Funchal

_eeyore_

Mitä tehdä Funchalissa? Olen lähdössä syksyllä vanhempieni ja vanhemman veljeni kanssa sinne. Onko mitään "must see"-paikkoja? onko hyviä ruokapaikkoja suositella?

Kertokaa hyviä kokemuksia

7

13652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepeteus

      Liikkuminen ja luonto. Siinäpä Madeiran lumo. Lukuisat levadat ovat suuresti suosittuja aktiivi-ihmisten touhuja. Niitä on monen tasoisia helpoista "hengenvaarallisiin". Must hommia:
      -Saaren kiertoajelu. Kun teitä on neljä, niin edullisinta lienee ottaa taksi asiaa hoitamaan.
      -Kasvitieteellinen puutarha.
      -Rantakävelyväylä Lidon alueelta Praia da Formosalle (käsittää myös mahtavan tunneliosan).
      -Kauppahalli.
      -Kaupungin vanhan osan kävelykatualueet.
      -Normaaleja turistikohteita Monte ja Nunnien laakso en suosittele.

      Ei Madeiralla ole pelkoa nälkiintymisestä. Pääsääntö: Jos haluaa hyvää ruokaa kohtuulliseen hintaan, niin parasta katsoa ruokapaikka, joka on paikallisen väen suosima. Kalleimmat murkinat löytyy loistohotellien ravintoloista, joissa ruuan laatu voi olla ei hintansa väärtti. Paras ruokapaikka, johon meikä on sattunut Madeiralla on Quinta do Farao, joka sijaitsee hieman ennen Santanaa ja jonka ohi ajatte, jos teette saarikierröksen. Me söimme siellä uskomattoman hyvät lampaan kyljykset.

      Hyvää reissua, joka tuskin jää viimeiseksi Madeiralle!

      • Pena

        on Montessa ja Nunnien laaksossa ? Olisi kiva tietää, niitä on molempia kehuttu. Itse olemme lähdössä ensi keväällä Madeiralle.


      • timppa
        Pena kirjoitti:

        on Montessa ja Nunnien laaksossa ? Olisi kiva tietää, niitä on molempia kehuttu. Itse olemme lähdössä ensi keväällä Madeiralle.

        Ei mitään vikaa. Käyn joka kerta Montesa, siellä on saaren hienoin puutarha ja mukavia kävelyreittejä. Olen ollut Madeiralla 8 kertaa ja taas ensi talvena...


      • Nape
        timppa kirjoitti:

        Ei mitään vikaa. Käyn joka kerta Montesa, siellä on saaren hienoin puutarha ja mukavia kävelyreittejä. Olen ollut Madeiralla 8 kertaa ja taas ensi talvena...

        Kahdeksas kerta Madeiralla, oletko harkinnut koskaan käyttää rahasi myös muiden upeiden kohteiden katseluun? Olen vain utelis...


    • Ralle

      Mielestäni Nunnien laakso on mukava nähtävyys. Matkan varrella sinne kannattaa pysähtyä ihailemaan huikeita maisemia. Nunnien laakson hautausmaakin on erikoinen nähtävyys.

      Funchalin kauppahallissa kannattaa ehdottomasti käydä haistelemassa aitoa hallin tunnelmaa. Kalahalli löytyy hieman alempaa hallin takaosasta.
      Hyviä ruokapaikkoja kaupunki on täynnä. Ehdoton maistamisen kohde on espada banaanilla. (Espada com banana)
      Hyvää matkaa.

      • Siellä käynyt

        Nunnien laakson reissussa viehätti se että kuinka eristyksissä he ovat joskus asuneet. Matka ihmisten ilmoille on ollut pakko tehdä yli vuorten ja laaksojen. Eipä sellaisia maisemia Suomesta löydy. Ja paikan puhtaus on kohdallaan. Jopa siellä "keskellä metsiä" saattaa olla miehiä harjaamassa tien varsia ja keräämässä mahdollisia roskia.
        Espada oli tosiaan hyvää. Kannattaa käydä katsomassa
        kaupassa, minkä näköinen kala se on...Lihavarras on hyvää (valkosipulivoilla höystettynä). Taksilla jos muuten ajaa niin kannattaa tinkiä. Saattaa hinta puolittua kuten meillä kävi.


    • Harhailija

      Kahden viikon jokeri-reissulla Funchaliin käytiin parin yön rupeama Porto Santossa. Opas hoiti hyvän hotellin (Torre Praia) ja lauttamatkat halvalla. Aamupalalla tarjoilivat hotellissa ruokajuomaksi kuohuviiniä (kuului hintaan). Moiseen tapaan en ole muualla törmännyt. Eksoottinen grillauspaikka löytyi Castelo-nimisen mäen päältä. Omat eväät mukaan.
      Saaren pääkaupungin kartta löytyy osoitteesta http://www.madeiraweb.info/indexet/PortoSanto/turism.html
      Täältä löytyy se Madeiran hiekkarantakin.

      Käykääpä katsomassa, mutta älkää pilatko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe