RANKKAREIDEN SM-KISAT

LUKEKAA TÄÄ!

Hei kaikki, tässä 28-v futisfriikki !
Jo useita vuosia olen entisenä "huippu" futaajana miettinyt seuraavaa yksilölajia:
Jokainenhan meistä on ampunut rankkarikisoja yksi-yhtä vastaan kaverin kanssa,siten että vuorotellen toinen on maalivahti. Mitäs jos tämä laji laajennettaisiin SM-kisoiksi asti?

Kisat pelattaisiin tutttuu tenniskaavion tapaan häviöstä laulukuoroon menetelmällä. Eli yksi-vs-yksi, 5 kierrosta rankkarikisaa oikeaan 7,32 x 2,44 maaliin oikealta pilkulta 11 meyrin päästä.

Mukaan osallistuisivat KAIKKI, huom KAIKKI halukkaat suomen ammatilaishuippuja myöten.

Itse väittäisin nykyäänkin harrastesarjan maalivahtina olevani aika kova luu tässä lajissa. Vaikka arpa heittäisi vastaani Sami Hyypiän tai Jari Litmasen, itseluottamukseni olisi hyvä, sillä minulla ei ole mitään käsitystä miten Hyypiä tai Litti osaa rankkareita torjua. Tietty joku Jussi jääskeläinen tai antti Niemi VOISI olla kova luu,mutta henk.koht rankkarikisassa on myös paljon sattumaa.

Toki samalla kun uhoan pistäväni kampoihin Litmasille ym. tässä lajissa, on lähes yhtä todennäköistä että joku 15v B-juniori maalivahti saattaisi ihan hyvin pudottaa minut jatkosta!

Miltäs kuulostais, jos palloliitto järjestäisi tällaisen kilpailun KAIKILLE halukkaille, ja mukaan saataisiin ammatifutaajiakin.Osanottajia voisi olla vaikka parisentuhatta, ja nuorimmat osanottajat/alasarjalaiset aloittaisivat porrastetusti ekoilla kierroksilla, ja sit jossain vaiheessa tulisivat jo liiga pelaajat ja MR Litmanen ja Hyypiäkin mukaan, jos heillä vain olisi motivaatiota osallistua. Olisi aika mielenkiintoinen kesätapahtuma. Vähän niinkuin Hesa-cup, mutta MYÖS aikuisille; eli kaiken ikäisille ja kokoisille ja sukupuoleen katsomatta, ehtona tietysti että uskaltaa ottaa vastaan todella koviakin laukauksia.

Sitten lopuksi tietysti top 8 pelaajaa pelaisivat mestaruudesta vaikka olympia tai finnair stadionilla vaikka jonkun muun urheilutapahtuman yhteydessä.

Noh,löytyiskö tältä palstalta innokkaita osallistumaan tällaisiin SM-kisoihin? JA KERTOKAAHAN KOMMENTEJA !!

3

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo oon lihava mut anyway?

      Kuulostaa ihan hyvältä idealta. Kyllä minä ainakin osallistuisin. Ehkä hieman vaikeahko toteuttaa. Tai no jaa, en tiedä mutta ajatus ihan hyvä.

      • loistava idea

        upee idea. kannatan.


      • Julli
        loistava idea kirjoitti:

        upee idea. kannatan.

        Muuten hyvä, mutta rankkari on semmonen laji, että ois pelkkii veskoi kisois!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe