Millaisia tapoja käytätte arkisten raha-asioidenne hoitamiseen.

Kovasti ovat jo vuosia povanneet käteisen häviämisestä ja korttipelejä tyrkyttäneet.
Noh, koronan aikaan tuo ´´korttipeli´´ minutkin saaliikseen sai. No pankkikorttia käytän.
Nythän lähimaksusta poistui tuo 50 euron ostoraja.
Tuli mieleen, että jos kortti katoaa, niin löytäjähän voi ostoksia tehdä miten vaan, kun ei tarvitse tunnuslukua näpytellä ollenkaan.
Oletteko törmänneet ongelmiin maksuliiketeenne hoitamisessa.

33

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kortti kysyy silloin tällöin tunnuslukua kuulemma siltä varalta,
      että se on joutunut vääriin käsiin, mutta pidän huonona asiana,
      ettei pankin asiakkaalla ole mahdollisuutta saada korttia,
      jota ei voi käyttää ilman lähimaksuominaisuutta.
      Jos kortti joutuu vääriin käsiin sillä voi ostella ja maksella
      käyttötilin tyhjäksi. Siinä voi mennä kuukauden eläke tai kaikki mitä
      tilillä on.

• Niin, kun välttämättä ei heti huomaakaan kortin katoamista.
        Joku epärehellinen ehtii vaikka mitä, ennen kuin ehtii kuolettamaan.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Niin, kun välttämättä ei heti huomaakaan kortin katoamista.
        Joku epärehellinen ehtii vaikka mitä, ennen kuin ehtii kuolettamaan.

Pin-koodi joudutaan jatkossakin näpyttämään mikäli ostos on yli 50 euroo.

• Anonyymi kirjoitti:

Pin-koodi joudutaan jatkossakin näpyttämään mikäli ostos on yli 50 euroo.

Ai jaa, no mitä ihmettä varten sitä muutosta niin on toitotettu, eihän tuo sitten isokaan muutos ole.
        Hyvä kuitenkin sitten näin.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Ai jaa, no mitä ihmettä varten sitä muutosta niin on toitotettu, eihän tuo sitten isokaan muutos ole.
        Hyvä kuitenkin sitten näin.

Ei tarvitse korttia laittaa maksupäätteeseen eli se hyöty
        Siinä sitten kortti kädessä näpytetään koodia. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse korttia laittaa maksupäätteeseen eli se hyöty
        Siinä sitten kortti kädessä näpytetään koodia. :)

Mielestäni ei suurtakaan järkeä tuossa uudistuksessa.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Mielestäni ei suurtakaan järkeä tuossa uudistuksessa.

Ei ole.Turhaa kikkailua kuten kaikki muukin.
        Minulla ostokset on lähinnä 100e. Kotiin tuotuna ja maksan kortilla.
        Käteistä tuli nostatus varalta n 2v sitten liikaakin kun en tarvitse.
        Kun maksoin rahalla taksin niin kertyi kolikoita.

• Anonyymi

Varmasti väkivaltaiset korttien ryöstöt yleistyy.

• Anonyymi

Lähimaksu on ollut jo ollut kauan. Ovatko "väkivaltaiset korttien ryöstöt" lisääntyneet ?
        Niitähän käytetään myymälöissä. Kuka siinä ihmisten keskellä pystyy kortin ryöstämään
        ja pääsemään karkuun ?

• Anonyymi

Kortin katoaminen on heti ilmoitettava pankkiin niin ne tekee sen kelvottomaksi , siis sillä ei voi kukaan ostaa mitään. Mutta sitten on otettava uusi kortti taas. Että siinäkin oma hommansa.
      Minulta jäi kerran pysäköinti mittarin kortti ja huomasin sen aika pian ja soitin pankkiin ja he mitätöivät sen heti.
      Illalla myöhään soi puhelin ja joku nainen soitti että hän oli löytönyt korttini , sanoin että saat laittaa sen menemään , koska minulle on uusi kortti jo tilattuna .

Nythän ne koneet piipittää heti jos ei ota korttia pois kun sillä maksaa. Ja sitten ei edes tartte ottaa esillekkään korttia vaan se on kännyssä sisällä ja kännyä vilkutetaan kassalla .
      Näihinkin asioihin tulee muunnoksia yhtämittaa ettei oikein tahdo perässä pysyä . Samalla mielestäni hyvä kun ei rahaa tartte enää käsitellä vaan kaikki käy kätevästi kortilla
      Sitten on myös erilaisia palveluita miten voi laittaa vaikka lasten lapsille rahaa haluttaessa kännykällä , joten kivasti menee heti perille . Ja uusia juttuja tulee koko ajan .
      Itse en ole käyttänyt käteistä vuosikausiin enää . Joten näistäkin asioista tulee ihan vaan tapa jotenkin kun alkuun pääsee , eikä enää kaipaa sitä oikeaa rahaa edes .

Ensin se oli kyllä outoa ja sitä ajatteli että miten oppii, vaan oppiihan sitä
      Sitten on vanhuksia jotka eivät käytä digitaalisia asioita ja mielestäni heidän pitäisi pystyä asioimaan rahan kanssa , mutta monissa paikoissa ei edes oteta rahaa vastaan edes , ja pikku hiljaa ei rahaa enää käytetä missään .

• Anonyymi

Olet selvästi onnellinen edistynyt digitaalikamankäyttäjä nippelipuuhien Avant Garde

T. Avan Zada van Guardista

• Anonyymi

Huumejunkit ja nuoret matut käyvät avuttomien mummojen kimppuun ja nappaavat lsukun, jäävät kiinni ja saavat sakkoa ja toistojen jälkeen ehdollista vaikka mummo kuolisi häpeään väärin kohtelemisesta, ikäni olen työtä tehnyt ja veroni maksanut ja näin kohtelette

Hyvä näin. Pääasia on että ihmisoikeudet ja laillisuusvaltio toimii

• Vaikka itse olen ruvennut käyttämään nettiä ja pankkikorttia, silti pidän pussissa aina käteistä, jos joskus ei korttipelit toimi.
      Juuri hiljattain veljeni, joka käyttää vain käteistä, kertoi, että kassalla ollessaan pääsi jonon ohi, kun korttipääte ei toiminut ja muut siinä ihmettelivät.
      Käteismaksu toimi.

• Anonyymi

Olemme vuosikymmenet maksaneet kaiken luottokortin korottomalla maksuaikaominaisuudella.
      Kaikki vakiolaskut suoraveloituksella.
      Maksan käteisellä vain silloin kun sen jäljittämättömyydestä ( ei kuittia ) on jotain hyötyä.

• Anonyymi

Omituista käyttää Credit puolta. Tulehan siitä lasku ja maksaa. Turha apuljailua. Jäikö tavaksi jos käytit ennenkin kun tarvitsit luottoa?
        Maksan aina Debit heti menee. Ei rahan seisottaminen tilillä anna korkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omituista käyttää Credit puolta. Tulehan siitä lasku ja maksaa. Turha apuljailua. Jäikö tavaksi jos käytit ennenkin kun tarvitsit luottoa?
        Maksan aina Debit heti menee. Ei rahan seisottaminen tilillä anna korkoa.

En ole koskaan käyttänyt kortin varsinaista velkapuolta.
        Ka. 1,5kk:n korottoman maksuajan käyttäminen on periaatekysymys ajalta jolloin korot olivat korkealla. Siis ei maksa mitään ylimääräistä!
        En koe mitään iloa siitä, että "heti menee"!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt kortin varsinaista velkapuolta.
        Ka. 1,5kk:n korottoman maksuajan käyttäminen on periaatekysymys ajalta jolloin korot olivat korkealla. Siis ei maksa mitään ylimääräistä!
        En koe mitään iloa siitä, että "heti menee"!

Ei tarvitse muistella kun on maksettu. Itse varon pikkuliikkeiden hankalilla maksupäättiellä painamasta Credit kohtaa koska niiden laite erilainen kuin isot kaupat enkä halua maksaa laskua ostoksesta erikseen myöhemmin.
        Jos tiedän että jossain on eksyttää maksupääte niin maksan rahalla.
        Ei ole koskaan tarvinnut elää kortti velalla. Kun emme saa korkoa rahoistamme elätämme belaksi eläviä tuhlareita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse muistella kun on maksettu. Itse varon pikkuliikkeiden hankalilla maksupäättiellä painamasta Credit kohtaa koska niiden laite erilainen kuin isot kaupat enkä halua maksaa laskua ostoksesta erikseen myöhemmin.
        Jos tiedän että jossain on eksyttää maksupääte niin maksan rahalla.
        Ei ole koskaan tarvinnut elää kortti velalla. Kun emme saa korkoa rahoistamme elätämme belaksi eläviä tuhlareita.

Kun on sopimus maksuaikaominaisuudesta niin ei tarvitse muistella mitään kun on uittanut kortin.

• Anonyymi

Pidän rahaa lompakossa joitain kymppejä, mutta muutoin maksan ostokseni kortilla tai verkkokauppojen kohdalla Klarnalla.

• Anonyymi

Kielsin pankkia lähettämästä korttia lähimaksulla, haluan itse näpytellä pin-koodini.
      Pidän aina seteleitä ja kolikkoja matkassa, maksaessani pienemmät ostokset.

• Korttia käytän, lähimaksu pienempien summien kaksuissa tosi kätevä. Swish (ruotsalainen Mobil Pay -vastine. Käteistä aina mobiilipussukan sivulokerossa, jos sattuisi tarvitsemaan.

• Anonyymi

Itseläni ei velkaa ei omaisutta.Käytän käteistä rahaa.Nyt un viikolla menen yksityiselle hammaslääkärille maksan sen heti pankki kortilla,En käytä lähimaksua.Mutta olenkin 71 v. Siskon jolla alkava alzmer tauti on 83v. Käytää lähimaksua ja laskut hänellä hoitaa hänen läheinen joka on hänen edunvalvoja.Anteksi jo siis luen ja vastaile joksu plus 80v. Kinosta teidän ajatukset,juuri 83 vuotiaan siskoni takia.Joka ei enää pysty läppäriään käytää.Sotkee ohjelmat koko ajan.

• Anonyymi

Älä ahistu. Minäkin olen 70-v. Tämä palsta vain on rauhallisempi kuin esim. 70plus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ahistu. Minäkin olen 70-v. Tämä palsta vain on rauhallisempi kuin esim. 70plus.

Ihan sama juttu. Täällä Parempia aloituksia ja txt. 70 + minäkin ja ihmettelen 70 kouhottajia, ei kiinnosta niiden väittelyt.

• Anonyymi

Laskut hoidan verkkopankissa. En suoraveloituksena, vaan tarkistan ja hyväksyn laskun verkkopankissa.
      Verkko-ostokset Klarnan kautta. Aikoinaan Creditin kautta, mutta olen Credit-toiminnosta luopumassa. Hyvin vähän verkko-ostoksia.
      Korttimaksut lähimaksulla. Olen asettanut rajan kuinka paljon voi kerralla maksaa ja kuinka paljon vuorokaudessa kortilla. Summia on helppo muuttaa, jos itse tarvitsen.
      Muutama kolikko mukana, ei muuta käteistä.

• Olen muutaman laskun maksun laittanut e-laskuksi, kun nykyään ottavat paperilaskun lähettämisestä 3-4 euroa.
      Käyn kyllä itse hyväksymässä maksun.
      Kerran kävi niin, etten ollut pankin sivuilla käynyt ja 1lasku oli myöhässä.
      En saanut sitä maksuun, kun päivä oli ohi.
      Niin sitten klikkasin päivämäärää, ajatuksella, että vaihdan sen.
      Ei tapahdu mitään.
      Piti pankista kysyä, mitäs nyt teen.
      Piti klikata maksun saajan nimeä, sitä kautta pääsin päivämäärän vaihtamaan.
      Miksihän tuokin asia pitää korjata ikäänkuin mutkan kautta.

• Anonyymi

Minulla on vain oman asunnon hoitovastike suoramaksussa enää.
        Paperilaskut tulee Telialta puhelin josta maksan lisää 4.90e joka kk. Itse Maksan 4 laskua verkkopankissa joka kk ja satunnaiset vakuutus ja vesimaksun lisä kerran vuodessa. Lopetin suoramaksut koska en halua että jollain yrityksessä on piikki auki tiliini joka kk. Vaihdoin lähi pankkiin myös joku aika sitten. Joten jos tulee pulmia niin apu on lähellä,on auki jopa 2x kassalle ja ajanvarauksella joka pv.
        Verkkokauppa ostokset sujuneet hyvin.

• Anonyymi

60-luvulta alkaen ensin bensakorteilla. Sitten OK-kortilla kaikki mahdollinen vuosikaudet. Paras saavutus oli 5500km:n maksuttomat bensat 1981.
      OK:n jälkeen VISAlla kaikki muu paitsi kuitittomat palvelut. Hieronnat, yksi hammasteknikko, auton ruostesuojaus, timpuripalvelut yms. yms.
      80-luvulla minulle tyrkytettiin maksuton Diners Clubin kortti jonka käyttöraja oli 200000mk, kyllä kaksisataatuhatta. Käytettävyys oli rajallinen joten jatkoimme VISAn käyttöä. DC:sta luovuin puolen vuoden jälkeen.
      Jossakin vaiheessa VISA vaihtui MC-kortiksi joka meillä molemmilla vaimoni kanssa on. Käyttöraja on hieman yli 3 x vaimoni kuukauden nettoeläke.
      Lisäksi hänelläon pankin vaihdon yhteydessä tyrkyttetty kortti jonka raja on noin 1,6 x kuukauden nettoeläke.
      Emme ole koskaan käyttäneet varsinaista velkapuolta. Korottoman maksuajan koontilaskut menevät kuukausittain suoraan käyttelytililtä.
      Helppoa ja hauskaa!

• Anonyymi

Kaikki laskut olen laittanut 2- laskuiksi, joista osa menee suoraan ja osan hyväksyn. Helppoa s mobilin kautta. Ostokset matkan pankkikortilla tai käteisellä ja matkat luottokortilla.

• Anonyymi

E-lasku jollei muu maksu, viime kesänä ostin uuden pyykinpesukoneen, ostaminen kävi näppärästi verkossa, ei ollut edes puhelinta tarvinnut käyttää.
      Joku kolikko aina taskussa, kerran eräässä liikkeesä ei kelvannu muu kuin kortti, ei käyeinen.

• Anonyymi

Käteinen ja kortti.

• Anonyymi

E-laskulla kaikki, osan hyväksyn ja osa menee suoraan, mutta kaikki aina katson mobilipankista ,kun sähköpostiini tuulee jokaisesta tieto. Käteistä +kortti myös käytössä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4529
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2195
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      102
      1376
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      16
      1214
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      71
      1158
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      998
    7. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      123
      989
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      925
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      253
      877
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      876
    Aihe