Muita "tyttöileviä" transmiehiä (FTM)?

Anonyymi-ap

Oon 30v transmies, hormoneilla lähes 10v, ja viime vuosina oon hiljalleen osittain "palannut takaisin" elämään ennen transitiota. Kun olin ollut vuosia laillisesti miehenä huomasin, et tarve esim. pukeutua tosi maskuliinisesti ja olla karvainen yms. katosi ja tää on varmasti osittain ihan luonnollista ja ymmärrettävää. Yhtäkkii ei tarvinnut enää "yrittää" niin paljoa ja sai vapaammin ettiä omaa tapaa olla.

Viime vuoden alussa pohdin tosi paljon sitä kadunko jossain määrin transitiotani, mutta tulin siihen lopputulokseen, että en ainakaan niin paljoa, et haluaisin alottaa detransprosessin. Kuitenkin tuntui edelleen siltä, et joku mun itseilmaisusta puuttui jätkänä ja niinpä päätin ihan huvikseen kokeilla käydä kävelyllä "naisena" yhtenä päivänä. Mulla oli siis edelleen varastossa vanhat klipsipidennykset ja kulmakynää käytän muutenkin niin sain sillä tehtyä vähän silmämeikkiä.

Toi tuntui avanneen mulla ihan jonkun uuden ja kuitenkin tosi tutun maailman ja nyt oonkin viime vuoden lokakuusta lähtien kerännyt ikään kuin toista vaatekaappia "jätkävaatekaapin" rinnalle, ostanut pienen, mut ihan riittävän määrän meikkejä, pari hajuvettä, asusteita ja aitohiusklipsupidennykset. Täl hetkellä haussa kunnon front lace-peruukki kevättä ja kesää varten ja muutamia ihania hameita ja mekkoja ja parit korot. (Vitsi koroilla kävelemistä on ollut ikävä!)

Nykyään siis yleensä viikonloppuisin tykkään laittautua ja käydä kaupoilla, lenkillä tai kävelyllä naisena tai joskus ihan vaan hengata kotona pitkillä hiuksilla, kevyellä tyttömäisellä meikillä, rintaliiveissä ja jossain söpössä cozyssä asussa. Oon kuitenkin ns. kaapissa tän kaiken kanssa, eli kukaan mun läheinen ei tiiä tästä, koska jotenkin tää hävettää ja tuntuu kaikessa ihanuudessaan oudolta?

Syitä tähän voi kai miettii vaikka ikuisuuteen asti: tapa käsitellä traumoja, koska nyt kaikki kontrolli mun sukupuolesta on mulla itelläni; tapa voittaa takas menetettyjä vuosia ja nuorena tasapainosena naisena elämistä, mitä en koskaan kokenut; ihan vaan omat mielenkiinnonkohteet, jotka ei oikeen mee yhteen minkään drag queeneilyn kanssa; se thrill mikä tulee siitä, et tavallaan "huijaa" ihmisiä eikä ne tajua mitään ja oot anonyymi, koska sua ei sellaisena oikeasti ole olemassa...

Täl hetkellä en niin kauheen paljoa jaksa miettiä miks tää tuntuu hyvältä vaan haluun vaan nauttia siitä, et koen syvempää rauhaa itteni kanssa kuin koskaan aiemmin. Kun katon peilistä itteeni "tyttönä" nään loppujen lopuks ihan saman ihmisen ku jätkänäkin ja kumpikin tuntuu tällä hetkellä multa.

Eli onko muita, jotka on löytäneet itsestään tälläisen puolen ja hieman odottamatta? Identifioin itseni edelleen transmieheks, koska tää on lähinnä viikonloppukivaa, mutta voihan tää kai joksikin muuksi vielä muuntautua...

16

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Identifioit itsesi nimenomaan transmieheksi, et mieheksi. Eli vähemmistöidentiteetti löytyy.

      Tunnen muutaman kaltaisesi, ei tuo ole mitään uutta.

      • Anonyymi

        En koskaan väittänytkään, että en yhtäkkiä enää kuuluisi vähemmistöön...? Eikä varmasti ole mitään uutta maailman laajuisesti, mutta itselleni on ja siksi kyselin olisiko muitakin, jotka elävät tälläistä "vaihetta" läpi. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koskaan väittänytkään, että en yhtäkkiä enää kuuluisi vähemmistöön...? Eikä varmasti ole mitään uutta maailman laajuisesti, mutta itselleni on ja siksi kyselin olisiko muitakin, jotka elävät tälläistä "vaihetta" läpi. :D

        Tuossa puhuttiin vähemmistöidentiteetistä. Osa transmiehistä sosiaalistuu miehiksi ja elää cismiehen oloisena, eivät koe mitään yhteyttä prideporukkaan. Osa taas jää ikuisesti transihmiseksi ja pitää kiinni vähemmistöroolistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa puhuttiin vähemmistöidentiteetistä. Osa transmiehistä sosiaalistuu miehiksi ja elää cismiehen oloisena, eivät koe mitään yhteyttä prideporukkaan. Osa taas jää ikuisesti transihmiseksi ja pitää kiinni vähemmistöroolistaan.

        Miten tämä liittyy mun aloitukseeni..?

        Transmiehenä kuitenkin elän arkeani miehenä huolimatta siitä koenko olevani juuri transmies vai "cismiehen oloinen" mies. En myöskään näe, että nuo kaksi identiteettiä ovat mitenkään toisiaan poissulkevia. Kuten itsekin käytit ilmaisua "jonkun oloinen" eli ei ihan 100% juuri se jokin. Tässä yhteydessä trans =/= cis.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😍 ­N­­y­m­f­­o­m­­­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Sie olet nainen, et mies.

      • Anonyymi

        Tässä puhutaan nyt sukupuoli-identiteetistä.


      • Anonyymi

        "Kun katon peilistä itteeni "tyttönä" nään loppujen lopuks ihan saman ihmisen ku jätkänäkin ja kumpikin tuntuu tällä hetkellä multa."
        > Sie olet nainen, et mies.

        Never change suoli24! :D

        En tehnyt tätä aloitusta sen takia, että kyselin apua tai mielipiteitä sukupuoli-identiteettiini liittyen eli pitänee sitten jatkaa kv-foorumeilla ja Discordissa... Vaikka en tiedä miksi odotin täältä jotain muuta kuin ohi aiheen menevää jankkaamista. :D Mun moka!


      • Anonyymi

        Never change suoli24... :D

        En tehnyt tätä aloitusta sen takia, että kyselin apua tai mielipiteitä sukupuoli-identiteettiini liittyen eli pitänee sitten jatkaa kv-foorumeilla ja Discordissa... Vaikka en tiedä miksi odotin täältä jotain muuta kuin ohi aiheen menevää jankkaamista. :D Mun moka!


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista. Itse olen tyttöilevä... (en halua sanoa oikeastaan 'mies') henkilö. Itse tunnen itseni aika feminiiniseksi, mutta sitten toisaalta en... Yritän vain hahmottaa, että millaiseksi omat tuntemukseni muodostuisivat jos olisin transitioitunut. Tuota kun ei lopultakaan tiedä ennalta.

    • Anonyymi

      Viestini poistui sekunnissa, vaikka kerroin vain olevani tyttöilevä henkilö (joka välttää 'mies'-sanaa). Never change suoli24 tosiaan, ei täällä voi keskustella...

      • Anonyymi

        Eli sinut on määritetty syntymässä tytöksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinut on määritetty syntymässä tytöksi?

        Olen eri kirjoittaja kuin aloittaja, minut on määritelty syntymässä mieheksi jne. Eli siis transfeminiinen henkilö miehen kehossa. Huvittaa vai sattumanvarainen viesti poistelu ja sitten kaikkea törkyä säilytetään täällä ikuisesti.


    • Anonyymi

      Ei tulisi mieleenkään tuollaiset touhut kun en ole ennen prosessiakaan "tyttöillyt". Meikit, mekot, korot ym. eivät ole koskaan ollut minua enkä todellakaan kaipaa mitään elämästäni ennen prosessia.

    • Tässäpä sitä itseään: sukupuoli tunne. Saa olla näin, mutta lainsäädäntöä ei sen järjestämiseen tarvita.

      • Anonyymi

        No voi voi. Onko sulla paha mieli?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe