Pyhän hengen tukemaa

Anonyymi-ap

Minulle kerrottiin sattumalta päivän aikana asioita ja niihin vastauksia. Puhuimme kaverin kanssa suomalainen mies ikä 66 vuotta. Asuu täällä Vietnamissa Vung Taulla. Ihmettelimme miksi täällä on vähän suomalaisia ja hän ihmetteli, että täällä myydään paljon ruotsalaisia tuotteita aina siidereihin saakka hyvin edullisesti.

Asiaan: Mietin Suomi -serviseä eli Suomi-palvelun perustamista vajakeille, jotka saapuvat eläkkeellä ensimmäistä kertaa maahan. Eli avustetetaan asunnoissa, pankki-asioista aina lentokentältä lähtien.

Tänään minulle soitti yksi nainen, jonka mies on tulossa juuri Kambodzaan Suomesta. Hän oli hirveästi huolissaan ja hänen perheensä myös. Minulle valkeni koko asia miksi täällä on paljon 50 - 70 vuotiaita eläkeläismiehiä 95%:sti. Eli suomi-servisin palvelut tulisi kohdentaa ainoastaan Suomi ja Ruotsi miehiin, joilla on toimeentulo. Mutta olen laittanut merkille, että nämä miehet on täällä onnellisia oli ne mistä maasta tahansa kotoisin. Täällä onkin sanonta monilla, että no, lady no problem. Ei tarkoita, että ihmiset olisi homoja. Mutta sosiaalinen elämä täällä korvaa hyvin monet naiset. Miksi kukaan täältä haluaisi pois, kun on riittävä toimeentulo. Ei kait niin hullua ole. Kerroinkin sille naiselle, että enemmänkin itsemurha tehdään siinä mielessä jos täältä joutuisi lähtemään pois... Esim taloudellisin perustein. Kuten Pattayalla on monelle käynyt. Niin oli tämä minun tuttukin... Samaan suuntaan.

Minä itse olen rukoillut jumalaa ja kiittänyt siitä, että saan asua täällä ja olen rukoillut, että pääsen tänne Suomesta. Kunhan terveys säilyy ja saa nauttia olosta täällä, niin olen onnellinen.

Miksi täällä ei sitten ole eläkeläisnaisia länsimaista. Naiset ei ensinnäkään maksa kuluja itse, vaan se on ollut perinteisesti miesten asia. Naiset tietää vetovoimansa ja pitävät Aasialaisia naisia uhkana. Täällä on sitten kyllä yksinäisiä länsimaisia naisia, jotka eivät varmaan edes etsi miestä ja ovat täällä juuri taloudellisin ja ilmastollisin syiden perusteella.

Mutta mielenkiintoista on se, että näin vähän naiset välittävät edullisesta elämästä.

Toki palstan vajakit haaveilee ja kuikuilee tietoa ja kokemuksia tällä palstalla ja moni tuntee katkeruutta omasta kohtalosta suomessa. Hekin on 99%sti miehiä tällä palstalla.

Eli kohderyhmä Suomi-serviselle olisi epävarmat eläkeläismiehet ja kuinka moni niistä pystyisi asumaan ilman naista. Tietysti täällä on paikallisia naisia pilvin pimein ja se on sitten raha kysymys.

Mutta mielenkiintoinen havainto.

14

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Tapsa" tuumii:
      "Mietin Suomi -serviseä eli Suomi-palvelun perustamista vajakeille, jotka saapuvat eläkkeellä ensimmäistä kertaa maahan. Eli avustetetaan asunnoissa, pankki-asioista aina lentokentältä lähtien"

      Unelmaksi jää tuokin. Tuossa on pari räikeää ongelmaa asenneongelman lisäksi.

      Osaamisesi, älyllinen kapasiteettisi, koulutuksesi, keskittymiskykysi ja kielitaitosi ei riitä ammattimaiseen avustamiseen.

      Kärsivällisyytesi ei riitä opiskeluun asennevammasi vuoksi, jossa luulet tulleesi viikossa joksikin paikalliseksi guruksi vain törpöttelemällä vuokrahuoneessasi.

      Sinulla ei ole kokemusta sieltä vielä mistään, eikä välttävällä rallienglannilla ja tuolla helppoheikin asenteella pitkälle pötkitä.

      Liikeideasi olisi siis uunottaa huonoilla taidoillasi iäkkäiltä suomalaisilta rahaa asioissa, joita varten on jo olemassa ammattilaiset. Netistä saa kaiken tiedon käännöksineen, vaikkapa sen "vajakin" sukulainen tai ystävä, jos hän ei itse kykene.

      Huonoin vaihtoehto olisi lähteä kaltaisesi helppoheikin kanssa pankkiin availemaan tilejä ja arvaa moniko sen tekisi? Ei kukaan.

      Ensikertalaiset eläkeläiset on täynnä vainoharhaa jo valmiiksi ja heitä on varoteltu sata kertaa kaltaisistasi jo ennen matkaa. Kukkaron nyörit pysyy kiinni.

      Ja vaikka jos jos jollakin ihmeen kaupalla onnistuisit saamaan "asiakkaan", hän suostuisi tarjoamaan sinulle kahvit vastalahjaksi. Jos yrittäisit saada häneltä enemmän rahaa, hän tekisi kutsuisi poliisin.

      Oikeallakin asialla olevat saavat usein kuulla olevansa roistoja, puhumattakaan että joku pakolainen "Tapsa" lyöttäytyy seuraan ja haluaa mukamas auttaa "vajakkia".

      Pattayan tunnetuin suomalainen lakitoimistokin on saanut kuulla tuhat juorua heistä, joiden takana on vain pieni osatotuus, kun ei olla ymmärretty mihin on ryhdytty.

      Jos olet todellinen henkilö ja tarinasi on kertomasi mukainen, niin sille on syynsä miksi et pärjännyt Suomessa, sille on syynsä miksi et pärjännyt Thaimaassa, sille on syynsä miksi et pärjännyt Kampotissa.

      Ne syyt on edelleen olemassa. Kukaan ei lähde ex tempore maasta jota juuri on hehkuttanut maailman parhaaksi paikaksi eläkeläiselle.

      Jos olet todellinen henkilö, niin siinä kävi niin että jäi Kampotissa vuokrat maksamatta ja vipit myös. Sinun oli lähdettävä velkojia pakoon ja hyppäsit passisi kanssa bussiin olan yli vilkuillen ja pomppasit taas kerran täysin tyhjän päälle.

      Onko repullista enemmän maallista omaisuutta matkassa? Tuskinpa. Pesemättömiä rytkyjä nekin. Tuosta on kuules Tapsa hehkuttamasi vapaaherran rooli niin kaukana kuin voi ikinä olla, vaikka tukkasi olisi kuinka tahansa kauniisti föönattu.

      Ihan ekaksi sinun pitää lopettaa ryyppääminen ja valehtelu itsellesi ja muille. Sitten voit rauhoittua, relata, hoitaa asiasi ja lopettaa suomalaisten maanmiestesi kutsuminen vajakeiksi. He kuitenkin sinut elättää.

      2010

      • Anonyymi

        Katsoa vajakki. Ei nämä hommat niin tavattoman vaikeita täällä ole.. . Ensinkään. Asunto kierroksen järjestäminen ei liene kovin vaikeaa... Pankkiin pankkitilin avaaminen ei liene sekään vaikeaa... Pankkiautomaatin käyttö ja tilisiirron tekeminen ei kovin vaikeaa. Nämä on perusasioita missä avustetaan. Visa runnit järjestää matkatoimisto ja avustetaan pääsemään siihen ja kerrotaan miten homma toimii suomeksi. Kaupassa käynnit, että missä on mitäkin tavaraa ja sen sellaista. Taksien ja muiden palveluiden opastus ei liene päätä huomaavan vaikeaa... Ei ole tarkoitus tuottaa palveluita, vain avustaa vajakkeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoa vajakki. Ei nämä hommat niin tavattoman vaikeita täällä ole.. . Ensinkään. Asunto kierroksen järjestäminen ei liene kovin vaikeaa... Pankkiin pankkitilin avaaminen ei liene sekään vaikeaa... Pankkiautomaatin käyttö ja tilisiirron tekeminen ei kovin vaikeaa. Nämä on perusasioita missä avustetaan. Visa runnit järjestää matkatoimisto ja avustetaan pääsemään siihen ja kerrotaan miten homma toimii suomeksi. Kaupassa käynnit, että missä on mitäkin tavaraa ja sen sellaista. Taksien ja muiden palveluiden opastus ei liene päätä huomaavan vaikeaa... Ei ole tarkoitus tuottaa palveluita, vain avustaa vajakkeja.

        Ahaa. Vajakki-Tapsa siis haaveilee toimivansa vajakkien vapaaehtoisena avustajana Vietnamissa ja esittelee pankkiautomaatin käytön Kuuno Koistiselle joka on Kieringistä kotoisin ja ensimmäistä kertaa elämässään ulkomailla?
        Asuntokierros on yhdyssana, vajakki. Kuka on muuttamassa joka ei osaisi tilisiirtoa tehdä?
        Kaupassakäynti on yhdyssana ja luuletko että muuttaja ei osaa käydä kaupassa?
        Taksissakaan siis ei osaa matkustaa vajakki ilman vajakin opastusta?

        Hengailet siis ilmaiseksi vajakkien messissä joutessasi? Mahtava liikeidea! Kymppi kertoi erittäin kattavasti jo miten tuo menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Vajakki-Tapsa siis haaveilee toimivansa vajakkien vapaaehtoisena avustajana Vietnamissa ja esittelee pankkiautomaatin käytön Kuuno Koistiselle joka on Kieringistä kotoisin ja ensimmäistä kertaa elämässään ulkomailla?
        Asuntokierros on yhdyssana, vajakki. Kuka on muuttamassa joka ei osaisi tilisiirtoa tehdä?
        Kaupassakäynti on yhdyssana ja luuletko että muuttaja ei osaa käydä kaupassa?
        Taksissakaan siis ei osaa matkustaa vajakki ilman vajakin opastusta?

        Hengailet siis ilmaiseksi vajakkien messissä joutessasi? Mahtava liikeidea! Kymppi kertoi erittäin kattavasti jo miten tuo menee.

        Hyvä fanitus, toivottavasti Kymppi palkitsee sut vuoden fanituksista, kuten varakkailla on tapana.

        Olet esimerkillinen asiaasi vihkiytynyt fani, on harmillista mikäli Kymppi ei sinua millään tavalla huomioi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä fanitus, toivottavasti Kymppi palkitsee sut vuoden fanituksista, kuten varakkailla on tapana.

        Olet esimerkillinen asiaasi vihkiytynyt fani, on harmillista mikäli Kymppi ei sinua millään tavalla huomioi.

        Mistäköhän syystä Sensei Pasanen uskoo näitä Tapsan juttuja eikä kritisoi niitä ollenkaan? No siksi koska Tapsa on hänen uusimpia persoonan jakaantumia ja kuvat on netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäköhän syystä Sensei Pasanen uskoo näitä Tapsan juttuja eikä kritisoi niitä ollenkaan? No siksi koska Tapsa on hänen uusimpia persoonan jakaantumia ja kuvat on netistä.

        Minun mielestäni olisi kohtuullinen fanipalkkio sulle Kympiltä vähintäänkin toimintatonni, mutta hienoa olisi esimerkiksi pomput eestaas.

        Toisaalta provikkapalkkio olisi myös aika jänskä, esimerkiksi satanen jokaista kysymysmerkkiä kohden menneen vuoden ajalta.


    • Anonyymi

      Sähän voit vajakkiserviceä tyrkyttää jeesukselle, kun se vihdoinkin onnistuu tulemisessaan. Kundi varmaan kahdentuhannen vuoden jälkeen niin pihalla, että joudut kädestä pitäen sille opettamaan vessassa käynnistä alkaen ihan kaiken. Henkka&Maukalla käyt opastamassa millaiset releet sopii kansankiihottajan päälle (toki, Lähi-Idässä menee varmaan toi lakanakin).
      Ja kun saat bisneksen edes joten kuten alkuun, niin onhan toi aika messevä CV, jeesuksen kanssa mainoskuvia vaan framelle.

    • Anonyymi

      Tapsa - kuinka pitkän viisumin sait? Alkuun saa 45 pv. Kuinka saa esim 6kk tai 12kk?
      Kiitos!

      • Anonyymi

        Ei saa Vietnamiin... 3 kuukauden saat Max. Mutta, kun sinulla on Kambodzan Viisumi, niin saat helposti aina 45 vuorokautta Vietnamiin ilman viisumia. Visa run on se juttu täällä muille. Ei tarvitse mennä ulos Vietnamista... Mutta rajalla pitää käydä uusimassa 3 kuukauden välein viisumi... Se maksaa extraa.

        Minä voin käydä Kambodzassa ja tulla saman tien takaisin ja 45 vuorokautta... Näin olen ymmärtänyt. Mutta kohtahan tuo nähdään... Lähden Aamulla Kampottiin. Minulla on asunto sielläkin.


    • Anonyymi

      Kiitos!
      Joo, suomalaiset saa 45pv viisumitta olla Vietnamissa. Eikä maksa mitään.
      Parjon helpompi juttu kuin Thaimaan typerät kiemurat.

      Olen ollut Phu Quoc'kissa, Saigon'issa, DaLat'issa ja DaNang'issa.

      Vung Tau kuullostaa OK paikalta, Pääsee pikalaivalla 2t Saigonista. Pitää korkata sekin paikka joskus.

      • Anonyymi

        Ei Thaimaan visa ole mitään kvanttifysiikkaa. TR60 visa on helppo hakea netissä, mutta ärsyttävä. Valokuvia pitää ottaa vaikka mistä dokumenteista ja tiliotteista.

        En jaksanut tällä kertaa tehdä sitä, vaan käyn Jomtienin immigrationissa hakemassa toisen 30 päivää. Se on sen 1900 bahtia. Majoitun tässä sen lähellä, eikä ole ryysistä näkynyt joten hoitunee alle tunnissa.
        On tarkoituskin käydä rajan takana jossakin lentäen ja saada se viimeinen 30 päivää leimaa.

        Suosituksia otetaan vastaan.

        Katselin juuri Kuala lumpurin tietoja, kaveri kehui Filippiineiltä Angeles cityä filsujen Pattayaksi. Vietnamiin en aio mennä, en pitänyt Ho Chi Minh citystä, sen ainoan kerran kun ajoin taksilla niin kuski roplasi mittaria ja 600 metriä maksoi 50 euroa.
        Kerjäläislauman piirittämäksi jouduin pari kertaa ja pikku huoneesta maksoin ison hinnan.


    • Anonyymi

      "Majoitun tässä sen lähellä, eikä ole ryysistä näkynyt joten hoitunee alle tunnissa."

      Tänään aamulla oli 4-5t odotus.... 200 sataa jonossa -:) joten jätin väliin.

      Sinänsä omituista koska on Thaimaassa pyhä ja vapaa pv!?

      • Anonyymi

        Mikä pyhä? Eilen se oli eikä tänään. Tänään on arkipäivä ja liikenne rauhoittunut totaalisesti.


    • Anonyymi

      Googlaa;
      2024 TYhailand holidays:
      1 Jan Mon New Year's Day
      2 Jan Tue New Year Holiday

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe