AirFryer vedätys toimii?

Anonyymi-ap

Kyseessä laite jolla kypennetään kiertoilma systeemillä syötävää ja kerrotaan sen säästävän energiaa!

AirFlyer vs. sähköuuni ilman kiertoilma systeemiä!

Sähköuuni kuluttaa tasalämmöllä 15min. aikana 0,5kWh.
AirFryer kuluttaa 15min. aikana 0,3kWh.

Erotus on 0,2kWh eli 3,34c

Jotta AirFryer kuittaa ostohinnan esim. pienimmän 3,5L paahtimen (70€) on sitä käytettävä 2096 kertaa kyseinen aika ( 5,74v. / pv. 15min) ja arvokkaamaat kertoimella kauemmin.
Tämän jälkeen AirFlyer alkaa tuottamaan voittoa jokaisella käyttökerralla, 3,34c...

Uunilla on jälkilämmöt käytettävissä jota ei AirFlyerillä ole eikä siihen mahdu kerralla koko perheen ruuat kuten uuniin!

"Terveellisyys" on mainoispuhetta eli ei uuni tai kiertoilmauuni valmista epäterveellistä ruokaa vs. AirFlyer.

24

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä kalliimmaksi sähkö tulee, sitä pienemmäksi muuttuu uunitkin.

      Ja melkein kaikki asuu nykyään yksin muutenkin. Isosta sähköuunista ei siksi ole hyötyä kaukolämmitetyissä pienissä kerrostalokopeissa.

      Oikea suomalainen asuu omakotitalossa, jossa valmistaa ruokansa leivinuunia (tai puuhellaa) käyttämällä. Se on ekologista. Ei tarvita sähköä lainkaan.

      Pientaloudessa pärjää Trangiallakin. Pitää vaan olla tulen kanssa tarkkana.

    • Anonyymi

      Taidat olla melkoisen tyhmä. Sähköuunin lämmitys kestää kauan, ilmagrilli heti käyttövalmis ja ruoka kypsyy/lämpenee huomattavasti nopeammin kuin tavallisessa uunissa. Yksi parhaita ostoksia mikron ja induktiolieden jälkeen.

      • Anonyymi

        Myyntimiehet/ mainokset onnistuneet 100% :D....


      • Anonyymi

        Oletko jo myynyt sen tavallisen uunin?.... Miksi et kun se tarpeeton ja hyödytön, sekä kuluttaa energiaa runsaasti....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo myynyt sen tavallisen uunin?.... Miksi et kun se tarpeeton ja hyödytön, sekä kuluttaa energiaa runsaasti....

        Ei tietenkään ole tarpeeton, välillä on enemmän paistettavaa eikä kaikki mahdu ilmagrilliin, mutta huomattavasti vähentynyt. Ellei olisi vuokra-asunto niin hommaisin induktiolieden missä kiertoilmauuni. Hölmöä kommentoida ellei itsellä ole kokemusta ja eihän niitä kukaan pakota ostamaan ellei tarvitse. Eikä näy ilmagrillejä kirppareilla, toisin kuin vaikkapa leipäkoneita lähes uusina. Jossain vaiheessa varmasti alkaa tulla kun vaihdetaan uusiin kuten mikrojakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo myynyt sen tavallisen uunin?.... Miksi et kun se tarpeeton ja hyödytön, sekä kuluttaa energiaa runsaasti....

        Kerros nyt miten kerrostalossa esimerkiksi vuokralla asuva muka voi myydä sen hellan uuneineen? Miksi se ylipäätänsä pitäs myydä vaikkei sitä käytä? Sen paikallehan jäisi tyhjä kohtakin. Totuus on kuitenkin se, että itse en ole käyttänyt hellaa ja sen uunia käytännössä ollenkaan airfryerin ostamisen jälkeen. Air fryer oli paras ostos tiskikoneen ja roboimurin jälkeen. Aivan loistovehje.


    • Anonyymi

      Nykyajan "leipäkone" joka sai outoja fiboja ostajissa vaikka jatkossa kukaan enään sellaista halunnut....
      Myyntimiesten ideoita keksitään, koska tiliä tyhjästä voidaan keksiä mainoksilla... kaikeniden pohjalla on "säästäminen ajassa" ja nykyään energiassa vaikka mielikuvitus määrällä? ...

      • Anonyymi

        Ei ennen tarvittu mikroaaltouuniakaan, kahvinkeitintä ja monia muita tuotteita, älä vaan erehdy ostamaan. Minä annoin käytettynä ostetun leipäkoneen toiselle kun en itse enää tarvinnut ja oli erittäin tyytyväinen. Enköhän sen 20€ säästänyt leivän hinnoissa.


    • Anonyymi

      Huuhaata urpoille ja hiianot keittiöt, vaikka kenttä keittiössä kypsyy sapuskaa koko kansalle?😅😂

    • Anonyymi

      Bilteman "trangia" on halpa ja toimii missä vaan.

    • Anonyymi

      AirFryerin ymmärtää, mikäli asunnossa ei ole keittiötä lainkaan ja haluaa tehdä itse uuniruokaa - hiukan parempaa kuin hernekeittoa purkista.

      • Anonyymi

        Onneksi kaikille ei n. 60€ ole liian iso summa helpottamaan elämää ja loppujen lopuksi senkin säästää takaisin sähkölaskuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi kaikille ei n. 60€ ole liian iso summa helpottamaan elämää ja loppujen lopuksi senkin säästää takaisin sähkölaskuissa.

        Kun on 55 vuotta syönyt ruokia, joita haluaaa, ja jotka maistuvat hyvälle, olisi kiva kokeilla, miten Airfryerillä onnistuisi vaikka tämän viikkoiset uuniruoat,
        lohifilee uunissa, possun sisäfile, broilerin koipireisiä 3 kpl, lihamakaronilaatikko.
        Vai syöttekö vain ruokaa jota voi airfryerilla kypsentää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on 55 vuotta syönyt ruokia, joita haluaaa, ja jotka maistuvat hyvälle, olisi kiva kokeilla, miten Airfryerillä onnistuisi vaikka tämän viikkoiset uuniruoat,
        lohifilee uunissa, possun sisäfile, broilerin koipireisiä 3 kpl, lihamakaronilaatikko.
        Vai syöttekö vain ruokaa jota voi airfryerilla kypsentää?

        Teetkö itse vain yhdellä tavalla? Airfryer on vain yksi muiden joukossa, sopii hyvin joihinkin ruokiin, esim pizzan, nuggettien ja kalapuikkojen lämmitykseen, jokin muu toisiin. Keitetyt perunat voi kypsentää kuorineen ilman rasvaa, ovat herkullisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on 55 vuotta syönyt ruokia, joita haluaaa, ja jotka maistuvat hyvälle, olisi kiva kokeilla, miten Airfryerillä onnistuisi vaikka tämän viikkoiset uuniruoat,
        lohifilee uunissa, possun sisäfile, broilerin koipireisiä 3 kpl, lihamakaronilaatikko.
        Vai syöttekö vain ruokaa jota voi airfryerilla kypsentää?

        Kaikki noi mainitsemasi onnistuu erittäin hienosti airfryerillä. Just tein vähän aikaa sitten makaronilaatikkoa airfryerillä ja siitä tuli parasta makaronilaatikkoa ikinä. Olen myös kypsentänyt lohifileitä airfryerissä ja niistä tuli erinomasia. Tänään just paistoin airfryerissä broilerin koipia ja oon tehnyt niin jo monesti, erittäin hyvin onnistuu. Samaten olen kypsentänyt broilerin siipiä ja rintapaloja airfryerissä.

        Mitään possun sisäfileitä en itse ole airfryerillä kypsentänyt, mutta se johtuu siitä että vältän epäterveellistä possua aina kun mahdollista, se on liian rasvasta ja suosin muutenkin mieluiten kanaa, kalaa ja naudanlihaa. En juurikaan osta possua minään muuna kuin joulukinkkuna. Tosin joulukinkunkin korvaan yleensä kalkkunalla. Ylipäätänsä vältän enimmäkseen punaisen lihan käyttöä.


    • Anonyymi

      Olen ollut tyytyväinen Elisalta ostamaani BF-tarjous ArFryeriin. Tehoa 1650 W.
      Kannu 6,5 litrainen eli sopivan ylisuuri sinkulle.
      Makkarat, lihapullat , kananmunat , joulutortut tulevat mukavasti.
      Kuoritut perunat toki edelleen vesikattilassa, jottei tule sitä nahkamaista pintaa.

      • Anonyymi

        Minä olen "keittänyt" perunat vuosikymmeniä mikroaaltouunissa. On siihen tarkoitukseen venttiilillä varustettu muovikippo. Potut rasiaan, muutama pipetillinen vettä ja ripaus suolaa. Sitten mikro max-teholle. Kun venttiili alkaa viheltämään, niin puolitetaan mikron teho. Noin 7 minuuttia kuluu aikaa kypsiin perunoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen "keittänyt" perunat vuosikymmeniä mikroaaltouunissa. On siihen tarkoitukseen venttiilillä varustettu muovikippo. Potut rasiaan, muutama pipetillinen vettä ja ripaus suolaa. Sitten mikro max-teholle. Kun venttiili alkaa viheltämään, niin puolitetaan mikron teho. Noin 7 minuuttia kuluu aikaa kypsiin perunoihin.

        "Keitetyt perunat voi kypsentää kuorineen ilman rasvaa, ovat herkullisia."

        Johan on ihmeellistä nykyajan ruoanlaitto. Mitähän kirjoittaja oikein tekee?
        Minä keitän raa'at perunat, vähän ateriasta riippuen, joko kuorineen tai kuorittuina, kypsiksi vedessä. Ei meillä enää tarvita air fryeria niiden kypsentämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keitetyt perunat voi kypsentää kuorineen ilman rasvaa, ovat herkullisia."

        Johan on ihmeellistä nykyajan ruoanlaitto. Mitähän kirjoittaja oikein tekee?
        Minä keitän raa'at perunat, vähän ateriasta riippuen, joko kuorineen tai kuorittuina, kypsiksi vedessä. Ei meillä enää tarvita air fryeria niiden kypsentämiseen.

        Kommenttisi perusteella arvelen sinun reputtaneen Pisa-testissä. Eihän kommentissa minkä lainasit ollut mitään mainintaa rasvasta tai air fryeristä.


      • Anonyymi

        Joo itsekin oon paistanut lihapullia ja uunimakkaraa airfryerissä, hienosti onnistui nekin. Joulutorttuja en ole vielä kokeillut, pitää ensi pikkujoulujen aikoihin kokeilla. Kaupan pakastepullia oon kyllä paistanut airfryerissä. Hoidin homman niin, että ostin paperisia muffinssivuokia, jotka levitin auki ja laitoin aina yhden pullan yhden auki levitetyn muffinssivuoan päälle. Hienosti onnistuivat.


    • Anonyymi

      Höpö höpö. Airfryerillä ruokaa kypsennettäessä kypsennytslämpötila on huyleensä huomattavasti alempi kuin uunissa kypsennettäessä. Samaten airfryeriä käytettäessä kypsennyysaika on yleensä huomattavasti lyhyempi kuin uunilla kypsennettäessä. Lisäksi uuni pitää esilämmittää ja iihen kuluu aikaa ja energiaa. Airfryeriä ei yleensä tarvitse esilämmittää vaikka jotkut muuta väittäisi. Yleensä airfryerin esilämmittäminen ontarpeetonta.

      Joten kyllä airfryer säästää energiaa huomattavasti uuniin verrattuna.

      • Anonyymi

        Lisäyksenä se, että airfryerillä kyllä ruoasta tulee terveellisempää kuin uunissa, koska airfryeriä käytettäessä öljyn ktarve on huomattavasti uunia vähäisempi ja lisäksi kun ruoka kypsennetään airfryerissä siitä kypsennyksen aikana irtoava rasva valuu kypsennyskorin reikien läpi ulompaan paistoastiaan eikä jää lillumaan ruoan sekaan. Airfryerillä todellakin saa aikaan terveellisempää vähärasvaisempaa ruokaaa niin, että lopputulos on vähintään yhtä herkullinen kuin uunissa ja usein selvästi parempi jopa kokonaan ilman lisätyn öljyn käyttöä.

        Lisäksi airfryerissä onnistuu valtava monen tyyppisen ruoan valmistus, sellastenkin mikä ei onnistu uunissa. Miten esimerkiksi valmistat keitettyjä kananmunia vastaavia munia uunissa? Se todellakin onnistuu airfryerissä ja niistä tulee aivan samanlaisia kuin keittämällä kypsennetyistä.

        Lisäksi itse tein just vähän aikaa sitten makaronilaatikkoa airfryerissä ja siitä tuli parasta ikinä. Eli airfryer ei tosiaankaan ole mikään pelkkä ranskisten paistokone vaan sillä voi tehdä melkein mitä vain.


    • Anonyymi

      AirFlyer ruoanKYPSENNYS - HoloHoax JuutaLaiset vietiin proomulla EteläNapaMantereelle........ 6miljJuutPingv....Missä3milj.BULGARIALAISTA??

      PolPo vie PIRKKA.JUUSTO.HAMP.

      SukuYhdynta Juusto-HampurilaisenKanssa?-
      ThetaAaltojen2Xintertaistumilen AiVoissa???

      -AjatusPertsa777

      • Anonyymi

        Aika ottaa lääkkeet!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2206
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      112
      1278
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1170
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1135
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe