Tänään 5.1 tulee laatuelokuva muistisairaudesta YLE Teemalta klo 21

Anonyymi-ap

Kiinnostaako sinua ? Jaksatko katsoa klo 21 alkavia elokuvia tai ohjelmia ?
Mikä on sinulle paras katseluaika ?
Itse alan joskus "nuokkua" kesken myöhäisillan ohjelmia. A-Studio menee vielä
hyvin ja sen päälle uutiset, koska ne loppuvat klo 22 maissa,
mutta pitkä filmi jää joskus kesken ja klo 22 alkavat dokumenttiohjelmat kuten "Ulkolinja", joka olisi yleensä aina kiinnostava.

https://www.suomi24.fi/viihde/vinkki-palkittu-isa-elokuva-tv-sta-anthony-hopkins-henkeasalpaavassa-roolissa-muistisairaana

22

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Iltauutisten jälkeen tulevia ohjelmia katson niin pitkään kuin jaksan,
      jos tulee kiinnostava ohjelma. Illan elokuva kiinnostaa, mutta aihe
      voi olla raskas.

    • Anonyymi

      Ykköseltä tulee samaan aikaan MIka Aaltolan vaalihaastattelu.

    • Anonyymi

      Käy Areenassa katsomassa.

      • Anonyymi

        Sinne pitäisi tunnistautua. Liian vaikeeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne pitäisi tunnistautua. Liian vaikeeta.

        Ei Areenaan tarvitse kirjautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Areenaan tarvitse kirjautua.

        Kyllä täytyy kirjautua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täytyy kirjautua

        Areenaan ei todellakaan ole pakko kirjautua. Kyllä se sitä ehdottaa, mutta ei se pakollista ole.


    • Anonyymi

      on se jännä kun tähän muistisairauteen on osattu varautua jo 20-25 vuotta aiemmin. jotenkin taitaa olla tehtyä tälle väestölle ja monelle muullekkin.

      • Anonyymi

        Mitä meinaat? Vuosikymmeniä sitten ko. aiheeseen ei juurikaan varauduttu, koska siitä ei tiedetty tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Olipa hieno ja koskettava tuo vuonna 2020 kuvattu Isä-elokuva.
      Anthony Hopkinsin roolisuoritus oli huikea ja Olivia Colmanin roolisuorituskin oli loistava.
      Kannatti katsoa.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Anthony Hopkins on aina yhtä upea kaikissa osissaan.

      Muistisairaus voi sairastuttaa koko lähipiirin. Ymmärrän hyvin jos vastaavíssa tapauksissa perhesuhteet särkyisivät.
      Moni aviopuoliso on hoitanut muistisairasta vuosia, uupuen itsekin. Hoivakotiin siirtäminen tuntuisi hylkäämiseltä, vaikka kuinka ajateltaisiin, että se on potilaalle paras. Potilaan elinpiiri pienenee pienenemistään. lopuksi vain vuode ja nojatuoli
      Mkr.

      • Anonyymi

        Kenenköhän keksimä selitys on, se on "potilaalle parasta" ?
        Olen lukenut, että pahinta potilaalle on siirtää hänet laitokseen,
        jonne hän ei enää orientoidu.
        Kotona on sentään jotain tuttua ja turvallista.

        Jos muuttaa yleensäkin, pitää muuttaa ajoissa, että uudesta kodista ja paikkakunnasta
        ehtii tulla "koti", ei siinä vaiheessa, kun ei enää ymmärrä mitä tapahtuu.
        Muistisairaus on hyvin herkkä muutoksille.
        Kaikki saisi mieluummin olla samaa rutiinia.

        On selvää, että jos omaista ei ole tai omainen ei jaksa hoitaa,
        on tukeuduttava muihin ratkaisuihin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenköhän keksimä selitys on, se on "potilaalle parasta" ?
        Olen lukenut, että pahinta potilaalle on siirtää hänet laitokseen,
        jonne hän ei enää orientoidu.
        Kotona on sentään jotain tuttua ja turvallista.

        Jos muuttaa yleensäkin, pitää muuttaa ajoissa, että uudesta kodista ja paikkakunnasta
        ehtii tulla "koti", ei siinä vaiheessa, kun ei enää ymmärrä mitä tapahtuu.
        Muistisairaus on hyvin herkkä muutoksille.
        Kaikki saisi mieluummin olla samaa rutiinia.

        On selvää, että jos omaista ei ole tai omainen ei jaksa hoitaa,
        on tukeuduttava muihin ratkaisuihin,

        Keikun kanssasi samoilla aalloilla; pysyvyys olisi muistisairaille kaikista paras ja turvallisin olotila. Siksi 'terveyden'huollon siirtoruljanssit laitoksista toisiin, sinne, tänne ja tuonne, ovat aivan käsittämätön juttu.


    • Anonyymi

      Liian vähän on vanhemmille ihmisille tehty heitä ja heidän elinpiiriään koskettavia elokuvia. Faktaa, dokumenttejä on kyllä.
      Loistava, koskettava elokuva.
      Itse katsoisin enemmän elokuvaa, ei tositv:tä.
      Nimekkäitä näyttelijöitäkin on jo saavuttanut korkean iän.

      • Totta puhut, Ano 9.45 eilen. Ehkä markkinat määräävät tässäkin. Vanhuus ei myy, eikä taida muutenkaan kiinnostaa suurta yleisöä...

        Kiitos aloittaja, että muistutit elokuvasta. Vaikka sen skarppaisi aamulla, sen voi unohtaa iltaan mennessä...)) Arkipäivän dementiaa ?

        Samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa: elokuva oli loistava, elämää isompi tai ainakin sen kokoinen - ja Anthony Hopkinsin näyttelijäntyö oli mestarillista - arvostelussa sitä pidettiin hänen uransa parhaana.
        Ja että muistisairasta kuvataan sisältä päin, hän on kokija, ei tarkkailun kohde, on kai aika poikkeuksellista. Jos pystyy samaistumaan sairauden kulkuun voi oppia siitä paljon.
        Pala palalta minuus ja tuttu todellisuus hajoaa ja jäljelle jää vain - niin mitä ? Paljaaksi riisuttu ihminen, joka itkee äitiä ja tahtoo kotiin ?

        Olisi muuten kiva, jos elokuvista olisi juttua jatkossakin. Yhtä lailla kuin kirjat, nekin voivat palvella meitä mielen avartajina tai -keventäjinä.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Totta puhut, Ano 9.45 eilen. Ehkä markkinat määräävät tässäkin. Vanhuus ei myy, eikä taida muutenkaan kiinnostaa suurta yleisöä...

        Kiitos aloittaja, että muistutit elokuvasta. Vaikka sen skarppaisi aamulla, sen voi unohtaa iltaan mennessä...)) Arkipäivän dementiaa ?

        Samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa: elokuva oli loistava, elämää isompi tai ainakin sen kokoinen - ja Anthony Hopkinsin näyttelijäntyö oli mestarillista - arvostelussa sitä pidettiin hänen uransa parhaana.
        Ja että muistisairasta kuvataan sisältä päin, hän on kokija, ei tarkkailun kohde, on kai aika poikkeuksellista. Jos pystyy samaistumaan sairauden kulkuun voi oppia siitä paljon.
        Pala palalta minuus ja tuttu todellisuus hajoaa ja jäljelle jää vain - niin mitä ? Paljaaksi riisuttu ihminen, joka itkee äitiä ja tahtoo kotiin ?

        Olisi muuten kiva, jos elokuvista olisi juttua jatkossakin. Yhtä lailla kuin kirjat, nekin voivat palvella meitä mielen avartajina tai -keventäjinä.

        En ole vielä tuota elokuvaa katsonut (Areenaltahan se löytyy).

        Itse löhösin 6 tuntia pakkasta paossa telkun ääressä ja katsoin tämän "Tapahtui veden äärellä". Koukkuun jäin ja kaikki osat piti putkeen katsoa, mitä nyt välillä jääkaapilla kävin.

        -marke-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä tuota elokuvaa katsonut (Areenaltahan se löytyy).

        Itse löhösin 6 tuntia pakkasta paossa telkun ääressä ja katsoin tämän "Tapahtui veden äärellä". Koukkuun jäin ja kaikki osat piti putkeen katsoa, mitä nyt välillä jääkaapilla kävin.

        -marke-

        Katso ihmeessä marke ! Minä taidan katsoa sen vielä toiseen kertaan, vaikka se " menee tunteisiin", kuten nykyisin sanotaan.
        Tuo sarja "Tapahtui veden äärellä" oli myös hyvä. Kyllä Areena vain palvelee meitä hienosti.


    • Anonyymi

      Elämäni biisi TV:ssä 6.1 tarjoaa ison yllätyksen.

    • Anonyymi

      Jaksan mä joskus.
      Tuo ois ollu varmaan tosi pelottava oikeesti.

      En vaan huomannu enää edes koko päivää:::).

    • Anonyymi

      Elämäni biisi oli vai-kut-ta-va. Kiitos YLE:lle.

      • Minäkin yhdyn kiitoksiin.
        Radion Sinfoniaorkesteri ja vieraat Musiikkitalossa tarjosivat upean loppiaiskonsertin tarinoineen. Itse en olisi arvannut mitään , eivätkä juurikaan ohjelmassa olleetkaan, mutta elämys oli mahtava. Itse olisin voinut valita elämäni klassiseksi musiikiksi tuon haikean kauniin Mozartin Klarinettikonserton Adagion, joka liittyi Leri Leskisen nuoruudenmuistoon. Kaikki valitut musiikit olivat kauniita, tuttuja ja varsinkin soolosoittimien osuudet soivat suoraan sydämeen.


      • Anonyymi
        Ramoona kirjoitti:

        Minäkin yhdyn kiitoksiin.
        Radion Sinfoniaorkesteri ja vieraat Musiikkitalossa tarjosivat upean loppiaiskonsertin tarinoineen. Itse en olisi arvannut mitään , eivätkä juurikaan ohjelmassa olleetkaan, mutta elämys oli mahtava. Itse olisin voinut valita elämäni klassiseksi musiikiksi tuon haikean kauniin Mozartin Klarinettikonserton Adagion, joka liittyi Leri Leskisen nuoruudenmuistoon. Kaikki valitut musiikit olivat kauniita, tuttuja ja varsinkin soolosoittimien osuudet soivat suoraan sydämeen.

        Ja nuori kapellimestari. Muistan Anu Hälvän takavuosien sarjafilmeistä, ja Petteri Sallisen samoilta ajoilta. Upean pojan ovat kasvattaneet.
        Kilpailijat olivat kuuntelijaystävällisinä valinneet tuttua musiikkia. Jokainen oli mieluista kuultavaa tällaisellekin arkiselle kuulijalle, jolla ei ole ollut mahdollisuutta käydä konserteissa ja opiskella musiikin kuuntelua.
        Mkr.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1733
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      204
      806
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe