Uusperheen aikuisen lapsen kiittämättönyys

Anonyymi-ap

Puolisolla on aikuinen nuori lapsi joka tuli meille kylään joulunaikaan. Ärsyttävää on kun hänelle ostetaan paljon lahoja ja annetaan rahaa, mutta hän ei tuo meille yhtään mitään ei edes konvehtirasiaa tai kukkaa. Hän ei myöskään kiitä vaan pitää itsestään selvyytenä. Kun lahjat on saatu hän lähtee seuraavana aamuna aikaisin takaisin kotiinsa. Hän vain odottaa että hänelle ollaan joulupukkina. Minä olen aina vinyt omille vanhemmilleni tuliaisia ja lahjoja. Ei niiden tarvitse kalliita olla. En edes jehtaisi mennä kylään tyhjin käsin jos tiedän että itse tulen saamaan lahjoja. Ovatko teidän uusperheissä nuoret aikuiset huomaavaisempia?

26

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole , mutta olemme sanoneet, että emme tarvitse mitään, eikä nuorilla opiskelijoilla ole edes varaa ostaa mitään, pääasia että tulevat käymään.

      • Anonyymi

        No jos noin opettaa ei lapset opi mitään tapoja. Kyllä minä nuorena opiskelijan ostin kaikille aina jonkun lahjan edes hyvin pienen.


      • Anonyymi

        Eivät sinun lapsesi tule siua aikuisinakaan huomioimaan jos noin opetat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos noin opettaa ei lapset opi mitään tapoja. Kyllä minä nuorena opiskelijan ostin kaikille aina jonkun lahjan edes hyvin pienen.

        Lapset ovat aikuisia ihmisiä ei niitä enää mihinkään opeteta.
        Opiskelijoilla ei ole varaa ostaa mitään, eikä se tee heistä huonoja ihmisiä , joskus ovat tuoneet jonkun itse tekemänsä tuotteen ja kortin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät sinun lapsesi tule siua aikuisinakaan huomioimaan jos noin opetat

        Ne ovat jo aikuisia, enkä minä heiltä mitään krääsää halua, kyllä he muuten minua huomioivat aina halataan , kun tavataan ja jutellaan ilot ja surut, soitellaan viikottain , kun he asuvat toisessa kaupungissa.


    • Anonyymi

      Miksi pitäisi perheenrikkojia palkita??? Älä unta nää. Isää se poika tuli katsoon ei sinua, ja sinä odotat lahjontaa siltä että veit hänen isänsä perheestä??? heehheee... olet aika suttura.
      Sinä olet siivooja ja iltojen ilo, ei sun kuulu pakottaa ketään tuomaan sulle lahjoja.
      Riko sinä vaan mutta älä odota että sua lahjotaan ja palkitaan siitä!!! olet aikamoinen.

      • Anonyymi

        Ei osta tämä omalle isälle tai äidillekään koskaan mitään.


    • Anonyymi

      Niimpä mutta toimisit ehkä samoin

    • Anonyymi

      suomi on täynnä avionrikkojia.

      heille ei tarvitse tuoda yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät kuka se avionrikkoja on ollut? Ei tämä vie mitään omillekaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät kuka se avionrikkoja on ollut? Ei tämä vie mitään omillekaan...

        Omissakin voi olla pehreen rikkojia.


    • Anonyymi

      Meidän uusperheessä paikalla olijat ovat kaikki hommanneet joitakin lahjoja. Puolisoni lapset laittavat mielestäni liikaakin rahaa lahjoihin. Omani ostavat pienempiä lahjoja, kukin kykynsä mukaan.

      Jos on oppinut ”pappa betalar” -elämään, odottaa aina saavansa jotakin. Meidänkin perheessä puolisoni aikuiset lapset osaavat lypsää isäänsä, vaikka kaikki ei mene heillä edes kulutukseen vaan asuntosäästämiseen opiskelijana. Osaavat pyytää kalliita tietokoneita, puhelimia, apua kotieläinten lääkärilaskuihin, omiin lääkärikäynteihin, lomamatkakuluihin. Ravintolassa tuntuu olevan vakio, että pappa betalar, vaikka osa lapsista on jo itse hyväpalkkaisissa töissä. Isä on hyvätuloinen, mutta ei häneltä juuri mitään säästöön jää, siitä huolehtivat aikuiset lapset.

      • Anonyymi

        Entä sitten , jos kerran on varaa antaa, niin mitä se sulle kuuluu, ei siinä viimeisessä palttoossa ole taskuja ja kun puolisosi kuolee niin lapset hänet perii kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten , jos kerran on varaa antaa, niin mitä se sulle kuuluu, ei siinä viimeisessä palttoossa ole taskuja ja kun puolisosi kuolee niin lapset hänet perii kuitenkin.

        Siinäpä se: onko varaa antaa kaikki pois? Vaikka on nyt hyvätuloinen, ei säästöjä ja omaisuutta ole kertynyt, muuta kuin tyyli elää leveää elämää ja kuluttaa. Rahat, jotka olisivat ainakin osittain voineet mennä eläkepäivien turvaksi, menevät jopa 6000-7000 euroa kuussa itse tienaavien lasten iloksi. Sen ymmärrän, että hyvätuloinen voi tukea opiskelevia lapsiaan, mutta tarviiko sitäkään tehdä monen tutkinnon ajan yhdeksän vuotta? Hänen oma eläkkeensä ei tule olemaan kovin iso, koska tulot eivät ole aina olleet hyvät.

        Monet vanhemmat tukevat liikaa aikuisia lapsiaan taloudellisesti. Olen lukenut jopa tapauksista, että vanhemmat ylivelkaantuvat lapsiaan tukiessaan.

        Ja se kuuluu siis myös minulle, kun tarkoitus on eläkepäiviäkin yhdessä viettää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se: onko varaa antaa kaikki pois? Vaikka on nyt hyvätuloinen, ei säästöjä ja omaisuutta ole kertynyt, muuta kuin tyyli elää leveää elämää ja kuluttaa. Rahat, jotka olisivat ainakin osittain voineet mennä eläkepäivien turvaksi, menevät jopa 6000-7000 euroa kuussa itse tienaavien lasten iloksi. Sen ymmärrän, että hyvätuloinen voi tukea opiskelevia lapsiaan, mutta tarviiko sitäkään tehdä monen tutkinnon ajan yhdeksän vuotta? Hänen oma eläkkeensä ei tule olemaan kovin iso, koska tulot eivät ole aina olleet hyvät.

        Monet vanhemmat tukevat liikaa aikuisia lapsiaan taloudellisesti. Olen lukenut jopa tapauksista, että vanhemmat ylivelkaantuvat lapsiaan tukiessaan.

        Ja se kuuluu siis myös minulle, kun tarkoitus on eläkepäiviäkin yhdessä viettää.

        Ei ne tulot pienene sama eläke tulee loppuun asti ja, jos hyvätuloinen niin saa hyvän eläkkeen ja vanhuuspaikan palvelutalossa, kun tulee huonoksi, tuskin ne penskat sitten enää rahaa pyytää.
        Eläkepäivät on turvattu, jos on tulossa hyvä eläke.
        Sinä tietty elät omilla rahoillasi aikuinen ihminen, älä karehdi miehesi lapsia, se on isän asia , kun antaa lapsilleen rahaa, ei kuulu sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne tulot pienene sama eläke tulee loppuun asti ja, jos hyvätuloinen niin saa hyvän eläkkeen ja vanhuuspaikan palvelutalossa, kun tulee huonoksi, tuskin ne penskat sitten enää rahaa pyytää.
        Eläkepäivät on turvattu, jos on tulossa hyvä eläke.
        Sinä tietty elät omilla rahoillasi aikuinen ihminen, älä karehdi miehesi lapsia, se on isän asia , kun antaa lapsilleen rahaa, ei kuulu sinulle.

        Toiset pärjää jopa takuueläkkeelläkin, kun ovat nuukia ja omistavat oman asunnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne tulot pienene sama eläke tulee loppuun asti ja, jos hyvätuloinen niin saa hyvän eläkkeen ja vanhuuspaikan palvelutalossa, kun tulee huonoksi, tuskin ne penskat sitten enää rahaa pyytää.
        Eläkepäivät on turvattu, jos on tulossa hyvä eläke.
        Sinä tietty elät omilla rahoillasi aikuinen ihminen, älä karehdi miehesi lapsia, se on isän asia , kun antaa lapsilleen rahaa, ei kuulu sinulle.

        Jos luit kommenttini niin puolisoni eläke ei tule olemaan hyvä, koska tulot olivat pitkään pienet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luit kommenttini niin puolisoni eläke ei tule olemaan hyvä, koska tulot olivat pitkään pienet.

        Hae varakkaampi ukko 😂


    • Anonyymi

      Pistä ne kakarat kuriin!!! pakota ostamaan lahjoja sulle ja kaikille, kyllä heillä rahaa on lapsilisät ja elarit saavat niin kyllä voi ostella. Ruuat mukaan kun tulee ja kaupan kautta.
      Mun miehen kakarat on 335 ja 24 v ja täällä notkuu ja kiukuttelee. Olen heille äitipuoli muttei sano mua koskaan äidiksi, lahjon tarroilla ja karkilla, mutta ei mene perhille.
      Jos nyt lähden pois mitä oon meinannu niin he eivät osaisi yhtään mitään, aina saa vahtia.

      • Anonyymi

        335 ja 24 vuotiaat 😂😂😂😂😂😂🤣🤣nyt trollilla meni hiukan ööveriksi.😂


    • Anonyymi

      Miksi rikoit perheen? Nyt olet kateellinen kun mies lahjoo eikä välitä sinusta yhtään. Miksi perheenrikkojasta pitäisi välittää ja lahjoja sitä? Hullua että edes ajattelet moista, huh huh.. lapsi parka, saa huonoja vaikutteita kateellisesta sutturasta.

      • Anonyymi

        😂😂😂😂335 vuotias ja suttura perheenrikkoja 😂🤣🤣olet tyhmä Trolli.


    • Anonyymi

      Kuka täällä perheenrikkojista huutelee? Missä niin on kerrottu? Minun uusperheessäni (en ole ap) puoliso on leski. Vaimo kuollut ennen kuin minä tulin kuvioihin.

      • Anonyymi

        Tuo ”suttura” sekoaa joka juttuun , aina on hänen mielestään perheenrikkomisesta kysymys.


    • Anonyymi

      No jo on miehellä kakarat! Ensiksi sano niille että sinä olet se aikuinen joka määrää kaikesta! Sano sille, että ilman sun lupaa ei tulla sinun kotiisi, eikä syödä jääkaapista mitään. Siivottava sotkut, puhuttava kauniisti, oltava kohtelias ja tuotava aina tullessaan jotain, eikä viivytä kun 2 tuntia.

      Säännöt on tärkeet lapsille ja rutiinit. Aina samalla lailla niin ne oppii siihen että toimintatapa on teillä mitä sinä ikinä keksitkään tehdä.

      Jääkaapin ovaeen säännöt ja reissuvihkjo laukkuun, ja ohejeet.

      • Anonyymi

        Älä suttura pauhaa, kun et asiasta mitään ymmärrä.😂


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe