savonlaisia sanoja

älä mölö....

mikä on savoksi lentokenttä? Kaaheen aakee laakee!

6

6296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

      Iliman pilluu = ilman pilaaminen.

      • alli

        Miten savolainen ilmaisee asian kun julkisuuden henkilö sekaantuu eläimeen?


        Vastaus:Julukun mulukku tulukun kulukussa.


      • muutama
        alli kirjoitti:

        Miten savolainen ilmaisee asian kun julkisuuden henkilö sekaantuu eläimeen?


        Vastaus:Julukun mulukku tulukun kulukussa.

        Kun muut pitävä lammasjuhlia, on savolaisilla kilipailut.

        "Hiljaa virtaa Don" on myös hiljattain käännetty savoksi. Savonkielisen käännöksen nimi on "Elä tok piä kiirettä jok".

        Ja Tarzan taisi olla savoksi "pöhheikön piällysmies".


      • neiti näpsä
        muutama kirjoitti:

        Kun muut pitävä lammasjuhlia, on savolaisilla kilipailut.

        "Hiljaa virtaa Don" on myös hiljattain käännetty savoksi. Savonkielisen käännöksen nimi on "Elä tok piä kiirettä jok".

        Ja Tarzan taisi olla savoksi "pöhheikön piällysmies".

        Eikö vaan tuo savolaisten puhe olekin kuin sulavoita? Minusta on mukavaa kuulla tuota hyväntuulista ja lupsakkaa "huastelemista".
        Valitettavasti suvussani ei ole yhtään savolaista, enkä siis itsekään sieltä ole vaikka heitä ihailenkin.


      • Pahhoo sakkii!
        neiti näpsä kirjoitti:

        Eikö vaan tuo savolaisten puhe olekin kuin sulavoita? Minusta on mukavaa kuulla tuota hyväntuulista ja lupsakkaa "huastelemista".
        Valitettavasti suvussani ei ole yhtään savolaista, enkä siis itsekään sieltä ole vaikka heitä ihailenkin.

        Luojaasi siitä! Mietippä vähän minkälainen tulj Puavo Lipposestaki savossa ja hän on kuitenkin alkuperältään kolarista!


      • neiti näpsä kirjoitti:

        Eikö vaan tuo savolaisten puhe olekin kuin sulavoita? Minusta on mukavaa kuulla tuota hyväntuulista ja lupsakkaa "huastelemista".
        Valitettavasti suvussani ei ole yhtään savolaista, enkä siis itsekään sieltä ole vaikka heitä ihailenkin.

        Miedän suvussa on ainakin 1 lappilainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1061
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      783
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 62
      696
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe