Saunalahdella hitain puhelinpalvelu

Ja huonoin myös.

http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=72982

JKsimi, ennenkuin luet tämän, kerron sinulle että
saunalahden puollustelemiseen ei ole aihetta.
Kaikki spekulointi asiasta on vain turhaa jonninjoutavaa paskapuhetta. Saunalahti ei joka asiassa loista.

Nyt asiaan.
Lainaus verkkouutisista:

"Viestintäviraston kokoaman selvityksen mukaan Saunalahden puhelinpalvelu on peränpitäjä matkapuhelinoperaattoreiden nopeusvertailussa.

Matkapuhelinpalvelujen osalta peränpitäjäksi jäi Saunalahti, jossa keskimääräinen vastausaika oli yli yksitoista minuuttia. Vain kymmenesosaan puheluista vastattiin alle 20 sekunnissa.

Vaikka pitkät jonotusajat koskevat vain muutamaa teleyritystä, Viestintävirasto on huolissaan käyttäjien oikeuksien toteutumisesta erityisesti laskutusta koskevien kysymysten osalta. Kuluttajavirasto myös muistuttaa, että asiakkaiden on voitava reklamoida palvelun virheistä maksutta.

Viestintävirasto kehottaa käyttäjiä kiinnittämään huomiota teleyritysten vertailussa hinnan ohella myös tarjottaviin palveluihin ja niiden laatuun."

10

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lasse M

      Valitettavasti erittäin vanhaa tietoa.

      Saunalahti oli tuonut testijakson alussa uuden virtuaaliverkko järjestelmän joka aiheutti asiakaspalvelun ruuhkautumista ja näin ollen Saunalahti uusi asiakaspalvelu järjestelmän puhelinvaihteita myöten tuon testijakson loppupuolella.

      Tänäpäivänä Saunalahden asiakaspalvelun vastausajat ovat todella hyvät.

      • K. Porkkalahti

        Vanhaa tietoa? -Ehei, nuo tiedot ovat uusia, julkistettu tänään!


      • Lasse M
        K. Porkkalahti kirjoitti:

        Vanhaa tietoa? -Ehei, nuo tiedot ovat uusia, julkistettu tänään!

        Nuo ajat on revitty Tammi-Helmi-Maaliskuulta.
        Julkaistu tosin nyt.


    • Olli

      Ei JKsimiä tarvitse tässä vaivata. Tarvitsee vain lukea noiden tilastojen taustoista. Siellä sanotaan että kysymyksessä ovat "matkaviestin- ja laajakaistapalveluja tarjoavien teleyritysten julkaisemat asiakas- ja neuvontapalveluiden keskimääräiset vastausajat".

      Yritykset ovat siis itse ilmoittaneet vastausaikansa viestintävirastolle. En tiedä varmuudella miksi Saunalahti on ilmoittanut omaksi ajakseen 11 min. Sen voin kyllä kuvitella, miksi Sonera ja Elisa ovat ilmoittaneet omat 3 minuuttia ja risat.

      Oman kokemukseni perusteella sanoisin että 11 minuuttia saattaa Saunalahdella olla aika lähellä sitä aikaa, joka kuluu palvelunumeron valinnasta siihen hetkeen, jolloin ongelma on hoidettu. Jospa kysymys onkin erilaisista tulkinnoista eri yhtiöillä. Saunalahdellakin nostetaan luuri ensimmäisen kerran hyvin nopeasti, mutta se luurin nostaminen ei vielä auta mihinkään ongelmaan.

    • hese

      Matkaviestinpalvelut

      Teleyritys

      Puhelinnumero
         

      Keskimääräinen vastausaika
         

      Alle 20 s vastattujen puheluiden osuus
         

      Puhelun ja jonotuksen maksullisuus

      Ålands Mobiltelefon

      0800 93553
         

      4 s
         

      97 %
         

      maksuton

      Spinbox / Go moble

      041 777 88 99
         

      12 s
         40 %    maksullinen

      Finland Tele2

      (09) 4249 1240
         

      13 s
         

      86 %
         

      maksullinen

      Globetel

      (09) 773 3288
         

      26 s
         

      48 %
         

      maksullinen

      DNA Finland

      044 144 044 /

      041 041 4041
         

      33 s *

      Laskutus: 1 min 3 s *
         63 % *

      Laskutus: 35 % *
         maksuton DNA:n asiakkaille

      Cubio

      0800 500 200
         45 s        maksuton

      Kolumbus

      (09) 622
      669 22    2 min 39 s *    13 % *    maksuton Kolumbuksen ja Elisan asiakkaille

      TeliaSonera

      0800 17000

         3 min 1 s

      Laskutus: 4 min 57 s
         17 %

      Laskutus: 7 %
         maksuton

      Elisa

      0800 95050

         

      3 min 22 s *

      Laskutus: 25 min 2 s *
         

      3 % *

      Laskutus: 0,1 % *
         maksuton

      Tele Finland

      0404 123 123
         3 min 57 s    

      3 %
         maksullinen

      Saunalahti

      (09) 4243 0456
         11 min 24 s    10 %    maksuton Saunalahden asiakkaille

      * maaliskuu 2005

      ** 1.10. - 31.12.2004



      Laajakaistapalvelut

      Teleyritys

      Puhelinnumero
         

      Keskimääräinen vastausaika
         

      Alle 20 s vastattujen puheluiden osuus
         

      Puhelun ja jonotuksen maksullisuus

      Mariehamns Telefon

      (018) 27 044
         

      3 s
         

      100 %
         

      maksullinen

      Kajaanin Puhelinosuuskunta

      (08) 617 71
         

      4 s
         

      71 %
         

      jonottaminen maksuton
      Ålands Telefonandelslag

      (018) 41 053
         5 s    99 %    maksullinen

      Iisalmen Puhelin

      0800 398 344
         

      5 s
         

      97 %
         

      maksuton

      Forssan Seudun Puhelin

      (03) 41 211
         

      6 s
         

      96 %
         

      maksullinen

      Ikaalisten-Parkanon Puhelinosakeyhtiö

      (03) 45 051
         

      7 s
         

      85 %
         

      maksullinen

      Pohjois-Hämeen Puhelin

      (03) 486 411
         

      8 s
         

      89 %
         

      maksullinen
      Partel

      (02) 454 5400
         9 s    89 %    maksullinen

      Loviisan Puhelin

      (019) 505 8200
         

      9 s
         


         

      maksullinen
      Savonlinnan Puhelin

      (015) 577 5320
         9 s    92 %    maksullinen
      Karis Telefon

      (019) 278 41
         10 s    84 %    maksullinen
      Vakka-Suomen Puhelin

      (02) 84 501
         11 s    86 %    maksullinen

      Kokkolan Puhelin

      (06) 833 1111
         

      12 s
         82 %    maksuton
      Jakobstadsnejdens Telefon

      (06) 786 8111
         13 s    78 %    maksullinen
      Laitilan Puhelinosuuskunta

      (02) 85801
         15 s    80 %    maksullinen
      Vaasan Läänin Puhelin

      (06) 411 4600
         15 s    75 %    maksullinen
      Kemiön Puhelinosakeyhtiö

      (02) 420 700
         15 s        maksullinen
      Lohjan Puhelin

      0800 393 141
         15 s **    78 % **    maksuton
      Kymen Puhelin

      0800 39 0588
         15 s **        maksuton
      Pohjanmaan PPO

      (08) 42 911
         17 s    86 %    maksullinen
      Päijät-Hämeen Puhelin

      0800 395 181
         20 s **    80 % **    maksullinen
      Salon Seudun Puhelin

      0800 30 300
         21 s **        maksuton
      Eurajoen teleosuuskunta

      (02) 868 0040
         22 s    61 %    maksullinen
      Oulun Puhelin

      0800 300 400
         22 s    12 %    maksuton
      Mikkelin Puhelin

      (015) 190 480
         24 s    81 %    maksullinen
      Hämeen Puhelin

      1062 5770
         24 s        maksullinen
      Finland Tele2

      (09) 4249 1255
         16 s    82 %    maksullinen
      Kuopion Energia

      020 520 01
         26 s    75 %    maksullinen
      Aurajoen Puhelin

      0800 304 800
         27 s    40 %    maksuton
      Jyväsviestintä

      (014) 240 2811
         29 s        maksullinen
      Härkätien Puhelin

      (02) 484 484
             99 %    maksullinen
      Kuopion Puhelin

      0800 393 004
         37 s    58 %    maksuton
      Etelä-Satakunnan Puhelin

      0800 90 903
         1 min    70 %    maksuton
      Lännen Puhelin

      0800 398 313
         1 min 3 s    18 %    maksuton
      Helsinki Televisio

      (09) 1 56 56 56
         1 min 27 s    32 %    maksullinen
      Saunalahti

      (09) 4243 0810
         1 min 32 s    50 %    maksuton Saunalahden liittymästä
      Auria

      0800 177 020
         1 min 37 s    40 %    maksuton
      Satakunnan Puhelin

      0800 397 723
         1 min 46 s    33 %    maksuton
      Elisa

      0800 95050
         4 min 06 s *

      Laskutus: 25 min 2 s *
         1 % *

      Laskutus: 0,1 % *
         maksuton
      TeliaSonera Finland

      0800 17000
         5 min 32 s

      Laskutus: 4 min 57 s
         13 %

      Laskutus: 7 %
         maksuton

      * maaliskuu 2005
      http://www.ficora.fi/suomi/tele/palvelu.htm

    • rehellisesti

      Maksuttomat asiakapalvelut

      1: Ålans Telefon 4 sek
      2. Dna 33 sek
      3. Cubio 45 sek
      4. Kolumbus 2 min 39 sek
      5. Teliasonera 3 min 1 sek
      6. Elisa 3 min 22 sek
      7. Telefinland 3 min 57 sek MAKSULLINEN!
      8. Saunalahti 11 min 24 sek.

      Hyvä Åland ja Dna

    • JKsimi

      Tosiaan. Mittaukset on Tammi - Maaliskuulta. Saunalahti sai 48 000 uutta asiakasta, jotka olivat osa syy siihen miksi pitkät jonotusajat. Asiakaspalvelijoita ei oltu viime Sykysyn jälkeen lisätty ollenkaan lisää. Saunalahti teki vuoden vaihteessa päätöksen ottaa asiakseen rakentaa monipuolisen nopean ja asianosaavan asiakaspalvelun.

      Tuloksia alettiin luoda heti Helmikuussa. Nyt tulokset näkyvät hyvinä. Asiakaspalvelu toimii ja on myös nopeata.

      Laitan tähän muutamia TÄMÄN päiväisiä ja TÄMÄN hetkisiä vertailuja operaattoreiden asiakaspalvelusta. Kukaan ei kuitenkaan halua mitään vanhaa (2kk) tietoa varsinkaan, kun tilastot ovat muuttuneet huomattavasti niin Elisan kuin Saunalahdenkin osalta.

      TÄMÄN PÄIVÄN MITTAUS LUKEMAT GSM ASIAKASPALVELUSTA.

      (keskimääräinen jonotusaika, vastattu alle 60sekunnissa)

      SAUNALAHTI:
      1min 35sek (67,9%)
      http://saunalahti.fi/palvelutaso.php

      DNA:
      0min 29sek (69%)--> (huom. alle 20s)
      http://www.dnafinland.fi/asiakaspalvelun_vastausajat.shtml

      SONERA:
      Ei ilmoita ajallista mittausta tuoreeltaan, mutta puheluihin vastattu 67% alle minuutissa.
      http://www.sonera.fi/artikkeli/0,3398,l-fi_h-11474_a-261965,00.html

      TELEFINLAND:
      3min 57sek (3%) (huom. alle 20sek)
      http://www.telefinland.fi/asiakaspalvelu_jonoaikatiedote.php

      ELISA:
      3min 34sek (1%) (huom. alle 20sek)
      http://www.elisa.fi/index.cfm?t=1&o=41.10

      KOLUMBUS:
      2min 24sek (14%) (huom. alle 20sek)
      http://www.elisa.fi/index.cfm?t=1&o=41.10


      Kun näitä tietoja lueskelee, niin yhä edelleen tilanne on sama. DNA vastaa nopeiten puhelinasiakaspalveluun. Saunalahti tulee hyvänä kakkosena ja loput sitten perässä.

      Viestintävirasto käyttää tilastotiedoissaan vaan ja ainoastaan jaksottaisia vertailuja. Saunalahti oli heikoin Tammi-Maaliskuun mittauksissa. Voin olla siitä varma, että 2. jakson mittauksissa Saunalahti on toiseksi paras. Hävijäksi voi ilmaantua Telefinland tai Elisa.

      Tätä tilastollista tietoa pidän kuluttajan kannalta realistisena ja tämän päivän rehellisenä tietona.

      Saunalahti on satsannut viimeaikoina paljon asiakaspalveluun. Viimeisen ilmoituksen mukaan Saunalahti on saanut palvelun TYYDYTTÄVÄLLE tasolle, mutta parantamisen varaa on, vaikka palvelu onkin asiakkaidensa mielestä nyt hyvää ja tarpeeksi nopeaa. Se ei kuitenkaan riitä. Palvelun tulee olla kilpailukykyistä myös nopeudessaan. Monipuolisuudessaan asiakaspalvelu on jo Suomen ykkösluokkaa. On kehitetty Pohjoismaiden ainoana operaattorina julkinen ja täysin rehellinen asiakaspalveluforum. Sen lisäksi Tekstarilla voi saada palvelua ympäri vuorokauden. Sähköpostilla ja tietysti puhelimitsekin.

      Viimeisimpiä kommentointeja Asiakaspalvelun toiminnasta:

      "Xtra-asiakaspalvelun vastausaika on koko toiminta-aikanansa vastausprosentti ollut yli 85%."

      Johdon kommentointia tämän keskustelun aloittajan uutista koskien:

      03.06.2005
      "Kyseinen vertailu on tehty koskien ensimmäistä vuosineljännestä, jolloin asiakaspalvelumme palvelutaso ei vastannut tavoitteitamme. Olemme tehneet varsin paljon asiakaspalvelun palvelutason parantamiseksi ja palvelutaso onkin noussut merkittävästi ensimmäisen vuosineljänneksen jälkeen.

      Mitä tulee vertailuun, niin vertailun peränpitäjä oli Elisa, jonka laskutusasiakaspalvelun jonotusaika oli 25 minuuttia. Eikä Elisan meno ole juuri parantunut sitten ensimmäisen vuosineljänneksen.
      Toissaviikolla asiakaspalvelumme vastausprosentti oli reilut 80% kummankin (internet&GSM) aspan osalta."

      9.04.2005
      "Testasin (kuten testaan säännöllisesti eri palvelunumeroidemme palveluastetta ja toimintaa) juuri äsken Xtra-palveluun kuuluvan oman Xtra-asiakaspalvelun toimivuutta ja puheluun vastattiin ennen kuin puhelin ehti hälyyttää ensimmäistäkään kertaa "

      10.04.05 (vielä kun Soneralla nopeampi palvelu)
      Soneran ei tarvitse lisätä asiakaspalvelijoita. Jonot lyhenee asiakkaiden lähtiessä:

      "Soneran GSM-puolen mahdollisesti lyhyempiin vastausaikoihin löytyy selitys todennäköisesti seuraavista syistä:

      "Suurin osa kysymyksistä tulee esille asiakkuuden alkuvaiheessa ja Sonera ei ole juurikaan saanut uusia asiakkaita viimeisen parin vuoden aikana

      Soneran asiakaspalveluhenkilöstön määrä ei ole laskenut, vaikka asiakasmäärä on tippunut sadoilla tuhansilla parissa vuodessa"

      10.04.05
      DNA:lla vastataan VÄLITTÖMÄSTI AINA ja heillä kasvaa asiakasmäärä kokoajan: (erään asiakkaan väite)

      "DNA on halunnut antaa tällaisen kuvan, mutta todellisuudessa heidän asiakasmääränsä ei on kasvanut esimerkiksi vähemmän kuin meidän asiakasmäärämme viimeisen 5 kuukauden aikana. Ja heidän asiakasmäärä on vieläkin pienempi kuin vuosi sitten.

      AINA on vahvasti sanottu, vuosi sitten olisi löytynyt paljon asiakkaita, jotka olisivat yhtä vahvasti olleet valmiita toteamaan, ettei siellä vastata KOSKAAN. DNA on onnistunut parantamaan palvelutasoaan tältä osin viimeisen vuoden aikana merkittävästi. Palvelutason parannus on seurausta erittäin merkittävästä panostuksesta asiakaspalveluresurssien määrän kasvattamiseen suhteessa asiakasmäärään.

      Tämä ei tietenkään mitenkään muuta sitä tosiasiaa, että meidän asiakaspalvelumme ei ole vastannut toivottua tasoa tänä keväänä. Tilanne on kuitenkin parantunut merkittävästi viimeisen kuukauden aikana tehtyjen toimenpiteiden ansiosta. Ja tulemme panostamaan asiakaspalvelun palvelukyvyn parantamiseen jatkossakin."

      01.04.05
      "Suurin osa asiakaspalveluun tulevista kyselyistä koskevat:
      - Liittymän ominaisuuksiin liittyviä yleisiä kysymyksiä
      - Eri palveluiden käyttöön liittyviä käyttöohjeita
      - Laskutukseen liittyviä kysymyksiä - mitä mikin asia tarkoittaa laskuissa jne."

      • seli.........

        Onpahan ainakin tuoreempaa tietoa kuin se, että suhinalahdella on tyytyväisimmät asiakkaat :)


      • JKsimi
        seli......... kirjoitti:

        Onpahan ainakin tuoreempaa tietoa kuin se, että suhinalahdella on tyytyväisimmät asiakkaat :)

        Tuota väitettä on tänä päivänä turha tehdä. Katsoin juuri puolueettoman asiakastutkimuksen Taloustukimus OY:n teettämää tutkimusta.

        Suomen verkko-operaattoreille asiakkaat ovat antaneet seuraavanlaiset yleisarvosanat kausien 2002-2004. Ehtoina arviointiin oli, että asiakas tuntee asiakasuhteen perusteella operaattorin.

        Saunalahti: vuosi 2002=7 2004=8

        Sonera 2002=8 2004=8

        Elisa 2002=8 2004=8

        DNA 2002=8- 2004=7

        Eli näiden mittausten perusteella jotka tehdään kerran vuodessa, niin DNA on tipahtanut ja Saunalahti noussut suurien joukkoon.

        Noh tuokin alkaa olla vanhentunutta. kuitnekin tuorein tieto. "Saunalahdella tyytyväisimmät asiakkaat"...sitä en voi tänä päivänä väittää. Tilasto on sen verran vanha, että sitä ei voi pädettää tälle päivälle.


      • Ex-pertti
        JKsimi kirjoitti:

        Tuota väitettä on tänä päivänä turha tehdä. Katsoin juuri puolueettoman asiakastutkimuksen Taloustukimus OY:n teettämää tutkimusta.

        Suomen verkko-operaattoreille asiakkaat ovat antaneet seuraavanlaiset yleisarvosanat kausien 2002-2004. Ehtoina arviointiin oli, että asiakas tuntee asiakasuhteen perusteella operaattorin.

        Saunalahti: vuosi 2002=7 2004=8

        Sonera 2002=8 2004=8

        Elisa 2002=8 2004=8

        DNA 2002=8- 2004=7

        Eli näiden mittausten perusteella jotka tehdään kerran vuodessa, niin DNA on tipahtanut ja Saunalahti noussut suurien joukkoon.

        Noh tuokin alkaa olla vanhentunutta. kuitnekin tuorein tieto. "Saunalahdella tyytyväisimmät asiakkaat"...sitä en voi tänä päivänä väittää. Tilasto on sen verran vanha, että sitä ei voi pädettää tälle päivälle.

        Vuoden vaihteessa alkaneet laskutus- ynnä muut sekoilut eivät vielä tuossa näy, Saunalahtihan oli vielä syksyllä ihan kelpo vaihtoehto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      3354
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1364
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1296
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1049
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe