Yli 55-vuotiaille tuli karu tieto
Kielteiset ikästereotypiat todennäköisesti jarruttavat osaa työnantajista palkkaamaan yli 55-vuotiaita, kertoo ETK:n tutkimusartikkeli.
Tähän lisätään hallituksen ikäsidonnaisten "etuuksien" poisto...köyhä vanhuus monella edessä.
55+ työttömät
27
838
Vastaukset
- Anonyymi
55 vuotias paljonkohan millä menee coopertestissä keskimäärin tai tavallisesti
Infarktin sydän ikäisiä ovat jo
25 vuotias on ihan teholuokassa- Anonyymi
Just loppusyksystä juoksin cooperin, 1660m eli just sen mikä on keskiverto 55v. Ei mielestäni huono 20v toimistotyön jälkeen enkä harrasta edes liikuntaa...
- Anonyymi
Varsinaista Cooperin testiä ei ole tullut juostua sitten armeijan, 1980-luvun lopulla. Kypsässä iässä tulee juostua enemmän, kuin nuorempana. Joka toinen päivä lenkkeillessä, 15-35km, menee alkukilometrit n. 2700m Cooper-vauhtia, jotta ei tule kylmä.
- Anonyymi
Kyllähän tuon ikäiset persenahat ovat jo muutenkin enimmäkseen poissa työelämästä. Työhommat ovat pentujen hommia.
- Anonyymi
Helpottava tieto
- Anonyymi
Aamen
- Anonyymi
Ei se fyysinen kunto merkkaa, koska sitä edellyttäviä töitä ei ole enää. Enempi merkkaa juurtuneet junttimaiset ajatukset ja asenteet, koska työyhteisöissä on tärkeä pystyä kommunikoimaan ja muutenkin toimimaan erilaisten ihmisten kanssa.
- Anonyymi
Hyvä ettei enää tarvitse kommunikoida nuorten idioottien kanssa, selkäkin on niin heikko, ettei edes pahvilaatikoiden.
- Anonyymi
Meidän taloyhtiössä ainakin oli tänään lapiomies työssä. Eikä polttopuut metsästä itsekseen tule pilkottuina liiteriin.
- Anonyymi
Mitä nuorempi, sitä enemmän aivopesty lammas. Mitä vanhempi, sitä ymmärtävämpi, joustavampi, osaavampi. Näin karkeasti jaettuna. Rivien välistä näkyy, kumpaan ryhmään itse kuulun.
Minulla on työkaveri, joka on muutaman vuoden minua nuorempi. Keskivertoista hiukan nokkelampi, minä vielä enemmän. Minulla on päämääränä se, että teen työni hyvin ja minusta on hyötyä. Hän taas ottaa työpaikan oman kilpensä kiillottamispaikkana. Hän yrittää koko ajan saada minut näyttämään huonolta. Hän tekee asioita, jotka näkyvät, ja jättää tekemättä asioita, jotka eivät heti päälle näkyisi, mutta jotka ovat tärkeitä. Hän järjestää minun vuorolleni tekemistä, jotka hänen olisi kuulunut tehdä omalla vuorollaan. Hän jättää 'ohjeita' minulle, vaikka on tullut töihin vasta hiljattain. On itsekäs, röyhkeä, ärsyttävä omahyväinen narsisti. Ei vastaa pyyntöihin keskustella, jos jokin asia häntä sapettaa. Mutta jankuttaa loputtomiin, jos on huomaavinaan syyn mustamaalata minua. Päämääränä hänellä näyttää olevan saada minut pois töistä ja ottaa itselleen koko homman. Päätin joskus, että en halua olla missään tekemisissä narsistien kanssa, mutta tässä sitä taas ollaan. He ovat ilkeitä ihmisiä. Tai ovatko he ihmisiä, en ole varma.
- Anonyymi
Tuon tietää jokainen keski-ikäinen työtön, ei ole mitään uutta tuossa. +40v ovat jo melkein samassa tilanteessa, etenkin, jos tekevät fyysistä työtä.
- Anonyymi
Fyysiset työt on kouluttumattomille matuille
- Anonyymi
pakkotyö leirit ja keskukset on tulossa, ja onhan niitä jo nyt.. eli laitetaan pakolla iäkkäät jotka ei työllisty mihinkään töihin kierrätyksiin yms jollain tukirahalla joka maksaa yhteiskunnalle joku 2000 - 5000 euroa/kk per työtön.. kun vaihtoehtona voisi olla vaikkapa se että saisi jäädä jollekkin perusturvalle vaikkapa se 560e/kk.. hurjat säästöt tulisi
- Anonyymi
Ennakoin tämän tapahtuvan 15v sitten.
Hakeuduin silloin jo eläkkeelle 40 vuotiaana.
Eläke tulee täsmällisesti tunnilleen samansuuruisena.
Suosittelen muillekin kun matalapalkka ja ikäsyrjintä on tätäpäivää.- Anonyymi
Totta se on.
- Anonyymi
No just se.
- Anonyymi
55v ikää ja Cooperin juoksen 3100 m ja kuntosalilla penkki 160 kiloa ja treenaan 6 kertaa viikko.
Työhaluja ja kuntoa löytyy. - Anonyymi
Eiköhän elämässä ole 55 vuotiaalla muutakin mielessä kuin paskaduunit, onneksi ei kelpaa joten leikitään tätä teatteria eläkkeelle saakka.
Talous kunnossa joten ei kiinnosta yritysten tuolileikit ja muu asiaan liittyvä roska mitä on tullut nähtyä 25 vuoden työllisyysaikoina.
Elämä on erittäin mielekästä työttömänä mutta ei toimeettomana.- Anonyymi
Juurikin näin, vielä ehtii elää vähän aikaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin, vielä ehtii elää vähän aikaa!
Kenellekään meistä ei ole taattu edes seuraavaa tuntia. Ja elämme viimeisiä aikoja. Israelin tilanteesta päätellen elämme viimeisiä hetkiä ennen ylöstempausta ja antikristuksen nousua. Niiden seitsemän vuoden aikana ei eletä, vaan kärsitään ja kituutetaan, tai todennäköisemmin kuollaan.
Usko Jeesukseen nyt, niin pääset pian muiden uskovien kristittyjen kanssa taivaaseen. Heti uskoon tullessasi saat ikuisen elämän. Sitä ei voi verratakaan kitumiseen täällä maan päällä. Voit koota itsellesi rikkauksia taivasta varten tekemällä hyvää uskoon tulosi jälkeen. Jo siitä, että odottaa Jeesuksen paluuta, saa kruunun. Kaikki itsekäs toiminta palaa Kristuksen tuomioistuimessa poroksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenellekään meistä ei ole taattu edes seuraavaa tuntia. Ja elämme viimeisiä aikoja. Israelin tilanteesta päätellen elämme viimeisiä hetkiä ennen ylöstempausta ja antikristuksen nousua. Niiden seitsemän vuoden aikana ei eletä, vaan kärsitään ja kituutetaan, tai todennäköisemmin kuollaan.
Usko Jeesukseen nyt, niin pääset pian muiden uskovien kristittyjen kanssa taivaaseen. Heti uskoon tullessasi saat ikuisen elämän. Sitä ei voi verratakaan kitumiseen täällä maan päällä. Voit koota itsellesi rikkauksia taivasta varten tekemällä hyvää uskoon tulosi jälkeen. Jo siitä, että odottaa Jeesuksen paluuta, saa kruunun. Kaikki itsekäs toiminta palaa Kristuksen tuomioistuimessa poroksi.Mietippäs sinä tuomioita jakeleva tuhopolttaja, mitä ne jesseläiset ovat siellä Gazassa saaneet aikaan!
- Anonyymi
Ikärasismi on suomessa sallittua.
- Anonyymi
ota boomeri coolimmin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ota boomeri coolimmin
Tämän coolimmin on vaikea enää ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän coolimmin on vaikea enää ottaa.
MIssä ne kuumat aallot on, kun tarvittaisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MIssä ne kuumat aallot on, kun tarvittaisiin?
Aaltoja ei nähty kuin Senaatintorilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374