...sanoi Vikram Gulati, Toyota Kirloskar Motorin Intian johtaja. Se on "ajoneuvo, joka latautuu 10 minuutissa ja jonka toimintasäde on 1 200 km (750 mailia) ja elinajanodote on erittäin hyvä".
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/toyota-roll-out-solid-state-battery-evs-couple-years-india-executive-says-2024-01-11/
"Otamme käyttöön puolijohdeakuilla varustetut sähköautomme muutaman vuoden kuluttua"
25
192
Vastaukset
- Anonyymi
TM 2/2024 kertoo totuuden hypetyksestä.
"Toyotan paljon hehkuttaman kiinteän elektrolyytin akun aikataulut ovat eläneet, mutta tuoreimpien arvioiden mukaan piensarjatuotantoa odotetaan 2027-2028 tienoilla. Tällöin kyse on muutamasta tuhannesta autosta per vuosi, josta tuotantomäärien kasvatus alkaa. Haaste kiinteän elektrolyytin akuissa on juuri tuotantomäärien kasvattamisessa".
Turha odotella karvalakkimalleihin Suomen kauppoihin. - Anonyymi
Eiköhän nuo puheet solid state akkujen tulosta voi jo unohtaa.
- Anonyymi
Ja taas lupauksia jotka ei toteudu. Näitä olemme saaneet kuulla ties kuinka monia vuosia.
- Anonyymi
"It will be a vehicle which will be charging in 10 minutes, giving a range of 1,200 kms (750 miles) and life expectancy will be very good".
1200 km, kulutus hissutellen 17 kWh/100km = min 200 kWh akkukapasiteetti. Lataus 10-80% 10 minuutissa eli 140 kWh/10 min. Latauksen keskiteho on huimat 840 kW !!
Tuollaiseen laturiin kun Tojon kytkee, niin jäljelle ei jää kuin kasa sulanutta metallia ja kitkerää savua..- Anonyymi
Lupailijat ei näköjään ymmärrä tai edes välitä mitä puhuvat.
- Anonyymi
Vuonna 2021 Espoon sähkönkulutuksen huipputeho oli Carunan mukaan noin 470 MW eli olisi riittänyt vain noin 500 Toyotan solid state akun yhtäaikaiseen lataukseen.
- Anonyymi
Jopa 920 V jännitteellä noin 900 A latausvirta, Aika tukevaa touhua isoilla häviöillä.
- Anonyymi
Huvittavia nuo Tojon ulostulot pelkillä toinen toistaan kummallisimmilla konseptimalleilla ja tyhjillä range-lupauksilla. Mitään noista ei nähdä ainakaan seuraavaan 5 vuoteen. Toyota työntää markkinoille seuraavinakin vuosina pääosin polttis- ja itselataavia autoja, eihän sillä ole muuta mahdollisuutta pitää yllä nykyistä tuotantoa ja globaalia markkinaosuutta.
- Anonyymi
Tojopapat oli melko varmoja että tojo esittelee veretseisauttavat kiinteäelektrolyyttiset solid state-akut jo Tokion olympialaisiin. Sitten kun olympialaisia siirrettiin vuodella tuntui papparaisista aivan ymmärrettävältä että myös julkistus siirtyy vuodella. Lopulta tuli joku koomisen näköinen kevytajoneuvo 200km rangella.
Varmaan tohjoonkin tulee joskus joku ihmeakku mutta vasta kun muut ensin keksii sen.
Toyotan rahoitusasema on erittäin tukala ja syntyy vaikutelma että se rajoittaa jo tuotantoakin. Sitä taustaa vasten on ymmärrettävää että aina kun rahoituskierrokselle lähdetään niin yritetään kertoa miten edelläkävijöitä ollaan ja isot innovaatiot on kulman takana. Näin saadaan sen verran rahaa että on varaa taas prässätä peltiä muutamaan kehitysmaa-yarppaan.- Anonyymi
Toyota on vahvasti vakuuttunut sähköautoista, joiden toimintasäde on 1200 km muutamassa vuodessa.
Tuomme markkinoille puolijohdeakuilla varustetut sähköautomme parin vuoden kuluttua. Se on sähköauto, joka latautuu kymmenessä minuutissa, jonka toimintasäde on 1 200 kilometriä ja sen käyttöikä on erittäin hyvä, sanoi Toyota Kirloskar Motorin johtaja Vikram Gulati.
https://alltomelbil.se/toyota-fast-overtygande-om-elbilar-med-1200-km-rackvidd-om-nagra-ar/ - Anonyymi
Kun joku nörtti on Japanissa piirtänyt uuden kuvan ehkä joskus tulevasta teknisin ylisanoin höystetystä konseptista, niin papat pissivät jo Suomessa hunajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on vahvasti vakuuttunut sähköautoista, joiden toimintasäde on 1200 km muutamassa vuodessa.
Tuomme markkinoille puolijohdeakuilla varustetut sähköautomme parin vuoden kuluttua. Se on sähköauto, joka latautuu kymmenessä minuutissa, jonka toimintasäde on 1 200 kilometriä ja sen käyttöikä on erittäin hyvä, sanoi Toyota Kirloskar Motorin johtaja Vikram Gulati.
https://alltomelbil.se/toyota-fast-overtygande-om-elbilar-med-1200-km-rackvidd-om-nagra-ar/Lue edellä mitä tuosta oikeasti voi ja kannattaa uskoa.
- Anonyymi
Toyota EV puolijohdeakuilla tulossa parin vuoden kuluttua.
https://www.motor1.com/news/704185/toyota-ev-solid-state-batteries-couple-years/- Anonyymi
TM 2/2024 kertoo totuuden hypetyksestä.
"Toyotan paljon hehkuttaman kiinteän elektrolyytin akun aikataulut ovat eläneet, mutta tuoreimpien arvioiden mukaan piensarjatuotantoa odotetaan 2027-2028 tienoilla. Tällöin kyse on muutamasta tuhannesta autosta per vuosi, josta tuotantomäärien kasvatus alkaa. Haaste kiinteän elektrolyytin akuissa on juuri tuotantomäärien kasvattamisessa".
Turha odotella karvalakkimalleihin Suomen kauppoihin.
- Anonyymi
SolidState akut piti olla jo 3-4 vuotta sitten ja useita täyssähköautoja niillä akuilla ja pitkällä rangella, mutta eipä ole vieläkään nähty kuin yksi surkea Subarun yhteistyön kupla.
- Anonyymi
Solid state akku pikalatauksilla ei ole pitkäikäinen, sen kinteä elektrolyytti halkeilee jo muutaman kymmenen latauksen jälkeen. Ongelmaa ei ole kyetty vuosien aikana poistamaan. Toinen suuri este on korkea hinta. Isot akut ovat kaupallisessa mielessä liian kalliita valmistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Solid state akku pikalatauksilla ei ole pitkäikäinen, sen kinteä elektrolyytti halkeilee jo muutaman kymmenen latauksen jälkeen. Ongelmaa ei ole kyetty vuosien aikana poistamaan. Toinen suuri este on korkea hinta. Isot akut ovat kaupallisessa mielessä liian kalliita valmistaa.
Niinhän ne kosketusnäytölliset kännykätkin oli liian kalliita valmistaa mutta kehitys kehittyi. Matkapuhelimetkin maksoi joskus pienen henkilöauton verran ja olivat koulurepun kokoisia laatikoita takakontissa. Mitenkäs nyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän ne kosketusnäytölliset kännykätkin oli liian kalliita valmistaa mutta kehitys kehittyi. Matkapuhelimetkin maksoi joskus pienen henkilöauton verran ja olivat koulurepun kokoisia laatikoita takakontissa. Mitenkäs nyt?
Jopa 1000 A latausvirta on kuule hieman eri juttu kuin kosketusnäytön tökkiminen.
- Anonyymi
Toyota on tehnyt paljon lupauksia, jotka eivät ole vielä toteutuneet. Autovalmistaja on luvannut puolijohdeakkuja pitkän kantaman ominaisuuksilla ainakin kymmenen vuoden ajan.
Sen ensimmäinen solid-state-akuilla toimiva sähköauto oli alun perin tarkoitus julkaista vuonna 2021, sitten vuonna 2022. Nyt on vuodet 2027-2028. Mutta vuonna 2030 se on edelleen rajoitettu.
Nämä ovat vain käsitteitä, joita kehitetään. Todelliset käynnistysajat voivat ja todennäköisesti muuttuvat ennen saapumista.
Toyota leikkasi sähköautojen myyntiennustettaan tälle vuodelle (2023) lähes 40 % aiemmin tässä kuussa. Yhtiö sanoi, että se nojautuu hybrideihinsä "välttääkseen hintakilpailun" sähköautojen kanssa.
https://electrek.co/2023/11/21/toyotas-long-range-solid-state-ev-batteries-limited/- Anonyymi
Solid State akut ovat olleet Toyotalla Japanissa koeajossa jo kolme vuotta, mutta Toyota vaatii viiden vuoden koeajoa ennenkuin ne voi laskea massatuotantoon.
Tässä video vuodelta 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=cfSSHYOrQNI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Solid State akut ovat olleet Toyotalla Japanissa koeajossa jo kolme vuotta, mutta Toyota vaatii viiden vuoden koeajoa ennenkuin ne voi laskea massatuotantoon.
Tässä video vuodelta 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=cfSSHYOrQNISaksalaiset, alkakaahan maksa Toyotalle patenttimaksuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaiset, alkakaahan maksa Toyotalle patenttimaksuja.
Päinvastoin Tojotan pitää maksaa Saksalaisille.
https://tekniikanmaailma.fi/volkswagen-kertoo-lupaavista-tuloksista-kiintean-elektrolyytin-akkujen-parissa-ylitti-merkittavasti-tavoitteet/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotan-ensimmainen-automalli-oli-royhkea-kopio/4b8db1e6-848c-3491-a288-9935d6199795
Tojota on copy paste firma joka ei ole keskinyt itse yhtään mitään ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Solid State akut ovat olleet Toyotalla Japanissa koeajossa jo kolme vuotta, mutta Toyota vaatii viiden vuoden koeajoa ennenkuin ne voi laskea massatuotantoon.
Tässä video vuodelta 2021.
https://www.youtube.com/watch?v=cfSSHYOrQNIToyotan massatuotanto = muutama tuhat akkua vuosikymmenen lopulla per vuosi.
- Anonyymi
Toyotan on pakko työntää itselataavia markkinoille vielä kauan muuten myyntimäärät romahtavat ja tehtaita joudutaan sulkemaan.
- Anonyymi
Turhia lupauksia vuodesta toiseen, tarvitaan jo faktaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102850- 1112096
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei431554- 2601398
- 701003
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47911Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77880- 55874
- 44785
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93736