TM talvivertailujen voitot: VW-konserni 9 - Toyota-konserni 1

Anonyymi-ap

VW Golf v. 2005
Skoda Suberb v.2009
Skoda Yeti v. 2010
VW Passat v. 2015
Audi A4 v. 2016
Audi Q2 v. 2017
Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
Skoda Octavia v. 2021
Skoda Fabia v. 2022

Toyota Corolla v.2020

180

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skoda 4 - Toyota 1

      • Anonyymi

        listassa ei mukana yhtään oikeaa skodaa
        vw kopioita vain
        lpettakaa kääkät se vw v maineella ratsatus
        tai puhukaa asioista edes niiden oikeilla nimillä
        yhtään skodaa skeidaa tuossa listassa ei ole
        kys merkin valmistus loppunut 1991


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        listassa ei mukana yhtään oikeaa skodaa
        vw kopioita vain
        lpettakaa kääkät se vw v maineella ratsatus
        tai puhukaa asioista edes niiden oikeilla nimillä
        yhtään skodaa skeidaa tuossa listassa ei ole
        kys merkin valmistus loppunut 1991

        Vituttaako, vituttaako? Kuuntelen.

        Skoda on vienyt talvivertailuissa Toyotaa kuin metrin mittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vituttaako, vituttaako? Kuuntelen.

        Skoda on vienyt talvivertailuissa Toyotaa kuin metrin mittaa.

        ei skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa
        omilla autoillaan eikä tule koskaan voittamaankaan
        tosi fakta jolle et voi mitään
        kato kääkkä konepellin alle siellä se oikea merkki o ei skoda vaan vw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa
        omilla autoillaan eikä tule koskaan voittamaankaan
        tosi fakta jolle et voi mitään
        kato kääkkä konepellin alle siellä se oikea merkki o ei skoda vaan vw

        Nyt menee jo epätoivoksi Terolla😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menee jo epätoivoksi Terolla😂😂😂

        Tuo "Nyt" lauseen alussa on harhaanjohtava, Tero on ollut epätoivoinen jo vuosia.

        Skoda pieksee Toyotan talvivertailujen voitoissa 4-1 eikä siinä auta kenenkään itkemiset yhtään mitään. Skodat on rakennettu VW-konsernin tekniikalle ja se on hyvää tekniikkaa. Sekös teroa potuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        listassa ei mukana yhtään oikeaa skodaa
        vw kopioita vain
        lpettakaa kääkät se vw v maineella ratsatus
        tai puhukaa asioista edes niiden oikeilla nimillä
        yhtään skodaa skeidaa tuossa listassa ei ole
        kys merkin valmistus loppunut 1991

        Skoda on edelleen voimissaan ja VW omistaa sen ja yhteistyön tulokset ovat melkoisen hyviä. Talviautovertailussa useita voittoja ja samoin testeissä ja vertailuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa
        omilla autoillaan eikä tule koskaan voittamaankaan
        tosi fakta jolle et voi mitään
        kato kääkkä konepellin alle siellä se oikea merkki o ei skoda vaan vw

        KATOPPA TERO SINNE TOYOTAN KONEPELLIN ALLE SIELLA ON BMWN MOOTTORI SUBARUN MOOTTORI EI TOYOTA VAAN BMW TAI SUBARU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa
        omilla autoillaan eikä tule koskaan voittamaankaan
        tosi fakta jolle et voi mitään
        kato kääkkä konepellin alle siellä se oikea merkki o ei skoda vaan vw

        Koita nyt päättää, miten se on. Jos Skoda on VW, niin VW on ehdottomasti eniten myyty merkki. Jos ei ole, niin Toyota on merkkinä eniten myyty, vielä.


    • Anonyymi

      Skoda on laittanut Tojoa kuokkaan jo koko tämän vuosituhannen ajan. Tojo jäi vanhaan maailmaan mutta VW laittoi Skodan aivan uuteen kuosiin.

      Tässä yksi osoitus Toyotan jälkeenjääneisyydestä.
      TM:n talvivertailussa Skoda on valittu kaikkein parhaimmaksi neljä kertaa. Tojo vain yhden kerran.

    • Anonyymi

      Vertailut kun se ei näytä kokonais kuvaa koko auton elinkaaren suhteen. Siellä ei vertailla esim. kestävyyttä. Tojotalla ajetaan ilman vikoja 10 vuotta, mutta Skoda on valmis paaliin jo 10 vuoden iässä.

      • Anonyymi

        Miten tyhmä sinä olet?

        Avauksessa kerrotaan faktat talvivertailun tuloksista. Sinä vastaat persereiän arvoisella kommentilla. Ei mitään lähdetietoa.

        Kun veisi tikkarin lapselta.


      • Anonyymi

        Oletko hölmö? Miksi uuden auton ostajaa edes kiinnostaisi, kuinka hänen ostamansa auto toimisi 10 vuoden päästä? Tyypillinen vanhalla paskalla ajavan kommentti. Tosin kannattaa varautua siihen, että yksikään nykyajan auto ei ehkä ole enää ”viaton” 10 vuoden päästä. Se, että 90-luvun Corolla toimii vieläkin ei ole tae siitä, että nykyiset kykenevät samaan. Ruoste on oma juttunsa, ja sitä vastaan ”perähikiän penat” pärjää Kemppinsä avulla, mutta….


      • Anonyymi

        Näille tojofaneille kyllä kelpasi hehkuttelunaiheeksi moneksi vuodeksi kun Tojo sattui kerran voittamaan. Nyt sitten nelinkertaisen voittajan Skodan meriittejä dissataan.

        Tuollaista tuo tojotistin elämä näyttää olevan kaikissa asioissa. Niin luuserimeininkiä.


    • Anonyymi

      Vuonna 2023 Toyota myi huippuautoja 6631 kpl enemmän kuin muu merkki.

      Suomalaiset tietää mikä on hyvä auto. Toyota.

      • Anonyymi

        Suomalaiset ostivat viime vuonna 21.000 VW-konsernin valmistamaa autoa. Vain 14.500 Toyota-konsernin autoa.

        Kun katsotaan mitä suomalaiset ostavat niin VW-konsernin ylivoima on ollut musertava jo monta vuosikymmentä.

        Mutta ei sillä ole mitään merkitystä tässä yhteydessä.
        Merkkinä Skoda on voittanut TM:n talvivertailun neljä kertaa, Volkkari kaksi kertaa ja tojo VAIN YHDEN KERRAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ostivat viime vuonna 21.000 VW-konsernin valmistamaa autoa. Vain 14.500 Toyota-konsernin autoa.

        Kun katsotaan mitä suomalaiset ostavat niin VW-konsernin ylivoima on ollut musertava jo monta vuosikymmentä.

        Mutta ei sillä ole mitään merkitystä tässä yhteydessä.
        Merkkinä Skoda on voittanut TM:n talvivertailun neljä kertaa, Volkkari kaksi kertaa ja tojo VAIN YHDEN KERRAN.

        Suomalaiset ostivat ylivoimaisesti eniten autovalmistaja Toyotan tuotteita, kakkonen kisassa jäi hippoluvulle, yli 6600 autoa jälkeen Toyotasta!


    • Anonyymi

      Lonkswagen paska auto.

      • Anonyymi

        Tyypillinen vanhalla paskalla ajavan kommentti.


    • Anonyymi

      "Suomalaiset ostivat ylivoimaisesti eniten autovalmistaja Toyotan tuotteita, kakkonen kisassa jäi hippoluvulle, yli 6600 autoa jälkeen Toyotasta!"

      Pikkufisu uhoaa tyhjää. 21.000 suomalaista valitsi vuonna 2023 autokseen VW-konsernin auton. Vain 14.500 tytyi riisiritsaan.

      TM:n talvivertailuissa kuksmanni-konserni vie riisiritsoja 9-1.

      VW Golf v. 2005
      Skoda Suberb v.2009
      Skoda Yeti v. 2010
      VW Passat v. 2015
      Audi A4 v. 2016
      Audi Q2 v. 2017
      Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
      Skoda Octavia v. 2021
      Skoda Fabia v. 2022

      Toyota Corolla v.2020

      Haluatko lisää nöyryytyksiä? Puhutaanko kuinka paljon enemmän saksmanni-mobiililla ajetaan vuodessa kuin tojon pihakoristeella?

    • Anonyymi

      Toyota juhlii kun muut merkit kahmii testivoittoja!

      • Anonyymi

        Toyota pomot ainaki juhlii kun taas on myyty paljon pa*kaa.


    • Anonyymi

      listassa ei mukana yhtään oikeaa skodaa
      vw kopioita vain
      lpettakaa kääkät se vw v maineella ratsatus
      tai puhukaa asioista edes niiden oikeilla nimillä
      yhtään skodaa skeidaa tuossa listassa ei ole
      kys merkin valmistus loppunut 1991

      Vituttaako, vituttaako? Kuuntelen.

      Skoda on vienyt talvivertailuissa Toyotaa kuin metrin mittaa.










      Vituttaako, vituttaako? Kuuntelen.

      Skoda on vienyt talvivertailuissa Toyotaa kuin metrin mittaa.
      ei skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa
      omilla autoillaan eikä tule koskaan voittamaankaan
      tosi fakta jolle et voi mitään
      kato kääkkä konepellin alle siellä se oikea merkki o ei skoda vaan vw









      ei skoda ei ole koskaan voittanut toyotaa
      omilla autoillaan eikä tule koskaan voittamaankaan
      tosi fakta jolle et voi mitään
      kato kääkkä konepellin alle siellä se oikea merkki o ei skoda vaan vw

      Nyt menee jo epätoivoksi Terolla😂😂😂

      En tiedä Teroista mutta sen tiedän että kääkkien skodissa /skeidoissa rallattaa kaikissa joko volskin bensa tai diesel pata siinä on sulle faktaa eikä epätoivoa
      eli se niistä skodan talvitesteistä
      jos olisi oikea skoda ei lähtisi käyntiin pakkasilla ollenkaan ! joskus elämän faktat harvittaa
      volkkari kyllä osaa tehdä moottoreita ja autoja
      skoda ei
      nyky skodissa ei muuta skoda ole kuin keulamerkki ka sen tietää kääkkä itsekkin jos vain haluaa

      • Anonyymi

        Olipa taas avautuminen kun Skoda on ylivoimainen talvivertailuissa. Skoda on osa VW-konsernia ja rakennetaan konsernin tekniikalle. Ei siinä ole mitään ihmettelemistä.
        Paras on paras ja Tojota tuodaan talvitesteistä pois hinausautolla.


    • Anonyymi

      Suomalaiset ostivat ylivoimaisesti eniten autovalmistaja Toyotan tuotteita, kakkonen kisassa jäi omille hippoluvulle, yli 6600 autoa jälkeen Toyotasta!
      Laatu myy.

      • Anonyymi

        21.000 suomalaista osti VW-konsernin valmistaman auton viime vuonna. Tojo jäi kauaksi taakse.
        Aivan niinkuin talvivertailuissakin.


      • Anonyymi

        Juu kommarit ostaa aatteen velvoittamana itäloosteri Toyotaa kun Ladaa ja Mossea eivät mistään enää saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kommarit ostaa aatteen velvoittamana itäloosteri Toyotaa kun Ladaa ja Mossea eivät mistään enää saa

        voi kuule komunisti autoja ovat fso trabant lada ja skoda

        toivoisit varmaan kääkkä kommarina että volkkari ottaisi nuo loputkin kommunisti merkit helmaansa ja antaisi tekniikkansa ja laatunsa näillä skodan lisäksi
        onneksi volsu ei halua lisää halpamerkkejä
        aikoo karsia / lopettaa ne 2025 mennessä ja keskittyä autoihin vw ja audiin
        siis hei hei seatille ja skodalle


    • Anonyymi

      Kyllä saksalainen talviauton osaa tehdä.

      • Anonyymi

        juu saksmanni osaa ei tsekki ja espanian ihme jotka kulkee vw siivillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu saksmanni osaa ei tsekki ja espanian ihme jotka kulkee vw siivillä

        Skoda ja Seat ovat osaavia valmistajia jotka hyödyntävät laadukasta ja hienoa tekniikkaa jota VW tarjoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ja Seat ovat osaavia valmistajia jotka hyödyntävät laadukasta ja hienoa tekniikkaa jota VW tarjoaa.

        vw on pelastanut nämä merkit niitä ei olisi ilman volsua / sen osia ja moottoria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vw on pelastanut nämä merkit niitä ei olisi ilman volsua / sen osia ja moottoria

        Näin se maailma pyörii. Isommat firmat ostaa pienempiä laajentuakseen.
        Tässä tapauksessa lopputuloksena on VW-konserni jonka osa Skoda on.
        Hyviä talviautoja näkyy Skoda väsäävän kun voittoja on neljä.
        Volsulla vain kaksi.
        Skodalla menee hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se maailma pyörii. Isommat firmat ostaa pienempiä laajentuakseen.
        Tässä tapauksessa lopputuloksena on VW-konserni jonka osa Skoda on.
        Hyviä talviautoja näkyy Skoda väsäävän kun voittoja on neljä.
        Volsulla vain kaksi.
        Skodalla menee hyvin.

        Itäauto on voimissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäauto on voimissaan.

        Voittaja on voittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itäauto on voimissaan.

        Eurooppalainen kun on, siinä se.


    • Anonyymi

      Jos tojo ei ole itäauto niin mikä sitten?

      • Anonyymi

        Kaikki japanilaiset ja korealaiset ovat itäautoja.


    • Anonyymi

      Kummasti länsiautot voittaa näitäkin vertailuja, vaikka siinä ei testata kuin talviominaisuuksia. Sitten kun verrataan ja mitataan autojen ominaisuuksia ja arvoja perusolosuhteissa, niin ero vain kasvaa saksalaisten eduksi ja VW Ag:n eduksi.

      • Anonyymi

        Honda Civic voitti viimevuoden testin ylivoimaisesti. Mutta se on laatuauto jos Toyotaan vertaa. Tätä ei kannata unohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda Civic voitti viimevuoden testin ylivoimaisesti. Mutta se on laatuauto jos Toyotaan vertaa. Tätä ei kannata unohtaa.

        https://tekniikanmaailma.fi/paras-talviauto-2020/
        Hondat voi unohtaa, kallis ja vähän vaihtoehtomalleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://tekniikanmaailma.fi/paras-talviauto-2020/
        Hondat voi unohtaa, kallis ja vähän vaihtoehtomalleja.

        Mitä mallien määrä merkitsee siihen onko auto hyvä? Honda on kuitenkin aasialaisista parasta.
        Mutta tässä ketjussa on puhe VW:n autojen ylivoimasta TM:n talvivertailuissa kautta aikojen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mallien määrä merkitsee siihen onko auto hyvä? Honda on kuitenkin aasialaisista parasta.
        Mutta tässä ketjussa on puhe VW:n autojen ylivoimasta TM:n talvivertailuissa kautta aikojen.

        Volkkarien kestävyys on surkealla tasolla, öljynkulutus, moottoriongelmat ja vaihteistoviat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkarien kestävyys on surkealla tasolla, öljynkulutus, moottoriongelmat ja vaihteistoviat.

        Kannattaa nyt muistaa että Toyota on TM:n talvivertailuiden ainoa auto kautta aikojen joka jouduttiin tuomaan Lapista pois hinausauton lavalla kun sähköjärjestelmä kyykkäsi monta kertaa eikä mitään korjausta löytynyt asiaan.

        Että sellaista kestävyyttä Toyotalta kun uusikin auto kyykähtelee pakkasissa toistuvasti.

        Ja pitä muistaa että TM:llä oli kaksi Yarista tuolla ja molemmissa oli samoja ongelmia. Selkeä tyyppivika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa nyt muistaa että Toyota on TM:n talvivertailuiden ainoa auto kautta aikojen joka jouduttiin tuomaan Lapista pois hinausauton lavalla kun sähköjärjestelmä kyykkäsi monta kertaa eikä mitään korjausta löytynyt asiaan.

        Että sellaista kestävyyttä Toyotalta kun uusikin auto kyykähtelee pakkasissa toistuvasti.

        Ja pitä muistaa että TM:llä oli kaksi Yarista tuolla ja molemmissa oli samoja ongelmia. Selkeä tyyppivika.

        Taaviskodasta meni koko vaihdelaatikko vaihtoon kestotestissä kun se ei kestänyt uutenakaan. Sanoi vaan kaput da da! Zekkoslovakiasta ei koskaan ole tullut muuta kuin jotain zetor-laatuista. Viljelijät tietää. Itäblokin traktoreita ja autoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa nyt muistaa että Toyota on TM:n talvivertailuiden ainoa auto kautta aikojen joka jouduttiin tuomaan Lapista pois hinausauton lavalla kun sähköjärjestelmä kyykkäsi monta kertaa eikä mitään korjausta löytynyt asiaan.

        Että sellaista kestävyyttä Toyotalta kun uusikin auto kyykähtelee pakkasissa toistuvasti.

        Ja pitä muistaa että TM:llä oli kaksi Yarista tuolla ja molemmissa oli samoja ongelmia. Selkeä tyyppivika.

        tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


    • Anonyymi

      Tojota voitti sen kerran kun vertailussa ei ollu yhtään vw:n valmistamaa autoa mukana. Vertailussa oli silloin mukana mm. fso trabant mosse lada warre ja bemari.

    • Anonyymi

      Tojo tuli talvitesteistä pois hinausauton lavalla. Sähköt toimi kuin Lucas vanhan ajan Fordeissa eli ei ollenkaan.

    • Anonyymi

      Arki vw:n kanssa on tätä:
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Kuten TM:n testaajat kertoivat, että oli oma moka kun eivät osanneet käyttää autoa oikein, vaikka ohjekirjassa oli asiasta kerrottu ja varoitettu.
        Tiesit kyllä tämän sinäkin, mutta et malttanut yrittää kääntää ketjun sanomaa toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten TM:n testaajat kertoivat, että oli oma moka kun eivät osanneet käyttää autoa oikein, vaikka ohjekirjassa oli asiasta kerrottu ja varoitettu.
        Tiesit kyllä tämän sinäkin, mutta et malttanut yrittää kääntää ketjun sanomaa toiseksi.

        Ei saa vw käyttää talvella.😁🤣


    • Anonyymi

      Hienosti on VW Ag:n autot pärjänneet, mutta kenen se oikeasti yllättäisi?
      Skoda on erityisen hyvin onnistunut tekemään loistavia talviautoja ja siksi se on suosikkiauto.

      • Anonyymi

        Ei yllätä ketään.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yllätä ketään.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. Tässä vaiheessa emme vielä tienneet bugista.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Virta oli loppu kun testaajat käyttivät autoa vastoin ohjekirjan neuvoa ja varoitusta.
        Ei autoa saa jättää yöksi jos akut ovat tyhjinä ja testaat myönsivät tyhmyytensä kun eivät tajunneet selvää asiaa ja ohjeetkin jäi lukematta.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla on ainoa talvitestivoittaja, jota on myyty paljon.

      • Anonyymi

        Onko tuo joku peruste mihinkään? Toyota roikottaa samaa mallinimeä ikuisuuksia ja tekee kovin monenlaisia, kokoisia ja tekniikalla samalla nimellä. Muut sentään luopuvat kun mallilla ei ole juurikaan mitään yhteistä tulevien autojen kanssa. Silti Corolla on pärjännyt testeissä ja vertailussa kovin vaatimattomasti ja talvivertailussahan on mukana vain sen vuoden uutuus mallit ja Toyotan "onni" oli ettei mukana ollut yhtään VW Ag:n autoa.


    • Anonyymi

      Niin paljon en autoa tarvitsekaan että ostaisin aasialaisen auton, mukaan lukien Volvon.

    • Anonyymi

      Ottaa se koville Toyotan omapojalla kun VW voittaa aina ja kaikkialla Toyotan.

    • Anonyymi

      "Toyota Corolla on ainoa talvitestivoittaja, jota on myyty paljon."

      Talvitestin voittaja VW Golf v. 2005. Niitä on ostettu maailmassa yli 30 miljoonaa kappaletta. Ja kaikki Golfit ovat konseptiltaan sama auto.

      Päinvastoin kuin Corolla joka on vain mallinimi kaikille Toyotan tekemille tuon kokoluokan autoille. Aluksi ne olivat takavetoisia ja joskus myöhemmin siirrtyyttiin etuvetoon.
      Kaikki autotekniikasta ymmärtävät tietävät että Toyotan halu tehdä Corollasta paljon myyty mallinimi on vain huoraamista. Täysin eri konseptille tehdyistä automalleista annetaan sama mallinimi.
      Voi noinkin tehdä mutta huoraamista se silti on.

      • Anonyymi

        Toyotan omapoika ei paljon faktoille anna painoa, vaan keksii aina kivoja otsikkoja ja tulkitsee lukemaansa väärin jne... Mutta annetaan hänelle anteeksi, hän on yksinäinen ja koko elämä ja päivät kuluvat Suolen palstoilla kerjäten huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omapoika ei paljon faktoille anna painoa, vaan keksii aina kivoja otsikkoja ja tulkitsee lukemaansa väärin jne... Mutta annetaan hänelle anteeksi, hän on yksinäinen ja koko elämä ja päivät kuluvat Suolen palstoilla kerjäten huomiota.

        Fakta on kuitenkin selkeästi se et laatuautot voittanu enemmän testejä kuin paskaalaatua edustavat tojot.


    • Anonyymi

      Nämä ovat niitä kausivaloja.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
      Akku sippasi ja jäätyi.

      • Anonyymi

        Montako kertaa yrität keventää paineitasi tuolla samalla jutulla josta kerrot vain puolet?
        VW:n ohjekirjassa varoitetaan ja kielletään jättää auto pakkaseen jos akut on päästetty loppuun. TM:n testaajat kertoivat itse nolona kuinka olivat tyhmiä, eivätkä ymmärtäneet asiaa ajatella ja toiseksi ohjeet jäi lukematta.
        Yrittivät testata rangea ja päivä päättyi kesken ja ajattelivat jatkaa lataamatta seuraavana päivänä, kovin ajattelemattomia ja tyhmiähän nuo testaajat olivat.


      • Anonyymi

        Taitaa tämä ketju olla kovin ilkeä paikka Toyotan omapojalle kun pitää yrittää kääntää juttua toisaalle ja vielä noin surkealla yrityksellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa tämä ketju olla kovin ilkeä paikka Toyotan omapojalle kun pitää yrittää kääntää juttua toisaalle ja vielä noin surkealla yrityksellä?

        On aika helppoa sanoa syvällä rintaäänellä että Toyota ei saa toista suonenvetoa tänä vuonna. Prius ei tule missään nimessä olemaan vuoden 2024 talviauto.
        Tuskin myöskään ID.7. En usko keskikastia parempaa sijoitusta kummallekaan.
        VW:n johdolla 9-1 tilanteesta lähdetään kohti ensi talvea.


    • Anonyymi

      Näin siinä taas kävi huijauskonsernin tuotteelle.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
      Akku sippasi ja jäätyi kalikaksi.

      • Anonyymi

        Tuoko on parasta mihin enää pystyt, taitaa kasetti on melkoisessa solmussa, hihii!


    • Anonyymi

      VW tekee laatua ja osaaminen muita edellä.

      • Anonyymi

        Täyttä totta.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
        Aamulla akku ja auto olivat täysin mykkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä totta.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
        Aamulla akku ja auto olivat täysin mykkiä.

        Väärinkäytölle ei edes VW voi mitään. Harva auto lähtee käyntiin kun akut ajetaan tarkoituksella tyhjiin ja jätetään auto lataamatta kovaan pakkaseen.
        Edelleen jatkat samaa apinointia, oletko sairas?


    • Anonyymi

      Pääsikö Tojo tällä kertaa omin voimin pois Lapista vai pitikö hinata niinkuin viimeksi?

      • Anonyymi

        Ei päässyt, hinuria tarvittiin jälleen.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
        Aamulla akku ja auto olivat täysin mykkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei päässyt, hinuria tarvittiin jälleen.
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
        Aamulla akku ja auto olivat täysin mykkiä.

        Olet siis sairas.
        Veikö Toyotan surkeus mielenterveyden noin heikkoon kuntoon?
        Huomenna menet sitten terveyskeskukseen ja ota luuri tai läppärisi mukaan ja näytä kirjoituksesi lääkärille, niin pääset kyllä äkkiä hoitoon ja maailmasi alkaa taas hymyilemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis sairas.
        Veikö Toyotan surkeus mielenterveyden noin heikkoon kuntoon?
        Huomenna menet sitten terveyskeskukseen ja ota luuri tai läppärisi mukaan ja näytä kirjoituksesi lääkärille, niin pääset kyllä äkkiä hoitoon ja maailmasi alkaa taas hymyilemään.

        Sano sama pettyneelle volksvaggenheimolaiselle.

        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
        Aamulla akku ja auto olivat täysin mykkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano sama pettyneelle volksvaggenheimolaiselle.

        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
        Aamulla akku ja auto olivat täysin mykkiä.

        Montako spämmiä kehtaat laittaa samaan ketjuun, vai eikö menttaali kestä muuten, hihii!

        Odotetaan kuitenkin tulokset testistä ja unohdetaan nuo testaajien mokat ja auton väärinkäytöt.


    • Anonyymi

      Eikö olekin jännää kun VW:n autot ovat voittaneet 9 kertaa ja Toyota yhden vaivaisen kerran kun silloin ei ollut VW mukana?
      Hauskinta tuossa on myös se, että tuo Corolla oli uusinta uutta Toyotalta ja parin kuukauden päästä vanha Skoda Octavia voitti Corollan pystyyn parivertailussa.

    • Anonyymi

      Toyota ajo rinnalle liikennevaloissa näin heti YLIMIELISEN TOYOTA KUSKIN NYT VIEDÄÄN SAKSALAISTA LAATUAUTOA toyotan rinnalla oli neliveto sinne jäi toyota sutimaan ja nastat kipinöi VALOJEN VILKUTTELU JA AJETTIIN AIVAN KONTTIIN KIINNI MUTTA EI RAHKEET RIITTÄ NY MENNÄ OHI SILLÄ PASKALLA TOYOTALLA.KYLLÄ SAIN HYVÄT NAURUT.HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    • Anonyymi

      VWn menestys on tätä:
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.
      Accumulator kaputt.

      • Anonyymi

        Olet kovin eduksi Toyotan omistajille, nostat heidän mainettaan ahkeraan.


    • Anonyymi

      Skoda 4 - Toyota 1

      • Anonyymi

        VW Ag 9 - Toyota 1.


    • Anonyymi

      TM
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

    • Anonyymi

      Kylläpä VW on ollut ylivoimainen talvivertailuissa kautta aikojen.
      VW / Toyota 9/1.

    • Anonyymi

      Tänä vuonna Skodaa ei otettu testeihin mukaan jottamuillakin olisi mahdollisuuksia.

      • Anonyymi

        Huhun mukaan Toyota maksoi tuota ison rahan ja antoi ilmaiseksi autoja huoltokäyttöön.


    • Anonyymi

      6631 kpl.

    • Anonyymi

      Kylläpä VW:n autot ja merkit ovat menestyneet loistavasti myös talviautovertailuissa.
      Ei ole ihme jos niitä myydään meillä eniten vuodesta toiseen, viime vuonnakin jopa 6527 autoa enemmän kuin Toyotan merkkejä ja malleja.

      • Anonyymi

        Jo pelkästään Skoda on apsinut neljä voittoa.
        Konserni jyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo pelkästään Skoda on apsinut neljä voittoa.
        Konserni jyrää.

        Ja Octavia voitti tuon ainoan voiton Toyotalle tuoneen Corollan parivertailussa parin kuukauden sisään talvivertailusta pystyyn, vaikka oli jo vanhentunut malli.


    • Anonyymi

      Tero vaikenee kun ei oikein muuta voi.

    • Anonyymi

      TOYOTA ON SYVÄKYYKYSSÄ WAG AUTOJEN EDESSÄ.HAAAAAAAAAAAAAAA

      • Anonyymi

        6631 kpl. kaihertaa pitkälle tätä vuotta


      • Anonyymi

        21.000 suomalaista valitsi itselleen VW-konsernin valmistaman auton. Se on varmin tapa saada parhaan talviauton itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        21.000 suomalaista valitsi itselleen VW-konsernin valmistaman auton. Se on varmin tapa saada parhaan talviauton itselleen.

        6631 tojo bpitti


    • Anonyymi

      VW konserni on voittanut talvivertailun yhdeksän kertaa. Siinä yksi syistä jonka vuoksi 21.000 suomalaista osti viime vuonna VW-konsernin valmistaman auton.
      Konsernin autot ovat aina olleet suomalaisten ykkös valinta. Jo vuosikymmeniä.

    • Anonyymi

      Ostin tuon 2016 talvitestin voittajan ja yksi huonoimmista autoista mitä itellä ollut.
      Siinä oli autona paljon hyvää mutta voi että sitä pajalla käyntien määrää. Softa oli ihan mahdoton. Kaiki toimi täysin satunnaisesti.

      Pahinta oli kuitenkin se voimalinja. Diesel kone oli iha hyvä joskin jyrisi kovasti, mutta se "vaihteisto".

      • Anonyymi

        Kun ajaa liian pienellä vaihteella, niin täristähän se kone. Ei kannata noudattaa sitä vaihtosuosittelijaa, se on tehty vain mahdollisimman pientä kulutusta varten ja haluaa liian isoa vaihdetta liian pienillä kierroksilla, varsinkin jos on vähänkin ylmäkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ajaa liian pienellä vaihteella, niin täristähän se kone. Ei kannata noudattaa sitä vaihtosuosittelijaa, se on tehty vain mahdollisimman pientä kulutusta varten ja haluaa liian isoa vaihdetta liian pienillä kierroksilla, varsinkin jos on vähänkin ylmäkeä.

        Mitä vaihtosuosittelijaa? Sehän on automaatti ja kyllä tehtaan pitää tietää miten se ohjelmoidaan kunnolliseksi. jos tehdas päättää kikkailla kulutuksen ja päästön vuoksi pistämällä koneen jyrisemään (automaatti) niin kyllä se on auton vika ei kuljettajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vaihtosuosittelijaa? Sehän on automaatti ja kyllä tehtaan pitää tietää miten se ohjelmoidaan kunnolliseksi. jos tehdas päättää kikkailla kulutuksen ja päästön vuoksi pistämällä koneen jyrisemään (automaatti) niin kyllä se on auton vika ei kuljettajan.

        Jos halua kierrättää konetta omaksi huvikseen niin aina VAGeissa on ollut aina käytössä S-mode joka pitää kierrokset korkealla.
        Ettei vanhaan maailmaan juuttuneelle setämiehellekään tule oloa että kone jyristää.


    • Anonyymi

      Euroopassa tehdään toimivia ja mukavia talveen sopivia autoja ja ovathan ne myyneet meillä aina parhaiten ja myös tulevaisuudessa.
      Aasialainen tuotanto perustuu säästämiseen kaikessa ja eurooppalainen taas haluaa tehdä parasta jokaiseen autoluokkaan.

      • Anonyymi

        VW:n halpuutuksen vuoksi niistä paukkui jakopäät ja automaatit ja lisäksi vakiovarustelu 70-luvun Ladan tasolla.
        Diesel-gate oli myös hieno osoitus siitä miten tehdään parasta laatua... huijaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n halpuutuksen vuoksi niistä paukkui jakopäät ja automaatit ja lisäksi vakiovarustelu 70-luvun Ladan tasolla.
        Diesel-gate oli myös hieno osoitus siitä miten tehdään parasta laatua... huijaamalla.

        Olihan surkea provo, yritä enemmän.
        Olitko syntynyt edes tuohon ”Lada” aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan surkea provo, yritä enemmän.
        Olitko syntynyt edes tuohon ”Lada” aikaan?

        Ei taaskaan kasetti kestänyt VW-konsernin ylivoimaa.

        VW Golf v. 2005
        Skoda Suberb v.2009
        Skoda Yeti v. 2010
        VW Passat v. 2015
        Audi A4 v. 2016
        Audi Q2 v. 2017
        Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
        Skoda Octavia v. 2021
        Skoda Fabia v. 2022

        Toyota Corolla v.2020


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Katsopa tästä.

        Ei taaskaan kasetti kestänyt VW-konsernin ylivoimaa.

        VW Golf v. 2005
        Skoda Suberb v.2009
        Skoda Yeti v. 2010
        VW Passat v. 2015
        Audi A4 v. 2016
        Audi Q2 v. 2017
        Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
        Skoda Octavia v. 2021
        Skoda Fabia v. 2022

        Toyota Corolla v.2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa tästä.

        Ei taaskaan kasetti kestänyt VW-konsernin ylivoimaa.

        VW Golf v. 2005
        Skoda Suberb v.2009
        Skoda Yeti v. 2010
        VW Passat v. 2015
        Audi A4 v. 2016
        Audi Q2 v. 2017
        Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
        Skoda Octavia v. 2021
        Skoda Fabia v. 2022

        Toyota Corolla v.2020

        VW-konserni on hallinnut talvivertailujen suvereenisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW-konserni on hallinnut talvivertailujen suvereenisti.

        Ei se siltä auta kun katsoo hinaustilastoja ja korjaamoiden työtilannetta. Käyttäjänvirhetakuu myös tekee tilanteesta käsittämättömän.

        "Termostattikotelo hajosi, jäähdytysnesteet vuosi ulos ja auto hinattiin korjaamolle. Korjaus kesti viikon ja maksoi 900 eur, vaikka Skoda tuli vastaa osissa 70% Auto 2,5v vanha ja 88tkm ajettu. Täysi merkkiliikkeen huoltohistoria... En kovin tyytyväinen, kun auto muutenkin käynyt monta kertaa ylimääräisissä korjauksessa ja päivityksissä (3 rattia vaihdettu, ovenkahva vaihdettu). Kyseessä 2.0TDI 200hv 4x4. "

        Kauhukertomuksia miltei sata sivua:
        https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47084.0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se siltä auta kun katsoo hinaustilastoja ja korjaamoiden työtilannetta. Käyttäjänvirhetakuu myös tekee tilanteesta käsittämättömän.

        "Termostattikotelo hajosi, jäähdytysnesteet vuosi ulos ja auto hinattiin korjaamolle. Korjaus kesti viikon ja maksoi 900 eur, vaikka Skoda tuli vastaa osissa 70% Auto 2,5v vanha ja 88tkm ajettu. Täysi merkkiliikkeen huoltohistoria... En kovin tyytyväinen, kun auto muutenkin käynyt monta kertaa ylimääräisissä korjauksessa ja päivityksissä (3 rattia vaihdettu, ovenkahva vaihdettu). Kyseessä 2.0TDI 200hv 4x4. "

        Kauhukertomuksia miltei sata sivua:
        https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47084.0

        Yksittäinen tapaus pitää oikein kaivaa keskustelupalstoilta, mutta laajat ongelmat käsitellään lehtien palstoilla ja niitä ongelmia Toyotalla riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäinen tapaus pitää oikein kaivaa keskustelupalstoilta, mutta laajat ongelmat käsitellään lehtien palstoilla ja niitä ongelmia Toyotalla riittää.

        Miltei 100 sivua ongelmia. Uusissa autoissa.


    • Anonyymi

      Ainoa testivoitto tuli Corolla autolla mistä jo heti kohta poistettiin lämmönvaihdin joten testivoittoautoa ei enään edes voi ostaa. Eikä testivoitto olisi ollut ilman lämmönvaihdinta edes mahdollinen. Eli fakta lienee se ettei Toyota edes ansaitse edes tätä yhtä voittoa. koska auto ei ollut oikeasti toimiva vaan sitä jouduttiin nopeasti muuttamaan jatkuvien hajoamisten takia.

      • Anonyymi

        Korvaako tuota edes Relax?


    • Anonyymi

      Tojota Yaris on muuten ainoa auto TM talvitestien historiassa joka ei edes päässyt omin avuin Lapista etelään.
      Toistuvien sähkövikojen takia Toyotan maahantuoja kielsi Yariksella ajamisen ja se tuotiin hinausauton lavalla etelään sulamaan.

      Melkoinen suoritus tuokin.

    • Anonyymi

      Onpa onnettomia nuo volkkarit kestänään, kauheita vikoja jo uusissa autoissa ja asiakas maksaa!

      • Anonyymi

        Ei kun se oli Yaris joka jouduttiin hinaamaan talvitestistä etelään sulamaan.


    • Anonyymi

      VW Golf v. 2005
      Skoda Suberb v.2009
      Skoda Yeti v. 2010
      VW Passat v. 2015
      Audi A4 v. 2016
      Audi Q2 v. 2017
      Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
      Skoda Octavia v. 2021
      Skoda Fabia v. 2022

      Toyota Corolla v.2020

    • Anonyymi

      Kälynen Toyota, kusipäitten ajokki.

      • Anonyymi

        Rumasti sanottu ja tuosta moni vaari ja setämies loukkaantuu, mutta tottahan se on.


    • Anonyymi

      Lapissa testaaminen tuottaa tulosta.

      • Anonyymi

        Toisille automerkeille Lapin testit tuovat voittoja, Toisille sähkövikaisille merkeille Lapin testit tuovat kyydin hinausauton lavalla etelään sulamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisille automerkeille Lapin testit tuovat voittoja, Toisille sähkövikaisille merkeille Lapin testit tuovat kyydin hinausauton lavalla etelään sulamaan.

        Minkä merkkinen auto on jouduttu tuomaan etelään sulamaan hinausautolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen auto on jouduttu tuomaan etelään sulamaan hinausautolla?

        Toyota.


    • Anonyymi

      Ei ihme, että Suomessa on eniten juuri VW-konsernin tuotteita. Ja niillä ajetaan paljon.

      • Anonyymi

        Niitä lähinnä hinataan paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä lähinnä hinataan paljon.

        Toyota on ainoa automerkki mitä on monesti hinattu pois TM talvitestistä.
        Miksi muuten Honda voitti viimeksi eikä Toyota?
        Honda vaan oli kaikessa parempi auto,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä lähinnä hinataan paljon.

        Toyota on hinatuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ainoa automerkki mitä on monesti hinattu pois TM talvitestistä.
        Miksi muuten Honda voitti viimeksi eikä Toyota?
        Honda vaan oli kaikessa parempi auto,

        Honda on paljon parempi kuin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on paljon parempi kuin Toyota.

        Niin on, kaikkihan sen tietää.


    • Anonyymi

      Saksalainen osaa ja menestyy.

      • Anonyymi

        Hinaustilastossa. Mitä ihmettä?
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinaustilastossa. Mitä ihmettä?
        Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
        Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eni

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä?
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauksia ja korjaamoiden palveluita.

      • Anonyymi

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.


      • Anonyymi

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


    • Anonyymi

      Suomen olosuhteista kertoo vakuutusyhtiö IF näin:

      Mitä ihmettä?
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauksia ja korjaamoiden palveluita.

      • Anonyymi

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”

        Vanhan ajan tojota olivat ihan ok luotettavia. Nykyisten sähkötuoli aivan kuraa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hihii, ajetaan vähiten, huolletaan eniten, menee paaliin pienillä kilometreillä ja on hinatuin.


      • Anonyymi

        Ja taas Toyotan omapoika tarjoaa tuota vanhaa maksumuurin takana olevaa suomalaista katsastustilastoa jonka otsikko on harhaanjohtava. Katsastuksessa ei oteta kantaa siihen kuinka paljon autoa on korjattu ennen katsastusta ja siellä tarkastetaan vain tietyt asiat jotka liittyvät päästöihin ja liikenneturvallisuuteen. Toyotalla ajetaan kaikkein vähiten ja huolletaan ahkerasti ja varovaiset setämiehet ja vaarit(suurin käyttäjä ryhmä) käyttävät autonsa ennakkoon huollossa ja korjauksessa ennen katsastusta.

        Toisaalta tässä ketjussa puhutaan TM:n talviautovertailuista joissa VW:n autot ovat menestyneet todella hyvin ja niillä on voittoja ylivoimaisesti eniten, Toyotaan verrattuna voittoa jopa suhteessa 9/1.


    • Anonyymi

      VW osaa tehdä kunnolliset talven kestävät ja toimivat autot.
      Heidän yhdeksän voittoa Toyotan yhtä vastaan kertaa karua kieltään Toyotan osaamattomuudesta.

    • Anonyymi

      Harmitaa tuo tojon menestys.

      • Anonyymi

        Mikä menestys?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mr Toyta ei menesty testeissä se on huomattu kyllä

    • Anonyymi

      Toyotat ykkösiä.

      • Anonyymi

        Kerran oli juu männä vuosien aikana, mutta parempi kilpailija on ollut 9 kertaa ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran oli juu männä vuosien aikana, mutta parempi kilpailija on ollut 9 kertaa ykkönen.

        Aika monta kertaa siis.


    • Anonyymi

      Toyotalla on huima etulyöntiasema ja paras testeissä.

      • Anonyymi

        Sulla on ilmeisen vaikeaa myöntää se ainainen totuus siitä kuinka surkeasti Toyota pärjää testeissä ja vertailuissa. Toyota vaan ei pysty sillä säästöbudjetilla millä yrittää tehdä kunnollista autoa.
        Aika heikkoa Toyotan menestys on ollut viimeaikoina TM:n talvivertailuissa ja VW on onnistunut kovin hyvin. Suhdeluku on 9/1 VW:n eduksi, melkoinen ylivoima.


    • Anonyymi

      Sehän on Jumalan sanaa mitä TM kirjoittaa,mutta omilla rahoilla i kun autoilen niin ajan Toyotalla.Toimii vanhanakin paremmin ,kuin volkkarit uutena.

      • Anonyymi

        Näillä essonbaarin seniileillä on mielipide 90-luvulta joka asiaan. Sen mielipteen ehdoilla on menty nyt 30 vuotta ja mennään hautaan saakka. Turhien faktojen ei anneta vaikuttaa mitenkään tylsistyneeseen mieleen.

        Esimerkiksi sellainen fakta ei vaikuta vanhaan umpimieleen mitenkään että Toyota Yaris tuotiin pois TM:n talvitesteistä hinausautolla toistuvien sähkövikojen vuoksi.
        Eikä myöskään se fakta että Toyotan hybridien tilttaamisesta pakkasessa on tehty paljon valituksia kuluttaja-asiamiehelle.
        Näistä kaikista on ollut täällä linkit lehtijuttuihin asiasta jo monta kertaa.

        Että tämäon nyt se faktatieto uusien Toyotien talviominaisuuksista. Ei mitään luutuneita mielikuvia vaan faktaa miten nyky-Toyota toimii talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näillä essonbaarin seniileillä on mielipide 90-luvulta joka asiaan. Sen mielipteen ehdoilla on menty nyt 30 vuotta ja mennään hautaan saakka. Turhien faktojen ei anneta vaikuttaa mitenkään tylsistyneeseen mieleen.

        Esimerkiksi sellainen fakta ei vaikuta vanhaan umpimieleen mitenkään että Toyota Yaris tuotiin pois TM:n talvitesteistä hinausautolla toistuvien sähkövikojen vuoksi.
        Eikä myöskään se fakta että Toyotan hybridien tilttaamisesta pakkasessa on tehty paljon valituksia kuluttaja-asiamiehelle.
        Näistä kaikista on ollut täällä linkit lehtijuttuihin asiasta jo monta kertaa.

        Että tämäon nyt se faktatieto uusien Toyotien talviominaisuuksista. Ei mitään luutuneita mielikuvia vaan faktaa miten nyky-Toyota toimii talvella.

        Huvittavinta et Toyotan ainoa TM:n testivoittaja autoja on muutettu testin jälkee lämmönvaihdin on poistettu eli auto ei ole testivoittajan kanssa enään samanlainen.
        Testivoitto on siis vanhentunutta tietoa ja testivoittoautoa ei enään voiedes ostaa.

        Eli VAG voitot voi laskea jo nyt 10-0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavinta et Toyotan ainoa TM:n testivoittaja autoja on muutettu testin jälkee lämmönvaihdin on poistettu eli auto ei ole testivoittajan kanssa enään samanlainen.
        Testivoitto on siis vanhentunutta tietoa ja testivoittoautoa ei enään voiedes ostaa.

        Eli VAG voitot voi laskea jo nyt 10-0

        Mulle kyllä riittää aivan hyvin 9-1.
        Mestari on mestari.


    • Anonyymi

      Aasialainen säästömerkki ei pärjää missään, eikä koskaan.

      • Anonyymi

        Sellanen se geely on. Raktori volvo


    • Anonyymi

      Paluu asiaan:

      VW Golf v. 2005
      Skoda Suberb v.2009
      Skoda Yeti v. 2010
      VW Passat v. 2015
      Audi A4 v. 2016
      Audi Q2 v. 2017
      Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
      Skoda Octavia v. 2021
      Skoda Fabia v. 2022

      Toyota Corolla v.2020

      Kummasti tietyltä konsernilta tulee laatua ja loistavaa talviautoa kuin hihnalta.

    • Anonyymi

      Saksalainen ja Tsekki tekee parhaat autot jotka sopivat pohjolaan.

      • Anonyymi

        Tojotat hinataan aina lapista etelään lämpimään et ne saatais kuntoon kun hyytyvät pakkasessa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotia ei hinata Lapissa mihinkään koska ne kestävät parhaiten kovaa käyttöä.
        https://www.kaleva.fi/yksi-automerkki-kestaa-varmimmin-kovaa-kayttoa-kat/1647683
        Sen takia Lapissa käytetän paljon Toyota-merkkisiä autoja.

        "Toyotia ei hinata Lapissa mihinkään koska ne kestävät parhaiten kovaa käyttöä."

        Toyota Yaris on edelleen TM-testaushistorian ainoa auto joka on hyytynyt niin pahasti useampaankin kertaan että maahantuoja joutui saniomaan että pistäkää se paska hinausauton lavalle. Ei sillä voi ajaa.

        Millekään muulle autolle ei ole koskaan käynyt noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotia ei hinata Lapissa mihinkään koska ne kestävät parhaiten kovaa käyttöä."

        Toyota Yaris on edelleen TM-testaushistorian ainoa auto joka on hyytynyt niin pahasti useampaankin kertaan että maahantuoja joutui saniomaan että pistäkää se paska hinausauton lavalle. Ei sillä voi ajaa.

        Millekään muulle autolle ei ole koskaan käynyt noin.

        miksi ne paalataan Trafin mukaan vähiten ajettuina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi ne paalataan Trafin mukaan vähiten ajettuina?

        En tiedä mikä niissä vaggineissa on ettei ne kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mikä niissä vaggineissa on ettei ne kestä.

        Kestävät oikein hyvin ja niillä ajetaan paljon, myös ovat suosittuja virka-ajossa ja yritysten työajoissa juuri kestävyytensä ja mukavuutensa vuoksi.

        Toisaalta tässä ketjussa puhutaan VW:n autojen mykistävästä ylisvoimasta TM:n talviautovertailuissa kautta aikojen.

        9/1
        6527


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät oikein hyvin ja niillä ajetaan paljon, myös ovat suosittuja virka-ajossa ja yritysten työajoissa juuri kestävyytensä ja mukavuutensa vuoksi.

        Toisaalta tässä ketjussa puhutaan VW:n autojen mykistävästä ylisvoimasta TM:n talviautovertailuissa kautta aikojen.

        9/1
        6527

        Toyota ja Honda ovat tasoissa voitoissa mutta Hondan voitto oli tuoreempi ja paljon ylivoimaisempi kuin Toyotan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ja Honda ovat tasoissa voitoissa mutta Hondan voitto oli tuoreempi ja paljon ylivoimaisempi kuin Toyotan

        Osaatko sanoa miksei se Honda oikein kelpaa kellekään?
        Oisko se vähän semmoinen ylihintainen yhden korimallin ihme joka on vähän heiveröisemmällä tekniikalla varustettu, hintaa se 30 % liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko sanoa miksei se Honda oikein kelpaa kellekään?
        Oisko se vähän semmoinen ylihintainen yhden korimallin ihme joka on vähän heiveröisemmällä tekniikalla varustettu, hintaa se 30 % liikaa.

        Honda on parempi, se on selvää. Toyotan menestys on suomalainen omituisuus jota ei muualla oikein ymmärretä.

        Mutta taas juttu lähti sivuraiteille.

        9/1 VW/Toyota.


    • Anonyymi

      VAG vie ja Toyota vikisee.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista teettää öljynkulutusremontti ajoissa.
        https://moottorihiomo.fi/tuote/audi-vw-skoda-seat-1-8-2-0-tfsi-oljynkulutusremontti/
        Alk. 4500 €

        Onko tuskasi noin kova, Toyotan omapoika?


    • Anonyymi

      Voittajalla ajavat on etuoikeutettuja.

    • Anonyymi

      Aikamoista dominointia myös talvivertailuissa laatuvalmistajalla.

      • Anonyymi

        Tojomiesten todella vaikea ymmärtää faktoja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Toyotan öljynkulutustemppa maksaa tuplat.
        Miten tuo liittyy ketjun aiheeseen, eli VW:n talvitestimenestykseen?
        Meneekö se liikaa ihon alle ja itkupotku raivari helpottaa?


    • Anonyymi

      AG ja öljy maistuu, kahden vuoden käyttäjänvirhetakuulla takuulla.

      • Anonyymi

        kylläpä kasetti taas jumittaa omapojalla oikein kunnolla. Toiset tekee kunnon autoja ja Toyota kuraa.


    • Anonyymi

      Voittajalla ajavan on helppo hymyillä.

    • Anonyymi

      Toyotan voitot on 0 koska Corollan saavuttama voitton jälkeen autoista poistettiin lämmönvaihtimet mitkä oli täysin susi keksintö ja voitto oli todella niukka.
      Oikeasti Toyota siis huijasi voiton itselleen yhtenä vuotena ja muutti autoa sen jälkeen ettei se olisi sillä ansainnut voittoa.

    • Anonyymi

      Toyota huijasi yhtenä vuonna yhden voiton ja muutti heti auton huonommaksi.

    • Anonyymi

      Ei edes uudet Tojotat toimi korjaamatta.
      Auton ovet saattavat aueta itsestään – Toyota kutsuu autoja tarkastukseen myös Suomessa
      Toyota kutsuu tuoreimman sukupolven Toyota Priukset tarkastukseen. Auton takaovet nimittäin saattavat aueta itsestään.

      Sama vika toistuu myös muissa uutuuksissä kuten samoja osia käyttävissä muka maastureissa. Taas tuhansien autojen korjausurakka Toyotalla edessä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe