Moni tekee töitä netto 1200 euroa?
Puhutaan netosta, se on sitä käteen jäävää rahaa, suhteessa maan elintasoindeksiin.
Meneekö Unkarissa sen heikommin?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaan netosta, se on sitä käteen jäävää rahaa, suhteessa maan elintasoindeksiin.
AVSiellä menee tällä hetkellä oikeasti ihan hiton huonosti. Siellä on ollut aivan järkyttävä inflaatio kaikessa, paljon pahempi kuin meillä. Mitä olen sukulaisiltani ja tutuilta asioiden hintoja kuullut, niin siellä ollaan likipitäen Suomen kustannuksissa. Ne hinnat ovat oikeasti ihan järkyttäviä, kun tietää mitkä niiden ihmisten tulot ovat,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVNo se olisi sellainen himpun reilu 400€/kk. Sitten on otettava huomioon, että Unkarissakaan ei ole töitä tarjolla alueilla, joilla asuminen olisi halpaa. Eli tuolla palkalla pitäisi Suomessa tulla toimeen jossain kaupunkialueella tai sitten kyetä maksamaan siitä myös työmatkat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVUnkarissa on ihan tavallista nelikymppistenkin asua vanhemmillaan, kun omaa ei ole varaa hankkia niillä palkoillta.
Mitä väliä?
Ennemmin täällä voidaan tehdä bemarin sähköautoja ja Chyslerin malleja, kun valmiiksi p.skoja Kiinan ihmeitä...
Aiksnaan Unkarinkin korruptio saadaan kuriin, tai maa saa maksaa itse siitä kovan hinnan.
Pieni vihulainfn maa on vaan päässyt pälkähästä ajansaatossa. Ja vielä Neuvostoliittolainen perinne on saanut jatkua...
Aikanaan kaikki...- Anonyymi
Anteeksi, haluan vain että sinäkin kaiken nyt tiedostat.
Imet tulevaisuudessa Kiinan Presidentin munaa, halusit tai et.
Toki tallennetaan nämä kirjoitukset kun pitää irtisanoa, yksi Disse lähtee viuh vauh:)
AV - Anonyymi
Ne kiinan ihmeet koeajojen perusteella tuntuu olevan vähintään yhtä hyviä kuin eurooppalaiset ja jenkit, lisäksi ne on melkein puolta halvempia. Minä oletan että kahdenkymmenen vuoden päästä reilusti suurin osa täällä liikkuvista sähköautoista on kiinalaista alkuperää, onhan iso osa niiden eurooppalaismerkkienkin osista, mutta siis merkkinäkin kiinalaiset ovat yleisempiä koska kuluttajat nyt vain on semmoisia että ne haluaa parhaan hinta/laatusuhteen. Jos tällä hetkellä pitäisi laittaa sähkäri itse ilman muuta laittaisin gm:n tai bydin, saisi parhaan vastineen rahalle.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne kiinan ihmeet koeajojen perusteella tuntuu olevan vähintään yhtä hyviä kuin eurooppalaiset ja jenkit, lisäksi ne on melkein puolta halvempia. Minä oletan että kahdenkymmenen vuoden päästä reilusti suurin osa täällä liikkuvista sähköautoista on kiinalaista alkuperää, onhan iso osa niiden eurooppalaismerkkienkin osista, mutta siis merkkinäkin kiinalaiset ovat yleisempiä koska kuluttajat nyt vain on semmoisia että ne haluaa parhaan hinta/laatusuhteen. Jos tällä hetkellä pitäisi laittaa sähkäri itse ilman muuta laittaisin gm:n tai bydin, saisi parhaan vastineen rahalle.
-harmiseikirj-Kuka mihinkin rahansa haluaa laittaa. Mä en missään valitse pelkän hinnan perusteella, mutta toisaalta eipä mulla ole siihen mitään pakottavaa tarvettakaan. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Sitä samaa, mitä oli kännyköissä. Samasta maasta eri nimellä, maassa on jo osaaminen yli Euroopan.
Eurooppa on jo jättömaata, kiitos kuuluu eurooppalaisille sijoittajille.
Mikäkin uskoin että työtehtävästäni olisi jotain hyötyä Suomelle, petyin pahasti.
AV Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, haluan vain että sinäkin kaiken nyt tiedostat.
Imet tulevaisuudessa Kiinan Presidentin munaa, halusit tai et.
Toki tallennetaan nämä kirjoitukset kun pitää irtisanoa, yksi Disse lähtee viuh vauh:)
AVNo sinä varmaan seuraisit vieresyä ja runkkaisit. 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka mihinkin rahansa haluaa laittaa. Mä en missään valitse pelkän hinnan perusteella, mutta toisaalta eipä mulla ole siihen mitään pakottavaa tarvettakaan. 👍
Noinhan se on, jotkut hakee statusta ja toiset toimivuutta asioiden suhteen ja hyvähän se niin onkin. Noissa sähkäreissä vaan kun muutenkin ovat senhintaisia ettei kaikilla ole varaa niin ne jotka on siinä rajoilla valitsee "järkevän" mieluummin kuin näyttävän. Siinä vaan sitten sekin että jos on niin tarkkana kuin disse nini joku teslakin on sitten huono valinta kun muskhan on huomattavan venäjämyönteinen ollut kommenteissaan, eihän missään nimessä disse voi putinin kätyriltä autoa ostaa :D Ehkä sitten joku ylihintainen natsisaksan peruja oleva vw id on dissen valinta.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-No psloturvallisuus, kylmänkesto ja ulkoisten iskujen kestossa kiinan ihmeet on feilsnneet aika järjestään.
Kiinalaisethan osaa kopioida, mutta ilmeisesti eivät ole keksineet, että miksi mitäkin tehdään näin ja noin...
Sitten tietty säästävät materiaaleissa, koska ne tekevät hintaan lovea, ei valmistustyöhön liittyvät kustannukset..
Mutta Kiinassa ja Venäjällä on vastassa samat ongelmat kuin muillakin aikoinaan...kansa ei jossainvaiheessa hyväksy, että heitä käytetään hyväksi.
Viimeisin potilas tästä käy sotaa Venäjän ksnssa. Se ei halua kuulua tuohon rikollissakkiin. 😊- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se on, jotkut hakee statusta ja toiset toimivuutta asioiden suhteen ja hyvähän se niin onkin. Noissa sähkäreissä vaan kun muutenkin ovat senhintaisia ettei kaikilla ole varaa niin ne jotka on siinä rajoilla valitsee "järkevän" mieluummin kuin näyttävän. Siinä vaan sitten sekin että jos on niin tarkkana kuin disse nini joku teslakin on sitten huono valinta kun muskhan on huomattavan venäjämyönteinen ollut kommenteissaan, eihän missään nimessä disse voi putinin kätyriltä autoa ostaa :D Ehkä sitten joku ylihintainen natsisaksan peruja oleva vw id on dissen valinta.
-harmiseikirj-Kyllä, saavat ihmiset hakea statustakin mun puolestani. Sekään ei tosin kuuluu omiin valintaperusteisiini.
Anonyymi kirjoitti:
Sitä samaa, mitä oli kännyköissä. Samasta maasta eri nimellä, maassa on jo osaaminen yli Euroopan.
Eurooppa on jo jättömaata, kiitos kuuluu eurooppalaisille sijoittajille.
Mikäkin uskoin että työtehtävästäni olisi jotain hyötyä Suomelle, petyin pahasti.
AVAina voi vaihtaa seutukuntaa? Mitä odotat? Kipikapi Kiinaan...😄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No psloturvallisuus, kylmänkesto ja ulkoisten iskujen kestossa kiinan ihmeet on feilsnneet aika järjestään.
Kiinalaisethan osaa kopioida, mutta ilmeisesti eivät ole keksineet, että miksi mitäkin tehdään näin ja noin...
Sitten tietty säästävät materiaaleissa, koska ne tekevät hintaan lovea, ei valmistustyöhön liittyvät kustannukset..
Mutta Kiinassa ja Venäjällä on vastassa samat ongelmat kuin muillakin aikoinaan...kansa ei jossainvaiheessa hyväksy, että heitä käytetään hyväksi.
Viimeisin potilas tästä käy sotaa Venäjän ksnssa. Se ei halua kuulua tuohon rikollissakkiin. 😊"No psloturvallisuus, kylmänkesto ja ulkoisten iskujen kestossa kiinan ihmeet on feilsnneet aika järjestään. "
Miten niin muka? Kiinalaisessa saat lämpöpumpullisen mallin paljon vähemmällä rahalla kuin jossain eurooppalaisessa edes perusvehjettä joka todellakin voi olla kuin jääkaappi, kts. vaikka ne id buzzin koeajot.
Materiaaleiltaanhan kiinalaisia on kehuttu järjestään laadukkaamman oloisiksi kuin eurooppalaisia joissa mennään aina halvimman kautta.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No psloturvallisuus, kylmänkesto ja ulkoisten iskujen kestossa kiinan ihmeet on feilsnneet aika järjestään.
Viimeisin potilas tästä käy sotaa Venäjän ksnssa. Se ei halua kuulua tuohon rikollissakkiin. 😊Taidat olla jo ihan kahjo?
Kaikki se mitä sinulle markkinoidaan Suomessa "maailman parhaana" on jo tehty Kiinassa. He osaavat tehdä saman eri nimen alla. Tuosta syystä esimerkiksi matkapuhelimien herrasmies sääntö on jo peruutunut sopimuksien mukaisesti. Arkipäivä, puolet puhelimista jotka Suomessa myydään ovat Kiinalaisia?
Sama toistuu, ja oikeasti he ovat edellä Eurooppaa monessa mielessä. Tuotteet ovat jo nyt parempia mitä made in "Finland".
Sitä olet vain se dinosaurus, joka ei ole uskonut maailman muuttuvaan murrokseen?
AV Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-No mä katselen, mihin maailma lopulta kääntyy... mutta niin epätoivoibrn en ole, että kiinalaista autoa ostaisin...
Myönnän, että olen ostanut mm. Kiinalsisen lumilingon. Ja voin sanoa, että on muuten huonolaatuinen.
Sirllä missä länsimaaldisessa vehkeessä on laakeri, niin Kinukissa liukupusla. Kestää läjässä normaalikäytössä juuri ja juuri 2 vuoden takuuajsn. 😄
Hslvslla ei saa hyvää. Ja se on totuus kaikessa. 😊Anonyymi kirjoitti:
"No psloturvallisuus, kylmänkesto ja ulkoisten iskujen kestossa kiinan ihmeet on feilsnneet aika järjestään. "
Miten niin muka? Kiinalaisessa saat lämpöpumpullisen mallin paljon vähemmällä rahalla kuin jossain eurooppalaisessa edes perusvehjettä joka todellakin voi olla kuin jääkaappi, kts. vaikka ne id buzzin koeajot.
Materiaaleiltaanhan kiinalaisia on kehuttu järjestään laadukkaamman oloisiksi kuin eurooppalaisia joissa mennään aina halvimman kautta.
-harmiseikirj-Jep. Wishistä saa huippulaatua... jepjep.😁
Saa shampajavispilän kaupan päälke ja hattaraa, kun ostaa kaksi. 🤣Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla jo ihan kahjo?
Kaikki se mitä sinulle markkinoidaan Suomessa "maailman parhaana" on jo tehty Kiinassa. He osaavat tehdä saman eri nimen alla. Tuosta syystä esimerkiksi matkapuhelimien herrasmies sääntö on jo peruutunut sopimuksien mukaisesti. Arkipäivä, puolet puhelimista jotka Suomessa myydään ovat Kiinalaisia?
Sama toistuu, ja oikeasti he ovat edellä Eurooppaa monessa mielessä. Tuotteet ovat jo nyt parempia mitä made in "Finland".
Sitä olet vain se dinosaurus, joka ei ole uskonut maailman muuttuvaan murrokseen?
AVNo länsimaalaiset voi teettää tuotteita vaikka Kiinassa, mutta silti tietyt meriitit liittyen laatuun pidetään.
Veikkaan, että tämäkin trendi tulee muuttumaan ihsn vuosissa.
Oli niitäkin aikoja, kun länsimaiset brändit teettivät lapsityövoimslla tuotteita Kiinassa...ja se kusi nopeasti...
Kusee myös muutkin vastaavat..
Aina auktoritääriset maat hetken nousee ja sit hajoavat... niin on käynyt aina...ja tuota menoa Kiinalle käy myös.
- Anonyymi
Kaikki kiinakama boikottiin eikä mitään kiinalaista tähän maahan.
Unkarinkin kiinalaistehtaat pommitetaan tohjoksi kolmannessa maailmansodassa. Koskas se nyt alkoikaan..🤔
xLiner- Anonyymi
Palstan hörhö vauhdissa, tiedätkö mitä. Olen pörssiyrityksen palveluksessa jonka asiakas on eurooppalainen ja haluaa siirtää tuotantoa Kiinaan. Miten menettelen, kiitos tiedosta jo ennakkoon.
AV - Anonyymi
Heheh, me ei varmaan sitä olla näkemässä kun suomi on pommitettu paljon sitä ennen :D
-harmiseikirj.- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan hörhö vauhdissa, tiedätkö mitä. Olen pörssiyrityksen palveluksessa jonka asiakas on eurooppalainen ja haluaa siirtää tuotantoa Kiinaan. Miten menettelen, kiitos tiedosta jo ennakkoon.
AVHah, sä olet ollut jo pitkään eläkkeellä.
Kiinalle: 🍑💨💣💣💣
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah, sä olet ollut jo pitkään eläkkeellä.
Kiinalle: 🍑💨💣💣💣
xLinerMjoo, teillähän on Dissen kanssa sama aikataulu ja peesaatte aina toisianne "kaksnaispersoonalla"
En ole vielä ollut eläkkeellä, tosin Kiinan tulisi kai maksaa jotain eläkettä pyydettäessä. En ole varma, maksoin kuitenkin kolmen vuoden ajan verot sinne, kai heilläkin on jokin eläketurva. Tiedä häntä.
Itse asiaan, kummaltakaan ei tullut nyt kommenttia.
Yhteinen näkemys, ei kommentoida?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjoo, teillähän on Dissen kanssa sama aikataulu ja peesaatte aina toisianne "kaksnaispersoonalla"
En ole vielä ollut eläkkeellä, tosin Kiinan tulisi kai maksaa jotain eläkettä pyydettäessä. En ole varma, maksoin kuitenkin kolmen vuoden ajan verot sinne, kai heilläkin on jokin eläketurva. Tiedä häntä.
Itse asiaan, kummaltakaan ei tullut nyt kommenttia.
Yhteinen näkemys, ei kommentoida?
AVAi nytkö vasta tajusit että ollaan sama tyyppi 😂
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai nytkö vasta tajusit että ollaan sama tyyppi 😂
xLinerYhtä munattomia, muusta en tiedä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä munattomia, muusta en tiedä.
AVLaskehan kuinka monta sun viestiäsi tässä aloituksessa alkaa vastaanottajan haukkumisella.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskehan kuinka monta sun viestiäsi tässä aloituksessa alkaa vastaanottajan haukkumisella.
xLinerMjaa, nytkö sitten tuli se patti päähän kun ei itse asia kiinnosta?
Tyhmä, mee maate.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa, nytkö sitten tuli se patti päähän kun ei itse asia kiinnosta?
Tyhmä, mee maate.
AVYmmärsitkö mitä sulle on vastattu? Et. 😂
Eiku vakavasti. Sulla on dementia vai?
xLiner - Anonyymi
No en ole, sinä olet syntymä sellaisessa.
Sama kaava, sijoittajat haluavat siirtää jotain tuotantoa Kiinaan. Olen heidän palveluksessa. Sijoittavat ovat NATO maista.
Miten voin nyt estää tapahtuman, vai voinko vain tehdä bisnestä kuten eurooppalaiset raha-hanat haluavat?
Mitä sinä tekisit.
Vastaus alle, kiitos.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en ole, sinä olet syntymä sellaisessa.
Sama kaava, sijoittajat haluavat siirtää jotain tuotantoa Kiinaan. Olen heidän palveluksessa. Sijoittavat ovat NATO maista.
Miten voin nyt estää tapahtuman, vai voinko vain tehdä bisnestä kuten eurooppalaiset raha-hanat haluavat?
Mitä sinä tekisit.
Vastaus alle, kiitos.
AVOlet ollut pois työelämästä jo kauan. Silloinkin jakarin varressa. Rauhoitu.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ollut pois työelämästä jo kauan. Silloinkin jakarin varressa. Rauhoitu.
xLinerMjaa, tuo kommentti jo osittaa kaiken.
Olet pelkkää sontaa. Et edes tätä todellisuutta.
Totuus on kuitenkin se miten seuraavassa kvarttaalissa suomalaiset yritykset kertovat liiketoimintojen uudelleen järjestelyistä. Suuntana Kiina..
Ei meidän tarvitse osoittaa täällä osaamista, riittää kun ihmiset seuraavat pörssitiedotteita.
Mielestäni olet aika läpilaho, ja sen itse kyllä varmasti tunnistatkin. Et edes tiedä kuka olet. on niin massiivinen "keuhko" kirjoitella mitä sattuu.
Mutta, seurailkaa toki palstalaiset seuraavaa kvarttaalia, kuukaudet 1-4. Paljon tapahtumia luvassa. Tähän viestiin voi myös palata Huhtikuussa, jos joku kokee sen tarpeelliseksi.
Money talks, shit walks.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskehan kuinka monta sun viestiäsi tässä aloituksessa alkaa vastaanottajan haukkumisella.
xLinerSehän on ihan tavallista AV:lle. Häneltä alkaa heti haukkuminen, sillä asia-argumentiti loppuvat heti alkuunsa, jollei toinen osapuoli komppaa häntä. AV yrittää jatkuvasti ratsastaa jollain asiantuntemuksella ja tietävyydellä, jota ei sitten oikein kuitenkaan mistään aiheesta löydy. Sitten seuravaksi hän toteaa, että "sä oot tyhmä, mä meen nukkuun". 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa, tuo kommentti jo osittaa kaiken.
Olet pelkkää sontaa. Et edes tätä todellisuutta.
Totuus on kuitenkin se miten seuraavassa kvarttaalissa suomalaiset yritykset kertovat liiketoimintojen uudelleen järjestelyistä. Suuntana Kiina..
Ei meidän tarvitse osoittaa täällä osaamista, riittää kun ihmiset seuraavat pörssitiedotteita.
Mielestäni olet aika läpilaho, ja sen itse kyllä varmasti tunnistatkin. Et edes tiedä kuka olet. on niin massiivinen "keuhko" kirjoitella mitä sattuu.
Mutta, seurailkaa toki palstalaiset seuraavaa kvarttaalia, kuukaudet 1-4. Paljon tapahtumia luvassa. Tähän viestiin voi myös palata Huhtikuussa, jos joku kokee sen tarpeelliseksi.
Money talks, shit walks.
AVKaivellaanko sun vanhoja tekstejäsi esille? Ihan höpölöpöjä olet kirjoitellut.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on ihan tavallista AV:lle. Häneltä alkaa heti haukkuminen, sillä asia-argumentiti loppuvat heti alkuunsa, jollei toinen osapuoli komppaa häntä. AV yrittää jatkuvasti ratsastaa jollain asiantuntemuksella ja tietävyydellä, jota ei sitten oikein kuitenkaan mistään aiheesta löydy. Sitten seuravaksi hän toteaa, että "sä oot tyhmä, mä meen nukkuun". 😂
Odotellaan nyt Maaliskuun loppua, voihan olla että olen oikeammassa kuin joku joka sanoi Ruotsin olevan NATO jäsen:)
Se on se paskanpuhuja, ei siitä kuoresta pääse enää irti. Vaihtaisi edes nimimerkin, kun oli jo kerran väärässä.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on ihan tavallista AV:lle. Häneltä alkaa heti haukkuminen, sillä asia-argumentiti loppuvat heti alkuunsa, jollei toinen osapuoli komppaa häntä. AV yrittää jatkuvasti ratsastaa jollain asiantuntemuksella ja tietävyydellä, jota ei sitten oikein kuitenkaan mistään aiheesta löydy. Sitten seuravaksi hän toteaa, että "sä oot tyhmä, mä meen nukkuun". 😂
No tämä: "AV yrittää jatkuvasti ratsastaa jollain asiantuntemuksella ja tietävyydellä, jota ei sitten oikein kuitenkaan mistään aiheesta löydy. "
Kaikki AV n "asiantuntija"-tekstit löytyy nopealla kuuklehaulla suoraan netistä. 😂
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tämä: "AV yrittää jatkuvasti ratsastaa jollain asiantuntemuksella ja tietävyydellä, jota ei sitten oikein kuitenkaan mistään aiheesta löydy. "
Kaikki AV n "asiantuntija"-tekstit löytyy nopealla kuuklehaulla suoraan netistä. 😂
xLinerVai niin, no nosta esille.
Sinun tekstiä ei voi nostaa edes "lapset otsikon alta".
Tyhmä olet kuin Ruotsin NATO jäsenyys, vai oletko? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotellaan nyt Maaliskuun loppua, voihan olla että olen oikeammassa kuin joku joka sanoi Ruotsin olevan NATO jäsen:)
Se on se paskanpuhuja, ei siitä kuoresta pääse enää irti. Vaihtaisi edes nimimerkin, kun oli jo kerran väärässä.
AVMiksi sä jostain Ruotsista ja NATO:sta alat mulle jauhaa? Sekö on ainoa asia, jossa sulla on edes teoreettinen mahdollisuus olla "oikeassa" ja silloinkin vain aikataulullisesti? Kyllä se Ruotsi siellä NATO:ssa jossain kohtaa tulee olemaan. Tekee sveduille ihan hyvää vähän itsekin nähdä sitä mitä heidän jatkuva hyveposeeramisensa on tehnyt. Ruotsi on ollut jatkuvasti sarnaamassa omaa erinomaisuuttaan milloin kenellekin ja moittimassa muita. Kyllä se siitä, kun nuo muutamat kokevat saaneensa opettaa heitä tarpeeksi ja maksaa potut pottuina. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sä jostain Ruotsista ja NATO:sta alat mulle jauhaa? Sekö on ainoa asia, jossa sulla on edes teoreettinen mahdollisuus olla "oikeassa" ja silloinkin vain aikataulullisesti? Kyllä se Ruotsi siellä NATO:ssa jossain kohtaa tulee olemaan. Tekee sveduille ihan hyvää vähän itsekin nähdä sitä mitä heidän jatkuva hyveposeeramisensa on tehnyt. Ruotsi on ollut jatkuvasti sarnaamassa omaa erinomaisuuttaan milloin kenellekin ja moittimassa muita. Kyllä se siitä, kun nuo muutamat kokevat saaneensa opettaa heitä tarpeeksi ja maksaa potut pottuina. 🙂
Tuo mistä kerroin on arkityötäni, mitä sinä teet työksesi?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mistä kerroin on arkityötäni, mitä sinä teet työksesi?
AVRuotsi ja NATO on sun arkityötäsi. Ei sullakaan hyvin mene. Viitsiikö sulle sun asiantuntemuksestasi joku tuossa sun arkityössäsi edes maksaa, kun olet siitä niin pihalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsi ja NATO on sun arkityötäsi. Ei sullakaan hyvin mene. Viitsiikö sulle sun asiantuntemuksestasi joku tuossa sun arkityössäsi edes maksaa, kun olet siitä niin pihalla?
Voi olla, mutta muutama yritys on jo siirretty kohtuullisella korvauksella.
Sellaisella, josta sinä inisiä voit vai unelmoida.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, mutta muutama yritys on jo siirretty kohtuullisella korvauksella.
Sellaisella, josta sinä inisiä voit vai unelmoida.
AVMiksi siis jauhat mulle Ruotsista ja NATO:sta? Ilmeisesti se ainoa aihe, josta sulla on edes teoreettisesti olla mahdollista olla oikeassa jokusten kvartaalien aikavälillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis jauhat mulle Ruotsista ja NATO:sta? Ilmeisesti se ainoa aihe, josta sulla on edes teoreettisesti olla mahdollista olla oikeassa jokusten kvartaalien aikavälillä.
Olen AINA oikeassa, puhuttaessa kvarttaaleista.
Jopa NATO asiassa, koska tunnistan kansainvälisen yhteyden, jota sinä et tunnista.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa NATO asiassa, koska tunnistan kansainvälisen yhteyden, jota sinä et tunnista.
AVEt ole vielä ollut, mutta kyllä se sokea kanakin joskus jyvän löytää . Edelleen, miksi jauhat mulle NATO:sta? Onko Ruotsi ja NATO sun elämäsi suurin voitto tähän mennessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVOnhan se oikeasti aika säälittävää, että jos sun pitää yrittää Linjerille jollakin asialla ilkkua, niin vedät esiin Ruotsin ja NATO:n. Mitään muuta sulla ei ilmeisesti ole, joten pitää kaiketi suorastaan toivoa, että Ruotsi pysyy mahdollisimman kauan ulkona sieltä, koska muuten sulla ei ole yhtään mitään mistä voisit edes yrittää sanoa. Vielä hassumpaa on se, että sä yrität ratsastaa tuolla yhdellä ainoalla "voitollasi" sellaisen ihmisen kanssa, josta sä et edes tiedä onko hän ajatellut Ruotsin olevan oikeasti NATO:ssa edes seuraavan viiden vuoden sisällä. On toi oikeasti aika surkea toi sun tilanteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se oikeasti aika säälittävää, että jos sun pitää yrittää Linjerille jollakin asialla ilkkua, niin vedät esiin Ruotsin ja NATO:n. Mitään muuta sulla ei ilmeisesti ole, joten pitää kaiketi suorastaan toivoa, että Ruotsi pysyy mahdollisimman kauan ulkona sieltä, koska muuten sulla ei ole yhtään mitään mistä voisit edes yrittää sanoa. Vielä hassumpaa on se, että sä yrität ratsastaa tuolla yhdellä ainoalla "voitollasi" sellaisen ihmisen kanssa, josta sä et edes tiedä onko hän ajatellut Ruotsin olevan oikeasti NATO:ssa edes seuraavan viiden vuoden sisällä. On toi oikeasti aika surkea toi sun tilanteesi.
Ei kai tuossa olisi mitään väärää jos Liner haukkui minua kun kerroin ettei Ruotsi liity NATO jäseneksi?
Ei kai se ole vieläkään liittynyt, joten Liner voisi pyytää minulta anteeksi?!
Rinta rinna, huijaten suomalaisia. Olihan se törkeää poliittista peliä.
Mitä hintaa suomalaiset tuosta maksavat?
Niinistö muuttuu yhtä äkkiä sarviaan kasvavaksi piruksi, yms?
Ei muuta.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai tuossa olisi mitään väärää jos Liner haukkui minua kun kerroin ettei Ruotsi liity NATO jäseneksi?
Ei kai se ole vieläkään liittynyt, joten Liner voisi pyytää minulta anteeksi?!
Rinta rinna, huijaten suomalaisia. Olihan se törkeää poliittista peliä.
Mitä hintaa suomalaiset tuosta maksavat?
Niinistö muuttuu yhtä äkkiä sarviaan kasvavaksi piruksi, yms?
Ei muuta.
AVOnko joku puhunut väärästä? Mä kysyin miksi jauhat aiheesta minulle ja siihen et ole edelleenkään vastannut. Sen kun jauhat Linjerille mistä halua ja saat sä mullekin tuosta aiheesta jauhaa, kun ei sulle kerta mitään muuta ole. Mä en lähde moittimaan vääräksi ihmisen ainoaa "voittoa" elämässään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku puhunut väärästä? Mä kysyin miksi jauhat aiheesta minulle ja siihen et ole edelleenkään vastannut. Sen kun jauhat Linjerille mistä halua ja saat sä mullekin tuosta aiheesta jauhaa, kun ei sulle kerta mitään muuta ole. Mä en lähde moittimaan vääräksi ihmisen ainoaa "voittoa" elämässään.
Katsotaan mitä AV:n riepu keksii yrittää päteä sen jälkeen kun Ruotsi on joskus Natossa 😉.
Noh, onhan se helppo kopioida netistä taas tekstiä...
xLiner
- Anonyymi
Orban on paska venäjän mielistelijä. Kai se on pakkokin vähän, kun kaikki on niin persiistä Unkarissa.
- Anonyymi
Tuo on ikävä kyllä varsin todellinen Unkarin nykytilanne. Mä en tiedä nauranko vai itkenkö, kun täältä saa jatkuvasti lukea noiden yksien kuvitelmia Unkarin ihanuudesta ja itse tietää sen maan tän hetken todellisuuden, jossa Romania on mennyt kohisten ohitse ja muutosta ei ole näköpiirissä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on ikävä kyllä varsin todellinen Unkarin nykytilanne. Mä en tiedä nauranko vai itkenkö, kun täältä saa jatkuvasti lukea noiden yksien kuvitelmia Unkarin ihanuudesta ja itse tietää sen maan tän hetken todellisuuden, jossa Romania on mennyt kohisten ohitse ja muutosta ei ole näköpiirissä.
Joku tutkija ssnoin Ylrllä, että korruptiolla on vankka asema siellä vielä...
Ainoa tapa hyötyä mistään on yhteiskunnalta varastaminen...tai miltä vaan.
Eipä tarvita Suomessakaan mennä kauas, kun kaikki firman omaosuus oli myös työntekijän omaisuus...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joku tutkija ssnoin Ylrllä, että korruptiolla on vankka asema siellä vielä...
Ainoa tapa hyötyä mistään on yhteiskunnalta varastaminen...tai miltä vaan.
Eipä tarvita Suomessakaan mennä kauas, kun kaikki firman omaosuus oli myös työntekijän omaisuus...Niinhän sillä on, varsinkin ylimmällä portaalla ja se tilanne on mennyt vuosi vuodelta vain heikommaksi. Se, että täällä nämä erään ihannoivat sitä systeemiä, on todella tragikoomista. Mä toivon, että kyse on vain siitä, että he eivät tiedä todellisuutta ja uskovat propagandaa. Jos tietää sen todellisuuden ja pitää tilannetta hyvänä, niin sitten ilmeisesti luottaa siihen, että olisi itse tuollaisessa systeemissä siellä nokimisjärjestyksen huipulla ja muiden hyvinvoinnilla ei ole mitään väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sillä on, varsinkin ylimmällä portaalla ja se tilanne on mennyt vuosi vuodelta vain heikommaksi. Se, että täällä nämä erään ihannoivat sitä systeemiä, on todella tragikoomista. Mä toivon, että kyse on vain siitä, että he eivät tiedä todellisuutta ja uskovat propagandaa. Jos tietää sen todellisuuden ja pitää tilannetta hyvänä, niin sitten ilmeisesti luottaa siihen, että olisi itse tuollaisessa systeemissä siellä nokimisjärjestyksen huipulla ja muiden hyvinvoinnilla ei ole mitään väliä.
On sekin jännä homma ettei Suomessa mikään enää kannata, oli pienissä kylissä kaksi kauppaa ja postipankki:)
Meneekö nyt kaikki sijoittajille?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sekin jännä homma ettei Suomessa mikään enää kannata, oli pienissä kylissä kaksi kauppaa ja postipankki:)
AVHarmis hyvin jo tuolla aiemmin ilmaisi sen asenteen, jossa on syy tuohonkin: "lisäksi ne on melkein puolta halvempia ... kuluttajat nyt vain on semmoisia että ne haluaa parhaan hinta/laatusuhteen ... saisi parhaan vastineen rahalle."
Sä itsekin ilmaisit sen asenteen hyvin omissa teksteissäsi tässä ketjussa ... raha raha raha raha minä minä minä minä. Ihmiset kuten sinä ja Harmis ette ajattele mitään muut kuin noita kahta. Te ette ole valmiita miettimään lainkaan yhteistä hyvää, että maksamaan penniäkään enempää siitä, että vaikka se kyläkauppa säilyisi, kun sieltä marketista saa halvemmalla ja valikoimakin on parempi. Teidänlaisilla ihmisillä ei ole muita arvoja kuin raha ja minä itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVJa sama se on noissa korruptoituneissa maissa ... raha ja minä itse, ovat ainoat, joilla on väliä vaikkapa Orbánille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmis hyvin jo tuolla aiemmin ilmaisi sen asenteen, jossa on syy tuohonkin: "lisäksi ne on melkein puolta halvempia ... kuluttajat nyt vain on semmoisia että ne haluaa parhaan hinta/laatusuhteen ... saisi parhaan vastineen rahalle."
Sä itsekin ilmaisit sen asenteen hyvin omissa teksteissäsi tässä ketjussa ... raha raha raha raha minä minä minä minä. Ihmiset kuten sinä ja Harmis ette ajattele mitään muut kuin noita kahta. Te ette ole valmiita miettimään lainkaan yhteistä hyvää, että maksamaan penniäkään enempää siitä, että vaikka se kyläkauppa säilyisi, kun sieltä marketista saa halvemmalla ja valikoimakin on parempi. Teidänlaisilla ihmisillä ei ole muita arvoja kuin raha ja minä itse.Tuo on todella käyny noiden jutuista selväksi. Myisivät mummonsa ja oman sielunsakin, jos sillä saa vähän omaa percettä ylemmäksi. Mistään ei saisi olla itselle mitään vähäisintäkään epämukavuutta ja ihan sama millainen regiimi on vallalla, kunhan vain itse hyötyy.
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sillä on, varsinkin ylimmällä portaalla ja se tilanne on mennyt vuosi vuodelta vain heikommaksi. Se, että täällä nämä erään ihannoivat sitä systeemiä, on todella tragikoomista. Mä toivon, että kyse on vain siitä, että he eivät tiedä todellisuutta ja uskovat propagandaa. Jos tietää sen todellisuuden ja pitää tilannetta hyvänä, niin sitten ilmeisesti luottaa siihen, että olisi itse tuollaisessa systeemissä siellä nokimisjärjestyksen huipulla ja muiden hyvinvoinnilla ei ole mitään väliä.
Oikeusvaltioideahan sen ajallaan kitkisi pois...
Kuka siihen sitten suostuu?
Miksei kehitetä omaa akkua ja ruvetaan tekeen niitä. Niitähä oli kaikenlaisia hankkeita mm. Paperista valmistaa ja akkumineraalejakin löytyy maasta. Kehityshankkeita kyllä löytyy, mutta aina ne myydään pois ennen kuin ne alkaa tuottaa. Jollekin robotille on ihan sama, missä maassa se niitä tuotteita tekee. Ei niille makseta palkkoja. Niin kuin olette huomanneet, suomi ei tällä elinkeinorakenteella pysty tuottamaan hyvinvointipalveluja, vaan kaikki ylläpidetään velaksi. Hyvinvointivaltio tarvitsee tuotantoa ja vientiä, millä se pystyy rahoittamaan palvelut. Akut vois olla hyvä kehityskohde, kun ihan kokonaista autoa ei tästä kehitetä, eikä siihen ole suunnittelukokemusta.
Ainoa kysymys on se, että millä hinnalla ne tulisivat? Nuo kun eivät tule vain omilla rahoillaan, vaan kaipaavat tukiaisia (eivät välttämättä Johannaa...), niin tulemisen hinta ei ole se mitä julkisuuteen kerrotaan. Lisäksi on hyvä muistaa, että globaalin konsernin kyseessä ollessa varainsiirrot toimivat kuin vessan vetäminen, jolloin Suomeen ei jää rahaa verotuloina kuin mahdollisen tehtaan duunarien palkkojen verotuksena, mikä taasen tukiin nähden on yleensä parhaimmillaan nollasummapeliä, useimmiten negatiivista ja mikäli puhutaan globaaleista kaivoskonsotioista, todella negatiivista, suomeksi sanoen persnettoa kun luontoarvotkin lasketaan mukaan.
Harmis. Me on puhuttu tästä ennenkin. Älä länkytä talousasioista, kun et niistä riittävästi ymmärrä. Puhu politiikasta ja ideologioista, siellä on sun vahvuudet.- Anonyymi
No, yleensä mitä me suomalaiset yritykset vaadimme on kohdemaassa kolme vuotta verotonta aikaa. Lisäksi paikallisen tahon on autettava(koulutettava) saamaan sopivaa työvoimaa yrityksen tarpeisiin.
Miten tuo yhtälö toteutuisi toisinpäin?
AV - Anonyymi
Tottakai, sehän on selvä että voittoa tekemään pyrkivät yritykset haluaa nähdä sitä hyvää mite ne kenties kaupassa saavat. Meidän vika täällä onkin se että tuollaisia kiinalaisia potentiaalia toimijoita varmaan hyljeksitään kun ovat kiinalaisia, kun taas sitten tohkeillaan ja työnnetään rahaa joihinkin ihan utopistisiin kuvitelmiin. Muistelepas vaikka siitä viime hallituksen aikaan Lintilän innoissaan julistamaa startuppia jolla oli suuret unelmat muttei yhtään rahaa ja meidän elinkeinoministeri oli ihan innoissaan. Joku tuommoinen kiinalainen jolla jo valmiiksi miljardiliikevaihto on vähän realisitsempi kuitenkin kuin joku unelmahöttö, vähän vastaava höttö kuin maahnamuutossa.
Paljonkohan tähän on työnnetty veronmaksajien rahaa, itsehän epäilin jo ehti ensimmäisestä uutisesta tuota:
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/hs-tama-on-iso-siemen-elinkeinoministeri-lintila-innoissaan-norjalaisyrityksen-miljardi-investoinnista-inkooseen/
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2941d662-2a7a-45c6-ba46-22d58fb988b4
Minä veikkaan että tuo on taas yksi sunny car center veronmaksajien kustannettavaksi, touhuaahan ne kyllä sen aikaa kun rahaa virtaa sisään.
No, yleensä mitä me suomalaiset yritykset vaadimme on kohdemaassa kolme vuotta verotonta aikaa. Lisäksi paikallisen tahon on autettava(koulutettava) saamaan sopivaa työvoimaa yrityksen tarpeisiin.
Miten tuo yhtälö toteutuisi toisinpäin?
AVEpäilen, ettei oikein toteutuisi. Tuntuvat uutisoinnit toisaalta kertovan miljoona/miljardiluokan tuista jo yksin siihen, että jokin laitos rakennettaisiin, tulevista vuosista puhumattakaan.
No toistaalta, en tiedä, kun en ole niissä neuvottelupöydissä istunut, mutta suomi-poika usein on aika hattu kourassa kotimaansa ulkopuolella.Anonyymi kirjoitti:
Tottakai, sehän on selvä että voittoa tekemään pyrkivät yritykset haluaa nähdä sitä hyvää mite ne kenties kaupassa saavat. Meidän vika täällä onkin se että tuollaisia kiinalaisia potentiaalia toimijoita varmaan hyljeksitään kun ovat kiinalaisia, kun taas sitten tohkeillaan ja työnnetään rahaa joihinkin ihan utopistisiin kuvitelmiin. Muistelepas vaikka siitä viime hallituksen aikaan Lintilän innoissaan julistamaa startuppia jolla oli suuret unelmat muttei yhtään rahaa ja meidän elinkeinoministeri oli ihan innoissaan. Joku tuommoinen kiinalainen jolla jo valmiiksi miljardiliikevaihto on vähän realisitsempi kuitenkin kuin joku unelmahöttö, vähän vastaava höttö kuin maahnamuutossa.
Paljonkohan tähän on työnnetty veronmaksajien rahaa, itsehän epäilin jo ehti ensimmäisestä uutisesta tuota:
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/hs-tama-on-iso-siemen-elinkeinoministeri-lintila-innoissaan-norjalaisyrityksen-miljardi-investoinnista-inkooseen/
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2941d662-2a7a-45c6-ba46-22d58fb988b4
Minä veikkaan että tuo on taas yksi sunny car center veronmaksajien kustannettavaksi, touhuaahan ne kyllä sen aikaa kun rahaa virtaa sisään.
-harmiseikirj-Blastr:in tapauksessa rahaa ei ole palanut kuin asiantuntijoihin ja luaviranomaisiin, niillehän ei ole annettu vielä penniäkään mitään tukia. Joku hallinnossa on ollut hereillä.
Sitä kannattaa miettiä, mm. muun Euroopan osalta, että mihin kiinalainen akkualan firma vie enimmän osan tuotteistaan. Tarkalleen Kiinaan. Se on se syy, miksi muualla Euroopassa niitä tehtaita karsastetaan. Konsernin varainsiirrot vievät voitot Kiinaan ja enin osa tuotteistakin menee Kiinaan, joten mitä vittua? Mitä jää Eurooppaan? Tehdas, duunarien verotulot, myös tehtaan mahdolliset saasteet jne. Käytännössä siis parhaimmillaan noin suunnilleen nollasummapeliä. Joten miksi antaa se kaikki ilmaiseksi kiinalaisille?
In God we trust, others pay cash, jenkit osaavat tämän pelin, Eurooppa elää vieläkin jotain maagista ritariaikaa jolloin pelattiin herrasmiessäännöillä. Se on kilinkellit nykyään, nopein syö eniten ja vahvin syö nopeimmat, eikä Kiinalta raha eli voima lopu. End game.- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Blastr:in tapauksessa rahaa ei ole palanut kuin asiantuntijoihin ja luaviranomaisiin, niillehän ei ole annettu vielä penniäkään mitään tukia. Joku hallinnossa on ollut hereillä.
Sitä kannattaa miettiä, mm. muun Euroopan osalta, että mihin kiinalainen akkualan firma vie enimmän osan tuotteistaan. Tarkalleen Kiinaan. Se on se syy, miksi muualla Euroopassa niitä tehtaita karsastetaan. Konsernin varainsiirrot vievät voitot Kiinaan ja enin osa tuotteistakin menee Kiinaan, joten mitä vittua? Mitä jää Eurooppaan? Tehdas, duunarien verotulot, myös tehtaan mahdolliset saasteet jne. Käytännössä siis parhaimmillaan noin suunnilleen nollasummapeliä. Joten miksi antaa se kaikki ilmaiseksi kiinalaisille?
In God we trust, others pay cash, jenkit osaavat tämän pelin, Eurooppa elää vieläkin jotain maagista ritariaikaa jolloin pelattiin herrasmiessäännöillä. Se on kilinkellit nykyään, nopein syö eniten ja vahvin syö nopeimmat, eikä Kiinalta raha eli voima lopu. End game.Kyllä kiina euroooppaan haluaa tehtaita perustaa, EU varmaan aikamoiset tullit sun muut ottaa jos tulee kiinasta niin ihan niitä alentaakseen ne eurooppaan investoi, ei kai ne muuten. Kiinahan se pelin lopulta voittaa, on kaikiilla tasoilla niin monessa mukana ettei sitä voi enää missään sivuuttaa.
Nythän ne muuten kaivoslainkin on rukkailleet niin että todellakin ne ulkomaiset toimijat voi tulla ja pilata luonnon, palauttaminen varmaan sitten jää suomalaisten osaksi.
Kyllä kiina euroooppaan haluaa tehtaita perustaa, EU varmaan aikamoiset tullit sun muut ottaa jos tulee kiinasta niin ihan niitä alentaakseen ne eurooppaan investoi, ei kai ne muuten. Kiinahan se pelin lopulta voittaa, on kaikiilla tasoilla niin monessa mukana ettei sitä voi enää missään sivuuttaa.
Nythän ne muuten kaivoslainkin on rukkailleet niin että todellakin ne ulkomaiset toimijat voi tulla ja pilata luonnon, palauttaminen varmaan sitten jää suomalaisten osaksi.
-harmiseikirj-Haluaisi, mutta ei saa. Saksa ja Ranska panevat kampoihin, ja toisin kuin monessa muussa euro-maassa, niillä ammattiyhdistykset ovat vielä voimissaan, todella voimissaan, niin hyvässä kuin vähemmän hyvässäkin, riippuu katsannosta.
Kiinan ei tarvitse pahemmin Eurooppaan investoida tullien takia, verovapaat vyöhykkeet takaavat sen, etenkin Hollannin megahubi. Jos katsot vaikka Amazonin myyntiä Euroopassa minnekään, on yhtiön nimi aina Amazon SARL, teknisesti ottaen täysin verovapaa ja monilta osin tullivapaa luxemburgilainen yhtiö, joka voi hyödyntää 100%:ti Euroopan vero- ja tullivapauksia, noin periaatteessa. Toki eri tuotteilla on omat säännöksensä, mutta yhtä lailla niillä on omat poikkeamansa. Ei tarvita tehtaita, vaan ainoastaan maahantuonti- ja varastointiyhtiöitä, á la Anything China SARL.
Ja ei, ei toimi jenkkien kanssa, koska jenkit määrittelevät omat sopimuksensa, Euroopan kohdalla tyhmästi eli häviävät muille maille/maanosille.- Anonyymi
Haluaisi, mutta ei saa. Saksa ja Ranska panevat kampoihin, ja toisin kuin monessa muussa euro-maassa, niillä ammattiyhdistykset ovat vielä voimissaan, todella voimissaan, niin hyvässä kuin vähemmän hyvässäkin, riippuu katsannosta.
Kiinan ei tarvitse pahemmin Eurooppaan investoida tullien takia, verovapaat vyöhykkeet takaavat sen, etenkin Hollannin megahubi. Jos katsot vaikka Amazonin myyntiä Euroopassa minnekään, on yhtiön nimi aina Amazon SARL, teknisesti ottaen täysin verovapaa ja monilta osin tullivapaa luxemburgilainen yhtiö, joka voi hyödyntää 100%:ti Euroopan vero- ja tullivapauksia, noin periaatteessa. Toki eri tuotteilla on omat säännöksensä, mutta yhtä lailla niillä on omat poikkeamansa. Ei tarvita tehtaita, vaan ainoastaan maahantuonti- ja varastointiyhtiöitä, á la Anything China SARL.
Ja ei, ei toimi jenkkien kanssa, koska jenkit määrittelevät omat sopimuksensa, Euroopan kohdalla tyhmästi eli häviävät muille maille/maanosille.Ei paljon Saksakaan kykene enää pyristelemään ja kohtahan kiinalaiset on varmaan saksankin ostaneet, saksalaiset yitykset taas investoi kiinaan:
https://yle.fi/a/74-20051490
Jenkit tottakai sanelee ja eurooppalaiset anelee, niin se nyt menee.
-harmiseikrj- Anonyymi kirjoitti:
Ei paljon Saksakaan kykene enää pyristelemään ja kohtahan kiinalaiset on varmaan saksankin ostaneet, saksalaiset yitykset taas investoi kiinaan:
https://yle.fi/a/74-20051490
Jenkit tottakai sanelee ja eurooppalaiset anelee, niin se nyt menee.
-harmiseikrj-On hyvin luultyavaa, että Saksan ammattiliitot jatkavat ärhäkkäällä tavallaan, kysymys on vain siitä mihin se riittää. Saksan sisäpoliittisessa mielessä luultavasti huomattavan pitkälle, lainsäädäntö on tukena.
Ja samalla voidaan miettiä, miksi kiinalaisten autojen hinta on niin alhainen? Kiinassa elinkustannukset ovat jo lähellä Eurooppalaista tasoa, joten ilman jonkin tahon subventointia ei edullisuus ole enää mahdollista, eikä ainakaan noin kahden-kolmen vuoden kuluttua. Jostain siis virtaa rahaa Kiinan auto- ja akkuteollisuudelle aika huomattavasti, enkä oikein usko että kyse olisi afrikkalaisten maametallien edulllisuudesta yksin.
Globaali kauppasota on todennäköinen, etenkin jenkkien viimeisten tukipäätösten jälkeen, mutta muunkaanlaiset kärhämät eivät ole kaukana.- Anonyymi
On hyvin luultyavaa, että Saksan ammattiliitot jatkavat ärhäkkäällä tavallaan, kysymys on vain siitä mihin se riittää. Saksan sisäpoliittisessa mielessä luultavasti huomattavan pitkälle, lainsäädäntö on tukena.
Ja samalla voidaan miettiä, miksi kiinalaisten autojen hinta on niin alhainen? Kiinassa elinkustannukset ovat jo lähellä Eurooppalaista tasoa, joten ilman jonkin tahon subventointia ei edullisuus ole enää mahdollista, eikä ainakaan noin kahden-kolmen vuoden kuluttua. Jostain siis virtaa rahaa Kiinan auto- ja akkuteollisuudelle aika huomattavasti, enkä oikein usko että kyse olisi afrikkalaisten maametallien edulllisuudesta yksin.
Globaali kauppasota on todennäköinen, etenkin jenkkien viimeisten tukipäätösten jälkeen, mutta muunkaanlaiset kärhämät eivät ole kaukana.Kiinahan kai maksaa mittavia valtiontukia autotehtailleen jotta ne voi tuoda halvalla autoja eurooppaan, tuossa jutussakinhan siitä taidettiin mainita ja sehän euroopan autotehtaita harmittaa. Eurooppalaiselle kuluttajalle se taas on hyvä asia, jos ei kiina tuottaisi halvalla autoja ne olisivat huomattavasti kalliimpia ostaa nuo euroopplaisetkin meille, nyt niidenkin on pakko vähän kohtuullistaa hintojaan.
-harmiseikirj-
No jos nyt vertaatte kahta saksalaismerkkiä festoolia ja einheliä, niin varamaa huomaatte että sillä on eroa kuin yöllä ja päivällä, että onko ne tehty saksassa vai kiinassa. Edullisella hinnalla ei ole mitään merkitystä, jos tuotetta ei voi käyttää.
- Anonyymi
Nyt oli kyse autotehtaista ja kyllähän makita hakkaa kaikki jos käsityökalujen laadusta puhutaan.
Nyt oli kyse autotehtaista ja kyllähän makita hakkaa kaikki jos käsityökalujen laadusta puhutaan.
-harmiseikirj-No mä en nyt tota mun bemaria viitti joka keskustelissa ottaa esiin. Makitat mulla on töissä ja on mulla omakin ja se on oikein japanissa tehty. Nykyään ne ei oo enää japanilaisia. Ja sitten mulla on vanha japanilainen hylsysarja 80 luvulta, eikä ollut ees kallis, mutta se on ikuinnen. Kamera on nikonin ja samalla kun valmistus siirty kiinan, objektiivit ruvettiin tekeen muovista. Kiinastahan löytyy mm. Huippulastusta posliinia, mutta yleensä se tuotanto mikä sinne siirretään muualta, niin laatu putoo. Joku Tokmannin kotikulta on tosi surkee.
- Anonyymi
Mitä vattua me noilla tekisimme! Pitäkööt tehtaansa. 💩
- Anonyymi
Rahan takiako pitäisi persettä myydä?💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahan takiako pitäisi persettä myydä?💩
Venäjän mielestä huoraaminenkin on kunniallista kun on isänmaallista.💩
Meidän pitää nyt päättää, että jatketaanko teollisuusmaana vai taannutaanko kehitysmaaksi. Ei voida elää velaks enää kovin kauaa. Vahvuuksia varmasti löytyy joka maasta. Suomi joutuu ne nyt hakeen uudelleen. Mutta se nyt on varmaa, että se ei ole autoteollisuus, mutta akut kylläkin ja latureitahan täällä jo tehdään.
- Anonyymi
Älä nyt jaksa. Me ei periaatteessa tarvittai yhtään mitään mihinkään. Tuo on tuollaista hokkuspokkus uhkailua jolla ei ole mitään todellusuus pohjaa yhtään mihinkään..💩
- Anonyymi
Venäjällä ei ole aitoa moraalia. Heidän moraali on omantahtoista,pikkien seassa piileskelyä. Sanonpa vaan ettei tuosta raukasta ole hyökkäämään yhteenkään natomaahan. Se verran järki päässä enää kulkee. Mutta kaikki, ei natomaat ,on vaarassa. Venakot tahtoo olla maailman valtias,ja tekee sen eteen kaikkensa. Hamuaa sieltä mistä voi irrota ja paniikki on kova.Mutta natomaihin ei iske. Ei nääs rahkeet riitä. Sehän olisi suoranainen kuolin isku. Ja on.💩
- Anonyymi
Viimeisenä häviäjän osoituksenaan venäjä voi laukaista ydinpommin ja se on sitten soronnoo. Mitä se siitä hyötyi . Tuhosi koko maapallon. Itsensä mukaanlukien.💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeisenä häviäjän osoituksenaan venäjä voi laukaista ydinpommin ja se on sitten soronnoo. Mitä se siitä hyötyi . Tuhosi koko maapallon. Itsensä mukaanlukien.💩
Ja sama pommi lähtee sitten samaan suuntaan. Hyvästi venäjä.💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sama pommi lähtee sitten samaan suuntaan. Hyvästi venäjä.💩
Lapsellista lasten hiekka laatikko leikkiä muttei tinasotilailla vaan ihmishengillä. Voi pyhä sylvi.💩
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1312727Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.262724- 1531450
- 2051445
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3101351- 941311
Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,551133Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �141084Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi2111009- 68988