Yaris Hybrid kyykähti pakkaseen

Anonyymi-ap

Yaris hybrid 2020, eli uusin malli seisoi neljä päivää 26-33 asteen pakkasessa ja sen jälkeen ei autossa ollut minkäänlaista elonmerkkiä. Edes autoon sisälle ei päässyt kuin avaimella. Soitto huoltoon ja sanoivat heräteakusta virran loppuneen. Latasin lyhyesti , jolloin starttinappia painaessa joku rele alkoi raksumaan takapenkin alla ja valot vilkkui niin sisällä kuin ulkopuolellakin. Kun tuntitolkulla sisätiloja lämmitin ja seuraavana päivänä jatkoin ja akkua yritin ladata, niin viimein releen ääni lakkasi ja sain virtaa menemään akkuun. Vielä pari tunti ja viimeinhän se lähti käymään. Tuo heräteakku on muuten jo kertaalleen vaihdettu takuuna ja kerran ennenkin -28 asteen pakkasessa piti auto viedä lämpimään, että hybridi-järjestelmä alkaisi taas pelaamaan ja varoitusvalot sammuisi. Autolla ajettu reilut 20 tuhatta joten eipä tämä laatu oikein vakuuta. Edellinen 2,0 avensis ei tällaisia temppuja tehnyt.

171

5885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotoihin pitäisi lisätä vakiovarusteeksi heräteakun jännitemittari, josta voisi etenkin pätkäajossa seurata akun varaustilaa. Vaihtoehtona on asentaa jo tehtaalla kalliimpi AGM akku.

      • Anonyymi

        Kun se akun vaihto ei auta kuin hetkeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se akun vaihto ei auta kuin hetkeksi.

        Oletko käyttänyt autosi takuu huollossa jossa baihdetaan epäheekkä käynnistysrele uuteen

        Takuuna .

        Mulla oli sma bika ja ei ole olut enäää 3 buoteen tuota ongelmaa

        Eeoen baihto ei onnistu nyrkkipajassa vaan oikeassa tyota huollossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko käyttänyt autosi takuu huollossa jossa baihdetaan epäheekkä käynnistysrele uuteen

        Takuuna .

        Mulla oli sma bika ja ei ole olut enäää 3 buoteen tuota ongelmaa

        Eeoen baihto ei onnistu nyrkkipajassa vaan oikeassa tyota huollossa

        Etkö sinä ollenkaan katso mitä näppäimistöstäsi tulee näytölle? Hankala lukea tuollaista törkyä!


    • Anonyymi

      Toyota akkuja ei löydy täksi talveksi.💸💸

      • Anonyymi

        Exide tai Varta, kyllä lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Exide tai Varta, kyllä lähtee.

        Hetken aikaa, kunnes kyykkää. Toyotan hybridin 12V akun lataus on surkeasti toteutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetken aikaa, kunnes kyykkää. Toyotan hybridin 12V akun lataus on surkeasti toteutettu.

        Akkukin on surkean kokoinen, 44 Ah. Halpuutus ja painonsäästö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetken aikaa, kunnes kyykkää. Toyotan hybridin 12V akun lataus on surkeasti toteutettu.

        Kesäautoksi ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Exide tai Varta, kyllä lähtee.

        Ei löydy akkujahyllystä, tilaamalla n. 2 vk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetken aikaa, kunnes kyykkää. Toyotan hybridin 12V akun lataus on surkeasti toteutettu.

        Exside tai Varta ei mahdu, pitää olla oma

        Lähetetty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäautoksi ehkä.

        Näin on.Ajoin sunnuntaina Jyväskylästä Järvenpäähän. Matkalla hyytyneinä kuusi henkilöautoa joista viivi oli sähköautoja.Mitä tämä kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.Ajoin sunnuntaina Jyväskylästä Järvenpäähän. Matkalla hyytyneinä kuusi henkilöautoa joista viivi oli sähköautoja.Mitä tämä kertoo.

        Vai oli viivi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.Ajoin sunnuntaina Jyväskylästä Järvenpäähän. Matkalla hyytyneinä kuusi henkilöautoa joista viivi oli sähköautoja.Mitä tämä kertoo.

        Se kertoo siitä että valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oli viivi

        Valehtelet! Tuolla välillä ei ollut yhtään hyytynyttä sähköautoa sunnuntaina. Pari tojoa ja yksi volvo oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkukin on surkean kokoinen, 44 Ah. Halpuutus ja painonsäästö.

        Pikkuakuua kun ei tarvita kuin yhden releen toimintaan jolla käynnistetään hybriidi akku 400v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Exide tai Varta, kyllä lähtee.

        Exide on paska akku. Varta toimii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Exide tai Varta, kyllä lähtee.

        mulla kesti vartan akku melkein puoltoista vuotta ei lähtenyt auto käyntiin 22 asteen pakkasesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai oli viivi

        Oli toki, Viivi Pumpanen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuakuua kun ei tarvita kuin yhden releen toimintaan jolla käynnistetään hybriidi akku 400v

        Ja tuo yksi rele kun ei toimi , niin ei toimi Tojo ollenkaan . Ei siinä " hybriidi akun 400v "auta ollenkaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.Ajoin sunnuntaina Jyväskylästä Järvenpäähän. Matkalla hyytyneinä kuusi henkilöautoa joista viivi oli sähköautoja.Mitä tämä kertoo.

        Mitäkö kertoo? Kertoo että olet sokea tai valahtelet härskisti!


    • Anonyymi

      Ensiksi sinulla ei ole tuota toyotaa. Toisekseen kellä autoja on merkistä riippumatta nyt ne akut on tyhjentyneet ihan jokaisessa ulko säilytsautossa kun on ollut ehkä olette huomanneet ainakin ympäri maailmaakin on huomattu suomen helvetinmoinen pakkanen joten yön yli lataus älylaturilla joka huomioi pakkasen on akut toimineet. Ei ole autot merkistä riippumatta toimineet kun on ollut pakkanen. Toyota on maailman laadukkain automerkki ja ei en omista toyotaa enää. 4muuta autoa kylläkin on pihassa ja tallissa.

      • Anonyymi

        Luehan vähän vertailuja ym. Hybridi Toyotat ovat hyytyneet jo paljon pienempiin pakkasiin.


      • Anonyymi

        Toyota joutuu tekemään kaikista merkeistä eniten korjauskutsuja, kertoo jotain laadusta.


      • Anonyymi

        Kyllä mun Pösö toimii myös pakkasella .


      • Anonyymi

        Toyotalla ja laadulla ei ole mitään yhteistä, ei sitten 80-90 luvun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mun Pösö toimii myös pakkasella .

        Epäilen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen

        Pösö 308 lähti ilman lämmitystä, oli seisonut pakkasessa pari viikkoa ja kun ajoauton, dieselin akku sippas, piti paniikissa kokeilla lähtisikö lumikasa käyntiin, oli -25 pakkasta. Pahaa teki, mutta hörähti heti käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mun Pösö toimii myös pakkasella .

        Ketä kiinnostaa !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota joutuu tekemään kaikista merkeistä eniten korjauskutsuja, kertoo jotain laadusta.

        Kertoo myynnin määrästä .


      • Anonyymi

        Älä turhaan kaikkien autojen akkuja samanmoisiksi pilipali akuiksi manaa , kuin mitä Toyotassa näyttää olevan. Minulla on auto seissyt näissä eteläsuomen pakkasissa, ulkotiloissa neljä vuorokautta ja startatessa hyrähti käyntiin kuin "palmunalta" ikään. Auto ja akku on hiukan yli neljävuotta vanha.


      • Anonyymi

        sinä olet persaukinen kui muliinin kissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösö 308 lähti ilman lämmitystä, oli seisonut pakkasessa pari viikkoa ja kun ajoauton, dieselin akku sippas, piti paniikissa kokeilla lähtisikö lumikasa käyntiin, oli -25 pakkasta. Pahaa teki, mutta hörähti heti käymään.

        Lähteehän se jos vain virtalukko ei ole nalkissa ja lämmintäkin tulee ellei lämmityslaitteen syyläri ole muurautunut tukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa !!!

        Mulla on Citroën ja kuin palmun alta on käynnistynyt 27 pakkasasteisenkin yön jäljiltä ja ulkona taivasalla olleena. Akku toki vain pari, kolme vuotta vanha ja ei ajettu vain pätkäajoa.
        Kiinnostaako? Ihan bensa-auto, ei hybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähteehän se jos vain virtalukko ei ole nalkissa ja lämmintäkin tulee ellei lämmityslaitteen syyläri ole muurautunut tukkoon.

        No onhan kaikissa autoissa niitä pieniä sellaisia niin kuin tyyppivikoja. Joissakin ne voivat olla tosi kalliita korjata niiden seuraukset, jossakin vain harmia tuottavia.

        Autot on vaan autoja, mutta hevosetkin ovat erilaisia ja ihmisistä niitä vasta variaatioita löytyy kun yksilöitä aletaan tarkastelemaan. Kellä mikäkin paikka ajan saatossa pettää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehan vähän vertailuja ym. Hybridi Toyotat ovat hyytyneet jo paljon pienempiin pakkasiin.

        Kaikki ne jotka ei ole käyneet takuu huollossa relen vaihdossa hytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösö 308 lähti ilman lämmitystä, oli seisonut pakkasessa pari viikkoa ja kun ajoauton, dieselin akku sippas, piti paniikissa kokeilla lähtisikö lumikasa käyntiin, oli -25 pakkasta. Pahaa teki, mutta hörähti heti käymään.

        Jos ymmärtää tää on toyota oalsat.
        Pösö palsta on toisalla ja siellä ei köy kukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sinä olet persaukinen kui muliinin kissa

        Mistä sää kissan rahavarat tiärät?, huomattavankin varakas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen

        Sinä epäilet , minä tiedän asian . Huomaatko eron ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa !!!

        Minua kiinnostaa oman auton toiminta . Pösö toimii .


    • Anonyymi

      Minä käytän omaa VW autoa vain kesällä---eipä jäädy kun se VW kylmyys on taattu

      • Anonyymi

        Menikö taas Terolla ihon alle kun kerrotaan totuuksia Toyotasta?


    • Anonyymi

      Bensa aggregaatti hurisee saa wirtaa tosin voi naapuri sopu kärsii jos yön pärisee

    • Anonyymi

      Aloittaja jatkaa...... Eipä enää tänään lähtenyt yaris käymään, eli virtaa akku piti kaksi päivää. Auto on 3v ja 2kk vanha ja vuoden vanhana vaihdettiin takuuseen akku ensimmäistä kertaa. Aletaan huomenna maanantai-aamuna metsästämään uutta kolmatta akkua.

      • Anonyymi

        Ei edes Relax pelasta, eli lompakko levälleen ja osta kerralla akku muualta kuin Toyotalta.


    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä on paljon juuri tuon tapaisia ongelmia Huonolaatuiset akut ja heikko latautuminen.

    • Anonyymi

      Exside ja varta ei valmista toyodasi accua.😅

      • Anonyymi

        Voi ostaa paremman eli Exiden vaikka Motonetista alle 80 €.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ostaa paremman eli Exiden vaikka Motonetista alle 80 €.

        Exidellä oli vuoden takuu. Hajosi alle kahden vuoden.


    • Anonyymi

      Mulla sama juttu ja sama autokin. Kertaalleen jo akun vaihto. Taas tyhjänä akku,meneeköhän takuun piikkiin,kun noin vähän akku kestää. Taitaa pian yoris vaihtua ja hybridit myös.

      • Anonyymi

        Merkkiliikkeessä taitavat vain vaihtaa käytetyn toiseen käytettyyn ja vahinko kiertää.


      • Anonyymi

        Kun uudehko akku tyhjenee, niin syy on kyllä 99 % muussa kuin akussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun uudehko akku tyhjenee, niin syy on kyllä 99 % muussa kuin akussa.

        Hmm..Ehkäpä laturi taikka sitten vähäinen auton käyttö.Hmm...Mutta toisaalta akkuissahan on vain vuoden taikka kahden käyttötakuukin....


      • Anonyymi

        Jos ajatte lyhyttä matkaa niin ladatkaa akku kaksi-kolme kertaa vuodessa. Akku pitkään vajaalatauksella niin se menettää toimivuutensa. Kokemuksesta puhun. Kortti on ollut 73 vuotta ja muutama autokin., joten puhun kokemuksesta.


    • Anonyymi

      Kuinka moni laitaa ajaessaan esim istuimen lämmittimen päälle tai lämmittää takaikkunan sulaksi tai muuta vastaavaa, ajaa muutaman kilometrin kauppaan, töihin, harrastuksiin, eihän se akku ehdi muuta tehdä kuin tyhjentyä oli sitten kyse hybridistä tai polttomoottorista.

    • Anonyymi

      Toinen anonyymi ; Mulla myös toyota jaris - 21 seisoi 4 pv, ei inahtanutkaan. 2 h moottorilämmittimellä, ei vaikutusta, Seuraavaksi akkulaurilla 2h. Ei vieläkään mitään. Siihen kypsyneenä toisesta autosta akusta virtaa ja johan hörähti. Nyt täytyy lähtee kyselemään, josko taas sais uuden akun. Viime vuonna just sain. Harmi.
      jos joka vuonna täytyy vaihtaa akku, Ei tää näin voi toimia, syö toyotan uskottavuutta.

    • Anonyymi

      Tuskin akku tietää nimeltä missä autossa hää istuu, eli jokin tyhjentää akun josta nyt ainakin merkkiliike luulis jotsin osaavan sanoa.
      Ja melko varmaa on ettei sitä akkua tsrvizi vaihtaa kunhan lataisi sen.

    • Anonyymi

      Jos 12v akku ei anna virtaa niin käyttäjä ei ole ladannut autolla riittävästi.

      Kuluttanut sähkölaitteilla ja se vajaana.

      -20 - 30c akku ei voi latautua kylmänä. Pelkkä startti syö enemmän virtaa kuin 10km ajon aikana voi latautua.

      Näillä puolitetaan myös akun käyttöikä.


      Kannattaa lämmittää akkua ja ladata pakkasilla riittävän tiheään.

    • Anonyymi

      Itsellä tavallinen bensa-auto ja akku kestää + 10 vuotta vaikka ajan pätkäajoa.
      Kaupoilla kun käyn starttaan 4km ajon jälkeen autoni, startteja tulee 4 kpl ja ajot yhteensä n 15km. Akku käytännössä tyhjenee koko ajan.

      Minä lataan aina kun tulee parinpäivän lauha jakso ja nimenomaan toisena lauhana päivänä kun akku on lämmennyt ja ottaa virtaa vastaan. Voi sitä kovilla pakkasillakin ladata , mutta tehokkainta lataus on kun akku on lämmennyt + asteille.

      Edellinen akkuni kesti diesel-autossa 13 vuotta ja ostan aina paremman akun ja se maksaa 130-160€ kun halvimmat olisivat alle satasen.

    • Anonyymi

      Japanilaisten aivan ylivertainen voitto Tekniikan Maailman Talvivertailussa herättää yhä 4 vuoden jälkeen mitä kamalinta kateutta!

      Japanilaiset autot kärjessä TM:n talviautovertailussa:

      Tekniikan Maailma -lehti on jälleen valinnut TM Talviauton. Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa.

      Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.

      Toiseksi tuli Mazda CX-30 2,0 Skyactiv-X A Vision Plus pistemäärällä 8,9.

    • Anonyymi

      Joo no eipä kuulosta siltä että vika olisi akussa vaan paremminkin heikossa latauksessa suhteessa akun kuormitukseen. Nuo toyotan hybridithän kai starttailee sitä polttomoottoria vähän väliä. Vai tajuaako ne pitää sitä moottoria käynnissä silloin kun pitää ladata sitä 12 voltin akkua? Kai nyt sentään. Muutenhan se hyytyisi yhtenään puutteellisen latauksen takia. Lyhyet ajot toki myös kuluttaa muutenkin akkua enemmän kuin sinne ehtii latautumaan. Heikossa latauksessa oleva akku jäätyy pakkasessa.

      • Anonyymi

        Akku liian pieni ihan selkeästi, se yhdistettynä pätkäajoon tekee kaikille autoille temput.
        Yaris hybrid lataa kaiketi akkua ajoakun voimalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku liian pieni ihan selkeästi, se yhdistettynä pätkäajoon tekee kaikille autoille temput.
        Yaris hybrid lataa kaiketi akkua ajoakun voimalla?

        Akku tosiaan aivan liian pieni. Radiokin tyhjentää akun jo nopeasti.


    • Anonyymi

      Yleensä ensiasennusakut ovat p...eestä talvipakkasilla. Takuuna on laitettu samanlainen p..a tilalle. Hanki kunnon akku niin auto suorastaan räjähtää käyntiin pakkasillakin ja se akku riittää moneksi vuodeksi.

      • Anonyymi

        Kylmässä auton 12V sähkönkulutus voi olla reilusti yli 700 W, kun kaikki ajovalot, lämppärin puhallin on isolla teholla. takalasin, peilien ja istuinten lämmitys on päällä. Lisäksi sähköinen ohjaustehostin, ECU ja ym kulutuslaitteet Akusta otetaan virtaa jopa yli 60 A eikä kylmä akku ota latausta vastaan kuin murto-osan. Yariksen 44 Ah on surkean pieni etenkin talvella pätkäajossa. Turha syytellä relettä.


      • Anonyymi

        Yleensä juuri ensiasennusakut ovat kestäneet 10-15 vuotta, automerkistä riippumatta.


    • Anonyymi

      Tuttua tarinaa. Huollossa sanottiin että ajat liian lyhyttä matkaa pakkasella. Vähän vahingossa kuulin, kun olin vaihtanut auton toiseen, että joku silta vuotaa kovimmilla pakkasilla virran akusta. Mittasin latauksen ja se oli kunnossa, eli siinä ei vika. En myöskään käyttänyt lisälaitteita pakkasella ja annoin käydä tyhjäkäyntiä pihassa. Ei auttanut. Apukäynnistemellä usien sain käyntiin. Sitten meni hermot ja lähes uusi auto vaihtoon.

      • Anonyymi

        Mitään siltavuotoja ei ole sellaiset on hevosmiesten lentäviä tarinoita !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään siltavuotoja ei ole sellaiset on hevosmiesten lentäviä tarinoita !

        Akun jännitteen laskiessa CAN-väylään kytketyt toimilaitteet voivat seota ja voivat kytkeä auton sähkölaitteita, jotka tyhjentävät akun lopullisesti. Hybridiautoissa laitteiden toiminta ei välttämättä näy tai kuulu ulospäin.


    • Anonyymi

      Ylläpitolaturin asennutin ch-rään

      • Anonyymi

        Sellainen pitää olla jokaisessa autossa jos aikoo talvella liikkua.


    • Anonyymi

      Ei pitäs olla vaikeaa mitata onko jokin kulutus kun auto seisoo pihassa ja isäntä istuu tuvassa !

      Pihtimittari akun lähtökaapeliin ja se on siinä!

      Lisärusinaa pipon alla antaa irrottaa kaapelin akusta ja kokeilla parin päivän päästä lähteekö!

      Niin

      • Anonyymi

        Kellä sellaisia pihtimittareita on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kellä sellaisia pihtimittareita on

        Peräkammarien ja turvenuijien aikamiespojilla on ja heille on tärkeää saada Toyota käyntiin, että pääsee kylälle baariin parantamaan maailmaa ja kehumaan Persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkammarien ja turvenuijien aikamiespojilla on ja heille on tärkeää saada Toyota käyntiin, että pääsee kylälle baariin parantamaan maailmaa ja kehumaan Persuja.

        Mitäs ne Persut on, persut kyllä tiedän. Vai sattuiko niin, että oikeinkirjoitustunnilla oli muuta tekemistä? Luultavasti olet kyllä joku nykynörtti pienessä vuokrayksiössä ilman huonekaluja.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kun pakkasta on -5 astetta tai enenmmän on syytä ajella vain bensiini- tai dieselmoottorisilla autoilla. Hermot pelastuu ja asiat toimii ja maailma pelastuu.

      • Anonyymi

        Sähköauto on varmempi peli talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on varmempi peli talvella.

        Mitä varmempi ?


    • Anonyymi

      Toyota jäi kiinni törmäystestimanipuloinnista daihatsun osalta, alkaa entinen luottomerkki olla pahempi kuin volkkari. Kiertäisin kaukaa.

      • Anonyymi

        Harmittaa tuo tojon ensirekisteröinti voitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaa tuo tojon ensirekisteröinti voitto.

        Harmittaa ainakin Toyotan hankkineita, kun heitä kusetettuja on vielä niin monta


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Yaris on kuuluisa akuistaan, tarkemmin sanottuna niiden huonoudesta. Jarpan vakioakku kannattaa vaihtaa heti parempaan.

    • Anonyymi

      Yaris = Varis!

    • Anonyymi

      On nämä huvittavia juttuja kaikessa pöljyydessään !

      Maksetaan patteriautosta kymmeniä tuhansia ja sitten kitistään jostain satasen akusta hehe.

      Puhutaan huonoista tojotan akuista, kuka on testannut jotain aiheesta... ei kukaan!

      • Anonyymi

        Kyse ei olekkaan akun hinnasta vaan toyotan huonosta suunnittelusta akkujen ja releiden suhteen. Jos muutaman vuoden vanha auto hyytyy eikä lähde aamulla käyntiin joku voi myöhästyä työhaastattelusta tai tärkeästä työstä joten rahallisesti voi menettää kymmeniä tuhansia tai potilas voi kuolla jos kirurgi myöhästyy kiireellisestä leikkauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei olekkaan akun hinnasta vaan toyotan huonosta suunnittelusta akkujen ja releiden suhteen. Jos muutaman vuoden vanha auto hyytyy eikä lähde aamulla käyntiin joku voi myöhästyä työhaastattelusta tai tärkeästä työstä joten rahallisesti voi menettää kymmeniä tuhansia tai potilas voi kuolla jos kirurgi myöhästyy kiireellisestä leikkauksesta.

        Kirurgi tai muu tärkeä henkilö ei aja tuollaisella toyodan p*skalla, vaan ihan oikealla autolla.


    • Anonyymi

      Kyllä Toyota on paras auto kestämään pakkasta kyllä saksalaiset merkitkin kuukahtaa pakkaseen niinkuin teslakin

      • Anonyymi

        Mutta vain 10 vuotiailla akuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain 10 vuotiailla akuilla.

        Onneksi ei ollut mersu,sehän olisi jo ruostunut
        neljässä päivässä.


    • Anonyymi

      Eipä tarvitse patteriautoja ostella, niin paskoja ovat niistä tarinat.
      Tai ehkä sitten kun sähköä saa kanikkaan takakonttiin mukaan.
      Ja apuakulla liikkumaan.

    • Anonyymi

      pakkoko noita hyrpiidi leluja on ostaa🤣🤣🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        Oliko se jokin kyrpiidiauto, mikä temppuili.
        No noin 30 vuoden kokemuksella voin kertoa, että keikalle mennessä VW piti jättää
        pihalle käyntiin jotta edes paluumatkalla olisi vähän lämmintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se jokin kyrpiidiauto, mikä temppuili.
        No noin 30 vuoden kokemuksella voin kertoa, että keikalle mennessä VW piti jättää
        pihalle käyntiin jotta edes paluumatkalla olisi vähän lämmintä.

        58 vuotias VW lähtee kuitenkiin paremmin käyntiin kuin vuoden vanha hybridi toyoda.
        https://www.youtube.com/watch?v=eozTqLxj4BY


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se jokin kyrpiidiauto, mikä temppuili.
        No noin 30 vuoden kokemuksella voin kertoa, että keikalle mennessä VW piti jättää
        pihalle käyntiin jotta edes paluumatkalla olisi vähän lämmintä.

        töissä olessani ajoin diesel corollalla muutaman satatuhatta km. talvella laitoin lumipallon takajalkatilan matolle ja ajoin noin tuhat km. ja otin saman lumipallon pois niin oli lämmin auto


    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä 12 voltin starttiakku vaikuttaisi purkautuvan seisoessaan - meikäläiselläkin vm. 2019 hybridi-Corollan akku hyytyi nyt Joulun alla, kun seisoi 3 päivää ulkosalla - onneksi oli kuitenkin virtaa sen verran, että lähti älylaturilla lataamaan.
      Viime kesänäkin kävi pari kertaa niin, että akku oli tyhjä ja syy lienee siinä että sähköllä ajaessa akku ei lataudu kunnolla, varsinkin kun on ilmastoinnit ja puhallukset täysillä.

      • Anonyymi

        Tuo on kovin tuttua ja yleistä, meillä merkkihuoltoon tulee yhtenään yhteydenottoja ja autoja lavetilla tuon takia. Myymme uuden akun akun ja tarjoamme kiinteän laturin asentamista.


    • Anonyymi

      Pikkuinen akku ei kestä pakkasta eikä se riipu auton merkistä . Aloituksen tekijälle se voi olla käsittämätön ylläri ?

    • Anonyymi

      Ajakaa ja käynistelkää hyvät ihmiset niitä tekniikan ihmeitä niin tältä vältytään. Se että ajaa autoa lämpimäksi menee vitosella polttoainetta, mutta hinausauto+akunvaihto+uusi merkkiakku maksaa sitten paperirahaa selvästi enemmän.

      Siellä on elsat ja erkki-mummot ihmeissään kun heidän uusi kauppakassi kyykähtää ensimmäiseen kovaan pakkaseen no kun kun sillä ajellaan se 5km marketille ja takaisin.

      Eksidekö hyvä akku-pah. Vuoden takuu premium-hinnalla. Bilteman merkittömällä kalsium-mikälie-akulla oli eilen ostaessa kolmen vuoden takuu.

    • Anonyymi

      No mainostetaan akkukellaria. On sielt haettu muutamat akut

    • Anonyymi

      Aloittaja jatkaa.....Tojo-huollossa ei ollut akkuja ja tulossa olevatkin oli jo myyty. Neuvoivat kääntymään yksityisen akkuliikkeen puoleen ja siellähän homma pelitti. Laittoivat Vartan 44ah akun paikoilleen ja hinta töineen 119€. Tojon oma akku oli muuten 35ah. Kyllä tuota akkua on jatkossa ladattava silloin tällöin tai laitettava kiinteä ylläpitolaturi. Hieman paska makuhan tästä kyllä jäi.

      • Anonyymi

        Premiummerkissäni on ihan vakiona kaksi AGM akkua, 72Ah ja 13Ah. Ei pääse sähkö loppumaan ja auto jää käynnistymättä.


    • Anonyymi

      Kyllä määen viittis leikkiä tollasilla....ostakaa 4veto jossa 8 pyttyä pellin alla niin ei tartte murehtia.Mulla on jo.

    • Anonyymi

      Pask-a

    • Anonyymi

      Vanhemmiten autoissa on vuotovirtaa.
      Kun seisoo viisi päivää akku on tyhjä.

      • Anonyymi

        Yleensä laturin viallinen diodisilta purkaa akun.


      • Anonyymi

        Ei muuten ole kun se on virtavuotoa.


    • Anonyymi

      Hinausliikkeen yleisin kuljetettava toyota hybrid

      • Anonyymi

        uLLATUS!!


      • Anonyymi

        Mitä ihmettä?
        Hinaustilasto: Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä?
        Hinaustilasto: Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        Audi on noista eniten pellen auto! BMW laatua arvostavalle ja Mersu sitten tavikselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä?
        Hinaustilasto: Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      Asennutin viime syksynä Yarikseeni lohkolämmittimen sisäpistokkeella. Siihen asennettiin samalla myös kiinteä akun ylläpitolaturi. Eli samalla kun auto on johdon päässä lämmityksessä, lataantuu myös akku. Hyvin olen pärjännyt. Auto lähti kovillakin pakkasilla käyntiin kuin palmun alta, vaikka en pahemmin ajellut ja matkatkin olivat lyhyitä matkoja.

    • Anonyymi

      Miksi monet haluaa vaihtaa akun isompaan ampeeritunneiltaan? Samalla tavoin kai se isompikin tyhjenee, kuin se pieni jos on tyhjentyäkseen. Toki saattaa kestää päivän pidempään ennen kuin tekee stopin.

      • Anonyymi

        36 Ah tai 60 Ah on iso ero. Kyllä jokaisen pitäisi ymmärtää, mitä tapahtuu, jos ajelee talvella vain lyhyitä matkoja. Sähkölaitteet ottavat paljon virtaa, käynnistys, valot, penkinlämmittimet, takalasin lämmitin, ohjsustehostin, lämppärin puhallin, elektroniikka jne. Akku ei kylmässä ehdi lataantua.


      • Anonyymi

        Kyllä se on hyvä olla vähintään Akku 100 Ah, eikä mitään rimpuloita.


    • Anonyymi

      Lian pieni akku on laitettu olen vaihtanut isomman 12V akun pelaa hyvin

    • Anonyymi

      Olepa ajellut tehdas valmisteisella Focuksella pelkällä etanolilla eli E85polttoaineella jopa 35 asteen pakkasilla . Siitä vain portaan pielestä avaimella käymään ja menoksi.
      Auto on Ruotsin tuliaisia. Tiettävästi ei Suomessa koskaan myyty näitä.

    • Anonyymi

      Ettei vaan olisi ollut joku Teslan reuhka , ne tuppaa olla paukkupakkasilla hyytyneenä milloin missäkin päivätolkulla tai sitten hinurin lavalla tai hinauksessa.

    • Anonyymi

      Onko niitä kinnereitä 0,8 litran .)) moottorilla pakko ostaa jos on ajettava 30 asteen pakkasessa. Kunhan kaikki 2.0 Avensikset ja vastaavat ovat menneet hautaansa voi olla iso ongelma päästä töihin ellei ole julkista liikennettä. Eikä kaikki työpaikat edes ole siellä missä on julkista liikennnettä. Ihan on jo konstruktion vika jos tuollaisia ruohonleikkuriakku heräteakkuja laitetaan autoihin. Ihan kuin autoja käytettäisiin vain lämpimissä maissa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä Avensiksesta, mutta onhan Yariksessa 1,5 litran kone.


    • Anonyymi

      Itellä on vanha (35 vuotias) jenkkiauto ulkona. Poistin sen tieliikenne käytöstä lokakuun puolivälissä ja sen jälkeen siihen ei ole koskettu. Tänään ajattelin ottaa akun irti ja viedä sisälle lataukseen. Sitä ennen kuitenkin huvikseni kokeilin moottoria käyntiin ja sehän käynnistyi parissa sekunnissa ihan kuin kesällä. Olin todella yllättynyt että akussa oli hyvin virtaa jäljellä. Akku on muuten Biltemasta neljän vuoden takuulla. Tosin takuu on jo loppu, kun akulla viides vuosi menossa. Eipä sitten tullutkaan akkua irrotettua ja vietyä sisälle.

      • Anonyymi

        Bilteman akut ovat olleet hyviä 90-luvulta lähtien. W140 mersussa Bilteman patteri kesti yli 10 vuotta, uusi Bosch kesti alle 2 vuotta, sen jälkeen Exide 3 vuotta... Nyt on taas palattu Bilteman akkujen käyttäjäksi, ilman ongelmia. Kuka muu akkumyyjä antaa 4 vuoden takuun? Ei kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bilteman akut ovat olleet hyviä 90-luvulta lähtien. W140 mersussa Bilteman patteri kesti yli 10 vuotta, uusi Bosch kesti alle 2 vuotta, sen jälkeen Exide 3 vuotta... Nyt on taas palattu Bilteman akkujen käyttäjäksi, ilman ongelmia. Kuka muu akkumyyjä antaa 4 vuoden takuun? Ei kukaan.

        Just joo kun risa startti ei jaksanut pyörittää moottoria talvella niin syy laitettiin aina akun piikkiin?


      • Anonyymi

        Ne olikin AUTOJA Isolla A ne vanhat jenkit eivät pienistä säikkyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just joo kun risa startti ei jaksanut pyörittää moottoria talvella niin syy laitettiin aina akun piikkiin?

        Auto on ollut minulla nyt 16 vuotta ja sama alkuperäinen starttimoottori siinä on edelleen. Ei sitä ole minun omistusaikana vaihdettu.


    • Anonyymi

      Jyrkkä on Tojon tekniikan luotettavuuden alamäki. Pitäisikö Toyotan pääjohtajan taas pyytää itkien anteeksi Tojon surkeutta.

      • Anonyymi

        Akio Toyoda tulee keväällä Arto Nybergin ohjelmaan pyytämään julkisesti anteeksi merkin epäluotettavia autoja Suomen kansalta!


    • Anonyymi

      Asian vierestä. Tietääkö joku miten Hybridi Yariksen sisätilalämmöt toimii? Käyttääkö perinteiseen tapaan moottorin hukkalämpöä vai onko mukana sähköllä lämmitystä? En ole mistään tähän saanut oikeaa tietoa.

      • Anonyymi

        Onko lämmityslaitekin luulin jotta karvalakki päähän lämpöhaalari kintaat, kuuluvat vakiovarusteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lämmityslaitekin luulin jotta karvalakki päähän lämpöhaalari kintaat, kuuluvat vakiovarusteisiin.

        laitat hiiligrillin sisälle muista avata ikkuna ei tule häkää


    • Anonyymi

      TERO. Oli hauska satu.

    • Anonyymi

      Toyota onkin ompelukone eikä sitä saa viedä ulos..

      • Anonyymi

        Saa sen viedä. Sinulta tosin puuttuu voima siihenkin hommaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sen viedä. Sinulta tosin puuttuu voima siihenkin hommaan.

        Ei puutu voima mutta sulta puuttuu toijota


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Älä valehtele tojoporo. Ei noissa linkin kommenteissa oltu mainittu mitään hyytymisistä.


    • Anonyymi

      Henkilöauto on jo niin vanha keksintö, että luulisi Toyotankin osaavan sen teon. Käynnistyminen on yksi tärkeä matkanteon edelletys.

      • Anonyymi

        Kyllä se sitten keveemmällä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuossa Yariksessa ei ollu jarrut kunnossa. Heti oli poikittain kun jarrutti. Takajarrujen paineventtiili jumissa eikä kuskikaan ollut mikään ajomies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Yariksessa ei ollu jarrut kunnossa. Heti oli poikittain kun jarrutti. Takajarrujen paineventtiili jumissa eikä kuskikaan ollut mikään ajomies.

        Kyllähän nuo ensimmäisen sukupolven jarikset on melkosia kippoja. Ajettavuus on mitä on. Ei noilla kyllä uskalla kovin lujaa ajaa mutkiin. Heti on katon kautta ympäri jos tekee lukkojarrutksen asfaltilla.


    • Anonyymi

      Toyota on vaan paras.

    • Anonyymi

      Tämä surkeus lisäksi kaikkien huijausten päälle ja tämä hyytyminen syö omistajalta hermot.

    • Anonyymi

      Toyota hybridin tavaramerkki on 12 voltin akun tyhjentyminen!

    • Anonyymi

      Vai ei taho käynnistyä. No 80 luvun lada 1200, ei tarvii etes lämmitykseen, aina 100% kääntiin ja eiku töihin, se onkin talviauto ja lämmin vasta 64 th ajettu. kesäkelillä voi sitte ajella näillä uusimmilla koslilla ,silloin nekin pelaa, täs ei hinta ratkaise pakkasilla ,vaan laatu yksin.

    • Anonyymi

      Osta pieni startti boosteri, lähtee aina kuin palmun alta.

    • Anonyymi

      Yllättävän paljon tullu kommentteja ja katselukertoja viikon vanhaan ketjuun. Taitaa olla tuttu ongelma variksen omistajille.

      • Anonyymi

        Tuttu ongelma rölleille, Toyota on ongelmaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttu ongelma rölleille, Toyota on ongelmaton.

        Et taida ymmärtää mitä kulkuneuvomerkkiä ketjussa käsitellään eikä kaikki ole kehuja... Ymmärrän kyllä jos sinäkin tojotauskovaisena tunnet piston rinnassasi.


    • Anonyymi

      Apupowerilla saa käyntiin ja matka jatkuu.

      • Anonyymi

        Kaikki apukäynnistimet on myyty loppuun koko Suomesta.


    • Anonyymi

      Sama laite VM. 2022. Ei käynnisty. Pakkasiakin ollut saman verran. Defan säteilylämmitin, ylläpitolaturi ja sisätilanlämppäri. Ei lataudu tuolla laturilla, vaikka olisi päällä maailman tappiin.
      Menee nyt auto vaihtoon, sillä vaikka auto on muuten hyvä, ei se käynnisty, eikä sillä siis voi ajaa.
      Ensimmäinen ja viimeinen hybridi mulle. Täytyy ostaa jokin ihan perus bensavehje.

      • Anonyymi

        Sulla mitään Yarista ole. Ei ole mitään pakkasongelmia täällä Sodankylässäkään ja sentään pakkasia aina -25-35. Hybrid active ilman mitään paketteja, ainoana varusteena nastarenkaat ja moottori/sisälämmitin/akkulaturi. Aina seisoo ok-talon pihassa ilman katosta ja aina lähtee. Vm 2021 auto.


      • Anonyymi

        Laitoin Defan erillis älylaturin kiinni. Sieltä konepellin alta kaivelin sen oranssin läpän auki ja siihen läpäreeseen pluspiuha ja miinus sitten runkoon kiinni. Ei tarvinnut kuin tunnin verran olla kiinni, niin lähti tuo Yarishybrid pelittämään.
        Tämäkö on nyt ainoa tapa pitää tuo kinneri ajovalmiina, kun pakkasta on yli 20 astetta? Pakkoajoa joka toinen päivä, vai miten?


    • Anonyymi

      Ratkaisin luottomyyjän vinkistä onkelman. Tyhjä käyttöä koko yön läpitte niin on auto lämmin ja kone kansa.

      • Anonyymi

        Sulla on hyvä skoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on hyvä skoda.

        Ei vaan 2023 Yaris style!


    • Anonyymi

      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

    • Anonyymi

      Aloittaja jatkaa.....Reilun viikon pelasi yaris ja tänään -22 asteessa tuli mittariin teksti:HYBRIDIJÄRJESTELMÄN TOIMINTAHÄIRIÖ. VIE AUTO HUOLTOON. Pitänee ootella kevättä ja lämpimämpiä kelejä, mutta kyllä on tullut entistä 2 litran avensista ikävä. Ave sentään palveli hyvin 17 vuotta. No onneksi paikallisessa kauppakeskuksessa on lämmin parkkihalli , jonne vien sulatukseen, jos tuolla sattuu sinne asti pääsemään....

      • Anonyymi

        Vanha sanonta "vanhassa vara parempi"pitää edelleen paikkansa....


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Volkkari kyykähti uutena kotipihaan kertoi TM.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      12 v akku heti jääty pilalle.

      • Anonyymi

        Onko lukemisen ymmärtämisessä ongelmia, tässä ketjussa puhutaan yaris-paskoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lukemisen ymmärtämisessä ongelmia, tässä ketjussa puhutaan yaris-paskoista.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä.
        Mykkä oli.


    • Anonyymi

      Kirjahyllystä paimenpojam akku kaapelit palleihin johan lähtee TOJO Kuski

    • Anonyymi

      Hybridien 12 voltin akku menee alijännitteeseen jos auto seisoo yli 4 päivää. Akun tyhjää varashälytin, nettiyhteys, avaimeton tunnistus, ja pari muuta toimintoa. Jos akku on alle 11,3 volttia ei mene ready tilaan, eikä startti onnistu.

    • Anonyymi

      Hybridin 12v akku,merkistä riippumatta, kannattaa eristää talveksi ja asentaa alle lämmityslevy että automaattilaturi ,ei pitäisi olla ongelmia kunhan muistaa pitää johdon päässä 2h ennen lähtöä ,ja moottorilämppäri ja sisälämppäri tietysti myös.
      Tyhjäksi ei kannata akkuja laskea ,se on aina pakkasella ongelma kun akut jäätyy ja rikkoo ne.

    • Anonyymi

      Yariksen mittaristossa lukee että vakionopeuden säädin ei toimi-lue käyttöohjekirjaa. Syy tähän on ylempi maskisuoja, joka kerää lunta taaksensa ja tutka ei toimi. Huollossa käskivät suojan ottaa pois. Sääli vaan, kun hidastuu moottorin lämpeäminen entisestään. Kyllä tämä on pelkkä kesäauto ja joutaa Afrikkaan koko katiska.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe