Kahvinkeitin?

Las Pitas

Heips! Tällä palstalla on jo ollutkin paljon keskustelua Bahia Felizistä. Yksi asia vielä askarruttaa. Olemme menossa Las Pitas-hotelliin premium-huoneistoon ja esitteen mukaan varustukseen pitäisi kuulua kahvinkeitin. Onko keitin yhtään suomalaistyylinen eli saako sillä kotoista kahvia? Ja kannattaako ottaa kahvipaketti mukaan suomesta vai millaista on espanjalainen kahvi? Pikakahvi ei kyllä kelpaa.

15

2923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Per Saukko

Espanjassa en ole ikinä saanut lähellekään suomalaista kahvia muistuttavaa kahvia. Keittimistä en tiedä, itse ottaisin nyt ison suppilon mukaani johon asettaisin suodattimen ja kotoa tuotua kahvia. Kuumaa vettä vain siitä läpi, niin on kotimaista kahvia.

• Ramon P.

Meidän kaupasta löytyy samaa grönungin kahvia, mitä juon myös kotosuomessa. Hinta vaan on huomattavan kallis suomalaisiin hintoihin verrattuna. Kannattaa ottaa kahvit mukaan Suomesta. Tavarataloissa on hyvin hankala löytää meikäläisen tyyppistä kahvinkeitintä tai edes suodatinsuppiloita. Kannattaa siis ottaa mukaan myös suodatinsuppilo papereineen. Vaikka ollaankin muilla mailla vierahilla, on se yksi päivän kohokohdista, kun keittää aamulla oikeat kahvit ja juo ne leppeässä aamuauringossa laineiden liplattaessa.

• Matkaaja
        Ramon P. kirjoitti:

Meidän kaupasta löytyy samaa grönungin kahvia, mitä juon myös kotosuomessa. Hinta vaan on huomattavan kallis suomalaisiin hintoihin verrattuna. Kannattaa ottaa kahvit mukaan Suomesta. Tavarataloissa on hyvin hankala löytää meikäläisen tyyppistä kahvinkeitintä tai edes suodatinsuppiloita. Kannattaa siis ottaa mukaan myös suodatinsuppilo papereineen. Vaikka ollaankin muilla mailla vierahilla, on se yksi päivän kohokohdista, kun keittää aamulla oikeat kahvit ja juo ne leppeässä aamuauringossa laineiden liplattaessa.

Bahia Felizin marketeista löytyy kyllä ihan suomalaista Presidentti-kahvia :) Hinta on kyllä aika huima. Mutta jos kotoista kahvia haluaa juoda, kannattaako sitä kahvipakettia kuitenkaan raahata Suomesta parin euron takia...

• Satunnainen matkaaja

..piimää ja kahvia mukaan vaan. Sitä vartenhan sinne mennään.

Itse olen juonut lähes aina sitä Grönugin kahvia ja tuonut joskus Suomeenkin. Aivan hyvää se on. Tummempaa paahdoltaan kuin suomalaiset. Sitä voi tietysti laittaa vähemmän.
      Siellä kuumissa olosuhteissa se maistui ihan mainiolta mutta koto-Suomessa jostain syystä ehkä liian voimakkaalta.

• Las Pitas

Tiedoksi sinulle, etten aio kantaa matkalle laukullista ruokaa. Jo Ruotsissa vain kahvi on niin törkeän pahaa ettei sitä voi juoda, näistä mahdollisista pikakahveista puhumattakaan (Joka kuulemma kuuluu myös matkanjärjestäjäm aamiaistarpeisiin).

• Satunnainen matkaaja
        Las Pitas kirjoitti:

Tiedoksi sinulle, etten aio kantaa matkalle laukullista ruokaa. Jo Ruotsissa vain kahvi on niin törkeän pahaa ettei sitä voi juoda, näistä mahdollisista pikakahveista puhumattakaan (Joka kuulemma kuuluu myös matkanjärjestäjäm aamiaistarpeisiin).

No joo rajoittaahan se tietysti jos matkailija ei lomallaan voi juoda tai syödä sitä eikä tätä paikallista juomaa tai ruokaa. Mutta silti eikös sitä mennä elämyksiä matkalta juuri hakemaan. Jos mitään poikkeavaa ei kestä, parasta olisi kai jäädä kotiin.

Silti mielestäni kannattaa tutustua erilaisiin kahvimakuihin eri puolella maailmaa. Vaikka en minäkään erityisemmin pidä orientaaliin tyyliin valmistetusta kahvista jota tarjotaan itään päin matkustettaessa, jo Kreikassakin. Mutta maassa maan tavalla.

En voi mitään sille, että mieleeni tulevat takavuosien suomimatkalaiset, joilla oli mukana kotoa kaikki eväätkin makkaroista lähtien. Ja lomalla haikailtiin suomalaisten lihapullien ja hernekeiton perään. Prosenttijuomat taisivat sentään olla paikallisia.

• reissaaja
        Satunnainen matkaaja kirjoitti:

No joo rajoittaahan se tietysti jos matkailija ei lomallaan voi juoda tai syödä sitä eikä tätä paikallista juomaa tai ruokaa. Mutta silti eikös sitä mennä elämyksiä matkalta juuri hakemaan. Jos mitään poikkeavaa ei kestä, parasta olisi kai jäädä kotiin.

Silti mielestäni kannattaa tutustua erilaisiin kahvimakuihin eri puolella maailmaa. Vaikka en minäkään erityisemmin pidä orientaaliin tyyliin valmistetusta kahvista jota tarjotaan itään päin matkustettaessa, jo Kreikassakin. Mutta maassa maan tavalla.

En voi mitään sille, että mieleeni tulevat takavuosien suomimatkalaiset, joilla oli mukana kotoa kaikki eväätkin makkaroista lähtien. Ja lomalla haikailtiin suomalaisten lihapullien ja hernekeiton perään. Prosenttijuomat taisivat sentään olla paikallisia.

mutta jos on kahvin ystävä niinkuin minä olen niin aina mukana paketti Juhka mokkaa ...se aamukahvi on ihmisen elämässä yksi parhaimpia hetkiä ja minä en ainakaan sitä pilaa millään korvikkeella kuten tahtoo maailmalla olevan. Ruoka on jo eri juttu ja erittäin mielenkiintoista syödä paikallisia ruokia, sitä on turha kuljettaa mukana.

• Las Pitas
        reissaaja kirjoitti:

mutta jos on kahvin ystävä niinkuin minä olen niin aina mukana paketti Juhka mokkaa ...se aamukahvi on ihmisen elämässä yksi parhaimpia hetkiä ja minä en ainakaan sitä pilaa millään korvikkeella kuten tahtoo maailmalla olevan. Ruoka on jo eri juttu ja erittäin mielenkiintoista syödä paikallisia ruokia, sitä on turha kuljettaa mukana.

olen kuin sinä reissaaja. Aamukahvi on minullekin niin tärkeä että se Juhla Mokka lähtee varmasti mukaan. Ei ole aikomustakaan muita eväitä matkalle kärrätä.

• eri mieltä
        Las Pitas kirjoitti:

olen kuin sinä reissaaja. Aamukahvi on minullekin niin tärkeä että se Juhla Mokka lähtee varmasti mukaan. Ei ole aikomustakaan muita eväitä matkalle kärrätä.

No on se kumma kun pitää tuomita ruoan vieminen reissuun, mutta sitten yllättäen kahvi onkin "sallittua" se kun sattuu teille maistumaan. Minä otan mukaan yhtä sun toista, mutta en kahvia, tuota moittimaanne makkaraa kuitenkin, että turhaa siellä rajoja asetatte kenenkään viemisille. Jokainen tyylillään, voihan olla että poikkean luoksenne kupposelleja tuon ruismakkaraleivät tullessanni.

• kahvinjouja
        eri mieltä kirjoitti:

No on se kumma kun pitää tuomita ruoan vieminen reissuun, mutta sitten yllättäen kahvi onkin "sallittua" se kun sattuu teille maistumaan. Minä otan mukaan yhtä sun toista, mutta en kahvia, tuota moittimaanne makkaraa kuitenkin, että turhaa siellä rajoja asetatte kenenkään viemisille. Jokainen tyylillään, voihan olla että poikkean luoksenne kupposelleja tuon ruismakkaraleivät tullessanni.

näin se on nähtävä

• reissaaja

oli meidän kämpässä "suomalainen" Phillips, eli se tuttu ja samanlaiset oli myös suodatinpaperit, otin 2 pak Juhla mokkaa ja riitti hyvin viikoksi, mutta saa hyvää kahvia perilläkin

• Las Pitas

siis Las Pitasissa myös? Suodatinpussit siis olivat hotellin puolesta?

• reissaaja
        Las Pitas kirjoitti:

siis Las Pitasissa myös? Suodatinpussit siis olivat hotellin puolesta?

mutta itse pitää pussit viedä tai paremminkin ostaa. sinne oli vaan jäänyt lähes koko paketti.

• Las Pitas
        reissaaja kirjoitti:

mutta itse pitää pussit viedä tai paremminkin ostaa. sinne oli vaan jäänyt lähes koko paketti.

Eli siis Juhla Mokka ja Melittapaketti mukaan jo kotoa niin saa kahvitella heti perille päästyään (toivottavasti?) viihtyisällä maaterassilla!

• reissaaja
        Las Pitas kirjoitti:

Eli siis Juhla Mokka ja Melittapaketti mukaan jo kotoa niin saa kahvitella heti perille päästyään (toivottavasti?) viihtyisällä maaterassilla!

oma kahvi on aina oma , kannattaa harkita myös hotelli Orkidean aamupalaa, maksoi 20 eur 5 aamua, erittäin hyvä amukahvi ja aamupala lähes kuin suomessa, jopa nakit ja munakas

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe