Olen kahtena iltana peräkkäin ottanut melatoniinia tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ensimmäisellä kerralla otin kolme 1 mg:n tablettia, mutta kun yö oli yhtä katkonainen kuin ennenkin, nostin annosta kahdella tabletilla. Tästäkään ei ollut mitään apua; heräilin kahden tunnin välein. Monet täällä hehkuttavat kuinka hyvin melatoniinilla nukkuu, minulle siitä ei vain ole apua, miksiköhän? Voiko annosta vielä nostaa, olisiko siitä mitään hyötyä? Entä jos vaikutus tulee vasta muutaman päivän päästä lääkkeen aloittamisesta (Ei liene mahdollista?)Jos joku osaa vastata, niin kiitos.
melatoniini ei auta
16
37593
Vastaukset
- katsika
Melatoniinia ei kannattane ottaa yli 5 mg annosta, kun ei taida imeytyä sitä suuremmat määrät. Ongelma taitaa näissä kotimaassa saatavilla olevissa tableteissa ja kapseleissa että imeytyvät koko satsi hetimiten eivätkä mitenkään vähitellen kuten jotkut ulkomaiset tuotteet. Toinen keino rytmittää vuorokautta olisi vahva annos B12-vitamiinia aamulla, varsinkin vähän iäkkäämmillä.
- kippi
moi!
käytän itse melatoniinia ja minulle sanottiin että saattaa mennä kolmekin viikkoa ennen kun vaikutus alkaa näkyä. mulla kyllä riittää 1 mg, mutta erilaisia ihmisiähän me olemme. - univika
Ei melatoniinit välttämättä mitää ihmelääkkeitä ole. Riippuu tietenkin hyvin paljon mistä unettomuutesi johtuu? Olen noin 6-7 viikkoa syönyt 6-9 mg:tä illassa. Muutaman viikon kuluttua alkoi vasta näkyä teho, kun ensin "normalisoiduin" unilääkkeiden käytön jälkeen.
Melatoniin myös pätee se, että aamulla heti ylös ettei nuku liikaa päivätirsoja ei kannata ottaa. Unihygienia kuntoon yms.
Omasta annostuksesta en tiedä imeytyykö tollanen määrä ja missä ajassa. Sen tiedän, että aluksi otin 4.5 mg:tä ja heräilin yöllä. Nyt kun nostin annoksen tonne 6-9 mg:n niin en heräile. Aamuisin olen kyllä ollut enemmän uninen vaikka nimenomaan täällä joku hehkutti ettei tokkuraisuutta yms. näistä tule(voi johtua tietenkin annostuksesta). Mene ja tiedä. Toivottavasti ei tarvi siirtyä takaisin unilääkkeisiin.- unetonna
ostin tallinnasta "sleep aid" nimistä itsehoitolääketä yliopistonapteekista..hinta oli vitosen verran per purkki(30kpl) ja aine on melatoniinin ja valeriaanan sekoitus..itselläni tuo on autanut saamaan unen päästä kiinni vauhdikkaankin työpäivän jälkeen.
- Anonyymi
Kokeilin kerran Melatoniiniä, 1,9 gr. Minulle tuli tosi kummallinen olo. En uskaltanut ottaa myöhemmin. Käytän nyt Opamox 15 mg tuntia ennen nukkumaanmenoa. Nukun hyvin.
- JoKolumbus
Aikuisen perusannoksena unettomuuteen voidaan pitää kolmea milligrammaa. Jos 3 mg ei tehoa, lisätään annostusta 6 mg:aan. Tätäkin annosta voidaan vaaratta lisätä mutta tällöin olisi jo ryhdyttävä tutkimaan tarkemmin syytä unettomuuteen. Taustaltahan saattaa löytyä huonounisuuteen joku selvä syy, jonka poistaminen tuo avun.
- uneton-N
jos käpyrauhasesi tuottaa melatoniina normaalin määrän eikä siis unettomuutesi johdu siitä niin ei se silloin autakkaan.
Kannattaa keskustella lääkärin kanssa mahdollisesta lääkkeen vaihdosta. On turha popsia lääkkeitä jotka ei auta.
Itselläni on melatonniini annoksena 5-10mg päivässä tarpeen mukaan, mutta esim kuopion yliopistollisen apteekin mukaan(jos oikein muistan) niin yli 5mg annoksilla ei ole huomattu enää minkään laisia vaikutuksen muutoksia.. - Ritu
että pilleri kannattaa otta n.2h ennen nukkumaan menoa ja se on auttanut minulla hyvin.:)
- kuukkelikin kertoo
Melatoniinista on apua myöhäisen unirytmin siirtämisessä tai esim jetlagin aiheuttamassa unettomuudessa. Unettomuus voi kuitenkin johtua monesta muustakin syystä ja katkonaisuus viittaisi mielestäni muuhun syyhyn, silloin ei melatoniinista ole välttämättä apua. Yli 5mg annoksella ei ole osoitettu lisätehoa, 0,5-2mg on käsittääkseni käytetyin annos, vaikka useissa tutkimuksissa 5mg.
- Melatoniinia
Sain reseptin melatonin 3 mg. Kokeilin sitten tablettia ja se aiheutti ihan tajuttoman väsymyksen, melkein sekavuutta. Siitä sitten painuin nukkumaan ja maata mennessäni huomasin että nukkumisesta ei tule mitään koska oloon liittyi voimakas levottomuus, ahdistus ja ärtymys. Nukahdin vihdoin kuitenkin ja heräsin kahden tunnin kuluttua. Loppuyönä en nukkunut vaikka kokeilin ottaa toisen tabletin. Enää ei huvita pilata öitään ja niitä seuraavia työpäiviään tuolla tuotteella.
- toiminut mulla
ollenkaan. Toi väsymystä muttei unta. Ja krooninen nuha (ärsytynuha) yltyi tosi mahdottomaksi. Jätin melatoniinin melko pian. Unilääkkeinä mulla nyt Seroquel ja Stilnoct.
- kikulis
Mullakaan ei melatoniini toimi.
Viimeyönä 2mg otettuani en nukkunut koko yönä ollenkaan..
Että se siitä ja sen kestvyydestä. - ...
Kokeile 15 mg. Sillä minä nukun
- .
Minun satsi;
- melatoniinia 5-7,5mg
- tryptofaania 500-750mg
Toi toimii mulla. - Anonyymi
Muissa maissa myydään 10 mg melatoniiniakin. No ei sekään varmaan auta, lume lääkehän se on.
Nyt kuulemma on muodissa masennuslääkkeet. Niitä määrätään jopa potilasta näkemättä. Lahdessa digineuvon kautta.
Helpottaa ruuhkia, kun ensimmäiset lääkäriajat on 4kk päästä.
Jos ei suostu ottamaan on hoitovastainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v13978Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2491197- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47756
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25719