Macbook pro 8.2 2011 käyttöjärjestelmän asennus ei onnistu

Anonyymi-ap

Sain tuollaisen vanhan Mac bookin ja tyhensin sen levyn palautustilan (Mac utiliy) levytyökalulla.
Kun yrittää asentaa käyttöjärjestelmää (High Sierra) tulee virheilmoitus: "Palutus palvelimeen ei voitu muodostaa yhteyttä."
Netistä löysin ueitakin ohjeita miten tuossa tilanteessa pitäisi tehdä, eli tarkistaa verkkoyhteys, ja päivämäärä terminaalista. Laitoinpa siihen minkä päivän tahansa tulee tuo sama virhe. Olen tyhjentänyt NVRAM muistin, mutta siitäkään ei ollut apua. Lisäksi yritn tehdä boottaavan USB aseman (Windows/TransMac ohjelmalla), mutta macbook ei näytä sitä asennuslevynä, tunnistaa kyllä levyn ja näyttää sen tiedot levyhallinnassa. .dmg tiedoston latasin, olikohan techradarin sivulta, koska Applen tukisivulta High Sierraa ei voi ladata, ainakaan windows koneella.
Toisella Mac koneella asennus USB tikun voisi kai tehdä , mutta sellaista ei ole nyt käytettävissä. softwareupdate komento ei ole käytettävissä terminaalissa. (command not found).

Alkaa ideat loppua, mitähän voisi yritää seuraavaksi?

-Jussi

10

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      EIKÖ toi laite kuulu jo museoon.

      • Anonyymi

        Ehkä SER jätteisiin, mutta ennen kuin se sinne menee, pitää koettaa saada se "tulille". Vaikka väksin. :)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos, lähti lataamaan, katsotaan miten käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, lähti lataamaan, katsotaan miten käy.

        Tuo onkin vain päivityspaketti, eli ei koko käyttis. Viimeisin High Sierra on 10.13.6. tuo on 10.13.2 upgrade eli vain osa käyttiksestä.


    • Anonyymi

      Mäkkihän on tehty niin, että se lakkaa toimimasta kymmenen käyttövuoden jälkeen ja sitten pitää ostaa uusi. Niitä ei voi päivittää uudempaan versioon niinkuin Windowsia.

      • Anonyymi

        En yritä päivitää uudempaa käyttäistä, vaan saman mikä siinä oli. Käsittääkseni verkkoasennus tarjoaa automaattisesti viimeisimmän laittelle tuetun käyttisversion.


      • Anonyymi

        ...toisaalta mäkki siis kestää sen kymmenen vuotta ( mikä sinänsä on mille tahansa elektroniikalle kiitettävä saavutus) ihan huoletta ja päivitysongelmitta - toisin on WIN-maailmassa, missä kolme vuotta vanha kone ei enää jaksa pyörittää kunnolla uusinta windowssia.


    • Anonyymi

      Soita tukeen, mutta luulen, ettei tuohon sopiaa systeemiä enää ole ladattavissa.
      Jos kone on intel kone siinä voi pyöriä useampikin linux.

      • Anonyymi

        Näinpä, Ubuntu asentui heittämällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe