Aaltolan Ruotsin kielen taito.

Anonyymi-ap

Pienet oppilaat pistivät ehdokkaan testiin.Hyvänen aika, kuinka pihalla hän oli.

16

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdokkaat yleensä kertovat että lasten kysymykset ovat vaikeimpia.
      En katsonut ohjelmaa. Ruotsin kielen taito on pressalle välttämätön. Ihme että on päässyt ehdolle jos ei siitä selviä. Virkamieskielitaito on vaatimus.

      • Anonyymi

        Toivottavasti tentti tulee myös toisella kotimaisella. Katso ohjelma, hämmästyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tentti tulee myös toisella kotimaisella. Katso ohjelma, hämmästyt.

        Kataisen ruotsin kieli takkusi, piti pyytää toimittajalta apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kataisen ruotsin kieli takkusi, piti pyytää toimittajalta apua.

        Katainen halusi kokiksi alun perin ja opiskeli koulussa ranskaa ei oppinut
        kun luuli että ruoka on ranskaa

        kokkina hän luki ohjeita ja takertui pikkuseikkoihin ja ruuat epäonnistuivat

        siksi hän siirtyi politiikkaan ja kirjoitti vajavaisella suomella kolumneja joita pilkattiin
        toisten kolumnistien taholta iltalehdissä

        sitten hän pääsi eu-hommiin ja aina kun parlamentissa puhui ranskalainen
        hänellä oli luurit korvissa eli ei ollut sielläkään oppinut ranskaa


        Katainen on huono oppimaan ja aimo sekoilija muutenkin:
        Suomi tarvitsee kaksi miljoonaa maahanmuuttajaa
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001571298.html


    • Anonyymi

      Hän pyrkiikin Suomen presidentiksi, ei Ruotsin...tai mikä heillä onkaan.

      • Anonyymi

        1 §
        Kansalliskielet

        Suomen kansalliskielet ovat suomi ja ruotsi.


    • Anonyymi

      Katsokaa, pian alkaa uusinta luokan edessä -ohjelmasta.En voi ymmärtää miten toinen kotimainen on kateissa.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä ruotsin kieli olisi tärkeä, koska jokaisen olisi osattava tulla toimeen myös suomen kielellä. Tuohan on täysin turha vaatimus. Jos joku ruotsin kielinen ei osaa suomea, niin eikä siinä ole jotain mennyt pahasti pieleen.

      • Anonyymi

        Kun möin aikanaan lvi-tarvikkeita Ruotsiin, niin oli hyvä asia, että olin kunnolla opiskellut ruotsin kielen.Pikkufirmoja, joiden omistajat eivät osanneet muuta kun ruotsia.


      • Anonyymi

        Olet täsmälleen oikeassa!
        Ruotsalaisille ja suomalaisille toimivin yhteinen kieli on enkku.
        Keskimäärin ruotsalaiset osaavat sitä paremmin kuin suomalaiset ja Aaltola ilmeisen hyvin.
        Keskustelu, ja varsinkin neuvottelutilanteissa on tasapuolista käyttää molemmille vierasta mutta yhteistä kieltä.
        Pankaas ajatellen!
        Lukion jälkeen olin 3 vuotta umpiruotsalaisessa ympäristössä ja parikymmentä vuotta myöhemmin suuren yrityksen yhden tuotantolaitoksen ( n. 1000 työntekijää ) ostopäällikkönä ja ruotsalaisten materiaalitoimittajien kanssa neuvoteltaessa totesin ruotsalaisten omat peittely-yritykset kun joku meikäläinen osastopäällikkö yritti olla vieraskorea tarjotessaan kolurotsia.
        Englanniksi käydyt neuvottelut olivat tasapuolisia.

        Molemmat lapseni ovat suorittaneet virkamiesruotsin mutta seurustelu- ja neuvottelutilanteisa he käyttävät enkkua.
        Toinen lapsemme on eräässä yleiseurooppalaisessa elimessä ja häntä huvittaa se, etteivät Ruotsin kaksi edustajaa ota lainkaan huomioon, että suoalainen saattaa ymmärtää heidän keskustelunsa sävyjäkin.
        Olen itse ollut samassa tilanteessa lukuisia kertoja. Eniten Ruotsin, mutta myös Suomen puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet täsmälleen oikeassa!
        Ruotsalaisille ja suomalaisille toimivin yhteinen kieli on enkku.
        Keskimäärin ruotsalaiset osaavat sitä paremmin kuin suomalaiset ja Aaltola ilmeisen hyvin.
        Keskustelu, ja varsinkin neuvottelutilanteissa on tasapuolista käyttää molemmille vierasta mutta yhteistä kieltä.
        Pankaas ajatellen!
        Lukion jälkeen olin 3 vuotta umpiruotsalaisessa ympäristössä ja parikymmentä vuotta myöhemmin suuren yrityksen yhden tuotantolaitoksen ( n. 1000 työntekijää ) ostopäällikkönä ja ruotsalaisten materiaalitoimittajien kanssa neuvoteltaessa totesin ruotsalaisten omat peittely-yritykset kun joku meikäläinen osastopäällikkö yritti olla vieraskorea tarjotessaan kolurotsia.
        Englanniksi käydyt neuvottelut olivat tasapuolisia.

        Molemmat lapseni ovat suorittaneet virkamiesruotsin mutta seurustelu- ja neuvottelutilanteisa he käyttävät enkkua.
        Toinen lapsemme on eräässä yleiseurooppalaisessa elimessä ja häntä huvittaa se, etteivät Ruotsin kaksi edustajaa ota lainkaan huomioon, että suoalainen saattaa ymmärtää heidän keskustelunsa sävyjäkin.
        Olen itse ollut samassa tilanteessa lukuisia kertoja. Eniten Ruotsin, mutta myös Suomen puolella.

        Molemmat lapseni tekivät kesätöitä punaisilla laivoilla, työkieli oli ruotsi ja sitä piti todella osata, niin tiukka oli työhaastattelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun möin aikanaan lvi-tarvikkeita Ruotsiin, niin oli hyvä asia, että olin kunnolla opiskellut ruotsin kielen.Pikkufirmoja, joiden omistajat eivät osanneet muuta kun ruotsia.

        Tai eivät halunneet puhua enkkua koska tiesivät siellä kauppaa tekevän finskin vääntävän svedua taitonsa mukaan.
        Toimiessani ostopäällikkönä minulla oli noin 90000000 mk:n vuosibudjetti.
        90 miljoonaa markaa.
        Ruotsalaiset tarviketoimittajat eivät yrittäneetkään puhua suomea. Ruotsin vuosinani olin saanut oppikoulupohjan lisäksi välttämättömän, vähintään tyydyttävän käyttötaidon mutta en ymmärrä miksi olisin käyttänyt ruotsia.


    • Anonyymi

      40 prosentin kannatus ennen 40 nyt 3.

    • Anonyymi

      Vuosisadan ihme, luulin tohtorin osaavan toista kotimaista.

    • Anonyymi

      Itse en osaa Ruotsin kieltä,en eglannin kietä.Viellä Suomessa pärjään Suomen kielellä. Täytyy äänestää Mika Aaltoa,

    • Anonyymi

      Riman alitus dosentilta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe