Hei!
Voiko yritykselle tehdä reklamaation jos ilmanvaihtokoneen asetukset on säädetty niin että kulutus on moninkertaistunut? Huomasin, että suodattimien vaihdon jälkeen asetuksia oli muutettu ja nyt sähköä on mennyt kuukaudessa usean kuukauden sähköjen verran!!
Reklamaatio
8
328
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tahansa voi tehdä. Eri asia, kannattaako.
- Anonyymi
Totta. Miksei tätä kannattaisi? Normaalisti mulla sähkönkulutus alle 100 kwh/kk. Nyt mennyt lähemmäksi 400 kwh/kk täysin tyhjästä. Opiskelijan tuilla ei paljoa naurata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Miksei tätä kannattaisi? Normaalisti mulla sähkönkulutus alle 100 kwh/kk. Nyt mennyt lähemmäksi 400 kwh/kk täysin tyhjästä. Opiskelijan tuilla ei paljoa naurata.
Voithan sinä tehdä valituksen vaikka kymmenelle yritykselle. Tai sadalle. Mikä estää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voithan sinä tehdä valituksen vaikka kymmenelle yritykselle. Tai sadalle. Mikä estää.
No joo, lähinnä nyt mietin tuota firmaa, jonka työn jälkeen sähkönkulutus nousi pilviin. En mä jaksa turhista valitella. Mut toi nyt ylittää jo kohtuuttomuuden.
- Anonyymi
Marraskuussa tuli eteläänkin pakkaset, jolloin IV-koneen tuloilman jälkilämmitys alkaa kuluttaa sähköä enemmän. Ihan samoilakin säädöillä.
- Anonyymi
Juu, huomasin vaan että sitä jälkilämpöjuttua oli säädetty 15 pykälää ylöspäin ilman että asiasta olisi minulle mainittu. Nyt sitten mennyt toista kuukautta sähköä 4 x normaalin kuukauden kaikki sähköt. Eli kyse ei ole samoista säädöistä, vaan sitä tehoa(?) oli laitettu 4 kertaa suuremmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, huomasin vaan että sitä jälkilämpöjuttua oli säädetty 15 pykälää ylöspäin ilman että asiasta olisi minulle mainittu. Nyt sitten mennyt toista kuukautta sähköä 4 x normaalin kuukauden kaikki sähköt. Eli kyse ei ole samoista säädöistä, vaan sitä tehoa(?) oli laitettu 4 kertaa suuremmaksi.
Säädä itse jälkilämmitystä pienemmälle. Älä kuitenkaan alle 12 C ettei tulisi kosteusvaurioita liian kylmästä tulokanavistosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säädä itse jälkilämmitystä pienemmälle. Älä kuitenkaan alle 12 C ettei tulisi kosteusvaurioita liian kylmästä tulokanavistosta.
Eikö noissa pitäis sitten olla joku varoitustarra tms. joka sanois että minkä alle ei kannata säätää. Eihän noista säädöistä voi muuten tietää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell482298Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1451853Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.571851Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1071436- 241221
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,541130- 681055
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761028Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54857Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd102851