Asumistuki

Anonyymi-ap

Paljon on pariskuntia jotka asuu yhdessä mutta ovat vuokranneet kaksi kämppää.
Molemmat saavat asumistukea.
Asumistuen määrä tulisi olla niin pieni ettei tällainen keinottelu onnistu.
Naapuritalossa on juuri tällainen esimerkki. Avustus ruoka kasseja kannetaan käsivarret pitkinä ja parkkipaikalla kallis Bemari.

71

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten itketään pakolaisista kun kantikset samanlaisia.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­N­­y­m­­­f­o­­­m­­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Asumistuki vain sairaseläkeläisille ja vammaisille.

    • Anonyymi

      Kok ja pers hoitavat asian,olkaa huoleti.

    • Anonyymi

      Kyllä on taas kerrostalo kyttääjä elementissään 😅🤣

      • Anonyymi

        Enpä ole kerrostalokyttääjä vaan rivitalokyttääjä.
        Pidän huolen että ilmoitus lähtee Kelalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole kerrostalokyttääjä vaan rivitalokyttääjä.
        Pidän huolen että ilmoitus lähtee Kelalle.

        Jestas sentään mikä kyyläri ei voi kun nauraa 🤣😅


      • Anonyymi

        Kerrostalokyttääjä on yhdyssana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrostalokyttääjä on yhdyssana.

        Kerrostalo on tässä tapauksessa adjektiiviatribuutti. Ilmaus "kerrostalo kyttääjä" tarkoittaa siis samaa kuin "kerrostaloudellinen kyttääjä".


    • Anonyymi

      Kateus on kavalatauti.

    • Anonyymi

      eikä tässä oo mitään keinottelua kumpikin maksaa omasta kämpästä ja saa omaan kämppäsä asumistuke jos saa ,, mistä tiedät saavatko asumistuke ookko saatana ennustaja vai idiootti

      • Anonyymi

        Huimion hakuinen reppana kun ei muuta keksi


    • Anonyymi

      Lipponen jo aikoinaan sanoi ettei tuonkaltaisia huijareita ole vaan järjestelmässä on vikaa. Sanahelinää kun mitään ei kuitenkaan tehty.Nyt tehdään ja hyvä säästökohde onkin kirjoittaa media tai syöpäläiset mitä vaan.

    • Anonyymi

      Kyllähän näitä riittää. Esim, ollaan muka erottu ja Yh mamma,että saadaan asumistuki, mutta ex tai uusi kumppani asuu myös epävirallisesti asunnossa.

      • Anonyymi

        Mitäs se sulle kuuluu hanki elämä tai kuole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs se sulle kuuluu hanki elämä tai kuole

        Kuuluu se siltä osin että minä kuulun siihen kansanosaan joka kustantaa lusmuille tuet.
        Eli käyn töissä ja maksan veroja jotta saadaan niitä asumistukija ja sossurahoja tehtyä.


    • Anonyymi

      Sehän on selvä että nauttivat asumistuesta. Näkee jo päälle päinkin. Työttömiä venkuloita. Tupakkaa palaa ja olittölkkejä partsilla hangessa. Leipäjonon kasseja raahaa at vähän väliä ja varmaan on kallis tuunattu Bemari parkkipaikalla. Kyllä minä tunnistan tuommoiset yhteiskunnan elätit.

      • Anonyymi

        ...lisään vielä että tarkkailen joka päivä ja teen muistiinpanoja että osaan laatia Kelalle ilmiannon.
        Videolle kuvasin talitinttejä ja videolle kun tämä mies ravaa tämän tytönhupakon parvekkeelle ja lainaa äsieltä polkupyörää, välillä käy tämä lusmuherra omassa kämpässään. Jotkut verhonräsyt feikkinä roikkuu ikkunassa.


      • Anonyymi

        Tietysti kun olet itsekin yhteiskunnan elätti hähähää


    • Anonyymi

      Tulee pummeille vaihto pienempään luukkuun, kunhan Purra saa lain voimaan. Ihana nainen.

      • Anonyymi

        Minä pidän huolen että tietoa menee näistä Kelan rahojen ylensyöjistä Kelalle ja voin lähettää kansalaiskirjeen suoraan vaikka Purralle, olen ennenkin lähettänyt kansalaiskirjeitä eduskuntaan tai yksittäisille kansanedustajille ja ministereille.
        Minä pidän itseäni niin sanottuna "siivoojana".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pidän huolen että tietoa menee näistä Kelan rahojen ylensyöjistä Kelalle ja voin lähettää kansalaiskirjeen suoraan vaikka Purralle, olen ennenkin lähettänyt kansalaiskirjeitä eduskuntaan tai yksittäisille kansanedustajille ja ministereille.
        Minä pidän itseäni niin sanottuna "siivoojana".

        Hienoa työtä!
        Hattu päästä ja kumarrus


    • Anonyymi

      Hieno homma! Kaltaisiaisi tarvitaan aina.

      • Anonyymi

        Suuret puheet ja pienet teot pojulla hehehee


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Yllättävän paljon huomio rivitalo-kerrosyalo asunnoista epäkohtia, ei tarvitse muuta kun katsella aktiivisesti ikkunoista ja kuunnella kerrostalon rappukäytävän puheita myös itse keittiön ikkunasta kuuntelen kun ihmiset kävelee keittiön ikkunan ali ja juttelevat kännykkään.
        Kaikki kannattaa pistää tarkasti muistiin ja mieluiten paperille. Näitä pieniä havaintoja yhdistelemällä voi päätellä paljon asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Yllättävän paljon huomio rivitalo-kerrosyalo asunnoista epäkohtia, ei tarvitse muuta kun katsella aktiivisesti ikkunoista ja kuunnella kerrostalon rappukäytävän puheita myös itse keittiön ikkunasta kuuntelen kun ihmiset kävelee keittiön ikkunan ali ja juttelevat kännykkään.
        Kaikki kannattaa pistää tarkasti muistiin ja mieluiten paperille. Näitä pieniä havaintoja yhdistelemällä voi päätellä paljon asioita.

        Puhut siis itsestäsi taas kerran yhteiskunnan elätti


    • Anonyymi

      On todella hyvä että saman kämpän voi vuokrata kahdelle ja molemmat voivat nostaa asumistukea tulojensa mukaisesti.Vuokranaantaja taasen saa maksella pääomatuloja
      veroina sen mukaisesti.

      • Anonyymi

        Väärin. Siis pariskunnat vuokraavat kumpikin oman kämpän mutta asuvat yhdessä ja molemmat nauttii tahoiltaan asumistukea. Sillä jos pariskunta asuu yhdessä ja samassa kämpässä ilman toista kämppä niin eivät välttämättä saa asumistukea.


      • Anonyymi

        Minä ja mieheni asumme eri osoitteissa minä nostelen kelan tukia ja ukko tienaa työnteolla...
        Siinä kuulkaas jää kivasti lompsaan tuohta repikää siitä niliittäjät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Siis pariskunnat vuokraavat kumpikin oman kämpän mutta asuvat yhdessä ja molemmat nauttii tahoiltaan asumistukea. Sillä jos pariskunta asuu yhdessä ja samassa kämpässä ilman toista kämppä niin eivät välttämättä saa asumistukea.

        Tuo on tukimuotojen haaste. Asumistuen saajaruokakunnista liki kolme neljästä on ainakin paperilla yksinasuvia. Osin ehkä siksi, että pariskunnilla tulorajat on niin paljon tiukemmat. Ja ne tiukkenee lisää 1.4.2024 alkaen. Tosin yksinasuvistakin 20 000 menettänee nyt asumistuen kokonaan.


    • Anonyymi

      Kela alkaa 2024 vaihdattaa asumistukiasiakkaiden ylisuuria kämppiä pienempiin, jolloin tuki joko loppuu, tai pienenee. Yksinäinen joutuu muuttamaan yksiöön saadakseen tukea, kaksi persoonaa kaksioon jne.

      • Anonyymi

        Tuopa ei pidä paikkaansa kämpän koolla ei ole mitään merkitystä vaan vuokran suuruudella..
        Se on ihan sama vaikka asut Ok talossa kunhan tulot on sellaset jotta saa asumistukea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuopa ei pidä paikkaansa kämpän koolla ei ole mitään merkitystä vaan vuokran suuruudella..
        Se on ihan sama vaikka asut Ok talossa kunhan tulot on sellaset jotta saa asumistukea...

        Miksi valehtelet julkisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet julkisesti?

        Hanki elämä tai kuole kyyläri


      • Anonyymi

        EI JOUDU LUEPPAS SE PAREMMIN TOLLO. SE LUETUN YMMÄRTÄMINEN ET OO LUKIOA KÄYNYT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI JOUDU LUEPPAS SE PAREMMIN TOLLO. SE LUETUN YMMÄRTÄMINEN ET OO LUKIOA KÄYNYT

        Oohh apukoululainen kilahti kjäh kjäh 🤣😅


    • Anonyymi

      Ensi vuoden jälkeen asumistukea ei saa enää omistusasuntoon. Onhan sekin alku. Muutenkin koko tuki tulisi poistaa.

      • Anonyymi

        HÖPÖ HÖPÖ SYYSKUUSSA LOPPUU . LUE EKANA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HÖPÖ HÖPÖ SYYSKUUSSA LOPPUU . LUE EKANA

        Onneksi oon eläkkeellä ei koske meikäläistä


    • Anonyymi

      Kävinpä hiippailemassa tämän huijari-juipin ikkunoiden takana, niin oli tyhjä kämppä kun verhojen raosta näin, joitakin tyhjiä pahvilaatikoita oli, yksi tuoli ja TV -taso.
      Ei mitään muuta. Siellä se majailee muijansa luona. Joskus käy tupakalla oman kämppänsä ulko-ovella. Muija asuu samassa talossa mutta toisessa päässä. Kelalle lähtee heti arkena sähköpostia. Taas narahtaa yksi asumistukihuijari.

      • Anonyymi

        Hienoa että jaksat tarkkailla. Mitä jos tulisit politiikkaan mukaan? Meillä Kokoomuksessa olisi aina paikka yhteiskuntaa tarkkailevalle, eikä nuo persutkaan niin huono valinta olisi. Pääasia että pummit saadaan kuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että jaksat tarkkailla. Mitä jos tulisit politiikkaan mukaan? Meillä Kokoomuksessa olisi aina paikka yhteiskuntaa tarkkailevalle, eikä nuo persutkaan niin huono valinta olisi. Pääasia että pummit saadaan kuriin.

        Menkääs nyt pilipali pojat muualle satuilemaan


    • Anonyymi

      Euroopan Unionin komissio on antanut Suomelle muutaman kuukauden armonaikaa pistää talouttaan kuntoon. Purralla on jo kassakaapissa lisäkiristyssuunnitelma, jossa mm. asumistukeen tulee lisäkiristyksiä ja ehtoja. Myös toimeentulotukea joudutaan supistamaan ja velvoittamaan ihmisiä tekemään mitä tahansa työtä korvausten vastineeksi. Oli se työ sitten hyödyllistä tai hyödytöntä.

      • Anonyymi

        Polta kukkaa se kasvattaa tukkaa ja rahapussia


    • Anonyymi

      Aivan, Suomi kuuluu tällä hetkellä maihin, joilla esimerkiksi raja 60 prosentin velkasuhteesta on ylittynyt. Suomen velkasuhde on tänä vuonna noin 75 prosenttia ja alijäämänkin ennustetaan ensi vuonna ylittävän kolmen prosentin haamurajan.
      (kiitos Marinin hallituksen toheloinnin)
      Purra sanoi jälleen, että EU-sääntöjen ja hallitusohjelman tavoitteiden takia Suomessa tarvitaan lisätoimia talouden tasapainottamiseksi.

    • Anonyymi

      Helkutin yksinkertainen yhtälö on se , ettäkun tukia tarpeeksi paljon käytetään väärin , niin ne loppuvat kohta kaikilta , tahi ainakin kriteerit niiden saamiseen tiukkenevat .

      • Anonyymi

        Polta kukkaa se kasvattaa tukkaa ja rahapussia


    • Anonyymi

      Missä maassa Suomalaiselle maksetaan asumistukea, kuten täällä Itämaantietäjille?

      • Anonyymi

        No mitäs menevät suomalaiset muihin maihin, pysyisivät Suomessa


    • Anonyymi

      Jos on tehnyt lapsia pitäisi niistä pystyä huolehtimaan ilman valtiontukia ja vaikkapa pysyä yhdessä sen lapsen isukin kanssa eikä jo raskausaikana vaihtaa toiseen isä ehdokkaaseen. Lapsilisä pitää riittää.

    • Anonyymi

      Koskeeko tuo asumistuenkiristys myös maahantulijoita? Epäilen...vedotaan vaikka lapsiin että saadaan jäädä sinne isompaan ja uusimpaan JVA,n asuntoon.

      • Anonyymi

        Maahantulijat täytyykin jättää asumistuen kiristyksen ulkopuolelle. Muutenhan maahantulijat muuttaa tavallaan ojasta allikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahantulijat täytyykin jättää asumistuen kiristyksen ulkopuolelle. Muutenhan maahantulijat muuttaa tavallaan ojasta allikkoon.

        Parasta olisi,kun lähtisivät pois. Nyt tarvitaan kaikki edulliset vuokra asunnot kanttiksille!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahantulijat täytyykin jättää asumistuen kiristyksen ulkopuolelle. Muutenhan maahantulijat muuttaa tavallaan ojasta allikkoon.

        Tuskin saavat asumistukea kun jo toimeentulotukea saavat.


    • Anonyymi

      Miksi matujen kämpissä pitää olla lämmitys.? En ymmärrä.

      • Anonyymi

        Siksi koska sinullakin on lämmitys!


    • Anonyymi

      Ruotsissa asumistukea maksetaan vain eläkeläisille ja siinäkin tulorajat. Maahantulijoiden systeemistä en siellä tiedä.

    • Anonyymi

      Täytyy olla hyvin, koska puoli Ruotsia on jo likanaamoja.

    • Anonyymi

      Asumistuki vain alle köyhyysrajan sitkutteleville sairaille ja vanhuksille sekä eläkeläisille!

    • Anonyymi

      Suomen virallinen köyhyysraja on n,1400€/kk verojen jälkeen. Kansaneläke 928€/kk. Toimeentulotuki yhdelle henkilölle 550€/kk Noilla summilla ei vuokria makseta ilman tukea.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi matujen kämpissä pitää olla valot? En ymmärrä lainkaan.

    • Anonyymi

      Oletko varma että saavat asumistuen?

    • Anonyymi

      Eivät saa, koska asunto on ilmainen. Pitäisikö niille vielä maksaa kun suostuvat asumaan? Ruoatkin ovat ilmaisia.

      • Anonyymi

        Hieno juttu tuo👍


    • Anonyymi

      Miksi matujen asuntoon pitää tulla vesi? Mitä ne sillä tekevät?

      • Anonyymi

        Sammuttavat olohuoneen keskellä olleen nuotionsa. Ämpärillinen riittää.


      • Anonyymi

        Sitä samaa kuin sinäkin urpo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä samaa kuin sinäkin urpo.

        Kamelikuskinpoikanen kilahti.


    • Anonyymi

      Muistakaa ammuskella pommeja ja raketteja vuodenvaihteessa Kuokkalan suuntaan. Haluammehen että matuilla on edes joskus kotoisa olo.

    • Anonyymi

      Asumistuet pitäs lakkauttaa kokonaan pääkaupunki seudulta.Olin muuttamassa työkaveria pienenpään asuntoon.Vaimo oli jäänyt tuöttömäksi .Somalit jäi taloon asumaan vaikka kukaan ei ollut töissä.Kumkahan miiden vuokran maksoi?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe