Mitä

mieltä

tästä linkistä http://www.finnestdogs.com/

Aluksi luulin, että on ihan OK, mutta nyt olen bongannut apulassa monta ilmoitusta "puhasrotuisista" paperittomista koirista, hinnat melko suolaisia, jopa yli 500 euroa.

Miksiköhän noita koiria pitää oikein Eestistä tänne roudata kun on omastakin takaa.

Eikö tuo liiketoiminta nimenomaan mahdollista kaikenmaailman koirien trokaamisen?

48

11384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvästi

pentutehtailua sellainen joka tuolta naiselta koiran ostaa.
      Laitetaan nettiin söpöjä,nallekarhun näköisien pentujen kuvia,ja saadaan myytyä esim.noita kaukkareita täysin tietämättömien ja taitamattomien käsiin.Saattaa tulla tosi pahaa jälkeä.

• joopa

Tuohon toimintaa ei varmaan kukaan vaan pysty puuttumaan?? Kai??

Noita kaukkareita itsekin kauhulla katselin, siis siinä mielessä, että pentuna ihania karvapalleroita, mutta pahaa jälkeä tulee, jos ei mene kokeneelle ihmiselle.

Minä vähän luulen, että tuon biseneksen pyörittäjä kun ei kamalasti kartoita minne koirat menee, pääasia, että rahaa tulee

• issu56

Venäjän Spanieli. Oletteko kuulleet aiemmin tuosta rodusta?? Ainakin mulle se on ihka uusi.

• Hekotius
        issu56 kirjoitti:

Venäjän Spanieli. Oletteko kuulleet aiemmin tuosta rodusta?? Ainakin mulle se on ihka uusi.

En ole kuullut minäkään, mutta englanniksi hakusanalla russian spaniel alkoi noita kuvia ja juttuja löytymään. Kuviin linkki alla. Mikä lie uusi rotu tai sitten venäjällä hyväksytty vanha rotu...?

http://images.google.fi/images?q=russian spaniel&hl=fi&lr=&sa=N&tab=wi

• Koiramainen
        issu56 kirjoitti:

On olemassa ja virallinen Venäjällä rekisteröity rotu. Muistuttaa kovasti noita molempia springereitä. On hieman suurempi ja tummempi. Omaa myös jonkinverran vartioimis ja puolustamistaipumusta. Olen nähnyt niitä Venäjällä jopa miliisin käytössä. On myös hyvä uimari.

• issu56
        Koiramainen kirjoitti:

On olemassa ja virallinen Venäjällä rekisteröity rotu. Muistuttaa kovasti noita molempia springereitä. On hieman suurempi ja tummempi. Omaa myös jonkinverran vartioimis ja puolustamistaipumusta. Olen nähnyt niitä Venäjällä jopa miliisin käytössä. On myös hyvä uimari.

Aina oppii jotain uutta, kiitos!

• Hekotius

Kuvassa, jossa tämä "yrittäjä" pitää sylissään kahta venäjänspanielia näkyisi olevan jonkinlainen häkki ja huonossa kunnossa oleva ovi. Taitavat pennut joutua oleskelemaan ilman ihmisiä kekskenään jonkinlaisessa koirille takoitetussa tilassa. Ei mahda sellaisilla lähtökohdilla pentu olla kovinkaan leimaantunut ihmiseen (ainakaa, jos kauan aikaa tuolla viettää)...

• katselin

Itse katselin ihan samaa, että taitaa olla koirilla oma kämppä jossa niitä pidetään...eli vähän samaa meininkiä kun "Lealla", tosin tämähän tuo koirat käsittääkseni tallinnasta.

• kuvasta kuin niitä koiria pidettäisiin alustassa/kellarissa. Eläinsuojeluvalvoja on varmasti käynyt siinä huushollissa, sillä niin itsevarmaa tuntuu naisen puhe olevan.
        Itse hän on varmasti maksanut pennuista muutama kymmenen euroa ja ne tulevat järjestään kaikki juuri niistä Venäläisistä/Virolaisista tuotanto laitoksista, joista täälläkin on riidelty. Tämä samainen nainen mainostaa ostavansa samalla koko pentueen. Miettikää sellaista kasvattajaa joka koko pentueensa antaisi tai myisi yhdelle ainoalle ihmiselle. Ei sellaista olekkaan. Tämä samainen nainen on aivan varmasti itse osallisena tuotantolaitosten toiminnassa. Lupasihan hän oikein elin ikäisen takuun myymilleen pennuille, väittäen virallisessa kennelliiton sopimuksessa olevan saman kohdan. Vaikka olen itse käyttänyt samaa lomaketta en ole moista kohtaa löytänyt. Nuo ovat juuri niiden tutkimattomien vanhempien pentuja joita tehdään liukuhihnalla. Haluaisin tosiaan nähdä sen korvaamisen.

• soikoon
        umalehtinen kirjoitti:

kuvasta kuin niitä koiria pidettäisiin alustassa/kellarissa. Eläinsuojeluvalvoja on varmasti käynyt siinä huushollissa, sillä niin itsevarmaa tuntuu naisen puhe olevan.
        Itse hän on varmasti maksanut pennuista muutama kymmenen euroa ja ne tulevat järjestään kaikki juuri niistä Venäläisistä/Virolaisista tuotanto laitoksista, joista täälläkin on riidelty. Tämä samainen nainen mainostaa ostavansa samalla koko pentueen. Miettikää sellaista kasvattajaa joka koko pentueensa antaisi tai myisi yhdelle ainoalle ihmiselle. Ei sellaista olekkaan. Tämä samainen nainen on aivan varmasti itse osallisena tuotantolaitosten toiminnassa. Lupasihan hän oikein elin ikäisen takuun myymilleen pennuille, väittäen virallisessa kennelliiton sopimuksessa olevan saman kohdan. Vaikka olen itse käyttänyt samaa lomaketta en ole moista kohtaa löytänyt. Nuo ovat juuri niiden tutkimattomien vanhempien pentuja joita tehdään liukuhihnalla. Haluaisin tosiaan nähdä sen korvaamisen.

Tieto lisää tuskaa näin se on!! Itse olen ollut tosi sinisilmäinen onnellinen koira omistaja.

Tän 3 vuoden aikana on kyllä silmät auenneet, ja vahvasti!

Millä keinoin tuota tietoa saisi levitettyä, että uudet koiran ostajat ei menisi tähän lankaan.

Jos tuolta ei kukaan osta niin eipä se niitä koiria tänne toisi, ja hyvällä tuurilla jäisi joku pentue tekemättä :(

• issu56
        soikoon kirjoitti:

Tieto lisää tuskaa näin se on!! Itse olen ollut tosi sinisilmäinen onnellinen koira omistaja.

Tän 3 vuoden aikana on kyllä silmät auenneet, ja vahvasti!

Millä keinoin tuota tietoa saisi levitettyä, että uudet koiran ostajat ei menisi tähän lankaan.

Jos tuolta ei kukaan osta niin eipä se niitä koiria tänne toisi, ja hyvällä tuurilla jäisi joku pentue tekemättä :(

nämä palstat ovat oivia siihen levitykseen, vaikka sitten joskus sattuukin satamaan sontaa niskaa, mutta siitä ei pidä perustaa mitään!
        Näillä palstoilla kuitenkin varmasti käy erittäin paljon myöskin niitä ns. satunnaisia lukijoita ja kyllä se sana leviää puskaradion välityksellä varsin nopeasti!

• Milla

Kyllä, ostin sekarotuisen koiran tältä naiselta, enkä voi hänen toimintaansa kyllä moittiakaan vaikka te kovasti sitä teette.
      Kovin useasti koirat eivät sen 500e maksa ja hinta usein paljon alempana.
      Usein, niinkuin huomaatte, ovat 300-350e luokkaa.

Kyllähän tämä nainen kyseli kovasti koiratietämyksestä, käytiin tapaamassa toisiamme puolin sekä toisin ja tehtiin pienimuotoinen sopimus tästä koirasta.
      Nyt ollaan oltu yhteyksissä ihan tiiviisti ja koira on ollut ns. parempi mitä odotettu ja terve.
      Nainen oli mukava kuin mikä, kuten hänen muu perheensäkin ja omat koiransa.

Ja tuosta kellarijutusta, hänellä tosiaan on koirat kellarissa ns. häkeissä joissa on kyllä kaikki mukavuudet ja joissa hän itse sekä hänen tyttärensä näiden koirien kanssa aikaa viettävät. Ihan kotiinsa sisälle hän ei voi koiria viedä, sillä hänellä on itsellään koiria.
      Tämän lisäksi koirat eivät yleensä ole kovin kauaa tällä suomalaisella naisella, vaan ne menevät nopeasti.

Ja haluan vielä lisätä, että oma koirani oli tällaiselle koiratarhalle sisaruksineen joutumassa, jolloin nainen ne osti ja toi suomeen. Tämä oli tiedossa kun koiran häneltä ostin.

• Milla

esim. "Jos laskee että itse lähtee hakemaan kyseistä pentua, niin puhelinkulut ehkä n. 10 euroa, koira 300 euroa, matkakulut Viron puolella n. 40 euroa, lisäksi laivamatkat meno-paluu n. 100 euroa , lisäksi rekisteripaperin vaihto n. 20 euroa. Kaikki tämä tekee yhteensä n. 470 euroa, Lisäksi tietenkin pentuja haluaa käydä etukäteen katsomassa joten siitä tulee uudet lisäkustannukset. Todennäköisesti edullisemmaksi tulee hakea pentu itse jos se on mahdollista, monelle se on liian hankalaa. Koska tämä on nyt työni niin haluan että itsellenikin jää jotain, ja pidän esim. kyseisten koirien joita tulee 2 hintaa kohtuullisena. Lisäksi olen nähnyt koirat ja paikan mistä ne ovat lähtöisin. "

• häkki eläin eikä varsinkaan pentu. Pennut tulevat mikäli sinua on uskominen, kasvattajien luota josta ne joutuvat vieraan hoiviin ja häkkiin ja kellariin. Sen jälkeen taas seuraavaan paikkaan.
        Tuntuu järkyttävältä todella järkyttävältä. Missä vaiheessa pennuille kasvaa luotto ihmisiin. Ja kuinka pieninä tämä nainen ne sieltä rahtaa tänne.
        Ei kukaan mukava ihminen tee tuollaista.

• Milla
        umalehtinen kirjoitti:

häkki eläin eikä varsinkaan pentu. Pennut tulevat mikäli sinua on uskominen, kasvattajien luota josta ne joutuvat vieraan hoiviin ja häkkiin ja kellariin. Sen jälkeen taas seuraavaan paikkaan.
        Tuntuu järkyttävältä todella järkyttävältä. Missä vaiheessa pennuille kasvaa luotto ihmisiin. Ja kuinka pieninä tämä nainen ne sieltä rahtaa tänne.

Pennut joutuisivat muuten ns. mieron tielle, eli näihin tarhoihin sun muihin. Mielummin sinne kuin muutamaksi päiväksi tollaiseen häkkiin jossa niille kuitenkin seuraa pääosa ajasta pidetään? Kyllä nyt Uma tässä asiassa ylireagoit.

Meille tuli 4kk pentu joka on mainio kaveri kaikille, iloinen ja seurallinen.
        Tottakai oli alussa pari päivää vähän peloissaan, sen jälkeen ei ole ongelmia tullut.
        Ja niinkuin kirjoitin, minulla oli kyllä tiedossa heti alusta alkaen mistä oloista koira tuli, eikä se minua haitannut. Olisin muutenkin rescue- koiran ottanut.

• issu56
        umalehtinen kirjoitti:

häkki eläin eikä varsinkaan pentu. Pennut tulevat mikäli sinua on uskominen, kasvattajien luota josta ne joutuvat vieraan hoiviin ja häkkiin ja kellariin. Sen jälkeen taas seuraavaan paikkaan.

että kukaan normaalijärjellä varustettu ihminen ei tuollaista tee!
        Silloin kun raha menee kaiken muun eläimenpidon jne. edelle, niin silloin ollaan kyllä todella totaalisesti täysin hakoteillä!

• Milla
        issu56 kirjoitti:

Silloin kun raha menee kaiken muun eläimenpidon jne. edelle, niin silloin ollaan kyllä todella totaalisesti täysin hakoteillä!

Raha menee muun edelle? En kyllä osaisi sanoa, että tämä nainen tästä niin paljon kääräisee että rikastuisi, ei tosiaankaan.
        Mieti itse näitä kustannuksia hieman, etkä edes tunne koko naista tms.

• realist56
        Milla kirjoitti:

Raha menee muun edelle? En kyllä osaisi sanoa, että tämä nainen tästä niin paljon kääräisee että rikastuisi, ei tosiaankaan.

itse sano koirien välittämisen olevan itselleen päätoiminen työ. Eikös siitä voisi päätellä, että rahan takia tätä tehdään.

Onhan tässä ketjussa kieltämättä taas vähän niitä tunnusmerkkejä siitä, että hutkitaan ensin tutkimatta, esim. tuosta venäjänspanielit-kuvasta nyt ei niin hirveästi mielestäni voi päätellä. Eiköhän monella vastuuntuntoisellakin kasvattajalla ole jonkinlainen tila, missä koirat tarpeen tullen ovat. Ei ole kuitenkaan tarkoitus vähätellä asiaa, löytyyhän tuosta selviä tunnusmerrkejä kyseenalaisesta toiminnasta.

• Milla kirjoitti:

Pennut joutuisivat muuten ns. mieron tielle, eli näihin tarhoihin sun muihin. Mielummin sinne kuin muutamaksi päiväksi tollaiseen häkkiin jossa niille kuitenkin seuraa pääosa ajasta pidetään? Kyllä nyt Uma tässä asiassa ylireagoit.

Meille tuli 4kk pentu joka on mainio kaveri kaikille, iloinen ja seurallinen.
        Tottakai oli alussa pari päivää vähän peloissaan, sen jälkeen ei ole ongelmia tullut.
        Ja niinkuin kirjoitin, minulla oli kyllä tiedossa heti alusta alkaen mistä oloista koira tuli, eikä se minua haitannut. Olisin muutenkin rescue- koiran ottanut.

tätä naista kohtaan tulee minulta ylireagointia.
        En voi sille mitään että näen punaista tämänkaltaista toimintaa kohtaan. Myös se kun olen itse niin tarkka pennuista ja niiden hoidosta, en kestä ajatellakkaan tuollaista kellariin sijoittamista. Kuitenkin omat pentuni ovat aivan tavallisia ihania kavereita, jotka alusta asti ovat jatkuvasti ihmisten seurassa ja seuraavat kodin ääniä ja kaikkea sellaista. Ensimmäiset kaksiviikkoa ovat poikkeus, silloin pennut ovat makuuhuoneessa emon kanssa. Sen jälkeen niillä on päivä aitaus ja sitten taas nukkuman mennessä rahtaan ne mankkariin.
        Uskon että sinulla on ihana kiva koira.

Ja kyllä Milla se touhu on aivan ammattimaista tuotantoa. Ei kuitenkaan niin pienestä maasta voi jatkuvalla syötöllä tulla pentuja joita kukaan ei huoli ja tämä nainen sitten pienellä rahalla ostaa niitä sieltä pentueittain ja ilmoittaa niitä sitten täällä.

Minullakin on aika hyviä kontakteja Virossa päin näitä oman rotuni harrastajia, sekä muita kasvattajia, aion pistää kyselyn eteenpäin saadakseni tuosta trokaavasta naisesta lisää tietoja. Jos rehellisellä asialla on niin silloin kyllä pitäisi porukan hänet tietää. Sen verran asia hiertää.

• Milla
        realist56 kirjoitti:

itse sano koirien välittämisen olevan itselleen päätoiminen työ. Eikös siitä voisi päätellä, että rahan takia tätä tehdään.

Onhan tässä ketjussa kieltämättä taas vähän niitä tunnusmerkkejä siitä, että hutkitaan ensin tutkimatta, esim. tuosta venäjänspanielit-kuvasta nyt ei niin hirveästi mielestäni voi päätellä. Eiköhän monella vastuuntuntoisellakin kasvattajalla ole jonkinlainen tila, missä koirat tarpeen tullen ovat. Ei ole kuitenkaan tarkoitus vähätellä asiaa, löytyyhän tuosta selviä tunnusmerrkejä kyseenalaisesta toiminnasta.

En tosiaan usko, että hän käärii kovin hyvät tulot näistä jos mietitään niitä menoja.
        Onko sitten hirveää olla esim. töissä sellaisessa suomalaisessa järjestössä, joka tuo koiria eestistä suomeen? Niin. No ei mielestäni.

Itse sain sellaisen kuvan, että usein on kyllä näitä paperillisia rotukoiria, tai sitten otettu vanhempien papereista kopiot että näkee "aitouden".

• Milla
        umalehtinen kirjoitti:

tätä naista kohtaan tulee minulta ylireagointia.
        En voi sille mitään että näen punaista tämänkaltaista toimintaa kohtaan. Myös se kun olen itse niin tarkka pennuista ja niiden hoidosta, en kestä ajatellakkaan tuollaista kellariin sijoittamista. Kuitenkin omat pentuni ovat aivan tavallisia ihania kavereita, jotka alusta asti ovat jatkuvasti ihmisten seurassa ja seuraavat kodin ääniä ja kaikkea sellaista. Ensimmäiset kaksiviikkoa ovat poikkeus, silloin pennut ovat makuuhuoneessa emon kanssa. Sen jälkeen niillä on päivä aitaus ja sitten taas nukkuman mennessä rahtaan ne mankkariin.
        Uskon että sinulla on ihana kiva koira.

Ja kyllä Milla se touhu on aivan ammattimaista tuotantoa. Ei kuitenkaan niin pienestä maasta voi jatkuvalla syötöllä tulla pentuja joita kukaan ei huoli ja tämä nainen sitten pienellä rahalla ostaa niitä sieltä pentueittain ja ilmoittaa niitä sitten täällä.

Minullakin on aika hyviä kontakteja Virossa päin näitä oman rotuni harrastajia, sekä muita kasvattajia, aion pistää kyselyn eteenpäin saadakseni tuosta trokaavasta naisesta lisää tietoja. Jos rehellisellä asialla on niin silloin kyllä pitäisi porukan hänet tietää. Sen verran asia hiertää.

Niinkuin alhaalla sanottiin, eiköhän jokainen kasvattajakin niille jotkut tilat rakennuta tms? Hän ei vain voi ottaa niitä sinne, missä omat koiransa ovat: Ne eivät tykkää muista koirista.
        Kellariin sijoittaminen on edelleen todellakin muutaman päivän pituinen, jonka jälkeen koirat menevät uuteen kotiin. Omani kerkesi olla siellä pari päivää.
        Itse olin päättänyt jo aikoja sitten, että rescue- koiran otan ja tämä nainen vaikutti luotettavalta.

Tuosta en tiedä, tiedän vain sen millainen kuva minulle asiasta tuli. Hyvä. Uskon hänen ainakin ajattelevan vain hyvää, eikä minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan jos hän haluaa näitä koiria tänne tuoda.

• issu56
        Milla kirjoitti:

Niinkuin alhaalla sanottiin, eiköhän jokainen kasvattajakin niille jotkut tilat rakennuta tms? Hän ei vain voi ottaa niitä sinne, missä omat koiransa ovat: Ne eivät tykkää muista koirista.
        Kellariin sijoittaminen on edelleen todellakin muutaman päivän pituinen, jonka jälkeen koirat menevät uuteen kotiin. Omani kerkesi olla siellä pari päivää.
        Itse olin päättänyt jo aikoja sitten, että rescue- koiran otan ja tämä nainen vaikutti luotettavalta.

Tuosta en tiedä, tiedän vain sen millainen kuva minulle asiasta tuli. Hyvä. Uskon hänen ainakin ajattelevan vain hyvää, eikä minulla sinänsä ole mitään sitä vastaan jos hän haluaa näitä koiria tänne tuoda.

mutta teot ovatkin jo sitten ihan toinen juttu!
        Teoria ja käytäntö kun kuitenkin ovat kaksi eri asiaa!
        Miksiköhän ne koirat eivät tykkää toisista koirista? Haloo Milla, eikö nyt yhtään kellot soi?
        Pentu/koira joka on tottunut olemaan poissa muusta normaalista maailmasta, niin eihän sen todellakaan voida kuvitella olevan millään lailla sosiaalinen, eli tykkäävän niistä muista koirista!!
        JA MISSÄ ON SILLOIN VIKA????

• issu56
        Milla kirjoitti:

Aivan tasan tarkkaan tiedän kaikki pennuista aiheutuvat kulut ennen ja jälkeen astutuksen! Jonkusen vuoden olen jo kasvatellut puhtaita, rekisteröityjä kultaisia, joten ei ole ihan uusi juttu mulle kylläkään!!
        En tunne naista, eikä ole edes mitään pienintäkään mielenkiintoa edes tutustuakaan mokomaan!

• !!!
        Milla kirjoitti:

esim. "Jos laskee että itse lähtee hakemaan kyseistä pentua, niin puhelinkulut ehkä n. 10 euroa, koira 300 euroa, matkakulut Viron puolella n. 40 euroa, lisäksi laivamatkat meno-paluu n. 100 euroa , lisäksi rekisteripaperin vaihto n. 20 euroa. Kaikki tämä tekee yhteensä n. 470 euroa, Lisäksi tietenkin pentuja haluaa käydä etukäteen katsomassa joten siitä tulee uudet lisäkustannukset. Todennäköisesti edullisemmaksi tulee hakea pentu itse jos se on mahdollista, monelle se on liian hankalaa. Koska tämä on nyt työni niin haluan että itsellenikin jää jotain, ja pidän esim. kyseisten koirien joita tulee 2 hintaa kohtuullisena. Lisäksi olen nähnyt koirat ja paikan mistä ne ovat lähtöisin. "

Näköjään tuo nainen ja hänen touhunsa ovat saaneet sinut pauloihinsa.

Milla kuule kannattee ainakin kuunnella tämä toinenkin mielipide ja näkemys asiasta...eli voisiko mitenkään olla mahdollista, että tuo touhu tukee pentutehtailua?

Kukaan ei arvostele sinua, tai koiraasi, olette varmasti söpöjä molemmat :)

• Milla
        !!! kirjoitti:

Näköjään tuo nainen ja hänen touhunsa ovat saaneet sinut pauloihinsa.

Milla kuule kannattee ainakin kuunnella tämä toinenkin mielipide ja näkemys asiasta...eli voisiko mitenkään olla mahdollista, että tuo touhu tukee pentutehtailua?

Kukaan ei arvostele sinua, tai koiraasi, olette varmasti söpöjä molemmat :)

Onhan se niinkin, pitää sekin ottaa huomioon, itse olen vain tämän tietyn kuvan toiminnasta sekä naisesta ja hänen perheestään saanut. :)

• Milla
        issu56 kirjoitti:

mutta teot ovatkin jo sitten ihan toinen juttu!
        Teoria ja käytäntö kun kuitenkin ovat kaksi eri asiaa!
        Miksiköhän ne koirat eivät tykkää toisista koirista? Haloo Milla, eikö nyt yhtään kellot soi?
        Pentu/koira joka on tottunut olemaan poissa muusta normaalista maailmasta, niin eihän sen todellakaan voida kuvitella olevan millään lailla sosiaalinen, eli tykkäävän niistä muista koirista!!
        JA MISSÄ ON SILLOIN VIKA????

Sama Issu sinä edelleen olet, kannattaisi oikeasti miettiä tuota kirjoitustyyliä ja minkä kuvan se sinusta antaa.

Ja niin, kaikki koirat eivät pidä vieraista koirista, tiedätkö sen? Varmasti nämäkin tottuisivat toisiin koiriin, mutta ei tämä nainen niitä toisia koiria taas viitsi koko ajan ns. stressata uusilla koirilla jotka kuitenkin lähtevät lähes heti pois täältä paikasta.
        Millä tavoin perustelet väitteesi, että tämän naisen koirat ovat olleet poissa muusta maailmasta? :) Voivoi. Kannattaisi todella miettiä.

• Milla
        issu56 kirjoitti:

Aivan tasan tarkkaan tiedän kaikki pennuista aiheutuvat kulut ennen ja jälkeen astutuksen! Jonkusen vuoden olen jo kasvatellut puhtaita, rekisteröityjä kultaisia, joten ei ole ihan uusi juttu mulle kylläkään!!
        En tunne naista, eikä ole edes mitään pienintäkään mielenkiintoa edes tutustuakaan mokomaan!

Tajuatko ollenkaan minkä kuvan sinusta saa kirjoitustesi perusteella?

Opettele kirjoittamaan kiihkottomasti ja asiallisesti. En usko sinun tietävän kovinkaan yksityiskohtaisesti tätä naista tai hänen tekosiaan. Vai?

• issu56
        Milla kirjoitti:

Tajuatko ollenkaan minkä kuvan sinusta saa kirjoitustesi perusteella?

Opettele kirjoittamaan kiihkottomasti ja asiallisesti. En usko sinun tietävän kovinkaan yksityiskohtaisesti tätä naista tai hänen tekosiaan. Vai?

olet antanut itsellesi neropatin leiman syyttä suotta?

• issu56
        Milla kirjoitti:

Sama Issu sinä edelleen olet, kannattaisi oikeasti miettiä tuota kirjoitustyyliä ja minkä kuvan se sinusta antaa.

Ja niin, kaikki koirat eivät pidä vieraista koirista, tiedätkö sen? Varmasti nämäkin tottuisivat toisiin koiriin, mutta ei tämä nainen niitä toisia koiria taas viitsi koko ajan ns. stressata uusilla koirilla jotka kuitenkin lähtevät lähes heti pois täältä paikasta.
        Millä tavoin perustelet väitteesi, että tämän naisen koirat ovat olleet poissa muusta maailmasta? :) Voivoi. Kannattaisi todella miettiä.

Jospa nyt jo opettelisit luetun ymmärtämisen ja vasta sen jälkeen yrittäisit jotenkin asiallisesti kommentoida....vaan liikaa taitaa olla pyydetty!

• Milla
        issu56 kirjoitti:

Jospa nyt jo opettelisit luetun ymmärtämisen ja vasta sen jälkeen yrittäisit jotenkin asiallisesti kommentoida....vaan liikaa taitaa olla pyydetty!

Mielestäni sanoit että nämä koirat ovat tällaisia sen takia, etteivät ole päässeet muille maille. Selittäisitkö sitten hieman tarkemmin jos en ymmärtänyt asiaasi oikein sen, miten tiedät tämän asian tuntematta koko perhettä. Kiitos.

On se kai varaa opetella kummallakin tätä asiallista kirjoitusta. ;P Niinkuin sinullakin viime viestissä. :)

• Milla
        issu56 kirjoitti:

Sinä ilmeisesti vedät vääriä johtopäätöksia kommenteistani, sillä mielestäni en tällaista missään vaiheessa kirjoitellut.
        Ihmetyttää vain niin paljon tuo sinun tietoutesi vaikket näistä koirista mitään tiedäkään, vai?

• Koiramainen
        issu56 kirjoitti:

Kyselit Venäjänspanielista. Laitoin sulle vähän tietoa siitä.
        Tuo Venäjän koiratilanne on pahempi kuin moni täällä tajuaa. Se on itse nähtävä eikä tahdo uskoa silti silmiäänkään.
        Sieltä tuodaan tänne vaikka mitä. Odotan koska joku tauti havahduttaa sillä monilla niillä papereilla ei ole edes vessapaperin arvoa todellisuudessa. En tarkoita kaikkea sieltä tulevaa vaan suurinta osaa.

• Sitä
        issu56 kirjoitti:

vasta rahaa tehdään!!!!!!!!

• kikka
        Milla kirjoitti:

Onhan se niinkin, pitää sekin ottaa huomioon, itse olen vain tämän tietyn kuvan toiminnasta sekä naisesta ja hänen perheestään saanut. :)

...ja kertomasi koiran myyntihinnan,niin mikä menee pieleen?Luuletko tosiaan,että joku rahtais sekärotuisia koiria Venäjältä ja Eestistä ja jäisi tässä kohtaa tappiolle?

Koirille tuontiluvat ovat samanhintaisia kaikille koirille,ja jos joku tuo 10 pentua,tulli saattaa kiinnostua mihin ja millaisiin oloihin koirat menevät,ja tätä kautta verottaja ja kaikki asiaan liittyvät viranomaiset.Ja tälläistä julkisuuta,varsinkaan näiden tahojen kohdalta,myyjä tai muut asiaan liittyvät kaipaavat.

Eli siis uskotko että kaikki pennut ovat täysin laillisesti tuotuja,paperit kunnossa,asiallisesti hoidettuna?Melko epätodennäköist,eikö vain?Kyllä tuossa toiminnassa ensisijainen asia on taloudellinen tuotto,vaikka sitä tekevät henkilöt olisivat kuinka eläinrakkaita tahansa,voin kokemuksesta kertoa,että suuren koiramäärän hoitaminen hyvin(lenkitys,ruokinta,sos.toiminta,koulutus,lääkintä,siivou yms.)on niin aikaa vievää,että jos määrä kasvaa laatu kärsii varmasti.Jotta tuotto on maksimaalista hoidon yksilöllisyys,ruoa laatu eivät varmasti ole parasta A-ryhmää,suonen epäillä.

Kuten jo sakemanni palstalla toisessa yhteydessä mainitsin,varmasti aina löytyy tyytyväisiä tälläisten elinkeinokseen kasvattajien tukijoita,mutta kyllä uskoisin suurimman osan olevan joko täysin tietämättömiä(=lue sokeita/hölmöjä)tai täysin välinpitämättömiä vain kiinnostuneita koiran hinnasta.Ja siispä tälläisten henkilöiden (myyjien/ostajien) toimesta jossain päin Venäjän aroja ja Moskovan kellareita,joku narttukoira suoltaa pentuja lyhyen elämänsä joka juoksusta,että Suomessa joku saa halvalla itselleen koiran ja joku mukavan paksun lompakon.Eikö koskaan omatunto kolkuttele?

• issu56
        Sitä kirjoitti:

Vai että tehdään rotukoirilla rahaa. Tuollainen käsitys on sellaisilla ihmisillä, jotka elävät mielikuvitusmaailmassa!

• nyt jo
        issu56 kirjoitti:

Vai että tehdään rotukoirilla rahaa. Tuollainen käsitys on sellaisilla ihmisillä, jotka elävät mielikuvitusmaailmassa!

sinäkin. Samaa luuta, nahkaa ja verta ne on kaikki koirat.

• ......
        Sitä kirjoitti:

Oletpas sinä hauska. Oletko tuon vitsin kuullut joltain kaveriltasi vai keksitkö ihan itse?

• se tiedä!

eiköhän milla tiedä tästä naisesta paremmin kuin te jotka syytätte tätä naista! jos hän kerran on sieltä pennun hankkinut ja nähnyt muutenkin tämän naisen ja on ollut sen kanssa tekemisissä. milla kuulostaa teksteissänsä niin fiksulta, että huomaisi kyllä jos tällä naisella ei olisi puhtaat jauhot pussissa!! kannattaisko teijän muitten aina ottaa ensin selvää asioista ja sitten vasta alatte syyttää toisia. ja TAAS kerran issu on oikein vauhdissa täällä palstoilla! voi, voi sentään. en sitä sano että tehtailu on oikein, mutta ei kannata ruveta syyttämään jollei tosiaan tiedä asiasta paljon yhtään mitään! ei ole tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, mutta tämä on tosi asia!

• Taitaa

kyllä tässä tapauksessa todellakin toi milla olla olla kyseisestä tapauksesta eniten tietäväinen. On sentään ainoa joka on tutustunut henkilökohtaisesti asiaan. Kovin on asiallisesti vielä kirjoitellutkin, verrattuna joihinkin muihin. Tyypillistä, niin kuin joku jossain mainitsi, puudelimummu meininkiä. Sutena kimppuun kuin sika limppuun.

• kuule

Kysyisin sulta,että miksi ne "kasvattajat" Virossa rakentavat niitä koirankasvatustiloja,jos kyseessä olisivat vahinkopennut?

Ihan oikeasti,jos joku maksaisi jollekin virolaiselle oikeasti edes 100 euroa/pentu,niin se olisi sikäläisellä tulotasolla älytön rahamäärä.
        Ajatteleppa sitä että noi tehtailijat teettävät todennäköisesti pennut nartun jokaisesta juoksusta.
        Mistäs muuten toi nainen löytää jatkuvasti noita kaukkaripentuja?
        Oli vastaavia pari kuukautta takaperinkin.
        Tuntuu siltä että siellä tuotetaan suomalaisille lemmikkejä oikein urakalla.
        Mistä ihmeen rescue-pennuista silloin muka on kyse jos on hienoja kuvia molemmista vanhemmista.Jos nyt vanhempia edes ovat.
        Kyllä silloin on pennut tahallaan teetetty.
        Maassa jossa ei pahemmin tavallinen ihminen pysty rahaa käärimään on todennäköisesti hieno mahdollisuus kun voi tienata usean kuukauden palkkaa vastaavan määrän rahaa yhdellä pentueella.
        Ei silloin paina vaa´assa koirien terveys tai eettiset syyt.
        Noista papereista vielä:Virossa ei ole ongelma eikä mikään hankkia väärennettyjä papereita joita voi esitellä vanhempien papereina.
        Onhan se nyt nähty että sieltä tulevilla koirilla puuttuvat jopa rokotukset,piikit on annettu vain paperilla.

• ja erittäin fiksu nainen, mutta siitähän ei nyt ole kysymys.
        Kysymys on paljon laajemmasta jutusta. lue ajatuksella noi aikaisemmat tekstit, niin pääset ongelmaan kiinni.
        Kysyä voi vielä onko oikein rahdata tänne noita tuotantolaitosten/tehtaiden toiminnan tuloksia, kuten tämä ns. myyjä tekee. kuka kasvattaja joka todella koirista välittää myy tuollaiselle välittäjälle jatkuvasti pentujaan. Kysyä voi ovatko ne paperit väärennettyjä ja onko pennut todella rokotetut. Väärennysbisnes rehoittaa siellä lahden toisella puolella. Näitä ei tarvitse pelkästään lukea tältä palstalta, vaan tästä samasta asiasta rokotusten sun muiden osalta on jo tullut palautetta aina telkkari ohjelmia myöten. Ja tässäkin on vain tuon myyjän sana johon luottaa. Tottakai myyjä näyttää luotettavalta ja osaa puhua. Yleensä tuollaiset osaavat vääntää mustan valkoiseksi ja toisin päin.

Ja vaikka kaikki olisi tottakin mitä nainen puhuu, on myös ajateltava kannattaako ostamisella rahoittaa niiden tuotantolaitosten toimintaa, joissa olot ovat todella karmeat ja koirille ei anneta mitään arvoa. Ellei kauppa käy niin tehtaat lopettavat toimintansa vähitellen. Näin yksinkertaista se on.

Ainoa mikä tässä tuntuu omasta mielestäni hyvältä on se jotta Milla sai mukavan kaverin pitkäksi aikaa.

• Milla
        kuule kirjoitti:

Kysyisin sulta,että miksi ne "kasvattajat" Virossa rakentavat niitä koirankasvatustiloja,jos kyseessä olisivat vahinkopennut?

Ihan oikeasti,jos joku maksaisi jollekin virolaiselle oikeasti edes 100 euroa/pentu,niin se olisi sikäläisellä tulotasolla älytön rahamäärä.
        Ajatteleppa sitä että noi tehtailijat teettävät todennäköisesti pennut nartun jokaisesta juoksusta.
        Mistäs muuten toi nainen löytää jatkuvasti noita kaukkaripentuja?
        Oli vastaavia pari kuukautta takaperinkin.
        Tuntuu siltä että siellä tuotetaan suomalaisille lemmikkejä oikein urakalla.
        Mistä ihmeen rescue-pennuista silloin muka on kyse jos on hienoja kuvia molemmista vanhemmista.Jos nyt vanhempia edes ovat.
        Kyllä silloin on pennut tahallaan teetetty.
        Maassa jossa ei pahemmin tavallinen ihminen pysty rahaa käärimään on todennäköisesti hieno mahdollisuus kun voi tienata usean kuukauden palkkaa vastaavan määrän rahaa yhdellä pentueella.
        Ei silloin paina vaa´assa koirien terveys tai eettiset syyt.
        Noista papereista vielä:Virossa ei ole ongelma eikä mikään hankkia väärennettyjä papereita joita voi esitellä vanhempien papereina.
        Onhan se nyt nähty että sieltä tulevilla koirilla puuttuvat jopa rokotukset,piikit on annettu vain paperilla.

Milloin puhuin virolaisista koiran kasvattajista?
        Eivät kaikki ole vahinkopentuja varmastikaan, oma koirani vain tuli tällaisesta pentueesta. Osa on huonon menneisyyden uhri, osa varmasti ostettu joiltain kasvattajilta.
        Ja mielestäni tämä kaukkarin pentujen ilmoitus on ollut tuolla jo kauan? Vai olenko ihan väärässä? Tai sitten löysi toiset 2 pentua.

En puhunut edelleenkään mielestäni, että kaikki olisivat rescue-pentuja, OMANI oli. Tämä on sekarotuinen, shelttiä muistuttava karvaturri joka varmasti kerkesi jo kovia kokea, ongelmia kylläkään ei ole ollut.

Edelleen, tunnen naisen todella hyvin, kuin myös hänen koko perheensä. Mahtavia, eläinrakkaita ihmisiä koko poppoo, koko perhe osallistuu koirien "ylläpitämiseen".
        Kyllä, meistä on ystäviä tullut, te ette varmaan häntä tai hänen toimintaansa henk. koht. tiedä? No, minä tiedän. Sanokaa ja saarnatkaa mitä haluatte, ei minun tarvitse teille toisen ihmisen toimia esille tuoda.

Joten hyvää jatkoa ja jatkakaa keskenänne.

• Milla
        umalehtinen kirjoitti:

ja erittäin fiksu nainen, mutta siitähän ei nyt ole kysymys.
        Kysymys on paljon laajemmasta jutusta. lue ajatuksella noi aikaisemmat tekstit, niin pääset ongelmaan kiinni.
        Kysyä voi vielä onko oikein rahdata tänne noita tuotantolaitosten/tehtaiden toiminnan tuloksia, kuten tämä ns. myyjä tekee. kuka kasvattaja joka todella koirista välittää myy tuollaiselle välittäjälle jatkuvasti pentujaan. Kysyä voi ovatko ne paperit väärennettyjä ja onko pennut todella rokotetut. Väärennysbisnes rehoittaa siellä lahden toisella puolella. Näitä ei tarvitse pelkästään lukea tältä palstalta, vaan tästä samasta asiasta rokotusten sun muiden osalta on jo tullut palautetta aina telkkari ohjelmia myöten. Ja tässäkin on vain tuon myyjän sana johon luottaa. Tottakai myyjä näyttää luotettavalta ja osaa puhua. Yleensä tuollaiset osaavat vääntää mustan valkoiseksi ja toisin päin.

Ja vaikka kaikki olisi tottakin mitä nainen puhuu, on myös ajateltava kannattaako ostamisella rahoittaa niiden tuotantolaitosten toimintaa, joissa olot ovat todella karmeat ja koirille ei anneta mitään arvoa. Ellei kauppa käy niin tehtaat lopettavat toimintansa vähitellen. Näin yksinkertaista se on.

Ainoa mikä tässä tuntuu omasta mielestäni hyvältä on se jotta Milla sai mukavan kaverin pitkäksi aikaa.

Olen pahoillani, että taisin tuohtua jossain vaiheessa. Ystäviään jotenkin tulee puolusteltua kai liiankin kovasti.
        Mutta itse jätän tämän aiheen, mikä minä siihen olen puuttumaan. :)

Ja mahtava kaveri kyllä tuli, parempaa en olisi voinu toivoa. Ei oo kertaakaan elämänsä aikana haukkunut tai murissut kenellekään, todella kiltti kaikkia kohtaan.
        Pelkäsin tätä hieman, meillä oli nimittäin kissoja jo valmiiksi ja nythän nämä ovat jo samaa poppoota kaikkien kanssa. :)

Hyvää kesää! :)

• Milla
        umalehtinen kirjoitti:

ja erittäin fiksu nainen, mutta siitähän ei nyt ole kysymys.

Olen pahoillani, että taisin tuohtua jossain vaiheessa. Ystäviään jotenkin tulee puolusteltua kai liiankin kovasti.

Ja mahtava kaveri kyllä tuli, parempaa en olisi voinu toivoa. Ei oo kertaakaan elämänsä aikana haukkunut tai murissut kenellekään, todella kiltti kaikkia kohtaan.
        Pelkäsin tätä hieman, meillä oli nimittäin kissoja jo valmiiksi ja nythän nämä ovat jo samaa poppoota kaikkien kanssa. :)

• Milla
        Milla kirjoitti:

Tarkoitukseni ei ollut kyllä kahteen kertaan tuota laittaa, sormeni näköjään ajattelivat muuta. :)

• Rotukoiraihminen

Koirani kasvattaja on eestiläinen ja häneen olen ollut jo aiemmin yhteydessä tämän koiranvälitysfirman takia. Hän on eestiläisellä keskustelupalstalla keskustellut tästä ja eestiläiset KASVATTAJAT ovat todella tuohtuneita siitä että tällainen firma on laitettu pystyyn ja sen johdosta eestissä sitten alkaa tulemaan näitä "vahinkopentueita" yms. eestiläiset kunnolliset kasvattajathan eivät edes pentujaan anna tuollaiseen välitykseen vaan hankkivat niille itse kodit ja haluavat tietää mihin pentunsa päätyvät.

Myös toisella keskustelupalstalla on ollut tästä juttua ja siellä se tuomittiin täysin juuri siksi että on täysin moraalitonta tehdä bisnestä sekarotuisilla ja paperittomilla koirilla.

Myös ne vanhempien rekisteritodistuksethan ei edes merkkaa mitään. Ihan hyvin tämä trokari voi hankkia kopiota minkä tahansa koiran papereista ja väittää niitä vanhemmiksi. Mistäpä me suomalaiset tiedämme että onko kyseisellä nartulla ylipäätään ollut pentuja? Ikävä kyllä, lahden toisella puolella tapahtuu tätä linssiin kusemista. Kuulimpa myös että tämän trokarin kautta saa "tilattua" tietyntyyppisen koiran ja sellaisen hän etsii - käytännössä siis astututtaa jonkun nartun joka pennutetaan ja tuo sieltä paketissa suomeen sen oikeanlaisen koiran sitten.

Nainen perheineen ja koirineen asuu itselleni hyvinkin tutussa paikassa (liikun kyseisessä kylässä, siis Kausalassa, paljon) ja täytyy kyllä sanoa että ei ne koirien olosuhteet näyttäisi kovin hääppöset olevan. Ikinä en ole näitä koiranpentuja siellä pihalla nähnyt, kakkaavatko ne sisälle, onko niillä kosketusta ulkoilmaan ollenkaan?

Sitäpaitsi, ei pennut siellä ole vaan pari päivää, parhaillaan ainakin naisen ilmoituksien perusteella sama pentue on hänen kellariin kyhätyissä tiloissaan useamman viikon. Mikään perhe EI pysty antamaan useamman pennun laumalle sisä sosialistamisen määrää, mitä luovutusikäinen pentu tarvitsee.
      Mikäli oman perheen koirat eivät pidä muista koirista niin mielestäni on väärin alkaa tällaiseen toimintaan. Kyllä koiranpennulla PIYÄÄ olla oikeus asua ihmisten kanssa samoissa tiloissa. Kun omat koirat ei kerran hyväksy näitä bisnespentuja niin joku muu yritysala olisi huomattavasti idealistisempi. Ei oikein kuvaa eläinrakkautta se että koiranpentuja myymällä tekee bisnestä??

Mutta tosiaan sitä piti vaan sanoa että eestiläiset tunnolliset kasvattajat eivät hyväksy tätä toimintaa. Ja koska kasvattajat eivät hyväksy, niin mstä koirat tulevat? Nimenomaan niiltä ei-kasvattajilta, eli niiltä jotka tuottavat pentuja rahan takia. Onhan se hienoa mainostaa että "pelastettiin tämä pentue varjuun joutumiselta". Juupa juu, mutta kun se pentue olisi kokonaan jätetty teettämättä niin eipä olisi edes mitään varjuun menossakaan...

Mikäli tietoja haluaa lisää ja kontakteja eestiläisiin kasvattajiin, jotka muuten puhuvat suomea ja joiden kanssa ei ole mitän ongelmia kommunikoida, niin laittakaa s-postiosoitetta niin kerron.

• niinpäs taas

ettekö voisi tuota innostuneisuutta jonka laitatte toisten asioihin perehtymiseen...laittaa vaikka opiskeluun saisitte kunnon ammatin ni ei tarvi laskeskella euroja joita muut tienaa??? viranomaiset ei puutu asiaan jos ei ole syytä siihen. iänikuiset asiat joita toitotatte ovat kennelit jotka toimivat kennelliiton alla myös eläinlääkärit varmasti tietävät asiat paremmin kuin te jeesustelijat,toinen on raviurheilu ja kilpailut niissähän on aina vähintään yksi ell paikalla joka muuten seuraa hevosia radan varressa ja puuttuu esim. jos hevosen ravi ei puhdasta sellasen ell poistaa kilpailusta...olen ostanut 2 koiraa kennelistä josta myös,kin toitotatte ja olen erittäin tyytyväinen koiriin ja yhteydenpitoon kasvattajaan ja olen myöskin heidän tiloissaan käyny hakemassa pentuni ja kolmatta koiraa menen kesällä katsomaan ruvetkaapa laskemaan ja puuttumaan lestojen lapsi lukumäärään ihan huvinvuoksi vaan montako lasta heillä saa olla?!kulkeeko lapset puhtaissa ja uusissa vaatteis??siinäpä teille taas uusi aihe mihin voitte takertua :)

• ...
        niinpäs taas kirjoitti:

ettekö voisi tuota innostuneisuutta jonka laitatte toisten asioihin perehtymiseen...laittaa vaikka opiskeluun saisitte kunnon ammatin ni ei tarvi laskeskella euroja joita muut tienaa??? viranomaiset ei puutu asiaan jos ei ole syytä siihen. iänikuiset asiat joita toitotatte ovat kennelit jotka toimivat kennelliiton alla myös eläinlääkärit varmasti tietävät asiat paremmin kuin te jeesustelijat,toinen on raviurheilu ja kilpailut niissähän on aina vähintään yksi ell paikalla joka muuten seuraa hevosia radan varressa ja puuttuu esim. jos hevosen ravi ei puhdasta sellasen ell poistaa kilpailusta...olen ostanut 2 koiraa kennelistä josta myös,kin toitotatte ja olen erittäin tyytyväinen koiriin ja yhteydenpitoon kasvattajaan ja olen myöskin heidän tiloissaan käyny hakemassa pentuni ja kolmatta koiraa menen kesällä katsomaan ruvetkaapa laskemaan ja puuttumaan lestojen lapsi lukumäärään ihan huvinvuoksi vaan montako lasta heillä saa olla?!kulkeeko lapset puhtaissa ja uusissa vaatteis??siinäpä teille taas uusi aihe mihin voitte takertua :)

Tämä on ihan selvästi hyvin provokatiivinen viesti. Musta olis kanssa aiheellista kysyä että onko ostajien motivaationa halvempi koira vai miksi kääntyä tälläisen pennuntarjoajan puoleen. Että rahako se itse kutakin motivoi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      236
      4600
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3035
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      25
      1613
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1439
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      938
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe