http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=72982
JKsimi, ennenkuin luet tämän, kerron sinulle että
saunalahden puollustelemiseen ei ole aihetta.
Kaikki spekulointi asiasta on vain turhaa jonninjoutavaa paskapuhetta. Saunalahti ei joka asiassa loista.
Nyt asiaan.
Lainaus verkkouutisista:
"Viestintäviraston kokoaman selvityksen mukaan Saunalahden puhelinpalvelu on peränpitäjä matkapuhelinoperaattoreiden nopeusvertailussa.
Matkapuhelinpalvelujen osalta peränpitäjäksi jäi Saunalahti, jossa keskimääräinen vastausaika oli yli yksitoista minuuttia. Vain kymmenesosaan puheluista vastattiin alle 20 sekunnissa.
Vaikka pitkät jonotusajat koskevat vain muutamaa teleyritystä, Viestintävirasto on huolissaan käyttäjien oikeuksien toteutumisesta erityisesti laskutusta koskevien kysymysten osalta. Kuluttajavirasto myös muistuttaa, että asiakkaiden on voitava reklamoida palvelun virheistä maksutta.
Viestintävirasto kehottaa käyttäjiä kiinnittämään huomiota teleyritysten vertailussa hinnan ohella myös tarjottaviin palveluihin ja niiden laatuun."
Saunalahdella hitain puhelinpalvelu
10
838
Vastaukset
- Lasse M
Valitettavasti erittäin vanhaa tietoa.
Saunalahti oli tuonut testijakson alussa uuden virtuaaliverkko järjestelmän joka aiheutti asiakaspalvelun ruuhkautumista ja näin ollen Saunalahti uusi asiakaspalvelu järjestelmän puhelinvaihteita myöten tuon testijakson loppupuolella.
Tänäpäivänä Saunalahden asiakaspalvelun vastausajat ovat todella hyvät.- K. Porkkalahti
Vanhaa tietoa? -Ehei, nuo tiedot ovat uusia, julkistettu tänään!
- Lasse M
K. Porkkalahti kirjoitti:
Vanhaa tietoa? -Ehei, nuo tiedot ovat uusia, julkistettu tänään!
Nuo ajat on revitty Tammi-Helmi-Maaliskuulta.
Julkaistu tosin nyt.
- Olli
Ei JKsimiä tarvitse tässä vaivata. Tarvitsee vain lukea noiden tilastojen taustoista. Siellä sanotaan että kysymyksessä ovat "matkaviestin- ja laajakaistapalveluja tarjoavien teleyritysten julkaisemat asiakas- ja neuvontapalveluiden keskimääräiset vastausajat".
Yritykset ovat siis itse ilmoittaneet vastausaikansa viestintävirastolle. En tiedä varmuudella miksi Saunalahti on ilmoittanut omaksi ajakseen 11 min. Sen voin kyllä kuvitella, miksi Sonera ja Elisa ovat ilmoittaneet omat 3 minuuttia ja risat.
Oman kokemukseni perusteella sanoisin että 11 minuuttia saattaa Saunalahdella olla aika lähellä sitä aikaa, joka kuluu palvelunumeron valinnasta siihen hetkeen, jolloin ongelma on hoidettu. Jospa kysymys onkin erilaisista tulkinnoista eri yhtiöillä. Saunalahdellakin nostetaan luuri ensimmäisen kerran hyvin nopeasti, mutta se luurin nostaminen ei vielä auta mihinkään ongelmaan. - hese
Matkaviestinpalvelut
Teleyritys
Puhelinnumero
Keskimääräinen vastausaika
Alle 20 s vastattujen puheluiden osuus
Puhelun ja jonotuksen maksullisuus
Ålands Mobiltelefon
0800 93553
4 s
97 %
maksuton
Spinbox / Go moble
041 777 88 99
12 s
40 % maksullinen
Finland Tele2
(09) 4249 1240
13 s
86 %
maksullinen
Globetel
(09) 773 3288
26 s
48 %
maksullinen
DNA Finland
044 144 044 /
041 041 4041
33 s *
Laskutus: 1 min 3 s *
63 % *
Laskutus: 35 % *
maksuton DNA:n asiakkaille
Cubio
0800 500 200
45 s maksuton
Kolumbus
(09) 622
669 22 2 min 39 s * 13 % * maksuton Kolumbuksen ja Elisan asiakkaille
TeliaSonera
0800 17000
3 min 1 s
Laskutus: 4 min 57 s
17 %
Laskutus: 7 %
maksuton
Elisa
0800 95050
3 min 22 s *
Laskutus: 25 min 2 s *
3 % *
Laskutus: 0,1 % *
maksuton
Tele Finland
0404 123 123
3 min 57 s
3 %
maksullinen
Saunalahti
(09) 4243 0456
11 min 24 s 10 % maksuton Saunalahden asiakkaille
* maaliskuu 2005
** 1.10. - 31.12.2004
Laajakaistapalvelut
Teleyritys
Puhelinnumero
Keskimääräinen vastausaika
Alle 20 s vastattujen puheluiden osuus
Puhelun ja jonotuksen maksullisuus
Mariehamns Telefon
(018) 27 044
3 s
100 %
maksullinen
Kajaanin Puhelinosuuskunta
(08) 617 71
4 s
71 %
jonottaminen maksuton
Ålands Telefonandelslag
(018) 41 053
5 s 99 % maksullinen
Iisalmen Puhelin
0800 398 344
5 s
97 %
maksuton
Forssan Seudun Puhelin
(03) 41 211
6 s
96 %
maksullinen
Ikaalisten-Parkanon Puhelinosakeyhtiö
(03) 45 051
7 s
85 %
maksullinen
Pohjois-Hämeen Puhelin
(03) 486 411
8 s
89 %
maksullinen
Partel
(02) 454 5400
9 s 89 % maksullinen
Loviisan Puhelin
(019) 505 8200
9 s
maksullinen
Savonlinnan Puhelin
(015) 577 5320
9 s 92 % maksullinen
Karis Telefon
(019) 278 41
10 s 84 % maksullinen
Vakka-Suomen Puhelin
(02) 84 501
11 s 86 % maksullinen
Kokkolan Puhelin
(06) 833 1111
12 s
82 % maksuton
Jakobstadsnejdens Telefon
(06) 786 8111
13 s 78 % maksullinen
Laitilan Puhelinosuuskunta
(02) 85801
15 s 80 % maksullinen
Vaasan Läänin Puhelin
(06) 411 4600
15 s 75 % maksullinen
Kemiön Puhelinosakeyhtiö
(02) 420 700
15 s maksullinen
Lohjan Puhelin
0800 393 141
15 s ** 78 % ** maksuton
Kymen Puhelin
0800 39 0588
15 s ** maksuton
Pohjanmaan PPO
(08) 42 911
17 s 86 % maksullinen
Päijät-Hämeen Puhelin
0800 395 181
20 s ** 80 % ** maksullinen
Salon Seudun Puhelin
0800 30 300
21 s ** maksuton
Eurajoen teleosuuskunta
(02) 868 0040
22 s 61 % maksullinen
Oulun Puhelin
0800 300 400
22 s 12 % maksuton
Mikkelin Puhelin
(015) 190 480
24 s 81 % maksullinen
Hämeen Puhelin
1062 5770
24 s maksullinen
Finland Tele2
(09) 4249 1255
16 s 82 % maksullinen
Kuopion Energia
020 520 01
26 s 75 % maksullinen
Aurajoen Puhelin
0800 304 800
27 s 40 % maksuton
Jyväsviestintä
(014) 240 2811
29 s maksullinen
Härkätien Puhelin
(02) 484 484
99 % maksullinen
Kuopion Puhelin
0800 393 004
37 s 58 % maksuton
Etelä-Satakunnan Puhelin
0800 90 903
1 min 70 % maksuton
Lännen Puhelin
0800 398 313
1 min 3 s 18 % maksuton
Helsinki Televisio
(09) 1 56 56 56
1 min 27 s 32 % maksullinen
Saunalahti
(09) 4243 0810
1 min 32 s 50 % maksuton Saunalahden liittymästä
Auria
0800 177 020
1 min 37 s 40 % maksuton
Satakunnan Puhelin
0800 397 723
1 min 46 s 33 % maksuton
Elisa
0800 95050
4 min 06 s *
Laskutus: 25 min 2 s *
1 % *
Laskutus: 0,1 % *
maksuton
TeliaSonera Finland
0800 17000
5 min 32 s
Laskutus: 4 min 57 s
13 %
Laskutus: 7 %
maksuton
* maaliskuu 2005
http://www.ficora.fi/suomi/tele/palvelu.htm - rehellisesti
Maksuttomat asiakapalvelut
1: Ålans Telefon 4 sek
2. Dna 33 sek
3. Cubio 45 sek
4. Kolumbus 2 min 39 sek
5. Teliasonera 3 min 1 sek
6. Elisa 3 min 22 sek
7. Telefinland 3 min 57 sek MAKSULLINEN!
8. Saunalahti 11 min 24 sek.
Hyvä Åland ja Dna - JKsimi
Tosiaan. Mittaukset on Tammi - Maaliskuulta. Saunalahti sai 48 000 uutta asiakasta, jotka olivat osa syy siihen miksi pitkät jonotusajat. Asiakaspalvelijoita ei oltu viime Sykysyn jälkeen lisätty ollenkaan lisää. Saunalahti teki vuoden vaihteessa päätöksen ottaa asiakseen rakentaa monipuolisen nopean ja asianosaavan asiakaspalvelun.
Tuloksia alettiin luoda heti Helmikuussa. Nyt tulokset näkyvät hyvinä. Asiakaspalvelu toimii ja on myös nopeata.
Laitan tähän muutamia TÄMÄN päiväisiä ja TÄMÄN hetkisiä vertailuja operaattoreiden asiakaspalvelusta. Kukaan ei kuitenkaan halua mitään vanhaa (2kk) tietoa varsinkaan, kun tilastot ovat muuttuneet huomattavasti niin Elisan kuin Saunalahdenkin osalta.
TÄMÄN PÄIVÄN MITTAUS LUKEMAT GSM ASIAKASPALVELUSTA.
(keskimääräinen jonotusaika, vastattu alle 60sekunnissa)
SAUNALAHTI:
1min 35sek (67,9%)
http://saunalahti.fi/palvelutaso.php
DNA:
0min 29sek (69%)--> (huom. alle 20s)
http://www.dnafinland.fi/asiakaspalvelun_vastausajat.shtml
SONERA:
Ei ilmoita ajallista mittausta tuoreeltaan, mutta puheluihin vastattu 67% alle minuutissa.
http://www.sonera.fi/artikkeli/0,3398,l-fi_h-11474_a-261965,00.html
TELEFINLAND:
3min 57sek (3%) (huom. alle 20sek)
http://www.telefinland.fi/asiakaspalvelu_jonoaikatiedote.php
ELISA:
3min 34sek (1%) (huom. alle 20sek)
http://www.elisa.fi/index.cfm?t=1&o=41.10
KOLUMBUS:
2min 24sek (14%) (huom. alle 20sek)
http://www.elisa.fi/index.cfm?t=1&o=41.10
Kun näitä tietoja lueskelee, niin yhä edelleen tilanne on sama. DNA vastaa nopeiten puhelinasiakaspalveluun. Saunalahti tulee hyvänä kakkosena ja loput sitten perässä.
Viestintävirasto käyttää tilastotiedoissaan vaan ja ainoastaan jaksottaisia vertailuja. Saunalahti oli heikoin Tammi-Maaliskuun mittauksissa. Voin olla siitä varma, että 2. jakson mittauksissa Saunalahti on toiseksi paras. Hävijäksi voi ilmaantua Telefinland tai Elisa.
Tätä tilastollista tietoa pidän kuluttajan kannalta realistisena ja tämän päivän rehellisenä tietona.
Saunalahti on satsannut viimeaikoina paljon asiakaspalveluun. Viimeisen ilmoituksen mukaan Saunalahti on saanut palvelun TYYDYTTÄVÄLLE tasolle, mutta parantamisen varaa on, vaikka palvelu onkin asiakkaidensa mielestä nyt hyvää ja tarpeeksi nopeaa. Se ei kuitenkaan riitä. Palvelun tulee olla kilpailukykyistä myös nopeudessaan. Monipuolisuudessaan asiakaspalvelu on jo Suomen ykkösluokkaa. On kehitetty Pohjoismaiden ainoana operaattorina julkinen ja täysin rehellinen asiakaspalveluforum. Sen lisäksi Tekstarilla voi saada palvelua ympäri vuorokauden. Sähköpostilla ja tietysti puhelimitsekin.
Viimeisimpiä kommentointeja Asiakaspalvelun toiminnasta:
"Xtra-asiakaspalvelun vastausaika on koko toiminta-aikanansa vastausprosentti ollut yli 85%."
Johdon kommentointia tämän keskustelun aloittajan uutista koskien:
03.06.2005
"Kyseinen vertailu on tehty koskien ensimmäistä vuosineljännestä, jolloin asiakaspalvelumme palvelutaso ei vastannut tavoitteitamme. Olemme tehneet varsin paljon asiakaspalvelun palvelutason parantamiseksi ja palvelutaso onkin noussut merkittävästi ensimmäisen vuosineljänneksen jälkeen.
Mitä tulee vertailuun, niin vertailun peränpitäjä oli Elisa, jonka laskutusasiakaspalvelun jonotusaika oli 25 minuuttia. Eikä Elisan meno ole juuri parantunut sitten ensimmäisen vuosineljänneksen.
Toissaviikolla asiakaspalvelumme vastausprosentti oli reilut 80% kummankin (internet&GSM) aspan osalta."
9.04.2005
"Testasin (kuten testaan säännöllisesti eri palvelunumeroidemme palveluastetta ja toimintaa) juuri äsken Xtra-palveluun kuuluvan oman Xtra-asiakaspalvelun toimivuutta ja puheluun vastattiin ennen kuin puhelin ehti hälyyttää ensimmäistäkään kertaa "
10.04.05 (vielä kun Soneralla nopeampi palvelu)
Soneran ei tarvitse lisätä asiakaspalvelijoita. Jonot lyhenee asiakkaiden lähtiessä:
"Soneran GSM-puolen mahdollisesti lyhyempiin vastausaikoihin löytyy selitys todennäköisesti seuraavista syistä:
"Suurin osa kysymyksistä tulee esille asiakkuuden alkuvaiheessa ja Sonera ei ole juurikaan saanut uusia asiakkaita viimeisen parin vuoden aikana
Soneran asiakaspalveluhenkilöstön määrä ei ole laskenut, vaikka asiakasmäärä on tippunut sadoilla tuhansilla parissa vuodessa"
10.04.05
DNA:lla vastataan VÄLITTÖMÄSTI AINA ja heillä kasvaa asiakasmäärä kokoajan: (erään asiakkaan väite)
"DNA on halunnut antaa tällaisen kuvan, mutta todellisuudessa heidän asiakasmääränsä ei on kasvanut esimerkiksi vähemmän kuin meidän asiakasmäärämme viimeisen 5 kuukauden aikana. Ja heidän asiakasmäärä on vieläkin pienempi kuin vuosi sitten.
AINA on vahvasti sanottu, vuosi sitten olisi löytynyt paljon asiakkaita, jotka olisivat yhtä vahvasti olleet valmiita toteamaan, ettei siellä vastata KOSKAAN. DNA on onnistunut parantamaan palvelutasoaan tältä osin viimeisen vuoden aikana merkittävästi. Palvelutason parannus on seurausta erittäin merkittävästä panostuksesta asiakaspalveluresurssien määrän kasvattamiseen suhteessa asiakasmäärään.
Tämä ei tietenkään mitenkään muuta sitä tosiasiaa, että meidän asiakaspalvelumme ei ole vastannut toivottua tasoa tänä keväänä. Tilanne on kuitenkin parantunut merkittävästi viimeisen kuukauden aikana tehtyjen toimenpiteiden ansiosta. Ja tulemme panostamaan asiakaspalvelun palvelukyvyn parantamiseen jatkossakin."
01.04.05
"Suurin osa asiakaspalveluun tulevista kyselyistä koskevat:
- Liittymän ominaisuuksiin liittyviä yleisiä kysymyksiä
- Eri palveluiden käyttöön liittyviä käyttöohjeita
- Laskutukseen liittyviä kysymyksiä - mitä mikin asia tarkoittaa laskuissa jne."- seli.........
Onpahan ainakin tuoreempaa tietoa kuin se, että suhinalahdella on tyytyväisimmät asiakkaat :)
- JKsimi
seli......... kirjoitti:
Onpahan ainakin tuoreempaa tietoa kuin se, että suhinalahdella on tyytyväisimmät asiakkaat :)
Tuota väitettä on tänä päivänä turha tehdä. Katsoin juuri puolueettoman asiakastutkimuksen Taloustukimus OY:n teettämää tutkimusta.
Suomen verkko-operaattoreille asiakkaat ovat antaneet seuraavanlaiset yleisarvosanat kausien 2002-2004. Ehtoina arviointiin oli, että asiakas tuntee asiakasuhteen perusteella operaattorin.
Saunalahti: vuosi 2002=7 2004=8
Sonera 2002=8 2004=8
Elisa 2002=8 2004=8
DNA 2002=8- 2004=7
Eli näiden mittausten perusteella jotka tehdään kerran vuodessa, niin DNA on tipahtanut ja Saunalahti noussut suurien joukkoon.
Noh tuokin alkaa olla vanhentunutta. kuitnekin tuorein tieto. "Saunalahdella tyytyväisimmät asiakkaat"...sitä en voi tänä päivänä väittää. Tilasto on sen verran vanha, että sitä ei voi pädettää tälle päivälle. - Ex-pertti
JKsimi kirjoitti:
Tuota väitettä on tänä päivänä turha tehdä. Katsoin juuri puolueettoman asiakastutkimuksen Taloustukimus OY:n teettämää tutkimusta.
Suomen verkko-operaattoreille asiakkaat ovat antaneet seuraavanlaiset yleisarvosanat kausien 2002-2004. Ehtoina arviointiin oli, että asiakas tuntee asiakasuhteen perusteella operaattorin.
Saunalahti: vuosi 2002=7 2004=8
Sonera 2002=8 2004=8
Elisa 2002=8 2004=8
DNA 2002=8- 2004=7
Eli näiden mittausten perusteella jotka tehdään kerran vuodessa, niin DNA on tipahtanut ja Saunalahti noussut suurien joukkoon.
Noh tuokin alkaa olla vanhentunutta. kuitnekin tuorein tieto. "Saunalahdella tyytyväisimmät asiakkaat"...sitä en voi tänä päivänä väittää. Tilasto on sen verran vanha, että sitä ei voi pädettää tälle päivälle.Vuoden vaihteessa alkaneet laskutus- ynnä muut sekoilut eivät vielä tuossa näy, Saunalahtihan oli vielä syksyllä ihan kelpo vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2113354Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921429
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461364Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601296Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231049Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882