Sähkön hinta kaikkineen PKS

Anonyymi-ap

Omakotitalon sähkön kulutus voisi olla 20 000 kWh
Siirto perusmaksuineen, veroineen 7,7 snt / kWh = 1876 €
Energiahinta perusmaksuineen 11,26 snt/kWh = 2306

Sähkölasku vuodessa 4182 € = noin 350 €/ kk

12

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla viime vuonna omakotitalon sähkön kokonaiskulutus oli 6000 kWh ja kokonaishinta n. 1700 € (pörssisähkö).

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­m­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      19 snt/kWh * 20000 kWh = 3800€.
      Mistä sait yli 4000 € ?

    • Anonyymi

      Sähkön hinatkouhotus saa Suomen konkurssiin..mikään ei kannata....ei edes työ..

    • Anonyymi

      Aika kallis laskelma. Mökkipenan okt n 200m2 maalämmöllä ja kohtuullisilla säästötoimilla kulutus n 9000 kwh vuodessa. Yläkerta viileänä ja tuntipari viikossa 8 kwh sähkösaunalla. Vuosi 2023 sähkö 7 c siirto 7 c ja perusmaksut 10€ kk
      yhteensä noin 1400€ eli reilu sata euroa kk oli siis kiinteä sopimus. Aika kaukana on tuo aloituksen 350€/kk

      Nyt alkoi pörssisopimus 1.2.24 ja kirjoittelen siitä tuonne > keskustellaan sähköstä osioon. Kk alkoi halvoilla hinnoilla ja vkl valmistettiin ruokaa paistaen ja uunissa hauduttaen parikertaa saunakin lämmitettiin, nyt sitten varataan lattiaan lämpöä yöllä ja vältellään kulutusta kalleimmilla tunneilla. Harrastus tämä on , ei pakko;)

      • Anonyymi

        Maalämpö + vesikiertoinen matalalämpöinen lattialämmitys. Miten varaat lattiaan lämpöä yöllä, eihän veden lämpöä voi nostaa ilman, että lattia tulisi epämiellyttävän kuumaksi. Toisekseen lämpötilan noustessa huonetermostaatit katkaisisivat veden kierron lattioissa. Taidat puhua ihan puppua.

        Meillä suoralla sähköllä (lattialämpö) tuo jotenkin onnistuisi, mutta kiinteähintaisella sopimuksella se ei vastaa tarkoitusta. Perinteisessä yösähkössäkään ei ole ideaa, sillä sen perusmaksu on huikeat 69,44 €/kk jo 3 × 25 A sulakekoolla. Näin Järvi Suomen Energian alueella.


      • Anonyymi

        Nyt verrataan omenoita ja appelsiineja.

        Suorasähkötalossa sähkönkulutus = lämmöntarve + käyttösähkö.

        MLP talossa sähkonkulutus = lämmöntarve/3 + käyttösähkö.

        Jos lämmöntarve 21 000 kWh ja käyttösähköä meni 2000 kWh, niin sähkönkulutus 7000+2000 = 9000 kWh/s.


    • Anonyymi

      Erittelisit perusmaksut, niin olisi helpompi vertailla.
      Eihän itse siirto maksa esim. Vantaalla kuin 2,90 c/kWh veroineen.

    • Anonyymi

      Mökkipenan lattia on n 30cm betonilaatta ja Nereus putket on 5cm betonivalun sisällä , varaavaa massaa on siis tuhansia kiloja. illalla laitan kiertovesipumpun 1 asentoon ja säädän lattiaan meneväksi vedenlämpötilaksi n 27c . Aamulla herään 5.30 ja laitan pumpun 3 asentoon ja ajan n 40c vettä lattiaan ja klo 6 sammutan kiertovesipumpun kokonaan. Tällä hetkellä lämpötila on 22,4c oleskelutiloissa. Kosteiden tilojen kiertovesipumppua käytän kellokytkimellä ja vain vkl kun saunotaan ja sähkö on halpaa. samoin yläkerran kietovesipumpun kanssa vain silloin kun on tarvetta tai kun sähkö on halpaa.

    • Anonyymi

      Mökkipenalla tavoite on että illalla lämpö olisi 20-21c maksimissaan kun menemme nukkumaan ja aamulla saisi olla 22-23 termostaatit on säädetty makkarissa 19c ja muissa tiloissa 23c. Sama toimisi myös sähköllä toimivassa lattialämmityksessä jos voi säätää käyttöä tuntien mukaan eli lämmitys päälle klo 01- 06 ja vaikka pieni purskaus klo 16-20 tätä olen käyttänyt kun yläkerrassa on porukkaa joulunaikaan. Ei siis ole puppua ;)

      • Anonyymi

        Menee säätelyt käsipelillä sen verran vaikeaksi, että uskoakseni harva viitsii...
        Meillä lattialämmityspiirejä ja termareita alakerrassa 6kpl. Niitä pitäisi veivailla yöllä ja aikaisin aamulla, ei toimi meillä mitenkään. Yläkerrassa meilläkin vain pieni peruslämpö päällä (sähköpatterit) ja lämmitys vain tarvittaessa.
        Sen verran olen tosin tehnyt, että keväällä ja syksyllä napsautan pari alakerran lattialämmitys piiriä päälle keleillä, jolloin aurinkopaneelit tuottavat ainakin sen mikä on piirien teho.

        Automatiikalla saisi varmaan aikaan vaikka mitä, mutta automatiikka maksaa ja sen käyttökään ei ole aina ihan simppeliä. Ei vaan jaksa jatkuvasti opetella uutta.
        Ollaan kyllä sijoitettu kahteen ilppiin ja paneeleihin, myös varaava takka on lisänä. Jotenkin tuntuu, että alkaa kikkailut riittää...


    • Anonyymi

      Mökkipenan järjestelmä ei ole valmis. Pitäisi saada pääkiertovesipumpun johto pois Lämpöässän uumenista ja siihen pistoke, sitten voisi kellokytkimellä ohjata lämmityksen halvimmille tunneille. Kaikki kolme kiertovesipumppua olisi helpointa hallita halvoilla kellokytkimillä. Nyt yläkerta ja kosteat tilat ovat jo kellokytkimien hallinnassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe