AirFryer vedätys toimii?

Anonyymi-ap

Kyseessä laite jolla kypennetään kiertoilma systeemillä syötävää ja kerrotaan sen säästävän energiaa!

AirFlyer vs. sähköuuni ilman kiertoilma systeemiä!

Sähköuuni kuluttaa tasalämmöllä 15min. aikana 0,5kWh.
AirFryer kuluttaa 15min. aikana 0,3kWh.

Erotus on 0,2kWh eli 3,34c

Jotta AirFryer kuittaa ostohinnan esim. pienimmän 3,5L paahtimen (70€) on sitä käytettävä 2096 kertaa kyseinen aika ( 5,74v. / pv. 15min) ja arvokkaamaat kertoimella kauemmin.
Tämän jälkeen AirFlyer alkaa tuottamaan voittoa jokaisella käyttökerralla, 3,34c...

Uunilla on jälkilämmöt käytettävissä jota ei AirFlyerillä ole eikä siihen mahdu kerralla koko perheen ruuat kuten uuniin!

"Terveellisyys" on mainoispuhetta eli ei uuni tai kiertoilmauuni valmista epäterveellistä ruokaa vs. AirFlyer.

77

2162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä kalliimmaksi sähkö tulee, sitä pienemmäksi muuttuu uunitkin.

Ja melkein kaikki asuu nykyään yksin muutenkin. Isosta sähköuunista ei siksi ole hyötyä kaukolämmitetyissä pienissä kerrostalokopeissa.

Oikea suomalainen asuu omakotitalossa, jossa valmistaa ruokansa leivinuunia (tai puuhellaa) käyttämällä. Se on ekologista. Ei tarvita sähköä lainkaan.

Pientaloudessa pärjää Trangiallakin. Pitää vaan olla tulen kanssa tarkkana.

• Anonyymi

Ei ole ekologista polttaa puuta, se saastuttaa ja saatetaan kieltää 2027 ellei asenna suodattimia ja ole hyväksytty tulipesä joka polttaa puhtaammin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ekologista polttaa puuta, se saastuttaa ja saatetaan kieltää 2027 ellei asenna suodattimia ja ole hyväksytty tulipesä joka polttaa puhtaammin.

Höpö höpö. Puu on uusiutuvaa eikä aiheuta mitään saasteita poltettaessa.

• Anonyymi

Taidat olla melkoisen tyhmä. Sähköuunin lämmitys kestää kauan, ilmagrilli heti käyttövalmis ja ruoka kypsyy/lämpenee huomattavasti nopeammin kuin tavallisessa uunissa. Yksi parhaita ostoksia mikron ja induktiolieden jälkeen.

• Anonyymi

Myyntimiehet/ mainokset onnistuneet 100% :D....

• Anonyymi

Oletko jo myynyt sen tavallisen uunin?.... Miksi et kun se tarpeeton ja hyödytön, sekä kuluttaa energiaa runsaasti....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko jo myynyt sen tavallisen uunin?.... Miksi et kun se tarpeeton ja hyödytön, sekä kuluttaa energiaa runsaasti....

Ei tietenkään ole tarpeeton, välillä on enemmän paistettavaa eikä kaikki mahdu ilmagrilliin, mutta huomattavasti vähentynyt. Ellei olisi vuokra-asunto niin hommaisin induktiolieden missä kiertoilmauuni. Hölmöä kommentoida ellei itsellä ole kokemusta ja eihän niitä kukaan pakota ostamaan ellei tarvitse. Eikä näy ilmagrillejä kirppareilla, toisin kuin vaikkapa leipäkoneita lähes uusina. Jossain vaiheessa varmasti alkaa tulla kun vaihdetaan uusiin kuten mikrojakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerros nyt miten kerrostalossa esimerkiksi vuokralla asuva muka voi myydä sen hellan uuneineen? Miksi se ylipäätänsä pitäs myydä vaikkei sitä käytä? Sen paikallehan jäisi tyhjä kohtakin. Totuus on kuitenkin se, että itse en ole käyttänyt hellaa ja sen uunia käytännössä ollenkaan airfryerin ostamisen jälkeen. Air fryer oli paras ostos tiskikoneen ja roboimurin jälkeen. Aivan loistovehje.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerros nyt miten kerrostalossa esimerkiksi vuokralla asuva muka voi myydä sen hellan uuneineen? Miksi se ylipäätänsä pitäs myydä vaikkei sitä käytä? Sen paikallehan jäisi tyhjä kohtakin. Totuus on kuitenkin se, että itse en ole käyttänyt hellaa ja sen uunia käytännössä ollenkaan airfryerin ostamisen jälkeen. Air fryer oli paras ostos tiskikoneen ja roboimurin jälkeen. Aivan loistovehje.

Olen täysin samaa mieltä. Itsellänikin uuni ja hella on jäänyt käytännössä täysin käyttämättömäksi sen jälkeen kun ostin airfryerin. Ja tosiaan vuokralla asuva ei voi noin vaan myydä sitä hellaa ja uunia, ja miksi pitäisikään myydä kuten sanoit.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään ole tarpeeton, välillä on enemmän paistettavaa eikä kaikki mahdu ilmagrilliin, mutta huomattavasti vähentynyt. Ellei olisi vuokra-asunto niin hommaisin induktiolieden missä kiertoilmauuni. Hölmöä kommentoida ellei itsellä ole kokemusta ja eihän niitä kukaan pakota ostamaan ellei tarvitse. Eikä näy ilmagrillejä kirppareilla, toisin kuin vaikkapa leipäkoneita lähes uusina. Jossain vaiheessa varmasti alkaa tulla kun vaihdetaan uusiin kuten mikrojakin.

Minulla on induktioliesi, mutta ei siinä mitään uunia ole.

Uuni on ihan eri paikassa. Näin kokki kokkailla ja uunivahti paistaa omiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaalissa asunnossa järkevää olla induktioliesi ja uuni päällekkäin tilankäytön ja liesituulettimen kannalta. Jossain asunnossa tavallinen uuni sijoitettu valkoisiin kalusteisiin eikä liesituuletinta lähellä, ei vaikuta järkevältä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on v.2010 Lidl minikiertoilmauuni jolla kokkailen isompia annoksia ja sitten Lykke airfryerillä miniannoksia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on v.2010 Lidl minikiertoilmauuni jolla kokkailen isompia annoksia ja sitten Lykke airfryerillä miniannoksia

Minulla ei olisi välttämättä airfryeria ollenkaan jos olisi kiertoilmauuni, mutta vuokra-asunnossa ei voi vaihtaa. Onneksi airfryer on halpa vaihtoehto.

• Anonyymi

Nykyajan "leipäkone" joka sai outoja fiboja ostajissa vaikka jatkossa kukaan enään sellaista halunnut....
      Myyntimiesten ideoita keksitään, koska tiliä tyhjästä voidaan keksiä mainoksilla... kaikeniden pohjalla on "säästäminen ajassa" ja nykyään energiassa vaikka mielikuvitus määrällä? ...

• Anonyymi

Ei ennen tarvittu mikroaaltouuniakaan, kahvinkeitintä ja monia muita tuotteita, älä vaan erehdy ostamaan. Minä annoin käytettynä ostetun leipäkoneen toiselle kun en itse enää tarvinnut ja oli erittäin tyytyväinen. Enköhän sen 20€ säästänyt leivän hinnoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ennen tarvittu mikroaaltouuniakaan, kahvinkeitintä ja monia muita tuotteita, älä vaan erehdy ostamaan. Minä annoin käytettynä ostetun leipäkoneen toiselle kun en itse enää tarvinnut ja oli erittäin tyytyväinen. Enköhän sen 20€ säästänyt leivän hinnoissa.

On aika paljon ihmisiä, joilla ei vieläkään ole mikroaaltouunia. Ei tuo ole vieläkään harvinaista. Itse asiassa monilla ei ole kotona edes kahvinkeitintä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aika paljon ihmisiä, joilla ei vieläkään ole mikroaaltouunia. Ei tuo ole vieläkään harvinaista. Itse asiassa monilla ei ole kotona edes kahvinkeitintä.

Joo, onhan sitä myös ihmisiä, joilla ei ole edes sitä asuntoa johon laittaa se kahvinkeitin.

• Anonyymi

Huuhaata urpoille ja hiianot keittiöt, vaikka kenttä keittiössä kypsyy sapuskaa koko kansalle?😅😂

• Anonyymi

Bilteman "trangia" on halpa ja toimii missä vaan.

• Anonyymi

AirFryerin ymmärtää, mikäli asunnossa ei ole keittiötä lainkaan ja haluaa tehdä itse uuniruokaa - hiukan parempaa kuin hernekeittoa purkista.

• Anonyymi

Onneksi kaikille ei n. 60€ ole liian iso summa helpottamaan elämää ja loppujen lopuksi senkin säästää takaisin sähkölaskuissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi kaikille ei n. 60€ ole liian iso summa helpottamaan elämää ja loppujen lopuksi senkin säästää takaisin sähkölaskuissa.

Kun on 55 vuotta syönyt ruokia, joita haluaaa, ja jotka maistuvat hyvälle, olisi kiva kokeilla, miten Airfryerillä onnistuisi vaikka tämän viikkoiset uuniruoat,
        lohifilee uunissa, possun sisäfile, broilerin koipireisiä 3 kpl, lihamakaronilaatikko.
        Vai syöttekö vain ruokaa jota voi airfryerilla kypsentää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on 55 vuotta syönyt ruokia, joita haluaaa, ja jotka maistuvat hyvälle, olisi kiva kokeilla, miten Airfryerillä onnistuisi vaikka tämän viikkoiset uuniruoat,
        lohifilee uunissa, possun sisäfile, broilerin koipireisiä 3 kpl, lihamakaronilaatikko.

Teetkö itse vain yhdellä tavalla? Airfryer on vain yksi muiden joukossa, sopii hyvin joihinkin ruokiin, esim pizzan, nuggettien ja kalapuikkojen lämmitykseen, jokin muu toisiin. Keitetyt perunat voi kypsentää kuorineen ilman rasvaa, ovat herkullisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki noi mainitsemasi onnistuu erittäin hienosti airfryerillä. Just tein vähän aikaa sitten makaronilaatikkoa airfryerillä ja siitä tuli parasta makaronilaatikkoa ikinä. Olen myös kypsentänyt lohifileitä airfryerissä ja niistä tuli erinomasia. Tänään just paistoin airfryerissä broilerin koipia ja oon tehnyt niin jo monesti, erittäin hyvin onnistuu. Samaten olen kypsentänyt broilerin siipiä ja rintapaloja airfryerissä.

Mitään possun sisäfileitä en itse ole airfryerillä kypsentänyt, mutta se johtuu siitä että vältän epäterveellistä possua aina kun mahdollista, se on liian rasvasta ja suosin muutenkin mieluiten kanaa, kalaa ja naudanlihaa. En juurikaan osta possua minään muuna kuin joulukinkkuna. Tosin joulukinkunkin korvaan yleensä kalkkunalla. Ylipäätänsä vältän enimmäkseen punaisen lihan käyttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan kaikkia noita voi kypsentää airfryerillä, kato alta oma listani esimerkeistä mitä oon airfryerillä tehnyt.

T. miksuh

• Anonyymi

Olen ollut tyytyväinen Elisalta ostamaani BF-tarjous ArFryeriin. Tehoa 1650 W.
      Kannu 6,5 litrainen eli sopivan ylisuuri sinkulle.
      Makkarat, lihapullat , kananmunat , joulutortut tulevat mukavasti.
      Kuoritut perunat toki edelleen vesikattilassa, jottei tule sitä nahkamaista pintaa.

• Anonyymi

Minä olen "keittänyt" perunat vuosikymmeniä mikroaaltouunissa. On siihen tarkoitukseen venttiilillä varustettu muovikippo. Potut rasiaan, muutama pipetillinen vettä ja ripaus suolaa. Sitten mikro max-teholle. Kun venttiili alkaa viheltämään, niin puolitetaan mikron teho. Noin 7 minuuttia kuluu aikaa kypsiin perunoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen "keittänyt" perunat vuosikymmeniä mikroaaltouunissa. On siihen tarkoitukseen venttiilillä varustettu muovikippo. Potut rasiaan, muutama pipetillinen vettä ja ripaus suolaa. Sitten mikro max-teholle. Kun venttiili alkaa viheltämään, niin puolitetaan mikron teho. Noin 7 minuuttia kuluu aikaa kypsiin perunoihin.

"Keitetyt perunat voi kypsentää kuorineen ilman rasvaa, ovat herkullisia."

Johan on ihmeellistä nykyajan ruoanlaitto. Mitähän kirjoittaja oikein tekee?
        Minä keitän raa'at perunat, vähän ateriasta riippuen, joko kuorineen tai kuorittuina, kypsiksi vedessä. Ei meillä enää tarvita air fryeria niiden kypsentämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä keitän raa'at perunat, vähän ateriasta riippuen, joko kuorineen tai kuorittuina, kypsiksi vedessä. Ei meillä enää tarvita air fryeria niiden kypsentämiseen.

Kommenttisi perusteella arvelen sinun reputtaneen Pisa-testissä. Eihän kommentissa minkä lainasit ollut mitään mainintaa rasvasta tai air fryeristä.

• Anonyymi

Joo itsekin oon paistanut lihapullia ja uunimakkaraa airfryerissä, hienosti onnistui nekin. Joulutorttuja en ole vielä kokeillut, pitää ensi pikkujoulujen aikoihin kokeilla. Kaupan pakastepullia oon kyllä paistanut airfryerissä. Hoidin homman niin, että ostin paperisia muffinssivuokia, jotka levitin auki ja laitoin aina yhden pullan yhden auki levitetyn muffinssivuoan päälle. Hienosti onnistuivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perunoita voi keittää kerralla enemmän ja loput sitten kypsentää airfryerissa eri tavalla syötäväksi, lämmittäähän ne pitäisi joka tapauksessa. Ovat hyvää vaikka sellaisenaan syötynä, parempaa kuin kaupan perunalastut ja terveellisempää.

• Anonyymi

Höpö höpö. Airfryerillä ruokaa kypsennettäessä kypsennytslämpötila on huyleensä huomattavasti alempi kuin uunissa kypsennettäessä. Samaten airfryeriä käytettäessä kypsennyysaika on yleensä huomattavasti lyhyempi kuin uunilla kypsennettäessä. Lisäksi uuni pitää esilämmittää ja iihen kuluu aikaa ja energiaa. Airfryeriä ei yleensä tarvitse esilämmittää vaikka jotkut muuta väittäisi. Yleensä airfryerin esilämmittäminen ontarpeetonta.

Joten kyllä airfryer säästää energiaa huomattavasti uuniin verrattuna.

• Anonyymi

Lisäyksenä se, että airfryerillä kyllä ruoasta tulee terveellisempää kuin uunissa, koska airfryeriä käytettäessä öljyn ktarve on huomattavasti uunia vähäisempi ja lisäksi kun ruoka kypsennetään airfryerissä siitä kypsennyksen aikana irtoava rasva valuu kypsennyskorin reikien läpi ulompaan paistoastiaan eikä jää lillumaan ruoan sekaan. Airfryerillä todellakin saa aikaan terveellisempää vähärasvaisempaa ruokaaa niin, että lopputulos on vähintään yhtä herkullinen kuin uunissa ja usein selvästi parempi jopa kokonaan ilman lisätyn öljyn käyttöä.

Lisäksi airfryerissä onnistuu valtava monen tyyppisen ruoan valmistus, sellastenkin mikä ei onnistu uunissa. Miten esimerkiksi valmistat keitettyjä kananmunia vastaavia munia uunissa? Se todellakin onnistuu airfryerissä ja niistä tulee aivan samanlaisia kuin keittämällä kypsennetyistä.

Lisäksi itse tein just vähän aikaa sitten makaronilaatikkoa airfryerissä ja siitä tuli parasta ikinä. Eli airfryer ei tosiaankaan ole mikään pelkkä ranskisten paistokone vaan sillä voi tehdä melkein mitä vain.

• Anonyymi

EI HYVÄ.
      Voisin kertoa että esim. peruna on terveellisempää vedessä keitettynä, kuin uunissa, AirFryerissä.
      Niin myös moni muu kui peruna, ota selvää, jos haluat elää pitkän terveellisemmän elämän.

• Anonyymi

Niin ja varhaisperunat siis ne "uudet perunat kaikkein epäterveellisempiä perunoita.
        Ota selvää, näin on.
        Perunaan muodostuu myrkkyä auringonvalosta ja varhaisperunoiden päällä on ohuempi multakerros, ja kevään voimakas aurinko.

• Anonyymi

Suurin osa airfryereitä konnentoineista tyhjistä tynnyreistä sekoittaa ne upporasvakeittimiin. Näitä rasvakeittimiäkin joskus kotikäyttöön tyrkytettiin, mutta suurta hittiä niistä ei tullut. Hyvä niin.

Melkoisen hilpeää on myös ylistää perinteistä uunia. Menee vain 0,5 kWh sähköä puoleen tuntiin tai jotain sinnepäin. Laskuista unohtui, että esilämmitykseen tarvitaan 15-20 min, minkä ajan uuni paahtaa täysillä eli sinne menee 0,5-0,6 kWh.

Kiertoilmauuni lämpenee nopeammin, mutta esilämmitystä sekin tarvitsee. Ruoka voi myös valmistua hieman nopeammin eli koko operaatio tyyliin 10+25 = 35 min, kun perinteisellä uunilla menee 15+30 = 45 min.

Airfryer ei tarvi esilämmitystä lainkaan ja sapuska valmistuu nopeammin, eli ajankäyttö tyyliin 0+20 = 20 min.

Energiakulutus:
        - perinteinen uuni 1 kWh
        - kiertoilmauuni 0,9 kWh tjsp.
        - airfryer 1,5 kW * 1/3 tuntia (20 min) = 0,5 kWh

Airfryer on pätevä juuri pienten, kerralla syötävien annosten tekoon. Isoa kalusteuunia ei 1 hlö annoksen vuoksi viitsisi kuumentaa - etenkään kesähelteillä, koska uunin jälkilämö paahtaa asuntoa pitkään ruoanlaiton jälkeen. Kaikki käytetty sähkö kun päätyy lopulta lämmöksi asuntoon.

Joku ehti kehumaan perunoiden kypsentämistä muovikipossa mikroaaltouunissa. Muutoin kiva, mutta nykyään suositellaan välttämään ruokien kuumentamista muoviastioissa (ml. valmisruokien pakkaukset), koska moisessa puuhassa niistä astioista irtoaa mikromuoveja ruokaan.

Tuntuu halvoissa mikroissa se säteilytys osuvan kovin pistemäisesti - siksi niissä pitää olla se pyörivä alusta - ja lämmöt voi silti nousta niissä pisteissä reilusti yli 100 astetta. Olen itsekin onnistunut sulattamaan valmisruoka-annoksen muovikippoon reiän mikrossa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa airfryereitä konnentoineista tyhjistä tynnyreistä sekoittaa ne upporasvakeittimiin. Näitä rasvakeittimiäkin joskus kotikäyttöön tyrkytettiin, mutta suurta hittiä niistä ei tullut. Hyvä niin.

Melkoisen hilpeää on myös ylistää perinteistä uunia. Menee vain 0,5 kWh sähköä puoleen tuntiin tai jotain sinnepäin. Laskuista unohtui, että esilämmitykseen tarvitaan 15-20 min, minkä ajan uuni paahtaa täysillä eli sinne menee 0,5-0,6 kWh.

Kiertoilmauuni lämpenee nopeammin, mutta esilämmitystä sekin tarvitsee. Ruoka voi myös valmistua hieman nopeammin eli koko operaatio tyyliin 10 25 = 35 min, kun perinteisellä uunilla menee 15 30 = 45 min.

Airfryer ei tarvi esilämmitystä lainkaan ja sapuska valmistuu nopeammin, eli ajankäyttö tyyliin 0 20 = 20 min.

Energiakulutus:
        - perinteinen uuni 1 kWh

Airfryer on pätevä juuri pienten, kerralla syötävien annosten tekoon. Isoa kalusteuunia ei 1 hlö annoksen vuoksi viitsisi kuumentaa - etenkään kesähelteillä, koska uunin jälkilämö paahtaa asuntoa pitkään ruoanlaiton jälkeen. Kaikki käytetty sähkö kun päätyy lopulta lämmöksi asuntoon.

Joku ehti kehumaan perunoiden kypsentämistä muovikipossa mikroaaltouunissa. Muutoin kiva, mutta nykyään suositellaan välttämään ruokien kuumentamista muoviastioissa (ml. valmisruokien pakkaukset), koska moisessa puuhassa niistä astioista irtoaa mikromuoveja ruokaan.

Tuntuu halvoissa mikroissa se säteilytys osuvan kovin pistemäisesti - siksi niissä pitää olla se pyörivä alusta - ja lämmöt voi silti nousta niissä pisteissä reilusti yli 100 astetta. Olen itsekin onnistunut sulattamaan valmisruoka-annoksen muovikippoon reiän mikrossa!

Ihmisillä on aikaa kyllä tehdä ruokaa muutenkin. Itse en samaan asiaan osta montaa tarviketta ja AirFryer vie liikaa tilaa ja kaiken saa tehtyä uunilla ja liedellä. Itse toki teen lähes kaikki ruokani liedellä, en paljon tee ruokaa uunissa.

Sähkön säästö AirFryerillä on niin vähäistä, että siitä ei tarvitse piitata. Ehkä sillä säästää pari euroa vuodessa eli laitteen säästämiseen menisi kymmeniä vuosia eikä useimmat AirFryerit kauaa kestä. Lisäksi AirFryerit näyttävät muovisilta heikkolaatuisilta romuilta. Jos ruoanlaittoon ostaa laitteen niin kyllä sellaisen pitäisi kestää minimissään 20 vuotta eikä nämä taatusti kestä niin kauaa. AirFryerit ovat ainakin kertakäyttöisiä muovileluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiertoilmauuni lämpenee nopeammin, mutta esilämmitystä sekin tarvitsee. Ruoka voi myös valmistua hieman nopeammin eli koko operaatio tyyliin 10 25 = 35 min, kun perinteisellä uunilla menee 15 30 = 45 min.

Airfryer ei tarvi esilämmitystä lainkaan ja sapuska valmistuu nopeammin, eli ajankäyttö tyyliin 0 20 = 20 min.

Energiakulutus:
        - perinteinen uuni 1 kWh

1 kW maksaa ehkä normaalisti 10-15 senttiä, ei tuolla ole käytännön merkitystä. AirFryerilla säästää yhdellä käytöllä vain muutaman sentin sähköä, joten AirFryeriin käytettyä rahaa tuskin koskaan saa takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1 kW maksaa ehkä normaalisti 10-15 senttiä, ei tuolla ole käytännön merkitystä. AirFryerilla säästää yhdellä käytöllä vain muutaman sentin sähköä, joten AirFryeriin käytettyä rahaa tuskin koskaan saa takaisin.

Ei rahallista merkitystä, mutta kesähelteillä ei nappaa paahtaa hellaa/uunia kuumaksi, kun mokoma sitten nostaa kämpän lämpötilaa vielä pykälän ylemmäksi. Airfryer hoitaa homman nopeammin, ei vaadi esilämmitystä eikä pienen massansa vuoksi huokaile jälkilämpöä asuntoon.

Jotkut on valmiita maksamaan myös mukavuudesta ja nopeudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä on aikaa kyllä tehdä ruokaa muutenkin. Itse en samaan asiaan osta montaa tarviketta ja AirFryer vie liikaa tilaa ja kaiken saa tehtyä uunilla ja liedellä. Itse toki teen lähes kaikki ruokani liedellä, en paljon tee ruokaa uunissa.

Sähkön säästö AirFryerillä on niin vähäistä, että siitä ei tarvitse piitata. Ehkä sillä säästää pari euroa vuodessa eli laitteen säästämiseen menisi kymmeniä vuosia eikä useimmat AirFryerit kauaa kestä. Lisäksi AirFryerit näyttävät muovisilta heikkolaatuisilta romuilta. Jos ruoanlaittoon ostaa laitteen niin kyllä sellaisen pitäisi kestää minimissään 20 vuotta eikä nämä taatusti kestä niin kauaa. AirFryerit ovat ainakin kertakäyttöisiä muovileluja.

Niin, työttömällä on aikaa eikä sossu maksa uusia kodinkoneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Normaalilla työssä olevallakin aikaa aivan hyvin työajan ulkopuolella. Kaikki väitteet kovasta kiireestä ovat keksittyjä. Lisäksi enemmän aikaa ja rahaa säästää, jos tekee monen päivän annokset kerralla ja lämmittää ne myöhemmin jääkaapista tai pakastimesta. Jotkut tekevät koko viikon ruoat kerralla yhtenä päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, missä on hyvä AirFryer joka ei vie tilaa ja joka kestää käyttöä minimissään 20 vuotta. Vaivaiset 4-5 vuotta kestäviä hilavitkuttimia en osta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, missä on hyvä AirFryer joka ei vie tilaa ja joka kestää käyttöä minimissään 20 vuotta. Vaivaiset 4-5 vuotta kestäviä hilavitkuttimia en osta.

Ja kuten totesin niin en osta koskaan samaan asiaan kahta tavaraa. Minulla on uuni, joten en tarvitse AirFryeria. Sama juttu on se, että minulla ei ole esimerkiksi tehosekoitinta, koska minulla on sauvasekoitin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuten totesin niin en osta koskaan samaan asiaan kahta tavaraa. Minulla on uuni, joten en tarvitse AirFryeria. Sama juttu on se, että minulla ei ole esimerkiksi tehosekoitinta, koska minulla on sauvasekoitin.

Niin, olet äidin pikku mussukka ja maailman napa. Mitä sinä et omasta mielestäsi tarvitse, se tulee kaikilta muilta kieltää.

muutoihan mussukka voisi vaikka tulla kateelliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinulla varmaan sitten ole pyykin- eikä astianpesukonettakaan. Pyykit voi pestä ammeessa - ei hankita kahta vekotinta samaa asiaa hoitamaan. Ja nyrkkipyykillä tulee puhtaampaa kuin koneella!

Kamerassasi ei ole automaattitarkennusta eikä valotusta, koska nehän vaan pilaa kuvat.

Autossasi manuaalivaihteisto ja veivattavat ikkunat. Ei ilmastointia.Ei hajoavia turhakkeitqa.

Köyhät, kateelliset ja kehityksen kelkasta pudonneet ovat kovia poikia selittämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sinulla varmaan sitten ole pyykin- eikä astianpesukonettakaan. Pyykit voi pestä ammeessa - ei hankita kahta vekotinta samaa asiaa hoitamaan. Ja nyrkkipyykillä tulee puhtaampaa kuin koneella!

Kamerassasi ei ole automaattitarkennusta eikä valotusta, koska nehän vaan pilaa kuvat.

Autossasi manuaalivaihteisto ja veivattavat ikkunat. Ei ilmastointia.Ei hajoavia turhakkeitqa.

Köyhät, kateelliset ja kehityksen kelkasta pudonneet ovat kovia poikia selittämään.

Ei minulla olekaan astianpesukonetta ja autossani on manuaalivaihteet eikä minulla ole ilmastointiakaan. Ja pyykinpesukone hoitaa pyykkien pesun ja se on yksi vekotin. Ei pyykinpesuunkaan osteta kahta pesukonetta.

Enkä minä ole kieltämässä mitään konetta, mutta mielestäni vain AirFryer on täysin turha tuote. Ja jos ostan ruoan laittoon laitteen niin sen pitäisi kestää käyttöä kymmeniä vuosia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Köyhät, kateelliset ja kehityksen kelkasta pudonneet ovat kovia poikia selittämään."

AirFryerit ovat lähinnä halpoja kertakäyttöleluja. Jos ne kerran ovat niin hyviä niin miksi valmistajat eivät anna sille 20 vuoden takuuta?

Eikä ruoan laittoon ole tullut mitään uusia järkeviä tuotteita. Kaikki ruoan tekeminen on ihan samaa kuin 50 vuotta sittenkin. Eikä laitteet ole yhtään parempia kuin silloin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, olet äidin pikku mussukka ja maailman napa. Mitä sinä et omasta mielestäsi tarvitse, se tulee kaikilta muilta kieltää.

muutoihan mussukka voisi vaikka tulla kateelliseksi.

Mitään en puhunut kiellosta, minusta vain AirFryer turha tilaa vievä kertakäyttöromu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minulla olekaan astianpesukonetta ja autossani on manuaalivaihteet eikä minulla ole ilmastointiakaan. Ja pyykinpesukone hoitaa pyykkien pesun ja se on yksi vekotin. Ei pyykinpesuunkaan osteta kahta pesukonetta.

Enkä minä ole kieltämässä mitään konetta, mutta mielestäni vain AirFryer on täysin turha tuote. Ja jos ostan ruoan laittoon laitteen niin sen pitäisi kestää käyttöä kymmeniä vuosia.

Miksi kuvittelet ettei airfryerit kestäisi, ei niissä pahemmin hajoavia osia ole. Minulla on tavallinen kaksio tupakeittiöllä ja hyvin mahtui tiskipöydälle, jos on minikokoinen yksiö niin sitten voi olla tiukkaa.

Lihapullat sellaisenaan tai sienten/punajuuren kanssa tulee erinomaiset, ennen en viitsinyt tehdä kun en tykännyt uunissa, pannulla liian hankalaa ja hajosivat herkästi käännellessä. Tuossa riittää kun korkeintaa kerran kääntää, nyt teen usein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Köyhät, kateelliset ja kehityksen kelkasta pudonneet ovat kovia poikia selittämään."

AirFryerit ovat lähinnä halpoja kertakäyttöleluja. Jos ne kerran ovat niin hyviä niin miksi valmistajat eivät anna sille 20 vuoden takuuta?

Eikä ruoan laittoon ole tullut mitään uusia järkeviä tuotteita. Kaikki ruoan tekeminen on ihan samaa kuin 50 vuotta sittenkin. Eikä laitteet ole yhtään parempia kuin silloin.

Miksi halvalla laitteella pitäisi olla 20 vuoden takuuta kun ei ole autoillakaan tai juuri millään muullakaan :D

• Anonyymi

Et sitten todistanut väitettäsi ja turha odottaakaan.

• Anonyymi

Täyttä hölynpölyä. Airfryer on aivan lostava vehje. En luopuisi siitä enää mistään hinnasta. Airfryer todellakin säästää huomattavasti energiaa verrattuna uuniin. Ne, jotka kuvittelee kyseessä olevan vain pieni kiertoilmauuni eivät ole varmaan ikinä edes kokeilleet airfryeriä. Energian säästö on huomattava ja airfryerillä on paljon muitakin etuja. Sitäpaitsi airfryerillä ruokaa laitettaessa sitä ei tarvitse esilämmittää uunin tapaan mikä sekin vähentää energiankulutusta huomattavasti. Lisäksi airfryerillä ruokaa kypsennettäessä kypsennyslämpötil on tyypillisesti selvästi uunia matalampi ja kypsennysaika on lyhyempi. Joten noidenkin asioiden vuoksi on aivan selvää, että airfryer säästää energiaa uuniin verrattuna. Airfryerin ilmankierto on myös toteutettu tehokkaammin.

Ja sittn se terveellisyyspuoli. airfryerissä ruokaa kypsennettäessä öljyä jne ei juurikaan tarvita ja sen lisäksi ruoasta, kuten vaikka broilerinkoivista irronnut rasva valuu airfryerin paistokorin reikien läpi ulompaan paistoastiaan eikä rasva siis jää lillumaan sinne ruoan sekaan kuten käy ruokaa uunissa kypsennettäessä. Ruoasta tulee siis huomattavasti terveellisempää ja vähärasvasempaa.

Lisäksi lopputulos on aivan loistava. Airfryerillä voi lisäksi kypsentää käytännössä melkein mitä ruokaa tahansa, mielikuvitus on vain rajana. Esimerkiksi itse olen täysin onnistuneesti tehnyt airfryerillä esimerkiksi näitä:

- broilerinkoivet
      - "kokonaiset" broilerit
      -lohi

- makaronilaatikko
      - lohkoperunat ja ranskikset
      - uunijuurekset
      - pihvit ja lihapullat
      - joulun laatikkoruoat
      - pullat
      - leivokset ja viinerit
      - pasteijat
      - uunimakkara
      - kalapuikot ja kalafileet
      - nuggetit
      - "friteeratut" banaanit- hunajakaramellisoidut päärynät
      - pitsa
      - erilaiset kuumat leivät
      - sämpylät
      - ja useita muita kana-, liha- ja kalaruokia

Lisäksi kun itselläni on älypuhelimella ohjattava airfryer niin sen ohjaamiseen käytetyllä sovelluksella on helppo käyttää satoja ellei tuhansia muiden luomia reseptejä. Samaten kuin itse tehtyjä reseptejä ja suosikeiksi talletettuja reseptejä. Sovelluksella saa lähetettyä airfryeriin suoraan kypsennyslämpötilan ja ajan ja sitten vaan komentaa sovelluksella airfryerin päälle. Myös omia reseptikirjoja voi tehdä ja niitä voi halutessaan jakaa muille kuten yksittäisiä reseptejäkin. Myös yksinkertasia esiasetusia voi tehdä. Tallennettujen reseptien ja esiasetusten ansiosta on helppo komentaa airfryer toimimaan halutulla tavalal eikä tarvitse yrittää muistaa joka ruoan kypsennyslämpötiloja ja aikoja. Airfryer myös sammuu automaattisesti kypsennyksen loputtua.

Lisäksi airfryer on itseni kaltaiselle sokealle paljon turvallisempikin kuin uuni. Riippumatta siitä minkälainen uuni on kyseessä sen kanssa itsensä polttaminen on aina vaarana kun ei näe. Airfryerin kanssa titsensä polttamisen riski on paljon pienempi. Esimerkiksi omassa airfryerissäni on ulompi paistoastia ja sen sisällä sisempi paistokori, jonka pohjassa on reikiä. Sisemmässä paistokorissa on kahva ja kori lukittuu ulompaan paistoastiaan. Ulommassa paistoastiassa on etupaneeli, joka on itseasiassaa osa airfryerin ulkokuorta. Kun Sisempi kypsennyskori lukittuu ulompaan kypsennysastiaan ja kun ne on lukittuna toisiinsa molemmat voi nostaa kahvasta kiinni pitäen. Kun sisempi kupsennyskori ja ulompi kypsennysastia on lukittu toisiinsa ne voi vetää kahvasta kiinni pitäen ulos airfryeristä ja samalla ulomman kypsennysastian etupaneeli suojelee kättä. Kahva ja etupaneeli eivät juurikaan kuumene joten itsensä polttamisen vaaraa ei ole samalla lailla kuin uunin kanssa. toki sisempi kypsennyskori ja ulompi kypsennysastia kuumenevat, mutta tosiaan tuo kahva ja kättä suojaava etupaneeli eivt juurikaan kuumene, joten näin sokeana itsensä polttamsien riski on valtavan paljon pienempi kuin tulikuuman uunin ja siellä olevien peltien ja paistoastioiden kanssa säätäessä.

Lisäksi airfryerin sisemmän kypsennyskorin sekä ulomman kypsennysastian voi laittaa tiskikoneeseen, joten niiden puhdistaminen on helppoa. Toki enimmät rasvat kannattaa ensin pyyhkiä pois esimerkiksi talouspaperilla ettei rasva turhaan päädy tiskikoneeseen. Uunin kanssahomma on paljo nhankalampi, uunipeltejä jne ei voi tiskikoneeseen laittaa kun ne ei edes mahdu sinne. Ja jos uunin pohjalle valuu rasvaa niin sotku on ihan hirveä ja puhdistaminen tuskaista hommaa.

Eli airfryer on aivan loistava vehje vaikka jotkut sitä yrittäisi mustamaalata ja vähätellä.

T. miksuh

• Anonyymi

Niin ja kananmunat jäi mainitsematta. Niidenkin kypsentäminen airfryerissä onnistuu loistavasti. Kananmunista tulee täysin keitettyjä kananmunia vastaavia ilman tavetta keittää niitä vedessä. tämäkin säästää sähköä ja lisäksi esimerkiksi näin sokeana kananmunien kypsentäminen airfryerillä on paljon turvallisempaa, koska ei tarvitse suhrata kattilan ja tulikuuman kiehuvan veden kanssa.

Airfryerin ainut varsinainen huono puoli on se, että siihen ei tietenkään mahdu yhtä paljon tavaraa kuin uuniin, mutta kaikessa muussa airfryer hakkaa uunin mennen tullen.

T. miksuh

• Anonyymi

Yksikään sinun kohdistasi ei saanut minua vakuuttamaan Airfryerin ylivoimasta. Tuo airfryerin säästö sähkön käytössä on niin minimaalinen, että vaikka sitä käyttäisi joka ainoa päivä niin 30 vuodessa ei edes saa hankintahinnan verran säästöä. Suurempi säästö tulee jos tekee kerralla suuren annoksen ja sitten vain lämmittää tähteitä pitkin viikkoa. Yhden annoksen verran ruokaa tekeminen on aivotonta idiotismia ja taloudellisesti järjetöntä. Pikemminkin pitäisi tehdä viikon ruoat kerralla yhtenä päivänä.

Enkä taatusti ole niin idiootti, että tarvitsisin jotain saatanan sovellusta kännykkään yksinkertaista kokkaamista varten. Yksikään kodinkone kotona ei tarvitse sovellusta kännykkään. Olen tuhonnut valtaosan sovelluksista kännykästä muutenkin, minulla ei ole esimerkiksi yhtäkään sovellusta somea varten kännykässä eikä tule koskaan olemaankaan. Joka tarvitsee jotain helvetin sovellusta johonkin kokkaamiseen niin sitten täytyy olla aivoton idiootti. Alle 10-vuotiaskin osaa helposti tehdä ruokaa ilman sovelluksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikään sinun kohdistasi ei saanut minua vakuuttamaan Airfryerin ylivoimasta. Tuo airfryerin säästö sähkön käytössä on niin minimaalinen, että vaikka sitä käyttäisi joka ainoa päivä niin 30 vuodessa ei edes saa hankintahinnan verran säästöä. Suurempi säästö tulee jos tekee kerralla suuren annoksen ja sitten vain lämmittää tähteitä pitkin viikkoa. Yhden annoksen verran ruokaa tekeminen on aivotonta idiotismia ja taloudellisesti järjetöntä. Pikemminkin pitäisi tehdä viikon ruoat kerralla yhtenä päivänä.

Enkä taatusti ole niin idiootti, että tarvitsisin jotain saatanan sovellusta kännykkään yksinkertaista kokkaamista varten. Yksikään kodinkone kotona ei tarvitse sovellusta kännykkään. Olen tuhonnut valtaosan sovelluksista kännykästä muutenkin, minulla ei ole esimerkiksi yhtäkään sovellusta somea varten kännykässä eikä tule koskaan olemaankaan. Joka tarvitsee jotain helvetin sovellusta johonkin kokkaamiseen niin sitten täytyy olla aivoton idiootti. Alle 10-vuotiaskin osaa helposti tehdä ruokaa ilman sovelluksia.

Lisään... Toki omalla kohdalla helpottaa se, että en ikinä leivo enkä koskaan tee jälkiruokia. Ja ranskalaisista en piittaa joten en ikinä tee niitä kotona ja friteerattuja ruokia en ikinä syö kotona. Ja kasvikset syön yleensä raakana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kananmunat jäi mainitsematta. Niidenkin kypsentäminen airfryerissä onnistuu loistavasti. Kananmunista tulee täysin keitettyjä kananmunia vastaavia ilman tavetta keittää niitä vedessä. tämäkin säästää sähköä ja lisäksi esimerkiksi näin sokeana kananmunien kypsentäminen airfryerillä on paljon turvallisempaa, koska ei tarvitse suhrata kattilan ja tulikuuman kiehuvan veden kanssa.

Airfryerin ainut varsinainen huono puoli on se, että siihen ei tietenkään mahdu yhtä paljon tavaraa kuin uuniin, mutta kaikessa muussa airfryer hakkaa uunin mennen tullen.

T. miksuh

Airfryer ei todellakaan hakkaa uunia alkuunkaan. Tuo sähkön säästökin on niin minimaalisen pieni, että Airfryeria pitäisi käyttää kymmeniä vuosia joka ainoa päivä, jotta saa edes hankintahintaa säästöinä takaisin. Ja useimmat airfryerin ostajat käyttäjät käyttävät sitä korkeintaan muutaman kerran vuodessa, useimmiten airfryer jää pölyttymään kaappiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

T. miksuh

Niin ja edellä mainitsemieni joululaatikoiden lisäksi oon paistanu airfryerillä piparkakkuja ja joulutorttujakin ja hienosti onnistu.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja edellä mainitsemieni joululaatikoiden lisäksi oon paistanu airfryerillä piparkakkuja ja joulutorttujakin ja hienosti onnistu.

T. miksuh

Ensinnäkin, useimmat tekevät noita korkeintaan kerran vuodessa. Toiseksi suuri osa ei tee noita ylipäätään koskaan. Itse en ainakaan koskaan leivo, joten en tee piparkakkuja tai joulutorttuja ja laatikotkin ostan valmiina ja vain lämmitän kotona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin, useimmat tekevät noita korkeintaan kerran vuodessa. Toiseksi suuri osa ei tee noita ylipäätään koskaan. Itse en ainakaan koskaan leivo, joten en tee piparkakkuja tai joulutorttuja ja laatikotkin ostan valmiina ja vain lämmitän kotona.

teetkö sä siis paistettuja broilerin koipia, uunilohta ja makaronilaatikkoakin jne jne esimerkiksi vain kerran vuodessa muka? Jos nyt luit koko antamani listan esimerkkejä mitä olen airfryerillä tehnyt niin ne piparkakut ja joulutortut oli vain esimerkkejä muiden joukossa.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

teetkö sä siis paistettuja broilerin koipia, uunilohta ja makaronilaatikkoakin jne jne esimerkiksi vain kerran vuodessa muka? Jos nyt luit koko antamani listan esimerkkejä mitä olen airfryerillä tehnyt niin ne piparkakut ja joulutortut oli vain esimerkkejä muiden joukossa.

T. miksuh

Uunilohta teen korkeintaan kerran vuodessa, ei sen tekeminen minua pahemmin kiinnosta. Tai oikeastaan en ole tehnyt ainakaan 3-4 vuoteen uunilohta, viimeksi paistoin lohen pannulla. En ole tehnyt broilerin koipia ainakaan 10 vuoteen, itse suosin enemmän pannulla paistamista kanaruokienkin kohdalla. Makaronilaatikkoakaan en yleensä tee, ehkä 1-2 kertaa vuodessa, ja jos teen sitä niin teen kerralla sellaisen annoksen, että söisin sitä koko viikon (toki valtaosa menee pakastimeen). Ja ranskalaisia en tee koskaan kotona vaan keitän perunat tai teen muusia. Ja en ikinä leivo enkä tee jälkiruokia.

Ylipäätään teen yli 90% ruoistani hellalla, en uunissa. Teen monta kertaa useammin keittojakin kuin uuniruokia. Uunin käyttö on vähäistä enkä siksi näe mitään käyttöä AirFryerillakaan. Lisäksi kaikki laitteet vievät tilaa ja minua epäilyttää kuinka kauan tämäkin laite kestää. Jos laitteen ostan kotiin niin toivon aina sen kestävän kymmeniä vuosia. Itsellä on yli 15 vuotta vanha kahvinkeitinkin.

Ja joillain sovelluksilla pelleily kodinkoneiden kanssa on naurettavaa typeryyttä. Kodinkoneet eivät tarvitse älyä eikä niitä tarvitse kytkeä nettiin ja puhelimeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uunilohta teen korkeintaan kerran vuodessa, ei sen tekeminen minua pahemmin kiinnosta. Tai oikeastaan en ole tehnyt ainakaan 3-4 vuoteen uunilohta, viimeksi paistoin lohen pannulla. En ole tehnyt broilerin koipia ainakaan 10 vuoteen, itse suosin enemmän pannulla paistamista kanaruokienkin kohdalla. Makaronilaatikkoakaan en yleensä tee, ehkä 1-2 kertaa vuodessa, ja jos teen sitä niin teen kerralla sellaisen annoksen, että söisin sitä koko viikon (toki valtaosa menee pakastimeen). Ja ranskalaisia en tee koskaan kotona vaan keitän perunat tai teen muusia. Ja en ikinä leivo enkä tee jälkiruokia.

Ylipäätään teen yli 90% ruoistani hellalla, en uunissa. Teen monta kertaa useammin keittojakin kuin uuniruokia. Uunin käyttö on vähäistä enkä siksi näe mitään käyttöä AirFryerillakaan. Lisäksi kaikki laitteet vievät tilaa ja minua epäilyttää kuinka kauan tämäkin laite kestää. Jos laitteen ostan kotiin niin toivon aina sen kestävän kymmeniä vuosia. Itsellä on yli 15 vuotta vanha kahvinkeitinkin.

Ja joillain sovelluksilla pelleily kodinkoneiden kanssa on naurettavaa typeryyttä. Kodinkoneet eivät tarvitse älyä eikä niitä tarvitse kytkeä nettiin ja puhelimeen.

Tarkkaan ottaen ostan vain maustamattomia kanasuikaleita ja -pihvejä ja teen niistä ruokaa. En osta marinoituja kanatuotteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hävitä se uuni turhana, vie vaan tilaa, pelkkä yhden levyn liesi riittää sinulle eikä vie paljon tilaa! Tai jos syöt einekset kylminä tai tilaat pikaruokaa kotiin niin säästyy vielä enemmän tilaa, voit muuttaa vaikka koirankoppiin, ei mene vuokraakaan!

• Anonyymi

Itse, kun teen ruokaa, niin teen sitä kerralla enemmän. Uuni on silloin oikeastaan ainoa järkevä väline tähän. Ne kerrat, kun airfryerista omalla kohdalla olisi hyötyä, niin ne saisi laskea yhden käden sormilla.

• Anonyymi

Itselläni taas uuni ja hella on ollut käytännössä täysin turhia ja täysin käyttämättömiä siitä alkaen kun ostin airfryerin.

T. miksuh

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni taas uuni ja hella on ollut käytännössä täysin turhia ja täysin käyttämättömiä siitä alkaen kun ostin airfryerin.

T. miksuh

Niin, jokaisella meistä on eri käyttötarpeet. Itse haluan tehdä ruokia uunissa, koska tuolla tavalla on helppoa tehdä kerralla isompia määriä.

• Anonyymi

Mitä väliä sillä on paljonko se kuluttaa. Käytän oikeaa rasvakeitintä kun haluan hyvää . Airfryerit on huijausta.

• Anonyymi

Ensinnäkin airfryer ei ole minkäänlainen rasvakeitin eikä ole tarkotuskaan olla. Toisekseen et sitten yhtään epäterveellisempää ruoan laittamistapaa ole keksinyt? rasvakeittimellä tehty ruoka on kaikkea muuta kuin terveellistä ja lisäksi huonolla tuurilla voi vielä palaa koko talokin.

T. miksuh

• Anonyymi

Ööh, et sit enää epäterveellisempää tapaa ole keksinyt ruuan laittoon? Tuolla tavalla ei voi valmistaa kovinkaan montaa ruokaa. On tuo kohtuullisen sotkuista puuhaa, koska sen öljyn joutuu ajoittain vaihtamaan & hävittämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ööh, et sit enää epäterveellisempää tapaa ole keksinyt ruuan laittoon? Tuolla tavalla ei voi valmistaa kovinkaan montaa ruokaa. On tuo kohtuullisen sotkuista puuhaa, koska sen öljyn joutuu ajoittain vaihtamaan & hävittämään.

Ei tullut minullakaan montaa kertaa rasvakeitintä käytettyä, öljyn kanssa ei viitsi pelata ja viehän se tilaakin, lisäksi tietysti lihottavaa.

• Anonyymi

Ihmisen rakentaminen vuosikuýmmenien ajan on samallasiata kuin talonkin.

Jos rakennat taloa oljista, ei tarvi yllättyä jos tuhoutuu ennenaikaisesti

Jos rakennat tiilistä, saat pitkäikäisen.

SAMOIN ihmisellä SE OLT MITÄ syöt
      pitää paikkansa silloinkin vaikka ei ole ylipainoinen.

• Anonyymi

Vanhempien sukupolvien ihmiset on rakennettu lähinnä läskistä ja ihrasta. Vetäneet kaiken maiilman läskisoosia jne ja se näkyy.

• Anonyymi

Ihmisessä on 2/3 vettä, sellaista taloa vaikea rakentaa, paitsi iglu jos pakkasia riittää. Paremmin voisi verrata polttomoottoriin, tarvitsee öljyä voiteluun ja vettä jäähdytykseen, mutta ihminen ei pelkällä alkoholilla kauaa polttoaineena pelaa, eikä muillakaan moottoreiden polttoaineilla.

• Anonyymi

Onko meidän perhe jotenkin viallinen kuin käytössä viikottain uuni, liesi, mikro ja airfryer.
      Omituista mutta kaikki on todettu tarpeellisiksi.

Jotenkin tuntuu oudolta väitellä onko airfiryer parempi kuin liesi tai uuni.

Onko veitsi parempi kuin haarukka tai vesi parempi kuin suola?

• Anonyymi

Minulla ei uuni ole ihan viikottain, mutta lisäksi kahvin- ja vedenkeitin, lisäksi leivänpaahdin, sähköparila ja vohvelirauta säännöllisen epäsäännöllisesti. Savustusuuni ei ole kerrostalossa hyvä ja grillikin jouti pois, samoin leipäkone.

Sähköveitsi on kätevä jos ostaa kokoleipää tai sämpylöitä. Veitsi ja haarukka hyvä olla molemmat, syömäpuikkoja en ole kokeillut.

Jokainen käyttää tietysti mitä haluaa, huvittavaa kun lehdissäkin ohjeistetaan mitä pitäisi hävitttää.

• Anonyymi
        UUSI

Saahan sitä käyttää uunia ja hellaa, jos väkisin haluaa. Mutta kyllä tosiasia on se, ettäairfryer hakkaa molemmat mennen tullen. Eli ei se ole mitenkään turhaa sanoa airfryeriä paremmaksi. Sitäpaitsi useinhan on niin , että uudempi keksintö on parempi ja tässäkin tapauksessa on niin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Saahan sitä käyttää uunia ja hellaa, jos väkisin haluaa. Mutta kyllä tosiasia on se, ettäairfryer hakkaa molemmat mennen tullen. Eli ei se ole mitenkään turhaa sanoa airfryeriä paremmaksi. Sitäpaitsi useinhan on niin , että uudempi keksintö on parempi ja tässäkin tapauksessa on niin.

Airfryerin ainoa etu on sen nopeus, ja se että vie vähän tilaa. Laitteen koko vaan on liian pieni, kunnolliseen ruuan laittamiseen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      365
      2118
    2. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1578
    3. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1160
    4. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      277
      1139
    5. Voisiko olla jopa niin

Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      67
      929
    6. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

Elämääsi miten pian
      Ikävä
      85
      885
    7. Varkaita kuhmossa

Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      31
      855
    8. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      112
      840
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      11
      837
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      8
      816
    Aihe