Uuden ajan joulupuuro ? Riisipuuro, jossa on paahdettua voita, kirpeitä hedelmiä
muun muassa punaherukoita ja kinuskikastiketta.
Puuroa on jonotettu yli tunninkin "Tuomaan markkinoilla"
Helsingissä. Sitä on mennyt 600 annosta päivässä.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010076797.html
Maistuisiko "hittipuuro" ?
13
339
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä maistuisi 😋
- Anonyymi
Itse pidän ihan perinteisestä, vaatimattomasta puurosta. En sekoittele siihen marjoja tmv.
Joulu-riisipuuroon: sokeria, mantelilastuja, kanelia, joko marjakeittoa / tai voinokareita. Lasiin maitoa. Nam.
Ja on tuolla hittipuurolla hintansakin ollut... 😶 - Anonyymi
Apetta ja rahat pois.
- Anonyymi
Puurojen ystävänä aistaisin ilman muuta. Maistettuaan voisi itse yrittää
tehdä jonkunlaisen version. Riisipuuron keittäminen on pitköäveteistä
ja vaikeaa. Se ottaa aina kattilan pohjaan kiinni. Jos sitä mieli tekee ostan
annoksen valmiina kaupasta. Riisipuuroa on kolmella valmistajalla ja ne
ovat ihan hyviä kaikki, joku niistä oli vähän keskentekoista, ryynit hiukan
kovahkoja.- Anonyymi
Itselläni pakasteessa ja jääkaapissa Saarioisten riisipuuroa.
- Anonyymi
Teen aina riisipuuron uunissa ja tulee hyvää Eikä tartte sekoitella yks ja puoli tuntia 175 asteessa , se laitetaan voideltuun uuni vuokaan. Ei ole pohjaanpalaneita kattiloita pistävänä ja puuroon tulee hienoinen vaaleanruskea pinta .
- Anonyymi
Samoin minulla on jääkaapissa ja päälle Valion luumu-rusinakeittoa.
(myydään litran tölkissä) - Anonyymi
Sen verran kiinnostuin että ehkä teen perheelle jälkiruoaksi kun seuraavan kerran kutsun heidät tapani mukaan nimppari-synttäripäivälounaalle. Sellaisena varmaan hyvää, ei se joulupuuroa korvaa. Kyllä minäkin olisin jonottanut, silkkaa uteliaisuuttani.
- Anonyymi
Hetken mietin hittipuuron tekoa.
Kuvasta näyttäisi, että puuron seassa voisi olla ainakin omenanpaloja ja
onko sen päällä mantelilastuja vai mitä ?
Miten "paahdetaan" voita ? Sitä on sekoitettu puuroon.
Tarkoittaako se vain hyvin kevyttä voin pannulla "paistamista" ?
Voi ei varmaankaan saa ruskistusta muuten se värjää puuron ruskeaksi
ja mausta tulee liian voimakas.
ja kuinka paljon voita on sopiva määrä ?
Ja paljonko kinuskikastiketta tulee päälle (vai sekaan ?)
Ainesosien suhteet/määrät olisi hyvä tietää, ettei mikään maku lyö toisen yli.
Ripaus suolaakin kuuluu puuroon, ei se muuten makua saa.- Anonyymi
Ihan niin minä laitan myös suolaa puuroon , en ymmärrä että jotkut voivat tykätä suolattomasta puurosta .
Tuo hittipuuro pitää kokeilla joskus .
- Anonyymi
Espanjalaiset laittaa katkarapuja riisipuuroon.
- Anonyymi
Kuulin eilen vinkin, jota aion kokeila. Kun keittää kaurapuuroa, voi laittaa proteiini- ja hyvärasvalisäksi manteleita. Ne pehmenevät ja muuttuvat purtaviksi myös runsaasti paikatuilla hampailla. joita muuten pitää varoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292384
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52882Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 18700
- 53700
- 25689
- 135623