"Otamme käyttöön puolijohdeakuilla varustetut sähköautomme muutaman vuoden kuluttua"

Anonyymi-ap

...sanoi Vikram Gulati, Toyota Kirloskar Motorin Intian johtaja. Se on "ajoneuvo, joka latautuu 10 minuutissa ja jonka toimintasäde on 1 200 km (750 mailia) ja elinajanodote on erittäin hyvä".

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-roll-out-solid-state-battery-evs-couple-years-india-executive-says-2024-01-11/

25

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      TM 2/2024 kertoo totuuden hypetyksestä.
      "Toyotan paljon hehkuttaman kiinteän elektrolyytin akun aikataulut ovat eläneet, mutta tuoreimpien arvioiden mukaan piensarjatuotantoa odotetaan 2027-2028 tienoilla. Tällöin kyse on muutamasta tuhannesta autosta per vuosi, josta tuotantomäärien kasvatus alkaa. Haaste kiinteän elektrolyytin akuissa on juuri tuotantomäärien kasvattamisessa".

      Turha odotella karvalakkimalleihin Suomen kauppoihin.

    • Anonyymi

      Eiköhän nuo puheet solid state akkujen tulosta voi jo unohtaa.

    • Anonyymi

      Ja taas lupauksia jotka ei toteudu. Näitä olemme saaneet kuulla ties kuinka monia vuosia.

    • Anonyymi

      "It will be a vehicle which will be charging in 10 minutes, giving a range of 1,200 kms (750 miles) and life expectancy will be very good".

      1200 km, kulutus hissutellen 17 kWh/100km = min 200 kWh akkukapasiteetti. Lataus 10-80% 10 minuutissa eli 140 kWh/10 min. Latauksen keskiteho on huimat 840 kW !!

      Tuollaiseen laturiin kun Tojon kytkee, niin jäljelle ei jää kuin kasa sulanutta metallia ja kitkerää savua..

      • Anonyymi

        Lupailijat ei näköjään ymmärrä tai edes välitä mitä puhuvat.


      • Anonyymi

        Vuonna 2021 Espoon sähkönkulutuksen huipputeho oli Carunan mukaan noin 470 MW eli olisi riittänyt vain noin 500 Toyotan solid state akun yhtäaikaiseen lataukseen.


      • Anonyymi

        Jopa 920 V jännitteellä noin 900 A latausvirta, Aika tukevaa touhua isoilla häviöillä.


    • Anonyymi

      Huvittavia nuo Tojon ulostulot pelkillä toinen toistaan kummallisimmilla konseptimalleilla ja tyhjillä range-lupauksilla. Mitään noista ei nähdä ainakaan seuraavaan 5 vuoteen. Toyota työntää markkinoille seuraavinakin vuosina pääosin polttis- ja itselataavia autoja, eihän sillä ole muuta mahdollisuutta pitää yllä nykyistä tuotantoa ja globaalia markkinaosuutta.

    • Anonyymi

      Tojopapat oli melko varmoja että tojo esittelee veretseisauttavat kiinteäelektrolyyttiset solid state-akut jo Tokion olympialaisiin. Sitten kun olympialaisia siirrettiin vuodella tuntui papparaisista aivan ymmärrettävältä että myös julkistus siirtyy vuodella. Lopulta tuli joku koomisen näköinen kevytajoneuvo 200km rangella.

      Varmaan tohjoonkin tulee joskus joku ihmeakku mutta vasta kun muut ensin keksii sen.

      Toyotan rahoitusasema on erittäin tukala ja syntyy vaikutelma että se rajoittaa jo tuotantoakin. Sitä taustaa vasten on ymmärrettävää että aina kun rahoituskierrokselle lähdetään niin yritetään kertoa miten edelläkävijöitä ollaan ja isot innovaatiot on kulman takana. Näin saadaan sen verran rahaa että on varaa taas prässätä peltiä muutamaan kehitysmaa-yarppaan.

      • Anonyymi

        Toyota on vahvasti vakuuttunut sähköautoista, joiden toimintasäde on 1200 km muutamassa vuodessa.

        Tuomme markkinoille puolijohdeakuilla varustetut sähköautomme parin vuoden kuluttua. Se on sähköauto, joka latautuu kymmenessä minuutissa, jonka toimintasäde on 1 200 kilometriä ja sen käyttöikä on erittäin hyvä, sanoi Toyota Kirloskar Motorin johtaja Vikram Gulati.

        https://alltomelbil.se/toyota-fast-overtygande-om-elbilar-med-1200-km-rackvidd-om-nagra-ar/


      • Anonyymi

        Kun joku nörtti on Japanissa piirtänyt uuden kuvan ehkä joskus tulevasta teknisin ylisanoin höystetystä konseptista, niin papat pissivät jo Suomessa hunajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on vahvasti vakuuttunut sähköautoista, joiden toimintasäde on 1200 km muutamassa vuodessa.

        Tuomme markkinoille puolijohdeakuilla varustetut sähköautomme parin vuoden kuluttua. Se on sähköauto, joka latautuu kymmenessä minuutissa, jonka toimintasäde on 1 200 kilometriä ja sen käyttöikä on erittäin hyvä, sanoi Toyota Kirloskar Motorin johtaja Vikram Gulati.

        https://alltomelbil.se/toyota-fast-overtygande-om-elbilar-med-1200-km-rackvidd-om-nagra-ar/

        Lue edellä mitä tuosta oikeasti voi ja kannattaa uskoa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        TM 2/2024 kertoo totuuden hypetyksestä.
        "Toyotan paljon hehkuttaman kiinteän elektrolyytin akun aikataulut ovat eläneet, mutta tuoreimpien arvioiden mukaan piensarjatuotantoa odotetaan 2027-2028 tienoilla. Tällöin kyse on muutamasta tuhannesta autosta per vuosi, josta tuotantomäärien kasvatus alkaa. Haaste kiinteän elektrolyytin akuissa on juuri tuotantomäärien kasvattamisessa".

        Turha odotella karvalakkimalleihin Suomen kauppoihin.


    • Anonyymi

      SolidState akut piti olla jo 3-4 vuotta sitten ja useita täyssähköautoja niillä akuilla ja pitkällä rangella, mutta eipä ole vieläkään nähty kuin yksi surkea Subarun yhteistyön kupla.

      • Anonyymi

        Solid state akku pikalatauksilla ei ole pitkäikäinen, sen kinteä elektrolyytti halkeilee jo muutaman kymmenen latauksen jälkeen. Ongelmaa ei ole kyetty vuosien aikana poistamaan. Toinen suuri este on korkea hinta. Isot akut ovat kaupallisessa mielessä liian kalliita valmistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solid state akku pikalatauksilla ei ole pitkäikäinen, sen kinteä elektrolyytti halkeilee jo muutaman kymmenen latauksen jälkeen. Ongelmaa ei ole kyetty vuosien aikana poistamaan. Toinen suuri este on korkea hinta. Isot akut ovat kaupallisessa mielessä liian kalliita valmistaa.

        Niinhän ne kosketusnäytölliset kännykätkin oli liian kalliita valmistaa mutta kehitys kehittyi. Matkapuhelimetkin maksoi joskus pienen henkilöauton verran ja olivat koulurepun kokoisia laatikoita takakontissa. Mitenkäs nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne kosketusnäytölliset kännykätkin oli liian kalliita valmistaa mutta kehitys kehittyi. Matkapuhelimetkin maksoi joskus pienen henkilöauton verran ja olivat koulurepun kokoisia laatikoita takakontissa. Mitenkäs nyt?

        Jopa 1000 A latausvirta on kuule hieman eri juttu kuin kosketusnäytön tökkiminen.


    • Anonyymi

      Toyota on tehnyt paljon lupauksia, jotka eivät ole vielä toteutuneet. Autovalmistaja on luvannut puolijohdeakkuja pitkän kantaman ominaisuuksilla ainakin kymmenen vuoden ajan.

      Sen ensimmäinen solid-state-akuilla toimiva sähköauto oli alun perin tarkoitus julkaista vuonna 2021, sitten vuonna 2022. Nyt on vuodet 2027-2028. Mutta vuonna 2030 se on edelleen rajoitettu.
      Nämä ovat vain käsitteitä, joita kehitetään. Todelliset käynnistysajat voivat ja todennäköisesti muuttuvat ennen saapumista.
      Toyota leikkasi sähköautojen myyntiennustettaan tälle vuodelle (2023) lähes 40 % aiemmin tässä kuussa. Yhtiö sanoi, että se nojautuu hybrideihinsä "välttääkseen hintakilpailun" sähköautojen kanssa.

      https://electrek.co/2023/11/21/toyotas-long-range-solid-state-ev-batteries-limited/

      • Anonyymi

        Solid State akut ovat olleet Toyotalla Japanissa koeajossa jo kolme vuotta, mutta Toyota vaatii viiden vuoden koeajoa ennenkuin ne voi laskea massatuotantoon.

        Tässä video vuodelta 2021.

        https://www.youtube.com/watch?v=cfSSHYOrQNI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solid State akut ovat olleet Toyotalla Japanissa koeajossa jo kolme vuotta, mutta Toyota vaatii viiden vuoden koeajoa ennenkuin ne voi laskea massatuotantoon.

        Tässä video vuodelta 2021.

        https://www.youtube.com/watch?v=cfSSHYOrQNI

        Saksalaiset, alkakaahan maksa Toyotalle patenttimaksuja.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solid State akut ovat olleet Toyotalla Japanissa koeajossa jo kolme vuotta, mutta Toyota vaatii viiden vuoden koeajoa ennenkuin ne voi laskea massatuotantoon.

        Tässä video vuodelta 2021.

        https://www.youtube.com/watch?v=cfSSHYOrQNI

        Toyotan massatuotanto = muutama tuhat akkua vuosikymmenen lopulla per vuosi.


    • Anonyymi

      Toyotan on pakko työntää itselataavia markkinoille vielä kauan muuten myyntimäärät romahtavat ja tehtaita joudutaan sulkemaan.

    • Anonyymi

      Turhia lupauksia vuodesta toiseen, tarvitaan jo faktaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe