Opel Merivan vikakoodiluettelo, koodi 22

Anonyymi-ap

Mikä on kyseisen auton sivuvalo? Onko se etulokarissa oleva tuikku, joka vilkuttaa samalla kun suuntavilkkukin?
Vikakoodi 22 kertoo sen olevan se, mutta kun kaikki valot, siis ihan kaikki toimivat juuri niin kuin pitääkin, mutta se saatanan vikakoodi ei sammmu millään. Katsastumies hymyili, ja sanoi, että ota rauhallisesti, kaikki on kunnossa, vaikka vikakoodi pitää sinut valppaana.
Sivuilla on muitakin valoja, jotka ovat kunnossa, mm ovien pielissä, jotka palavat oven ollessa auki.

12

853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos!
        terv. Ketjun avaaja.


    • Anonyymi

      Mitä mieltä ootte kun olen pyytänyt Hyvinkään Länsiautosta huoltotarjouksen autolleni rek,no ja saanut sen toisen pyynnön jälkeen siten ettei siinä ole eriteltynä mitä kuulluu tarjoukseen.Kun sitten pyysin Hämeenlinnan Länsiautosta saman pyynnön autolleni rek,no raivosi huoltoneuvoja vanhempi että olette saanut Hyvinkäältä jo hinnan,en rupea polkemaan hintoja xxx.Anteeksi että kysyin.Asioin jatkossa muualla.

    • Anonyymi

      Tämä se on Laatu eiku länsiautoa'

      • Anonyymi

        Ja tämäkö se oli vastaus aloittajan kysymykseen.? Itäritsoissa passka näkyy valuvan kuskien kirjoituksiinkin.


    • Anonyymi

      Taitaa olla firmalla sormensa pelissä.

      • Anonyymi

        Kiitos juutuubilinkin lähettäneelle. Asia tuli melko selväksi, että Ooppeleiden ominaisudet ovat säilyneet. Pienet kontaktiviat sähkölaitteissa pelastavat huollon talouden.

        Pieni kontaktihäiriö, joka ei sammuta aina kuitenkaan jotakin lamppua, herättää kuitenkin vikakoodivalon, jotta auto joudutaan viemään korjaamolle, jossa vikakoodin luku maksaa neljä-viisi kymppiä, ja "vian" korjaaminen tuntihinnoittelun mukaisesti.

        En vie autoani korjaamolle. Kun tulee kesä ja lämpimät kelit, otan mökillani autonkorjauspäivän: Tsekkaan kaikki lamput ja liitokset.

        Kuten vm 81 Kadetissani, 83 Asconassani, Vectroissani, Astroissani, Zafiroissani jne Opeleissani, joissa kaikissa oli sähkökontaktihäiriöitä. Noita oopeleita on ollut yli 10 kipaletta, enkä äärimmäisestä tyhmyydestäni johtuen ole ottanut kymmeniin vuosiin opiksi.
        Onneksi niissä ei ollut noita vikakoodivaloja, jolloin joku rekisterikilven valo sai olla pimeänä ainakin vuoden kerrallaan saamatta kojelautaan jonkin koodinimeron.
        Summa summarum: Nuo vikakoodivalot ovat ihan OK silloin, kun ne kertovat vian. Jos vikakoodin keroma vika on manuaalin mukaan "sivuvalo", niin onkohn sakujen kielestä käännös suomeksi jotenkin sekava?
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos juutuubilinkin lähettäneelle. Asia tuli melko selväksi, että Ooppeleiden ominaisudet ovat säilyneet. Pienet kontaktiviat sähkölaitteissa pelastavat huollon talouden.

        Pieni kontaktihäiriö, joka ei sammuta aina kuitenkaan jotakin lamppua, herättää kuitenkin vikakoodivalon, jotta auto joudutaan viemään korjaamolle, jossa vikakoodin luku maksaa neljä-viisi kymppiä, ja "vian" korjaaminen tuntihinnoittelun mukaisesti.

        En vie autoani korjaamolle. Kun tulee kesä ja lämpimät kelit, otan mökillani autonkorjauspäivän: Tsekkaan kaikki lamput ja liitokset.

        Kuten vm 81 Kadetissani, 83 Asconassani, Vectroissani, Astroissani, Zafiroissani jne Opeleissani, joissa kaikissa oli sähkökontaktihäiriöitä. Noita oopeleita on ollut yli 10 kipaletta, enkä äärimmäisestä tyhmyydestäni johtuen ole ottanut kymmeniin vuosiin opiksi.
        Onneksi niissä ei ollut noita vikakoodivaloja, jolloin joku rekisterikilven valo sai olla pimeänä ainakin vuoden kerrallaan saamatta kojelautaan jonkin koodinimeron.
        Summa summarum: Nuo vikakoodivalot ovat ihan OK silloin, kun ne kertovat vian. Jos vikakoodin keroma vika on manuaalin mukaan "sivuvalo", niin onkohn sakujen kielestä käännös suomeksi jotenkin sekava?
        .

        Ei tuossa Merivassa ole mitään muita "sivuvaloja", kuin etulokarien vilkut, ovien alareunan alla kynnyksessä olevat lätäkkövalot jotka palavat ovien ollessa auki. Ja onhan takaovien sisäpuolella aukaisuvivun syvennyjsessä vihreä "sivuvalo".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa Merivassa ole mitään muita "sivuvaloja", kuin etulokarien vilkut, ovien alareunan alla kynnyksessä olevat lätäkkövalot jotka palavat ovien ollessa auki. Ja onhan takaovien sisäpuolella aukaisuvivun syvennyjsessä vihreä "sivuvalo".

        Onhan takavalotkin tavallaan sivuilla. Ei ne ole keskellä autoa. Koodi 21 tarkoittaa vasemman puolen takavalon vikaa, ja koodi 22 oikean puolen vikaa tai häiriötä. Voi olla pelkkä kontaktihäiriö joka antaa vikakoodin, vaikka takavalo palaisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan takavalotkin tavallaan sivuilla. Ei ne ole keskellä autoa. Koodi 21 tarkoittaa vasemman puolen takavalon vikaa, ja koodi 22 oikean puolen vikaa tai häiriötä. Voi olla pelkkä kontaktihäiriö joka antaa vikakoodin, vaikka takavalo palaisikin.

        Noin se meni. Eli vikakoodin aiheutti "kunnossa olevan" polttimon vanhuus: Hehkulampun wolframilangasta siirtyy wolframia usean vuoden kaytössä lampunlasin sisäpinnalle. Sen näkee polttimon lasin sisäpinnan "nokeentumisesta". (Asian kertoi autoni takavalojen räpellyksestä minut käräyttänyt naapurini, joka on elektroniikkainsinööri)

        Kun kyselin ja äimistelin, niin hän sanoi, että hehkulangan ohentuessa sen vastus kasvaa, ja se voi hämätä vikakoodianturia, joka voi luulla lisääntyneitä ohmeja vakavaksikin viaksi, eli langan katkeamiseski. Vaihdoin ikääntyneen, mutta kuitenkin toimineen lampun uuteen ja vikakoodi sammahti kuin rokkitähti hotellissa juhannuskeikan jälkeen.
        Mietin myös sitä pitäisikö autoni yli 70-vuotiaan kuskin jättää kaikki miettiminen nuoremmille.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      107
      3060
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

      "I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      97
      2483
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      43
      2306
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

      Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      80
      2268
    5. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      7
      1956
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      15
      1525
    7. Mitä ajattelet

      Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1297
    8. Taas alkoi soidinmenot.

      Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1260
    9. Mitä eniten haluat

      Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1117
    10. No miten meni?

      Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1074
    Aihe