Saako excelissä siirrettyä numeroita sisältävät solut omaan sarakkeeseensa jollain konstilla? Eli esim. jos solussa A1 on abcd, A2 1234, A3 efgh, A4 5678, niin abcd ja efgh jäisi sarakkeeseen A, mutta 1234 ja 5678 pitäisi siirtää sarakkeeseen B, jolloin sarake A jäisi tyhjäksi. Myös numeroita sisältävät solut ovat tekstimuodossa. Rivejä on satoja.
Numeroita sisältävien solujen siirtäminen omaan sarakkeeseensa
10
664
Vastaukset
- Anonyymi
Ja lisäkysymys. Saako tekstin eroteltua omaan sarakkeeseen ja numerot omaansa, jos solussa on useampi sana? Esim. solussa A1 on tekstimuodossa abcd efgh 1234, niin abcd efgh pitäisi siirtää soluun B1 ja 1234 soluun C1. Teksti ja numerosarjat ovat eri pituisia.
- Anonyymi
Näillä funktioilla saat tekstit ja numerot erilleen
Function tekstit(s As String)
If s = "" Then
tekstit = ""
Exit Function
End If
tx = Split(s, " ")
On Error GoTo eiluku:
For i = 0 To UBound(tx)
dummy = CDbl(tx(i))
Next i
If t = "" Then
tekstit = ""
Else
tekstit = Left(t, Len(t) - 1)
End If
Exit Function
eiluku:
t = t & tx(i) & " "
Resume Next
End Function
Function numerot(s As String)
If s = "" Then
numerot = ""
Exit Function
End If
tx = Split(s, " ")
On Error Resume Next
For i = 0 To UBound(tx)
t = t & CDbl(tx(i)) & " "
Next i
If t = "" Then
numerot = ""
Else
numerot = Left(t, Len(t) - 1)
End If
End Function - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä funktioilla saat tekstit ja numerot erilleen
Function tekstit(s As String)
If s = "" Then
tekstit = ""
Exit Function
End If
tx = Split(s, " ")
On Error GoTo eiluku:
For i = 0 To UBound(tx)
dummy = CDbl(tx(i))
Next i
If t = "" Then
tekstit = ""
Else
tekstit = Left(t, Len(t) - 1)
End If
Exit Function
eiluku:
t = t & tx(i) & " "
Resume Next
End Function
Function numerot(s As String)
If s = "" Then
numerot = ""
Exit Function
End If
tx = Split(s, " ")
On Error Resume Next
For i = 0 To UBound(tx)
t = t & CDbl(tx(i)) & " "
Next i
If t = "" Then
numerot = ""
Else
numerot = Left(t, Len(t) - 1)
End If
End FunctionKiitos ohjeesta ja vaivannäöstä! Ei vaan taida omat taitoni riittää näiden käyttämiseen. Onko nämä VBA:n puolella käytettäviä funktioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ohjeesta ja vaivannäöstä! Ei vaan taida omat taitoni riittää näiden käyttämiseen. Onko nämä VBA:n puolella käytettäviä funktioita?
Paina Alt+F11 –> aukeaa VBA-editori
Sieltä ylhäältä valitset Insert - Module –> Ilmestyy ikkuna Module1
Kopioi nuo funktiot sinne, minkä jälkeen niitä voi käyttää kuten muitakin Excelin funktioita.
Makroja sisältävä Excel-tiedosto on talletettava muodossa *.xlsm
- Anonyymi
Funktio ISNUMBER tunnistaa, onko solussa numero vai jotain muuta.
=IF(ISNUMBER(A1;A1;"") - tulostaa A1 arvon, jos se on numero
=IF(ISNUMBER(A1;"";A1) - tulostaa A1 arvon, jos se ei ole numero- Anonyymi
Kiitos! Mutta jostain syystä excel ilmottaa, että kaavassa on virhe. En tiedä, mitä teen väärin... Jollain excelistä löytyneellä funktiolla sain eriteltyä numeroita ja tekstiä sisältävät solut: TOSI tai EPÄTOSI, mutta itse teksti tai numerosarja ei tulostu soluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! Mutta jostain syystä excel ilmottaa, että kaavassa on virhe. En tiedä, mitä teen väärin... Jollain excelistä löytyneellä funktiolla sain eriteltyä numeroita ja tekstiä sisältävät solut: TOSI tai EPÄTOSI, mutta itse teksti tai numerosarja ei tulostu soluun.
Sinulla on suomennettu Excel
https://fi.excelfunctions.eu
- Anonyymi
Mauaalisesti helppo tapa on seuraava, ei ihan mitä haluat
Valitset sarakkeen A
Data valinnasta Text to Colum ja vastaat kysymksiin. jos tekstit A-sarakkeessa
B1 soluun matriisikaava SHIFT+CTRL+ENTER (tekstit)
={TEXTJOIN("";TRUE;IF(ISERROR(MID(A1;ROW(INDIRECT("1:"&LEN(A1)));1)*1);MID(A1;ROW(INDIRECT("1:"&LEN(A1)));1);""))}
C1 soluun matriisikaava SHIFT+CTRL+ENTER (numerot)
={TEXTJOIN("";TRUE;IFERROR((MID(A1;ROW(INDIRECT("1:"&LEN(A1)));1)*1);""))}
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754