Tuleeko ysikymppisille oma ikäryhmäosastonsa?

Anonyymi-ap

Iso osa suomalaisista on jo yli 80 vuotiaita. Tosin tuo 80v. ei kiellä vanhempiakaan osallistumasta.

35

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä taitaa nyt kirjoitella 70kymppisiä enimmäkseen. Ikä on vain numero.

      • Anonyymi

        Luulen että 75 + on myös mieluiten 80 palstalla kun kumminkin pian ovat 80 vuotiaita joten ei kai niistä laskua tartte pitää , keskustelua voi silti hoidella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että 75 on myös mieluiten 80 palstalla kun kumminkin pian ovat 80 vuotiaita joten ei kai niistä laskua tartte pitää , keskustelua voi silti hoidella

        Siellä 70 + on vain kinaa politiikasta, täällä on mukavia keskusteluja elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä 70 on vain kinaa politiikasta, täällä on mukavia keskusteluja elämästä.

        Sosdemhäirikkö jasa volainen eivät kinaa politiikkaa vaan häiriköivät

        Sellainen pskasakki on pannut monia palstoja pilalle täällä viimeksi keskustan palstan

        Osin myös Nato-palstan

        Väittely on ihan eri asia kun pskaa levittävä julistus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä 70 on vain kinaa politiikasta, täällä on mukavia keskusteluja elämästä.

        Juuri tästä syystä minäkin, viime kesänä 70-v täyttänyt, viihdyn täällä.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­­N­­y­­­m­­­f­o­m­­a­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Luulenpa vaan, että 90 vuotiaiden verkkopankissa asioiden hoitaminen menee harvempalukuisten ihmisten joukkoon.

      • Anonyymi

        Kyllä niitäkin on muutamia jotka osaavat vaikka onkin 90 vuotias.
        Ruotsissa oli nainen joka oli 99 vuotias ja piti tietsikka kursseja ikäisilleen , hän eli 109 vuotiaaksi , joten jotkut ihmiset saavat pitää sen päänsä ilman muisti häiriöitä jotkut eivät
        Tiedän muutamia 70+ ihmisiä jotka eivät hallitse tietsikkaa vaan heillä on ainoastaan nappi puhelin , joten olemme erilaisia kaikki vanhetessamme


    • Anonyymi

      Luulenpa että tällä ei ole yhtään lähelläkään 89-vuotiastakaan joten miksi puhua mistään ysikymppisistä?

      • Anonyymi

        Käytännössä juurikin noin. Yks juttu, etteivät keskustelut koneen välityksellä vaan kiinnosta.
        Se minua ihmetyttää, että nettiluthereitäkin löytyy. Niiden elämäntehtävä on poistaa mielestään "vaaralliset" viestit.

        Uskonvapaus on näille orm "onnekkaille" tuntematon juttu.


      • Anonyymi

        Luuletko?
        Miksi luulet?
        Luulet väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko?
        Miksi luulet?
        Luulet väärin.

        Se uskis"luotsi" kyylää mm. jos viesti on kristinuskonvastainen. Poistaa sellaisiksi arvioimansa. Suomessa vallittoo uskonvapaus.


    • Anonyymi

      Muistan aikoinaan OLI 90 oma palsta, taisi olla 100:llekki
      aika vähän oli kirjoittajia 90 palstalla siksi varmaan joku lopetti koko palstan tuli vain tämä 80 kymppisten juttu-palsta,
      ittekki olen yli 80++++ v

      • Anonyymi

        Nämä rekkaamattomien ketjut näyttävät toimivan parhaiten,
        kiitos kuuluu kaikille anoille.

        Rekatut riidelkööt ja tapelkoot omissaan.


      • Anonyymi

        Kun aikoinani siirryin 80+ palstalle, oli täällä 4 vakituista kirjoittajaa. Yksi heistä oli sodan käynyt Kaliber, joka kirjoitti muistojaan niiltä ajoilta. Hän ei ollut pitkään mukana. Vähitellen 70+ puolelta siirtyivät jotkut kirjoittajat tänne, ja kun Kahvipirtti lopuksi muutti, lisääntyi kirjoittajien määrä.
        Tuskin seuraavaa ikäryhmää tarvitaan, tälle palstalle kyllä mahtuu monen ikäisiä kommentoijia.
        Uusin innoin uuteen vuoteen, uusin ajatuksin!
        Mkr.


      • Anonyymi

        Muistan yhden 100-v. Tosi terävä kamu oli hän


    • Anonyymi

      Luulempa ,että tulee 9-kymppisille oma ketju. Noin kymmenen vuotta sitten ,kun alin käyttää i 0padia, oli 7-kymppisten ketju mukava, leppoisa ja aktiivinen ( nykyisin siellä on vaan poliittista käninää), mutta tämä 8-kymppisten ketju on todella mukava.
      Kyllä , me jatkamme sitten ysikymppisten ketjussa ,jos eletään.

      • Anonyymi

        Jus niimpä,

        meillä on ihan omat huolet, vertaistuki on enemmän kuin tarpeen,
        useimmat ikäisistämme elää nykyisin yksin,
        kun puolisot on kuolleet, ja jälkeläisillä ihan omat kiireet,

        me täällä voimme höpistä ihan omia asioita,
        mikä sen mukavampaa kuulla kuinka toiset samanikäsikäiset jaksaa
        ja selviytyy arjen vaatimuksista,

        itse huomasin,
        tavallaan minulla on ihan oikea työpaikka olemassa, tämä koti,
        kun itse huolehdin itsestäni
        ja kotiasioistani,
        puuhaa riittäis vaikka toisille jakaa,
        toistaiseksi koitan pärjätä ihan itsekseni,

        tänään hoksasin kun pesin pyykkiä ja toisesta päästä silitin kuivia, pyyhin pölyjä sieltä täältä, vein roskia, ym.
        siivosin vuoteet, vaihdoin vuodevaatteet,
        aattelinpa että tästä työstä maksetaan joillekki siivoojille ihan oikeeta kuukausi palkkaa ,

        mutta

        kuka meille yksin asuville leskille
        yksin jääneille maksaisi palkaa siitä että me i t s e
        hoidamme koko huuhollin ja kaikki asiamme
        ihan pankki laskuja myöten siivoukset ja kaupassa käynnit lisäksi, ym.

        nyt pistää miettimään,
        kuka meille maksaisi palkaa omatoimisuudestamme ?

        ONKO asia miettimisen arvoinen ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jus niimpä,

        meillä on ihan omat huolet, vertaistuki on enemmän kuin tarpeen,
        useimmat ikäisistämme elää nykyisin yksin,
        kun puolisot on kuolleet, ja jälkeläisillä ihan omat kiireet,

        me täällä voimme höpistä ihan omia asioita,
        mikä sen mukavampaa kuulla kuinka toiset samanikäsikäiset jaksaa
        ja selviytyy arjen vaatimuksista,

        itse huomasin,
        tavallaan minulla on ihan oikea työpaikka olemassa, tämä koti,
        kun itse huolehdin itsestäni
        ja kotiasioistani,
        puuhaa riittäis vaikka toisille jakaa,
        toistaiseksi koitan pärjätä ihan itsekseni,

        tänään hoksasin kun pesin pyykkiä ja toisesta päästä silitin kuivia, pyyhin pölyjä sieltä täältä, vein roskia, ym.
        siivosin vuoteet, vaihdoin vuodevaatteet,
        aattelinpa että tästä työstä maksetaan joillekki siivoojille ihan oikeeta kuukausi palkkaa ,

        mutta

        kuka meille yksin asuville leskille
        yksin jääneille maksaisi palkaa siitä että me i t s e
        hoidamme koko huuhollin ja kaikki asiamme
        ihan pankki laskuja myöten siivoukset ja kaupassa käynnit lisäksi, ym.

        nyt pistää miettimään,
        kuka meille maksaisi palkaa omatoimisuudestamme ?

        ONKO asia miettimisen arvoinen ?

        ON!
        Itse olen vasta 74 vuotias. Hylkäsin miltei tykkänään tuon 70+ palstan. Ei kiinnosta natsi-rasisti-suvakki ym. nimittelyt päälle.
        Nykyään on suuntaus se, että kaikki kynnelle kykenevät halutaan omaishoitajiksi, vaikka olisivat minkä ikäisiä hyvänsä.
        Itse olen ajatellut paljon sitäkin, kuinka paljon eläkkeellä olevat ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä ja avustavat omaisiaan ja hoitavat lapsenlapsiaan ja seuraavaakin sukupolvea,
        Ei siitä paljon puhuta ja kuitenkin, jos tuo vapaaehtoistyö yhtäkkiä loppuisi tykkänään, saattaisi koko yhteiskunnan perustus horjua.
        Kommenttisi on loistava. Pisti minutkin taas miettimään.
        Mielesti 70-80-90-100 vuotiaat, voivat ihan hyvin keskustella samalla palstalla.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        ON!
        Itse olen vasta 74 vuotias. Hylkäsin miltei tykkänään tuon 70 palstan. Ei kiinnosta natsi-rasisti-suvakki ym. nimittelyt päälle.
        Nykyään on suuntaus se, että kaikki kynnelle kykenevät halutaan omaishoitajiksi, vaikka olisivat minkä ikäisiä hyvänsä.
        Itse olen ajatellut paljon sitäkin, kuinka paljon eläkkeellä olevat ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä ja avustavat omaisiaan ja hoitavat lapsenlapsiaan ja seuraavaakin sukupolvea,
        Ei siitä paljon puhuta ja kuitenkin, jos tuo vapaaehtoistyö yhtäkkiä loppuisi tykkänään, saattaisi koko yhteiskunnan perustus horjua.
        Kommenttisi on loistava. Pisti minutkin taas miettimään.
        Mielesti 70-80-90-100 vuotiaat, voivat ihan hyvin keskustella samalla palstalla.

        Onkohan kukaa hoksannu ajatella,
        että omatoimiest yksin eläjät tekee oikeesti töitä,

        ja että jos esm. kotipalvelu kävisi omatoimisia vanhuksia auttamassa
        niin heillehän maksetaa oikeesti kuukausipalkaa
        ja niitten tekämä apu katsotaan oieaksi työksi,

        pistää miettimään,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan kukaa hoksannu ajatella,
        että omatoimiest yksin eläjät tekee oikeesti töitä,

        ja että jos esm. kotipalvelu kävisi omatoimisia vanhuksia auttamassa
        niin heillehän maksetaa oikeesti kuukausipalkaa
        ja niitten tekämä apu katsotaan oieaksi työksi,

        pistää miettimään,

        Ei omien asioiden hoidosta kukaan palkkaa odota. Palkka on siinä, että tuntee selviytyvänsä, voi hoitaa asiansa, ei tarvitse avustajia pankkeihin ja kauppoihin, jaksaa pitää yllä järjestystä ja tehdä ateriansa omatoimisesti.
        Se on palkka, josta kannattaa iloita.
        Näitä ikääntyneitä palstalla on useita. Turhaan epäilet, etteivät ikävuodet riitä.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        ON!
        Itse olen vasta 74 vuotias. Hylkäsin miltei tykkänään tuon 70 palstan. Ei kiinnosta natsi-rasisti-suvakki ym. nimittelyt päälle.
        Nykyään on suuntaus se, että kaikki kynnelle kykenevät halutaan omaishoitajiksi, vaikka olisivat minkä ikäisiä hyvänsä.
        Itse olen ajatellut paljon sitäkin, kuinka paljon eläkkeellä olevat ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä ja avustavat omaisiaan ja hoitavat lapsenlapsiaan ja seuraavaakin sukupolvea,
        Ei siitä paljon puhuta ja kuitenkin, jos tuo vapaaehtoistyö yhtäkkiä loppuisi tykkänään, saattaisi koko yhteiskunnan perustus horjua.
        Kommenttisi on loistava. Pisti minutkin taas miettimään.
        Mielesti 70-80-90-100 vuotiaat, voivat ihan hyvin keskustella samalla palstalla.

        "kaikki kynnelle kykenevät halutaan omaishoitajiksi"

        Kuka haluaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jus niimpä,

        meillä on ihan omat huolet, vertaistuki on enemmän kuin tarpeen,
        useimmat ikäisistämme elää nykyisin yksin,
        kun puolisot on kuolleet, ja jälkeläisillä ihan omat kiireet,

        me täällä voimme höpistä ihan omia asioita,
        mikä sen mukavampaa kuulla kuinka toiset samanikäsikäiset jaksaa
        ja selviytyy arjen vaatimuksista,

        itse huomasin,
        tavallaan minulla on ihan oikea työpaikka olemassa, tämä koti,
        kun itse huolehdin itsestäni
        ja kotiasioistani,
        puuhaa riittäis vaikka toisille jakaa,
        toistaiseksi koitan pärjätä ihan itsekseni,

        tänään hoksasin kun pesin pyykkiä ja toisesta päästä silitin kuivia, pyyhin pölyjä sieltä täältä, vein roskia, ym.
        siivosin vuoteet, vaihdoin vuodevaatteet,
        aattelinpa että tästä työstä maksetaan joillekki siivoojille ihan oikeeta kuukausi palkkaa ,

        mutta

        kuka meille yksin asuville leskille
        yksin jääneille maksaisi palkaa siitä että me i t s e
        hoidamme koko huuhollin ja kaikki asiamme
        ihan pankki laskuja myöten siivoukset ja kaupassa käynnit lisäksi, ym.

        nyt pistää miettimään,
        kuka meille maksaisi palkaa omatoimisuudestamme ?

        ONKO asia miettimisen arvoinen ?

        Jos ei rahat riitä tukia voi saada jossain tapauksissa. Ei niitä helposti saa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "kaikki kynnelle kykenevät halutaan omaishoitajiksi"

        Kuka haluaa ?

        Lueskelin tämän oman hyvinvointialueen suunnitelmia paikallislehdestä.
        Kyllä siinä niin annettiin ymmärtää, että se on yksi toimintalinja, jota suositaan.
        Yksi oli yhteisöasuminen, ei sekään kaikille sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei omien asioiden hoidosta kukaan palkkaa odota. Palkka on siinä, että tuntee selviytyvänsä, voi hoitaa asiansa, ei tarvitse avustajia pankkeihin ja kauppoihin, jaksaa pitää yllä järjestystä ja tehdä ateriansa omatoimisesti.
        Se on palkka, josta kannattaa iloita.
        Näitä ikääntyneitä palstalla on useita. Turhaan epäilet, etteivät ikävuodet riitä.
        Mkr.

        Niin mutta
        et nyt ymmärtäny,
        takotin kun vertaa kotipalvelun henkilökuntaa,
        he just tekee aivan saman työn ihmisten kotona,
        se on heidän ammattinsa he saavat siitä työstä kuukausi palkaa, keskimäärin nykyisin 2500 eur bruttona, josta maksavat verot,

        siis siihen v e r r a t t u n a me teemme ihan oikeaa työtä josta koulutetut ammattilaiset kotipalvelun palkaamat henkilöt oikeesti saavat toimeentulon ja elantonsa perheilleen,

        siksi tuli vain mielee että me eläkkellä olevat o m a t o i m i s e t vanhukset
        tehdään tavallaan koko päiväistä työtä,,,,,,,,, kylläki itsellemme,,,,,,,
        huumorilla kyselin,,,,,, kuka maksasisi meille palaa tekemästämme työstä,,,,,,,,,,,,,

        mielestäni ei voi vähätellä meidän omaa työpanosta,,,,,,,,,
        kyllä me tehdään ihan oikeaa työtä, kun pidämme kodista ja itsestämme huolta,,,,,, itse,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta
        et nyt ymmärtäny,
        takotin kun vertaa kotipalvelun henkilökuntaa,
        he just tekee aivan saman työn ihmisten kotona,
        se on heidän ammattinsa he saavat siitä työstä kuukausi palkaa, keskimäärin nykyisin 2500 eur bruttona, josta maksavat verot,

        siis siihen v e r r a t t u n a me teemme ihan oikeaa työtä josta koulutetut ammattilaiset kotipalvelun palkaamat henkilöt oikeesti saavat toimeentulon ja elantonsa perheilleen,

        siksi tuli vain mielee että me eläkkellä olevat o m a t o i m i s e t vanhukset
        tehdään tavallaan koko päiväistä työtä,,,,,,,,, kylläki itsellemme,,,,,,,
        huumorilla kyselin,,,,,, kuka maksasisi meille palaa tekemästämme työstä,,,,,,,,,,,,,

        mielestäni ei voi vähätellä meidän omaa työpanosta,,,,,,,,,
        kyllä me tehdään ihan oikeaa työtä, kun pidämme kodista ja itsestämme huolta,,,,,, itse,,,,,,

        Wanhat saa eläkettä. Toisilla isokin eläke, niin mikäs on sillä rahalla pyykkiä pestessä ja tiskatessa ja kokatessa. Ja oha se nyt kivempi tehä kotitöitä ko maata soffalla ja aamusta iltaan Netfixiä tollottaaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wanhat saa eläkettä. Toisilla isokin eläke, niin mikäs on sillä rahalla pyykkiä pestessä ja tiskatessa ja kokatessa. Ja oha se nyt kivempi tehä kotitöitä ko maata soffalla ja aamusta iltaan Netfixiä tollottaaa,

        On tietenki hyvä juttu, OLEMMEHAN ne työ-eläkkeemme ITSE tienanneet aikoinaan,

        lähinnä huomasin
        osaako kukaan arvostaa kuinka me vielä tehdään o i k e e s t i
        kokopäiväistä työtä
        kun huolehdimme kaikesta kotona vielä itse,

        tietenki meitäki lähestyy kauheeta vauhtia huono kunto
        ja sen seurauksena ulkopuolisen avuntarve ,
        eikä se todellisuudessa ole kohdallamme enään kaukana, moni meitä nuoremmatki ovat jo vakituisen kotipalvelun piirissä,
        joten kyllä meitä ny jotenki voisi hiukan edes kehua,

        vai mitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wanhat saa eläkettä. Toisilla isokin eläke, niin mikäs on sillä rahalla pyykkiä pestessä ja tiskatessa ja kokatessa. Ja oha se nyt kivempi tehä kotitöitä ko maata soffalla ja aamusta iltaan Netfixiä tollottaaa,

        Jos on yhdeksäänkymppiin venynyt, niin on oikeus maata sohvalla ja katsoa Netflixiä!
        Nyt on jo muiden vuoro passata ja huolehtia yheksänkymppisen hyvinvoinnista.
        Jos haluaa ilokseen kotitöitä tehdä, niin tehköön, mutta ei pakko ole kuitenkaan.


    • Anonyymi

      Olishan tuo kohtuullista, että 9-kymppisetkin saisivat oman forkkansa.

    • Anonyymi

      Eikö olisi viisaampi pysyä 80+ ryhmässä niin ei tarvitse yksin tai kaksin
      keskustella 90 plussassa.

    • Anonyymi

      Haluavatko 90+ eristäytyä omalle palstalle? Kokevatko he/te, että alle 90 on jotenkin häiriöksi tai eivät ole keskusteluissa samalla tasolla?
      Itse en pysty arvioimaan kenenkään ikää. Kirjoitukset itsessään joko herättävät mielenkiintoa tai ei.
      Hyvää kuluvaa vuotta!

    • Anonyymi

      Pakko saada 90+ palsta sillä 80+ kakaroiden kanssa on mahdotonta keskustella aikuismaisesti.
      Eihän ne tiijä edes sovasta mittään ja vaipoissa pyörivät vauvojen jokeltelusta päätellen.

      • Anonyymi

        Suurin osa heistä on yhä alle 80. Mutta vuodet kasaantuvat kyllä heillekin.


    • Anonyymi

      Olisipa se upeaa , kun ysikymppiset saisivat oman palstan. Aivan ihku nähdä heidän mietelmiään ja huomata mitä tuleman pitää ,jos niin vanhaksi elää ja ymmärtää tänne kirjoittaa YMMÄRRETTÄVÄSTI.

      • Anonyymi

        Kyllä se vaatii myös lukutaitoa ja ennen kaikkea luetun YMMÄRTÄMISTÄ.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe