Epävakaa, vai narsismia, onko kenelläkään aavistusta tämmöisestä teosta mitä tämä on

Anonyymi-ap

Tapasin yhden miehen, joka aluksi vaikutti mukavalta, sosiaaliselta, iloisen oloinen.
Hänellä on lapsia (tosin kertoi lapset olevan täysin naisen luona, eikä tällä oikeutta nähdä. Ei oo mitään papereita että olisi päätetty vaan lasten äiti asian päättänyt omavaltaisesti)
Aattelin tämä hänen ex olevan täysi kusipää ihminen. Tutustuin tähän mieheen paremmin, meillä meni ihan hyvin, tutustuin hänen sukuun ja käytiin tekemässä yhdessä asioita, leffassa, syömässä jne.
Yllättäen kun oltiin erillään alkaa haukkumaan mua ilkeäksi, horoksi, laiskaksi (kaikkea keksittyjä asioita mitä en koko aikana tehnyt, enkä ollut tälle ilkeä.

En ole hänestä mitään kuullut, en saanut käytökselle minkäänlaista selitystä. Kuinka voi noin tehdä kun mun kanssa viihtyi pitkään muutamia kuukausia tiiviisti yhdessäoloa, soitteli mulle erillään oltaessa usein ja vielä samana päivänä soitteli mulle senjälkeen. Tämä on jo toinen kerta kun on kadonnut ja tullut takaisin puolen vuoden jälkeen.

Kauhean vihainen mua kohtaan, mikä on yleensä vihan takana kun ei pelkkä viha ole, mitä tunteita se kätkee?
Mutta tämä ei kuulostaa normaalilta toiminnalta.

23

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kärsit mies sitkeästä alemmuuskompleksista naisia kohtaan, etkä saa purettua sitä tällä tavalla luomalla tällaisia kirjallisia skenaarioita, suosittelen jotain muuta, kuten askartelua, esim kortteja joihin voit kirjoitella itsellesi kivoja lauseita mitä kylvää ympäri kämppää pitsalaatikoiden viereen

      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍒 ­­­N­­­y­m­­f­­­o­­­m­­a­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ihan normaalia toimintaa miehiltä. Tekevät mitä lystäävät ja tottakai sun vika kun joutuu noin käyttäytymään.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa sairaalta. Miksi olet tuommoisen kanssa? Eikö ole vaihtoehtoja?

      • Anonyymi

        Älä mies yritä kiihottaa itseäsi, aloituksesi on surkea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mies yritä kiihottaa itseäsi, aloituksesi on surkea

        En ole. Huonon miehen kanssa kun jatkaa tapailua tuhoaa koko oman elämänsä


    • Anonyymi

      Ei kuulosta normaalilta toiminnalta jos enää annat hänelle mahdollisuuden yhteydenottoon. Itse karttaisin noilla tiedoilla.

    • Anonyymi

      Hän voi olla roolinsa vanki? Esittää parempaa kuin on ja sitten kun kyvyt loppuu viheltää pelin poikki, kun ei osaa enempää miellyttää sinua? Lataa sitten itsensä taas energiaa täyteen ja toistaa saman, jos annat hänelle siihen mahdollisuuden? Oireet tällaiselle, ei ole läsnä oleva kanssakäymisessä ja esittää jotain muuta kuin todellisuudessa on?

    • Anonyymi

      Vaikuttaa juurikin sellaiselta, ihme touhua kun kehui mulle että ei lähde mun vierestä pois.
      Täysilläoli mun ja pojan mukana hetken, tuli mm. Luistelemaan meidän kanssa, käytiin grillaamassa, mun kans kahdestaa elokuvissa. Muka noin vaan haukkui mua kun soitti (oli vanhempiensa luona silloin) eikä seuraavana päivänä mitään selittelyitä, eikä sitä seuraavana.

    • Anonyymi

      Ei sinun kannata ottaa itseesi ainakaan. Vaikea sanoa, onko hän epävakaa vai narsisti, epävakaat käyttäytyvät usein hyvin narsistisesti. Mitä hän kuvailusi perusteella tekee on "splitting", josta suomeksi on käytetty termiä "jakaminen" ja joskus "halkominen". Englanniksi löytyy hyvin paljon tietoa, suomeksi ei kovinkaan. Splittingiä toteuttavan ajattelu on hyvin mustavalkoista ja suhteen toinen osapuoli on vaihtelevasti joko idealisoinnin tai demonisoinnin kohteena. Splittingissä on syklejä, joten hän palaa kun voi paremmin, mutta kierre on aina sama eikä tämä kuvio muutu kuin ehkä pitkällisen psykoterapian avulla. Siihen on vaikeampi saada, sillä narsisti ei välttämättä koe omaavansa ongelmia ja epävakaa taas pelkää minän paljastumista. Splitting on yleistä narsistien, epävakaiden ja masentuneiden keskuudessa, esim. ylempänä oleva kommentti "Ihan normaalia toimintaa miehiltä..." on myös splittingiä, kyseessä ei ole ihan normaali toiminta keneltäkään.


      Tämä on yleisempää naisilla kuin miehillä, ja olen itsekin seurustellut parin splittingiä harrastavan naisen kanssa. Suhteen alussa sitä on maailman paras ihminen, kaikki on aivan ihanasti, mutta puolen vuoden kuluttua sitä saa kuulla olevansa yksi paska.
      Käyttäytymisessä ei sukupuolten välillä ole ihmeemmin eroa, yksilöllistä vaihtelua siinä miten splitting näkyy on. Yksi saattaa kadota ja toinen käskeä lähtemään ja kolmas pysyy suhteessa valittamassa ja haukkumassa.

      • Anonyymi

        Neuvoisin omien kokemusten pohjalta tutustumaan splittingistä kertovaan kirjallisuuteen. Vertaistuen löytämisestä on apua, on hyvä jos pystyy puhumaan jollekin jolla on kokemusta samanlaisesta tyypistä. Siitä ei suoraan suomeksi ole ihmeemmin tekstiä, mutta koska se on yleinen narsistisen ja epävakaan persoonallisuuden ilmenemistapa erityisesti parisuhteissa, näistä persoonallisuuden ongelmista kertovassa kirjallisuudessa on yleensä kuvauksia splittingistä.

        Kannattaa tosissaan miettiä onko omalta kannaltasi tervettä jatkaa tuota suhdetta. Psykoterapiasta voi olla apua, mutta sekin on useamman vuoden polku. Toivotan kovasti tsemppiä.


    • Anonyymi

      Kiitoksia neuvoista, en oo aattellut että kyseessä voisi olla splitting ilmeneminen. Tämä suhde ei ole ollenkaan normaalia (olen seurustellut aikaisemmin ja edelliset miehet olivat tasapainoisia ja luontevasti lähti suhde kehittymään) tämän kohdalla olen hämmentynyt tilanteesta, jo 3 vuotta ihmisen olen tuntenut, lähdin silloin treffeille hänen kans, halusi silloin mun kanssa olla parisuhteessa, sitten yks päivä esti mut whatsapp, fb jne. Meni puoli vuotta tuli uudestaan elämään, kertoi kuinka vaikeaa tällä on ollut. Annoin toisen kerran mahdollisuuden, kunnes sama homma ja nyt puoli vuotta etiäpäin kolmas kerta teki näin. Nyt saa mun puolesta olla viimeinen kerta, mitä ihmettä tuo tuollainen touhu on

    • Anonyymi

      Kuulemmma muutkin naiset on tätä haukkunut, oltu hetki suhteessa (tämä istuu deittisovelluksissa ku parisuhteessa ollaan)
      Täällä mun luona huolehti mun asunnosta, eli tykkäsi siivota, laittaa ruokaa mulle ja mun pojalle, pesi meidän pyykkejä pesutuvassa jne. Perus arkea, sitten ehdin ostamaan tälle kalliin lahjan näin jouluksi, mutta tämä häipyi vaan ilman mitään oikeita selityksiä jälleen kerran. Mun mielestä tuo on pelottavaa touhua että jos uudestaan tulee meidän elämään ja tekee meidän eteen asioita ja ollaan ettei mitään olis tapahtunut (tyyliin selittäisi oli vaikea vaihe hönen elämässä että teki väärin meitä kohtaan) sitten jatkuu kunnes taas näin.
      Onko tuolla oikeita tunteita, jotka harrastaa tätä

      • Anonyymi

        Kyllä heillä tunteita on, mahdollisesti liikaakin. Tosin kyky tuntea joitakin normaaleja tunteita, kuten empatiaa muita kohtaan on vähintään alentunut, sillä heidän oma pahoinvointinsa ja ahdistuksensa vie yleensä etusijan. Kuten alussa kirjoitin, ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, sillä kyseessä on tavallaan liian hyvin ja samalla hyvin huonosti toimiva itsesuojelukeino. Kipeät ihmiset ärähtävät helposti.

        Toisin sanoen, kun tavallisesti toimivan ihmisen suhde syvenee, hän tuntee olonsa lämpimäksi ja turvalliseksi ja tuntee luottamusta tulevaan. Taas tällainen splittingiä toteuttava tyyppi alkaa tuntea voimakasta ahdistusta. Aika normaalit asiat saattavat saada heidät tolaltaan. Useat heistä ovat ehdollistuneet tähän lapsuudessaan, heidän vanhempansa eivät ole olleet turvallisia. Alkoholismia, väkivaltaa, raivoamista, mitätöintiä, välinpitämättömyyttä, haukkumista jne. Joten jos heidän lähtökohtiaan ajattelee, useinkaan se että he toimivat näin ei alunperin ole edes heidän vikansa, heidät on vain lapsina "kasvatettu" tällaisiksi.

        Aikuisina he saattavat hyvinkin tunnistaa, että jotain heissä on vialla, mutta ovat usein neuvottomia tai haluttomia korjaamaan sitä ja sen vuoksi ottamaan vastuuta omasta käytöksestään. Ongelma on niin iso ja syvällinen, etteivät nämä kykene yksin sitä kokonaisuudessaan käsittelemään. Hoitoennuste ilman todellista omaa halua ongelman korjaamiseen on huono, joten eipä heitä kannata pakottaakaan terapiaan. Ja jos he eivät korjaa ongelmaansa, niin heidän parisuhteensa tulevat olemaan aina enemmän tai vähemmän lyhyitä, eivätkä ne anna heille koskaan sitä turvaa mitä he suhteista etsivät. He eivät pysty luottamaan kumppaniinsa huolimatta siitä, kuinka turvallinen ja hyvä kumppani on.

        Kun tämän ongelman koko kuvion ymmärtää, heitä kohtaan alkaa tuntea myötätuntoa. Mutta näinkin ajatellen, kannattaa muistaa, että ilman terapiaa ja sitoutumista omaan parantumiseen nämä ovat melkolailla mahdottomia kumppaneina. Lisäksi, kun tällaisen kanssa on seurustellut ja eronnut, se voi olla melkoisen hajottava kokemus, jolla voi olla vaikutuksensa seuraavaan suhteeseen. Vaikka uusi kumppani olisikin terve ja turvallinen, voi mennä tovi ennen kuin tähän pystyy luottamaan, ettei se olisikin samanlainen kuin eksä.

        Mielestäni sinulta on järkevä päätös pistää poikki. Rakkaudesta se hevonenkin potkii, mutta potkivaa rakkautta ei kannata sietää.


    • Anonyymi

      Mä en tiedä tämmösien henkilöiden ajatusmaailmaa tulee lähinnä sellainen olo onko tällä tunteita

    • Anonyymi

      Hankala ihminen. Tulee satuttaan sinua ja on jo satuttanut.

    • Anonyymi

      Onko tuossa splitting käytöksessä sellasia kausia että tullaan katumapäälle, otetaan uudestaan yhteyttä, kauanko tuollasia jaksoja on? Tuntuu että tuon käytöksessä menee useampia kuukausia ku uudestaan palataan, pelottavaa jopa

      • Anonyymi

        Kyllä on, erityisesti epävakaiden kohdalla. Jaksojen pituudet vaihtelevat riippuen jonkin verran yksilöstä, ongelmista mitä hänellä on taustalla ja sen hetkisestä elämäntilanteesta mutta eivät ne vuosia kestä, kuukausissa voi mitata.

        Ensimmäinen vaihe on idealisointijakso, eli ihailuvaihe jolloin kumppania ihaillaan ja kehutaan, ja kaikki on mainiosti. Tätä seuraa devaluaatiojakso, eli arvon alentaminen, jossa kumppania haukutaan ja halveksutaan, eikä mikään ole enää hyvin. Tässä vaiheessa epävakaa usein lähtee, usein palatakseen takaisin kun uusi idealisointijakso on alkamassa.

        Eroaminen ja takaisin palaaminen on sen verran yleinen oirekuva, että sillekin on oma termi, eli "recycling", kierrättäminen. Monilla epävakailla kierrättämiseen kuuluvat laastarisuhteet, ja voi jopa olla useampia ex-kumppaneita, joiden välillä vuorotellaan.

        Heillä sanotaan olevan ainakin jonkinlainen käsitys siitä, että he loukkaavat kumppaniaan, mutta heiltä voi mahdottoman vaikea saada selitystä eikä anteeksipyyntöä, sillä he eivät oikein osaa olla aikuisesti vastuussa omista tunteistaan, tekemisistään ja sanomisistaan.
        Monet jäävät turhaan kaipaamaan syitä ja selitystä heidän toiminnalleen, kuten sanoit ei mitään oikeaa selitystä tullut. Epäuskoinen olo jää vaivaamaan, "oliko tämä tosiaan tässä?"

        Tämä ei ole ohimenevää, nämä lohkomissyklit ja kierrättämiset eivät lopu muutaman kierroksen jälkeen, vaan ne istuvat tiukasti kiinni epävakaan persoonassa. Epävakaan kumppani voi lopettaa ne ainoastaan lopettamalla suhteen kokonaan. Epävakaa itse taas voi vaikuttaa menemällä psykoterapiaan ja sitoutumalla muutokseen. Muita teitä ulos tästä kuviosta ei oikein taida olla.

        Monet nämä kuviot kokeneet suosittelevat yhteydenpidon lopettamista kokonaan, sillä manipulointikykyiset epävakaat ovat taitavia uskottelemaan muuttuneensa, ja antamaan lupauksia siitä, kuinka kaikki tällä kertaa tulee olemaan ihan toisin, ja maalailemaan kuvia ruusuisesta tulevaisuudesta. Joka kestää taas sen muutaman kuukauden, ehkä puoli vuottakin. Sen jälkeen sinusta alkaa taas löytymään vikoja, ja voit alkaa laskea päiviä siihen kunnes hän taas lähtee.


    • Anonyymi

      Epävakaa persoonallisuus ja narsisti sekoitetaan joskus toisiinsa. Ylellä on artikkeli joka koskee persoonallisuushäiriötä. Kannattaa lukea tai ykdinkertaisesti vain googlata jos asia kiinnostaa, petehtuä asiaan. Täältä ei välttämättä saa pikeaa vastausta.

      • Anonyymi

        Koraus : yksinkertaisesti perehtyä asiaan, ei saa oikeaa vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koraus : yksinkertaisesti perehtyä asiaan, ei saa oikeaa vastausta.

        Tämä keskusteluosio on hyvä säilyttää, sisältää oleellista ja tärkeää tietoa kaikille naisille ja miehille.


    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    • Anonyymi

      Luonnevikainen mies ja mahdollisesti manipuloiva narsistin persoonallisuuspiirteitä, oli mikä on, persoonallisuushäiriöinen joka tapauksessa . Suosittelen pysymään erossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe