Selvitetäänkö muutama asia asiallisesti...

Anonyymi-ap

Joku kirjoitti toisaalla hieman epävarmasti ja epäselvästi näin:

” Älä viisastele painan 123 kiloa, en 150 ollut enää vuosiin, taisi olla vuonna 2006 viimeksi, en käytä kalakastiketta muiden kuin keitettyjen munien kanssa, ja sekään ei taida olla kalakastiketta, ja vaan sienikastiketta, ainoa asia missä olen viitannut kalakastikkeeseen on kun kysyin kuka tietää mitä niissä joka paikassa olevassa neljän mausteen siis niissä neljässä kipossa tarkalleen ottaen on, tästä sait päähän tuon kalakastike jutun... olet sinä melkoinen paskanpuhuja... jos totta puhutaan, tuota olen käyttänyt munien kanssa, ja vien niitä muutaman pullon Suomeen, tuo on MAGGI nimisen firman tuote... mutta onhan tuossa suolaa, se on totta... https://aijaa.com/pFanFv

Tuon kuvan Thaimaan Nestle firman Maggi (แม็กกี้) brändin dippimaustekastike ei ole kalakastiketta, eikä sienikastiketta, vaan soijakastiketta.

Kastike on tulosta soijapapujen käyttämisestä 180 päivän ajan. Tuotteessa on tätä fermentoitua soijakastiketta 11%, jodisuolaa 16%, sokeria 6%. Lisäksi lisäaineita kuten: Dinatrium-5'-ribonukleotidi, mononatriumglutamaatti, happamuudensäätöainetta ja luonnollista väriainetta. Säilöntä ainetta ei ole lisätty.

50

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tällainen asiantuntija on 10 vuotta thaimaassa asunut.

• Anonyymi

Kiitos kun kerroit olen pahoillani kun luulin sen olevan sienikastiketta, mitä se ei taida olla, olen vain ottanut pullon, lukematta mitä se on, siellä on kaupassa on samantyylisiä pulloja juurikin sieni tai kalakastike, taitaa olla kylläkin knorr brandin tuoteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kun kerroit olen pahoillani kun luulin sen olevan sienikastiketta, mitä se ei taida olla, olen vain ottanut pullon, lukematta mitä se on, siellä on kaupassa on samantyylisiä pulloja juurikin sieni tai kalakastike, taitaa olla kylläkin knorr brandin tuoteita.

Niin niin mutta tämä on tärkeä asia, ei voi sekoittaa sinikastiketta, kalakastiketta ja soijakastiketta, sehän nyt olisi vallan lähes kuin thaimaalaisintialaista massamania, sitä paitsi kun puhuu ravintoloista, niin täytyy kertoa ravintolan nimi ja mitä syöty koska minä olen ollut kiinassa, pohjois- ja eteläkoreassa, burmassa, alpeilla, ja myös pattayalla, sekä osaan itse valmistaa kaikkia ruokia mitä olen syönyt, tosin en sinappia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin niin mutta tämä on tärkeä asia, ei voi sekoittaa sinikastiketta, kalakastiketta ja soijakastiketta, sehän nyt olisi vallan lähes kuin thaimaalaisintialaista massamania, sitä paitsi kun puhuu ravintoloista, niin täytyy kertoa ravintolan nimi ja mitä syöty koska minä olen ollut kiinassa, pohjois- ja eteläkoreassa, burmassa, alpeilla, ja myös pattayalla, sekä osaan itse valmistaa kaikkia ruokia mitä olen syönyt, tosin en sinappia.

https://www.k-ruoka.fi/reseptit/sinappi .

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kas, konjakkia.

Konjakkisinappi toimii kinkun kanssa ja myös esim. kylmäsavulohen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Konjakkisinappi toimii kinkun kanssa ja myös esim. kylmäsavulohen kanssa.

Pattajan kinkut ja lohet ovat parempia kuin Puolan kinkku ja Norjan lohi.

• Anonyymi

Tarkoitatko asiantuntijalla aloittajaa vaiko lainausmerkkien sisällä olevaa "asiantuntijaa"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin... usein thai kieltä taitamaton saattaa olla vaikeuksissa näiden pullojen kanssa, että mitä missäkin on. Esimerkkinä vaikkapa Oyster brändin kalakastike pullo voi mennä sekaisin osterikastike pullon kanssa osaamattomalta.

Senssu laittoi ennen joulua kuvan kuitista, jonka mukaan oli ostanut muistaakseni emmental juustoa ja oliko se neljää tai viittä eri sorttia "suolamakkarasiivuja".

Suola ja kovat rasvat eivät ole terveellisiä, kuten tiedämme. Suomessa suositus annos päivässä miehille on 5g (eli yksi teelusikallinen). Keskimäärin miehet kuitenkin nauttivat 10g suolaa päivässä. Naisilla ja lapsilla annokset ovat tietenkin pienempiä.

Kalakastikkeissa suolaa on varsin paljon, muistaakseni yleensä luokkaa 20 - 25%. Thairuokaa valmiina kun syö, niin kannattaa tiedostaa, että siinä on usein käytetty kalakastiketta, ja piilosuolaa siihen on ehkä kertynyt muistakin raaka-aineista.

Edellisen johdosta ystävällisesti suosittelisinkin Num Ballia kokeilemaan käyttämänsä Maggi kastikkeen sijaan Maggi soijakastiketta, jossa on natriumia 40% vähemmin, kuin normaalissa Maggi kastikkeessa. Pullon tunnistaa helposti siitä, että siinä on pullonkaulassa heti แม็กกี้ merkin alla 40% -merkki. Voin kohta laittaa kuvan pullosta, jos ehdin, tai voimme palata asiaan myöhemmin, jos muistan.

Hyvää uutta vuotta, etukäteen kaikille, tasapuolisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin... usein thai kieltä taitamaton saattaa olla vaikeuksissa näiden pullojen kanssa, että mitä missäkin on. Esimerkkinä vaikkapa Oyster brändin kalakastike pullo voi mennä sekaisin osterikastike pullon kanssa osaamattomalta.

Senssu laittoi ennen joulua kuvan kuitista, jonka mukaan oli ostanut muistaakseni emmental juustoa ja oliko se neljää tai viittä eri sorttia "suolamakkarasiivuja".

Suola ja kovat rasvat eivät ole terveellisiä, kuten tiedämme. Suomessa suositus annos päivässä miehille on 5g (eli yksi teelusikallinen). Keskimäärin miehet kuitenkin nauttivat 10g suolaa päivässä. Naisilla ja lapsilla annokset ovat tietenkin pienempiä.

Kalakastikkeissa suolaa on varsin paljon, muistaakseni yleensä luokkaa 20 - 25%. Thairuokaa valmiina kun syö, niin kannattaa tiedostaa, että siinä on usein käytetty kalakastiketta, ja piilosuolaa siihen on ehkä kertynyt muistakin raaka-aineista.

Edellisen johdosta ystävällisesti suosittelisinkin Num Ballia kokeilemaan käyttämänsä Maggi kastikkeen sijaan Maggi soijakastiketta, jossa on natriumia 40% vähemmin, kuin normaalissa Maggi kastikkeessa. Pullon tunnistaa helposti siitä, että siinä on pullonkaulassa heti แม็กกี้ merkin alla 40% -merkki. Voin kohta laittaa kuvan pullosta, jos ehdin, tai voimme palata asiaan myöhemmin, jos muistan.

Hyvää uutta vuotta, etukäteen kaikille, tasapuolisesti.

Nyt en muista onko Hua Hinissä BIG C markettia, mutta Chiang Maissa muistaakseni on useampikin.

https://www.bigc.co.th/product/maggi-cooking-sauce-less-sodium-recipe-680-ml.2079445

Tuossa kuva mainitsemastani Maggi "vähemmin natriumia" kastikkeesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt en muista onko Hua Hinissä BIG C markettia, mutta Chiang Maissa muistaakseni on useampikin.

https://www.bigc.co.th/product/maggi-cooking-sauce-less-sodium-recipe-680-ml.2079445

Tuossa kuva mainitsemastani Maggi "vähemmin natriumia" kastikkeesta.

Enpä usko että on tarvetta mutta kiitos kuitenkin, käytän sitä tipan kaksi kanamunan kanssa, joten se ei maailmaan osaltani mihinkään muuta, se juusto ja makkarat oli kyllä minun ostamia, tänään söin viimeiset makkarat, juustoa on vielä jääkaapissa, isohko pala, mulla oli lasagnea pakkasessa, ostan aina kolme annosta kerralla, ja pakastan ne kuudessa osassa, käytän osan tuosta emmentaalista tuon lasagnen päälle, kävin tänään taas ostamassa 12 kiloa vesimelonia, syön tuon lasangnen kohta, iltapalaksi vielä melonia, ennen nukkumaan menoa. meloni maksoi 20 bahtia kilo..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä usko että on tarvetta mutta kiitos kuitenkin, käytän sitä tipan kaksi kanamunan kanssa, joten se ei maailmaan osaltani mihinkään muuta, se juusto ja makkarat oli kyllä minun ostamia, tänään söin viimeiset makkarat, juustoa on vielä jääkaapissa, isohko pala, mulla oli lasagnea pakkasessa, ostan aina kolme annosta kerralla, ja pakastan ne kuudessa osassa, käytän osan tuosta emmentaalista tuon lasagnen päälle, kävin tänään taas ostamassa 12 kiloa vesimelonia, syön tuon lasangnen kohta, iltapalaksi vielä melonia, ennen nukkumaan menoa. meloni maksoi 20 bahtia kilo..

Hyvää oli, tuossa kastikkeessa näyttää olevan suolaa 16%, soijaa 13%, sokeria 6% sekä aromivahventeita kaksi kappaletta, toinen niistä on tämä kiistelty glutomaatti joka suomessa on vähemmän käytetty täällä taas sitä käytetään surutta, voit ostaa jopa sitä kilon pusseissa melkein mistä tahansa, mitä mieltä 2010 olet aineesta, väittävät että suurin osa thaimaan makumaailmasta perustuu tuohon...
        BY NumBall HHN 63v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää oli, tuossa kastikkeessa näyttää olevan suolaa 16%, soijaa 13%, sokeria 6% sekä aromivahventeita kaksi kappaletta, toinen niistä on tämä kiistelty glutomaatti joka suomessa on vähemmän käytetty täällä taas sitä käytetään surutta, voit ostaa jopa sitä kilon pusseissa melkein mistä tahansa, mitä mieltä 2010 olet aineesta, väittävät että suurin osa thaimaan makumaailmasta perustuu tuohon...
        BY NumBall HHN 63v.

Tarvitsen sen lukemiseen suurennuslasia, ílmankos en huomannut että se on soijaa...

Muuten kun anoit vinkin annan minäkin, ostan lotus hammastahnaa, se on väriltään ruskeaa mutta todella hyvään ja raikastavaa, peittää muuten hyvin vanhan viinan hajun, varsinkin viskin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juustoa kannattaa syödä reilusti, siinä kun ei ole juuri lainkaan rasvaa eikä suolaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juustoa kannattaa syödä reilusti, siinä kun ei ole juuri lainkaan rasvaa eikä suolaa.

Emmental juustossa on rasvaa alle 20 % ja suolaa alle 1 %

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emmental juustossa on rasvaa alle 20 % ja suolaa alle 1 %

2010 on vyötärölihava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaiseen lasagne annokseen, halvala lisää makua, kun murskaa ensin muutaman valko sipulin kynnen, sekoittaa ne maggi kastiin, leikkaa lasaggeen viiltoja ja, lusikoi kastiketta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä mitään kiittämistä, kiitos.

Olet tavallaan oikein oikeassakin, minun mielestäni. Miksi, yritän perustella lyhyesti. Olet kertonut olevasi jo 63 vuotta vanha ja sinulla on huonot geenit sekä haasteita sydämesi kanssa, ja näin ollen ei mukamas mitään ole enää väliä sillä, otatko tipan vai kaksi kananmunan kanssa.

Olet tavallaan oikeasti väärässäkin, minun mielestäni. Miksi, yritän perustella lyhyesti. Olet kertonut olevasi vasta 63 vuotta nuori ja sinulla saattaa olla vaikka kuinka hyvät geenit, mutta haasteita mielenterveytesi kanssa, ja näin ollen kyllä kaikella on vielä väliä, otatko tipan vai kaksi kananmunan kanssa.

Kaikki kaikkeen kuitenkin vaikuttanee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä mitään kiittämistä, kiitos.

Olet tavallaan oikein oikeassakin, minun mielestäni. Miksi, yritän perustella lyhyesti. Olet kertonut olevasi jo 63 vuotta vanha ja sinulla on huonot geenit sekä haasteita sydämesi kanssa, ja näin ollen ei mukamas mitään ole enää väliä sillä, otatko tipan vai kaksi kananmunan kanssa.

Olet tavallaan oikeasti väärässäkin, minun mielestäni. Miksi, yritän perustella lyhyesti. Olet kertonut olevasi vasta 63 vuotta nuori ja sinulla saattaa olla vaikka kuinka hyvät geenit, mutta haasteita mielenterveytesi kanssa, ja näin ollen kyllä kaikella on vielä väliä, otatko tipan vai kaksi kananmunan kanssa.

Kaikki kaikkeen kuitenkin vaikuttanee?

Vaikea sanoa, nämä geenipohjaiset sairaudet on hankalia ja perinnöllisiä, mutta niin ne on haasteet mielenterveyden kanssa, se että käytänkö kalakastiketta jossa on suolaa 20 prosenttia yksi kaksi tippaa kananmunien kanssa en usko että ne vaikuttavat mitään kumpaakaan sairaustilaan, mitä mieltä olet, jos laitat kuten suomalainen laittaa reilusti suolaa purkista munansa päälle, 2010 voi kertoa tarkemmin onhan hän kokemusasiantuntija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikea sanoa, nämä geenipohjaiset sairaudet on hankalia ja perinnöllisiä, mutta niin ne on haasteet mielenterveyden kanssa, se että käytänkö kalakastiketta jossa on suolaa 20 prosenttia yksi kaksi tippaa kananmunien kanssa en usko että ne vaikuttavat mitään kumpaakaan sairaustilaan, mitä mieltä olet, jos laitat kuten suomalainen laittaa reilusti suolaa purkista munansa päälle, 2010 voi kertoa tarkemmin onhan hän kokemusasiantuntija.

noissa muna asioissa...

• Anonyymi kirjoitti:

noissa muna asioissa...

Kun nyt satun samaan aikaan lueskelemaan näitä juttuja, niin vastaan tähänkin, että rakas saa aiheen junttilassa herätessään julkaista kommentin ..... yksinpuheluista.

Mulle on vieras ajatus että joku Tyttö2010Neitisen tavoin laskee alituiseen kalorit ja selvittää kaiken mitä eri ruokalajeissa on jota suuhunsa pistää, sekä suunnittelee tarkoin mitä aineksia keittiöönsä hankkii.

Oli aikanaan sananvaihtoa urheiluaddiktista ja mikä on silloin addiktin jääkaapin sisältö, sekä addiktin vaimon stressi aiheesta ellei itsekin ole hurahtanut urheiluun sen ollen elämässä kaikki kaikessa.

Joo, on suolaa ja sokeriakin eri kastikkeissa, sekä niidenkin prosentit tärkeitä, vaan ei mulle.
        Sokeria en käytä kahvissa, mutta käytän missä makeasta pidän, kuten vaikka puurossa ja leivonnaisissa, myös muutamissa drinkeissä.
        Suolaa käytän lähes joka ruoassa ja munista puheenollen, ehdottomasti niin keitetyn kuin myös paistetun päällä ... suomalaisittain.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin, taas.

rasvaa 24-27 %
        suola 1 302.0 mg

https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/643

Edamissa onkin enemmän rasvaa, katson valion emmental sinileimaa, valion sivuilta, täällä tosin ei ole valion juustoja, vaan sveitsiläistä... selvästi kalliimpaa

• Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

Kun nyt satun samaan aikaan lueskelemaan näitä juttuja, niin vastaan tähänkin, että rakas saa aiheen junttilassa herätessään julkaista kommentin ..... yksinpuheluista.

Mulle on vieras ajatus että joku Tyttö2010Neitisen tavoin laskee alituiseen kalorit ja selvittää kaiken mitä eri ruokalajeissa on jota suuhunsa pistää, sekä suunnittelee tarkoin mitä aineksia keittiöönsä hankkii.

Oli aikanaan sananvaihtoa urheiluaddiktista ja mikä on silloin addiktin jääkaapin sisältö, sekä addiktin vaimon stressi aiheesta ellei itsekin ole hurahtanut urheiluun sen ollen elämässä kaikki kaikessa.

Joo, on suolaa ja sokeriakin eri kastikkeissa, sekä niidenkin prosentit tärkeitä, vaan ei mulle.
        Sokeria en käytä kahvissa, mutta käytän missä makeasta pidän, kuten vaikka puurossa ja leivonnaisissa, myös muutamissa drinkeissä.
        Suolaa käytän lähes joka ruoassa ja munista puheenollen, ehdottomasti niin keitetyn kuin myös paistetun päällä ... suomalaisittain.

Tämä 2010 on todennäköisesti meinannut kuolla alkoholiin, ja vaihtoi addiktion vain toiseen addiktioon, kuten rappioalkoholisteilla on tapana, varsinkin kun veljensä on kertomansa mukaan doku, eikä siinä oikein ole vaihtoehtoja, tai kuolema tulee jos maksa on jo paskana, varmasti, ne hampaat oli kanssa hirveässä kunnossa, lieneekö vedetty muutakin kuin alkoa, mitenhän on nenän kunto kun on sen kuvissa yleensä peittänyt, ei niin tasomiestä olekaan mitä ei saisi muutamassa vuodessa kamalla pilattua, varsinkin niillä halvoilla.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

❤️ ­N­y­­m­f­­o­m­a­­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18184036D

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Jos on sulaa 16% niin EI IKINÄ !!!

• Anonyymi

"Senssu laittoi ennen joulua kuvan kuitista, jonka mukaan oli ostanut muistaakseni emmental juustoa ja oliko se neljää tai viittä eri sorttia "suolamakkarasiivuja".

Senssu ei ole laittanut koskaan yhtään omaa kuvaa Thaimaasta ja myös Tapsan kuvat on netistä ja kuvaruudulta.

Jos ei sieni ja soijakastiketta erota toisistaan niin silloin on jo aikamoinen kokki- kolmonen asialla!

Jos olisit käyttänyt 10% kielten opiskeluun siitä ajasta mitä olet roikkunut tällä palstalla, niin osaisit jo thaita. Jos olisit käyttänyt toisen 10% liikkumiseen siitä ajasta mitä olet roikkunut täällä, sinun ei tarvisi lähteä Hankasalmeen.

Alzheimerista taas kertoo se että Maggie tuntuu olevan sinulle outo merkki. Jo 70- luvulla Suomessa muistan kun kaikki lihaliemi- ja kalaliemikuutiot olivat Maggien tuotteita, ja sama keltainen brändi on säilynyt tähän päivään saakka tuoteperheen kasvaessa.

Älä hyvä mies ostele kaupasta summassa tuotteita, joista et tiedä mitä niissä on.

2010

• Vai niinkö on asia tällä kertaa.

• Anonyymi

Sveitsiläisen Maggin lisäksi on saksalainen Knorr. Molemmat olivat Suomen kaupoissa jo 60-luvulla. Maggin kuutioiden valmistus alkoi 1907. Knorrin kuutioiden 1912.

• Anonyymi

Muistan tuon ketjun. Senssu aloitti sinisellään yöllä ketjun, ja sitten rekkaamattomana jatkoi anonyyminä ilman allekirjoitusta aijaten kuvan leuhkiakseen ostoksillaan. Mokasi vain siinä, että kuitin kauppaa ei ole Chiang Maissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan tuon ketjun. Senssu aloitti sinisellään yöllä ketjun, ja sitten rekkaamattomana jatkoi anonyyminä ilman allekirjoitusta aijaten kuvan leuhkiakseen ostoksillaan. Mokasi vain siinä, että kuitin kauppaa ei ole Chiang Maissa.

Harhaista lätinää, minä laitoin pex:in kuitin, kun kävin ostoksilla, viimeiset makkarat meni eilen, juustoa on vielä jääkaapissa.
        By NumBall HHN 63v.

• Anonyymi

"Älä hyvä mies ostele kaupasta summassa tuotteita, joista et tiedä mitä niissä on."

Joo joo ja, mutta... sähän just vetelit naamariisi ravintolassa raakoja katkarapuja kalakastikkeella, eikö?

Millaisiahan matoja niissäkin voi olla, tiiätkö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaista lätinää, minä laitoin pex:in kuitin, kun kävin ostoksilla, viimeiset makkarat meni eilen, juustoa on vielä jääkaapissa.
        By NumBall HHN 63v.

Laitoit sen vahingossa Senssuna esiintyen ja sitten koetit vielä uudelleen tehdä siitä Senssun kuittia sanomalla muistavasi Senssun laittaneen kyseisen kuitin.
        Miten ihmeessä saat olla lukitsemattomissa tiloissa ja netissä? Kuulut suljetulle osastolle ehdottomasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoit sen vahingossa Senssuna esiintyen ja sitten koetit vielä uudelleen tehdä siitä Senssun kuittia sanomalla muistavasi Senssun laittaneen kyseisen kuitin.
        Miten ihmeessä saat olla lukitsemattomissa tiloissa ja netissä? Kuulut suljetulle osastolle ehdottomasti.

Kyllä se kuitti oli kuule ihan minun, siinä ei ole Senssulla mitään tekemistä kuten sanoin vainoharhaista lätinää, sitä samaa mitä olet harrastanut jo vuosia, eikä se voi mitenkään olla hänen kuitti kun tuo firma on hua hinissä ja se lukee suoraan siinä kuitissa, terveisiä hoitajalle, pyydä tupakka että rauhoitut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kuitti oli kuule ihan minun, siinä ei ole Senssulla mitään tekemistä kuten sanoin vainoharhaista lätinää, sitä samaa mitä olet harrastanut jo vuosia, eikä se voi mitenkään olla hänen kuitti kun tuo firma on hua hinissä ja se lukee suoraan siinä kuitissa, terveisiä hoitajalle, pyydä tupakka että rauhoitut.

Ja laiffila sinä olet joka tapauksessa palstan heikoin lenkki, ja varmin mt-kokemusasiantuntija...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Punkerolla kattila kiristää päätä ja verenpaineet on nupissaan, aivan varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Punkerolla kattila kiristää päätä ja verenpaineet on nupissaan, aivan varmasti.

Taitaa nuppi kiristää ihan jossain muualla, muista se tupakka se rentouttaa, eikä elämä tunnu kovin paskalle, aivan varmasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli sillä sen verran tekemistä että toivotit kuitin yhteydessä "terkkuja täältä Chiang Maista".
        Millos sinne matkustit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli sillä sen verran tekemistä että toivotit kuitin yhteydessä "terkkuja täältä Chiang Maista".
        Millos sinne matkustit?

En ole koskaan edes käynyt, siellä... taisin kyllä laittaa terkkuja Chiang maihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan edes käynyt, siellä... taisin kyllä laittaa terkkuja Chiang maihin.

Tuossa on alkuperäinen kuitin aijaus
        Asiasta kolmanteen hieman hintataso thaimaassa, kinkkua salamia ja leikkeitä...
        https://aijaa.com/aOS4Ev

eli taas valehtelet...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on alkuperäinen kuitin aijaus
        Asiasta kolmanteen hieman hintataso thaimaassa, kinkkua salamia ja leikkeitä...

eli taas valehtelet...

Miksi kirjoitit kuvan yhteyteen "terveisiä täältä Chiang Maista", juuri joku kyseli sinulta kuvaa Chiang Maista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kirjoitit kuvan yhteyteen "terveisiä täältä Chiang Maista", juuri joku kyseli sinulta kuvaa Chiang Maista?

Hyvä viikonlopun piipityspärrän aihe rakkaalle, joka ei tähän alle kopioi väittämäänsä viestiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä viikonlopun piipityspärrän aihe rakkaalle, joka ei tähän alle kopioi väittämäänsä viestiä.

Se kun ei jäänyt siihen vaan Pasanen kirjoitti myöhemmin "Muistelen Senssun aijanneen kuvan kuitista..." Joten kyse ei ole vain terkuista vaan jatketusta valehtelusta. On säälittävää ettei sinulla ole oikeita kavereita.

• Anonyymi

Olen ilmoittanut erään viestin ylläpidolle asiattomana muutamastakin syystä.

Kuka ensinnäkin tällaista: "Piippalakki ehtinyt pakoon Moskovan slummialueelta." - viestiä yleensäkään tällä palstalla tarvitsee ja miksi tänne kirjoittaa?

Onkohan niin, että X on X vaikka?

• Anonyymi

Ettei vaan... kyseessä olis senssu, tai eräs eräästä auringon laskusta... pakko ottaa kelan taskusta?

• Anonyymi

Lukihäiriön ME on rikottu! Pasanen kirjoitti valkosipulinkynnen muotoon valko sipulin kynsi )
      Tikka kosken leto kenttä oli myös kärkipäässä.

• Anonyymi

Taas harhaset lätinät lisääntyy en ole kirjoittanut mitään valkosipulista enkä sen enempää kynsistäkään, laiffila palstan heikoin lenkki.

• Anonyymi

Sillä on varmaan valko vuotoa, tällä kertaa ylä päässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas harhaset lätinät lisääntyy en ole kirjoittanut mitään valkosipulista enkä sen enempää kynsistäkään, laiffila palstan heikoin lenkki.

Kynsistä olet Tattiotsasaari kirjoittanut, ja kynsisienestäsi.
        Hyi helvetti... oletko imeskellyt peukkuasi, vai onko se ollut Pupen ... sanonko missä ... jääköön sanomatta, Peukkuposso palstan invahåmppeli.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      48
      2040
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      686
      1989
    3. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      120
      1923
    4. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      48
      1608
    5. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      214
      1485
    6. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      58
      1450
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1291
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1239
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      17
      1105
    10. Kyllähän tämä vähän kirpaisee

Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah
      Ikävä
      38
      1067
    Aihe