Mitä tavaroita hoitokissalle?

Anonyymi-ap

Muutin juuri hieman isompaan asuntoon. Nykyinen koko siis 28 neliötä. Valitettavasti kissakuumeesta huolimatta nykyiseen asuntoon ei voi vakituisesti ottaa lemmikkiä, mutta hoitoeläimet on sallittuja. Entiseen asuntoon ei edes eläimiä voinut tuoda.

Olen miettinyt ottavani hoitoon satunnaisesti Bengali- ja Abyssiniankissoja, jotka eivät pahemmin aja karvaa ja rodutkin ovat itselleni mieluisia. Olen myös lukenut kyseisistä roduista, joten taustatietoa löytyy. Täten voisin totutella rotuihin ja ehkä myöhemmin neuvotella vuokranantajan kanssa yhden hankkimisesta. Hoitaisin todennäköisesti yhden kissan aina kerrallaan.

Mieleeni tuli hieman hoitokissoihin liittyviä kysymyksiä. Kokemuksia lemmikin hoidosta on vain koirista, joten kissat on uusi asia, mutta ehdottomasti asia, johon haluan tarttua ja tutustua. Useinmiten olen ymmärtänyt, että kissan mukana tulevat omat ruoat, mahdolliset lääkkeet, suosikkilelut ja hoitotarvikkeet.

Mutta mites juoma- ja ruokakuppien laita? Hankinko oman vai pyydänkö omistajan tuomaan omat? Jos hankin omat, niin millä todennäköisyydellä seuraava kissa juo tai syö kyseisistä astioista vai välittääkö ne ollenkaan asiasta?
Entä kissanpeti eli onko sellaisen hankkiminen välttämätöntä vai riittääkö, että hankin ison tyynyn heitä varten, joka pidetään sitten lattialla? Samaa mietin raapimispuun laitaa. Jos en omista kissaa, niin miten raapimispuun tai maton kanssa toimitaan? Oman asunnon säästäminen mahdollisilta ruhjeita tämäkin olisi hyvä tietää.
Mites kissan hiekkalaatikko?

10

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet ottamassa jonkun tuttavan kissaa hoitoon, niin kysyt häneltä etukäteen, mitä kaikkea kissan mukana tulee.

      Jos olet jotain rescuekissaa aikomassa sosiaalistaa ja hoitaa tulevaa kotia varten, niin varmaan silloinkin kannattaa etukäteen tiedustella, miten paljon itse täytyy asiaan panostaa.

      Voit käydä jonkun verkkokaupan sivuilta katselemassa millaisia raapimamattoja, raapimapuita tms. juttuja voi hankkia omia huonekaluja säästääkseen. Eläinsuojeluyhdistyksellä saattaa olla kauppa, josta voi saada käytettynäkin jotain tarvikkeita. Kissankupit kelvannevat toisillekin kissoille, kun ne pesee huolellisesti.

      • Anonyymi

        Suuret kiitokset vinkeistä. En tällä kertaa ole ryhtymässä rescue-kissan hoitajaksi vaan satunnaiseksi hoitajaksi kissoille, joiden omistajat lähtevät lomille, työmatkoille yms. kyseessä olisi siis väliaikainen palvelu tyylin 1-3 viikkoa tai kuukaudeksi. Siinä samalla oppisi lisää kissojen hoidosta.

        Tuttavilla on koiria kyllä, muttei kissoja.

        Mites nuo kissan hiekkalaatikko hoitojaksoina? Kelpaako oma pieni vati esim, mutta pyytäisi omistajaa tuomaan omat hiekat? Hoitojakson jälkeen heittäisi vain hiekat pois ja pesisi vadin huolellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuret kiitokset vinkeistä. En tällä kertaa ole ryhtymässä rescue-kissan hoitajaksi vaan satunnaiseksi hoitajaksi kissoille, joiden omistajat lähtevät lomille, työmatkoille yms. kyseessä olisi siis väliaikainen palvelu tyylin 1-3 viikkoa tai kuukaudeksi. Siinä samalla oppisi lisää kissojen hoidosta.

        Tuttavilla on koiria kyllä, muttei kissoja.

        Mites nuo kissan hiekkalaatikko hoitojaksoina? Kelpaako oma pieni vati esim, mutta pyytäisi omistajaa tuomaan omat hiekat? Hoitojakson jälkeen heittäisi vain hiekat pois ja pesisi vadin huolellisesti.

        Itse en kyllä muuhun käyttäisi vatia, missä on kissan vessaa pidetty. Toki on mahdollista laittaa muovipussi vatiin ja sen muovin päälle kissanhiekat. En ole tuota itse kokeillut, enkä tiedä, onnistuuko kissa kynsillään sitten saamaan sen muovipussin rikki. Varmaan se riippuu kissan koostakin, minkä kokoisessa vadissa se asionti onnistuu.

        Tuollainenkin näköjään löytyy... https://www.petenkoiratarvike.com/kissat/kissanhiekka-ja-vessat/hiekkalaatikot-ja-vessat/kissan-matkavessa-littlebigger/142704?69408=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en kyllä muuhun käyttäisi vatia, missä on kissan vessaa pidetty. Toki on mahdollista laittaa muovipussi vatiin ja sen muovin päälle kissanhiekat. En ole tuota itse kokeillut, enkä tiedä, onnistuuko kissa kynsillään sitten saamaan sen muovipussin rikki. Varmaan se riippuu kissan koostakin, minkä kokoisessa vadissa se asionti onnistuu.

        Tuollainenkin näköjään löytyy... https://www.petenkoiratarvike.com/kissat/kissanhiekka-ja-vessat/hiekkalaatikot-ja-vessat/kissan-matkavessa-littlebigger/142704?69408=

        Kissan omistaja varmaankin voisi sen kissanvessan samalla lainata hiekkoineen. Kissa saattaa stressaantua, jos kovin moni asia muuttuu. Jollekin kissalle voi tulla stressi jo siitä, jos joku kissalle tuttu esine siirretään eri paikkaan.

        Kaikkein paras olisi varmaan hoitaa kissaa siellä kissan omassa kodissa. Lieneekö tuo mahdollisuus käytettävissä? Kissalla olisi siellä kaikki valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en kyllä muuhun käyttäisi vatia, missä on kissan vessaa pidetty. Toki on mahdollista laittaa muovipussi vatiin ja sen muovin päälle kissanhiekat. En ole tuota itse kokeillut, enkä tiedä, onnistuuko kissa kynsillään sitten saamaan sen muovipussin rikki. Varmaan se riippuu kissan koostakin, minkä kokoisessa vadissa se asionti onnistuu.

        Tuollainenkin näköjään löytyy... https://www.petenkoiratarvike.com/kissat/kissanhiekka-ja-vessat/hiekkalaatikot-ja-vessat/kissan-matkavessa-littlebigger/142704?69408=

        Kiitos linkistä. Järkytävän edullinen, mutta jos tuohon saisi tuon hiekan, niin kissa voisi hyvin pärjätä silläkin. Tuon voi varmasti pestä 60-95 asteessa pesukoneessa ja käyttää toiseen kissaan. Googlen mukaan Bengali on helposti tuon 6kg ja voi olla 30cm korkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kissan omistaja varmaankin voisi sen kissanvessan samalla lainata hiekkoineen. Kissa saattaa stressaantua, jos kovin moni asia muuttuu. Jollekin kissalle voi tulla stressi jo siitä, jos joku kissalle tuttu esine siirretään eri paikkaan.

        Kaikkein paras olisi varmaan hoitaa kissaa siellä kissan omassa kodissa. Lieneekö tuo mahdollisuus käytettävissä? Kissalla olisi siellä kaikki valmiina.

        Ilman muuta hiekat mukaan, kun niitä hiekkoja on markkinoilla monenlaisia ja kaikki kissat ei välttämättä tykkää Prismasta tai Cittarista ostetuista hiekoista. Tuon kissan oman vessan lainaaminen olisi kätevää ja on myös käynyt itselläni mielessä. Moni kissa rakastaa pahvilaatikoita, joten voin uhrata hyvin yhden kissan käyttöön, jolla se sitten voi leikkiä.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😋 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­­m­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🔞 ­N­y­m­­f­o­­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#181825217

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jaa, että hoitoon vain bengaleja ja abyjä jotta voi harjoitella niiden kanssa. En hevletti sulle antais edes kirppuakaan.

    • Anonyymi

      Jos otat hoitokissoja,pyydä lemmikin omistajalta ruuat mukaan,hyvin pestyt kipot ja muut tarvikkeet. Kissa mieluiten syö ja juo omista tutuista astioistaan Leikkiikin mielellään omilla leluillaan.
      Ja varmistat ensin että kissa tulee terveenä hoitoon,jos otat useampia samaan aikaan,etteivät virustaudit leviä. Eli että rokotukset on okei,ja hoitoon tulevat on testattuja tiettyjen varalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe